LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Huh hei... pikaseen pyörähdän :snotty:

Kuumeessa oon ollu eilisen ja tän päivän, ihan kamala olo.Päätä särkee tuskasen paljon ja joka paikkaa kolottaa. Pessillä oli perjantaina pientä kuumetta ja eilen sitten vähän enemmän.Nukuttiin Pessin kanssa koko lauantai päivä,Peetu oli mummilassa yökylässä..mentiin jo ennen 20 nukkumaan ja herättiin tänään vasta 9.40, senkin jälkeen vielä hetki jatkettiin unia sohvalla...

Mä en halua enään olla kipeä!!! Tää on niin syvältä!!!! Ruotsin tehtäviä olis vaikka ja kuinka paljon tehtävänä, mutta ei tällä päällä mitään saa kyl tehtyä :headwall: hohhoijaa...
 
lämmin voileipä tulossa uunissa,kasvispihvillä :p :D
tosiaan,mulla kun tuota stressiäkin on ollu viimeaikoina ihan hirveesti,nii en ihmettele yhtään että sydämestä ottaa :ashamed: ja mua hävettää se ihan hirveesti,ja entäs ku seuraavan kerran koskee,kehtaanko mä lääkäriin mennä,vai podenko kivut ihan kotona vaan :ashamed: en tiiä,jotenki nolottaa kauheesti..

ihanaa,ens viikolla meen yhen ei niin tutun kanssa salille,naamakirja kavereita vaan ollaan,jänskättää :D ja keskiviikkona jäälle ratsastamaan,iiks :heart:
tytteli lisäilin sua facebookissa kaveriks,et jos joku emma siel huutelee nii se oon mä :wave:
vilma-onni onks sulla naamiksessa sivut?ihan ku henkan sivuilla oisin sun nimeen törmänny,mut en oo ihan varma :whistle: lisäilen sinutki jos se oot sinä :D

poitsu nukkunu jo jonku aikaa,käytiin tänään ajamassa koko konkkaronkka traktorilla :LOL: ja huomenna poitsu menee ukin kaa elukat ruokkii..meinas tänään nukahtaa kyytiin :heart: ai että se tykkää olla siellä..

nyt meen syömään,palaillaan
 
Dogtor, sielähän minä naaakirjassa. Lisää vaan, ainakin Piitulin kavereissa olen.

Meillä kumpikin ukko heräs KUUDELTA!! Siis aamu-uninen Eerokin. Tosin isänsä nosti sen sängystä, muuten olis nukkunu uudelleen. Kohta mennään sit pihalle, ettei ysiltä jo ole unilla. Mä en suostu enää kaksiin päiväuniin, kun hyvin pärjätty yksillä ja yöunet piteni.
Tänään vihdoin Onnin parturi, sen tukka on ihan kauhee! Pitää vissiin ottaa Eero mukaan, kun ukko lähti Lahteen töihin, eikä olekaan puol4 kotona
:( Saas nähä mitä siitäkin tulee tuon ikiliikkuja-kiipeilijän kanssa..

Kiipeileekö muiden muksut?? Kaverin tytöt ei kiipeile mihinkään, ihan kade oon. Ainoo hyväpuoli tossa on, että vaikka ei kävele vielä(kään) niin kiipeily osottaa, ettei oo motorista häikkää. No, jospa kävelyn myötä kiinnostuis tallaileen tasamaalla...

Oliko se niin, että mökkireissu peruttu?? Harmi, mä puhuin jo ukollekin sitä, vaikka kauhisteli sijaintia... Bulgariahan ei ole kaukana... :whistle:

 
terve pitkästä aikaa :wave: kävin tos yks yö lukemassa teijän juttuja ja ikävähän tänne tuli :/
Ensiks onnittelen vauavnsa saaneita ja sit myös saavia... ittellääkin alkaa pikku hiljaa vauva kuume iskemään... vielä tuo "alakerta" muistaa reilu vuodentakasen :LOL:
Mä oon ollu jotenkin niin väsynyt et en oo jaksanu tännekään mitään kirjottaa...noi työt viejotenkin kaikki mehut. Mut jos nyt pikku hiljaa kesää kohden kun mennään niin piristyis... tiiä sitä?

Siiri voi hyvin. Kävelee, juoksee, kipee,juttelee (omaa kieltään) äiti, isi, mummi, pappa, eppu(eno), tiia(mun veikan tyttis), minna (täti), anna, kiitos... mitäköhän vielä... en muista.
Päiväkodissa menee siirillä hyvin, kivoja kavereita.

Äitin isotyttö piirtää


Saparopää







Tommonen neiti täällä keikkuu =)
Minäkinkävin vähän napsauttamassa hiuksia lyhyemmäks ja sitvähän vaalensin...

Oon tykänny ihan kauheestio täst päästä... ainut et oli hiuksetminkä mittaset vaan niin hermo menee aamulla aina. :kieh: :LOL:

 
kiva kuulla santistakin =) !siiri niin iso tyttö jo! ja oikein onnistunut hiusmalli :flower: !

huhhuh,paluu arkeen lähestyy; kaks viikkoo ja töihin :eek: ! perjantaina lähetään tutustuun ryhmikseen ja ensviikolla käydään varmaan useemmin! tänään käytiin lääkärissä tarkistutaan korvat ja eihän siellä mitään tulehdusta ollut,noh,onneksi ei,mutta mikä lie taas aiheuttaa pojalle hepuleita ja kiukuttelua ja yöitkuja jajajajaja.......räkä lentää vähän vieläkin,liekkö se kiusaa :/ .....

jaa mitäs vielä......missäs työ kaikki oikein ootta |O ?????????huhuuuuuu |O |O |O
 
Huhuu,missä kaikki ootte??? :attn: :wave:

Olipas mukava kuulla santistakin. :D

Me varattiin berliinin reissu :D ma 16.2 lähetään ja takaisin palaillaan sitten pe20.2. Ihanaa päästä vihdoinkin reissuun! Hiukan jänskättää miten toi melina jaksaa koneessa istua,mutta onneks matkaa vaan sen vajaa 2tuntia,niin eiköhän se mee vaikka päällä seisten :LOL:
Kannattaako nousua ja laskua varten tehdä jotain erityis toimenpiteitä? siis jotain korvatippoi,tutin syömistä,maidon juomista pullosta tms? Miten te muut jo koneessa reissanneet ootte tehny?

Eilen bongasin melinalta yhden sanan :D kun kysyin,että mihin lusikka meni,niin neiti katto lattialle ja sano tippu :heart: no juu,tais olla vaan sen kerran ku se sen sano,mutta hyvä tietää,että puhua kuitenkin vissiin osaa..ainakin sitten joskus. Niin ja ei sanoo joka asiaan ja pudistelee vielä päätään samalla..välillä aika raivostuttavaa,mutta samalla suloista :headwall: :heart:

sairastelijoille vielä haleja :hug:
nyt nautin hetken hiljaisuudesta kun mies lähti melinan kanssa kauppaan...
 
Onpas täälä joo hiljasta ollu! :eek: Ihania kuvia siiristä. :D

Mie voisin kanssa lisätä teitä naamakirja kavereihin...jos muistaisin vaan teidän oikeita nimiä :ashamed: Jos joku Petra on lisänny teitä kavereiksi ni se oon sitten minä :wave:

Meillä Ella ei kiipeile. Viikonloppuna meni eka kertaa vasta sohvalle mutta ei ole sen jälkeen mennyt. Ehkä hyvä vaan ettei kiipeile :D
Miuta eilen vähän ahisti kun oli entisten työkavereiden kanssa tapaaminen.Eräs heistä on yrittänyt lasta jo 10 vuotta.Nainen on vähän vanhempi,aloittivat hoidot kun lapsettomuutta oli 6 vuotta takana.Vasta oli koeputkihedelmöitys epäonnistunut.Muut naiset ihastelivat miun mahaa ja höpöttivät vauva/raskaus juttuja. Ite olin lähinnä ahistunut tilanteesta kun näin kuinka surullisen oloinen lapseton nainen oli.Tuntuu vaan niin pahalta kun tietää miltä hänestä tuntuu. :ashamed: :'(

Jep jep, tyttö ei taas nuku...pitää mennä.
 
Mulla menee herrrrrmot!!!!! mä oon jotenkin nyt ihan kypsä tohon Pessin osastoon päikyssä.. aiemmin ei oo ollu mitään valittamista ja Peetuhan on ollu siis samalla osastolla sen 1,5vuotta. Tänään soittivat että Pessi yskii et kannatas varmaan tulla hakemaan pois ja pitää vielä huominenkin ainakin kotona :headwall: :headwall: joo, se yskii mutta yskä voi kestää vaikka kuinka ja kauan. No selvä,pidetään kotona.Ja varasin huomiselle lääkäri ajan,käyn nyt korvat tarkistuttaan kun on v-loppuna ollu kuumetta. Viime viikolla ne oli sitä mieltä että kun Pessi on kakannu 3 kertaa päivän aikana sille on varmasti kyllä mahatauti tulossa :headwall: jepjep.. mulle hyvä soittaa kun haen herkästi pois ja pidän herkästi kotona.Nyt vaan vituttaa kun ei tuo kovin kipeeltä vaikuta ja multa jää paaaaljon kouluhommia tekemättä, Ruotsin kurssille voin heittää hyvästit jo het kättelyssä.Enkä pääse huomena ees parturiin :'(
No nyt kun mä oon vaan kotona enkä voi mihinkään mitään rahaa edes kuluttaa niin mikähän ois minimi mitä vois jollekkin lastenhoitajalle maksaa.. mä palkkaan sellasen!!! Oon hiukan kireenä :kieh: no mutta hiukan helpotti...

Ihana kuulla Santistakin. Siiristä sulosia kuvia :heart: ihana saparopää! Ja tulee kyllä ihan äipän näkönen tyty sieltä.

Kääk,kai mä meen tekeen TAAAAS noita ruotsin tehtäviä kun on niin v****** aikaa tehdä niitä!...
 
kiva kuulla et on teist kiva kuulla musta :LOL:
yksäitillä taitaa kasvaa joku ohtaan näköjään... ei oo helppoo. tosi inhottavaa tollanen jos ei lapsi saa ees yskiäprkl hoidossa. Meillä ei ainakaan viel mitään sen ihmeempiä päikys oo ollu muuta ku ne välillä huomauttaa siitä kun siiri ei käy nukkumaan mun iltavuoro päivinä...oon sanonu niille et se johtuu siitä kun äiskä on niin aamu uninen ja tytär kans et meist on kivempi nukkua pitkään ku herätä seiskalta :whistle: Välillä tuo neiti valvottaakin et sen takia sit nukkuu hyvin aamulla. Mut mä oon antanu luvan laittaa siiri "privaatti" huoneeseen yksinään huutamaan jos ei käy muitten sekaan nukkuman(päiväkodissa sellanen huone olemassa=))
jepsmut nyt Siirille iltapuuro... :wave:
 
Pideään peukkuja, että Kotiäiti on seuraava odottaja :) . Mukava kun kirjoitit ja tule sitten heti kertomaan, kun asia varmistuu :D !!

Tosi kiva kuulla Santistakin ja Siiri tosiaan suloinen ja jo ison oloinen tyttö hiustensa kanssa, taitaapi olla niin äidin näköäkin :) . Santilla hieno uus tukka, en olis sua varmaan tuosta tunnistanutkaan.

Tuutilla siellä taas hommaa :whistle: . Toivottavasti saat uunin pelittämään, sellanen olis kyllä mukava! Mun vaan pitäs eka opetella sytyttään tuli :LOL: . Mies toi meille tänään kaveriltaan sellasen sulosen vanhan aika pienen pöydän, minkä sisällä on vanha toimiva Singeri ;) . Saapa nähdä tuleeko Singeriä käytettyä, mutta pöydän maalaan kesällä ja ehkäpä esikoinen saa siitä ekan koulupöytänsä. Oonkin jo murehtinut, että millanen ihmeen koulupöytä, kun en ihan tavallisa haluis :ashamed: . Tosin en kyllä ole yhtään tutustunutkaan, millaisia kaikkia koulupöytiä nykyään on tarjolla.

Vip, minä olisin kanssa ollut tooooosi vaivaantunut, jos kaverit puhuis mun masusta ja raskaudesta ja toinen ihan toisenlaisessa tilanteessa :( . Miten ihmiset ei tajua tuollaista... Muutaman kerran olen joutunut samanoloisiin tilanteisiin ja siinä on kyllä itsellä niin nolo olo ja iso suru samalla toisen puolesta. On nuo lapsettomuus jutut vaan niin syvältä :'( .

Tildalla tosiaan vuorostaan töihin meno lähestyy, jänskää se on, tsemppiä! Vaan eikös täällä olekin selvästi positiivista kaikilla loppujen lopuksi töihin meno ollut, sekä omalta että lapsen osalta? Niin sitä kummasti sopeutuu ihminen elämäänsä... Minä täällä just tänään oon hiukan miettinyt sitä mahdollista uutta kotiin jäämistäni, kun miehen työt ainakin tällä hetkellä selkeni hiukan. Mahdollisuus vois olla jäädä kotiin kesä-marraskuu ja siitä sit mies olis kotona ainakin sen joulukuun. Mutta mutta, viistinkö jättää ryhmääni, uskallanko sanoa lapset irti hoitopaikasta, jos ei sit pääsisikään samaan paikkaan ja ja ja. No, onneksi vielä ei ole pakko päättää. Tänäänkin oli kyllä niin kiva työpäivä, että mikäs sielläkin ollessa ja kun lapset viihtyy hoidossa. Esikoinen tietysti sitten sen koulunsa aloittaa... No, katsellaan. Kesän minä olisin kyllä enemmän kuin mielelläni kotona B)

Katjannan pojan päikkärit käy kyllä kateeksi!! Meillä unet on MAKS 1,5h, yleensä noin tunnin |O

Dogtor, älä sinä mitään häpeile!! Ja onhan tuollaisessa tilanteessa pakko apua pyytää, eihän koskaan voi tietää, jos sit yhtäkkiä oliskin jotain vakavampaa :hug:

Meenpäs nyt vaalle, heh, joka ilta kytännyt painoani :ashamed: , sit katon mitä annan itelleni luvan syödä ja lukemaan.

Ai niin, eilen ostin aikas ihanan kankaisen katostsydeemin jonkun tytöistä sängyn päälle :p :heart: . Ehkä tuo esikoinen sen saa ensin, sitten joskus kun saa oman huoneen. Kerrosänkyyn tuollasta ihanuutta kun ei oikein voi laittaa. Oikea hinta olis tsydeemille ollut 98e :x , mutta alennuksen ja äitin avustuksella jäi mulle maksettavaa 25e :)
 
Anteeks ruma kielenkäyttö... nyt menee vielä enemmän hermo.Tällä hetkellä kiroan elämäni jonnekkin alempaan helvettiin :headwall: ihan just mun tuuria... mummon piti tulla Pessiä kattomaan siks aikaa aamulla että käyn lääkärissä (kilpirauhaskokeisiin laihtumisesta) mutta tsadaa...mummo onkin kipeä :headwall: :headwall: :kieh: tasan ei nyt kyllä mee nallekarkit!!! Vittu menee hermot!!
 
Yksäiti, tsemppiä! Aattelin muuten sua, kun tänään hain lapsia ja pikkuneiti haisi ihan selvästi kakalle, ulkona olivat. No, pylly ei ollut onneksi kovin pahasti punainen. Pelkän yskän takia ei mun mielestä kyllä voi soittaa hakemaan... Tai ainakin lapsen täytyis yskiä ihan mielettömästi, ennen kuin itse soittaisin. Meillä oli viime viikolla just yhdellä lapsella melkoinen yskä, tavallaan vähän odoteltiin, milloin vanhemmat ilmoittavat, että on kipeänä, mutta ei tuolle muuta tainnut tulla, nyt yskä on jo helpottamaan päin. Että minusta jos tänään illan ja huomenna aamusta ok poika yskänsä kanssa, niin sen kun viet pojan hoitoon :whistle: . Voishan siinä tädit silmiä ehkä pyörittää, mut ei ne yskän takia voi sua moittia!
 
niin ja sitten vielä, jottei tää ketutus ihan heti lopu niin toi ala viisauden hammas uhkaa pukata läpi tuolta :headwall: ja hampilääkärihän sano että ne täytyy leikata,että ei ole tilaa tulla..No paskat mulla mitään aikaa oo minnekkään hammaslääkäriin mennä,saatika sairaslomalle siitä hyvästä :headwall:

*mä tilaisin lisää päiviä viikkoon ja lisää tunteja vuorokauteen,kiitos :D *
 
lääkäri on huomena 14.20 (jos ees muistan oikein)... itsenäisen opiskelun päivä mulla on huomena et ei onneks tunteja mee mutta olis kyllä sitä opiskeltavaa. No mä opetan Pessille ruotsia ja mietin Pessin kans transferenssi tunteita ja distanssia huomena :headwall:
 
Mileko, siihen mä totuin sillon kun Peetu oli sielä osastolla...mut se yks täti sai potkut koko tarhasta...et nyt "pitäs olla" ihan ok sen suhteen.. mä vissiin katos oon opiskelija niin mun on helppo ottaa poika kotiin ja pitää kotona ja niin oonkin tähän mennessä tehny kaikesta pienestäkin.Nyt vaan ei ois enään oikein mahdollisuutta
 
Yksäidillä ei nyt tosiaan ihan kaikki mene putkeen ja päiväkodin toiminta tosi outoa, mutta silti noita tekstejä lukiessa rupesi vähän naurattamaankin - savu nousee tänne asti :)

Ja tosi kiva oli lukea Santin kuulumisia pitkästä aikaa ja ihania kuvia oli!

Hilmakaan ei pahemmin kiipeile, tunkee itseään pieniin koloihin ja esim rappusia tykkää mennä eestaas - mutta suhteellisen rauhallinen tapaus kuitenkin.

Santin innostamana mäkin sain pitkästä aikaa laitettua vähän kuvia sekä tänne, että naamakirjaan:


Neiti juuri tullut suihkusta


Leipävaras..


Ulkoilemassa joulukuussa


Äippä ja Hilmis


Hilma katselee Pikku Kakkosta rakkaan nallensa kanssa
;)
 

Yhteistyössä