LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Hienoa että Essillä kaikki hyvin mennyt. Ja Kiisumirrille paljon onnea tulevaan! :hug:

Tytöt nukkui molemmat parin tunnin iltapäikkärit joten täällä vielä leikkivät legoilla. Vaan sairaana pitää nukkua kun nukuttaa. Pesen tässä yöllisiä oksupyykkejä, joita on jonninverran. Niin ja herkuttelin... söin karkkia, kun en illalla päässytkään juhlimaan :| Anni valitti pitkään sohvalla massua, nukkui, jatkoi valittamista, menin silittämään niin lensi kaaressa oksu onneks mun ohi :$ Vaan nyt onkin ihan eri tyttö :)
 
onnea paljon kiisumirrille toki sut muistetaan =)

ihana tuo milekon sanni :LOL: ...meillä eilen illalla ku PITI syödä puuroa,niin jätkä haki kaapista makaroonipussin...meni sen kans syöttötuolinsa viereen ja rupes valittaan,ku ei saanu siit pussista mitään....noooh...eipä ollu äitillä muuta vaihtoehtoa ku keittää iltapuuron sijasta makaroonia pojulle :LOL: :LOL: ja sitähän se sit söi :D

niin...toktorille iso :hug:
 
kiisumirrille onnea ja peukut on pystyssä että kaikki sujuu hyvin :hug:

Katjanna joo neiti on ollut vauvasta asti tosi huono nukkumaan.Välissä on ollut kyllä n. 1kk hyviäkin nukkumisjaksoja.Niitä siis taas odotan kuin kuuta nousevaa :saint:

Naureskelen täälä taas Sannille ja neidin eväille :LOL: Mie löysin yks päivä neidin eteisen lattialta syömässä kuorellista mustaa banaania.Oli löytänyt sen miun repusta ja banaani tooosi vanha.Hyvin näytti uppoovan kuorineen päivineen
:x

Istutin neidin yks päivä potalle ja hää ei siinä kauan viihtyny vaan painatti olohuoneeseen.Jäin hänen huoneeseen valitsee päivävaatteita ku neiti juoksee olkkarista ja huutaa "ohhoh, kakka olhkjlla..." ja osotti olkkariin. Sanoin vaan et istu potalle sit jos kakattaa ja laitoin potalle taas mut sit hää taas osotti olkkaria ja ohhoh kakka. Menin sit kattoo ni sinnehän hää oli vetänyt kunnon rieskat lattialle :whistle: Mut ainakin tuli heti äitille kertomaan mitä kävi :D

Viime yönä neiti valvo 3h.Otettiin taas väliin mut riehu ja höpötteli vaan.Siirrettiin omaan sänkyyn ja annettiin huutaa :ashamed: kunnes nukahti n. 20min hysteerisen huudon jälkeen.Mietinkin et kauan uskaltaa huudattaa...mie olin jo 100 kertaa menossa mut mies sai käännettyyn pään.Oon huono kuuntelemaan semmosta huutoa, minuuttikin tuntuu pitkältä.Tiedän et sit huuto vaan pahenis jos menee ja taas lähtee mut silti...pahalta tuntuu :ashamed: Tänään vaihdettiin myös maito laktoosittomaan,vatsa kun on ollut tiukalla aina ja kakka tulee veren ja itkun kanssa. En tiennykkään et joillain saattaa maito tehdä vatsan tiukaksi..kokeillaan sitäkin.

oliivialle :hug: imettämisen lopetus on aina haikeeta...mut parin viikon päästä jo huomaat et onkin "helpotus".Miula ainakin tuli jotenkin vapaa olo vaikka loppu vaiheessa imetinkin vaan muutaman kerran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiisumirri:
Hei vaan kaikki!
En tiedä muistatteko meikäläistä..samaan lokakuun 2007 odottajiin kuuluttiin. Esikoistyttäremme Kirppu kuoli kohtuun ja syntyi rv 40+1. Elämä on kantanut eteenpäin suuresta surusta huolimatta ja vaikka vastoinkäymisiä on ollut enemmän kuin laki sallii, mm. 2 alkuraskauden km:a viime vuonna. Nyt ovat toiveet ja odotukset taas korkealla, olen viidettä kertaa raskaana ja puolivälissä menossa. Jos kaikki vaan hyvin nyt menis, meille vihdoinkin tulisi kesävauva! Ihanaa huomata kuinka aktiivisia olette vieläkin, paljon tsemppiä kaikille, pitäkää peukkuja! Terkuin Kiisumirri
voi toki sinut muistan!!
oot ollut monta kertaa mielessä!

Onnea odotukseen :hug: =)

käyhän kirjottelemassa kuulumisia useamminkin! :)
 
Kiisumirri minäkin muistan sinut hyvin ja mielessä olet ollut aina välillä :hug: Mulla kans raskaus nyt puolivälissä menossa ja la 3.6. Paljon onnea sinulle odotukseen ja enkeleitä matkaan suojelemaan :heart:

Dogtor jaksamisia :hug: Meillä käytiin samaa läpi vuosi sitten, tosin meidän koira ehti olla meillä vaan 2v mutta kyllä ikävä on vieläkin välillä kova. Olihan se sairaan koiran lopetus kyllä iso helpotuskin mutta aina tulen meidän koiran muistamaan :heart: Ja vieläkään en oikeen pysty koiran kuvia kattomaan, heti tulee jotenkin surullinen olo :'(
 
No niin..vihdoin "pääsin" koneelle. Kateltiin tuossa ukon kanssa leffaa ja nyt pitäs mennä suihkuun ja nukkumaan..vaan pikasesti täällä.

Me siis oltiin ruotsin risteilyllä,silja serenadella,ja ihan kivasti meni matka. Neiti nyt tosin oli aikas kiukkunen pakkaus koko matkan :headwall: tää kiukkusuus alko jo kotona ja edelleen jatkuu eli ei johtunut vaan "koti ikävästä" :D vaivaisko hampaat tai jotain?! en tiiä..
Kova oli neidillä meno päällä..juoksi pitkin promenadea välittämättä ihmisistä tai mistään muustakaan ja jos rattaisiin koitti laittaa tai syliin ottaa,niin huuto oli sen mukaista->ihan ku sikaa ois tapettu :kieh:
Aamupalalla käytiin molempina aamuina ja puuro oli niin pirun suolasta,et ei sitä erkkikään ois syöny eli ei siis melinallekaan kelvannut..pari lusikallista uppos ja sit yks leipä kinkun kera :heart: sentäs jotain siis.
Tukholmassa vaan käveltiin ja hiukka kaupois kierreltiin sekä syömäs käytiin ei sen kummempaa. ihan mukava päivä ja matka oli :)
niin juu ja hytin koko oli positiivinen yllätys :eek: kun en koskaan siljalla ole ollut ja sit oltiin promenade luokan hytis niin tilaa oli rutkasti vaikka neidilläkin oli siellä matkasänky(laivan).

Puremisesta
täällä myös harrastetaan sitä AINA kun ei tahtoaan saa läpi ekana meinaa purra ja jos minä kerkeen karkuun niin puree vaikka omaa paitaa tms..ihan mitä vaan mistä kiinni saa :LOL: todella ikävä tapa,mutta eiköhän se ohi mee kun vaan kieltää?!
Aikasemmin puri vaan mua,mutta nyt kun isi ollut lomalla kolme viikkoa niin on alkanut näyttää "taitoa" isillekin :D

Dogtorille :hug:

Mitäköhän vielä...palaan lukemaan teidän kirjotuksia...vaikka nukkumaan kyl pitäs jo mennä :whistle:
 
Vipin ellasta tuli mieleen,että joko kaikilla noin jutellaan :eek: ? kun ellakin tuon ohoh kakka sanoi..ei meidän neiti vaan mitään juttele :( ..ymmärtää kyllä paljon puhetta,käskyjä jne..mutta omaa tuotosta ei tule.
 
tildalle ja koiruudella onnea ekaan näyttelyyn :heart: tuuhan kertoo miten meni.

ja tuota yksäidin laihtumista huokailin :ashamed: kumpa minäkin,mulla vaan vastakkainen ongelma..paino vaan lisääntyy. mistä itsekuri,aaaarght!!!

Juu ja nyt painun nukkumaan |O öitä!
 
Krisu, ei meilläkään vielä jutella. "Äiti" on ainoa sana jonka osaa, ja sekin on ihan yleissana, joka tuntuu kelpaavan joka kohtaan. Omaa jokellusta pitää kyllä päivät pitkät, mutta ei siitä kyllä mitään selvää saa. Nyt viime päivinä on harjoitellut kovasti tavua klokklokklok. Puhetta meillä ymmärretään tosi hyvin. Välillä ihan yllätyn miten hyvin tuo tuntuu ymmärtävän, esim ohjeita.
Mutta eihän tässä vielä mitään hätää. Itsekin olen ollut myöhäinen puhuja (1v7kk alkoi olla enemmän kuin 3 sanaa). Tärkeintä on juuri se, että ymmärtää puhetta. Hitaasti puhumaan lähtevät kerää ensin passiivisen sanavaraston ja sitten kun alkavat puhumaan, niin niitä sanoja tulee kerralla paljon. Kaksi vuotiaana, jos ei vielä sano useampaa sanaa voidaan alkaa pohtimaan onko jossain jotain häikkää.
 
Paranemisia Topsyn sakille :hug: Oksutauti on hirveää!

Mileko tämmönen keskustelu pyöri mitäs nyt puolella vaippaihottumista http://kaksplus.fi/keskustelu/t1285510

Krisu ei puhu meijenkään. Ei tulee joskus ja äiti (joskus). Hittisana on se kakkara joka tarkoittaa kai makkaraa mutta käy kurkkuun ja juustoonkin. Kana ja kakka kuuluu myös päivittäin mutten osaa mihinkään järkevää niitä yhdistää. Koira on vuf vuf ja nukke on vauva (jos on).. Mutta siihen ne jääkin. Ja ei ole yhtään kiirettä oppiakaan... Ompi pikkusen hiljasempaa näin :whistle:
 
Tuo pureminen on meilläkin kuvioissa :kieh: Daniel on muutaman kerran ottanut jotain Kiialta tai estänyt menemästä johonkin. Neiti on napannut kiinni ja purrut niin että verta tihkui :/ Ja nauraa käkättänyt päälle :eek: Oikea prinsessa terroristi! |O
 
Jahas, tuutis täällä yöllä hommannut itelleen kiharoita :D

Kivalta kuulosti Krisun reissu, voi kun pääsiskin Tukholman alemyynteihin... Viimeksi tyhjensin PO. P:n :whistle: No en toki tyhjentänyt, mutta ostin kivasti ja halvalla.

Ei meilläkään vielä kahta sanaa sanota, mutta muuten tulee jo ihan reilusti sanoja. Lamppu, Ei, isi, Anni, Emmi, Elmo, koira. Ja muitakin, en nyt muista. Ja matkii jos pyytää sanomaan jotain. Mutta kyllä ne kaikki yleensä puhumaan oppii, ei kiirettä.

Yö meni hyvin, mies meni nukkumaan 20.30, aikoi ottaa pikkutirsat mut vielä se tuolla nukkuu :D Ihan hyvä, valvoi tosiaan viime yönä ja antoi sit mun nukkua aamulla niin ei ihme jos on väsynyt. Mintun kans herättiin 08 ja yhdesti taisi herätä yöllä vaan en ehtinyt luo kun mies jo siellä hääräs. Meinas saada huutokohtauksen vaan sai onneksi rauhoittumaan. Anni nukkuu myös vielä, illalla tosiaan oksensi vielä yhdesti ja muuttui sen jälkeen ihan eriksi tytöksi! Tanssi, leikki, söi. Joten taitaa noro olla meillä ohi, huh.

Tänään vois vielä käydä viemässä kirppispöytään tavaraa, eilen tyhjensin vielä oman kaappini vaatteista. Keskiviikkoon asti pöytä on joten ehtii vielä viedä. Tosi kivasti on mennyt tavaraa, mm. Mintun kuomatkin meni vaikka tuntuu ettei itse enää viitsi talvivaatteita ostaa.

Nyt menee hermot jollain... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Jahas, tuutis täällä yöllä hommannut itelleen kiharoita :D
Juu, ja olin muuten TOOOOSI hehkeä aamulla :whistle: :LOL: Ehkä ei taas kaikkein fiksuin liike ollut mut ompi ainakin erilainen pää kuin eilen aamulla :saint: Saapi tapella kuontalon kanssa eri syistä ja muutostahan kaipasin :LOL:
 
Huomenta,

Oliivia; Niiiin, vaikeaa se on imetyksen vieroitus näin pitkän ajan jälkeen. Minä vieroitin noin kolme viikkoa sitten ja näin jälkikäteen ajateltuna voin sanoa että; kannatti. Itsekin lykkäsin ja lykkäsin sitä kunnes ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin valita oma loppuminen tai rinnan vieroitus. Meillä meni yöt sitä pahemmaksi mitä isommaksi tuo kasvoi. Nyt tuolla maistuu ruoka ihan erilailla ja yöt nukkuu ihan läpeensä. Ja toiseksi ei kitise koko aikaa mun perässä.

Voi että nämä meidän taaperot alkaa olla niin ihanassa iässä ettei paremmasta väliä. Mua oikein hymyilytti kun luin krjoituksianna. Henkan pojan makaroni iltapalaa, Tuutin Kiian kakkarat, ja Milekon Sannin jääkaappi varkaudet =) =) :heart: Meilläkin Apina käy herkku kaapista hakemassa salaa sipsejä. Ja jos haluan olla rauhassa annan Apinalle suuhun joko rela tabletin, xylitol tabletin, minisunin tai ihan minkä vaan napin, niin johan on hiljaa ja touhuaa itsekseen. :D Sanoinkin miehelle että tuolla pojalla on kohta hampaat pilalla kun kokoajan mussuttaa jotain. :eek: tai jos ei muuta niin tuo käy roskakorista itse hakemassa vaikka kurkun kuoria. :x


Kiisumirristä oli tosi kiva kuulla=) minäkin mielelläni luen lisää kuulumisianne.

Tein tuossa jo valmiiksi lohikeitto ainekset kattilaan. Ajattelin että lähden käymään puistossa lasten kans ja sitten kun tulen, niin ei tarvi kuin napsauttaa kattila päälle ja odottaa että keitto on kypsä. Musta on inhottavaa kun tulee ulkoa sisälle nälkäisenä pitää alkaa vielä kuorimaan pottuja. Paljon helpompaa kun tekee esivalmistelut ennen ulkoilua niin välttyy pahimmalta kaaokselta.

Vähän täällä näyttää tuuliselta, mutta pitää kai se lähteä vähäksi aikaa ulkoilemaan. :wave:
 
krisu ei meidänkään neiti vielä puhu, höpöttelee vaan omiaan jatkuvasti :D Tietää kyllä joitain sanoja, osottaa niitä jos kysyy, mutta omaa järkevää tuotosta on tosi vähän. En oo kyllä yhtään huolissaan enkä oikeestaan vielä oo oottanukkaan puheen alkua. Varmasti tuo sen oppii tässä aikanaan kun kerran jatkuvasti muuten höpisee. Mun mieshän oli 3v kun alko puhumaan (puheterapeutin mukaan osas kyllä sanat mutta ei vaan halunnu niitä ääneen sanoa) joten se 3v on mulla tavotteena :LOL:
 
Olipas mukava kuulla Kiisumirrin kuulumisia =)
Toivottavasti nyt saatte kauan kaivatun nyytin syliinne :heart:

Tuutikselle kiitokset linkistä. Kaikki nuo keinot on jo kokeiltu. Ens vkolla Mehiläiseen vinkumaan lisäapuja.

Sannilla tulee sanat äiti, isi, mummo, vauva, kiija(kirja) ja loput sanat sitten omalla kielellä ja osottelemalla.
Äsken tuli savut sisälle takasta, niin neiti osotteli savua kauan ja samalla piti hirveetä posmitusta. Kaipa tuo sano kaikki kirosanat moneen kertaan ja haukku samaan syssyyn isin pataluhaks :D


 
Ihana kuulla Kiisumirrista!! Todella todella paljon onnea masuasukista!! :flower:

Oliivia: Mä muistelen, että alle 1v:lle ei raparperia.

Jahas, jos muusin tekoon.
Ainiin, iski paniikki: Miehen firma kustantaa joka vuosi lasketteluviikonlopun ja se on maaliskuussa. Toivottavasti ei osu samaan viikonloppuun nyt sitten!!
 
Kiinnostaakos ketään liittyä Suureen Suomalaiseen Lastenkerhoon? Olin nimittäin ostamassa Annille kerhoreppua ja haluaisin ihanan Barbapapa repun, ja huomasin että tuolla kirjakerhossa sen saisi lahjaksi jos joku kaveri liittyisi kerhoon. Ja kyllähän mie sen mieluummin ilmaiseksi otan :D

Ite ollaan oltu tuossa kerhossa jo aika kauan, monta kerhoa on tullut koluttua ja tuo on minusta paras. Hyviä kuukaudenkirjoja, hyvät valikoimat muutenkin ja älyttömän hyviä tarjouksia!

Jos liittyy saa kaksi kirjaa eurolla ja jotain muuta sälää kaupanpäälle. Ja toivoisin tosiaan että minun kautta liittyisi niin saataisiin tuo söpö reppu ilmaiseksi :)

http://www.lastenkirjakerho.fi/liity/
 
krisu ei Ellakaan hirmusesti vielä mitään puhu..omaa pospotusta. kaksi tavuisia on ainoastaan ohhoh kakka ja minne mennä.Yksittäisiä sanoja tulee muutama.

Viime yönä neiti ei heränny kertaankaan :eek: johtuisko siitä kun ei eilen nukkunu ollenkaan päikkäreitä..en tiiä.Ite sit taas säpsähtelin jatkuvasti hereille :( Ja näin mitä kummallisimpia unia... :LOL: Olin jossain seksimessuilla missä oli eri huoneita ja joka huoneessa erilaiset tapahtumat.Naisia ei ollu messuilla ollenkaan..huoneissa oli vaan miehiä.Yhes huoneessa atleettiset miehet öljys itteesä ja yhes masturboivat jne. sit harmittelin kun miun kamera oli jonnekkin hävinny :LOL: Voi luoja mitä unia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
topsy mie voisin liittyy,ja ihan kivalta vaikuttaa nuo kirjat,joskus nuo isot likat oli kikero kirjakerhossa niin sieltä tuli vaan wald disneyn kirjoja,joista mie en tykkää :eek:
No onpa kiva, taas säästettiin muutama kymppi kun vaan hoksasi kysyä :) Minäpä selvittelen miten tuo pitää hoitaa tuo liittyminen, laitan sulle kohta yksäriä.

Ja jos joku muu haluaa kans liittyä niin sittenhän vois liittyä Niinukan kautta, siellä on tosi kivoja liittymislahja palkintoja.
 
Leiriltä palattu ja niin oli mukavaa kyllä. Kaikki lapset viihtyy niin loistavasti siellä! Tuo pieninkin aivan ilmiselvästi nautti :heart: . Väsyneitäkin oltiin kumminkin, ihanat pitkät tirsat tuossa vedettiin pienimmän kanssa :) .

Vai on mun pituutta ihmetelty :LOL: . Kyllä Tuuti nyt minä muistin oikein eli sinä oot pidempi! Minä taidan olla sellanen keskimittanen, aina kun kysytään, sanon että olen 166,5cm, kun muistaisin, että niin on joskus aikanaan mitattu.

Prinsessa-seinäkö on seuraava hurahdus... Kaikkea oli Tuuti löytänyt :D , ei onneksi ihan noin prinsessaiset jutut iske muhun. Tosin nuo sängyt olis kyllä lapsista varmasti iki-ihanat! Hyviä juttuja Tuutilla muutenkin, sait hymyilemään monessa kodin. Tuokin, millanen prinsessa Kiia todellisuudessa on :saint: . Kyllä sä siitä vielä jonkun sortin prinsessan koulutat :LOL: Meillä muuten pikkuneiti sai sellaisen kirjan kuin Kätketyt prinsessat, prinsessoja voi todella olla monenmoisia :whistle: .

Juu, kaikkea nämä tämän ikäiset tekevät, hauskoja tarinoita monella. Itse kävin juuri imuroimassa paketillisen pölysokeria lattialta :kieh: Ja äsken näytin tuota uusinta Sannin kuvaa meidän neidille, alkoi hymyilemään leveästi ja heiluttamaan :heart: . Terveisiä Sannille siis :) !

Lämpimät onnittelut G.... mikä se nimimerkki nyt onkaan :LOL: , sinä joka teet haikaranpesiä.... Tuota sinun viestiä silloin ihmetellen luin, kun en oikein ymmärtänyt. Luulin sitten liittyvän siihen, että joku on ostanut sinulta tuollaisen pesän :LOL: . Mutta ihania uutisia ja onnea siis :heart: !!

Samoin oikein paljon onnea ja kaikki mahdolliset peukut pystyssä Kiisumirrille :heart: :heart: !! Kuten toiset ovat jo todenneet, sinua ei ole unohdettu, vaan paremminkin päin vastoin :hug: . Oli ihana, kun kävit täällä kertomassa kuulumisia ja palaa taas, olethan kumminkin yksi meistä :heart:

Tinakenkätytön ruskea ja vaalpun on kyllä nätti yhdistelmä :) . Topsyn Anni-balleriina oli iki-ihastuttavan riemullinen :heart: . On olemassa sellainen kiva pieni kirja, kuin Anniina balleriina :) . Siihen kuuluu kaikkia ystävänpäiväkortti-askartelu härpäkkeitä, vois olla kiva tähän aikaan ostaa, saisi tyttö laittaa kortteja läheisilleen ystävänpäiväksi.

Jaa-a, kai minä menen purkamaan kasseja..
 

Yhteistyössä