LOKAKUUN 2007 MAMMAT, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO10

tuli mieleen tosta heidin kertomasta "annikan silmän ihmeparanemisesta" kun isäntä haasto tässä kerran et hää muistaa kun oli pieni,ja hänelle tuli joku silmätulehdus,no eihän silloin lähdetty kiikuttamaan lasta lääkäriin,vaan äitinsä oli johonkin rättiin pissannut ja laittanut pojalle sen pissirätin siihen tulehtuneeseen silmään yöksi..ja aamulla silmä oli terve :eek: mie en oikein uskonu ku isäntä tota kerto,mut anoppi sitten haasto vielä sen jutun tässä kun oltiin siellä käymässä.

 
katjanna meillä kyllä lähes tulkoon aina syödän sillee et samalla lautasella on "suolaset" ja makeet pöperöt..oon sanonu et siellähän ne menee mahassa sekasi kuitenkin..syötti nyt ekaks sen suolasen ja sit jälkkäriksi makeen..ehkä kuitenkin pitäs käydä antamaan vaan sitä suolasta ensin...
 
Mä kävin tänään hammastarkastuksessa ja oikeesti varmaan ensimmäinen kerta kun ei ollu reiän reikää!!!Ainoo vaan et viisaudenhammas on puhjennu ja varaili mulle sit hammaslääkärille ajan et kattoo pitääks poistaa.Niin ja hammaskivee oli tullu,niinkun Peetun odotus/imetysajan jälkeenkin,putsaukseen siis aika
 
Hui kun tänne kerkee tuleen juttua hirmusesti.. Eikä ollu
montaa tuntia välissä kun viimeks kävin lukaseen :D
Rontti, mun mielestä (olen parturi-kampaaja) sitten kun lapsella on
hiuksia niitä pitäisi pestä shampoolla.. Mut tietty jos ne ei ole likaiset
eikä haise pahalle niin ei kai sitten tarvitse. Mutta kyllä minä Eetun tukkaa
pesen välillä shampoolla.. Tulee se heti puhtaan tuntuiseksi ja tuoksuu hyvälle.
Ja Eetulla kun on todella kuiva hiuspohja, niin siinä shampoossa on kosteuttavia
ainesosia jotka sit vähä hillitsee sitä kuivumista :) Mut tosiaan mun mielipide
pesemisestä..
Miten teillä muilla sujuu tuo kylpeminen???Eetu ei siedä sitä ollenkaan..
Kun taas käsienpesu altaassa viihtyy vaikka kuinka kauan :/
Ollaan kokeiltu vaikka mitä.. Jopa tyhjään ammeeseen laitettu..Niin että Eetulla
vaatteet päällä..Hirvee huutohan siitä on tullut. Ollaan kokeiltu eri lämpöistä vettä..
Lämpösempää ja viileempä (käsienpesu altaassa tykkää et vesi on viileetä)
Ollaan kokeiltu mahalleen ja selälleen..Niin että minä olen sen kanssa yksin ja niin että
mies on yksin ja että ollaan molemmat läsnä.. Mikään ei auta!! :( Onks keinoja enempää?
Eetun ihan lempparia on kaurapuuro,mihin oon sit sekottanu jotakin hedelmä sosetta sekaan. Tuosta ruokailusta.. Meillä syödään kaks kertaa sosetta, toisella kasvista ja
toisella hedelmää.. aamulla ja illalla puuroo. Ennen annettiin velliä, mut nyt ollaan annettu
sitä puuroo tilalle. Tuosta unirytmistäkin tais olla jossain kohtaa jotain jutustelua??.. Eetulla
on ollut jo pidempään hyvä rytmi. Yö unille menee salkkareiden aikaan.. Herää syömään 2kertaa ja herää kahdeksan maissa. Muutamat tunnin parin päikkärit päivällä.. Riippuen siitää ollaanko kotona vai kyläämässä...
Niin ja älkääs nyt mihkään neitoset karatko.. Just kun tänne löysin niin kaikki vaan mesettää :(

Noo, josko sitä facebookin kautta sohvalle viellä hetkes ja sit untenmaille.. Hyvät yöt kaikille mammoille!!! :)
 
Milla-marialle piti aiemmin kommentoida että tänään ei ole taas yrjöillyt mutta perun puheeni...onpas taas nyt illalla ja sellaista todella yrjön hajuista kirkasta, joka oikeen puistattaa koko vauvaa. :| Maistuu vissiin suussa todella pahalle? :x On toi varmasti sitä refluxia, mutta menee ohi kun on mennäkseen. Unohdin mainita lääkärille, mutta mitäpä se olis sillä tiedolla tehnyt kun kuitenkin paino nousee. =)

Niinukka niinpäs onkin meillä aikas samankokoiset matamit :D Yhtä pitkät kuin pyöreät :D
 
haisu: meillä on muutamat kylvyt menneet tässä lähiaikoina huudoksi. Tykkää olla kyllä suihkussa ja just lavuaaripesuilla. Kannattaa kyllä varmaan vaan kylvettää että se kylpeminen alkais tuntua taas kivalta. Tai noin ainakin luulisin. =)

Mä just tulin tänne hetki sitten :D
 
no joo,minäpä tulin taas takas...ku tässähä käviki meijän elokuvan kattomisen kans nii että mies väsähti ihan totaalisesti ja painu nukkumaan.
pikku-ukkeliki nukahti puolisen tuntia sitte.
aattelin täsä vähä aikaa surffailla netissä ku ei vielä väsytä.

nii,meillähä tuli tosiaan pojalle hamppilääkäri aika
tai siis oikiasti joku suuhygienisti(?)se oli.
tää vissin kaikille n.4kk:n ikäisille,ainakin kummipoika oli käynyt,ja saanut hammasharjankin:)

no tyttelillä on ihana lomareissu ollut!!
voin kuvitella jotenkin sen koira+portaat hommelin...
meilläkin neitiä saanut kannella jos vähä erilaiset portaat.
on ne ihania ja hupsuja nuo koirulit :heart:
sitä piti kysyä että mitenkäs teillä eemil uudessa paikassa alkoi nukkumaan?
meilläkin kun ois tarkotus tehdä joku mökki reissu,ja ollaa mietitty että miten se poika alkaa nukkuu vieraassa paikassa,meneekö rytmit yms...
taidetaa vaa turhaa miettiä,kai se on vauvalle tärkeintä että tutut ihmiset!

ja lilla-stina : hyvä että ruoka taas maistunut pojulle:)

joo ja kun noista hampilääkäreistä juttua...mun pitäs kans mennä..kääk..pelottaa!
kesällä laittovat väliaikasen paikan(ei kuulemma voinut pysyvää laittaa kun raskaana)
ja ois pitänyt mennä laitattaa se pysyvä jo ajat sitte :whistle:

nii ja tuutilullalle haleja :hug:

jospa nyt vaikka selailee huutista... :wave:
 
Heipä hei!
Muutamaan otteeseen täs joskus tänne kirjottelin ja nyt oon vaan taustaillu, mut josko väliin jotain laittais. Harmi kun te siä mesessä vuoropuhelette, musta oli kiva kun oli paaaaljon luettavaa =)
Meillä tänään 5 kk neuvola ja jätkän kasvu tasaantunu. Ihan jo huolestuin et eihän täs kai nyt millään laihiksella pitäisi olla. Puklailee ja oksentelee paljon millä siis ilmeisesti vaikutusta.
En nyt muista ulkoo mut olikos kukaan pirkanmaalta ja jos pirkanmaalta niin mistäpäin?
Tää on ihan hölmöö kun kamalasti ois asiaa mielessä ennen kun alkaa kirjottaa ja sit kun kirjottaa niin pönttö tyhjenee :attn:
 
Ei me siellä mesessä niin paljoa olla :D
Mutta on helpompi siellä kirjoitella välillä, kun tänne se tietäisi vaan armotonta chattailyä... Eikä tänne viitti kirjoittaa tyyliin "mun pitäis mennä käymään kaupassa", "mitäs meinasit ostaa"... :saint:
 
milli : joo meillä oli tänää ihan hyvä päivä sen oksentelun suhtee,ei paljoo tullu.
tosiaa pidettii aika kauan pystyasennossa syötön jälkeen
jospa se tästä...toivotaan nyt että meidän pikkuset pian lopettaa oksentelun.
onhan se kurjaa kattoo ku pienellä lentää oksennus kaarella:(
ja sitä piti sanoa,että meilläki joskus sellasta kirkkaampaa se puklu,tosiaa haiseeki...

mutta nyt kaikille ihamille lokamammoille ja vauvoille oikein makoisia yöunia :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Ei me siellä mesessä niin paljoa olla :D
Mutta on helpompi siellä kirjoitella välillä, kun tänne se tietäisi vaan armotonta chattailyä... Eikä tänne viitti kirjoittaa tyyliin "mun pitäis mennä käymään kaupassa", "mitäs meinasit ostaa"... :saint:
ai ei vai :whistle: no aika ajoin ollaan ja aika ajoin ei
 
Huokaus... Anni ja Minttu nukkuu samassa huoneessa :'( :heart: Sinne vein molemmat, toiselle tutti suuhun ja rätti käteen, toiselle peitto päälle, silitystä, supatusta ja pusu poskelle ja 10 minuuttia niin tasainen tuhina kävi. Minun tytöt, siskokset siellä vierekkäin :'( :heart: Äiskä vähän haikeana menossa yksin nukkumaan, pitää käydä huoneessa vielä haistelemassa ennen kuin menen.

Miten te joilla vauvat jo nukkuu toisten lasten huoneessa (ainakin Yksäidillä?), syötättekö siellä huoneessa vai ulkopuolella? Mietin tossa miten tekis... Tietty toivon ettei tarvi käydä syöttämässä ollenkaan... toiveajattelua :D
 
Mun piti kyllä mennä nukkuun, mutta ihan pikaseen topsylle...
Eemelillä on iso sänky omassa huoneessan, joten mä kampeen siihen pojan kanssa yöllä syötön yhteydessä. Mutta jos herää noin kuuden jälkeen, niin olen päästänyt meidän sänkyyn väliin syömään ja jatkamaan unia siitä sitten... Me ollaan sitä mieltä oltu ukon kanssa, että jos hän siihen oppii että aamulla tulee väliin, niin sitten oppii. Kunhan ei koko yötä siinä koisaile. Vielä ihan muutama kuukausi takaperin syötin aina hänen omassa sängyssään (siis siinä isossa), mutta siitä tuli se ongelma, että mä saatoin nukahtaa siihen pojan viereen ja nukkua siinä koko yön :D :D

Mutta nyt mä meen nukkumaan :wave:
 
Ei hitto me on naurettu täällä ukon kans tuolle tytölle :LOL: Se on ihan kympillä Eurythmics fani :LOL: VH1seltä tuli toissa päivänä se There must be an angel ja Silja oli valehtelematta koko sen 5 minuuttisen aivan täysin katatoonisessa tilassa. Tuijotti televisiota lumoutuneena ja 2 kertaa äännähti sillai niinku olis koittanu laulaa mukana, muuten ihan hiljaa ja tujotti vaan. Seuraavat biisit, niin ei kinnostanu ollenkaan :eek: Mies sitte tänään YouTubesta etti sen videon että niinkö tuo oli siitä kiinni se homma ja laitto pyörimään. Sama homma :eek: Kuola vaan valu ja tyttö tuijottaa 5 minuuttia ruutua :LOL: Ei siinä miittään, onhan se hyvä biisi :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt jos menisin nukkumaan että jaksaa taas. Anteeksi tämä pikavisiitti, kommentoin ja luen juttuja huomenna :)

väsynyt R
 
Huomenta!

Me herättiin 6.30 :headwall: :headwall: Anni ja siskontytöt koisaa vielä.

Mammoliino
, vai kasarineiti on teille saapunut :LOL: :LOL: Kuulostaa kyllä melko fanaattiselta fanilta :D

Lidlin vaipoista, me on käytetty melkein vaan niitä Annilla, ja tosi hyviä on! Pitää myös yöllä, toisin kuin meillä Pampersin, en ole ikinä tykännyt... Mintulla taitaa nyt olla yökäytössä Libero, kun en ole muistanutkaan noita Lidlejä, pitääpä ostaa seuraavaksi tosta lähiLidlistä sellainen.

Kylpemisestä haisuselle, oletteko käyneet suihkussa? Me ei käydä ollenkaan kylvyssä, en vaan joko jaksa sitä kyykkimistä tai yleensä Anni on varannut sen. Minttu tykkää kovasti ja ollaan jo "sukelluksiakin" opeteltu, samoin kun vauvauinnissa Annia kannuteltiin.

myöhemmin lisää, sylivauva herppaa...
 
Huomenta! Ja niin se vaan eilinenkin meni etten tänne ehtinyt :( Juttuja pikaisesti koitin kyl käydä lueskelemassa...aika ikäviäkin juttuja oli... :/ Mutta toivotaan että se siitä :hug:
tuutis, :hug: papan johdosta! Mun ukilla oli myös toi keuhkoahtauma... :(
Suihkuttelut on meilläki lisääntyneet. Kannattaa kokeilla kellä kylvetys ei suju tai muuten vaan =)
Mammoliino, ihana toi silja :LOL:
Niin ja älköös nyt kaikki sinne meseen siirtykö :eek: =) :ashamed:
Mut ny aamuaskareisiiiiiin :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Mä ajattelin kotona pestä Essin pään sellasella kuorivalla hilseshampoolla, jos sillä lähtis tuo karsta pois... Se shampoo on niin mietoa, että mä voin vaikka kasvoni pestä sillä.
meillä on karsta lähteny ihan vauvaöljyllä pois..laitan illalla sitä öljyy tytölle päähän ja aamulla pesen sitten lavuaarivesujen yhteydessä pään..ja ahkera harjaaminen myös vähentää karstaa..

eilen illalla pääsin jo kehumaan ettei hampaan koloa juili..ja p****n marjat..het aamulla sait ottaa särkylääkettä ja nyt juilii kivasti..soitin hammaslekuriin ja aika olis klo 15.siellä vastaanotto täti oli pikkusen ihmeissää..sano et pitäs kyllä särky olla jo poissa...mutta eipä oo..

mutta nyt kahvin juontiin ja viikonlopun ruoka ostoksetkin pitäs lähtee tekemään..jaa mitähän sitä söis :eek:
 
Huomenta

Dogtorille jaksuja :hug:

Vaiposta: mö olen ehdottomasti eniten tykännyt niistä Lidlin Toujors-vaipoista, meille ei esim. pampers käy ollenkaan. Ja kyllä meillä noi Toujoursit on ollu öisin, eikä falskaa ollenkaan. Suosittelen lämpimästi.

Täällä taas oli klo 05 herätys, voi elämä..

 
Laitan tämän listan tänne "muistutukseksi" näin viikonlopun kunniaksi. :D

DOGTOR (55kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +/-0g, nyt 65,4kg
LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta -500g, nyt 69,5kg
MIKERO (65kg) lähtöpaino 77,6kg viime kerrasta -1700g, nyt 73,8kg
NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 68kg
PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +1900g, nyt 85,7kg
TIIPII (68kg) lähtöpaino 72kg viime kerrasta -500g, nyt 70kg
TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 79kg
TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -100g, nyt 74,4kg
VILMA-ONNI (60kg) lähtöpaino 71kg viime kerrasta +1500g, nyt 72kg
ÄITYLI75 (80kg) lähtöpaino 95 kg viime kerrasta -1900g, nyt 93,1kg
 
Kiitti vaan pepisa.... :headwall: :headwall: Nyt meni viikonloppu pilalle :LOL: :LOL: Muistutit sitten... :kieh: :kieh:

Meillä ei mitään erikoista... syödään ihan hyvin, joten kaipa se "kohtaus" meni ohi.. :/

Kaikille iiiiisoooo :hug: !
Me ollaan niin tiivis poppoo, että välillä tulee vähän sanomisia toisillemme. Mutta onneksi niistä selvitään! :hug: :hug:
 
Huomenta vaan kaikille!
Täällä noustiin ylös jo 5.30, ymmärrettävää sinänsä, koska pikku-ukko kävi nukkukmaan jo 19.30. Kävi päikkäreille 7.30 ja heräsi äsken syömään ja jatkoi unia. Saas nähä kui pitkään nukkuu.
Teinpä sitten eilen niin, että otin vaunut sisälle ja olen päikkärit niissä nukuttanut. Teenkö väärin? Aikaisemmin kun on tupannut olemaan päikkäreille meno aikamoista taistelua. Nyt ei tarvitse muuta kuin lykätä vaunuihin ja työnnellä hetki, niin on jo untenmailla, ilman huutoa. Jos teen tällä tavalla, niin saanko siitä sitten ongelman? Meinaan sillä, että en saa tulavaisuudessa pojua nukahtamaan muualle kuin vaunuihin? Yöunille kun käy niin nukahtaa joko rinnalle tai nätisti omaan sänkyyn.
 

Yhteistyössä