LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Helmikuu

henkka, kyllä se pitkälti juuri sitä pyllynpesua on :D ja muita pikkupesuja. Sitten myös suihkussa käyttämistä, petien petausta, pukemista, vaippojen vaihtoa, syöttämistä, asennon vaihtamista. Sitten on tietysti joskus haavanhoitoja yms. Lääkkeiden jakoa/antamista, pistämistä... Tsemppiä vaan kovasti! Alkuun voi tehdä tosi pahaakin se kakkojen pesu, mutta kyllä sä siihen totut :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
henkka, kyllä se pitkälti juuri sitä pyllynpesua on :D ja muita pikkupesuja. Sitten myös suihkussa käyttämistä, petien petausta, pukemista, vaippojen vaihtoa, syöttämistä, asennon vaihtamista. Sitten on tietysti joskus haavanhoitoja yms. Lääkkeiden jakoa/antamista, pistämistä... Tsemppiä vaan kovasti! Alkuun voi tehdä tosi pahaakin se kakkojen pesu, mutta kyllä sä siihen totut :)
Pinkku vinkkinä että hengitä suun kautta, älä nenän :whistle: Mun tekee ja pahaa ne pashojen hajut :x Vaikka niitä on kuinka paljon pessyt niin miä en ole siihen tottunut :ashamed: Mutta nuo suun kautta hengittäminen auttaa :ashamed: (luojan kiitos!) :D

Ja ne liman imemiset :x Onneks en ole sitä joutunut ite tekemään mut se äänikin jo |O :ashamed:

Hitsi että miä oonkin soveltuva vanhustyöhön :whistle: :ashamed:

Mutta aivan ihania ihmisiä ne vanhukset :heart: , monet kyllä saisivat päästä jo pois kun ovat niin huonossa kunnossa mutta muuten.
 
mä täälä kuumeisena odottelen että pääsenkö tänään minnekkään vai en... olis ollu tarjolla lastenhoitaja sellasesta 15v tytöstä jota ite en oo nähny mutta Pessin kummitädin tuttu, en sitten huolinu... juuri sen takia kun en ikinä oo nähny eikä pojat tunne. Nyt sit oottelen Pessin toisen kummitädin miettimistä että tuleeko vai nou... :whistle: taitaa olla koti-ilta tiedossa jälleen.. no ei voi mitään, 10 vuoden päästä sitten :LOL:

Pessi unilla ja Peetu kattelee cars-elokuvaa.. taidan mennä itelleni pukemaan päälle ja tekeen tälle pärställe jotain kun pitäs kaupoille mennä jahka Pessi herää. Vaari onneks lähtee mukaan,saan noi pullotkin vihdoin vietyä tuota parvekkeelta joita on kerääntyny vaan se pari jätesäkillistä...kun ei ikinä jaksa niitä raahata minnekkään :whistle:
jeps..mutta sellasia
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
henkka, kyllä se pitkälti juuri sitä pyllynpesua on :D ja muita pikkupesuja. Sitten myös suihkussa käyttämistä, petien petausta, pukemista, vaippojen vaihtoa, syöttämistä, asennon vaihtamista. Sitten on tietysti joskus haavanhoitoja yms. Lääkkeiden jakoa/antamista, pistämistä... Tsemppiä vaan kovasti! Alkuun voi tehdä tosi pahaakin se kakkojen pesu, mutta kyllä sä siihen totut :)
Pinkku vinkkinä että hengitä suun kautta, älä nenän :whistle: Mun tekee ja pahaa ne pashojen hajut :x Vaikka niitä on kuinka paljon pessyt niin miä en ole siihen tottunut :ashamed: Mutta nuo suun kautta hengittäminen auttaa :ashamed: (luojan kiitos!) :D

Ja ne liman imemiset :x Onneks en ole sitä joutunut ite tekemään mut se äänikin jo |O :ashamed:

Hitsi että miä oonkin soveltuva vanhustyöhön :whistle: :ashamed:

Mutta aivan ihania ihmisiä ne vanhukset :heart: , monet kyllä saisivat päästä jo pois kun ovat niin huonossa kunnossa mutta muuten.


ei taida onnistua se suun kautta...mua rupee yskittään aina jos rupeen suun kautta hengittään :whistle: ja oksettaa jokatapauksessa jos kyseessä on paska :LOL: :LOL: siivosin tos toissapäivänä kissanpaskaa ja oksennus meinas tulla kokoajan,vaik oli mitä vällyä naaman edessä :LOL: :LOL: pitää vaan toivoo,et ei ne pasko sie mun vuorolla :LOL:
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:
ja ainakin tuutille pahoittelut tästä salailusta, mutta täälä palstoilla pyörii sen verran tuttuja ja sukulaisia, että ei ole kiva jos täältä lukevat, tosin vieläkään ei kaikki tiedä tästä, viikkoja nyt vissiin jotain 12+

Mä rupesin tossa muutama tunti sitten paistamaan pullia että olis voinu sitten tossa vähän ajan päästä täyttää ne ja tarjoilla mun äitille ja isäpuolelle kun ne tulee käymään kylässä, vaan onnistuinpa sitten polttamaan mustaksi joka ikisen pullan :ashamed: :ashamed:
No jälellä olis hilloa ja kermavaahtoa :/

Mustakaan ei olis toisten paskoja pesemään, siis muiden kun oman lapsen, tuommosissa asioissa oon niin oksennus herkkä että :x :x :x
 
Moikka :wave: MaMan tytön nimeä tulin katsastamaan mut eipä ole tullut vielä uutista.

Pupulle onnitteluja :heart:

Henkka, mä olen myös vanhustyössä. Eka kokemus oli just terv.keskuksen vuodeosasto ja sen harjoittelun jälkeen päätin etten IKINÄ hakeudu töihin vanhuspuolelle. Monta vuotta meni ennenkuin mieli muuttui. Jos on paljon vuodepotilaita niin kyllähän se työ aika pitkälti sitä vaippojen vaihtoa ja syöttämistä on. Eritteiden kanssa ollaan tekemisissä. Mä koin aluks pahimmaks vatsantoimitukset, voi sitä pas...n hajua :eek: Ja olin kyllä nuorena aika järkyttynyt miten huonokuntoisia ihmisiä osastolla oli. Nykyinen työpaikka on vanhuspuolella mut ei ihan vuodeosasto. Pitkään meni ennenkuin pääsin siitä ekan kokemuksen tuomasta kammosta pois. Onneks nykyisin on hoitajilla niin hyvät suojatarvikkeet että voithan sä laittaa vaikka hengityssuojaimen jos se ulosteen haju kovin tekee pahaa. Mutta kyllä siihenkin hajuun tottuu :D nykyisin mua ei okseta juuri mikään, tietty nyt raskauden aikana oon ollut herkempi hajuille ja esim. räkä kuvottaa suuresti :x Nykyinen työpaikka on kyllä mukava kaikista hajuhaitoista huolimatta. Tsemppiä!

Mulla olis vielä 12 työpäivää jäljellä ennen äippäloman alkua. Nyt on menossa rv32+2. Tänään piti lähteä kesken työpäivän pois kun takapuoli oli niin kipeä, ilmeisesti issias-kipua kun vetää tonne pohkeseen asti. Saas nähdä haenko saikkua kohtapuoliin vai kykekenkö oleen loppuun asti töissä. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!! =)
 
No nyt on saatu juhlat juhlittua (onneksi |O ) On siinä aina oma hommansa ja häsellyksensä mutta kunnialla niistä selvittiin :D Tytöstä tuli Pihla Henna Elina :heart: eli ihan ei keffelin arvaus osunut oikeaan :whistle:
Ruusumarialle tsemppiä viimeisiin työpäiviin (jos vaan jaksat ne tehdä ). Ei sinullakaan enää pitkään mene kun saatte nauttia taas vauva-arjesta :D

Nyt nauttimaan lauantai-illasta :wave:
 
Ihana nimi maman neidillä! :flower:
pupu :hug: :D :flower:

Sitten tuohon ikävämpään asiaan... :'(
Sylikummini on nyt sitten jo poltettu, virallinen hautaus on ensi viikolla joku päivä... Kirkossa Eemeli käyttäytyi moitteettomasti... Ei halunnut itse kukkaansa laskea, mutta mitäs siitä. Jaksoi istua paikoillaan lelujensa kanssa melkein ½ tuntia. Sitten lähti liikkeelle. Ensin yritettiin takaosassa "juoksua", mutta kun hautajaiset oli päikkäreiden aikoihin, niin ei siitä tullut loppujen lopuksi mitään. Alkoi olla niin väsynyt. Isi meni sitten loppujen lopuksi leikkikentälle eemelin kanssa loppu kirkoksi.
Hautajaiset olivat erittäin kauniit, kaksikieliset.
Muistotilaisuudessa ei jaksanut olla paikallaan syönnin jälkeen. Mutta onneksi oli tilava ja iso eteinen. Poju sai siellä juosta ja melskata rauhassa häiritsemättä adressien luvun aikana. Sukulaiset olivat erittäin ihastuneita meidän poikaan, joka siis oli ainoa hautajaisissa ollut alle 10 vuotias :eek: Kaikki muut olivat jättäneet lapset kotiin hoitoon... :(
No kukin taplaa tyylillään. Jokainen totesi, että taitaa olla äitiinsä tullut :saint:
Moni yritti puhua eemelille ruotsia, mutta jätkä katto heitä ihmeissään "Mitähän tuo tyyppi oikein selittää????" - katseella :kieh: :kieh:
Ei edes hymyillyt ennenkuin kieli vaihtui suomeksi.
Mutta olisitte nähneet tuon pojan, kun kanttori soitti virttä :saint: Poika hyppi ja hihku syöttiksessä ja hyvä ettei taputtanut kovin musiikin loputtua :LOL: Meillä oli vähän pokassa pitämistä siinä vaiheessa, kummisetä repesi kesken laulamisen :p
Famu tykkäs siinä vaiheessa kyttyrää, mutta eipä uskaltanut sanoa mitään ääneen...

Ihana oli nähdä monia sukulaisia, mutta miksi ihmeessä aina pitää nähdä vain hautajaisissa???
 
täällä vitutus maximus menossa :headwall:
nukuin viimeyön sohvalla,suutuin ukolle :whistle: oli aamulla ennen 12 jo imuroinu,pessy pyykkiä ja pessy astiat,hienoa :flower:
noh,huomenna ois koiranäyttelyt,joihin olin/olen menossa katsomaan englannin bulldogit ja bullmastiffit,täks illaks ois ollu tiedossa kaverin tupareihin meno,mutta peruin tuon näyttely reissun takia,taitaapi peruuntua sekin..mä en tuolla pakulla uskalla peruutella,joten sopivaa parkkipaikkaa tuskin löytyy,meidän piti hakee oma auto perjantaina korjaamolta,mutta hups,isäntä ei kerennykkää,olevinaan :kieh: joten,tulipahan sit paska viikonloppu,tuparit ja näyttelyt jäi sit näkemättä..
korkkasimpa sit muutaman lonkeron...
 
Iltaa :wave:

Pupulle oikein paljon onnitteluja :flower:

LS :hug:

niinukka joo en mie siis työharjottelussa (palvelutalolla) ollut 14h tuntia töissä putkeen.Menin leipomoon töihin 02-8.30 ja 9-16 mummojen luo =)

Työharjottelu ei ollutkaan niin paha kuin olisin voinut kuvitella.Ilmeisesti mummot olivat helppoja sillä ei tarvinnut edes syöttää. =) Ihme kyllä pyllyn pyyhintä ja vessattaminen ei edes tehnyt pahaa :saint:

Maman pikkusella kiva nimi =)

Miula alko nyt viikon loma,mitä nyt pe töihin mut kuitenkin.Lomahan alkokin sit flunssalla-yllätys yllätys!Oli tämä odotettavissakin kun mies ja Ella sairastivat viikolla |O Ellalla näköjään tulee aina flunssan jälkitautina silmätulehus.Tähän asti jokaisen flunssan/kuumeen jälkeen hänellä on ollu silmätulehus.Pitää huomenna käydä lääkärissä.Meillä nimittäin miehen kanssa piiitkästä aikaa "laatuaikaa".Päivällä käytiin hierojalla (mie intialaisessa päähieronnassa) sit kylpylässä uimassa, syömässä ja makuunin kautta pari leffaa hakee ja mässy pussit.Nyt on kyllä tosi ähky olo :x
dogtorikos se suositteli sitä the stranger leffaa?Oliko se hyvä?oltas lainattu se mutta ei ollu yhtään paikalla.
 
Täälähän tää kykkii lauantai iltaa kotosalla, no tällä hetkellä kyllä ei harmita ollenkaan..aiemmin hiukan harmitti kyllä. Ens viikonloppuna vois olla mahdollisuus että saisin kummatkin pojat Peetun mummille yöks mutta,mutta en nyt tiä viittinkö viedä kun ei kukaan muu oo minnekkään lähdössä sillon :/ kaikki on tänä v-loppuna.. no kökitään kotona hamaan tulevaisuuteen asti...

Jepulis... ihana nimi muuten Mama teiän tytyllä :heart: tuo Pihla olis mun P-sarjassa yhtenä nimenä kun on katsokaan tää suurperhe haave :LOL: ensin pitäs tulla vaan Pinja,Peppi ja Paavo :D
joo...kaippas mä meen tupakille tästä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keffeli:
tuo Pihla olis mun P-sarjassa yhtenä nimenä kun on katsokaan tää suurperhe haave :LOL: ensin pitäs tulla vaan Pinja,Peppi ja Paavo :D
joo...kaippas mä meen tupakille tästä
Just tätä muistelin että kukas puhukaan Pinjan laittavan tytölle nimeksi jos tytön saa :D Mökillähän siä siitä puhuit.



MaMan typykällä kiva nimi :heart:

L-S :hug:

Mikäs dogtoria v...ttaa muuten kuin mäntyyn menneet v.lopun suunnitelmat?

Milla-Marialla toivottavasti on hauska ilta =) Unohdin sitä aiemmin toivotella :ashamed:

Harmi ettet Keffeli päässyt minnekkään :/ (ja samperi että tuohon nim.merkkiin on vaikea tottua) :kieh:

 
Tuutikselle yv ja Lillikselle kiitos paketista :D Ovat kyllä tosi käteviä! Ja voimia sinne :hug:

Milla-marialle hauskaa iltaa, toivottavasti nyt laitatte ne topit ja hameet päälle :D

Ja pupulle huuuurjasti onnea! Ihanaa :D Minä jopa hoitelin tuossa kaverin 3 kk ikäistä tyttöä yhtenä päivänä ja ei tuntunut edes pahalta ;) Siis "ei-ikinä-meille-enää-vauvoja" on muuttunut "onhan-ne-suloisia-mut-ei-kai-enää-meille?" ajatukseksi. Mut siis ei, haaveilla voin mutta toteuttaa en, pää ei kestä :D Mut mites ton Mintun kasvun sais pysähtymään. On niiin helppo ja kiltti laps ettei toista :heart: Kun taas 4-vuotias ihanasti näyttelee uhmistaan, hohheijaa. Josta tulikin mieleen tuo rangaistus... Älä huoli Keffeli, mä oon sun kans samoilla linjoilla. Meillä ei hypitä sohvilla, pidetä leluja ruokapöydässä, huuda tai kilju yli kaksi vuotiaat jne. Anni ei saa sanoa pahasti vanhemmille, kiiharit otan heti jos sieltä jotain tulee. Ja jos harvoin jäähyä tarvitaan, se on portailla niin monta minuuttia kuin on vuotta. Mut tosi harvoin, tyttö uskoo tosi hyvin. Ja meillä käytetään uhkausta, eli jos et nyt tee niin ja niin niin sitten... ja tuo sitten toteutetaan AINA. Miestä olen joutunut vähän kouluttamaan tässä, on esim uhkaillut että sitten et saa enää ikinä karkkia. Sanoin että on pikkasen kohtuuton uhkaus, meinaatko oikeasti toteuttaa :) On vaihtanut viikoksi ajan sitten :) Yks ilta uhkasin että jos ei asetu sänkyynsä nukkumaan, vien kylmään eteiseen rauhoittuun. Hiivatti ei rauhoittunut, oli pakko viedä, ettei mee äidiltä auktoriteetti ;) Vaan sitähän vaan nauratti, ja niin kyllä muakin kun seisottiin lasioven molemmin puolin. Pitää ens kerralla keksiä jokin parempi ehto :p

Minä vietän itsekseni täällä lauantai iltaa, söin kupin karkkia ja join lasin lonkeroa. Mies on työpaikan virkistysreissulla ja tytöt nukkunut jo monta tuntia. Päivä oltiin siskon luona ja kävin siinä kirppiksellä, löytyi kyllä vaikka ja mitä! mm. uudenkarheita sisävaippoja iso pino. Tilasin sitten juuri Taikapilvestä pitkälahkeiset villavaippahousutkin kun kotosalla tykkään Mintulla villikisiä käyttää ja nuo lyhytlahkeiset jättää jalat toisella niin kylmäksi. Myös toppapuku, vikingin coretex kengät, kesäkengät ja suloiset kumpparit löysi tiensä meille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
LS Vieläkö sinun kautta saa sitä tahranpoisto suihketta?
Vielähän tuota olisi tarjolla :D
Kuka muu kaipailee tahranpoistoon suihketta tai jauhetta? :wave:
Voisin tehdä tilauksen....

topsy ne on hyvät :attn: :attn: Suosittelen kaikille, jotka ikinä leipoo/paistaa yhtään mitään :D
 
Kiitti kaikille haleista! Oli vähän rankka eilisiltakin ja yö. Mietti vain koko ajan, että se oli nyt siinä :headwall: No onhan se kyllä ihan tottakin... Mutta silti mä toivon, että hän istuu tuolla jossain pilven reunalla ja katselee meitä koko ajan.... Ja on varmasti ainakin paljon paremmassa paikassa nyt...
Ei ole oikein ollut aikaa pysähtyä miettimään sitä niin paljoa tähän mennessä, niin nyt olen sitten itkenyt ja itkenyt kohta vuorokauden läpensä... :D Kyllä tämä tästä. Ottaa vain niin koville hyväksyä tosiasiat...

Koira alkoi aamulla oksentamaan, jouduin heräämään jo kuudelta (ihan niinkuin olisin viime yönä pahemmin muutenkaan nukkunut). Onneksi sain torkuttua tuossa sohvalla vähän aikaa. Mutsi tulee huomista varten jo puolen päivän jälkeen, joten sinänsä ei hätiä mitiä. Sitten voi antaa pojun mummolle ja lukkiutua johonkin vähäksi aikaa nukkumaan...
 
Suihke maksoi 10,45 + postarit 8,50 euroa. Mulla olisi kyllä varastossa yksi jauhe, jonka saisit 9 euroa + postikulut.... Silloin saat sen heti, kun rahat näkyy tilillä.
Jos haluat suihketta, niin joudun tilaamaan. Se kestää yleensä noin kaksi viikkoa + sulle postitus.

*muok* lisää uuniliinoja saa muuten :D :saint:
Seuraava tilaus lähtee viimeistään 6.3 (ellei tule paljon tilattavaa ennen sitä)... Eli siihen asti on aikaa pähkäillä mikäli joku muukin haluaa uuniliinoja (siis leivinpaperia, jonka voi pestä ja käyttää uudestaan).

Mikäli haluat tilata Vekkulin kautta jotain vielä lisäksi, niin voi yhdistää. Silloin vain pitää valita maksuvaihtoehdoksi lasku tai ennakkolasku. Silloin pystyn lisäämään siihen samaan mausteet tai muut tilatut jutut....
 
Peetu ja Pessi leipoo tuola mummon kanssa laskiaispullia meille... oltiin tänään jo mäessä poikien kanssa ja voi vehnä tota pikkumiehen tahtoa :kieh: jos jotain kielletään niin ihan mahdoton huuto ja itku. Esimerkkinä suurelle raivolle oli tänään se kun ei saanu mennä jäämäen alle pulkan kanssa kun Peetu ja muut isommat lapset laskivat mäkeä :headwall:
Topsy, hyvin kuulostaa samalta teillä meininki kun meillä...ainoo vaan että Peetu ei enään mua meinaa uskoa.Voi olla että pitäs ottaa jäähypenkki käyttöön tai jotain..ainoo vaan että meillä ei oikein oo sellasta paikkaa minne laittaa jäähylle.Eteisessä oon joskus pitänyt jäähyllä mutta kun mulla tulee ongelmaks se että Pessi haluaa mennä Peetun luokse ja Peetu ei meinaa muutenkaan tietenkään pysyä siinä tuolissa,sit täälä huutaa molemmat pojat jos pidän Pessin sylissä että ei saa mennä Peetun luo :headwall: ei siis ihan vissiin toimis..

Joo,kaippas mä meen antaan Peetulle hampurilaista. Toinen on ikionnellinen kun sai kaupasta itse ostaa yhden Atrian hampurilaisen :) normaalisti kun meillä ei noita valmiita hamppareita/pitsoja syödä.
 
hei!
nyt ollaan kotosalla koko konkkaronkka.
hauskaa kyllä oli :D ihan mahtava reissu
ja kamalastihan oli sitä vaatetta mukana..ukot ihmeissään niiku aina että mitä ihmettä te teette noilla kaikilla :whistle:

aika väsynyt olo on,ajomatkaa tuli noin 4-5 tuntia yhteen suuntaan.
kotiinpäin ku tultii nii aika väsynyttä sakkia.eilen mennessä puheensorinaa koko matka :)
poikasella oli menny hyvin hoidossa!!siitä on hyvä mieli myös :)
oli siis lauantain mun vanhemmilla,yön anopin kanssa tässä meillä ja sunnuntain taas mun vanhemmilla.
nyt se höpöttää pappaa ja mammaa :heart:

keffeli no voi harmi ku et minnee päässyt.
illalla olitkin mielessä,aattelin että ootkohan sinäki liirumilla.

nyt saunomaan ja pikku-ukko unille
:wave:
 
Voi niin nättejä kuvia Eelistä :heart:
Hyvä että Milla-Marialla oli ollut hauskaa reissussa =)
mä sit ehkä ens viikonloppuna järkkään itelleni pippalot sikälimikäli nyt pääsevät nuo pojat yökyläileen. Ja mähän piruvie lähen kaupungille vaikka sitten yksin!! Se on varma :D

Mä suunnittelen kouluhommien tekemistä...pitäs "perustaa" joku yritys. Ei nappaa ei... vinkkejä kaivataan täälä minkälainen olis hyvä hoiva-alan yritys.. (siis mielikuvitus sellanen).
Kodin kuvalehdessä kun oli jonkun mielipidekirjoitus että pitäis olla sellanen "pankki" pirteitä ja virkeitä eläkeläisiä ja työttömiä varten josta voisi sitten lapsiperheet pyytää apua... Eiks toi ois hyvä idea?ihan siis niinkun oikeestihan olis aivan loistavaa jos tollanen olis, paljon on yksinäisiä virkeitä eläkeläisiä tai työttömiä joilla ei lapsenlapsia tai muuten vaan mitään tekemistä.. :) ai miten niin mielessä mulla koko ajan tää lastenhoito apu :whistle:

 

Yhteistyössä