Aurinkoiset huomenet täältä pohjosesta... :wave: B)
Tulin eilen mun vanhempien luokse. Lauantaina varmaan sitten lähetään pikkusiskon kanssa sinne meijän mummolaan, ku alkavat sielläki olemaan terveitä kyläilyjä ajatellen...
Poitsu nukkuu ekoja päikkäreitä niin tulin koneella käväsemään...
Meillä poitsu on alkanu vierastamaan...
Kaupassa törmäsin entiseen työkaveriin ja poitsu alko itkemään ku näki sen
Ja nyt sitten täällä mun vanhempien luona eka vierasti mun vanhempia...Pappa koitti urheesti syöttää iltapuuroo niin toinen alko itkemään...Täti sen sijaan kelpas puuron syöttäjäks ilman itkuja...
Kuinka pitkään tuo vierastaminen jatkuu vai meneekö se ohi tai "laimeneeko" ?
D-vitamiini tipoista....
Meillä oli just käytössä nuo minisun tipat ja sitten lisänä relatipat.
Mut nyt ostin niitä gefilus-maitohappobakteeritippoja joissa on samassa d3-vitamiini, tulee halvemmaks ja helpompi kuljettaa matkassa ku säilyy jääkaapissa...
Soseitten tekemisestä...
Täytyy myöntää että oli ihan vasta toka kerta ku sose talkoisiin aloin
Pitää ku menee takasin kotiin niin tehä vielä kasvissoseitakin pakkaseen...
Mitenkäs tuo säilyvyys on noissa ite tehyissä soseissa?
Meillä menee noita liha/kalasoseita purkki päivässä mut kasvista se puoli purkkia...
Niin jos sen kasvispurkin ottaa sulamaan niin voikohan siitä antaa kahtena päivänä vai säilyykö niin kauan sulana jääkaapissa?
Sikainfluessa rokotteesta...
Meillä kans rokotetaan toukokuun ajan vielä... En tiiä vielä otetaanko vai ei...
ruusu
Me käytetään hajusteettomia pesuaineita ja huuhteluaineita...Erisania tms. ollaan ostettu.
Rasvoja me ei oikein käytetä ku vain tarvittaessa ku muuten ole tarvetta. Hajusteettomia neki on Agualan L-semmosta keltasta ollaan käytetty, imeytyy nopsasti ja on sopivaa meijän pojan iholle...
Mulla itellä on vähän taipumusta atooppiseen ihoon niin käytän itelle kans hajusteettomia pesuaineita ja rasvoja...
Ootko kokeillu laittaa liesituulettimen päälle isommalle kuumuutta helpottamaan?
Ainaki meillä jos on kuuma vaikka patterit ei kans ole edes päällä, niin ku laittaa liesituulettimen päälle niin viilenee sopivasti kämppä... Poikaki jos on lattialla niin ei kehtaa tuulettaa...
Pyörimisestä sängyssä...
Täällä kans tepistään ja pyöritään ku väkkärä sängyssä...
Toisinaan ollaan jumissa miten missäki asennossa ja huuto alkaa aina
Talvicci ja "Unski" :heart:
Tulin eilen mun vanhempien luokse. Lauantaina varmaan sitten lähetään pikkusiskon kanssa sinne meijän mummolaan, ku alkavat sielläki olemaan terveitä kyläilyjä ajatellen...
Poitsu nukkuu ekoja päikkäreitä niin tulin koneella käväsemään...
Meillä poitsu on alkanu vierastamaan...
Kaupassa törmäsin entiseen työkaveriin ja poitsu alko itkemään ku näki sen
Ja nyt sitten täällä mun vanhempien luona eka vierasti mun vanhempia...Pappa koitti urheesti syöttää iltapuuroo niin toinen alko itkemään...Täti sen sijaan kelpas puuron syöttäjäks ilman itkuja...
Kuinka pitkään tuo vierastaminen jatkuu vai meneekö se ohi tai "laimeneeko" ?
D-vitamiini tipoista....
Meillä oli just käytössä nuo minisun tipat ja sitten lisänä relatipat.
Mut nyt ostin niitä gefilus-maitohappobakteeritippoja joissa on samassa d3-vitamiini, tulee halvemmaks ja helpompi kuljettaa matkassa ku säilyy jääkaapissa...
Soseitten tekemisestä...
Täytyy myöntää että oli ihan vasta toka kerta ku sose talkoisiin aloin
Pitää ku menee takasin kotiin niin tehä vielä kasvissoseitakin pakkaseen...
Mitenkäs tuo säilyvyys on noissa ite tehyissä soseissa?
Meillä menee noita liha/kalasoseita purkki päivässä mut kasvista se puoli purkkia...
Niin jos sen kasvispurkin ottaa sulamaan niin voikohan siitä antaa kahtena päivänä vai säilyykö niin kauan sulana jääkaapissa?
Sikainfluessa rokotteesta...
Meillä kans rokotetaan toukokuun ajan vielä... En tiiä vielä otetaanko vai ei...
ruusu
Me käytetään hajusteettomia pesuaineita ja huuhteluaineita...Erisania tms. ollaan ostettu.
Rasvoja me ei oikein käytetä ku vain tarvittaessa ku muuten ole tarvetta. Hajusteettomia neki on Agualan L-semmosta keltasta ollaan käytetty, imeytyy nopsasti ja on sopivaa meijän pojan iholle...
Mulla itellä on vähän taipumusta atooppiseen ihoon niin käytän itelle kans hajusteettomia pesuaineita ja rasvoja...
Ootko kokeillu laittaa liesituulettimen päälle isommalle kuumuutta helpottamaan?
Ainaki meillä jos on kuuma vaikka patterit ei kans ole edes päällä, niin ku laittaa liesituulettimen päälle niin viilenee sopivasti kämppä... Poikaki jos on lattialla niin ei kehtaa tuulettaa...
Pyörimisestä sängyssä...
Täällä kans tepistään ja pyöritään ku väkkärä sängyssä...
Toisinaan ollaan jumissa miten missäki asennossa ja huuto alkaa aina
Talvicci ja "Unski" :heart: