LOKAKUUN 2007 MAMMAT, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO10

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Joo ihania mekkoja, Ellan vanhoja. Kun vaan jostain löytäis samanlaisia, tai siis sitä vaaleaa saattais löytyä Hesasta yhdestä pikku putiikista kun se on sieltä viime kesänä ostettu. Mutta en oo ihan varma onko noi aina uniikki kappaleita kun pellavasta on tehty ja käsin. Se on se "käsityökeskus" tai mikskä sitä nyt sanois, siinä Tuomiokirkkoa vastapäätä.
Mut ethän siä voi niitä teijen tytöille laittaa kun ei ole kahta samaa :/ Mutta ei hätää... miä voin ostaa ne Kiiallle :whistle: :LOL: :ashamed: hyi minuu!

Meil muutes on kaks melkein samanlaista mekkoa, ainut että ne mahtuu viel Kiialle. ja sitte kun ne ei mahdu sille niin ei ne mahdu teillekään :/
Voisin miä myyä niitä siulle, kun ei niitä varmaan toista löydy minun tuurilla. :/
 
Joo Essi päätti että sitteri on ihan liian vaakatasossa ja nousi ylös tai siis nostaa aina itsensä istumaan kun siihin laittaa. Emmakin jo yrittää kääntyä vatsalleen, että kohtahan täällä jo juostaan kovaa jos isosiskoon ovat tulleet. Että kesäksi tartee jo hommata koiran Fleksit niin voipi nykäistä aina takaisin jos meinaavat karata. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Joo Essi päätti että sitteri on ihan liian vaakatasossa ja nousi ylös tai siis nostaa aina itsensä istumaan kun siihin laittaa. Emmakin jo yrittää kääntyä vatsalleen, että kohtahan täällä jo juostaan kovaa jos isosiskoon ovat tulleet. Että kesäksi tartee jo hommata koiran Fleksit niin voipi nykäistä aina takaisin jos meinaavat karata. :LOL: :LOL:
miä voi lainata sulle yhtä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Joo ihania mekkoja, Ellan vanhoja. Kun vaan jostain löytäis samanlaisia, tai siis sitä vaaleaa saattais löytyä Hesasta yhdestä pikku putiikista kun se on sieltä viime kesänä ostettu. Mutta en oo ihan varma onko noi aina uniikki kappaleita kun pellavasta on tehty ja käsin. Se on se "käsityökeskus" tai mikskä sitä nyt sanois, siinä Tuomiokirkkoa vastapäätä.
Mut ethän siä voi niitä teijen tytöille laittaa kun ei ole kahta samaa :/ Mutta ei hätää... miä voin ostaa ne Kiiallle :whistle: :LOL: :ashamed: hyi minuu!

Meil muutes on kaks melkein samanlaista mekkoa, ainut että ne mahtuu viel Kiialle. ja sitte kun ne ei mahdu sille niin ei ne mahdu teillekään :/
Voisin miä myyä niitä siulle, kun ei niitä varmaan toista löydy minun tuurilla. :/
kannatti taas avata suu
:D
 
heipparallaa,

Täällä on hyvin nukkunut äiti, yö meni kahdella herätyskellä ja 11 tuntia nukuttiin. =) Jotenkin olin itsekin aivan yliväsy eilen illallla.

Minä luulin äsken että Anni on kadonnut. Tyttö lähti pihalle, oli ollut siellä jo jonkin aikaa ja lähdin katselamaan ikkunoista kenen pihalle on mennyt, niin sitä ei sitten löytynytkään mistään. Aivan kamala tunne kun luulin että lapsi on kadonnut! Mulla tuntui että silmissä sumenee ja ajatukset löi lukkoon ihan totaalisesti! No, neiti oli mennyt yhden naapurin luokse sisään odottamaan heidän neitiä ulos ja kun naapurin pihalla ei ollut kumpaakaan autoa oletin ihan automaattisesti ettei siellä ole ketään kotonakaan! :headwall: Nyt onneksi kaikki on hyvin ja neiti tekee lumilinnaa naapurin neitin kans. Säikäytti kyllä aikalailla, vieläkin kädet tärisee.


 
Huomenta,

Täällä 4 kk neuvola takana. Painoa 6240g ja pituutta 64,3. Oli lääkärineuvola ja meillä nyt sitten epäilys maitoallergiasta. Kasvu on hidasta, Hilma on ruvennut pulauttelemaan enemmän ja posket ovat muuttuneet karheiksi. Ja lisäksi myös kuulemma tuo suolen harvoin toimiminen ja erittäin pahanhajuiset paukut ovat myös syy epäillä. Hitsinvitsi sanon minä.

Mä joudun nyt olemaan viikon maidotomalla ruokavaliolla. APUA. Mitä pirua mä oikein voin syödä? En ainakaan fazerin sinistä... jos ruokavalio auttaa niin sitten saadaan lähete maitoaltistukseen.

Muuten oli kaikki ok ja Hilma niin reipas. Rotan toinen osa piti saada tänään, mutta se annetaan vasta ensi viikolla - tämä viikko vain seurataan ruokavalion vaikutusta.

Te joilla on asiasta kokemusta niin antakaahan vinkkejä ruokailun suhteen. Ja miten se maitoaltistus tehdään..
 
huh, huh reissusta palattu. oli todella mukava matka ja siljan kanssa kaikki meni hyvin. melkeinpä vaan nukku ajomatkat, ja sekä hotellissa että laivassa nukku hyvin. nyt kuitenkin ihana olla takasin kotona! =)

Mammoliino pikku-drakula asuu kohta myös täälä, eli kulmat on alkanu puhkeamaan, eikä eessä vielä mitään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja oliivia:
Huomenta,

Täällä 4 kk neuvola takana. Painoa 6240g ja pituutta 64,3. Oli lääkärineuvola ja meillä nyt sitten epäilys maitoallergiasta. Kasvu on hidasta, Hilma on ruvennut pulauttelemaan enemmän ja posket ovat muuttuneet karheiksi. Ja lisäksi myös kuulemma tuo suolen harvoin toimiminen ja erittäin pahanhajuiset paukut ovat myös syy epäillä. Hitsinvitsi sanon minä.

Mä joudun nyt olemaan viikon maidotomalla ruokavaliolla. APUA. Mitä pirua mä oikein voin syödä? En ainakaan fazerin sinistä... jos ruokavalio auttaa niin sitten saadaan lähete maitoaltistukseen.

Muuten oli kaikki ok ja Hilma niin reipas. Rotan toinen osa piti saada tänään, mutta se annetaan vasta ensi viikolla - tämä viikko vain seurataan ruokavalion vaikutusta.

Te joilla on asiasta kokemusta niin antakaahan vinkkejä ruokailun suhteen. Ja miten se maitoaltistus tehdään..
meillä myös maitoallergia ja refluksi epäilyt. korvikkeella kun mennään niin meillä käytössä sellainen apteekin erikoiskorvike,joka ei muuten mitään ihan halpaa ole.."vaan" 57e purkki,josta tulee 2,7l valmista juomaa :eek:
kannatta olla tarkkana noitten maito tuotteiden kanssa. niitä kun lisätään vähän kaikkeen :(
jos oot TÄYSIN maidottomal,ni siihenhän kuuluu sit kaiken maailman maitoproteiinit sun muut..eli juuri mitään valmis tuotteita et voi syödä!
maitoaltistuksesta ei vielä kokemusta,kun meillä vielä etsitään sitä oikeaa korviketta. mutta sen tiedän,että siinä vauvalle juotetaan jotain korviketta(nan,tutteli). aloitetaan pienellä määrällä ja n.puolen tunnin välein lisätään määrää ja seurataan lapsen vointia.
äh,kutsu käy..täytyy mennä.. :)
 
Uusi viikko, uudet kujeet :) . Oliivia, mähän oon kanssa epäillyt kokoajan ainakin jotakin allergiaa. Meillä vaan neuvola aina todennut, että "tarkkaillaan tilannetta". Saapa nähdä kuinka käy, kun kohta ruokia aletaan... Minunkin on pitänyt alkaa maidottomalle, mutta aina kun oireet on helpottanut, en olekaan saanut aikaiseksi :ashamed: . Tsemppiä, musta se oma maidoton ruokavalio tuntuu aika työläältä, mutta siinähän se kai me menee, kun asiakseen vaan ottaa ja jättää tosiaan fazerit hetkeksi :/ kaupan hyllylle.

Jaahas, aika taas alkaa pukemaan ja hakemaan yks kerhosta :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja oliivia:
Täällä 4 kk neuvola takana. Painoa 6240g ja pituutta 64,3. Oli lääkärineuvola ja meillä nyt sitten epäilys maitoallergiasta. Kasvu on hidasta, Hilma on ruvennut pulauttelemaan enemmän ja posket ovat muuttuneet karheiksi. Ja lisäksi myös kuulemma tuo suolen harvoin toimiminen ja erittäin pahanhajuiset paukut ovat myös syy epäillä.
Meillä on ihan samat oireet :eek: Ja viime viikolla oli neuvolalääkäri eikä se mitään sanonu :eek: Minä alan taas menettää uskoa noihin terveyskeskuslääkäreihin... Täytyy näköjään täällä palstalla pysytellä ihan jo senkin vuoksi, että tietää mikä lapsella on "vikana", kun noista lääkäreistäkään ei ole kerran apua :D

Mihinkähän ottasin yhteyttä? Olskos suoraan joku allergologi vai pitääkö mennä lastenlääkärin kautta?

muoks. ja siis korvikkeella (Nan) mennään...
 

Siis mitä, eikö muka suklaa ja karkki laihduta? :eek: ;) Siis vaikka syö joka päivä ja tosi paljon? :eek: ;) Vai pitääkö mun jättää muu ruoka kokonaan pois? ;) Siis keskittyä vaan suklaaseen ja karkkiin? :p :LOL: :LOL: :LOL:
Ei kun oikeesti, tää on ihan :ashamed:. Käsittämättömän typerää kuvitella laihtuvansa grammaakaan, kun joka päivä täytyy suklaata kiskoo kaksin käsin napaansa. :ashamed: Ei hitto, pakko yrittää ryhdistaytyä. |O Auttakee! |O [/quote]

voi pepisa kun voisinki auttaa...itellä toi jäätelö sellanen houkutin :snotty:
sit muka kuljen jumpassa :LOL: ja sen jälkee vedän kaksin käsin jäätelöö,HULLUUTTA :kieh:
 
mammoliino me ei olla neuvolasta saatu minkäänlaista apua! kaikki vaan kuulemma aivan normaalia :eek: eli jos vähääkään epäilet allergiaa ota yhteys yksityiseen allergia lääkäriin
ja mielellään vielä lastenallergologiin. välttämättä apu ei ekalta lääkäriltä löydy..meillä vasta kolmas lääkäri alko tosiaan hoitaa asiaa eteenpäin. uskomatonta,mutta totta ja niin usein näin käy..suomi pullollaan epäpäteviä lääkäreitä?!
milla-maria kela korvaa maidot vasta sitten ku lääkärin todistus allergiasta eli kun maitoaltistus tehty. kallista touhuahan tämä siis on :headwall:
oliivia sitä piti vielä sanoa,että maitoallergiset ovat helposti myös esim.kananmuna,naudanliha yms. allergisia eli välttämättä pelkkä maidoton dietti ei auta.
kannattaa käydä lukemas tuol "lasten allergiat ja sairaudet" puolel, sieltä saat varmasti paljon tietoa ja hyviä vinkkejä! tsemppiä sinne :hug:
 
huomenia tai no päivää..

antton on jo ekoilla päikkäreillä..mua taas oksettaa,mikälie..tunnin päästä tulis taas selmakin hoitoon,ihan kiva mutta ku en just nyt jaksais..haluisin vaan olla rauhassa ja hiljaa kerrankin..
enpäs jaksa nyt kommentoida sen erikoisempia..
 
Kiitoksia nopeista vastauksista.

Tää tuli kyllä meille ihan puskista. Hilma on kuitenkin ollut niin helppo eikä ole masuvaivoja itkenyt ja yötkin on nukuttu hyvin. Viime viikolla tuli se yksi reaktio, jonka oletin olevan siitä tonnikalasta. Nyt en sitten enää tiedä mitä ajatella. Plussaa on se, että jos lähete saadaan tarvittaessa heti ensi viikolla sinne altistukseen eli hirmu kauan ei sitten tarvitse arvailla. Ja meille lääkäri sanoi, että tuo hidas kasvu voi vähän nopeuttaa altistukseen pääsyä.

Mahdollista on kuitenkin edelleen sekin, että neiti vain on pienikokoinen pulautteleva ja haiseva söpöliini ilman mitään syytä :)

Nyt pitää ruveta miettimään tän viikon ruokalistaa..
 
taitaa olla mesetykset teilläpäällä....hmmm... miks se muuten heittää sielt aina pois...prkl...
Minä oon kasn miettiny et Siirillä varmaan on joku allergia... sil oli sit kamalaa ihottumaa mut se lähti pois ku rasvaili joka päibä aamuin illoin lipolan voiteella... eli siis ihan kuivaa ihoa vaan tai sit jotain atooppiseen viittaavaa.
 
okei,pitää tänään käydä hakee sit sitä..en ookkaa ikinä muistanu tuota konetta putsta kun luutulla pyyhkien :LOL: ja onhan tuo ollu jo kolmatta vuotta :LOL: o-ou mitkä skeidat sieltä lähtee..kiitti niinukka vastauksesta..mun on monesti pitäny kysyä mut oon unohtanu..
 

Yhteistyössä