LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:
Heips vaan!

Lassikin oppi joulukuun 16 päivä kävelemään ja menee lujaa :)
Nelivuotiaasta isosiskosta on paljon seuraa pikkuveikalle, leikkivät tosi hupaisia leikkejä.
Joku teistä kävi muuten laittamassa onnitteluja sivujeni palauteboksiin nimettömänä, suuret kiitokset :heart: Vastauksena toivomukseen, on tulossa ;)
Miten tää on mennyt mun silmien ohi :eek:

Paljon paljoa onnea vaan :hug:

Muoks. etsin tätä kun katjannakin ihmetteli
 
huh ja huh mikä olo,nukuin päiväunetkin vähän aikaa sitten.pojan kanssa sytytettiin takan päälle kynttilät ja laitettiin koiran valokuva ja enkeli suojaamaan..
silmät on niin turpeissa etten oikeesti nää kunnolla,nyt on jopa ollut taukoa itkemisessä vähän aikaa..mieskin paljon itki,ihan yllätyin..ja ollaan puhuttu paljon asiasta,ja tultu siihen tulokseen että teimme aivan oikean ratkaisun..lopetus hetkellä emmalla valui kyyneleet toisesta silmästä ja heilautti muutaman kerran häntää..jo pelkän rauhoittavan lääkkeen jälkeen hengittäminen loppui..
suuhun oli tullut taas paljon ikenien liikakasvua,ei olisi niidenkään takia pitkään saatu lisäaikaa elämään..
pitää alkaa uurnia katselemaan,kun tuolla tuhkaamossa ei ollu niin isoa uurnaa mihin empun sais mahtumaan,ja kun kuulema paikka josta tilaavat uurnat,on nyt lomalla jonkun aikaa..katselinkin jo netistä kauniita uurnia laatalla..
on niin hiljainen ja tyhjä talo,onneks edi tulee huomenna kotiin..en olis uskonu että oikeesti ilman koiraa on näin tyhjää ja hiljaista,ja kuitenkin se runttimus makasi suurimman osan päivästä pedillään kovaaaa kuorsaten :heart:

laihis listaan laittakaa painoks mulle 69 ja tavoite 59..

 
Tuutis viesti tuli perille. Vastailen huomenna paremmalla aikaa =)

Gwedolynelle onnea :heart:

Ei kyllä kivalta tunnu tuo Dogtorin koiran pois meno. Itse joutunut myös aikoinaan niistä luopumaan, joten tuttu tunne. Voimia :hug:
 
Dogtor paljon jaksamista ja haleja sinne.

Kiva oli lukea Mammoliinon hyvistä uutisista :)

Meillä täällä nukutustaistelu menossa. Hilma on tähän päivään asti saanut tissiä ennen päiväunia ja yöunia - nyt päätettiin lopettaa imetys. Osittain syynä oli ihan se, että neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että neiti imee noilla kerroilla niin paljon, että se vie jo tilaa sitten ruualta. Ja ruokaa tuon olisi pakko syödä enemmän, niin pirun pieni neiti on. Maitoa multa tulee edellleen vaikka muidenkin tarpeeseen ja neiti on ollut aina hyvä imemään, joten varmasti on ihan tottakin... mutta koville tää nyt ottaa äidille ja tyttärelle :( - Hilma on tuolla nyt 30 min itkenyt, mies yrittää saada nukkumaan. Tiedän, että jos mä naamaani siellä näytän niin sitten ei ainakaan rauhoitu, kun haluaa tissiä... inhottavaa vaan, kun tietää, että saisin neidin maidolla äkkiä rauhoitettua ja sitten itsekseen helposti nukahtaisi. Mähän en alunperin halunnut imettää ollenkaan ja monta kuukautta se tuntui epämiellyttävältä eikä mun jutulta, mutta sitten tapahtui jotain ja siitä tulikin ihanaa. Tänään annoin neidille vielä päiväunille mennessä maitoa ja itku silmässä siinä katselin ja mietin, että tää on nyt viimeinen kerta. Vauva-aika on nyt sitten ihan kaikessa mielessä ohi ja tunteet on just nyt aika pinnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oliivia:
Dogtor paljon jaksamista ja haleja sinne.

Kiva oli lukea Mammoliinon hyvistä uutisista :)

Meillä täällä nukutustaistelu menossa. Hilma on tähän päivään asti saanut tissiä ennen päiväunia ja yöunia - nyt päätettiin lopettaa imetys. Osittain syynä oli ihan se, että neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että neiti imee noilla kerroilla niin paljon, että se vie jo tilaa sitten ruualta. Ja ruokaa tuon olisi pakko syödä enemmän, niin pirun pieni neiti on. Maitoa multa tulee edellleen vaikka muidenkin tarpeeseen ja neiti on ollut aina hyvä imemään, joten varmasti on ihan tottakin... mutta koville tää nyt ottaa äidille ja tyttärelle :( - Hilma on tuolla nyt 30 min itkenyt, mies yrittää saada nukkumaan. Tiedän, että jos mä naamaani siellä näytän niin sitten ei ainakaan rauhoitu, kun haluaa tissiä... inhottavaa vaan, kun tietää, että saisin neidin maidolla äkkiä rauhoitettua ja sitten itsekseen helposti nukahtaisi. Mähän en alunperin halunnut imettää ollenkaan ja monta kuukautta se tuntui epämiellyttävältä eikä mun jutulta, mutta sitten tapahtui jotain ja siitä tulikin ihanaa. Tänään annoin neidille vielä päiväunille mennessä maitoa ja itku silmässä siinä katselin ja mietin, että tää on nyt viimeinen kerta. Vauva-aika on nyt sitten ihan kaikessa mielessä ohi ja tunteet on just nyt aika pinnalla.
Olivia, sen verran voin lohduttaa, että kyllä meilläkin Minttu rauhoittuisi joka kerta pullolle jos antaisin, mutta en anna enää. Itkee joka ilta ja joka yö, öisin varmasti haaveilee pullosta kun pari kertaa sitä sai sairaana. Joskus sen vain on loputtava :( Mutta toki imetys on itselle kovempi paikka lopettaa, siihen en tuota pulloa vertaa ollenkaan. Ainoastaan sitä että joka yö mietin puolen tunnin huudon jälkeen että voi että nyt pääsisikin helpolla pullolla...

Annilla oli tänään ensimmäinen baletti ja voi että sitä onnea ja iloa!! :D :heart: Puolitoistavuotta on puhunut alkavansa balettitanssijaksi ja nyt pääsi. Peilisaliin juoksi, salissa viisi muuta "balleriinaa" alkoi hypähdellä ympäri salia ja hihkui "katso äiti kun olen kaunis" :heart: Ja samalla muille huuteli "kuka tulisi tanssimaan minun kanssa" :D Toivotaan että sama meno jatkuu.
 
Mua väsyttääää!!! Ja päätä särkee tuo koulun käynti :LOL: tarttis siis optikolle mennä kun ei oikein toi taulun tuijottelu tee hyvää...

En jaksa lukee nyt teiän juttuja, ois tyrkyllä ruotsin läksyjä, yks tehtävä perusopinnoista jonka olin ihan totaalisesti unohtanu :eek: onneks on vaan pieni arviointi tehtävä. Ja päättötyö aiheen päätin ja hyväksytin tänään opettajalla. Aiheena mulla on päihdeäidit... vielä hakusessa mitä siihen sisällytän/miten sen rajaan. Tällä hetkellä ajatuksena tehdä raskaus ajasta ja ehkä siihen ne sairaalassa olo ajat synnytyksen jälkeen...

Nyt nukkumaan
 
Dogtor, :hug: :hug: :hug: toi on aina kauhee paikka, luopua rakkaasta lemmikistä. Kaks kertaa sen tehny :'( :'( :'( Vielä vuosienkin jälkeen on ikävä aina vaan :'(

Mun työputki (heh) takana, nyt ootellaan sitä suurta tiliä.

Onni edelleen kuumeessa päivän, eli huomenna jällleen sisäpäivä. Voi kökkö..
 
Palstaa lukiessa tunteet vaihteli ilosta suruun, ja haikeuteen. Lopuksi Topsyn Anni sai hymyn huulille. Topsy Tulen luultavasti sinne Tampereelle... jos raskin jättää Eelin mummolle.
Mä en jaksa uskoa, että Tuuti ja Rontti on pitkiä eikä pätkiä :eek: Olikos joku täällä pitempi kuin minä? (174 cm)
Eelin uusi sänky tuli tänään. Ukko tietenkin omilla teillään, ja ei ole kokoamassa sitä. Tahtoo kasata sen nyt heti, mutta eihän mulla työkalut kädessä pysy. Ärsyttää muutenkin koko mies. En edes viitsi aloittaa koko aiheesta, tai taas puhkun itseni sellaiseen raivoon.

 
Ja tämmösen http://www.crayoncastles.com/i/Castle%20Beds/New_Bailey_princess_bed.jpg Tosin ukko ei taatusti halua :LOL:

http://bedzine.com/blog/wp-content/uploads/2007/07/carriagebed.jpg ois söpö vakkei v.punainen

tai

http://neatorama.cachefly.net/images/2007-06/cinderella-coach-bed.jpg :p
 
pitää yhtyä susan kirjoitukseen,että viimosimmat jutut lukiessa tunteet vaihteli itkusta nauruu..ja tosiaan topsyn balleriina sai hymyn huulille :D

dogtorille suuret :hug:

tuutilulla en käyttäny venlaa tänään lääkärissä,katon ens yön,jos kamalasti vonkuu,niin soittelen aamulla päivystykseen,on yks koko illan ollu niin herkillä,jos pikkusen joku ei ole menny hänen mielen mukaan niin huuto on ihan kamala.
luultavimmin nuo hampaat ottaa nyt niin tiukille,kun tossa katoin venlaa kun oikein kiukkus et tuntu et se puri oikein hammasta ja kipristi varvasta ja samalla nipisti kaikin voimin minuu,että johonkin kyllä koskee ja kovaa..

annoin kyllä tota kuumelääkettä hälle,kaipa sitä nyt saa antaa kun pullon kylessä lukee että kipuun ja kuumeeseen..panadolin litku ei auta,ja supot kakkii hetimiten pois.toisella pientä lämpöö..vai onko 37.7 tuon ikäsellä mitään kuumetta?

ja pienet pultit vetäs kun huomas että minä jotain söin (karkkipäivän karkkeja :D )
tuli syliin,ja yritti saada minun suutani auki..siis ihan mahoton eläjä koko neiti..mieskin sano että kyllä on hyvin äkkiä samalla penkillä,ja hyvä kun ei tuppaudu samalle lautaselle kun jotain joku syö..onko kaikki mukulat tollasia?vai onko tuo vaan noin "pahoille" tavoille jo oppinu... :eek:

mutta jep,onneks mammon mammografiasta ei löytyny löydöksiä,ja yksäiti kantsii kyllä silmälekurissa käydä,siis niin kauhee se silmistä johtuva päänsärky on,että mnä en ainakaan voi sitä yhtään kuunnella..mutta päänsärky tulee myös siitä miten kalliiks silmälasit tulee |O kun on hajataittoo,piilokarsastusta,prismaa ym ym..sinä 500e vaa viheltää :headwall:

mutta nyt taidan lähtee pötkölleen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
tuutilulla kivoja "härpäkkeitä".. :D meillä ihan normi jatkettava puinen sänky neitillä..jossa ei vielä edes patjaa..taitaa vaan venlan nukke siellä nyt kovalla alustalla pötkötellä. :D
*nyökyttää* niin onkin :D just semmosia mitä miä rakastan mutten niitä ikinä saa :kieh: Ja näyttävät niin käytännöllisiltäkin :whistle: :LOL:
 
Ja tuo meijen pimu vaikuttaa kaikkea muuta kun prinsessalta *huokaa* Jos pojat on lattialla tää repii niitä hiuksista tms.

Ja jos joku jotain syö niin roikkuu puntissa niin kauan että saa oitekin tai nostaa hirveän älämölön päälle. Jeppe jos menee olkkariin kurkun pätkän kanssa niin voi olla varma et Kiia tulee käsiään pyöritellen keittiöön... (pyörittelee käsiä ranteista kämmenet levällään näyttäen ettei ole mitään) :LOL: Ja taatusti ei lähde minneen ennen kuin saa jotain. Jääkaapin oven käydessä sama juttu. Neiti pyytää kakkaraa (makkaraa) tosin samalla nimellä kulkee niin kurkku kuin juustokin :D
 
Huomenta!

tyty nukku koko yön inahtamatta,puol 5 nostin vaan sen viekkuun,jonka jälkeen nukku vielä klo 7.kaipa se särkylääkkeen anto vaikutti illalla..tai en tiiä.

yks kerkes käydä jo säätämässä vaihteeks pesukoneen nappuloita kun se on päällä :headwall:
eiku laita uudelleen ohjelma pyörimään,tuo on kyllä outo kun ei voi niinkuin lukita noita säätönappuloita kun tuo kone on päällä...

myö tänä aamuna istuttiin jo potilla,mutta ilman tulosta,hirmusesti vaan toinen paukutteli,mutta ei mitään pottiin tullu..nyt ku piereskelee niin on ruvennu sanomaan oho :LOL:

oon tässä miettiny että jaksanko lähtee pikkusen ulos...vai rupeenko silittämään..mutta voin sanoo että tuo silitys homma ei onnistu kun tyty hereillä,se on silityslaudan alla heiluttamassa sitä..aikas vaarallista.
 
Huomenta!

tuutis ellokselta tilasin lampun :)

Käytiin viemässä isäntä töihin äsken ettei tarvii koko päivää taas kotona maleksia...mutta eikös taas oikeen meijän tuuria, auto alkoi taas pitämää ihme ääntä ja voi vee...
:headwall: kuulemma laturi ilmeisesti menossa ja ukko sano et ajatte suoraan kotia ja sit hänet töistä..ei muualle! se siitä aikasesta herätyksestä, ihan turhaan!

Mites dogtorilla yö meni? on varmaan ollu raskasta :'( :hug:
 
potkuriajelulla käyty :D ja pikkusen kolailtu pihaa,linkomies lingonnu ton suoraan sanottuna juosten kusten :headwall: prkele,miks mitään ei voi kunnolla tehdä..

meillä onkin tänään jämäpäivä,syödään muutaman päivän tähe ruoka,saas nähdä mitä tuo mukula nyt suostuu syömään...

mutta jeps,lähen noita pottuja paistamaan..
 
Meillä ei viikonloppun vielä kevennellä. Syödään herkkuruokaa, pidetään lettukestit ja syödään kaapeista loput herkut. Maanantaina alotellaan dieettiä ja syödään vihreetä seuraavat 2 vuotta... |O

Tuutikselle sekavaa sepustusta sähköpostissa :D

MaMa sais kyllä nyt jo poksahtaa :kieh:
Ei jaksa oottaa...

Pureeko teidän "vauvat"???
Sanni käyttää naskaleitaan aina, kun saa jostain kiinni. Peppi on yleesä tulilinjalla :/
Eilen taas Ronja kaato Pepin ja Pepin ohimoon osu Duplo-lego. Nyt on sitte silmäkulma ja osa poskea mustana :(
Sannilla on muuten oma taktiikka saada evästä... :whistle:
Meidän jääkaappi auee tollasella polkimella. Sanni istuu sen päälle, kaappi aukee ja neiti pääsee valkkaamaan mieleistä evästä. Eilen löyty hampaanjälet kurkusta, paprikasta ja juustosta. Lauantaimakkarapaketti oli levitelty keittiön lattialle. Ja kaikki sillä aikaa, kun kävin vessassa... |O
Nii ja suolakeksi oli murusteltu lusikkalatikkoon... :kieh:
 
Tuutis minäkin haluan tuon sängyn Annille. :eek: :LOL: Tosin tuo seinä on ehkä vähemmän jenkkimäinen ja tooosi hieno! Mieskin oli sitä mieltä :D

Susa, minä olen 173 cm pitkä. Taidat olla siis pisin :) Mut tosiaan ihan hullua ajatella että Rontti ja tuutis olisi pitkiä?!?!

Sanni on kyllä mainio :LOL: Minttu tukehtuis jos se pääsis haukkaan kurkkua :eek: Eilen annoin ensimmäistä kertaa sille leivänpalasen käteen ja sai syötyä sen ilman selkään hakkaamista =) Ihan uskomattoman huono syömään tuo tyttö, survoo siis kaiken suuhun kerralla ja kun hampaita on 5, pureminen on mitä on. Nyt tosin puhkesi kuuden.

Ja olihan ihana yö :whistle: :whistle: Anni Balleriina (kiitos myötäelämisestä teille :heart: ) aloitti oksentamisen 0230, Minttu 0245 :D Mulla ihan nauratti yöllä. ONNEKSI oli viikonloppu ja ONNEKSI mies oli kotona. Minttu oksenteli pari tuntia, Anni yökki vielä aamullakin. Annilla on vielä myös kuumetta, Minttu juoksee pää kolmantena jalkana jo ja söi vesipuuroakin. Eli Noro taisi käydä kylässä... Oulussa nimittäin eilen sanottiin että sitä on tosi paljon täällä liikkeellä.

Nyt tärkeä kysymys: tartutanko minä sitä?? En siis oksentanut tai mitään. Mutta pääsenkö illalla tupareihin?? :headwall: :headwall: Tietäisikö kukaan?
 
Mä haluan ULOS!!! Onni neljättä päivää kuumeessa, aamusta oli ok, nyt taas noussu.Silti kyllä leikkii kaiken aikaa, ettei sen puoleen vaikuta. Mutta tuskin on viisasta ulos mennä. Sitten kun on kunnossa, niin tuskin on lunta missään. Plussa-kelejä luvannut.

Norosta en osaa sanoa, miten tarttuu. Mutta jos peset hyvin kädet kotoota lähtiessä ja perille saapuessa, niin auttaako? Käsidesiä..?

Tuutis: Kylläpäs on rinsessa-hömppää :) Joskus on ihan kiva, ettei oo tyttöö :whistle:

Päiväkahvetta ja semmosta tässä, sisällä käkkimistä, ukko töissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Mä haluan ULOS!!! Onni neljättä päivää kuumeessa, aamusta oli ok, nyt taas noussu.Silti kyllä leikkii kaiken aikaa, ettei sen puoleen vaikuta. Mutta tuskin on viisasta ulos mennä. Sitten kun on kunnossa, niin tuskin on lunta missään. Plussa-kelejä luvannut.

Norosta en osaa sanoa, miten tarttuu. Mutta jos peset hyvin kädet kotoota lähtiessä ja perille saapuessa, niin auttaako? Käsidesiä..?

Tuutis: Kylläpäs on rinsessa-hömppää :) Joskus on ihan kiva, ettei oo tyttöö :whistle:

Päiväkahvetta ja semmosta tässä, sisällä käkkimistä, ukko töissä...
Jätän menemättä :( Kyselin tuolla mitäs nyt palstallakin, kaikki vastasi että tarttuu. Tsemppiä sinnekin sairastuvalle!
 

Yhteistyössä