*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

Anoppien puuttuminen vauvan hoitoon ja ohjeiden jakeleminen on kyllä ärsyttävää. Itse ehkä huomauttaisin nätisti asiasta anopille. Mulla itsellä on tosi mukava anoppi, joka on aina valmis auttamaan, mutta ei kuitenkaan yli-innokkaasti. On siis vissiin käynyt tuuri. :)

Mäkin aloin eilen treenaamaan syviä vatsalihaksia. Ja kylläpä ne on huonossa kunnossa raskauden jäljiltä. Mullekin jäi muutama kilo raskaudesta ja haluan kyllä entisiin mittoihini. Tällä viikolla aloitan myös salitreenin ja odotan niin, että epparihaavat parantuvat ja pääsen spinniin hikoilemaan. Uskon että liikunnan myötä jaksan taas paljon paremmin vauvan huutojakin. Joita onkin taas viime päivinä ollut, tänäänkin on huudettu suoraa huutoa klo 07-11. :(

Onko muilla hormoninäppyjä myös vatsassa ja selässä? Pojalla on vatsa ja selkä kauttaaltaan näppyjen peitossa, miten jo voisiko olla kyse jostain muusta kuin hormoninäpyistä. Ne kun eivät ole samanlaisia pikkufinnien näköisiä näppyjä kuin naamassa. Ennemminkin pieniä punaisia pilkkuja.
 
Kiitos paapelo lohdutuksesta jättää mies tuon vauvan ja isoveljen kanssa kotiin. Kyllä mä uskon että ne täällä pärjää, mutta silti jännittää. Ja onhan hänellä kuitenkin apuja täällä jos suuri hätä iskee :D

Jäipäs tämä nyt lyhkäiseksi vierailuksi kun pinnasängystä huudellaan...
 
Nyt jatkuu...

Inkan tyty sai kauniin nimen, onnea nimestä :flower:

Peppi30: Näpyt hyvin todennäiköisesti ovat hormooninäppyjä, mutta jos ne kovin vaivaavat niin kysäse neuvolasta, he voisivat antaa varmemman vastauksen kun näkevät näpyt. Ellei täällä joku viisas osaa kertoa mitä ovat. Meillä pojalla on punaisia "laikkuja"missä näppy keskellä niin mahassa, jaloissa, selässä ja naamassakin on pari. Laikkuja ympärillä ei ole aina mutta näpyt pysyvät.
 
Meillä oli ristiäiset lauantaina. Pieni rakas sai nimen Sisu Lauri Oskari. :heart: =) Oli reipas juhlija, nukkui toiminutksen ajan ja oikeastaan koko muunkin juhlan. Ihanan lämminhenkinen ja koskettava juhla oli. Vietimme sitä Sisun mummulassa.

Täälläkin on noita hormooninäppyjä nyt ilmaantunut koko kroppaan. Aluksi niitä oli lähinnä kasvoissa, mutta nyt on lähes kaikkialla. Olen rasvaillut Sisua nyt perusvoiteella, koska näpyt kuivattavat ihoa.

Sisu nukkuu elämänsä ekaa kertaa vaunuissa partsilla. En viitsinyt kaatosateeseen lähteä ulkoilemaan ja toinen vaan kitisi sisällä. Hyvin näyttää uni maistuvan ulkona. Tosin tämä äiti ravaa vähän väliä katsomassa pientä herraa, vaikka on itkuhälytinkin. :D Meilläkin on täällä pieni iltakukkuja. Ennen puolta yötä ei meillä nukuta koskaan yöunille. Yleensä menee yhteen. Yöt menee yhdellä tai kahdella syötöllä. Parhaimmillaan nukutaan 5 tuntia putkeen, mutta välillä herätään 3-4 tunnin väleinkin.

Mulla on anopin suhteen käynyt hyvä tuuri. Auttaa ja tukee meitä vauvan hoidossa ja vauvaelämässä, mutta ei tuputa itseään eikä neuvojaan. Innokas on kyllä ja niin on omakin äitini.

Huomenna on jälkitarkastus ja torstaina vihdoin Sisun neuvola joka on siirtynyt jo pariin otteeseen. Jännityksellä odotan paljonko pieni mies on kasvanut.

Barbapörrö ja Sisu :heart: huomenna 2 kk!!
 
Inka mullekin voisi mielellään laittaa viestiä siitä pk-seutulaisten seuraavasta treffiajasta! Voisin kyllä siihen fb-ryhmäänkin liittyä, miten se Silona tapahtuikaan (anteeksi en jaksa selailla ketjua takaisinpäin)?

Peppi30 huomasin että kyselit toisessa ketjussa rintakumilla imetyksestä. Mulla on täsmälleen sama ongelma eli todella matalat rinnanpäät ja nyt kun ne on edes jonkinlaisessa kunnossa (ei siis veri valu) olen aina välillä yrittänyt imettää ilman kumeja, huonolla menestyksellä. Tyttö ei saa rinnasta otetta ja hermohan siinä tytöllä menee. Pitää toivoa että jossain vaiheessa onnistuis ehkä kun vauvan suu vähän kasvaa, on nimittäin ärsyttävää sählätä noiden kumien kanssa ja noloa jukisilla paikoilla niitä käyttää. Mulla ei ainakaan maidontuotanto oo kyllä tuntunut vähentyvän niiden takia.

Meillä on masuvaivat nyt edelleen lisääntymään päin, tyttö selvästi nielee ilmaa syödessään mutta en tiedä miten sitä voisi vähentää :| Syötön jälkeen lähes poikkeuksetta huudetaan ton takia. Varmaankin pitää tehostaa cuplatonin käyttöä, en ole nimittäin jaksanut sitä joka syötöllä antaa.
 
Fresia-82 ja alley! Laittakaa mulle yv:nä meilios., jolla ootte rekisteröityny facebookiin :) kutsun teidät sitten sinne ryhmään!! Ja ilman muuta kaikki pk-seudun tapaamisista kiinnostuneet tehkää samoin :D Olikohan Paulah ja MB kun mietti sinne liittymistä.. Mukaan vaan!
 
Fresia:

En tiedä, mutta miten teillä tykkää röyhtäistä?
Meidän tyttö ei ollut kovin antelias ekalla röyhtäsyllä ja ilmaa jäi paljon massuun...sitten tuossa kun tahtoi alkaa olemaan tosi pystyssä, eli "istua" ja "seistä" tuli paljon enemmän ilmaa röyhtynä ulos ekan röyhtyn jälkeen.
Kannattaa myös juu antaa sitä cuplatonia joka syötöllä, teho paranee huomattavasti =)
 
Jälkitarkasts takana, kaikki hyvin. Lääkäri sano että voi käydä niin että tulee ekat kuukautiset mut sit jääkin puolen vuoden tauolle. Toivottavasti näin... En halua kärsiä niistä vielä.

Hei, minkälaisia itkuhälyttimiä teillä on? Kun ostettiin yksi, mut sit selvis että sitä ei saa veilä alle 10 asteeseen ja sen pitää olla vähintään metrin päässä vauvasta. Ja se on sellainen että se vastaanotin reagoi heti kun kuuluu vähänkin ääntä. Eli käytännössä sitä vois käyttää vain sisällä täysin hiljaisessa paikassa. Pah. Tarkoitus oli kuitenkin että sen avulla uskallan jättää Siljan ulos nukkumaan. Ei kai itkuhälyttimet voi tuollaisia olla? Laitteella on 2vk palautusoikeus ja todella palautetaan se jos löytyy joku fiksumpi. Eli kertokaa millaisia teillä on.

Silja on nukkunut tänään koko päivän...se taitaa tietää valvomista yöllä. Hän on muutenkin ollut tänään jotenkin erilainen, kärttyisämpi. Normaalisti on niin tosi hyväntuulinen. Mikähän tytsyllä oikein on... Ehkä sillä on ikävä isää joka tulee vasta huome illalla :D Ehkä on vaan liian hiljaista kun ei ole kun me kaksi vaan kotona...

Nyyh, pieniä vaatteita jouduin pistämään pois eilen :( Väkisin koitin vielä illalla että mahtuisko vauvalle, mutta pakko oli myöntää että jäi 5cm vajaaksi. 60cm vaatteet on vielä isoja, mutta pakko käyttää kun pienemmän jää lyhyiksi. 56cm useimmat vielä ok, housut on lyhyet. Ja bodyt on vähän naftit kestojen kanssa. Kertiksien kanssa menee vielä hyvin.

Tajusin just eilen että oli ensimmäinen adventti! Joulu on ihan just! Eikä meillä ole mitään ideaa missä me sitä vietetään. En ehkä tänävuonna jaksa tehdä jouluruokia itse...Viime vuonna valmistelin hyvissä ajoin joulua, nyt on kaikki jääny. Toivottavasti ihmiset ymmärtää kun joululahjoja ei nyt niin paljon kuulu. Täytyy kyllä jotain keksiä. Toivon että miehen veli kutsuis heille jouluks niin ei itse tarvitsis tehdä ruokia =) Ei ainakaan vielä ole kylläkään kutsunu...Jos porukat olisi suomessa niin mentäis heille. Nyt on vähän miettimistä. Miettikää, nyt on meidän vauvojen ensimmäinen joulu :) Oon ihan jouluihminen...

hemari ja silja 7vk 2päivää
 
Onnittelut kaikille nimen saaneille -ihania nimiä olette keksineet :)

Tänään on ollut oikein hyvä päivä. Marcus nukkui pitkästä aikaa hyvin eli ensin 4,5t ja sitten 3t. Lisäksi nukahti jo keskiyöllä (pahimmillaan mennyt unen saanti neljään aamuyöllä). Päivä on todella erilainen, kun on saanut hyvin nukuttua.

Tuosta laihduttamisesta itselleni jäänyt 6kg painoa raskaudesta. Tavallaan tekisi mieli ihan tietoisesti laihduttaa niitä pois, sillä uskoisin, että nyt aika helpolla lähtisi, kun aika ei riitä syömiseen ja päivittäin tulee vaunujen kanssa tehtyä pitkiä lenkkejä. En kuitenkaan uskalla, vaan väkisin lapioin ruokaa suuhun, kun pelkään maidon tulon vähentyvän. Lisäksi äidilläni ja siskollani on kertomansa mukaan raskauskilot ihan sulaneet päältä viidennellä imetyskuukaudella.

Nyt on mukava tauko vauvanhoidosta, kun mies kärrytelemässä ulkona pienokaista. Kuulema menevät pitkän lenkin -saa nähdä, koska köpöttelee takaisin.
 
Paapelo: kiitti vinkistä, jätän siis nuo vatsalihakset viel rauhaan. Alaselkä ja oikee ranne vihoittelee siinä määrin, että pitänee keskittyä nyt niihin. Talvella tuli rasitusvamma tuohon ranteeseen, niin ei tahdo pystyä enää kantamaan Muruakaan sillä kädellä. Paska homma, mut ei sitä oikein levossakaan voi pitää... Nyt syöttämään ja sit unille itsekin.

Satu ja muru
 
Hiphei! Minäkin ilmoittaudun vielä mukanaolevaksi, vaikka kirjoittamaan en todellakaan oe ehtinyt. Lukemassa käväisen kyllä lähes päivittäin. Nyt tuo kuopus päätti ottaa iltatorkut ennen yötissittelyä, niin päätin käyttää tilaisuuden hyväkseni (harvemmin siis tähän aikaan, kun ollaan saatu isosiskot sänkyyn, vauva nukkuu).

Meillä oli eilen risitäiset ja neiti sai nimen Senni Regina. Tämä tautiaika verotti ikävästi vierasmäärää ja esim. miehen äiti käväisi vain kirkossa, kun miehen isä oli kovassa kuumeessa kotona. Pappikin oli pahassa flunssassa, mutta pystyi jotenkin kähisemään seremonian läpi, mutta kahvittelut jätti kyllä suosiolla väliin hänkin. Muutoin oli kyllä mukava ja onnistunut juhla.

Tänään oltiin 2kk neuvolassa. Hienosti on neiti kasvanut pelkällä tissimaidolla; nyt oli painoa jo 5275g (synt. 3940) ja pituutta 58 (synt. 51). Kehityksessä sen sijaan on hiukan huolenaiheita. :'( Senniin on hyvin vaikea saada katsekontaktia. Tai sen kyllä saa, mutta teettää kovasti töitä. Hymyjä on meillä tullut vasta ihan muutama (tämä oli itselle eka sellanen huolestumisen aihe, kun isosiskot kuitenkin hymyili tosi paljon heti 1kk:n iän saavutettuaan). Viimeviikolla aloin jo pelätä, että tytön näössä on jotain vikaa, mutta sitten huomasin että liikkuvia kohteita ym. seuraa kuitenkin katseellaan. Neuvolatäti sanoi, että tuollainen kontaktin ottamattomuus on tyypillistä masentuneen äidin vauvoilla. Itse en ole (tai ainakaan tunnista olevani?) masentunut. Toisaalta nämä päivät näitten kolmen pienen kanssa (isosiskot uhmainen 3 v 4kk ja uhmainen 1v 10kk) on sellaista sählinkiä, että melko usein vauvan kanssa seurustellessa joku keskeytys tulee. No nyt siis täytyy yrittää tuohon kuitenkin kiinnittää huomiota. Toivottavasti on nyt "vain" tästä kyse, eikä jostain vakavammasta...

Ja nyt alkaa sohvatla kuulua kätinää. Eipä tässä taaskaan kerinnyt muiden juttuja kommentoimaan. :(

Hyviä vointeja kaikille vauvoille ja äidelle. Pysykäähän terveinä!
 
shakki:
:hug: Toivotaan, että on vain tuosta kyse.

SatuElina:
ITse esikon synnyttyä olin juuri päässyt eroon jännettuppitulehdus kierteestä, joita sain töiden takia jatkuvasti ja sairaslomalle jouduin tuon tuosta kun sekä ranne, että olkapää poksahteli tuon tuosta. Esikoinen kun syntyi ja alkoi painaa+ että tahtoi olla seisaallaan ja tanssia (siis kyllä, poika alkoi tosiaan tanssia seisaallaan tuettuna 2kk iässä ) niin alkoi vähän ranne ja olkapää vihoitella, mutta sitten kun tein vähän kevyempääkin jumppaa välissä, ei ole tulehduksia tullut.

Täällä olisi tänään shoppailu päivä.
Pitää ostaa askartelutarvikkeet joulukortteja varten ja itselle housut ja paita ristiäisiin. Hukun kaikkiin vanhoihin vaatteisiin :|
Sitten Iinalle tarvitsee ostaa yksi hepene, nuo kierrosta tulleet isommat vaatteet kun on himpun verran enemmän jätkämäisiä =)
Onneksi ei tarvitse tuosta aatosta ressata. Mennään aamupäivällä pojan isomummolle, jonne tulee miehen sukulaiset ja siitä kolmeksi sitten minun äidille, jossa syödään ja avataan illalla lahjat...ja koska äiti aina liioittelee ruokien kanssa, saadaan varmasti kotiin tuotavaa.
Ainoat, mitkä pitää tehdä, on lohi ja porkkanakakku äidille vietäväksi :p

Ajattelin perinteen mukaisesti ostaa sen valmiin piparitalo paketin, jonka kokoan ja koristelen...yleensä kulutan sen tekemiseen kaksi päivää, kun olen pilkun viilaaja, mutta nyt voi mennä useampikin päivä :D

Eilen laittelin pojalle jouluvalot ikkunaan ja illalla sitten myös olohuoneeseen...aah..en meinaa saada tarpeekseni joulun ajasta =)
Meillä kun vielä tuli tänään voimaan uusi sähkösopimus, jossa tämä kuukausi on ilmainen, joten voidaan pröystäillä sähköllä, ts. jouluvalaistuksen kanssa :D
Vielä kun tulisi aatto lähemmäs, niin saisi haettua kuusen...iiihanaaaa :D :D

Mutta nyt pitää alkaa laittaa itseään kuntoon...tyttö onneksi nukkuu vielä ainakin puolituntia tuolla punkassa, joten ei tarvitse sinkoilla :wave:
 
Vauvojen pulauttelusta oisin kysyny, tai kuinka paljon teidän vauvat pulauttelee? Meillä tuo tyttö on todella kova pulauttamaan ja illalla varsinkin syönnin jälkeen kun ollaan menossa nukkumaan niin tyttö itkeskelee ja vääntelee itseään tunnin verran ja välillä pulauttaa jolloin tulee hetkeksi parempi olo ja sitten aloittaa taas. En muista viime yöstäkään että mihin aikaan nukahdettiin mutta jossain vaiheessa sitten heräsin ja tyttö oli nukahtanut. muuten syö tuttia ja rauhoittuu sillä, mutta pulautuksen tullessa tuttikaan ei kelpaa, ku on niin inhottava olo. Ja siis aina röyhtäytän tytön ja myös kesken syötön, mutta ei tunnu auttavan. Ainakin parina iltana pulautukset saattaa tulla reilusti yli tunnin päästä ja pulautus on selvästi osaksi sulanutta maitoa, se näyttää ns pilaantuneelle eli on sellaista rakeista. Ajattelin soittaa neuvolaan tänään, koska selvästi tyttöä häiritsee se pulautus siellä mahassa ja aloin epäilemään refluksitautia...

Alley ja "ninni" 5vko
 
Shakki :hug: toivottavasti on vain tuosta kyse, jota nyt epäiltiin.

Meillä oli ristiäiset sunnuntaina. Neiti sai nimeksi Milla Nella Marjatta. Ensin vähän kitisi toimituksen aluksi, mutta sitten rauhoittui ja nukkui loppuajan. Ehkä tuo kitinä johtui siitä, että hän heräsi kesken päiväunien. Juhlat meni hyvin. Oli tosi lämminhenkiset. Kaikki vieraat pääsivät paikalle ja ehtivät ollakin jonkin aikaa.

Mulle on raskaudesta jäänyt n. 6 kg. En ole huolissani, vaikka noista muutama kilo jäisikin. Mut varmaan ainakin vielä paino putoaa, kun tekee vaunulenkkejä. Syömisen suhteen en ole paljon muutoksia tehnyt.

Neiti nukkuu aika hyvin. Yöllä ei herää kuin kerran syömään joskus 03-04 välillä. Sitten jatkaa melkein heti uniaan. Aamupäivällä nukkuu n. 3h ja iltapäivällä pari tuntia. Päivällä on jo pidempiä aikoja hereillä ja katselee, hymyilee ja ääntelee. Vaunuissa on nukkunut muutaman kerran päiväunet. Siellä on nukkunut kans hyvin. Ei vain olla nyt paljon päästy ulkoilemaan, kun aina vain sataa. Ei voi oikein jättää uloskaan nukkumaan, kun terassin päällä ei ole kattoa.

On aika ikävää sellainen, jos anoppi puuttuu joka asiaan. Hänelle voisi yrittää asiasta sanoa.
Mulla anoppi ei ole antanut mitään ohjeita vauvan hoidon suhteen eikä oikein muuhunkaan. Hän on kyl innostunut vauvasta, kuten muutkin isovanhemmat. Mut ohjeita ei ole keneltäkään tullut.

Nyt on joulukuu lähtenyt käyntiin. Viikonloppuna tuotiin jo kuusi ulos. Nyt on ikkunoissa jouluvalot. Saisi vain vähän lunta sataa maahan, niin olisi valoisampaa ja tulisi enempi talvinen olo. Joululahjoja pitäisi alkaa vähitellen hankkimaan. Joulun viettämistä ei olla vielä päätetty. Varmaan olempien vanhempien luona tullaan aattona olemaan.

Neiti on nyt päiväunillaan. Iltapäivällä on lääkärineuvola.

Nasuli08+Milla 6 vko
 
Alley: Meillä tyttö normaalin pulauttelun lisäksi ihan oksentaa muutamana iltana viikossa, siis koko vatsan sisällön niin että menee tyttö kylpyyn ja tytön sekä omat vaatteet vaihtoon ja sohvaa pitää siivota:( Oon kanssa epäillyt refluksia ja käynyt siitä juttelemassa neuvolassa. Kuulemma kuitenkaan ei ole haitallista kun tuota tapahtuu suht harvoin, jos ruoka ei lainkaan pysyisi sisällä ja paino ei kehittyisi niin olisi eri asia. Ikävä vaiva kyllä silti, aiheuttaa kitinää etenkin iltaisin kun tytöllä on epämukava olo:(

Avuksi neuvottiin vain seuraavia kotikonsteja: Selkeä ruokailurytmi, yrittää pitää jokusta tuntia syöttöjen välissä. Iltakitinöihin tutti, että ei tarvi koko ajan syödä. Tää oli siis ihan lääkärin ehdotus. Ja esim vaunulenkki, jotta saa neidin rauhoittumaan ilman että syödään. Tätä ei olla kyllä tehty, ollaan itsekin niin väsyneitä illalla että ei jaksa lähteä.
Ja rela-tippoja ostin, en osaa kyllä sanoa onko vaikutusta mihinkään suuntaan. Ei ainakaan haittavaikutuksia musta. Kyllä näillä vähän tätä vaivaa saa kontrolloitua, menee kuulemma ajan kanssa sitten ohi. Meillä siis pulloruokittu lapsi, oon nyt pitänyt kirjaa siitä, paljonko syö ja milloin. Vuorokaudessa näkyy noin 800ml menevän, ihan suositusten mukaan. Ja yötä lukuunottamatta tyttö pitää n. 2 tunnin välejä, yöllä pidempiä.

Vauvoilla vissiin on tuota ruuan takaisinvirtausta, niin että se on vielä normaalia. Kyllä meilläkin tulee sieltä ruokaa ylös paljon syötön jälkeen vielä. Aluksi olin tytöstä tosi huolissani mutta koska tyttö muuten on niin terve ja kasvaa hyvin niin olen uskonut neuvolaa ja päätynyt siihen, että kyseessä on vain ikävä vaiva mutta ei vakavampaa.

Nasuli: Teidän tyttö on osin meidän tytön kaima, meillä on myös Nella:)
Nellalle tuli eilen Kela-kortti postissa, tuntui ihan hassulta kun hänelle tuli kirje omalla nimellä! Luulin ensin, että kirje on miehelle, heillä on eri sukunimi kuin mulla.
 
Anopista täällä myös hieman liikaa asioihin puuttuva anoppi, esikoisen aikaan en kehdannut hänelle vastaan sanoa vaan annoin neuvojen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nyt kun olen jo hieman varmempi tämän kakkosen kanssa niin olen kyllä kommentoinut takaisin hänen neuvoihinsa. Viimeisin huolen aihe oli hänellä meiän pojan yövalvominen oli jo sitä mieltä että vauva pitäisi kiikuttaa sairaalaan unikouluun :) oli hauska hänelle kertoa että vauva muutti rytminsä viime viikolla yhdessä yössä! Toinen asia mikä häntä ärsyttää suunnattomasti on tutin käyttö, meidän pitäisi väkisin vauva opettaa sitä syömään ja meillä poika ei sitä halua lupsuttaa kuin hetken ennen nukkumista. Anopin mielestä tutittomuudesta tulee ongelmia tulevaisuudessa :) Sanoin hänelle viimeksi että ne tulevaisuuden ongelmat (mitä ne nyt sitten onkaan) ovat sitten sen ajan murheita eikä huolehdita niistä vielä tässä vaiheessa.

Miehistä ja vauvoista olitte myös puhuneet. Minä olen ihan ihmeissään miten hyvin meillä mies pärjää, esikon aikaan oli ihan avuton mutta nyt kakkosen kanssa pärjää täysin. Minä kävin jopa kavereitten kanssa istumassa iltaa (tosin hieman vaikeaa kun olemme täys imetyksellä, ensin pumppaat maitoa kotiin ja sitten kavereitten luona pummppaat ylimääräiset pois). Muut jatkoi baariin ja minä suunnistin itse kotiin imettämaan ;) Luotan kyllä mieheen ihan täysin vauvan hoidossa.

Mutta nyt täytyy rientää, kastepappi odottaa jo meitä, pitää kuulemma käydä keskustelemmassa hänen kanssa ennen ristiäisiä
 
Ketkä kaikki olis tulossa sinne pk-seutulaisten treffeille perjantaina? Itse kovasti haluaisin tulla, mutta en tiedä uskallanko, kun ei olla tytön kanssa kahdestaan vielä missään julkisella paikalla käyty. Meillä tuo imetys on vielä niin sähläystä, että en sitä ainakaan uskaltaudu vielä julkisesti kokeilemaan. Ehkä jos pumppaisi pulloon varmuuden vuoksi. Bussilla liikkuminen myös vähän jännittää...
 
H-a-n-n-e: Mun anoppi myös vauhkoaa tutista, en voi käsittää... kun lapsi vähänkin äännähtää niin "missä on tutti?", "eikö sillä ole tuttia?". Meidän tyttö ei niistä ole niin välittänyt enkä itsekään. Nyt vähän pitkin hampain kävin ostamassa uusia kun lääkäri ehdotti tuttia iltakitinöihin. Ja onhan se ihan kätevä mutta en halua että täällä koko päivä tuttia lutkutetaan ja että lapsi ei saisi yhtään äännellä. Viimeksi anoppi kävi tunkemaan tuttia lapsen suuhun, ei uskonut kun sanoin että se ei niistä tykkää. Nyt aion olla vähän lapsellinen ja laittaa tutit piiloon anopin visiitin ajaksi, mua niin ärsyttää tuokin...

Ja mun ostamista hienoista vaatteista tää jutteli vauvalle: "Et sä tuollaisia käytä, ethän Nella"... mitä ihmettä?!

Mun mies on aivan ihana lapsen kanssa, hoitaa tosi hyvin ja tykkää tytöstä aivan hulluna. Aivan yhtä hyvä on lapsen kanssa kuin minäkin. Siksi kiukuttaa että anoppi pitää tuota naputusta pojalleenkin.

Nyt mä lopetan tän avautumisen :D Ehkä tulen sitten paasaamaan seuraavan visiitin jälkeen että mitä kommentoitavaa anoppi tällä kertaa keksi.

Mä oon tällä kertaa tulossa pk-seutulaisten treffeille, viimeksihän oli este.
 
Pikaisesti jotain yritän kirjottaa. Poika on kerhossa mutta tietenkään tyttö ei silloin halua nukkua.

Nukkumisesta: yleensä meillä nukutaan ulkona 2-3 tunnin unia, sisällä ei päiväunia osaa nukkua. Yöllä nukkuu n 21-7, yleensä 2 syötöllä.

Ristiäiset oli lauantaina, neiti torkkui koko ajan isänsä sylissä. Nimeksi tuli Jannika. Tosi hyvin meni myös automatkat ( 600 km yksisuunta), neiti nukkui koko matkan, välillä pidettiin tunnin tauko jolloin oli hereillä.

Eka neuvola on huomenna, tuun sitten kertomaan mitat.

Nyt on mentävä kun neiti hermostuu.

 
Heipsistä taas...

Pakko tulla nyt kertoo teillekkin, et Sara onnistu kakkaa mun päälle.. Just kun sain vaipan pois, niin sit tuli oikein paineella kakat mun päälle ja lattialle :LOL: Ja miten neiti sattuikin just hymyilemään sen jälkeen, kun seisoin vaan hölmistyneenä siinä :LOL: Paska aamu, kirjaimellisesti.

Meillä tänään lääkärineuvola, tuun myöhemmin kertoo mitat ja yritän vähän kommentoidakkin.

Missah ja Sara 7 viikkoa
 

Yhteistyössä