LOKAKUUN 2007 MAMMAT, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO10

Milla-Maria HYvin meillä Eemil nukkui joka yö siellä! Samat kuviot ja rytmit koetettiin pitää kuin kotonakin. Alkuun vähän ajattelin, kun lähtiessä joutui nukkuun päiväunensakin autossa, että saa nähdä miten menee... kun yleensä ulkona nukkunut. Oikeastaan olin vähän hämmästynyt, kun ei pahemmin tarttenut nukutellakaan, vaan hyvin nukkui illasta aamuun! Meillä oli ostettu matkasänky, ekan kerran oli käytössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
joo ja kun noista hampilääkäreistä juttua...mun pitäs kans mennä..kääk..pelottaa!
kesällä laittovat väliaikasen paikan(ei kuulemma voinut pysyvää laittaa kun raskaana)
ja ois pitänyt mennä laitattaa se pysyvä jo ajat sitte :whistle:
Kyllä mulle vaan laitettiin pysyvä paikka kun raskausaikana hammaslääkärissä kävin. :eek: Taitaa paljolti riippua sitten lääkäristä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Huomenta vaan kaikille!
Täällä noustiin ylös jo 5.30, ymmärrettävää sinänsä, koska pikku-ukko kävi nukkukmaan jo 19.30. Kävi päikkäreille 7.30 ja heräsi äsken syömään ja jatkoi unia. Saas nähä kui pitkään nukkuu.
Teinpä sitten eilen niin, että otin vaunut sisälle ja olen päikkärit niissä nukuttanut. Teenkö väärin? Aikaisemmin kun on tupannut olemaan päikkäreille meno aikamoista taistelua. Nyt ei tarvitse muuta kuin lykätä vaunuihin ja työnnellä hetki, niin on jo untenmailla, ilman huutoa. Jos teen tällä tavalla, niin saanko siitä sitten ongelman? Meinaan sillä, että en saa tulavaisuudessa pojua nukahtamaan muualle kuin vaunuihin? Yöunille kun käy niin nukahtaa joko rinnalle tai nätisti omaan sänkyyn.
Pepisa, meillä Minttu nukkuu yötkin vaunussa :whistle: Kas kun meillä on yläkerrassa pinnis, niin en minä jaksa sitä illalla sinne roudata, vaan lykkään vaunuun tonne työhuoneeseen. Kun yöllä herää, siirryn sen viereen patjalle, että mies saa nukkua. Ja kun mies herää, saadaan siellä nukkua rauhassa, kun meidän oma sänky on parvella olohuoneen yläpuolella. Ja päiväunet on nukkunut myös, nyt tosin vein pinnikseen Annin huoneeseen kun sen sinne eilen siirsin.

Kyllähän siitä voi jatkossa olla ongelmaa saada nukkuun esim sängyssä, mut se on sit sen ajan murhe ainakin meillä ;)
 
valkosorsa: mulla kans pää tyhjenee sen siliän tien kun pitäis alkaa näpylöimään jotain tekstin tynkää. :headwall: Mä olen todennut, että mun ajatus kulkee nopeemmin kuin pystyn kirjottaa, enkä siis pysy ajatuksieni mukana (eli olen blondi ;)). :LOL:
 
huomenta :)

ihan unohtu eilen tulla kertoo neuvola kuulumiset. :D
typykkä oli siis mitoiltaan 67cm,7310g ja py 42cm. ja piikkiä pukkas taas,mutta mitään oireita ei tullut..ainakaan vielä :D
tulipahan taas neukku akalta sellasii ohjeita,että huh huh. ja kun meillä ongelma,että toi neiti ei syö,niin rupeshan se sit syyttää meitä..kun me ei osata syöttää ja plaa plaa...
/()&/&%(%,että noin hyvä fiilis tuli taas :headwall: :headwall:

tuli tosiaan kahviteltuu millin ja saran kans eilen oikeen pitemmän kaavan mukaan :D
mukavaa oli,kiitos seurasta! voisin yrittää laittaa kuvan tytöistä kerhon puolelle,jos milli antaa luvan ja jos osaan? :D
 
krisu: Anna mennä ne neukkuakan jutut toisesta korvasta ulos (vaikka tiedän että tuollaiset jutut ei niin helposti mene.. :headwall: ) Voi että kun teillä olis meidän neuvolatäti..

Mua rupes jo hävettämään kun jämähdettiin teille niin moneksi tunniksi :ashamed: Mutta kummasti piristi, kun sai leukaluut kipeänä pulputtaa sun kanssa kaiken maailman asiat. Sun pitää vaan sanoa jos puhun liikaa :D Katos tää mun sosiaalinen elämä täällä on hiukan minimissä, niin otan kaiken ilon irti,kun nähdään :whistle: :ashamed: Laita vaan kuvia tytsyistä. Mä voisin haluta kans ne mun sähköpostiin? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
krisu: Anna mennä ne neukkuakan jutut toisesta korvasta ulos (vaikka tiedän että tuollaiset jutut ei niin helposti mene.. :headwall: ) Voi että kun teillä olis meidän neuvolatäti..

Mua rupes jo hävettämään kun jämähdettiin teille niin moneksi tunniksi :ashamed: Mutta kummasti piristi, kun sai leukaluut kipeänä pulputtaa sun kanssa kaiken maailman asiat. Sun pitää vaan sanoa jos puhun liikaa :D Katos tää mun sosiaalinen elämä täällä on hiukan minimissä, niin otan kaiken ilon irti,kun nähdään :whistle: :ashamed: Laita vaan kuvia tytsyistä. Mä voisin haluta kans ne mun sähköpostiin? =)
eikä mitään..hyvä vaan,että puhua pölpötät,niin ei käy liian hiljaseks :D
yritän vaik iltasel laittaa kuvaa,kun tarviin siihen ton ukkelin
avustusta :ashamed:
mä oon niiiiiiiiiin tumpelo näitten koneitten kanssa. :LOL:
 
pitàà vastata tuohon kylpemis ja shampoo hommaan kun siihen asti nyt pààsin.. Ettei unohdu :D Elikkà tààllà pestààn aina 2 kertaa pàà shampoolla, ja "hinkataan" oikein tuolla vauvaharjalla niin làhtee se hilse ja karsta pois! Kannattaa kokeilla! Kàytàtte sità harjaa niin kuin pesusientà ja pitàisi làhteà pois.. Meidàn iskà on yleensà tàmà hiusten pesijà ja sillà on tàllainen periaate ettà eka pesu poistaa lian ja toinen pesu pistàà hiukset kiiltàmààn :D:D Niin siis mitkà hiuksetttt Eihàn annikalla oikein hiuksia edes ole :D:D Ja sitten kylvyn jàlkeen pààhàn joko kosteusrasvaa tai oliiviòljyà ja jos tosiaan on paljon sità karstaa niin pistàà monta kertaa pàivàssà RUNSAASTI joko òljyà tai rasvaa :) Parhainta on tietty laittaa illalla niin vaikuttaa sitten koko yòn :)

Niinukka uskon tuon pissa homman.. Joskus aikaan kivi ja kirves pissaa kàytettiin tappamaan bakteereita esim. haavassa.. Silti kyllà òklòtti tuo juttu... :x

Takaisin lukemaan teidàn viestejànne.... :)
 
Kylpemisestä: Aatu tykkää käydä kylvyssä ja meillä kylvetäänkin vähintään joka toinen päivä. Aatulla on ihan hyvä iho ja on hyvin kestänyt tiheät kylpemiset niin ollaan sitten koettu tuo koko vartalo pesu helpommaksi kuin se että pesis erikseen kaulan, kädet, kasvot ja pyllyn :D Meillä mies on kylvettänyt molemmat lapset enkä minä varmaan edes osaisi :D saa nähdä mikä ongelma siitä ensi viikolla syntyy kun mun on jäätävä kaksin pojan kans :LOL: Meillä on muuten amme jalat ja se helpottaa huomattavasti vauvan pesemistä kun ei tarvi kyykkiä selkä köyryssä.

Meillä on sitten tullut sellainen ihana tapa kuin tissin pureminen :headwall: käy muuten aivan kamalan kipeää kun nappaa noilla kahdella ala piikillä tissistä kiinni. Lopetan oikeasti koko imetyksen jos tuo ei lopu! Meikäläinen karjuu kuin leijona ja poika säikähtää kun huudan! Ei oikeasti voi muutakaan kuin huutaa kun käy niin hitsin kipeää.
 
Huomenta päivää!! Samalla tässä pupellan "aamupalaa" kun lueskelen.. ja tarinoin :)
Valkosorsa, mä oon pirkanmaalta.. tarkemmin tampereelta!
Leya, en kyllä kovasti suosittelis käyttämään aikuisten shampoita..ja varsinkaan
hilse shamppoota, kun ne on aika voimakkaita. Meillä lähti karsta hienosti öljyllä :) Jaahans, Pitääkin vissiin kokeilla Lidlin vaippoja,kun niitä noin kehutte! Kuinka paljon ne on halvempia kuin Liberot?? Mä oon kyllä pitänyt Liberoita ihan hyvänä.. Tosin yöllä joutuu
toisella syötöllä vaihtamaan kuiviin..Mikä on yöllä aika peestä :kieh:

Viimeyö meni huippuhyvin :) Eetu nukahti vähän ennen kasia, oli syönyt jonku desinverran puuroo ja 180ml maitoo päälle.. Uni maistui neljään asti.. sit syötiin ja nukkui seittemään.. jolloin annoin sit hiukan maitoo ja nukku viellä hetken :) Nyt on pirtee olo, kun sai nukkua
monta tuntia putkeen =)

Eetu täyttäis sit tiistaina 5kk, jokohan sitä sitten heti alkais antamaan liharuokaa?? Millä lihalla ootte alotelleet??? Eipä tässä nyt tietty kiirusta ole, kun nuo vihannes soseet uppoo niin hyvin..ja tietty hedelmäkin/marjakin :)
 
Kylpemisestä Jokin aika sitten kirjoittelin tänne kun meidän Eemiil itki kylvyssä! Ennen kun tykkäs... noh, ostimme sitten isomman punkan ja Eemil ei ole enää itkenyt kertaakaan, tykkää. Ja varmaankin väsylläkin oli osansa silloin, nyt ollaan pyritty kylvettelemään aikaisemmin.


Joo oli se kiva reissu :) siivouskin kuului siihen, että ei tarvinnut muutamaan päivään edes miettiä siivoilua tms. Pyykkikonekkin asunnossa oli, isommille sanoinkin, että pyykinpesuun en sinne lähde! Siihen malliin vaatetta mukaan, mutta vauvan kannalta oli hyvä olla olemassa. Olihan se sellaista vaihtelua ja omalla laillaan virkistävää, mutta ihana oli tulla kotiin =) Nyt taas jaksaa täällä. Siellä Levillä oli aivan ihanan näköistä, kun lunta oli niin että puut oli ihan lumessa ja oli enemmän kuin jopa meillä, vaikka täälläkin sitä oli. Tuli ihan sellainen Lappi fiilis . Se Taivaanvalkea paikka oli aivan ihana, suosittelen, jos joskus ootte siellä päin käymässä.
 
:wave:
täälläkin nukutaan vaan vaunuissa,sekä ulkona että sisällä :D
on niin kova heräileen yöllä et pakkoratkasu oli,saa lykättyä uudestaan uneen melko pienellä vaivalla.....ainakin enimmäkseen :D ...
opetellaan sit pinnikseen kun unet paranee ja nukkuminen/nukahtaminen helpottuu....nyt mennään näin niin saadaan itekki vähän nukuttua yöllä! ja mitenkä kätevä on olla koneella ja lykkiä poikaa unten maille samaan aikaan ;)

kahvi kutsuu :wave:
 
Ei se shampoo ole varsinaista hilseshampoota, se on sellasta hiuspohjaa kuorivaa. Mulle kampaaja sitä työnsi mukaan, kun mun päänahka on niin herkkä ja helposti kuivuva, että tuolla sitten se rauhottuu, jos kuivaa niin, että pukkaa hilsettä. Emmää nyt millään superrasvahilseshampoolla vauvan päätä pese :LOL:
 

Yhteistyössä