Hauskaa joulunaikaa kaikille palstalijoille meiltäkin päin!
Onnittelut
dogtorin poppoolle pienestä kullanmurusta! :heart:
Minä taas viettänyt vähäsen hiljaiseloa palstalla, kun kovasti työt ja tytöt pitävät kiireisinä. Joulukin meni aika pitkälti hommia tehden. Mutta kivoja sellaisia.
Topsya peesaan, että työt kyllä maistuvat tällä hetkellä ja vaikka on koko ajan aikapula, niin silti teen hommia mielelläni. Katsotaan sitten vuoden alusta, kun opetukset todenteolla alkavat, että miltä sitten tuntuu. On nimittäin varsin vaativia kursseja.
Tytöille kuuluu hyvää. Pienempi päätti jättää ryömimisen lähes väliin ja lähti jo kuukausi takaperin konttaamaan. Nyt tuo 7 kk ikäinen jo seisoskelee tässä mamman tuolin jalkaa vasten. Ja on niin hoiputin hoiputin, että saa olla koko ajan skarppina vieressä. Pää muksahtelee vähän väliä... kai se on pakko kiireellä oppia, että pysyy tuon isomman perässä.
Pieni on isolle niin rakas, mutta nyt on kieltämättä tullut hieman mielenosoitustakin, jos äiti tai isä ei heti anna huomiota. Pikkusisko sen saa sitten nahoissaan tuntea...
Vienan kanssa käytiin terveydenhoitajan lähetteestä puheterapeutillakin, kun paljon on ääntämisessä parannettavaa, mutta ihan normaalin rajoissa ollaan. Puolen vuoden päästä kontrolli eikä huolta, kun lapsi on "puhevioistaan" huolimatta papupata, joka pajattaa kaikille vieraillekin.
Joulun pakettimäärä kauhistuttaa, vaikka itse en ostanut Vienalle kuin muumimuotit... hmmm... kukahan niitä halusi piparien leivontaan
Mutta muualta niitä lahjoja tuli sitten ihan riittävästi. Kolmen ensimmäisen avatun paketin jälkeen olisi loput voinut pakata kassiin ja antaa ensi vuonna... siinä kohtaa meni mielenkiinto. Vieläkin yksi paketti täällä meidän ihka ensimmäisen oman joulukuusen alla oottelee avaajaansa.
Minä täällä parisen viikkoa olen kaksin tyttöjen kanssa, kun miehen piti päästä reissaamaan eikä mulla ollut tähän työsaumaan haluja lähteä mukaan. Ja säästyy rahaa, kun mun matkustusstandardit ovat vähän toista kuin tuolla toisten nurkissa matkailijalla... Isovanhemmat jälleen kerran suurena apuna: nytkin isompi neiti jäi yökylään ja sanookin jo, että tässä talossa asuu mummo, ukki ja Viena.
Tulee varmaan mieluusti kotiinkin päin kohta puoliin, mutta mikäs tuolla ollessa, kun saa kahden ihmisen jakamattoman huomion.
Nyt vähän löhöilemään ja noh... itseasiassa ensin yhden kakkavaipan vaihtoon... mutta sitten oottaa jätski pakkasessa :wave: