LOKAKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Kirjoittelen pikaisesti. Torstaina tosiaan kotiuduttiin sairaalasta ja ihan hyvin on mennyt. Kyllähän tämä on sellaista harjoittelua mutta oli ihana päästä kotiin. Sairaalassa ei sit saatu perhehuonetta kun oli niin ruuhkaa joten se vähän ahisti kun ois ollu kiva harjoitella sielläkin omassa rauhassa ekan lapsen kanssa. Mut nyt on rauhaa:)

Päivät on menneet mukavasti imettäessä ja vauvan nukkuessa, yöt taas vähän hankalammin kun kaveri on silloin ollut virkeimmillään niin unet on jääneet pariin tuntiin. Mut ihmeesti on päivät jaksanu vaikka kannattas tietty sit päivällä yrittää nukkua. Ihanaa on kun mies on kotona isyyslomalla niin voidaan yhdessä harjoitella ja mies on kyllä ihan innoissaan mukana vauvan hoidossa:)

Tänään mennään neuvolaan punnitukseen. Toivottavasti ei paino oo paljoo tippunu. Kirjoittelen siitä sitten myöhemmin.

Minusta olisi kiva jatkaa keskusteluja jossain kunhan saatte vauvat syliin. Mukavia odotuspäiviä kaikille!

Jenny

Tänne tulla tupsahti flunssa. En kyl just tähän hätään ois kaivannu sellasta... Muuten aika samoilla mennään, supistelee. Vahinko vaan, et ne supparit menee niin, et jos tulee useita ja säännöllisestii, niin ovat kivuttomia ja ne kivuliaammat jää siihen yhteen tai karkeintaan muutamaan perättäiseen...

FB-ryhmä vois olla ihan jees, jos joku vaan viitsii sen laittaa. Suljettu ryhmä jonne pääsee vaan kutsulla tms.

Minmie 36+4

Moikka kaikille!

Ajattelin kirjoittaa äitipolikuulumiset. Eilen oli kontrollikäynti äitipolilla. Kasvua oli edelliseen mittaukseen, mutta niukasti, joten saatiin vielä yksi kontrolliaika 10 pv:n päähän. Silloin katotaan onko kasvu mennyt mihin suuntaan. Virtaukset ja sykkeet oli ok, eli sen puolesta vauvalla pitäisi olla kaiken kunnossa.

Meillä neiti edelleen pönöttää perätilassa ja toinen lääkäri yritti suostutella perätilasta alatiesynnytykseen, mutta en suostu siihen. Toinen lääkäri kävi tarkastamassa mitat ja sanoi, että ei niukan lapsivesimäärän vuoksi edes suosita kääntöä ja sanoi, että toivettani sektiosta kunnioitetaan kyllä. Ensi viikon kontrollissa pitäisi sitten saada päivämäärä, ajankohta riippuu nyt tästä 10pv:n kasvuvauhdista. Pikkasen alkaa jo jännittää. :)

Minmielle pikaista paranemista flunssasta! Kannatan myös tuota suljettua FB-ryhmää, jos joku sellaisen jaksaa kerätä. :)

Mukavaa odotusta kaikille, jännityksellä odottelen kuka seuraavaksi kertoo vaavin syntyneen.

Nasu 35+3

Terveisiä sit täältäkin ja viimesestä neuvolasta (ennen laskettua aikaa).

Flunssa tässä vaiheessa ei kuulosta kovin herkulta, toivottavasti Minmie paranet pian. Ja Nasu, en mäkään lähti alakautta ketään puskemaan perätilassa. ne yritykset menee niin usein kuitenkin sektioon. Niin mitä järkeä on sitten ensin monta tuntia kiusata itteensä ja vauvaa.

Neuvolassa oli kaikki ihan jees. Paineet hyvät, no HB edelleen vaan 103, sykkeet hyvät, vauva kasvaa ja on laskutunut riippumaan ihan tuonne alas. Painonnousu tämän raskauden aikana on nyt sit se 10.6 kiloa. Turvotuksia ei oo. Ja SF mittaa ei otettu, kun se alkaa jo putoon, korkeimmillaan oli 34cm.
Mä itseni kohdalla toivon kovasti -että sektioon ei jouduta, koska sen jälkeen on 6-8 kielto nostella mitään isoo -ja mun esikoinen painaa 12 kiloa ja on aika kova välillä rissaamaan. Kai sitten pitäis isyysloman jälkeen olla täällä AINA joku mummo, vaari tai perhetyöntekijä, -ei kuullosta kovin kivalta. Mutta synnytetään nyt eka :) -kai se alakautta sujuu -kun paikat on jo kerran venytelty.

Toissayönä mua supisteli sillain että hieman jo aattelin -että alkaako synnytys, mutta Panadol ja kylmäpussi sai mut nukahtaan ja sen jälkeen -ei taas mitään.
Kovasti pyörryttää, välillä rankatikin, onkse sit toi matala HB vai mitä -en tiedä.

Khaosan 39+0

Mä voin kyllä perustaa sen FBryhmän. Oottehan kaikki täällä rekisteröitynä niin voitte lähettää mulle yksäriä, niin voin sitten lähettää kutsun siihen ryhmään tai ensin vaikka sähköpostia. -Voin tietysti perustaa myös anonyymin sähköpostin.

Mutta tehäänkö nyt niin -että synnytellään ja perustetaan sit se ryhmä. Ja jutut jatkuu vielä hetken aikaa täällä :) puolen

Facebook-ryhmä kuulostaa hyvältä, mutta mun puolesta sopii myös että odotellaan kunhan vauvat on syntyneet. Kiva jos Khaosan pystyy sen sitten kaikkien synnytettyä järkkäämään!

Minmielle pikaista paranemista, olo on tässä vaiheessa tarpeeksi tukala ilman mitään syys-flunssiakin!

Khaosan: mua pyörrytti ihan jatkuvasti sillon kun Hb lähti laskuun, että varmaan menee sun huippailut myös sen piikkiin. Samoin monillahan on matalampi verenpaine raskausaikana että ne molemmat yhdessä saa varmasti pään pyörälle.

Nasun kanssa mä olisin myös samoilla linjoilla ainakin meidän saaman infon mukaan. Ei ole vaaratonta se kääntäminenkään enkä ite millään haluais lähteä kanssa änkemään vaavia ulos perätilassa, varsinkaan ensisynnyttäjänä! Eipä se ole herkkua tietysti sektiosta toipuminenkaan, mutta tärkeintä mun mielestä on että jokainen äiti ite saa päättää mikä tuntuu parhaalta.

Meidän kaveri on ollut ulostuloasennossa jo ainakin kaksi kuukautta, ja kätilö sanoi että nyt on pää jo sen verran kiinnittynyt että tuskin pystyy enää muljahtamaankaan perätilaan. Naureskeli kätilökin sille kun maha on makuulla (ja välillä seisoessakin) vino kun muksu änkee pyllyänsä vasempaan kylkeen :-P Millään ei enää malttaisi odottaa että saa tavata sen pienen ihmisen joka on myllertänyt masussa kaikki nämä kuukaudet. Valitettavasti on vielä kuitenkin se pari kolme viikkoa ainakin jäljellä, jos ei nyt synny paljon etuajassa. Siitä tuli muuten mieleen että onko teillä tullut limaista vuotoa, eli se niin sanottu limatulppa jo...? Mä en eka ajatellut asiaa enempää, mutta viime viikolla tuli useampana päivänä paksua kellertävää vuotoa, ja se loppui sitten muutamassa päivässä. Nyt lueskelin että se saattaa olla merkki lähestyvästä synnytyksestä, vaikkakin toisilla naisilla saattaa tulla useita viikkoja ennen synnytystä ja toisilla ihan edeltävinä päivinä. Mietityttää että pitäisikö soittaa kätilölle ja kysyä asiasta..? Supistellut on entiseen tapaan, mutta ei mitään kivuliaita supistuksia. Joinakin päivinä menkkamaista jomotusta, mutta sekin meni ohi Panadolilla.

No, tulipas tuota juttua taas.. Kiva kuulla teidän kuulumisia ja jännityksellä täälläkin odotetaan että kuka seuraavaksi poksahtaa :-D

Tupsu ja juniori 36+2

Onnea Jennylle pienestä ihmeestä! Kiva että mies on innolla mukana.

Minmielle pikaista paranamista täältäkin.

Kiva että Nasun vaavilla kaikki hyvin ja lääkärit ymmärtävät että haluat tuossa tapauksessa sektion.

Täällä käytiin viikko sitten lääkärineuvolassa. Meillä vauva on myös kivasti raivotarjonnassa, ja tuskin sieltä enää kääntyy. Kohdunsuu oli pehmentynyt ja kaulaa jäljellä 3 senttiä, että jotain pientä siellä on jo tapahtunut. Mulla oli tullut vähän reippaanlaisesti painoa per viikkoa, mutta nyt eilisessä neuvolassa oltiin samoissa kun viime viikolla, joten ainakaan toistaiseksi en joudu uudelleen sokerirasitukseen. Mulla jalkoja turvottaa. Nyt on pissassa ollut vähän proteiinia, joten sitä seurailen nyt kotona liuskoilla ja mittailen verenpainetta, joka sekin on ollut noususuunnassa. Toivotaan että selviäisin kuitenkin ilman pahempaa raskausmyrkytystä. Nyt sitten aika tiheesti käyn myös neuvolassa kontrolleissa.

Martta 36+1

Nyt minäkin rekisteröidyin tänne, mutta samalla sitten muuttui tuo nimimerkki, kun Nasu oli jo käytössä. :)

Täällä on ollut taas liikkeiden puolesta rauhallisempi päivä, mutta onneksi sentään jotain venyttelyä tuntuu hetkittäin, toivottavasti iltaa kohden vilkastuu. :) Maanantaina on sitten neuvola, laittelen kuulumisia sen jälkeen.

Oikein mukavaa syysviikonloppua kaikille!

Nasumaja 35+5 (ent. Nasu) :)

Moikka vaan... Olipa viikko.

Ei se flunssa mitään. Mulla kasvoi sisäreiteen, melkein nivuseen n. tennispallonkokoinen märkäpaise joka tulehtui, niin, et olin tossa pari päivää osastolla puhkotuttamassa sitä ja saamassa suonensisäistä antibioottia... Nyt taas kotona ja mies toimii sisar-hento-valkoisena ja putsailee ja sitoo sitä haavaa... Ainoo hyvä asia tossa on se, et supparit on selkeesti voimistunut ja lisääntynyt tulehduksen myötä...

Mitenkäs muilla, joko Khaosanilla on nyytti kainalossa? :)

Minmie 37+2

No ei oo sylissä, vaan kauhea hulabaloo täällä mahassa menossa. Mitään synnytyksen käynnistymismerkkejä ei oo, ei suppareita, ei limatulppaa.
Saa nähä josko ens viikolla tai seuraavalla sitten.. -Esikoinen syntyi 40+5.

Toipumisia Minmie !!

Khaosan 39+3

Moikka!

Niin se viikko lähti taas käyntiin neuvolakäynnillä ja perjantaina onkin sitten vuorossa äitipolikäynti, jossa pitäisi sitten saada se sektiopäivä. Mulla on verenaineet koholla, joten keskiviikkona niistä ja pissasta kontrolli. Ihan kun ei muutenkin olisi jo tarpeeksi jännittävää aikaa. Toivottavasti ei nyt raskausmyrkytys kehity vielä tähän loppuun. :/

Jokohan tällä viikolla saadaan lisää vauvauutisia tähän meidän ketjuun. ;) Tsemppiä kaikille ja jännitetään yhdessä. :)

Nasumaja 36+1

Voi itku Minmie, toivottavasti paise pian paranee eikä rupea uusimaan!! Ja pitääkö niiden aina tulla just tommoseen tosi ikävään paikkaan??

Mua vähän jännittää sen limatulpan takia että tuleekohan kaveri etuajassa, vaikka ei kai näillä viikoilla enää pitäisi suurempaa vaaraa ollakaan.. Supistelu on sen sijaan vähentynyt viimeaikoina että sen puolesta ei kyllä tunnu että olis vielä lähellä. Joinakin päivinä vauva myös liikkunut laiskanpuoleisesti ja minä tietysti aina ehdin huolestua, mutta aina on liikkeet alkanut tuntua kun houkuttelee vähän. Kaipa siellä on välillä jo tila vähissä kun ei potkut enää jysähdä niin kovalla voimalla :-/

Kylläpäs jännittää tosiaan että kuka seuraavana pääsee tositoimiin!

Tupsu ja Junnu 37+0

Mä oon ainakin vielä yhtenä kappaleena. Vauva liikkuu ihan huimasti, tuntuu että virtsarakko saa kyytiä ja muutkin sisäelimet. Vauvan pää painaa alapään luita, mutta muuten sitten, ei edelleenkään supista -tai mitään merkkejä ei oo..torstaina sitten neuvola ja varmaan lähete yliaikaiskontrolliin äitipolille, -tai mihin sen nyt sit tehäänkin.

Mä oon kans huomannu ton, et liikkeet on selkeesti laiskistunu. Ja kerkeen kans niistä huolestumaan. Ymmärrän kyllä, et tila alkaa käydä vähiin ja tää on ihan normaalia, mut silti se huolettaa... Loppuviimeks ne liikket kuitenkin riittää vielä. Jos ei muuten, niin päivystyksen ohjeiden mukaiseen liikelaskentaan.

Viime viikolla siellä sairaalassa maatessa tuli selkeästi voimakkaampia supistuksia ja selkeästi normia enemmän, mutta rauhottuivat sitten. Sääli sinänsä... Nyt oon koittanu houkutella niitä takas tolla vadelmanlehtiteellä. Jonkin verran on tainnu auttaakin ja toiveet katossa latasin puhelimeenkin sellasen supistuslaskurin, et kun sinne asti päästään, niin on sit helppo ja mukava niitä kellottaa... :)

Neuvolassa kävin tänään 37+6. Verenpaineet aika koholla 135/97, alapaineet tarvii mennä yli sadan, et tulee lähete eteenpäin. Hemppa oli edelleen tosi hyvä, 133. Kiitokset siitä varmaan sille naudan fileelle jonka maanantaina paistoin, reilusti punasta lihaa... :D Paino on viime aikoina noussu ian liikaa, mutta osittain kyllä selkeesti turvotuksena. Kaikkiaan tullu lisää liki 15kg! Vauvan sykkeet oli 145-155 ja oli myös jonkin verran sitä heittoa, et eiköhän ne ollu ihan ok. Sf oli 36, eli samalla käyrällä meni kun ennenkin. RT, muttei puhettakaan kiinnittymisestä. Tosin jos oikein muistan, niin sain ton esikoisenkin ponnistaa synnytyssalissa ylhäältä ulos asti, kun ei ollu ees laskeutunu (viikkoja silloin 40+6). Vähän se terkkari oli huolissaan mun yleisvireydestä, joka on nyt selkeesti aika huono. Vaikuttanee tosin toi viimeviikkoinen patin tulehtuminen kaikkineen, pitäs vähän varmaan ottaa uniakin takaspäin, mut en meinaa vaan saada unta. Viime odotuksessa tässä vaiheessa nukuin missä ja milloin vaan, ja nyt kyl koitan lepäillä, mut en pääse kun sellaseen horteeseen.

Oltiin täysin samoilla linjoilla sen neuvolan terkkarin kanssa siitä, et vois toi tulla jo pois, olis jo täysaikainen, ei ehtis kasvaa liian suureks ja pääsis monista näistä olevista vaivoista, kun pääsis oman itsensä herraks, kirjaimellisesti...

Minmie 37+6

Heippa kaikille!
Hauska tosissaan jännätä, kuka mahtaa poksahtaa seuraavaksi! :D Minä ainakin olisin siihen jo täysin valmis! Näitä vaivoja kun tuntuu riittävän. Vessassa juoksuttaa, käveleminen koskee, virtsarakkoon koskee vauvan liikkuessa. Kiva kuulla, että kaikilla on pääpiirteissään kaikki kuitenkin kunnossa. :)
Mulla oli tiistaina neuvola ja käytiin vähän vauvanhoitoa lävitse. Kaikki mittaukset oli mulla kunnossa, mutta sf-mitta. Koko raskauden ajan menny siinä puolivälissä niinku pitääkin, mutta nyt viime viikoilla se on jääny aivan liian pieneksi. Kävin lääkärineuvolassa 36+2 ja lääkäri sai sf-mitaksi 27cm. Ei kuitenkaan sanonut siitä mitään tai huolestunut milläänlailla. Tällä viikolla 37+3 terkkari sai sf-mitaksi 30cm. Hän kyllä hiukan ihmetteli tuota lääkärin tulosta kun siinä on kuitenkin tuollainen notkahdus. Nyt en sitten tiedä pitäskö hätäillä vai mitä, kun kaikki on tähän asti ollu kunnossa. Vauva liikkuu normaalisti ja muutenkin kaikki muut jutut on ihan ok. Onko kaikilla teillä muilla sf-mitat kulkenu sillä normaalilla käyrällä? Ei viitsisi ottaa tätä ylimäärästä stressiäkään nyt tähän loppuajalle. :| Mutta hyvää vointia kaikille! :)

Khaosan 2. LA 10.10 Tampere TYTTÖLUPAUS <3 (esikoinen poika)

Jenny 1. LA 17.10 Kerava

Tallu 3. LA 23.10 POIKA LUPAUS!<3:) MEILLÄ ENNESTÄÄN 2 POIKAA :)

Minmie 2. LA 25.10 Vantaa TYTTÖLUPAUS (esikoinen poika -08)

Emmi 1. LA 27.10.2012 Joensuu TYTTÖLUPAUS

Tuutunen LA 27.10

Zanie 1. LA 27.10

Tupsu83 1. LA 28.10 Göteborg POIKALUPAUS

Nasu 1. LA 3.11. TYTTÖLUPAUS <3

Martta 1. LA 31.10 Espoo POIKALUPAUS

Mä kaivoin tämän vanhan lista tähän -niin näkee ketä alunperin kirjoitteli. Zanie ja Tuutunen ei oo kirjoitelleet. Toivottavasti muut pysyy jutuissa mukana, se on aina vähän kurja -jos joku vaan häipyy. Niin ei tiedä, onko tullut jotain ongelmia, onko siirtynyt vilkkaamalle palstalle -vai lopettiko muuten vain.

Jenny voisit lisätä tähän listaan sun vauvan syntymäpäivän, sukupuolen ja mitat. Ja muutakin jos haluat.

Mukava Emmi kun kirjoitit. Meillä kaikilla taitaa olla vähän sama fiilis -että "syntys nyt!!". Pääsisi vauvan hoidon ja palautumisen makuun -ja ennenkaikkea, saisi tietää että vauvalla on kaikki hyvin.

Mulla on tänään neuvola -kirjoitan sitten lisää.

Khaosan 40+1

Jatkan tätä tämän päivän monologiani nyt tänne.
Neuvolassa periaatteessa kaikki hyvin. Ei turvotuksia, painoa kertynyt hieman yli 11kiloa, sykkeet +135, vauva liikkuu paljon, sf mitta puoli senttiä vähemmän kuin viimeks eli 33.5- Mittaaja tosin eri kuin yleensä. Mua hermostuttaa toi sf mittailu, kun muutenkin pelkään -että vauva on kovin pieni. Yliaikaiskontrolliin sairaalaan pääsen ilmeisimmin vasta parin viikon päästä 42+0.

Ja vaikka tiedän että täysaikainen vauva on 38-42 viikkoinen ja siitä eteenpäin vasta virallisesti yliaikainen, niin jotenkin psyyke on nyt kovilla. Tunnetilaa vois kuvata lukuisin kirosanoin, mutta jääköön nyt kirjottamatta.

Oma fyysinen vointi on ihan hyvä. Mutta haluaisin niin että vauva jo syntyis, että tietäisin sillä olevan kaikki hyvin.

Khaosan edelleen 40+1

Voin niin samaistua tähän "Tule jo!!"- tunteeseen, varsinkin Khaosania ymmärrän kun laskettu aika on jo ohitettu että jokainen päivä tuntuu varmaan ihan tuskaisalta odotukselta. Mulla vielä se pari viikkoa laskettuun aikaan ja nyt on jo ihan tulisilla hiilillä, ja just tosta samasta syystä että haluais päästä hoitamaan vauvaa ja näkis että sillä pikkusella on kaikki hyvin... Huoh.. Pitää varmaan yrittää ajatella jotain muuta jos aika menis vähän nopeammin, mutta missäs muuallakaan ne ajatukset oikein pyöris kun vauvan ympärillä??

Meillä oli neuvolassa kaikki hyvin, jopa Hb oli noussut 125 asti!! Käsien lisäksi nyt särkee joka paikkaa, varsinkin aamuisin ja iltaisin, niinkun olis ollut jossain treenaamassa ihan hirveän putken. Kaikki nivelet turvoksissa ja koskee ihan mielettömästi välillä.

Toivottavasti Emmin Sf-mitan mysteeri selviää pian! Voisiko silti johtua vaan vauvan asennosta ja eri mittaajasta kun eihän se mitta muutenkaan ole kun suuntaa-antava asia..?

Kuulumisiea äitipolilta...taas... Pahoittelut jo etukäteen, että tulee taas tunnepurkaus, mutta tänään jotenkin kaikki tunteet tuntuu olevan pinnassa ja kaipaan vertaistukea. Onneksi on teidät joiden kanssa voi vaihtaa kuulumisia. :)

Keskiviikon neuvolassa verepaineet ja muut arvot ok, eli sen puolesta sai huokaista. Eilen sitten vaavi päätti taas lakkoilla liikkeiden suhteen ja jouduttiin käymään päivystyksessä käyrässä. Onneksi kakkoskäyrän lopuksi vaavi päätti pistää juhlat pystyyn ja saatiin tarpeeksi liikettä vuorokauteen. On kyllä raastavaa, kun liikkeet ei tunnu vaikka kokeilee kaikki mahdolliset kikat. :/

Tänään oli sitten kasvukontrolli ja sektio suunnittelu. On todella turhauttavaa, kun joka kerta mittauksen tekee eri lääkäri ja sitten tulokset vaihtelee hirmuisesti. Lääkärikin totesi, että onpas sekava tilanne lapsen koon ja lapsiveden määrän suhteen. :( Kaiken kaikkiaan saatiin siis leikkauspäivä ja aika raskauseviikolle 39, mutta välissä vielä kontrolli kasvusta ja veden määrästä.

Ymmärrän hyvin Khaosanin tuskaa, kun laskettuaikakin on jo saavutettu. Meillä vielä matkaa laskettuun aikaan ja sektiopäivään, mutta silti olisin jo ihan valmis näkemään vaavin. Itsellä tuntuu että pää hajoaa, kun koko ajan soudetaan ja huovataan mitä tehdään. Kauhea huoli vauvan voinnista, kun vielä on noita liikehälytyksiä ja epäselviä ultratuloksia. ;( Sen lisäksi on tuskaista joka kerta käydä sama keskustelu lääkärin kanssa suostumisesta perätilasynnytykseen ja ulkokääntön, kun on aina eri lääkäri. Olen ilmoittanut kieltäytyväni kummastakin ja se on kirjattu epikriisiin, mutta silti päätöstä yritetään puhumalla kääntää joka kerta. :(

Hyvä, että Minmien paise on parantunut. Kaikille tsemppiä näihin selvästikin hermoja raastaviin aikoihin ja oikein paljon onnea synnytykseen! :)

Nasumaja 36+5

Piti ruveta vielä Nasun kirjoitusta kommentoimaan kun tuli niin surku olo sun puolesta. En tietty osaa muuta sanoa kun että ollaan hengessä mukana, ja todella ymmärrän että alkaa repiä hiuksia päästään jos liikkeet ei tunnu. Mulla on huonoina päivinä kuitenkin muutamassa tunnissa aina alkanut tuntua jotain liikettä, ja siinäkin ajassa ehtii tulla jo tippa linssiin, saati sitten jos joutuis menemään polille asti vauvan tilannetta tarkistamaan! Sen verran voin kuitenkin lohduttaa että meidän vanhempain-ryhmässä oli yksi äiti joka sanoi että ne jo muistettiin nimeltä siellä polilla kun olivat niin usein joutuneet käymään liikkeitä tarkistamassa. Syynä oli ollut istukan paikka, ja äidin oli tosi vaikea tuntea liikkeitä koko raskauden ajan. Niille syntyi n. viikko sitten terve poika ja voivat kaikki hyvin. Ja sano seuraavan kerran vaan napakasti niille lääkäreille että et enää halua keskustella kääntämisistä tai sektioista vaan olette päätöksenne tehneet. Onpa ärsyttävää että eivät voi sen verran uskoa epikriisiä että sä olet varmasti nyt jo asian miettinyt valmiiksi kaikin puolin. Isot halaukset ja tsemppiä sinne!

Tupsu ja juniori 37+4

Hirmuisesti onnea Khaosanille pikku prinsessan johdosta! <3 Ihana kuulla että kaikki on hyvin. :)

Kiitos Tupsu tsemppauksesta :) Täällä mennään tosi vaihtelevilla tuntemuksilla edelleen. Aikaa annettuun sektiopäivään tuntuu olevan vielä ikuisuus, mutta kait se sieltä aikanaan koittaa. Huomenna ois sitten neuvola, kerron kuulumiset sitten ensi viikolla.

Jännitykselle odottelen kuka teistä seuraavana tulee kertomaan vauvauutisia :) Hyviä vointeja kaikille!

Nasumaja 37+0

Paljon Onnea Khaosanille tytöstä!

Ja Paljon Voimia Nasulle. Meillä ollu kans niitä hiljaisia hetkiä ja oikeestaan tän paise-episodin ja antibioottikuurin (en tiiä jotuuko siitä, vai luulenko vaan) aikana ollu parikin viikkoa selkeesti normaalia laiskempaa liikkumista tuolla. Kerran soitin päivystykseen ja sen jälkeen teinkin useampaan otteeseen liikelaskentaa... Mikä taas on vähän huono kun oon raskausdiabeetikko, niin tämän tästä sit vetämään kauheita määriä makeeta, et saa vauvan liikkelle.
Ja huoli on aina kova sitten... Varsinkin kun vastoin ohjeita vertaan tätä edelliseen raskauteen, jonka aikana ei kyl tarvinnu miettiä tollasia.

Nyt onkin sit vauvakin liikkunut, ilmeisesti ollut vähän ihmeissään tilanteesta. Mulla siis perjantai-illasta supistellut enemmän ja vähemmän kipeästi ja säännöllisesti. Molempina menneinä öinä oon muutaman tunnin saanu nukkua putkeen ja sit loput menny aika rikkonaisena supistusten takia. Viime yönä ennen viittä aloin kellottaa niitä supistuksia ja kellotus jatkunut koko päivän. Parhaimillaan supistukset tullu kipeinä 7 min välein ja sit taas rauhottunu niin, et melkein tunti väliä... Todella väsyttävää ja raskasta. Silti oon nyt innoissani, kun parin viime tunnin supistukset keskiarvoltaan tihentyneet sinne 9 min tietämiin. Sen lisäks iltapäivällä vessassa käydessä pyykiessä pyyhin myös hyvän kappaleen limatulppaa. Veristä limaa, lusikallinen, suunnilleen... Siitä jo soitinkin synnärille ihan vaan varmuuden vuoks ja sieltä sanottiin sen olevan yvin normaalia tällasen supistelusesssion aikaansaamana. Jos vuoto lisääntyy ja veristyy, uus soitto ja jos supistukset menee siihen viiden minuutin väliin, niin soitto synnärille... Niitä siis odotellessa...

Minmie 38+3

Me kotiuduttiin eilen. Säännöllinen alatie synnytys oli, joka kesti 10 tunti ja ponnistus 16 minuuttia. Kipee olin, mutta ongelmia ei ollut. Kipuun otin yhen Panadolin ennen salia ja salissa ilokaasua ja epiduraalin. Ei tullut repeemiä tai episiotomiaa, joten selvisin ilman tikkejä.
Imetys sujuu, univajetta on -väsymysta ei vielä ihan kauheasti.

Tyttö on pikkuinen, terve ja ihana.

Kovasti, kovasti voimaa teille kaikille, jotka ootte vielä yhessä kasassa. Päivät on pitkiä ja huoli on suuri - todellakin tiedän! Mutta uskon, ja toivon että turhaan. Pian helpottaa kun saatte vauvat syliin.

Meillä on huomenna eka neuvola.

Khaosan ja vavva 3vrk <3

No nyt päivitystä täältäkin. Eli meille syntyi poika 13.10 kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa lapsivedet meni edeltävänä yönä ja synnytys oli kuulemma ennätysnopea (vaikkei minusta tietysti siltä tuntunutkaan...). Ponnistusvaihe muistaakseni puoli tuntia, ja olisin halunnut epiduraalin mutta sitä ei ehditty laittaa koska avautuminen meni paljon nopeammin kuin oli odotettu. Eli lämpimällä kylvyllä hoideltiin ensin ja loppurykäisy ilokaasulla. Yksi tikki oli jouduttu laittamaan, mutta ei pahoja repeämiä. Istukka sen sijaan juuttui jostakin kulmasta kiinni ja jouduttiin poistamaan nopeassa nukutuksessa. Pisimmät kaksi tuntia olikin sitten odotella heräämössä yksin että pääsi poikaa ihailemaan. Syntymäpaino oli vain 2650g ja sen takia jouduttiin viipymään sairaalassa aina eiliseen asti, koska syöminen on laiskahkoa. Samoin pikkukaverilla on pieni reikä sydämessä, joka lääkäreiden mukaan on luultavasti harmiton mutta asia selviää vasta varmasti toisessa ultraäänessä kuukauden päästä. Se tietysti huolettaa kovasti, mutta muuten olemme onnellisia ja väsyneitä. Suloista poikaa jaksaisi koko ajan katsella ja ihmetellä :-)

Suuret onnittelut myös Khaosanille tyttövauvan johdosta ja kaikille muille voimia viimeisiin raskauspäiviin!

Tupsu ja poika

Yhteistyössä