*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Tammikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Heippa pitkästä aikaa ja hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille! =)

Paljon onnea Pikkikselle! Ihanasti tuleva aviomiehesi oli kaiken järjestänyt :heart:

Meillä menee nykyään oikein mukavasti kun ollaan saatu selkeä päivärytmi typylle! Nyt pitäisi vielä vähän siirtää tytön nukkumaanmenoa aikaisemmaksi. Yleensä nukahtaa siinää 00-01 aikaan ja herää vasta 12 aikaan (toki syö muutaman kerran siinä välissä). Tuntuu vaan, ettei oikeen mitään ehdi päivisin tehdä kun hän herää niin myöhään. Sinänsä on kyllä äitiinsä tullut tuon nukkumisen suhteen :D

Meilläkin taitaa hampaat kummitella. Tyttö kuolaa kauheasti ja jäystää nyrkkejään. Tosin nyrkkejään syö kyllä muutenkin kun ei tutti kelpaa. Ihmeellistä kun hän sitä tuttia kuitenkin söi alkuun, mutta teki lakon vähän ennen kun täytti 2kk.

Meillä ei noita kakkataukoja ole lainkaan :/ Tavaraa tulee kyllä edelleen useasti, ainakin 2-3 kertaa päivässä... Ilmeisesti normaalimpaa olisi, ettei sitä tule enää näin usein. Pitää varmaan seuraavan kerran neuvolassa kysellä asiasta.

Meillä oli ristiäiset 13.12 ja nimeksi tuli Minea. Kaikki meni oikein hienosti ja Minea nukkui melkein koko tilaisuuden ajan! Muutama vieras tuli ihan kyselemään, että onko paikalla ihan oikea vauva, vai nukke, kun ei minkäänlaista eloa näkynyt tytössä edes silloin, kun pappi kasteli pään :LOL: Noh, kyllä tytöstä älämölyä lähtee kun niin haluaa!

Minea on muuten tehnyt tuttipullolakon! Se onkin ainut asia, joka tällä hetkellä aiheuttaa minulle stressiä! Pakkanen on täynnä pumpattua maitoa, mutta jostain syystä tyttö ei enää suostu juomaan pullosta. Eniten huolestuttaa kun olemme mieheni kanssa menossa häihin muutaman viikon päästä... Jos ei tyttö suostu ottamaan pulloa, joudutaan varmaankin heti kirkon jälkeen suuntaamaan takaisin kotiin :'( Olisin niin kovasti halunnut viettää kyseisen illan miehen kanssa tanssien ja juhlien... Nyt meillä on kova pullotreeni käynnissä, mutta huonolta näyttää. Ilmeisesti en sitten pääse enää pidemmäksi aikaa mihinkään kunnes Minea alkaa syömään soseita. Ja oltiin suunniteltu tyttöjenkin kanssa illanviettoa teatterin ja ravintolan merkeissä. Kyllä harmittaa! Tytön kanssa on kyllä ihanaa, mutta välillä kaipaan myös päästä tuulettumaan ja nähdä kavereita. Tämä on vaan niin kummallista kun tyttö on kuitenkin koko ajan syönyt rintamaitoa myös pullosta hyvällä ruokahalulla laitokselta asti. Ja nyt ei enää maistu.. Koitin jopa lusikalla eilen valuttaa maitoa suuhun, mutta hän sylki sen ulos ja naureskeli perään. Onko muilla ollut tällaista ongelmaa?

Tässä vielä vähän mittoja jos Talvicci ehtii päivittää:
syntymämitat: 4460g, 53cm, 36cm (pää)
3 viikkoa: 4690g, 54,5cm, 37,5cm
7 viikkoa: 5180g, 56,5cm, 39cm
Seuraava neuvola onkin sitten 3kk neuvola kahden viikon päästä.

Toivo ja Minea 2,5kk :heart:
 
Jaahas... saisikohan tämä äiti nyt viettää hetkisen aikaa rauhassa palstaillen.. On nimittäin ollut tämän meidän pätkäuniprinsessan päivä aika rikkonainen. |O Neiti sai myös ekat kunnon rintaraivarit keskellä päivää. Aikaisemmin niitä on ollut iltaisin, eikä tällaista kokoluokkaa vielä kertaakaan! Kumpikaan tissi ei kelvannut missään asennossa ja toinen huutaa kuin palosireeni :( 20 min siinä sitten meni, kunnes lypsin hiukkasen maitoa tuttipulloon, joka rauhoitti neidin sitten myös tissille. Sen jälkeen on vaan äksyillyt ja torkkunut. Sylissä ollessaan en saa pysähtyä hetkeksikään - hohhoijaa. Nyt onneksi nukkuu omassa sängyssään - toivottavasti edes hetkisen!

Pikkikselle onnittelut! Aivan ihana kosinta =)

Toivo82 ei meilläkään ole kakkataukoja, kakkaa tulee joinakin päivinä kerran päivässä ja joinakin päivinä pari kolme kertaa. En ole asiasta vielä osannut huolestuakaan, kun ajattelen, että jokaisen elimistö kuitenkin toimii omalla tavallaan. Äläkä vielä lannistu tuttipullolakon edessä, jatka vaan sitkeästi yrittämistä. Meillä tuttipullo maistuu paremmin tuoreella maidolla kuin pakastetulla. Pakastettu menee vain pakon edestä. Oletko muuten kokeillut nokkamukista hörpyttämistä? En ole itse sitä kokeillut, mutta olen ymmärtänyt, että sekin voisi toimia.

Vaikka tämä päivä onkin ollut hankala, yleisesti ottaen tuntuu siltä, että vauva-arki alkaa sujua pikkuhiljaa paremmin ja alkuvaiheen masuvaivatkin ovat jo jonkin verran helpottaneet. Neiti on kyllä suht vaativa tapaus, mutta silti niin suloinen ja rakas! Ehkä me jonakin päivänä saadaan aikaseks myös jonkinlainen päivärytmi, niin saataisiin päikkäritkin sujumaan paremmin! :)
 
Onnea pikkis ! Ihanan romanttista :heart:

Toivo82 en tiedä oletko jo kokeillut, mutta testaa erilaisia tuttiosia. Esim Tommee Tippeen pulloissa on sellainen nänniä muistuttava tuttiosa.

Vitsi mikä papupata tuo meidän herra on juttelemaan. Eilen kun oltiin miehen siskolla käymässä niin höpötteli mummin kanssa vaikka kuinka pitkään ja välissä nauraa kihersi :kieh: Tänään oppi myös uuden äänteen jota on käyttänyt ahkerasti. Aamupäivällä kun jätin pojan ulos nukkumaan niin hetken päästä kuului itkuhälyttimestä ujellusta ja kun menin katsomaan niin siellä hän oli silmät sepposen selällään ja ujelteli hyväntuulisena :LOL: Että se niistä päikkäreistä, mutta pääasia että hauskaa on.
 
Tuosta kakkalakosta:
Eli juu täällä sitä on myös. Ei ihan noin pitkiä taukoja, mutta pari kolme päivää saattaa olla täysin kakatonta ja sitten tuleekin kunnon paksu kakka koko vaipan täydeltä ja tyttö on niin ylpeä :LOL:
Jos vauva kovin tuntuu ahdistuneelta kun kakkalakko on, niin neuvolassa suositeltiin mallasuutetta. Mielestäni voi myös 3kk kokeilla luumua, mutta kukin tavallaan. Hieronnastakin voi olla apua.
Mutta täällä meillä ei tosiaan tarvitse näitä, kun ei tyttö itke mahaansa.
TAjusin muuten juuri, että meillä ei olla tarvittu edes Cuplatonia koko vauva aikana...pojallehan sitä tarvittiin 4kk ikään saakka. Niin ne vain on erilaisia =)

Tuossa juuri äidilläni kyselin, että milloin minulle on hampaita alkanut tulemaan ja kuulemma vasta 9kk, miehestä en nyt muista, pitää hakea hänen vauvakirjansa tuolta ja katsoa. =)

Nyt pitää mennä tekemään siemenluetteloa ja aikataulutusta, kun monesta omansadon siemenpussistani puuttuu kylvöajat :D :wave:
 
Kakkaamisesta : Lucas on kakannut tosi harvoin ihan syntymästään lähtien, nyt viimeksi kakannut siinä joulun tienoilla, että nyt sit aloitettiin luumusoseen syönti eilen että saatais tuo ulostaa. Jos huomenna ei tuota tulosta, niin pitää soitella neuvolaan uusista vinkeistä että pitääkö tässä ihan lääkäriin lähteä.

Ei tuota nyt niin kauheasti masuun ole sattunut, että ei tunnu kauheasti poikaa vaivaavan. Voishan sitä tietty vähän useammin harjoittaa, kun nyt näiden 2 kuukauden aikana kakkavaippojen määrä jää reilusti alle kymmeneen.
 
chilitin:
Kannattaa sitä mallasuutetta kanssa kokeilla. Myydään ainakin meidän apteekissa. Myös vanhemmat ihmiset käyttää tätä :D Voi sekoittaa maidon sekaan ja antaa vaikka lusikalla...

Sain tehtyä listaa mitä kaikkea tulee kesällä parvekkeelle ainakin näin alkuun :D

Isoköynnöskrassi sekoitusta
Köynnöskrassi Black Velvet
Mustasilmäsusannaa
Päivänsineä
Orvokkia
Keskipäivänkukkaa
Kesäleimua
Basilikaa
Ruukkutomaattia
Salaattia
Kesämalvikkia

Itseni tuntien ostan varmasti vielä jotain siemeniä ja olen lopulta ihan pulassa. Jos meillä olisi oma piha, lähtisi mopo varmasti käsistä :D
 
Pikkis Paljon onnea! :heart: :heart:

Paapelo Mistä ihmeestä sulla tota energiaa riittää?? =) Mä oon oikeesti sulle kateellinen, kun jaksat kaikkee kukkajuttuja suunnitella ja touhuta. Mulla olis niin hyvät mahdollisuudet kaikkee kans laittaa kasvamaan, kun omakotitalossa asutaan, mutta mulla ei energia riitä :ashamed:

Sara kakkaa suurinpiirtein parin päivän välein. Nyt on ollut kaks viimeistä iltaa ongelmia nukkumaan menon kanssa. Normaalisti viimeistään puolilta öin nukahtanut, mutta nyt mennyt parhaillaan kahteen asti, ennenkuin uni tulee :/

Sara kans höpöttää nykyään vaikka kuinka paljon :heart: :heart: Yks päivä kiljaisi, ja jäi ihan selkeesti ihmettelemään, mikä ääni se oli :LOL: Ja toisen kerran heti perään uusi kiljaisu, ja taas hiljeni ja oli ihan ihmeissään, että mistä tuollainen ääni lähti :heart: :LOL:

Itse kans miettinyt, mitä Pinkkimielelle kuuluu, kun ei oo pitkään aikaan kirjoittelemassa käynyt, tai mä en ainakaan ole bongannut hänen juttujaan.

Nyt menen tuon mussukan tuolta herättämään, että saisi illallakin hänet nukkumaan.
 
tota mallasuutetta tuli käytettyy esikoisen kanssa, se oli kätevää sekoittaa maidon sekaan :)
sitä kyl haen huomenna jos ei tolla luumulla saa mitään aikaseks, niinkuin aika toivottomalta näyttää.. luulis että alkais jo vaikuttaa.
 
Kokeilin tänään ekan kerran syöttää tyttöä tuttipullosta, ihan huvikseni vain. Pakastimesta otin maitoa ja lämmitin oikean lämpöiseksi. Tyttö oli suparnälkäinen ja heti imaisi 20ml ihan sekunnissa, mut sit tuli toppi. Yökki ja huusi eikä enää ottanut pullon tuttia suuhun. Ei siis yhtään tykänny siitä maidosta. Ajattelin ensin et ei ehkä tykkää syödä pullosta, mut sit syötin rinnasta ja lopuksi vielä pumppasin pulloon tissin tyhjäksi ja annoin uudestaan pulloa ja tuoreen maidon söi sitten oikein hyvällä ruokahalulla. Toi pakastimen maito kyllä haisikin vähän oudolle... Joudun varmaan pistään koko satsin pakkasesta roskiin, haisee jotenkin ihan pakkaselle. Eipä tuo nyt kovinkaan paljoa haittaa, mut kyllä jatkossakin koitan varmaan joskus pullolla syöttää tuoretta maitoa, oli nimittäin niin ihanan näköistä se syöminen :)

Ehkä tuo raivareiden saaminen sitten jotenkin kuuluu tähän ikään. Ja Silja on mun mielestä muutenkin tällä viikolla yhtäkkiä muuttunu jotenkin. On kärttyisämpi eikä millään nuku. Eilen ei ottanu ku yhdet kahden tunnin päikkärit 11.30.13.30 ja sit meni nukkumaan klo 23.00... Oli siis hereillä 9,5h putkeen, ei vaan suostunu nukkumaan. Oli kyllä väsy, mutta ei nukkunu. Kävi kyllä sääliksi pikkuista...Tänään pistin ulos nukkumaan, oli siellä 30min, sit alko huutaan, koitin heijata mut ei nukahtanu enää. Otin sit sisälle ja sisällä nukahti heti ja kaikissa toppavaatteissaan nukku sisällä 2h :D Oli tyttö ihan ku grillattu nakki ku heräs =)

Kakkaa meillä tulee kerran päivässä. Joskus tulee isot kakat, joskus aika pienet. Joskus voi jäädä 1 päivä välistä.

Heh, äsken tyttö sanoi ihan selkeesti "äiti" :D Suloinen pieni pulputtaja. Juttelee itsekseen tässä sylissä :)

hemari ja silja pian 3kk
 
Hih...kukat ja kasvattaminen on minun suuri intohimoni ja ehdoton henkireikäni arjen hulinassa. Sitä saa hetkeksi pysähtyä ja uppoutua omiin ajatuksiin ja haavemaailmoihinsa. Yleensä luen samalla Jane Austenia, Ylpeys ja ennakkoluulohan on ihan pakko lukea kerran vuoteen, vaikka sen muistaakin jo melkein sanasta sanaan :D Kaipa sitä elää vielä sydämessä se pikkutytön haave komeasta prinssistä ja valkeasta ratsusta :D Tosin, minun prinssini olen jo löytänyt ja hän ei totisesti ole hevosmiehiä :LOL:

Ja tosiaan, unohdinpa tuosta listasta Auringonkukan...siitä on vuosia, kun olen kasvattanut, joten kyllähän tuohon pieneen kesäparatiisiin muutama pitää saada :D

P.S
No jopas tulikin suorastaan runollista tekstiä...katsoin juuri ylen sivuilta missatun jakson minisarjasta Emma...tämäkin Jane Austenin kirjoista :D Kylläpä romantiikka pistää herkäksi ;)
 
Paljon onnea Pikkikselle :heart: Tyylillä hoidettu kosinta, niin sitä pitää;)

Meidän pikkuneiti on alkanut nyt jutella oikein tosi paljon, ihanaa:) Meillä meni rokotuksien jalkeen vähän rytmi sekaisin, harmillista! Eli nykyään on taas ollut yöllä yksi herätys. Yksi ei toki ole paha. Olin vaan jo tottunut häiriöttömiin öihin, toivottavasti ne tekevät ihan pian paluun. Heräämiseen selityksenä musta lievä ruokahaluttomuus rokotuksen jälkeen.

Yritän vaihtaa korvikemerkkiä Semperistä Tutteliin. Aluksi käytettiin Tuttelia mutta siitä tuli ilmavaivoja. Josko enää ei tulisi, olisi paljon kätevämpää jos tytön ruuat voisi hakea lähikaupasta. Nyt täytyy hakea keskustan isoista kaupoista, lähikaupat ei myy semperiä. NaNia en käytä, Nestle-boikotti syynä....

Suunnittelen jo neidin kiinteitä ruokia vaikka vasta kuuakuden kuluttua aloitellaan.
 
Moi!

Ehdimpäs kirjoittaa pitkästä aikaa, lueskelemassa käyn kyllä melkein päivittäin...

Onnea Pikkis!!

Hihii Ulpu79, meidän poika on myös aika vaativa tapaus, mutta on se vaan niin ihana! Näitähän sanotaan nykyään "suuritarpeisiksi" vauvoiksi. :D

Kakkaamisesta Meidän poika kakkaa n. pari kertaa viikossa kuten isoveljensäkin tämän ikäisenä. Välillä ollut pidempiäkin taukoja jolloin olen harkinnut antaa jotain... Kysyin terkalta mitä ne nykyään suosittelee ja hän kertoi ettei enää suositella mallasuutetta sen sisältämän viljan vuoksi, lisää riskiä sairastua keliakiaan myöhemmin. En usko että tää riski on kovin suuri monellekaan, mutta itse antaisin ensisijaisesti luumua tai luumuvettä koska meillä on yhdellä lähisukulaisella keliakia. Pari-kolmekuiselle varmaan sose olis helpoin vaihtoehto niin ei tarvi alkaa mitään luumuja liottelemaan. :)

3kk-neuvola meillä oli tuossa 30.12. Saatiin rota-, tutkimus- ja yhdistelmärokotteet ja seuraava yö meni valvoessa kun ilmeisesti rotasta tuli niin kauheat masukivut! Tuo haittavaikutus on ilmeisesti harvinainen, yleisempää on löysät kakat ja oksennukset... Meidän poju on kyllä tosi herkkävatsainen.:( Huolimatta siitä, että pahimmat koliikkihuudot on jo ohi, terkka suositteli mulle maidotonta dieettiä koska pojalla on edelleen runsaasti ilmavaivoja sekä atooppista ihottumaa poskissa. Olen nyt reilun viikon ollut dieetillä eikä ole ollut mitään vaikutusta ihoon tai masuvaivoihin, joten voi olla että vaivat menee ohi suoliston kypsyessä. Tai näin ainakin toivon. :) Viikon tai pari ajattelin kuitenkin vielä dieettiä noudattaa... Ihottuma pysyy melkein kokonaan poissa ahkeralla rasvauksella, meillä myös esikoinen on atoopikko joten rasvan läträämisestä talvisin meillä on kokemusta.

Mittoja:
pituus 63cm, paino 6260g ja py 42,4cm.

Tissimaidolla vielä mennään, mutta kiinteiden maistelut aloitetaan tuossa 4kk:n tienoilla... Musta tuntuu että vielä en noiden masuvaivojenkaan takia uskaltais antaa, aloitellaan sitten kunhan on niistä päästy kunnolla eroon.

Pikki ja pojat 3kk1vko5päivää & 2v3kk
 
Paljon onnea pikkikselle!

Meillä oli tänään 3kk neuvola, [/b]Atte painoi 6855g ja oli 60cm pitkä
Hyvin siis kasvaa rintamaidolla.
sai toisen annoksen rotategia ja yhdistelmärokotteen.
Piikistä loukkantui kovin ja rauhoittui vasta kun sai tissiä :)

Kakkaamisesta
Atte kakkaa yleensä 1-2krt päivässä, uskoakseni tämä on ihan normaalia!?

Soseita meillä on tarkoitus alkaa maistelemaan 4kk ikäisenä.

Paapelolla ihanasti energiaa laitella kukkia, minä kun edes tuota meidän rivarin pientä pihaa saa kesäsin laitettua, onneksi siinä on jotain monivuotisia istutettuna joten edes jotain pihassa kesäisin kasvaa :ashamed:

Inhottava kun on niin kovia pakkasia ollut niin ei ole ulos edes päässyt. No tänään oli sen verran pakko ulkoilla kun neuvolaan mentiin..

Nyt käy kutsu, joten toisella kertaa lisää.
T:Rouva ja Atte (huomenna) 3kk
 
Heip vaan kaikille, kastajaiset oli meillä siis keskiviikkona ja tyttö sai nimekseen Hilma Jenny Matilda Hilmaksi on sanottu jo rv 21+1 asti eli siitä asti kun saatiin tietää että tyttö on tulossa ja Jenny oli mun mummo ja Matilda oli mun isomummmo =)

Ajattelin tänne muutkin kuulumiset samalla heittää mutta Hilma heräs päikkäreiltä(n.30min) joten onkin mentävä, toinen ei osaa nukkua oikein sisällä :( ja ulos ei pääse kun pakkasta on yli -20 :headwall: alkaa ahdistamaan sisällä kökkiminen...

Mutta palailen paremmalla ajalla =)

NaNa84 ja Hilma tasan 10 viikkoa :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikki:
Hihii Ulpu79, meidän poika on myös aika vaativa tapaus, mutta on se vaan niin ihana! Näitähän sanotaan nykyään "suuritarpeisiksi" vauvoiksi. :D
Ai meidän riiviöille on olemassa uusi poliittisesti korrekti nimityskin! :LOL: Joo, vaativa on, mutta samalla aivan ihana! :heart: Ja ehkä tässä omakin pinna kehittyy...

Keksittiin muuten uusi leikki: leikitään peilin edessä lentokonetta ja neiti nauraa ääneen omalle kuvalleen. Takuuvarma viihdyttäjä, kun kitinät alkaa! :D




 
Kakkaamisesta sen verran että meillä Hilma kakkaa jokaisen syönnin yhteydessä, eikä oo kyllä tullu mieleenkään että olis jotenkin liikaa. Vähän aikaa sitten huomasin että on jättänyt yöllä kakkaamisen pois, eli on hoksannut että yöllä nukutaan, ei kakata.

Tänä aamuna oli aivan ihana hetki, kun Hilma herätti mut kymmenen aikaan naureskelemalla. Naurettiin siinä pitkän aikaa yhdessä ja lirkuttelin pikkuiselle kaikkea. Sitten tyttö huokasi ja käänsi päänsä sivulle ja katsoi mua silmiin ja sanoi "tää.." Tulkitsin tämän että tarkoitti sanoa "äiti" :LOL: No joo, enpä tiedä, mutta ainakin meillä oli huippuhauskaa.
 
Onnea täältäkin Pikkis, ihana kosinta!

Kakkalakko on meidänkin pojalle. Oikein säälittää pieni, kun ilma vaan kiertää vatsassa ja kamalanhajuisia paukkuja pääsee. Olen koittanut hieroa ja jalkoja potkiskella, muttei ole auttanut. Vielä en ole apteekkituotteisiin turvautunut, kun kuitenkin pikku-ukko on suht tyytyväinen. Selvästi välillä kuitenkin kipristelee. Pitää varmaan kokeilla jotain. Kakkataukoa on varmaan nyt ollut sellaisen viikon verran.

Kääntymisestä: Poika on kääntynyt muutaman kerran selältä mahalleen. Epäilen kyllä, että on vielä ihan vahinko. Hienosti kuitenkin jo kannattelee päätään. Pitäisi vaan enemmän pitää lattialla, mutta vähän vielä varon tuota esikoista.

Rintaraivareita on täälläkin. Huh, rasittavaa. Välillä huudetaan ihan kurkku suorana. Olen koittanut aina raivarin tullessa vaihtaa tissiä ja jos ei auta niin rauhoittaa tutilla ja sylillä ja koittaa hetken päästä uudestaan tissiä. Pulloa en ole vielä tarjonnut ja koitan sitä välttää, niin kauan kuin onnistun pojan muutoin rauhoittamaan. Mutta kyllä se vaan ikävältä tuntuu, kun toinen tissillä huutaa, kun ei voi olla varma, saako hän tarpeeksi maitoa vai tuleeko sitä liikaa. Täälläkin raivarit painoittuvat iltaan. Yöllä syö ihan nätisti makuuasennossa.


Mutta pitänee mennä haukkaamaan itse jotain ruokaa, kun isompi nukkuu ja pienempi on toistaiseksi tyytyväinen omassa kopassaan. Kovin on ollut tänään itkuinen.

Palataan!

Mirmi+ pieni mies 12 viikkoa
 
Ihanaa, alkuviikosta oli pari vähän huonompaa yötä mutta nyt taas ainakin hetkeksi on helpottanut. Viime yönä nukkui jopa 7 tuntia putkeen mikä on meille tosi paljon :) Äitsykkä vaan valvoskeli yöllä, huoh :|

Tuosta kakkaamisesta sen verran että meillähän on poika vallan korvikkeella, ja kakkaa tulee pääsääntöisesti joka toinen päivä. Yhdessä vaiheessa oli pari päivää taukoa ja silloin oli vähän tuskaisen oloinen. Annettiin pari ml Levolacia niin asia korjaantui sitten sillä. Ihan alussa hän kakkasi joka syötöllä, mutta siitä alkoi kerrat vähenemään pikkuhiljaa.

Ens viikolla alkaa mammajumppa :) Vähän kyllä pelottaa miten rapakunnossa on selkä- ja vatsalihakset :LOL:
 
Hui hai! Nopeesti vaan meidän neuvolakuulumiset.

3kk.....................5940g&63cm

Neiti sai toisen annoksen Rotateqiä ja sen ekan rokotteen ja äiti ja isi possurokotteet.

Palaan paremmalla ajalla!
 
Jee, minun siemen tilaukseni oli saapunut poissa ollessamme. Ihan kuin joulu olisi taas ollut, vaikka tiesinkin mitä paketti sisältää :D
Sieltä saapui musta krassi, kanarian krassi ja tomaatti :p
Tein sitten loppuun kylvaikataulun ja nyt näyttää koko kevät tekemisen täyteiseltä ajalta. Tässä harrastuksessa tulee toteutettua se oman ajan tarve, vaikken kotoota poistukkaan...itseasiassa, en edes viitsi mihinkään poistua ilman tyttöä, sillä pulloa ei kertakaikkiaan huoli, vaikka pullo sisältäisi vasta lypsettyäkin rintamaitoa, joten antaa olla...en ole niin vapauden kaipuinen. Tosin, joskus tuossa keväällä on pakko ottaa ilta vapaa miehen kanssa, että saadaan rauhallista yhteisaikaa, vaikka sitten mennään syömään ja leffaan =)
Tämäkin on yksi motiivi, miksi kiinteät aloitan tytöllä aikaisin. Veikkaisin, että kun näin innoissaan jo tykkää maistella, niin 6kk+ ikäisenä jo täyttelee mahaansa kiinteillä jolloin myös opetan tytön juomaan nokkiksesta, jolloin tissi syötöt jää hissukseen enemmän hellyyshetkiksi. Tai tämähän on vain visio tulevasta...tyttöhän on ihan omaa luokkaansa, joten en luule liikoja, mutta suunnitelmia voi aina tehdä :D

Ostin Tarjoustalosta läpinäkyvää muovia olevan ison sängynaluslaatikon kun olivat tarjouksessa...se ei tosiaan ole menossa sängyn alle, vaan siitä tulee mini kasvari...netissä oli myös yksi hauska idea minikasvarista...isojen pääsiäismunien kennot, ne muoviset siis, niin toisen kolot täytetään mullalla ja siemenet sinne ja toinen kenno päälle, jolloin jokaisella tulevalla rehulla on oma pikku kasvarinsa =)

Ai juu...tuo meidän tyttö pölisee ihan höpöjä. Kulmat kurtussa ensin päästelee "baafuuu baafuu" sitten perään pörisee kuolaa ja tämän jälkee kuuluu kimeä " ungbrrrr" :D :D
 
Terveiset neuvolasta! 3kk mitat: 5214g, 61cm, 39cm Rintamaidolla mennään.Toka annos rotarokotetta ja eka piikki. Silja otti piikin ihan hyvin vastaan, pieni kiljahdus ja hätääntynyt ilme, mutta sauhoittui ihan muutamassa sekunnissa ja unohti koko jutun. Eilen hain apteekista särkkäriä tytölle, toivottavasti ei tarvii antaa... Toi supon laittaminen taitaa olla aika taitolaji. Kuinka syvälle semmonen pitää laitta? Minä sain tänään myös rokotteen, sen possun nimittäin. Terkka vaan sano et nyt jos haluun ni sais heti ku ei oo jonoa. Mikäpä siinä, otin sitten. Mies ei ottanu ku oli vaan 1 rokote jäljellä eikä ne viitsiny yhden takia sekottaa sitä rokotetta lisää :) Ehkä ihan hyväkin ettei molemmat saanu kun sit olis molemmilla käsi kipeenä.

Käytiin pikana tänään kirpparilla ja ostin rintarepun 0,50eurolla :D Nyt tyttö on tässä repussa, saan ekan kerran kirjottaa molemmat kädet vapaana :) Hyvin näyttää viihtyvän kun saa olla kasvot eteenpäin. Ei tämä reppu nyt mikään unelmavärinen ole, mut en valita jos tolla hinnalla saa. Rintareppu on kyllä kätevä. Tyttö vaan kuolaa niin että se on jo ihan märkä tosta edestä :LOL:

Ulpu: Meilläkin tykätään peilistä :) Jos on vähän paha mieli niin eikun vaan peilin eteen niin oma kuva hölmistyttää ja naurattaa :)

Jaahas, pitäis varmaan koittaa pistää tyttöä vähän unille. Ei kyllä varmaan taas onnistu, mutta kokeillaan. Hieroo nimittäin vähän väsyneen oloisena silmiään.

hemari ja Silja ylihuomenna 3kk
 
Neuvolakuulumisia eiliseltä: Sisu 3 kk 7240g ja 58,5 cm. Eli melkoinen mötkylä tuo meidän pienisuuri herra on. =) Pelkällä tissimaidolla mennään ja neuvolan täti vaan totesi, että eipä tunnu olevan lisäruoan tarvetta. No ei tosiaan. :LOL: Eka piikkirokote saatiin ja hetken sitä piti loukkaantuneena itkeä, mutta mitään muuta se ei aiheuttanut. Rotarokotteen toinen annos aiheutti hieman ilmavaivoja ja pulauttelut ja nyt sille jo piti yökkiäkkin.

Täälläkin on jo pidemmän aikaa tullut kyyneliä itkiessä. Meillä oli tossa uuden vuoden tinoilla iltaisin niitä huutokonsertteja iltaisin ja sillon kyllä kyyneleet valu. Nyt on mennyt jo monta yötä hyvin. Puolen yön aikaan mennään nukkumaan ja syömään SIsu herää joskus 6-8. Sen jälkeen nukkuu vielä johonkin kymmeneen yhteentoista, välillä jopa lähemmäs puolta päivää.

Kakkaa tulee meillä monta kertaa päivässä. Mutta eiköhän tuo lie ihan normaalia. Pulauttelu on meillä nyt viime viikkoina selvästi lisääntynyt. Onko muilla käynyt näin? Kun ihan pienenä Sisu ei juurikaan pulautellut.

Kova juttelemaan ja hymyilemään tuo pieni herra on. Hirvee hihkuminen kuuluu nytkin, kun tuolla iskän kanssa lattialla leikkii.

Barbapörrö ja Sisu :heart:
 
Mä en hommannut rokotuksen jälkeiseen kuumeiluun suppoja vaan nestemäistä panadolia. Tarkemmin ajateltuna supot olis voineet olla näppärämpiä. Mä joten ajattelin että nestemäinen laitetaan tippoina vaikka maidon joukkoon mutta se olikin sellaista mansikan hajuista mönjää. Noh, kyllä se lusikasta tarjottuna alas meni:) Ei Nellalle siis kuumetta noussut mutta tuohon tutkimukseen kuuluu lämmön mittaaminen 4 päivän ajan ja eilen oli 0,5 astetta enemmän kuin ekana päivänä ja tytsä vähän kärttyisä. Annettiin siis hieman lääkettä varmuudeksi.

Mä kävin muuten juuri hakemassa postista paketin kestoja, 12 kpl ja hintaa 260e! Kyllä vähän kirpaisee noin iso kertaostos. Onneksi nää on tuttuja tuotteita ja hyväksi havaittuja. Nyt ei sitten olekaan lisää hankintoja tuolta osastolta luvassa:) Mä lisäksi toivon että nää olisi kunnossa vielä seuraavaa lasta varten mutta katsotaan nyt....

Jes, tytölle sopii nykyään Tutteli, ei ole pakko juosta keskustaan jos ruoka uhkaa loppua! Semp on kyllä silti musta kivampaa, tutteli haisee vähän oudolle. Mutta kiva että sitäkin voi nyt käyttää, on niin paljon paremmin saatavilla kaupoissa.

Niin joo, kakkaamisesta. Täällä tulee kerran päivässä, ihan joskus jää yksi päivä väliin mutta mitään ongelmia ei ole ollut.
 

Yhteistyössä