LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Milli aivan ihana teidän pentu!!! :heart: ja ootahan vaan, ensi alkuun oli meidänkin entinen koira kiltti ja rauhallinen, mutta kun alko ikää ja itseluottamusta tulla lisää niin voi jessus sitä menoa välillä :laugh: sillä olikin kyllä hg 199 joten se selittää osan ;)

Katjanna voi mulla tuli ihan surku kun luin että Aatu itkee kun hoidosta meet hakemaan :'( Silja olis varmaan ihan samanlainen. Onko muuten viihtyny hyvin ja hakutunu muitten lasten seuraan? Anni teillä on varmaan niinku kala vedessä :D

Tuli miehen kanssa tossa päivällä riitaa, nyt lähetin sen kauppaan ja hakeen mulle kebabrullaa, saatan ehkä vähän leppyä kun alkaa maha täyttyä ;) Ja olis tuolla ukolla illalla työpaikan pikkujoulutkin, ei ollu vielä ainakaan kovin innokas lähtemään, mutta aivan sama mulle että lähteekö, enköhän mää jotain tekemistä keksi itelleni.

Jee tänään taitaa tulla se Maajussien vika jakso! pitääpä heittää arvaukset mielessä että onko mikään pari enää yhessä!

Tiipii; Aatu jää hyvin hoitoon ja menee heti muiden mukaan leikkeihin. Tuo hoidosta hakeminen on minusta viesti siitä että pojalla on kuitenkin hirmu ikävä. :'( Apinanpoika on aika jännä tyyppi. Siinä on toinen puoli sellainen vilperi hyvinkin poikamainen viipottaja ja sitten toinen puoli on sellainen hyvin, hyvin, herkkä äitin poika :heart:

Ja nyt jos saisin uudestaan päättää ja rahat riittäisi niin en lähtisi näin pian töihin enää kun on kaksi lasta. Kaikki työ mitä kotona joudut tekemään sen eteen että arki toimii on moninkertainen verrattuna siihen kun huolehdittavana oli vain yksi lapsi. Ja illat minusta on yhtä matala lentoa. Kolme tuntia jää aikaa olla lasten kans ja sekin aika menee ruoan laittamiseen, pyykkien viikkaamiseen/pesemiseen ja siltikin tuo kori pursuaa paskasia vaatteita. Joten viikonloppunakaan ei tule olemaan tekemisen puutetta. |O Luulen ja toivon kuitenkin että tämä on mulla nyt alun ankeutta ja arki tulee menemään omalla painollaan. Mutta täytyy sanoa että onpa ollut kamala viikko.

Minä veikkaan että ainakin Jussi on vaihtanut Maijan Jennyyn Maajussissa ja se Muhoksen ukko ei taida emäntää löytää ollenkaan. Jani mua ainakin on oksettanut alusta asti, ja minusta on ihme ja kumma jos sille on joku löytynyt. :o Musta se oli jotenkin töykeä sillekin Elinalle siinä farmi viikolla, ja näki heti että se valitsee Mian, mutta sitten kuitenkin osasi aavistaa ettei niistä kuitenkaan mitään vakavampaa synny koskaan. Minäkin odotan innolla tämän illan jaksoa. =) Ja Ape ja Riina on varmaan vielä yhdessä. Muuta en nyt hoksaa veikkailla :D

Mooonta pikkuhommaa odottaa taas tuolla, mutta pari juttua äkkiä. Olipa kiva kuulla taas Katjannastakin. Sulla ollut raskas viikko, mutta toivotaan tosiaan, että se siitä alkaa sujumaan, kun totutte koko perhe äidin työssä käyntiin. Onhan tuo iso muutos!!!

Topsy, mä kyllä laittasin ruskeen kans ehdottomasti vaaleanpunaisen, musta ne on ihana yhdistelmä. Ja sit valkosta lisäks. Mulla ei tuu sen luovempaa ehdotusta :ashamed: . Odotan innolla kuulla, mitä Mammo sanoo. Aika komea muuten tuo tuoli!

Dogtor, mulle tuli heti mieleen sille 12v pojalle elluliput. Mä taidan nykyään olla niitä tyrkyttämässä vähän jokaiselle :laugh: . Mehän ostetaan noita ellulippuja usein lasten kummeille joulumuistamiseksi. Mut tuon ikäiset tykkäis varmasti kans. Ja sit vaikka vähän poppari rahaa päälle. Tai sit joku hieno t-paita, lippis tms. Lelua en varmaan ostais, jos kaikkee kerta löytyy.

Mä meen jatkaan hommiani ja olis mulla raffeleita ja dippiä jos joskus sohvalle asti ehtisin. Ja sitä korttikuvaa laitan tässä kans joskus, kiitos Susa kysymästä :whistle: . Niin, sullahan tosiaan oli ne kahdet korttikuvat! Oli tuo ekakin niin hyvä, että ei tosiaan ihan kaikkia kannattanut uusia!

no voihan nyt räkä.. kirjotin pitkän ja sit heitti mut ulos täältä :headwall: :headwall: enkä jaksa enään kirjottaa... väsy painaa,nukahtas nyt toi Peetu että mäkin pääsisin nukkumaan |O
Huomena pitäs leipoa poikien kanssa joulutorttuja ja pipareita, sunnuntaina olis pikkujoulut tuikkeen merkeissä.

Topsy, mä voisin laittaa ruskean kanssa oliivin vihreää, tumman punaisen jotain sävyä tai jopa jotain keltaisen/oranssin sävyä...

millillä on ihana vaavi :heart: On ne vaan söpöjä pentuina nuo hauvelit. Sitte kun tulevat riiviö ikään on söpöys kaukana :whistle:

Myö ollaan taas laiteltu tänään sitä joulua. Tahti on toosi hidas. Kiia mättää sitä mukaan tavarat alas pöydiltä kun miä ne sinne saan. Uusin villitys on nykii digiboxista kortti irti! |O Ja ei auta vaikka kuinka kiellät tms. Neiti tekee just päin vastoin.... Itepäinen muksu

Pitäis raahautua suihkuun ja tutimaan. Aamuksi osastolle töihin. Tuli tänään soitto että ois tyrkyllä sunnuntaiksi iltavuoroa toisessa sairaalassa mutta en mennyt. Ja ens viikon lauantaiksikin ois töitä pukannu mut myö vietetään Taavin nimpparit silloin kun en viiti viikolla niitä nyt pitää. :whistle: Juu tää suku juhlii kaikki kissanristiäisetkin nimppareita myöten. Jos tässä pitäis joululoman tän loppuvuoden :) Joulunalus viikonloppuna menee taas mies töihin ettei joulunpyhinä tarvi niin silloinkaan en voi mitään ottaa vastaan, onneksi :D

Ei maar pakko se on raahautua laittaa ensin auto lämppäriin ja lataamaan kahvinkeitin valmiiksi.

Anteeks taas tää omanapaisuus mut nyt ei ajatus juokse saatika muisti pelaa vähääkään :ashamed:

Topsy kyllä miekin varmaan siihen v.punaiseen kallistuisin, yllättäin :laugh:

Topsy Hui kun tuli suorituspaineet sanoa yhtään mitään, kun meillä on täällä ammattilainen joukossamme. Laitan kuitenkin muutaman linkin joista vois herätä ideoita. Ai niin, haetko reipasta vai rauhallista tunnelmaa?

http://www.art4u.fi/kauppa/product_details.php?p=32

http://www.designpublic.com/shop/notneutral/10566

http://keltainentalorannalla.blogspot.com/2008/10/lastenhuone.html

Menikö sinne päinkään? Teidän fatboy on kyllä hieno :p
muoks* tuolla designpublicissa on kaikkee ihanaa, joka mätsäis teidän fatboyn kans -jos ei muuten niin hinnaltaan :whistle: Vois kai tuota tyyliä toteuttaa edullisemminkin. En tiedä riitäiskö mun taidot, mutta kauniita kuvia on mukava katsella *huokaus* Laita sitten kuvia lopputuloksesta.

mileko kyllä vain oltiin :laugh: piti siihen sun kassalle tulla :D ja tulee kitaristi,kovasti soittelee enon sähkökitaralla :o pakkohan sille oli sit se oikee oma kitara ostaa :D

ja ai että tolle pennulle ostettiin paljon lahjoja,hupsista keikkaa :laugh: tuosa 2 tuntia kaikkia lahjoja paketoin,vielä ois korttien kirjottelu jäljellä,ou shit sentään..pakko oli yks kalja vetästä äsken kun otti niin hermoon noita lahjoja paketoida :laugh:
jalkoihin koskee ihan perskuleesti,sen verran tuli käveltyä..saatiin kaikille lahjat,paitsi mulle ja isännälle :saint: ne käydään ens viikolla..
sille veljelle ostin sellasen einstein pakkauksen jossa voi tehdä tulivuoren ja siinä on ihan laavakivi mukana,jospa tuo passais sille..toiselle veljelle piti käydä kuopion musiikki liikkeessä ostaa hard heavy kitara kirja ja voi vi**u miten törkee myyjä oli :kieh:
kysyin yhdestä kirjasta että onko tässä kitara nuotit,sanoi että no ei tosiaankaan ole,etkö tiedä että kitara kirjoissa on kitaran kuva,ja osoitti sormella missä niitä on,sitten murahti jotain ja tuli näyttämään,ja sitten kun vein kassalle kirjan niin tokas tympeesti että löysithän sä sen..voi perkele mikä ukko oli,teki mieli jättää ostamatta se kirja..

tiimarista kävin ihku ihania lahjapapereita ostamassa,niihin mä satsaan aina :laugh: :heart:
poitsu oli hirmu äkäinen ku haettiin mummolta pois,suuttui mulle kun vein sinne :ashamed: oli sitten siellä kiipeilly joka paikkaan ja ulkona osoitellu leluja millä haluu leikkiä ja mummi oli sanonu pojalle jotain että ota se lelu tmv,niin poika oli sanonu minä otin sen jo :laugh: kuulema ainaki :saint:
hyvin kävelee jo pihallakin,ihanan näköinen kun pulleassa puvussa tallustaa :heart:

palailen jahka kortteja kirjoitellut olen..

huomenta!

meillä venla taas kuumeessa,illalla nuhjotti vaan sylissä,sit mittasin kuumeen olikin 39.5 :o ja tänä aamuna oli 38.5..en tiiä et mikä tota oikein vaivaa.ei ole nuhaa eikä mitään muutakaa..mie jo epilen vaikka mitä..

mies käytti eilen aamulla tytyn lekurissa kun pari yötä oli riehunu ja vollotanu..mutta ei tuolla korvissa eikä kurkussa mitään ollu..ja se kuumekkin tuli sitten vasta illalla.

ja meidän piti lähtee tänään mun vanhempien luokse..no me varsin sitten lähetää isojen tyttöjen kanssa keskenää..eipä tuo näytä riehumista kyllä hillitsevän yhtään..meno on sen mukainen.

millillä aivan ihana haukku :D

Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Topsy Hui kun tuli suorituspaineet sanoa yhtään mitään, kun meillä on täällä ammattilainen joukossamme. Laitan kuitenkin muutaman linkin joista vois herätä ideoita. Ai niin, haetko reipasta vai rauhallista tunnelmaa?

http://www.art4u.fi/kauppa/product_details.php?p=32

http://www.designpublic.com/shop/notneutral/10566

http://keltainentalorannalla.blogspot.com/2008/10/lastenhuone.html

Menikö sinne päinkään? Teidän fatboy on kyllä hieno :p
muoks* tuolla designpublicissa on kaikkee ihanaa, joka mätsäis teidän fatboyn kans -jos ei muuten niin hinnaltaan :whistle: Vois kai tuota tyyliä toteuttaa edullisemminkin. En tiedä riitäiskö mun taidot, mutta kauniita kuvia on mukava katsella *huokaus* Laita sitten kuvia lopputuloksesta.

Ihania, kiitos :) Dwell studion lintutaulu on todella kaunis ja kuva sitä mitä haen, eli rauhallista huonetta kaipaan. Kaveri teki juuri lapselleen huoneen uusiksi ja päävärit olivat kirkas oranssi, vihreä ja punainen. Aluksi tykkäsin, mutta usean käynnin jälkeen olen huomannut että tykkään sittenkin vaaleammista, rauhallisemmista väreistä. Tällä hetkellä huoneessa on vain valkoista ja hieman vaaleanpunaista, tuo keltainen sopii ihanasti roosaan! En ole ajatellutkaan. Eli tuhannet kiitokset ideasta :) Maanantaina saapunee läskipoika, pidetään peukkuja että sopii sisustukseen... ja juu, laitan kuvia kun on valmis, varmaan n. 5 vuoden päästä mun vauhdilla... :whistle:

Hei,

Me ollaan ulkoiltu tälle aamua ja Apinanpoika piti laittaa jo päiväunille, oli niin sippi. Ei jaksanut edes ruokaa syödä :( Toivottavasti ei kuitenkaan herää ennen aikojaan nälkään. :o

Mun huolta tuosta hoidon aloituksesta lisäsi vielä se että poika on ollut pari viikkoa ihan kuralla. Aina kun jotain söi niin kaikki tuli samantien ulos ripulina. Me käytiin nyt sitten lääkärissä kun tuo kuume nousi ja samalla mainittiin ripulista. Neuvolasta annettiin aikaisemmin ohje että kaksi viikkoa kestää olla ripulilla ja sitten soitto uudestaan, mutta käytiinkin sitten yksityisellä muista syistä. Sieltä lääkäri antoi ohjeeksi että täysin maidoton ruokavalio kehiin. Nyt ollaan kaksi päivää juotu kauramaitoa tuttelin sijaan ja muutenkin katsottu tarkaan ettei edes maitojauhetta ole ruoissa joita poika syö. Kuinka ollakaan kakka on ensimmäistä kertaa eläissään kunnolla kiinteä. Imetän kuitenkin edelleen tuon kauramaidon lisäksi. Ihmettelin vähän kun lääkäri kuitenkin imetyksen salli, eikö sekin ole kuitenkin ihan proteiini pitoista maitoa? Tai en minä tiedä, mutta luulen että on. Jännä kun poika kesti tutteliakin kuitenkin puolitoista kuukautta ennen kuin ripuli tuli.

Meillä on tänään kummipojan synttärit. Tuntuu että viikonloppukin on ihan liian lyhyt aika olla perheen kans ja se vilahtaa ohi hurauksessa. Meillä poika on kokoajan itkuinen ja syli hakuinen. Luulen että reakoi tuohon hoitoon lähtemiseen tällä tavalla. Raskasta itselle kun toista saa kantaa lähes tauotta. Minä kun en raski itkettää, mutta pakko kai se on alkaa itkettämään jos nämä vapaapäivät menee ihan kantamiseksi.

Onnittelut Milekolle odotuksesta. :heart:

Sain vasta nyt luettua osan tekstistä kunnolla ajatuksella. Vielä olisi lukematonta tekstiä, mutta käyn sitten taas lukasemassa kun on paremmin aikaa. Nyt pitää lähteä laittamaan takkapuut valmiiksi ja illalla pitäisi ottaa sitten joulukortti kuvia lapsista takan edessä. Jotenkin mulla ei ole innostusta nyt edes joulukortteihin, vaikka aikaisemmin olen ollut tosi innoissani tekemään niitä.

Kauhea miten meikäläinen on reakoinut tähän töihin lähtemiseen. Ennen se oli helpotus, nyt tuntuu että tämä elämä on yhtä huolta ja murhetta. :'( enkä selviä tästä olotilasta hengissä. Meikäläisellä taitaa olla ihan kunnon kriisi päällä :( :'( :ashamed:

Katjanna: Maitoallergiassa lehmänmaidon proteiini eli valkuaisaine aiheuttaa ihmiselle allergisen reaktion.
Eli se sun oma maito ei voi allergisoida apinanpoikaa. Ainoa on, että jotkut lapset on niin herkkiä, että äidin käyttämät ruoka-aineet menee rintamaitoon, ja siksi äitikin joutuu eritysruokavaliolle, esim. juuri maidottomalle jos maitoallergia niin pahana on.

Älä nyt stressaa ja sure sitä töihin lähtöä!
Mulla se oli silloin syyskuussa, ja 2 ekaa viikkoa ajattelin että en selviä. Eemi aamuisin saattoi itkeä perään, ja kun hain niin lahkeessa roikkui. Itsellä oli kamala ikävä ja huoli, eikä sitä ollenkaan auttanut se, että alkoi flunssa kierre samantein Eemillä.
Nyt ollaan oltu hoito/ työelämässä 2½ kk, ja kaikki onkin mennyt tosi hyvin. Eemi viihtyy, reippaasti osallistuu siellä kaikkeen, nukkuu ja syö hyvin.
Kun vien ei jää itkemään, kun haen, rientää kyllä syliin, mutta hymy huulilla.
Toki on sitten niitä kurjiakin päiviä, mutta niinhän meillä kaikilla.
Tuolla hoitajat sanoi että paras mittari on se, että jos lapsi syö ja nukkuu hoidossa ilman "kriisejä". Siitä tietää että lapsella turvallinen ja hyvä olla.

Uskon että teilläkin asiat lutviutuu, ja pian jo huomaatte tämän sujuvan rutiinilla.

Vieläkin mulla on joka päivä töissä ikävä Eemiä, mutta niin on kyllä noita mun isompiakin jotka päivät koulussa, olen siinä mielessä vähän hassu..
Kyllä sä selviät, usko pois!!

IHANAA ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE!

Just tultiin päivystyksestä.Millalla molemmissa korvissa korvatulehdus ja toisen korvan tärykalvossa reikä.No antibioottikuurihan siitä tuli.

Toinen on ihan kipee..nukkuu vaan miehen rintaa vasten.
Oletteko muut antaneet muksuillenne niitä rela-tippoja?????Onko ne hyviä..siis että auttaa ettei tulisi niin helposti mitään vatsapöpöjä?????

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille

Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Topsylle ehdotus :D Lähinnä tuota nallea/väriä ehdottelen. Sopis mun mielestä kivasti ruskean läskipojun kaveriksi.

http://www.lastenhuone.fi/catalog/popup_image.php?pID=1686

Tuo nalle on supersuloinen :) Kauan sitä mietin jo aiemmin, vaan koin sen kuitenkin liian lapsekkaaksi 4 vuotiaalle :) Kiitos kuitenkin ajatuksesta :)

shenda jos oon relatippoja lapsille antanu niin van sillon jos on antibiootti kuuri käyny mahan päälle.

Mä täälä suunnittelen sisustuksia..lähinnä siis värejä huoneisiin,verho, matto,tyyny-linjalla. Jos joulun jälkeen vaihtelis uutta.

Jee nyt mää löysin kiinnostavaa harrastettta itelleni!!!
Alan tekeen ite saippuoita! :D

tässä on tosi hyvä sivusto jos jotain muutakin innostaa:
http://saippuakuplia.tripod.com/tarvikkeet.htm

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Jotenkin olen hirmuihastunut tähän:

http://www.art4u.fi/kauppa/product_details.php?p=35

Sopisi meidän ajatusmaailmaan...

Ois varmasti Annin mieleen. Eikös hän ollut keiju fani. Näin joskus netissä Innon ja Tikkurilan järjestämässä "äänestä parashuone" kilpailussa tytön huoneen. Siinä oli sängyn päällä tuo kuva. Harmi kun ei löydä sitä kuvaa enää mistään.

Iltaa,

Dirlittan; Kiitos! :hug: helpotti kummasti tuo sun kirjoitus. =) Just noinhan se menee. Itse vaan ei osaa oikein järellä vielä ajatella tätä töihin lähtö-hoitoon vienti asiaa. Tunteet kai liian pinnassa. Minä olen ihan varma että kunhan tuo poika alkaa syömään ja nukkumaan hoidossa niin mullakin on helpompi olla. =) Nyt ei ole syönyt ruoalla tarhassa mitään ja nukkunutkin vain tunnnin kun normaalisti nukkuu kotona kahden-kolmen tunnin päikkärit. Ihme kun Apina ei itke koskaan aamulla kun jätetään hoitoon, ainoastaan silloin iltapäivällä itkee kun näkee minut kun menen hakemaan hoidosta.

Topsy; minusta tuo keiju on aivan ihana =) Olin yllättynyt että sinäkin tykkäät noin tyttömäisestä. :D Aina olen jotenkin kuvitellut että meillä on ihan erilaiset maut. Minä tykkään just niistä vaaleanpunaisista ja keijuista, niin kuin meidän Annitkin, mutta jotenkin luulin että sinä et tykkää yhtään mistään sellaisesta.

Nyt nopsaan töllöttämään Linnan juhlia :wave:

Katjanna, ei tuo Pessikään nuku hoidossa kun tunnin,max puoltoista... ja kotona saattaa hyvällä tuurilla nukkua sen 2-3tuntia... ei kyllä enään usein.

Mulla on kurkku kipee ja pää kipee :headwall: noinkohan tässä joku tauti pukkaa kun on näyttö viikko edessä.
Mä en oo tehny tänään yhtään mitään.Maannu ja rötkötelly pitkin kämppää poikien kanssa. Kattelin mä tosta vanhoja leluja mitä vien sinne mun harjottelu paikkaan kun sinne aukeaa uus osasto tammikuussa.
Ja suunnittelin tässä että lahjotan noi poikien vanhat vaatteet (vielä pieni ehkä) jonnekkin.. tyyliin ensi- ja turvakotiin tms. Aattelin vähän muiltakin lapsellisilta kavereilta kysellä jos haluisivat jostain vaatteista eroon niin vois laittaa samaan pakettiin.

Rela-tipoista Mie olen jo jonkin aikaa antanut noiden tippojen sijasta maitohappobekteeri-kapseleita. Avannut sen kapselin ja sekoittanut ruokaan, tulee halvemmaksi. Mie annan ihan senkin takia, että tiedän omasta kokemuksesta miten helpottaa vatsavaivoja yms. Miulla on vuosia ollut hämäriä ja selittämättömiä vatsaoireita. Vatsa voi mennä aivan järkyttävän kipeäksi ja olo tuskaiseksi. (Ymmärrän täysin miltä koliikkivauvoista voi tuntua :'( ) Kaikenlaisia testejä on tehty, ei ole keliakiaa eikä johdu laktoosista. Yksi lääkäri kehoitti kokeilemaan maitohappobekteereja ja niiden avulla onkin maha ollut normaali. En jatkuvasti syö, mutta kuureittain. Nyt en ole kolmeen kuukauteen syöny ja parina iltana on ollu mahassa sellainen meno, että täytyy varmaan taas aloittaa kapselit itsellekin, varmaan tuo penisiliini-kuurikin syynä.
Mie suosittelen maitohappobakteereja vähän jokaiselle, just tuon oman kokemukseni pohjalta :)

:hug: Tervehtymistä sairastelijoille.

Katjanna: :hug: ole hyvä :) Tuli niin nuo omat tunteet mieleen kun luin, siksi oli pakko kommentoida jotain. Ja muutenkin tuo apinanpoika tuntuu olevan aika lailla samanmoinen kuin tämä minun Eemini; hurjan riehakas ja vilkas ja ehtivä itsepäinen pojankoltiainen ja toisaalta äidin syliin sulava pieni suukkosuu. Raju mutta herkkä :D

Yhteistyössä