Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa

Voi kun ihanaa Hipkukka :heart: Onnea :)

Krisu, meillä menee yksi vaippa päivässä, tai siis yöllä se on, Minttu on päiväkuiva, mutta minun vinkkini olisi että anna olla :) Jos Melina ei halua alkaa yhteistyöhön, mun mielestä ei kannata sitä yrittäkkään kovinkaan. Tietty hienovaraisesti yrittää, mutta jos ei ala niin ei ala. Niin ja ei Minttukaan aina muista itse ilmoittaa että pissattaa, me viedään hänet potalle puolen tunnin välein, noin, ja aina tulee pissa. Mutta yleensä menee kyllä itsekin. Ja sen olen oppinut että KYSYÄ EI SAA, ottaa vaan kainaloista, kantaa potalle ja samalla jutella jotain kivaa ("olikos siellä lääkärissä mukava täti" tms). Eli ajatus pois siitä pissailusta. Ja juttu jatkuu usein koko pottauksen ajan, kunnes pissa tulee. Jos vaan seison ja tuijotan tai kannustan pissaamaan, nousee usein heti ylös ja sanoo voimakkaasti "ei pissata!!".

Pieniähän nämä vielä ovat, joten ihan normaalia on jos vaipoissa kulkevat. Mutta teillekin toinen tulossa niin ymmärtää kyllä että kovasti toivoisit kuivaksi. Toivotaan että onnistuu!
 
Ihanaa Hipkukka :heart: :) :) ! Oli varamsti ihanaa ja jännittävää!

Piipa, kiva kuulla sinustakin ja onnea uudesta tulokkaasta :heart: !!
Harmi kun Krisun tekstit katos, mutta kiva kun jaksoit uudestaan jotain itestäs kuuluttaa :) . Onnea poijjaasta :D ! Meillä ei ole vielä kertaakaan tullut pottaan yhtään mitään :attn: :attn: , että pois huolet kai vois sanoa :) Kovin ahkera en ole potalle laittamaankaan, johtunee siitä, kun ei ole ikinä sinne mitään tehnyt ja tuntuu niin turhalta. No, mä uskon kumminkin, että tuo vielä joskus hokaa ja toivon myös, että sitten kun hokaa, vois olla vaikka aika nopeesti kokonaan ilman vaippaa :) . Ai niin, kyllähän sinne pottaan aika usein jo jotain tulee, nimittäin "piaju" kuten neito itse sanoo :saint: . Niin hyvin osaa siinä myrryttää, että piaju usein pääsee :LOL: :LOL:

Dogtorille kovasti tsemppiä!!! :hug: Teillä ei ilmeisesti isovanhemmat ehdi auttamaan? Entä onko syntyminen silti kuitenkaan ihan varmaa, vaikka 2cm auki, kysyy tyhmä :whistle: . Jotenkin vaan muistelisin, että jollain oli joskus kans pitkään muutaman sentin auki ja silti vauva oli masussa loppuun saakka. Tosin en tiedä tuon tarinan yksityiskohtia sen taremmin, että tuntuiko pää kumminkaan missään jne. Mutta on se varmaan aika ristiriitasta, levätä pitäs, mutta tuntuu mahdottomalta jne.

Täällä oottelen jo yli-innolla omaa viikonloppuani kahden kaverin kanssa hotellissa kaksi yötä :D B) . Tuolla FB puolella jo kuuluttelinkin, että osaisko joku vinkata hyviä sisustusliikkeitä Hesasta? Tosin kyllä joitain tiedänkin, mutta jos joku vielä lisää :p . Entä onko joku käynyt Vantaalla Koiramäen Pajutallilla? Olisko menemisen arvoinen paikka?
 
hipkukka en tiedä kuinka helpolla täällä saa tuota apua..ja poika on taas niin kiinni äidissää etten tiedä kannattaisko tai auttaisko mua yhtään jos tänne joku vieras pukkais..
neuvolaan kun lähdin niin jäi poika itkee perään,olin puoli tuntia poissa ja kun kotiin tulin niin heti juos syliin eikä siitä sitten heti irtaantunutkaan..sitä se teettää kun isi tekee 12 tuntisia päiviä ja mä oon pojan kans kaksin..

mua jurppii tuo meidän "luotto hoitaja",kerroin tänään et en sais taas tehdä mitään ja kun tuo alapään tilannekkin on mikä on niin tokas vaan että mitäs leivoit kakut pojan synttäreille ja mitäs peset vauvalle pyykkiä,sitä se tekee |O musta oli aika rumasti sanottu..ja kun sanoin etten sais tehdä mitään niin sano vaan et koita levätä ja lähti sit kotiinsa,vaikka oletin et hän olis jääny kaveriks,kun oli aiemminki apuna kun olin lepo käskyssä..hirveen helppo levätä ton pojan kanssa,ja kun kotikin pitäis hoitaa,en viitsi miehelle kaikkea jättää kun kuitenkin tekee rankkaa työtä..

poika jätti sunnuntai aamuna tutin pois,juhlittiin siis viikonloppuna synttäreitä ja vieraiden aikaan en tutia antanu syödä..eipä oo itkeny tutin perään,ihmettelen kovasti,nimittäin tutti oli tuolle tärkee kapistus jota söi melkein 24/7 :ashamed:
ihanasti aina iltaisin nukkumaan mennessä käy halaamassa ja pussaamassa masua ja sanoo siskolle masuun öitä rakas :heart: meinaa itku päästä aina kun noin ihanasti sanoo :heart: ja muutenki jotenki nyt ollu ihana olla pojan kanssa kaksin,on tullu tietyt jutut mitä tehdään,ja on jotenki huomannu,miten iso tuo jo onkaan..
neuvolassa mitoiks saatiin pituutta 97cm painoa 16,6kg ja pää 52cm..on taas pituus seurannassa kun kysin lääkärin mukaan ei saa mennä yli jonku 3 asteikon ja poika on nyt 2.8 sillä asteikolla..
10 palikkaa pinos,potki palloo,leikki ja näytti kirjasta eläimiä ja puhui sujuvasti..

lahjaks poitsu sai sen mönkijän,rölli ja muumi nallet,rölli dvdn,rölli magneetti ja palapeli kirjan,dubloja ja alustan niille,liitutaulun,merirosvo teltan,pikkuautoja,auto maton,muumi pyyhkeitä,vaatteita,isompia autoja ja rekkoja,rahaa...
 
katjanna mie oon laittanu juoksulenkille pitkät kalsarit ja ihan ohuet housut,juoksutakki ja sen alla fleece välipusero ja sen alla ohut paita.Miula on ollu ihan sopiva.Paitsi yks päivä erehyin laittaa juoksutrikoot ja jalat oli ihan kalikkana.

dogtor voimia siule.Kysy ihmeessä apua kunnalta.Pakkohan jostain on saada hoitoapua.

krisulle onnea pojan odotukseen :heart: Onko ollu erilainen odotus mitä Melinasta?Näiköhän sieltäkin tulee pitkä tukka? :D

topsy antokin hyvän vinkin pottailuun.Pitääkin ottaa käyttöön :D Ella oli viikonlopun kuumeessa ja ilman vaippaa.Itse meni potalle ja tai sano et "pissa tullee".Hoitoon vein tiistaina niin ei ole sen jälkeen enää suostunut potalle.Mikä lie ujous taas iski.

Uhmasta miten miusta on tuntunu et neiti on ollu tooosi itkunen ja kiukkunen ku ampiainen aamusta iltaan.Tänäkin aamuna tuli heti herättyään kiljumaan sängyn viereen.Kun en reagoinut,otti lasisen lampun ja oli aikeissa heittää lattialle.Kun otin sen pois laittoi kelloradion täysille ja meni annin vaipparoskikselle ja heitti koko roskiksen pitkin seiniä karjuen. :eek: Huh huh jos tuo vielä pahenee :eek:

Tää mamma pääsee juhlimaan lauantaina kaverin ylläri 30 vee juhliin.Kaikki kaverit pääsee mukaan ja ootan niitä ku kuuta nousevaa.Ihanaa :D
 
rontti voihan se toki syntyä vaikka vasta tammikuussa,mutta todella epätodennäköistä,pää siis tuntuu kun sormilla kokeilee kohdunsuuta,ja koko hela toosa on sen 2cm auki,ja kun niitä kipeitä supistuksia on..nyt kuitenkin yritetään että se sen muutaman viikon vielä masussa jaksaisi olla,ite voisin ja toivoinkin sinne tammikuulle asti tämän menevän,vaan tuskin menee..
 
Voi on varmasti ollut mahtava tunne saada pitää pientä :heart: Hipkukalle paljon onnea :hug:

Dogtorille :hug: Aina kannattaa kysyä apua ja kokeilla jos onnistuisi vaikka vaikeetahan se on kun kotona on toinen pieni joka äitiä kaipaa.

Meillä vietellään vielä syyslomaa. Vähän hoppua pukkaa kun pitäis hinnoitella noi kirpparikamat loppuun et pääsis ne tänään viemään... *kittaa kahvin kitusiin ja menee hommiin*
 
Onnea Onnea kaikille uusille 2-vuotiaille - Sara, Valtteri, Sanni, Juho, Minttu....
ja ketä kaikkia muita on unohtunutkaan onnitella !!!

Ja Dogtorille jaksua ja pitimiä vielä vauvalle, että pysyisi masussa !

Vaippailusta - meilläkin ollaan hyvällä mallilla - päiväunille, yöksi ja ulos laitetaan vaippa. Muutoin ilman. Ja jo sama siellä hoidossakin (hoitaja siis suostui pitämään ilman vaippaa ) - ja on siellä ollut monena päivänä ihan kuiva - siis ulkona ja päikkäreilläkin vaippa säilynyt kuivana. Kakathan Viu on tehnyt pottaan jo pari kuukautta (ainakin) - hän ei mieluusti vaippaan ala tekemäänkään.
Krisulle:
Topsy jo vinkkailikin säännöllistä potattamista - tai sitten lapsensa oppii tuntemaan myös silleen - että esim meillä noin 10-20 minuuttia juomisen jälkeen voi viedä potalle, ja tulostakin tuleepi.
Sitten se pikkuhousujen pitäminen voisi auttaa muistamaan, ettei vaippaa ole ?
Pottakirja - meillä on muutama sellainen ?
Hoidossa lapsilla kai on ne pottatarrat - aurinko tulee esille kun pottaan tulee pisua...
Ja kyllä meilläkin muuten on eräskin matto kastunut, ettei sitä kai kovin voi välttää... Itse kumminkin uskon, että lapsi oppii paremmin ilman vaippaa kuin vaipallisena - siis tunnistaa pissahädän, eikä luota vaippaan.
Tutti ja pullo pitäisi heittää pois - en raatsinut tuossa entroaikana alkaa lopettamaan...
Ääääh - multa lähtee sitten vauva ... nyyyyyh...
Yöunille mennessä meillä tuo tutti on enää käytössä, ja unimaito - illalla annan vielä toisen maitopullon. Hoidossa nukkuukin ja on koko päivän ilman lupsuttimia... (siis tutteja).

Entero alkaa olla melkolailla ohi, käsistä vielä lähtee nahkaa klöntteinä, jospa nuo kynnet pysyisi, eikä tippuisi ... Joo, ja hoitopaikan pph:n mies ja poika on tän taudin saaneet nyt sit.
Viime viikonloppuna oli meilläkin vielä varjosynttäreitä, kun pienemmät vieraat uskaltautui vasta nyt.
Kivoja lahjoja tuntuu kaikille tulleen !!!

Viutsilla on aika ihana kausi, ei kovin paljoa uhmaile - ja laulelee kuin jukeboxi. Ja loruttelee kokonaisia loruja , kiva kuunnella. Ja muitakin oivalluksia ja keskusteluja tulee... Ja 'sapparoitakin' on saatu pidettyä - siis saparoita...

Mites tosiaan Keffelin romanssi ?

Ens vkonlopunan mennään ehkä Ikeaan
 
huomenia!! :)

hippkukka : no kiva kun teistä siellä huolehditaan :hug:
oli varmasti ihana hetki pitää pikkusta sylissä :heart:

tohtorille tsemppiä että pieni pysyy vielä äidin turvallisessa massussa!

onnitteluja synttärisankareille,Kasperille,Alinalle,Leeville ja Leolle! :flower:

ja tuo potta..ei suostu meijän muru siinä olemaan,joskus luetaan vaikka kirja siinä niin malttaa tovin(mut mitää ei oo tullu sillon)
ja yhesti kävi niin,että olin itse vessassa,poika tuli siihen,halus potalle ja teki pisut:D
olin kyllä niiiiin ylpee,mut tästä on jo ainakin kk aikaa,eikä oo innostusta sen jälkeen näyttänyt.
oon nyt alkanu pitää poitsua ilman vaippaa,siis välillä..
tuo yo:n mainitsema tarra palkonto kuulostaa hyvältä!! :)

tutti ois tarkotus tänää lähtee,mua hirvittää :eek:
oon tässä kaks päivää pohjustanut poikaa että antaa sen tuttinsa lampaille tai lintu vauvalle kun ne tarvii sitä enemmän :whistle:
saas nähä...kummitäti lähtee mukaan tutinvienti retkelle,vähän lisäkannustusta ;)

mut nyt kahvin keittoon :wave:
 
ainiin tohtori: mullahan oli lepopakkoa sillon raskaana ollessa..
mietin kyllä sillon et miten sitä pärjäis jos ois lapsi kun ei saa nousta ku pissalle:(
ja ne kotityöt,niin muakin huoletti jättää miehelle,sisko onneksi kävi imuroimassa ja koiran taluttajaa löyty.
toivottavasti saat jostain jotain apua arkiasioihin ja poijjaan hoitoon
:hug:
 
dogtor. Nyt soitat neuvolaan ja kysyt onko teillä siellä perhetyöntekijää joka auttaa näissä tilanteissa. Tai sitten kunnan sosiaalityöntekijälle ja kysyt kunnan perhetyöntekijää.....

Ja tiedän että on raskasta jos joutuu sairaalaan makaamaan...minä makasin 3 viikkoa erossa lapsista silloin kaksosten aikana. 2 viikkoa Tampereella ja viikon omassa sairaalassa. Tampereella kävi mies ja Juho kerran katsomassa kun matka oli niin pitkä...Ellaa en nähnyt kahteen viikkoon ja hän oli silloin reilu vuoden ikäinen. Niin ja minähän ramppasin sairaalassa vähän väliä.....olin parista yöstä aina viikkoon kerrallaan koko raskauden ajan kun minullakin paikat olivat auki ja pehmeät ja tuntui että pallo oli kokoajan jalkojenvälissä....

Mutta tämä kaikki on sinun ja vauvan parhaaksi jos joudut sairaalaan ja usko pois siellä on ihanaa olla loppujen lopuksi kun kaikki on valmiina, ruuat yms. JA saa nukkua ja olla ihan YKSIN =)

Kyllä Simppa pärjää, alku on aina hankalaa....

TSEMPPIÄ, kaikella on tapana järjestyä :heart:
 
Tarrajutuista vielä - siis varmaan voi palkita tarralla muutoinkin, kun tulee pissa,
mutta tuolla meidän hoitopaikassa on potan pohjalle liimattu tarra , joka kai ei näy - ennekuin tulee pissa - niin sitten paljastuu aurinko tms kuva. Joka lapsella kai eri kuvat - ja kiistelevät sitten vielä kellä tuli näkyville mitäkin :)
Yhden toisen hoitolaspen äiti oli veinyt ko tarrat tuonne meille pph:lle...

Mites muut - joilla on PPH:ssa lapset - kannatteko kamaa hoitopaikkaan ? Minä olen vienyt leleuja ja kirjoja - useaan otteeseen... Joistain hoitaja on pikkuisen maksanut , mutta jotain oon ilmaiseksikin vienyt. Ja alussa niitä legoja - primoja kantelin sinne...
Vähän niinkus lelulainaamotoimintaa - ei millään meidänkään leluilla ehdi kaikilla leikkiä kotosalla.
Ja onko muillakin lelupäivä - meillä aina perjantaina - jolloin saa oman lelun viedä hoitoon ?

Ja muutenkin galluppina - olettekos tyytyväisiä hoitopaikkoihinne - plussat ja miinukset ?
Minä kyllä olen hyvinkin tyttyväinen , joistain pikkuasioista joskus joutuu oottelemaan - nytkin se vaipattomuushomma meni perille kuitenkin hetken päästä... eli ihan kaikissa ei meän hoitaja aina meinaa noudattaa vanhemman - mun - toivetta, tosin taipuu yleensä aika pian... ja kyse on toooosi pienistä asioista...

 
Hipkukka, ihanaa että olet vauvaa päässyt sylittelemään :heart: Voimia kovasti pikkuisille :hug:

Onnitteluja synttärisankareille! :flower:

dogtor, toivottavasti saat hoitoapua kotiin. Tärkeää olisi nyt levätä. Jaksamista kovasti!!

Potalla käynnistä, Eetu on innostunut uusista autopikkuhousuista niin, että on monta päivää ollut ilman vaippaa. Unille ja ulos laitetaan vaippa mut pääasiassa ulkoilunkin jälkeen vaippa säilyy kuivana. Yöunien jälkeen on kyllä aina märkä vaippa. Potalla käynnin mielekkyyttä lisäs se kun ostettiin uus potta jossa on ilmeisesti mukavempi istua. Ja noi pikkuhousut on kova sana! Otan Eetun aina mukaan potalle kun itse käyn vessassa. Jos laitan hänet yksin vessaan potalle, sanoo monesti hyvin topakasti että äiti istuu ja osoittaa pönttöä :D Meillä noita kirjoja on vessassa kakantekoa varten (menee aikaa pitempään) mut pissi tulee parhaiten kun ei ole mitään leluja tms mukana. Keskittyy siihen pissin tekoon paremmin. Nykyään aina sinne pottaan pissiä tuleekin.

Hoitopaikoista, Eetu oli viime talvena pph:lla muutaman kuukauden ja oltiin kyllä tosi tyytyväisiä. Ihana hoitotäti ja ympäristö.
 
Yodottajan mainitsemia pottatarroja löytyy ainakin täältä: http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/myweefriend.html
Mie noita kanssa olen miettinyt. Mutta vielä jätkälle suuri palkinto on saada vetää vessa, kun pitus on kaadettu sinne. Tosin tuo ei kyllä mitenkään säännöllisesti potalla käy. Joskus innostuu ja käy monta kertaa päivän aikana. Välillä menee monta viikkoa, että pelkkä potta-sana saa aikaan raivarit.
 
Katotaan tuleeko tästä mun kirjottamisesta tälläkään kertaa yhtään mitään :|

Meillä on vaipat edelleen kovassa käytössä ja nyt on Juholla vaihe kun ei suostu potalle ollenkaa, on kyllä aikasemmin tehnyt potalle tarpeitaan, mutta nyt siskon syntymän jälkeen on joihinkin asioihin tullu Juholla takapakkia, kuten se, että kun siskolla on vaippa, niin pitää Juhollakin olla eikä sitten auta suostuttelutkaan vaikka koitan kertoa kun on jo iso poika jne. No olkoon, kyllä tässä varmasti ehtii. Tuttia myöskin lupsuttelee nukkumaan käydessään, senkin yritti saada päiväkäyttöön, mutta onneks ei tarvinut siihen mennä.

Noni.. ei sitten tullu tästäkään kirjottamisesta mitään, mutta tälläkertaa en pyyhi pois vaan lähetän... |O
 
Keiju07
Minäkin nopsaan jotain, kun muu torppa koisaa.

Meillä päiväkuivuus ja päiväunikuivuus on ollut elokuusta lähtien, öisin kastelee vielä. Pottatarrat - siis ne potan pohjalla olevat - ovat olleet hitti. Alakerrassa käydään "toukalla" ja yläkerrassa "muulla". Alhaalla pottaan tulee siis hauska toukka, ylhäällä lehmä. Ja "puskapissa" on kiva juttu ja ulkona toimiva. Nyt vaan puvuista kuoriminen kestää välillä liian kauan, jos neiti liian myöhään päättää kertoa.

Mutta meillä on sitten tutti edelleen ylitärkeä kapistus. Ei syö jatkuvasti, yöt ja unet ja autoilut. Nyt autossa ollaan otettu purkka korvikkeeksi, etenkin jos yritetään pitää hereillä. Kovasti ympäristö painostaa luopumaan tutista ja vähän niinkuin 'cold turkey' eli kerralla pois. Kovasti olin vannonut, että 2-vee synttäreillä se lähtee, mutta nyt on jotenkin alkanut ärsyttää sellainen tiettyjen ihmisten tarve "tehdä lapsesta isompi kuin onkaan". Hampaiden kannalta ymmärrän tutittomuuden, ja siksi siitä haluaisinkin eroon. Kovasti vaan pohdin, että onko se emotionaalinen stressi luopumisesta isompi... olen pohjustanut asiaa, että viedään tutti pupuvauvoille, mutta sanoo aina kauhuissaan, että "ei-ei tattu pupu". Jossain vaiheessahan on pakko luopua, mutta onko järkeä nyt kun lapsi itse niin voimakkaasti sanoo ei tuolle ideallekin.

Pupulle sanoisin, että älkää juuri nyt kovasti treenailko pottaa tai ottako tuttia pois. Antakaa esikon hetken toipua kakkosen tulosta. Meillä se pahin mustasukkaisuus iski, kun kakkonen oli kolmen kuukauden ikäinen eli sillon ihan alkuun ei paljoa reaktioita tullut. Käsittääkseni siihen kannustetaankin, että annetaan esikoisten rehellisesti olla myös pieniä ja vauvoja, kun saavat pikkusisaruksen.

2-vee neuvola myös takana, vaikka synskät vasta viikonloppuna. Painoa 11,5 kg ja pituutta 86 cm. Pulskistunut tuo sirpukka ihan mukavasti - eikä ihme noilla ison miehen puuroannoksilla. Puheessa kaksoiskonsonantit tuottavat suuresti vaikeuksia, josta en itse ollut yhtään moksiskaan, mutta meidän kaikessa aika varovainen terkka laittoi lähetteen puheterapeutille. Mikäs siinä, kivahan siellä on käydä kuulemassa asioita, perusutelias ja oppivainen kun olen. Mutta epäilen, että on tarpeeton lähete/käynti, samalla lailla, kuin 1-vee neuvolassa lähete fysioterapeutille, kun silloin ei vielä askelia ilman tukea tullut. (Tuli kaksi viikkoa myöhemmin). Mulla on muutama ystävä, joiden 2vee 3kk ei puhua pukahda mitään. Eikä neuvolassa sanottu mitään. Ja meillä taas puhutaan vaikka kuinka, mutta useimmiten vain äiti ja isä (sekä mummo ja ukki) ymmärtävät, sen verran huonoa tuo artikulaatio on, etenkin tuplakonsonanttien kanssa. Mites muilla?

Dogtorille kovasti jaksamista ja jostain ihmeestä sitä apua nyt kehiin!! Simpallekin voisi olla ihan hyvä pehmeälasku vauvantuloon se, että tottuisi myös olemaan muiden hoidettavana, vaikkakin äidin valvovan silmän alla. Saattaisi vähän ehkä vähentää mustasukkaisuutta vauvan tultua. Ja hyvällä tätä sanon, meillähän myös neiti oli aika äidin likka, kun pääasiallisesti mun kanssa oli ennen kakkosen tuloa. Nyt on isän muru... isää huutaa aina ensimmäiseksi hätiin - paitsi jos muistaa, että isä ei ole kotona.
 
iltaa..tai yötä :whistle:
ei uni tuu silmään,venähti päikkärit turhin pitkiksi..
pitää muutama asia tänne kirjottaa

nuo pottatarrat ois kyllä hommattava!! :)

tänään käytiin jättämässä tutti lampaille;)
sitten ulkoiltiin ja kun tultiin takas kotiin nii alkoi tutin kysely..
selitin että se on nyt lampaalla.
no kovasti itki n.15min. ja syliin nukahti lelukissan kanssa.
nyt yöunille meno oli kans itkuista,monta kertaa tuttiaan itki raasu.
niin ja päivällä herra löys omasta repustaan yhden jemma tutin ja oli niiiin onnessaan..voi että..
no me sitten se vietiin takapihalle pikku-linnuille,sanoi vielä "hei hei tutti" :D

nyt se tuolla nukkuu ekaa yötä ilman tuttiaan,mun iso poika :heart:

tänään käytiin ostamassa isot kasat tavaraa synttäreille,sisko tulee huomenna avuksi kakuntekoon yms.
aateltiin väsätä kissa kakku,mää oon ihan onneton leipomaan,mut onneksi sisko osaa sen homman.
serkukset saa sitten leikkiä siinä sivussa.

nojoo,mut minä otan nyt kirjan käteen ja alan lukemaan.
mulla on menossa uusin scarpetta.

öitä


:wave:
 
vip meillä kanssa ihan järetöntä kiukkuamista,ja huutoa..sanoinkin tässä yhtenä päivänä että taidan laittaa korvatulpat korviin kun sellanen mökä mökissä.
siis mikä ei mene ton emännän mielen mukaan niin kyllä huutoa piisaa,esimerkiksi eilen isäsä söi salattia yhestä muovi kiposta,ja sitten neiti tuli sitä pyytämään,no laitto sitten toiseen astiaan tytölle ja anto haarukan..mutta eipä kelvannu vaan huuti ihan järkyttävästi.no isäntä laitto sitten astian josta söi ja haarukan pöydälle,no neiti kipitti pöydän ääreen ja rupes syömään siitä kiposta ja isännän haarukalla.eli hää olis halunnu samasta kiposta syödä..
huuto loppu siihen..
tuttia huudetaan aina välillä,mutta olen selittänyt että silloin kun mennään nukkumaan,niin saat tutin,ja jotenkin tuo kai sen ymmärtää,nyt yksi tutti vaan käytössä,ja sanoin että niin pitkään saapi tota nukkuessa luputtaa ennekun se menee rikki.sitten sen luputtaminen loppu.
mutta pitää kyllä sanoo että temperamenttiä,ja itepäisyyttä kyllä tossa emännässä on |O :eek:
ihan välillä liiaksikin.
tahtojen taistelua kyllä illat on.

mutta kaipa tää vaihe on nyt vaan kestettävä.

pupu meillähän kävi hoidossa niin että sinne tuli elokuulla 1v tyttö,niin meijän neitihän ei suostunut vähään aikaan mitään tekemään potalle,nyt on ainakin ne pissat tehny.samoin kotona välillä suostuu ja välillä ei tekemään potalle..en mie siitä stressiä ota,enkä kyllä kehtaa väkisinkään häntä potalle laittaa.kyllä se sieltä sitten tulee ihan itestään se että potalla ruvetaan käymään.

mutta nyt lähen ton kiljukaulan laittamaan päikkäreille.
 
Kiitti vinkeistä, niin mä taidankin tehdä, että kokeillaan vähän myöhemmin sitä pottajuttua sitten taas ja katotaan sitten koska tuosta tutista, vaikka hampaiden puolestahan se tosiaan pitäis olla jo pois :| No tuttipulloa meillä ei onneksi oo yli vuoteen käytetty joten se on ainakin sitten pois.

Onko muiden kaksi vuotiailla pelkoja?
Mä ihan jopa melkein säikähdin tässä pari päivää sitten kun jätkä nosti kaameen huuto itku kohtauksen kun nostin syliin seistessäni, ajattelin että onko jostakin kipeä tai jotain, vaan kun sitten istualleen sylissä koittelin niin ei reaktiota, vaan vieläkin reagoi siihen kun syliin nostaa seisaallaan, kun istuu ja ottaa syliin niin ei reagoi mitenkään, eli vissiin sitten joku pelko on tullut, epäiltiin isännän kanssa että olisko nähnyt unta että tipahtaa jostakin.
Koska muistaakseni päikkäreiden jälkeen tuo poju ekaa kertaa otti tuosta huutokohtauksen. Nyt mä olenkin sitten aina nostaessani koittanut puhua paljon mukavista jutuista ja saada sitä kautta asian pois mielestä, ja nyt meneekin jo helpommin, enään ei tule välttämättä huutoa ollenkaan, menee vaan nostohetken ajaks ihan jäykäksi eikä enään tarraa kiinnikkään.
Myöskin yhtä kirjaansa Juho pelkää, semmosta jossa tulee se kuva "esiin" kun sivun avaa, menee raasu ihan paniikkiin, sitä onkin pelännyt jo pitkään ja se kirjakin on laitettu siitä syystä pois.
Hetken kun asiasta kuuklettelin, niin on vissiin ihan ikään kuuluva "kehitysvaihe"

Meilläkin on kaksivuotis neuvola takana ja se suoritettiin mitoin 12,8kg ja 92cm. Tuo poju venyy edelleenkin sentin/kk ellei välillä enemmänkin, ei ihme että saa koko ajan olla ostamassa isompia vaatteita.

Kovasti onnea kaksivuotta täyttäneille!!

Piti vielä kirjottamani tuosta meidän lapsen samannäköisyydestä tai erinäköisyydestä, se jakaa nimittäin kovasti mielipiteitä. toiset on sitä mieltä että ovat kun kaks marjaa ja taas joidenkin mielestä eivät ole niin kovin samannäköisiä, pitäs ihan verrata Juhon vauvakuviin ja katsoa onko samaa näköä niiden perusteella kuinka paljon.
 
Terkkuja Oululaisille ,

eilen törmättiin Mammoliinon kans Lindexillä - ja oli puhetta, että järkättäis kohtaaminen ?
Milloin käy - meille käy muut arki-illatkin , paitsi ke - on mun jumppailta.

Mammoliino oli niin hehkeenä - aina aattelen , että saisinpa minäkin ihon yhtä hyvään kuntoon - olikos se nyt HTH:lla vai millä :) Vaan taitaa olla nuo meikäläisen kraaterihuokos- atooppinen iho höystettynä nyt tällä viimeaikojen enterorokkoripauksella syynä hieman erilaiseen hipiään ....

Pelkojutuista - juu - Viu osaa sanoa , kun jokin 'pelottaa' - yksi sellainen on Listerinen - suuvesi mainos - jossa 'räjähtää' lika pois.
Yhä Viulla on ne oudot äänet - Ipanapa levyllä 2- vaikak sitä suulaulua ei saa soittaa (siis agapellaa tai mitä se nyt onkaan pärinää), tai naapurin vasarointi pelottaa ja askarruttaa, pitäisi päästä katsomaan mistä ääni tulee.
Niin, ja telkusta vaikka kotivideoiden koirapalat ei ole myöskään kivoja Viutsista , tosin koirapelko on minusta hieman hälvennyt jo muuten.

Eilen kaupungilla käytiin 'hampulaisella' - siellä oli inha tapaus hieman , 3 hengen juoppoporukka ei meinannut poistua suosiolla. siinäpä sitä on selittäminen 2-vuotiaalle, mistä on kyse. Päädyin 'Tuhma setä on humalassa , ja kiukuttelee - eikä tottele , kun täti käskee mennä pois . Setä menee kotiin nukkumaan ja huomenna setä on jo kiltti'.
Muistipa tuo tyttö kotona vielä tapauksen , tosin ei siinä paikan päällä näyttänyt hampurilaisen syöntiä haittaavan...

 
pupu meillä pelkäs ihan kamalasti tota lehtipuhallinta,siis naama punasena huuti kun ukko kävi tolta kivetykseltä lehtiä puhaltamaan,samaan aikaan ei voinu edes ulkona olla.samoin jos joku kova ääninen traktori tai auto ajaa,niin on ihan sen näkönen että kohta purskahtaa itkuun.

 
Kiitos topsy pottailuvinkistä.Auttoi meillä :D En oo enää kyselly Ellalta meneekö potille vaan vieny suoraan sillon tällön ja aina sinne on jotain tullu.Tänään jopa kakka :D

Meillä oli kans 2vee neuvola ja mitat oli 11kg/85cm.

pelkojutuista Ella pelkää jos mopo tai joku kovaääninen rekka ajaa hirveällä vauhilla ohi.Sit pelkää semmosta liskolelua..se on täytetty hiekalla ja painava..luulee vissiin et on elävä.Kun pelkää tai ujostelee niin kädet on suussa.Välillä molemmat kädet suussa.

Tutista mie meinasin ekana et otan tutin pois reilusti Annin syntymän jälkeen.Kun Anni oli n. 2vkoa niin miula meni hermo ellan nukutuksen aikana ja otin tutin ja käin leikkaa siitä kumipään pois ja sanoin et nyt viedään tutti etanalle (lempieläin kun meillä oli niitä jättikotiloita entisen asunnon pihalla).No jostain jemmasta hää löyti uuden tutin ja leikkasin taas pään pois ja annoin sit hälle sellasenaan.Ihmekyllä mut tyytyi siihen. N.kuukauden kyseli tuttia ja annoin aina sen kumittoman ja tyytyi siihen...sit ei enää edes kyselly...yöt meni ihan hyvin tollasenkin kanssa :D

No mutta nyt totuuden hetkeä seuraamaan =)
 

Yhteistyössä