LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Kyllä miä mukana mökkisuunnitelmissa oon jos hinta ei tuosta hirveästi nouse. Maksan vaikken pääsiskään. :)

Ja en miäkään henkkaa ole unohtanut :D Enkä sitä että henkan siskon oisin voinut jorpakkoon työntää sen yhden kuvan nähtyäni :LOL: Kummalliset halut mullakin :ashamed: :D

Kiitoksia teille kaikille :) Hommat on auki kun en eilen tavoittanut terveydenhoitajaa joka ois sen lähetteen mulle voinut katsoa sieltä (tai sen että mitä siinä nyt ylipäätänsä lukee).. Kokeilen tänään uudelleen tavoitella.

Mamalle tsempit lähestyvään synnytykseen. Kuka nyt lämpösestä yksiöstä tänne pakkasiin haluaiskaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Varataankos tuo mökki nyt sitten vai mitä mieltä olette????

VARASiN TUON KO. MÖKIN NYT MEILLE 21.-22.3.2009.

HINTA KATSOTAAN TARKEMMIN KUN KAIKKI OVAT ILMOITTAUTUNEET JOTKA HALUAVAT/PÄÄSEVÄT MÖKILLE.

MAKSU TÄMÄN KUUN LOPPUSSA MINULLE!

Silloin on vielä myös mahdollista maksutta perua mökki. :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
:LOL: :LOL: minähän en tätä tänä vuonna hoida :whistle: :LOL: :LOL: Kiitos systeri!

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Varataankos tuo mökki nyt sitten vai mitä mieltä olette????

VARASiN TUON KO. MÖKIN NYT MEILLE 21.-22.3.2009.

HINTA KATSOTAAN TARKEMMIN KUN KAIKKI OVAT ILMOITTAUTUNEET JOTKA HALUAVAT/PÄÄSEVÄT MÖKILLE.

MAKSU TÄMÄN KUUN LOPPUSSA MINULLE!

Silloin on vielä myös mahdollista maksutta perua mökki. :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
:LOL: :LOL: minähän en tätä tänä vuonna hoida :whistle: :LOL: :LOL: Kiitos systeri!

No joo niin lupasin että en hoida, mutta ei me kyllä vieläkään oltais mökkiä muutoin saatu varattua......minäkö malttamaton!!!!
:LOL: :LOL:

Kiitos kysymästä Rontti, täällä kotosalla ja taustailemassahan miä! Ja koetan kovasti saaha nämä kaik 3 tervehtymään, on olluna aikas moinen kierre varsinkin tuolla pienimmällä, nuhaa nuhan perään! Siinä joka välissä jompi kumpi isommasta jossain räkiksessä ja tuo neiti on saanu joka kerta uuden nuhan kun on isommat sairastelleen vuorotellen. Pari päivää ollu välissä terve ja sit iski taas. No eiköhän tämä taas tästä...ei oo kiiru töihin. =)

Tuo Sanni on kyllä uskomaton! :LOL: Ja miten niin ihanalta kuullostikaan että on neiti kavunnut itte sänkyyn nukkumaan! :heart: =)

Ääh, pakko mennä jatkamaan hommia..jotain piti vielä kommentoida mutta palajan myöhemmin jos muistan mitä piti sanomani... =)
:wave:

mileko :D
tin voin uskoo mitä se meininki siellä on,mutta varmasti toisaalta mukava paikka harjoittelulle juuri siksi,että näkee kaikenmoista..

tilda juu kait se on pakko lähtee sun kartanlukijaks kun ei se navigaattorikaan tohdi pysyä sun rallireitin aikana paikoillaan :LOL:
juu minä siis oon ainakkii tulossa mökille ettäs tiijätte..

Päivää

Meidän neiti on oppinut kiipeämään sohvalle.Nyt ei pysy kirveelläkään poissa sieltä.

Syömisestä Syökös kaikkien lapset jo itse????
Meidän neiti söi vähän aikaa itse vähän lusikalla mutta nyt sitten lopetti sen kokonaan?????
Onko muille käynyt noin?????

Meillä syödään vielä myös purkkiruokaa,toki välillä kotitekoistakin.Tuntuu vaan ettei meidän kotiruoka ole yhtään niin monipuolista kuin purkkiruoka.

Pottailusta Ei suostu istumaan yhtään..raivoominen alkaa heti jos pakottaa.

Eiköhän tuo nuo asiat vielä kerkiä oppia.Huhtikuussa menee päiväkotiin niin siellä varmasti oppii.

Syökö muitten mukat vielä tuttia Meillä neiti vaan yöllä.

Me ei kyllä tuota apinaa vielä pitkään aikaan sirretä pinnasängystä pois.Neiti on niin kova kääntyilemään unissaan että on siellä aina vaikka mitenkä päin.

Tässä muutema kuva neidistä

meillä ei syödä vielä itse

pääasiassa menee purkkiruokaa, aina tarjotaan omia pöperöitä jos on sellaista mitä voi antaa

meillä vasta tutustutaan pottaan, ei suostu istumaan siinä ilman housuja,liian kylmäkö peppua vasten :eek: =)

ja tuttia ei oppinut syömään koskaan.

helmikuussa menee hoitoon,kaikki muut tuntuu olevan enempi paniikissa,minusta on ihana vaan päästä vähän muihin maisemiin,vaikka varmasti vaikeatakin tekee. eniten pelottaa että miten kotihommien käy kun isäntä elää kuin pellossa,eikä todellakaan osaa laittaa mitään ruokaa(paitti potut keittää :D )! jokohan tuon olis aika opetella???? |O |O |O

Ihana Shendan neiti, varsinkin tuo kiikkustuoli kuva :) Minttu viettää aikaa potalla housut jalassa, ilman housuja istuu sadasosasekunnin. En siis potata, oppii kyllä sen itsekin aikanaan. Söi tosi reippaasti itse aikanaan, aloitti 1 kk iässä. Nyt on ollut korvatulehduksia ja menee leikkimiseksi, niinpä syötämme itse. Tästäkään ei ressiä :)
Purkkiruokaa ei olla ostettu kuukausiin, jokapäivä tehdään ruokaa niin samaa syö tuokin. Tänäänkin oli tosi pippurista kalaa, veteli koko lautasen. Tutti on vielä elinehto, kaksi vuotiaana joutuu siitä luopumaan kuten isosiskonsakin. Tuttipullot nakkasin tänään lopullisesti roskiin, välillä on annettu niistä maitoa kun esim nokkamukin olleet likaisia tai tyttö tosi itkuinen. Jos vaikuttaa näihin korvatulehduksiin tutit ja pullot niin onpahan toiset ainakin nyt eliminoitu. eli meillä ei pikkuhiljaa luovuta mistään tms, tavara vain heitetään pois ja opetellaan elämään illman. Sama tulee olemaan tutin kanssa ja oli esim yösyötön kanssa.

Niin, haettiin tänään uusi antibiootti Mintulle, oikea korva yhä tulehtunut. En kestä jos menee johonkin putkitusjuttuihin, perhana kun ei luonto anna periksi että mun lapseeni kosketaan :headwall:

Heij :) Tulin uudella yrityksellä koettelemaan kirjoittelua... Päivällä koetin, mutta kuinkas tää äippä nyt olikaan taas niin ajattelematon, kun pienimmän hereillä ollessa koitti ees koneelle tulla :whistle: HETI alkoi kauhea jalassa roikkuminen ja huuto, kun näki...vaikka sitä ennen oli hyvät leikit hällä tuolla kesken :kieh: Että sellaista kivaa tämä ikä tuo tullessaan, oma rauha ja omat jutut entisestään vähenee.. :| Ei sikälti, kiva on tämä ikä nyt muuten (siis lukuunottamatta näitä erinäisiä temppuja) mutta kuten katjanna sanoi, 2vuotiaana nää vasta huippuja onkin :D Musta se on kans jollai niin kiva vaihe :)
Tai eiköhän jokaisesta iästä ja kehitysvaiheesta ne omat hyvät ja huonot puolet löytyne.
Mä olen tääl eilisen ja tän päivän kolunnut kaappeja ja komeroita. Järkyttävä määrä tavaraa on saanut lähtöpassit. Ja kaappeihin sai lisätilaa ja vähän selkeempää järjestystä :)
Tuolla nyt oottaa taas erinäisiä kasoja kamaa, osa kierrätykseen, osa kirppikselle, osa huutikseen ja osa roskiin :whistle:
Eikä tästä kauheen kauan ole kun viimoksi noita kaappeja inventoin, aina vaan sinne jää sitä turhaa, kun ei raaski luopuu :ashamed: Suuri osa tietysti oli vaatetta jotka ovat jäänyt pieneksi...
Jep, mutta huomenna sitten aloitetaan "painonhallinta" ryhmä :whistle: Tai mä kävin jo eilen vaakalla, ja nyt en ole herkkuihin koskenut sitten tiistain, että vähän varaslähtöä ollaan otettu :D
Onko kelle tuttu tollanen kiloklubi?? Ilmainen, vähän keventäjät tyylinen sivusto kai... Mä kävin sinne rekisteröitymässä, täytyy tutkailla ajan kans paremmin sitä systeemiä...
Oli muuten ihania nuo milekon kuvat :heart: Ei meillä ole ikinä nuo nukahtaneet mihkään tollai, mutta muistan kuinka serkkulapsi parivuotiaana nukahti kesken ruokailun, suu täynnä ruokaa... :D
Ja suloisesti Sanni itse menee nukkumaan :) tiedä jos menisi meilläkin jos olisi jo tavallinen sänky. Pinnikseen ei viel osaa kiivetä :D Mutta menee kyllä joskus sänkyä hakkaamaan kun tahtoo unille :heart:
Shendallakin siellä soma tyllerö =)
Ainiin, tuutikselle hirrrrrveeeeen isoooooo :hug: :/
Niin ja henkkaa ei kyllä unohdettu ole =) :wave: Hemulikin välistä ilmoitti itsestään, kivakiva että ette ole palstailua kokonaan lopettaneet =) Itekin välillä aika hissukseen taustalla oon :)
Mökkireissusta sen verta omasta puolestani sanon, että empä taida luvata itseäni edes epävarmaksi :/ Vaikka kiva totisesti teitä nähdä olisi :heart: Muttamutta, hankala saada tota lapsenvahtia kaikille kolmelle ja mulla on helmikuussa varattu laivamatka tyttöporukalla, joten olisivat vähän liian lähekkäin.... .
Mutta nyt täytyy mennä, on mun vuoro viedä lapset luistelemaan ja mies käy sit sillävälin kaupassa pienimmän kaa (hihi, ei käy kateeks...pahiten käyttäytyy toi pienin nykyste kaupassa mitä nuo isommat :whistle: ) sen jälkeen mä pääsen YKSIN kaverilleni kutsuille ja illalla sit mies menee viel omiin harrastuksiin :whistle: Huuh, tekemistä riittää taas tällepäivää...ja kukahan viel kävis nuo lumet putsaamassa pihasta :headwall:

Hei,

Topsy
: sain tänään postipaketin =) Huomenna laitan uuden tunikan töihin päälle- saapa nähdä millaisia kommentteja saan. ;) Hyvännäköinen tuo oli, ainakin omasta mielestäni. :D

Munkin täytyy nyt vetäytyä tuosta mökki reissusta. Meillä on työpaikan reissu maalis-huhtikuun taitteessa ja ihan sama kuin Mamma3:lla, että tulisi sitten liian peräkkäin poissaolo viikonloppuja kotoa. Eikä tuo nyt sinänsä haittaisi vaikka kotoa poissa olisinkin useampana viikonloppuna, mutta kun nuo lapset on viikollakin hoidossa, niin ei vaan raski enää itse olla erossa monena viikonloppuna. :ashamed: Ja kyllä kai lapsetkin jollakin tasolla reakoi näihin eroihin. Ainakin nyt ovat olleett taas itkuisia illalla kotona, kun tarhaan lähdettiin pitkien vapaiden jälkeen. Voi kai tuo itkuisuus kyllä johtua väsymyksestäkin. Päiväkodissa kun on ihan erilailla ääntä, toimintaa jne...

Meillä tuon esikoisen kans on kunnon ongelma lumensyönti |O Suun ympärykset on ihan auki kun työntää pakkasellakin lunta suuhun. :headwall: Eikä usko vaikka kuinka yritän nätisti kertoa miksi lunta ei saa syödä, yritän uhkailla tiukkaan sävyyn, pelotella, mutta mikään ei vaan tehoa. |O Nyt tuo on tämän illan itkenyt mahaansa ja epäilen että joku pöpö tuolla nyt on masussa. Käynyt jo monta kertaa vessassa sekä paukuttelee paljon. Huomenna käyn ostamassa halpakaupasta matoja ja laitan niitä lumen sekaan ja näytän tytölle mitä siellä lumessa oikein asustaa. On se kumma jos ei sitten usko. Naapuri antoi vinkin, oli itse ostanut pojalleen avantomatoja ja maksavat vain muutaman euron, joten kokeilen vielä tuonkin keinon. Onko muilla tälläistä ongelmaa ja jos on niin miten olette päässeet lumen syönnistä eroon?

Pikapikaa tässä. Pitäis vissiin tarkemmin valita nuo omien menojen ajankohdat :whistle: Mies lähti harrastusten pariin ja mulle jäi tänne kolme väsynyttä tenavaa ja iltapalat ja pesut ja nukkumaan laitot :headwall: Vaan täytyyhän sitä nyt jaksaa kun sain hetken jopa pois kotoo yksin olla :whistle:
Juu, mutta aika hyvä keino tuo katjannan naapurin matovinkki =) Täytyy ehkä kokeilla, noilla isommilla, etenkin keskimmäisellä se ongelma.....nyt täytyy taas mennä, iltasadut lukemaan isommille. Palaan...

JEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mää pääsen mökille, mää pääsen mökille :D . Elikäs kiitos Piituli :flower: :flower: . Itsekin jo ajattelin, että pitänee lupautua hoitaan hommaa, mutta kiitos sulle :D . Harmi, jos vieläkään en pääse kasvotusten mamman ja Katjannan kanssa, mutta syyt ymmärrän hyvin. Toivottavasti Milli ja Tin tulette! Ja MAHDOLLISIMMAN MONI MUU :attn: :attn: :attn:. Olis kyllä kiva, kun kaikki viime kertaset pääsis + uusia kasvoja on tietysti tosi kiva ja mielenkiintoista :whistle: nähdä! Mileko, sun täytyy kans tulla, niin voitte sitten Dogtorin kanssa jo alustavia hääjärjestelyjä puhua :whistle: . Ihanat kuvat oli taas! Samoin Shendan neidistä! Ja tuota tukkaahan on aina kehuttu! Mihinkäs YOdottaja sais Viun, että pääsis kans mökille, vai otetaanko Viu maskotiks :heart: :heart: . Ja Henkan pitää nyt koittaa saada muksut johonkin hoitoon, kerrankin mies vaan molempia hoitamaan tai jotain :snotty: . Sanon minä, joka en itsekään vielä tiedä, kuka nämä kaikki hoitaa kun äippä mökkeilee |O . Täytyy toivoa, että miehellä olis vapaa viikonloppu :saint:

Olipa melkoinen keino lumen syöntiin nuo madot :whistle: . Luulisi tepsivän! Meillä lunta on syöty maltillisesti ja sen verran annan syödäkin :ashamed: . Purkkiruokaa meillä syödään aina joskus "hätävarana" ja potalla ei ole istuttu vielä kertaakaan :ashamed: . Tuo syö itse vaihdellen, ei kovin hyvin. Nyt on viime päivinä hetken touhunnut lusikan kanssa ja sitten kun itse ehdin, syötän loppuun ja oikeastaan tuo on siinä vaiheessa jo antanut lusikkaa minuun päin ja toivonutkin syöttämistä. Onneksi nyt on oppinut pitämään ruokalappua :kieh: .

Mutta nyt peseen pää ja lukemaan kirjan jämät loppuun. Huomenna lähdetäänkin äiti-lapsi leirille :) . Saa iskä extra lokosan viikonlopun! Niin ja meillä kävi vieraita ja toi laatikollisen Arnoldsin donitseja, että helppoo on tämä herkuttelun lopetus |O , muutenkin meillä on vielä kaapeissa ihan liikaa kaikkee hyvää :p |O :p .

Mamma3 toi on kyllä musta niin ärsyttävää, että jos oot jossain menossa, niin sitten pitää heti olla (yleensä ainahan näin käy) jaksamassa tekemään tuhat asiaa lasten/kodin suhteen ja vielä jos on ilta-aika |O . Joskus kun olis NIIN ihana tulla omilta riennoilta niin, ettei heti tarvis kotonakaan olla tuhat rautaa tulessa.

tosiaan olis kiva saada monta mammaa sinne mökille,niin tutut kuin uudetkin kasvot..
mulla alko tänään menkat ja ihan kauheet taas kerran,nyt muutaman kerran olleet ihan hirveet :x kippurassa maannu suunnilleen koko päivän,poikaki älys että äiti on pipi ku tuli sohvalle mun viekkuun makaamaan,joka on tosi harvinaista,kun ei tohtis olla pitkälleen kuin nukkumis ajat :heart:
kotiruokaa saa niin usein kun teen,en tee ihan jokapäivä,mut melkein..joten voip sanoo että päivittäin saa kotiruuan ja purkkiruuan,tosi harvoin jaksan tehä 2 eri ruokaa..

pakko oli aamuks ostaa laskiaispulla :p perjantai on herkkupäivä ja olkoon tuo pulla mun herkku..oon nyt tän viikon syöny alle 800 kalorin ja yritän jatkaa mahdollisimman pitkään tuota linjaa..
kauheeta ku on tottunu laittamaan jotain suuhun ainaku on nälkä,ja nyt on nälkä koko ajan,ja palelee kans,kummallista..
mutta veden juonti tuntuu auttavan tuohon nälän tunteeseen,senkun käy ison lasin vettä hörppäämässä kun kovin nälättää..
huomenna tosiaan aloituspäivä meidän porukan laihis jengille,jänskättää :D
apua,pakko päästä särkylääke kaapille ja sohvalle kippuraan tellua kattoon :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Mitä Henkka sanovat lääkärissä??
niin siis...veetin lääkäri??...viittaat varmaan tohon naamakirjaan??
pojal ei mitään kummempaa...kuivunu vaan...ja tekee näköjään kulmahampaita...huutaa öisin ja mua v***ttaa,ku ei lääkkeet tunnu auttavan....prkle....ja just ny ku on noi yöt jo sujunu tosi hyvin,niin ny ne on taas päin persettä...heräilee iltaisinkin ja haluu syliin kokoajan (TULI TIETTY OTETTUA VIIKKO SITTEN,ETTEI SÄNKYYN OKSENTAIS).....
sori ny tää valitus,mut tää öäiti ei jaksa enää :ashamed:

Ihania kuvia Shendalla :heart:

Mäkin joudun valitettavasti passaamaan mökkireissun, me lähdetään 27.3 pariksi viikoksi italiaan, joten rauhoitan edellisen viikonlopun...

Hilma on nyt muutaman viikon syönyt tai yrittänyt syödä itse - lusikan saa kyllä suuhun, mutta ruokaa putoo siitä ennen sitä pois :LOL: ja kukaan ei saa auttaa, kaikki vippaskonstit on käytetty...ja purkkiruokia meillä ei enää syödä lainkaan. Hilma ei niistä tykkää ja sylkee kaiken ulos, kotiruokaa vetää sitten hyvällä ruokahalulla.

Hilman pistin potalle heti kun istumaan oppi, mutta vasta nyt viime aikoina ollaan alettu sitä enemmän käyttää. Tällä viikolla neiti sitten tajusi potan tarkoituksen täysin. Nyt menee itse potalle ja yrittää ottaa housuja pois ja aina pottaan tulee jotain - tämän päivän saldo neljät pisut ja yksi läjä :LOL:

Ja tutti on myös meillä tooosi tärkeä - tuntuu, että kävelemisen myötä siitä tuli vaan tärkeämpi. Päivällä pidetään niitä poissa näkyvistä ja annetaan vain kun pyytää tai menee nukkumaan, lisäksi rattaissa Hilma ei suostu olemaan ilman tuttiaan.

Tänään ollaan oltu koko päivä kotona, ihan outoa, kun yleensä suhataan päivän aikana vaikka missä..

Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Mitä Henkka sanovat lääkärissä??
niin siis...veetin lääkäri??...viittaat varmaan tohon naamakirjaan??
pojal ei mitään kummempaa...kuivunu vaan...ja tekee näköjään kulmahampaita...huutaa öisin ja mua v***ttaa,ku ei lääkkeet tunnu auttavan....prkle....ja just ny ku on noi yöt jo sujunu tosi hyvin,niin ny ne on taas päin persettä...heräilee iltaisinkin ja haluu syliin kokoajan (TULI TIETTY OTETTUA VIIKKO SITTEN,ETTEI SÄNKYYN OKSENTAIS).....
sori ny tää valitus,mut tää öäiti ei jaksa enää :ashamed:
Been there, done that! Eeli teki neljä poski hammasta samaan syssyyn. Yhtä helvettiä! Nyt nukkuu paljon paremmin kun hampaat on kunnolla puhjenneet. Toivottavasti teilläkin pian helpottaa :hug:

Topsy Personal shopperinne on valitettavasti pakkolomalla. Yritän opiskella Me&I käsikirjaa. Olisin mieluusti antanut sinulle hyödyn minun liittymisestä, mutta tulin siihen tulokseen, että meidän paikallinen myyjä joutuu varmaan auttamaan mua jatkossakin ihan kädestäpitäen, että on ansainnut tuon etuuden.

huomenta pikaseen!

venla sitten huutanu puol yötä,joten kaipa tuo on tänään lääkäriin kiikutettava,sylissä kun oli jonkun aikaa yöllä,niin huuto loppu siihen..hitto onkohan sillä korvatulehdus.kiva klo 02 toiselle suppoo laittaa..ja sit ku kerkesin nukahtaa niin hyvä ku en sydänhalvausta saanu,kun kissa pomppi telkkarin takana ja puotti sit digiboxin ym härpäkkeet telkkarin taakse..

Yhteistyössä