*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

nätti nimi on Mea =)
Ja kyllä me mentiin ihan muutaman päivän iässä ulos...tosin silloin olikin vielä lämmin, mutta ainakin tällä hetkellä on koko maassa lauhaa...tuo totuttelu sääntö ja 2vk ikäraja hommelihan koskee sydän talvella syntyneitä, jolloin ainakin yleensä on reilummin pakkasta ja vauvan keuhkot vaativat totuttelua...joten ulos vaan =)

Tuo tyttö on nyt keksinyt tosiaan sitten, että tissi suussa en nukahda...kätisee ja kitisee alkuun eikä tissiä halua ja sitten täytyy vaan nukuttaa koppaan tai muualle...

Eli nukuttamaan menen :wave:
 
Noista ulkoilun aloituksista annetaan kyllä kans sit monenmoista ohjetta. Silloin kun Sara syntyi, niin ei ollut vissiin edes pakkasta, niin sairaalassa mulle sanottiin, että kahden viikon ikäisenä voi aloittaa ulkoilun, tai sitten kun syntymäpaino on saavutettu.

Mä oon niin onnelllinen ja iloinen, Sara on alkanut hymyilemään ihan hirveesti :heart: :heart: :heart: Miten hyvä olo voikaan tulla toisen iloisesta ilmeestä :heart: Ja toinen asia mistä oon super onnellinen, niin neiti on nyt monena iltana nukahtanut itsekseen omaan sänkyyn. Viime yönäkin olin ihan varma, et ei varmaan nukahda, kun oli niin pirteenä syömisen jälkeen ja hymyili ja "höpötteli", mut sinne nukahti nopeesti.

Mea on kyllä oikein kivan kuuloinen nimi.

Ai niin, täällä kans nukutaan kahdet unet ulkona. Sisälle päivällä nukahtaminen/nukkuminen vaikeeta.

Nyt siivoomaan :wave:

Missah ja Sara 6viikkoa ja 2 päivää :heart:
 
Ulkoilusta: Meille ei annettu mitään rajoituksia sen suhteen. Sanottiin ainoastaan, ettei kaikkia päiväunia saa nukuttaa ulkona. Käytiinki ekalla vaunulenkillä seuraavana päivänä sairaalasta kotiuduttua.

SatuElina: Mea on kaunis nimi, vähän saman tyyppinen kuin meillä. Meidän tytöstä kun tulee Niia, sekin on tuollainen hiukan erikoisempi, mutta suomalaiseen suuhun sopiva.

Tytölle on selvästi tullut joku uusi kehityskausi, kun yöunille meno on niin vaikeaa. Sunnuntaista asti on ollu sellainen, että on ihan unessa kun mennään ruuan jälkeen sänkyyn ja menee hetki kun alkaa itkemään ja sitten nukahtaminen on vielä vaikeampaa. viime yönä heräsi varmaan 5-6 kertaa, tutilla kyllä rauhottui ja nukahti ihan hetkessä, mutta kun yleensä nukkuu heti sen 4-5 tuntia kun nukahtaa niin vähän oudolta tuntuu :) Ehkä tuo on jotain ohi menevää ja oppisi nukahtamaan kunnolla taas.
 
Moi!

Me ollaan nyt käyty pojan kans vyöhyketerapeutin luona kax kertaa ja täytyy sanoa, että toinen kerta auttoi! Ekan kerranhan jälkeen huuti sen 1,5h yhteen putkeen illalla, mutta tokan jälkeen sain illalla nukkumaan jo ennen kymmentä ja sitä ei oo tapahtunu piiitkiin aikoihin =)

Mut taitaa olla vaan sen päivän juttu, ku ei oo masuvaivoja, koska sen jälkeen illoissa on taas ollut tekemistä.... :( eilenkin sai taas ihme kohtauksen ja huuti kauan illalla ja puol kahteentoista meni ennen ku nukahti.... :/ en tosiaan tiiä että onko masu kipeä vai vaivaako se että on yliväsynyt, KOSKA meillä ei nukuta koko päivänä muutakuin pikkupätkiä max. 30 min. ja sekin melkeen sylissä, heti jos laittaa pinnikseen herää... :/ aamulla on meidän pisimmät unet, nekin vaan max.2tuntia, pihalla nukkuu ne. Mut oon tullu siihen tulokseen, että ne on pojan "yöunta" koska muuten ei nuku noin pitkiä pätkiä muutakuin yöllä. .. Mitä mieltä ootta ja oisko kellään keinoja noihin nukuttamisiin?

Yöt menee muuten ihan mukavasti, vaikka syö edelleen tosi usein. Kahden tunnin välein, mutta onnex jatkaa heti uniaan. Röyhtäyttäminen ei oikein onnistu muutakuin vahingossa, ku herra on niin sikeässä unessa ruokailun jälkeen. Päivisin kyllä suht.koht. hyvin röyhtäilee.

Meillä oli tällä viikolla lääkärineuvola. Kaikki hyvin, painoa 4800g ja pituus 55,3cm ja ikäähän meillä on 6vk. :) Kasvetaan hyvin :)
 
Meillä on ollut ihan ihme aamu, tyttö vaan nukkuu, eikä syö. Söi yöllä joskus viiden maissa ja aamulla 8 maissa muutaman imun rintaa. Nyt klo 12 oli selvästi nälkäinen mutta huutaa vaan kun laitoin rinnalle. Pullosta joi sitten n. 50ml ja nukahti taas. Voiko olla ihan normaalia, vai voiko olla että jollakin tapaa kipeä?

Inka ja Maisa 7vko 6pvä :heart:
 
1kk neuvolassa käyty tyttelin kanssa ja oli taas huimasti kasvanut painoa nyt 4576 pituutta 54,4cm ja pää 37,5. Neiti ottaa jo tarkasti katsekontaktia ja tarkkailee valoja, kasvoja ja värikkäitä juttuja. Pari hymyäkin on irronnut.

Me saadaan rotarokote joulukuussa ja meinataan kyllä ehdottomasti ottaa. olen itse aikoinaan ollut osastolla viikon kyseisen taudin takia nenämahaletkun kera.. ja aika kammottavat muistot jäi. joten en halua samaa kokemusta lapsilleni. Esikollekin aikoinaan ostimme sen vaikka oli maksullinen.

Esikoinenkin alkaa pikku hiljaa tottua siihen että pitää jakaa huomio pikkusiskon kanssa ja kaksi viimeistä päivää on jo sujunut inhimillisesti. Päivät on toisin sanottuna helpottuneet tämän myötä huomattavasti.

Miten te joilla on jo isompi sisar olette suhtautuneet siihen että esikoinen kiukkuilee ja riehuu ja tekee kiellettyjä asioita. Meillä tehdään aika hurjiakin juttuja huomion haussa ja oon ollut kyllä aika tiukkis ja pysynyt kovana, vaikka tiedänkin että esikolla rankkaa.

Omasta ajasta. Mä tarviin omaa aikaa pieniä pysähdyksiä. Esikon kanssa niitä ei ollut alussa ja väsyin helposti. Nyt olen passittanut miehen pihalle lenkille vauvan kanssa tai esikon ja vauvan kanssa tai sitten mennyt kauppaan ostoksille, askarrellut ja sit oon käynyt Jari Sinkkosen luennoilla jonne olen aina halunnut mennä ja oli muuten hyvä kokemus. Suosittelen hänen kirjojaan kaikille.

Kantovälineistä. meillä oli esikon kanssa babybjön. se on helppo laittaa ja ihan ergonominenkin ja menee tosi hyvin pienen vauvan kanssa. Siihen asti olin tyytyvöinen kunnes vauva kasvoi niin alko olla huono niskoille ja painaa liikaa. Nyt mennään joko baby björnillä tai IHANALLA HUG a Bub liinalla jota kyllä voin suositella kaikille. Ihana liina ja vauva nukahtaa siihen oitis. Kantoliinassa hyvä sidonta on kietaisuristi 2 jonka kuvalliset ohjeet saa kantoliinakanavan sivuilta.

Me käydään kylvyssä noin kerran kaksi viikossa ja neiti viihtyy hyvin. Hoidetaan samalla putsaukset yms.. ollaan laitettu sinne suoraan imetyksen jälkeen niin on ollut kylläinen ja tyytyväinen.

Meillä yleensä pitkät unet onnistuu yleensä kapalossa tai ulkona vaunuissa. Toinen vaihtoehto on kantoliina.. siinä voi puuhata esikoisenkin kanssa

No ei muuta tällä kertaa

t. Etanainen ja prinsessa 1kk
 
Moikka!

Täällä kotiuduttu lääkäri+neuvola käynniltä.

Tyttö sai rotarokotteen ekan osan ja hyvin maistui ensimaistin jälkeen :D Maiskutteli oikein ja kujersi neukkatädille iloisesti =)

Painoa oli nyt 5475g, 57cm, 39,0cm eli taas oli 2vk saldo melkein +600g ja pari senttiä tullut sekä pituuteen että pään ympärykseen...eli hienosti kasvaa :D
Tarkkaavainen ja virkeäkin on ja kannattelee hienosti itseään ja tykkää loikkia...yritti tyttö ryömien mönkiä tutkimuspöydältä karkuun lääkärin stetoskooppiakin..siinä toinen untuvapylly nakuna paineli menemään :LOL:

Itselläkin oli tarkastuksessa kaikki hyvin...kohtu palautunut ennalleen ja kilot on enemmän kuin karisseet :whistle:
Lähtö paino ennen raskautta oli sen 58kg ja nyt painan enään onnettoman 53,7kg :ashamed:
En voi muuta tehdä kuin mättää ja mättää ja minä todella mätän, ensin normi ruoat päivän aikana ja siihen päälle vielä herkkuja ja joka päivä melkeenpä...tuntuu vaan niin nurinkuriselta kun tämä paino vaan laskee ja laskee...ehkä minulle tämä imetys on vaan rasvavarastoille liikaa, mutta en nyt vielä kyllä tuon takia ole lopettamassa imetystä, sitten on kyllä harkittava, jos kaikesta huolimatta paino putoaa vielä tuon reilu 3kg..sitten mennään alipainon puolelle :/

Tässä olisi 2vk ristiäisiin...onneksi äitini hoitaa kerma-ja voileipäkakut, kun on haka niissä =)
Kohta pitäisi mennä rehuostoksillekkin, mutta miespä olikin jättänyt vahingossa virrat päälle yöksi ja nyt on vintti pimeenä meidän auto :headwall:
Toivotaan, että saa virtaa siihen menopeliin..olen odottanut tätä raha päivää kuin kuuta nousevaa, että saan uusia kasveja kotiin hoivattavaksi :D

Mutta nyt käyn syömään ja odottamaan miestä ja poikaa :wave:
 
Meillä on ristiäiset 6.12 ja tänään saatiin vihdoin päätettyä mitä kakkuja tarjotaan. Mies on hakenut kotiin maistettavaksi Kakkugalleriasta eri vaihtoehtoja. On saanut oikein luvan kanssa herkutella :LOL:

Mulla on paino nyt neljä kiloa alle lähtöpainon. Saa mun puolesta laskusuunta jatkua näin. Tammikuussa alotellaan äiti-vauvajumppaa ja meinasin alkaa taas ratsastamaan. Saa vaunulenkkien vastapainoksi jotain muutakin :)

Tänään jätin pojan ekaa kertaa vaunuihin ulos nukkumaan lenkin jälkeen ja siellä tuo on nyt 1,5h nukkunut. Kohta varmaan herää syömään. Tosin viime yönä syöttöväli oli jopa 6h, ihan ennätysaika meillä. Kovasti kyllä tankkasikin illan aikana ettei ihme että uni maittoi sitten niin pitkään. Hankin kyllä vaunujen suojaksi sellaisen verkon mikä pitää kissat ja oravat poissa. Pelottaa kun kumpiakin tuossa pihalla liikkuu...Täytyis pitää koirat siinä pihalla niin pysyis nuo epätoivotut vieraatkin loitolla :LOL:

Rotarokote otetaan mekin. Eka satsi saadaan ensi viikolla. Onko tietoa miten helposti tuon jälkeen tulee mitään oireita?

Flora + L-poika 5vk6pv
 
paapelo voi että mä oon kade sun kiloille! Kunpa painaisinkin 54kg! Mut ei mä painan edelleen 60kg... vasta vajaat 12kg lähteny. Ja mun tavoite on 50kg. Se on mun ominaispaino, ollu teinistä asti (oon 159cm). Naurattaa nyt kun pidin itseäni muutaman kilon liian painavana tuossakin painossa... nyt ei kehtaa ilman toppavaatteita mennä minnekään :ashamed: (Onneksi on talvi ;) )

Meille ei esikoiselle ainakaan tullu mitään oireita rotarokotteesta. Vauva saa rokotteen ensi viikolla.

MB ja tyty tiistaina 2kk
 
Argh! En vaan ymmärrä miks tyttö ei nukahda yöllä enää sen kello neljän syötön jälkeen. Tai on hän sellaisessa puoliunessa mutta örisee niin älyttömästi! Mies muutti jo toiseen huoneeseen nukkumaan ja saan yksin kärsiä valvomista... Mikähän tällä tytsyllä oikeen on... Mietin, että voiko olla vaan maha sekaisin, kun yks yö valvoin tytön kanssa 2 tuntia ja koko sen ajan tyttö väänsi ja örisi ja sit lopulta tuli TOSI isot kakat. Siis ihan jättiläiset. Tuntuu et toi tytön mahan toiminta ei käy ihan helposti.

Hymyjä alkaa nyt satelemaan päivä päivältä enemmän :) On ne niin suloisia. Ja höötä ja guuta tulee paljon. Sen tietää aina kun juttua alkaa tulemaan, kun ilme muuttuu rauhalliseksi ja suu menee ihan ympyrälle ja silmiin tulee tietty ilme. Suloista!

Kiitos pk-treffeistä, oli sen päivän pelastus. Ihana tuuletus.

Minkä takia muuten vauvaa ei saisi nukuttaa mahalleen? Kun tuo meidän neito niin mielellään nukkuu mahallaan. Nytkin uinuu tossa jalkojen päällä, jalat vaan roikkuu :)

Mekin saadaan tuo rota-rokotus ihan pian. Hyvä juttu että on nykyään ilmainen.

Inka: Meillä oli kans yks aamu tuollainen, että ei millään syöny. Söi yöllä neljältä, aamulla seiskalta vähän, mut sit ei enää pitkään aikaan syönykään. Olin ihan ihmeissäni. Joskus vasta ehkä yhden aikaan sit söi ihan kunnolla. Tiedä sit mikä oli, normaalisti syöttöväli ei todellakaan ole noin iso vaan useasti syödään.

Nyt täytyy vastapainoksi vähän kehua miestä. Usein vaan haukun, kun ei osallistu yhtään vauvanhoitoon... Ei kyllä edelleenkään osallistu, mutta tänään toi mulle valkoisia ruusuja, kun joudun yksin hoitamaan :) Ei ne ruusut tietenkään mitään korvaa, mutta on se kiva että hän edes tajuaa miten paljon koko ajan teen. Hän sanoi eilen, että ei osaa yhtään olla vauvan kanssa, kun vauva ei ole vuorovaikutteinen. Hän ei vaan ymmärrä että kyllähän vauva jo alkaa olla kun hymyilee ja juttelee. Luulen että mies alkaa sitten enemmän olemaan mukana kun tulee lelut käyttöön. Sanoin eilen kun menin suihkuun että kun hän niin tosi harvoin pitää vauvaa sylissä niin nyt hän voisi sen hetken pitää ja jutella. No otti hän syliin mutta kun tulin suihkusta niin ei hän ollut osannut mitään jutella vauvalle. Sanoin että juttele vaikka Mozartista (hän on viulisti), ei sillä ole mitään väliä mitä sille vauvalle selittää. Kyllä mies on aika hukassa... Toivottavasti tää tästä helpottaa. Nyt hän kylläkin lähtee moneksi päiväksi pois, kun pitää kuulemma saada nukuttua ennen konserttia. Eli jään yksin. Nyt sitä jo vähän alkaa kaivata vanhempia kotiin sieltä Sambiasta...

No menihän taas valittamiseksi. Kukat oli kuitenkin ihania :)

Tiskaamaan --->

hemari ja Silja 6vk4pv
 
Meillä oli yhdessä vaiheessa öiseen aikaan örinät päällä myös...mutta sain noita hyvin pois tekemällä kunnon pierun pumppaus jumpan ennen sänkyyn menoa ja röyhtäyttämällä vikan ilta syötön jälkeen parhaani mukaan...yleensä tuon pierujumpan kyydittämänä tulee myös se iso kakka =)

Pojalla auttoi samaan ongelmaan taasen paremmin lämmin kylpy ja massu hieronta kylvyn päätteeksi vauva öljyllä =)

Olisikohan näistä mitään apua, jotta mieskin pääsisi palaamaan samaan sänkyy? :)
 
Mulla ois lahtopainoon viela 4-5 kiloa. Mitenkohan paljon nama tissit painaa? :)
Tuntuu, etta nestetta on vielakin ropassa raskauden jaljilta kun hikoilen niin tautisesti yolla ja muutenkin. Lisaksi, naama nayttaa viela aika pullukalta. Muuten tuo vattanahka roikkuu saalittavan nakoisesti - milla ihmeella sen sais kiinteytettya kun se nayttais olevan suurimmilta osin vain nahkaa?
Aamulla kun heraan on aina ihan hirvee nalka. Pitais melkeen nousta vahan neitia ennemmin etta kerkeis syomaa kunnon aamupalan niin jaksais - nyt se aamu menee niin etta neiti pitaa melkein ensin syottaa vaikka ittellakin kurnii nalka suolissa ja tuntuu ettei mitaan ole antaa pikkuselle.

Mua on alkanut mietityttaa tuo meidan neidin paino: lahto mitat olivat siis 2870g ja 51.cm ja viime viikolla (melkein kolme viikkoisena) mitattiin pituudeks 52.2. Eilen mittasin painon kotivaa'alla joka on siis tarkka (vauva vaaka nimenomaan) ja sain 3500g. Mutta kun vertaa teidan naperoihin niin kylla meidan neti on pituuteensa nahden hoikkeliini. Mietin vaan, etta saakohan se raukka tarpeeks ravintoa...
Mutta viime viikolla oli tehoimukauden merkkeja ilmassa ja nyt on maidon maara selkeesti noussut tisseissa.

Toi paapelon pierujumppa ja vatsahieronta pitaakin ottaa kayttoon. Orina vaivaa etenkin siina klo 4:n ja klo 7:n syotolla kun ei nukkumisesta meinaa meilla tulla mitaan kun neiti vaan ahisee ja punkee mita lie.

Millon ne ekat tarkoitukselliset hymyt alkoivat nakya? Meilla nakyy viela hymyja vain piereskellessa ja mitaan guuta tai huuta ei juuri kuulu. Muutenkaan neiti ei juuri muuten aantele paitsi ahistessaan ja sitten kitistessaan. Niita ilosempia aannahdyksia odotellessa..:)
 
Meilläkin on samanlaista aamuörinää, yleensä alkaa aamuyön syötöillä ja pahenee joskus seiskan jälkeen. Pitääkin kokeilla kunnolla röyhtäyttää illalla vikan syötön jälkeen, jos yhtään auttais. Noi disflatyl-tipat ei jaksa auttaa sinne asti, kun illalla annan. Niin ja kun toi syö 2h välein niin se pahentaa vaan örinöitä kun koko ajan tulee ilmaa lisää. Joskus harvoin kun on syöny harvemmin niin ei oo tota ongelmaa. Voi kun söiskin harvemmin. Mä oon niiiiin kateellinen teille joiden vauvat syö harvoin öisin. Nytkin väsyttää niin h****tisti! |O |O |O

 
Meillä oli eilen masuvaivaisin päivä tähän asti. Tyttö oli hereillä oikeastaan putkeen klo 18-24 ja itki masuaan. Syöminen on ruvennut menemään sellaseksi, että syö vähän aikaa, irrottaa tissistä, kiemurtelee ja kitisee. Kun tulkitsen että haluaa lopettaa, nii hetken päästä haluaa taas rinnalle. Voi tietty olla että haluaa syödä kipuunsakin. Tämä yhdistelmä suihkutissit + rintakumit ilmeisesti sitä ilmaa tuottaa, mutta en tiedä et mitä ois tehtävissä. Pulautellut myös ihan hirveesti viime päivinä, eilen meni oikeen kunnolla sohvallekin.

Täälläkin kamala nälkä ja jano aina yöllä ja aamuisin :) Välillä olen joutunut yöllä käymässä syömässäkin.
 
Meidän neiti käväisi myös eilen neuvolassa ja kasvua oli tosi mukavasti. Nyt mitat 56,5vm ja 4945g, syntymämitat siis 49cm ja 3515g. Reilua 300g tulee painoa viikossa :D Kehuja tuli muutenkin, hyvästi ihosta esim. Saatiin myös se rota-juttu, hyvin neitoselle maistui.

Täällä tuli ekat tarkoitukselliset hymyt päivää vaille 5 viikon iässä. Muita tuli jo aikaisemmin mutta en noteerannut niitä aidoiksi vaikka siis hymyili ja katsoi silmiin muutaman kerran. Ja kyllän nää aidot onkin erilaisia, enemmän nauraa suu auki:) Tosi ihanaa, nyt sen opittuaan naureskelee tosi paljon.
 
Heips!

Meillä oli eilen myös illalla oikea helvetti irti täällä... HUH mikä ilta. Kitinää, syömistä, itkua, raivareita... juuri kuten Fresia kuvasi :( Kesti kahteen asti yöllä. Onneksi nyt on rauha maassa ja neito tuhisee tyytyväisenä vaunun kopassa :heart:

Tytön ekat hymyt sain päivää vaille neliviikkoisena, tai lähinnä siis nauraa suu auki ilman ääntä. Pikkuhiljaa hän yrittää myös jutella - suu käy mutta ääntä ei vielä tule, pelkkää ilmaa ulospäin vaan. Olipas hienosti kuvattu, mutta ehkä tajuutte...

Meillä on ollut vauhdikas viikko, kun on ollut paljon menoja tällä viikolla. Eilen käytiin mun työpaikalla näytillä. Nyt yritetään rauhoittua viikonlopuksi, kivaa kun mieskin on sitten täällä meidän kanssa. :)

Nyt yritän pistää jotain ruokaa suuhuni, ennenkuin pikkuneiti herää syömään. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Hei!

Hienosti nämä lokakuiset kasvavat! Meidän neiti tosin ei kasva yhtä rivakasti kuin esikko, mutta eihän nämä olekaan sama henkilö...kunpa vaan itse muistais sen eikä vertais esikkoon. :ashamed:

Pappi tulee tänään käymään ja sovimme sunnuntain kastejuhlasta. Pappi on sellainen vähän hajamielisen oloinen, kastoi esikonkin.

Meilläkin esikko on jo tottunut siihen, että yksin on leikittävä. Välillä käy sääliksi häntä, kun minun aikani menee vauvan hoitoon. Vauva jos nukkuisi edes yhdet pitkät päikkärit, niin ehtisimme puuhata yhdessä.

On muuten "kivaa" kuulla, että virkkuja ja vähäunisia vauvoja on muillakin. :hug: Ihme, että vannetta voi kiristää se, kun vauva ei nuku riittävän kauan päivällä. Yöt on onneksi menny hyvin...kop,kop! Mutta jostain luin, että 3kk kohdalla unirytmi muuttuu ja heräilyä tulee lisää...jaiks! :( Pelonsekaisin tunnelmin jäämme odottelemaan...

Meilläkin syödään päivisin tiheästi. Joskus jopa tunnin välein! Eikä tuo tuon isompi ole. Hereilläolo kuluttaa kaloreita, vissiin.

Jaahas, taas herättiin. Maaginen 45 min. tuli just täyteen... :kieh:
 
Heipsis! Ja terveisiä täältä meidänkin vauvantuoksuisesta arjesta!

Ihan haluaisin mielenkiinnosta kysyä, että kuinka helsinkiläisten palstatapaaminen sujui? Oi, kun itsekin asuisi jossain siellä, niin voisin osallistua tapaamisiin... Kun ei noita mammakavereita pahemmin itselläkään ole.

Hemarille ensinnäkin paljon jaksamisia sen ukon körilääsi kanssa. Toivottavasti tilanne tosiaan helpottaa, kun lapsi alkaa ottamaan enemmän kontaktia ja lelutkin alkavat kiinnostamaan...

Sammaksen hoidosta oli teillä tuolla aiemmin puhetta. Meille nimittäin neuvolassa sanottiin, että vichy vettä ei suositella käytettäväksi vauvalle sammaksen hoitoon, sillä se sisältää niin paljon suoloja, mutta että sillä voi kyllä nännit sivellä.

Meillä sujuu arki oikein jo mutkattomasti. Poika on oikein perustyytyväinen ja -rauhallinen tapaus. On siis poika tehnyt meille oikein helpoksi tämän elämänmuutoksen.

Poika nukkuu nykyään n. 23-09 välisen ajan muutamalla syötöllä. Kuitenkin niin, että ensimmäinen syöttö on 5-6 tunnin unien jälkeen (vähänkö ihanaa!). Sen jälkeen syödään 1-3 tunnin välein, vähän riippuen yöstä.
Ainut ongelma noissa öissä on, että äiti ei kyllä vaan nuku :ashamed: Ensinnäkin miun ihottumat (miulla on paha atooppinen iho) on niin hirveässä kunnossa, että herään joka yö siihen, että raavin itseäni. Sitten oonkin sinne asti hereillä, kunnes poika ensimmäisen kerran herää syömään (eli vähintään oon ollu tunnin hereillä). Harmittaa vain, kun poika on täysimetyksellä, niin en voi oikein mitään lääkkeitä tähän kutinaan syödä (eikä pelkkä rasvaus tunnu riittävän kutinaan), mutta en halua pojalle alkaa korvikkeitakaan syöttämään, kun itsellä on ihottumat alkaneet vauvana silloin, kun on korvikkeille siirrytty. Minuu vaan tosissaan ahistaa oma iho, missään en halua liikkua, kun kasvotkin on täynnä punaisia laikkuja :(

Meillä on nyt sunnuntaina pojan ristiäiset. Onneksi tulevat isovanhemmat on mielellään osallistumassa järjestelyihin, että itselle ei oo jääny muuta kuin kakkujen koristeet/koristelu.
Poika kastetaan ortodoksiksi (mies ortodoksi) ja itteä hieman jännittää tuo kastetilaisuus, kun ei sinänsä ole kokemusta, kuinka tuo tilaisuus menee. Jännittää myös, että kuinkahan poika suivaantuu siitä kastamisesta. Ortodoksit kun upotetaan kokonaan siihen veteen, ei vain sivellä päätä. Pappi on myös aika mielenkiintoinen (ja hajamielinen!) tapaus. Anoppi kun oli tälle papille alkanut puhumaan tästä kastetilaisuudesta, niin pappi oli vain ihmetelly, että mistähän se nyt puhuu! :LOL: Että kiva... No jos se sunnuntaina muistaa tulla vaan paikalle, niin eiköhän muu saada hoidettua!
Nimi saatiin muutama päivä sitten lyötyä lukkoon. Tulee pojalle kolme nimeä kahden sijaan, mitä oltiin aikaisemmin ajateltu, kun ei päästy yhteisymmärrykseen nimistä! Ensimmäinen nimi on siis molempien mieleen, toinen miehen valitsema ja kolmas minun... :D Nyt on molemmat sitten tyytyväisiä! :LOL:

Dsaria ja "Yrjö" 7vko 2pv
 
DsariaL mulla on sama juttu ton nukkumisen kanssa, yleensä valvon enemmän tai vähemmän ainakin tytön ekaan syöttöön saakka. Mua vaivaa öisin yskä, joka on ilmeisesti astmaattista. Sain lääkäriltä Atarax-lääkettä jota voi kuulemma käyttää imetyksen aikana. En kyllä tiedä että onko tohon sun vaivaan mitään sallittua lääkettä.

Meillä tyttö on kakannut tähän asti runsaasti päivittäin, mutta nyt tosiaan pari päivää ollut mahaongelmia ja kakkaa ei ole tullut muuta kuin ihan eri väristä kuin yleensä. Naama punasena yrittää vääntää mutta mitään ei tule, käy sääliksi toista. Pitää kokeilla noita paapelon vinkkejä, myös muita vinkkejä otetaan vastaan....

Fresia ja tyttö 4vko 1pv
 
DsariaL täällä myös toinen ihottumaongelmainen. Mulla ei oo atooppinen iho, mutta eräs periytyvä psoriasis-tyyppinen ihosairaus, joka paheni älyttömästi esikoisen imetysaikaan ja sama nyt. Muistaakseni tää paha vaihe kestää niin kauan kuin imettää ja pahenee vaan koko ajan. Kortisonia oon lätränny mut kun ei viitti vahvoja käyttää niin eipä siitä hirveesti ole iloa. Mutta imetyksen jälkeen onneksi on parempi taas. Mullakin läikkiä on alkanu ilmestymään kasvoihin, mutta meikillä saa vielä toistaiseksi ainakin peitettyä. Ja korvan edustat on ihan karsean näköiset...päänahka hirvittävä ja kyynärpäät kammottavat. Kiva mennä ens vuonna vauvauintiin tän näkösenä. Luulevat että mulla on joku rutto :ashamed:
 
Hei!
Pikapikaa ehdin kirjoittaa jotain.

Massunahka:
Jos on ensimmäinen lapsi kyseessä, auttaa yleensä aika...itsellä kun esikoisesta jäi oikein kunnon löllykkä pullataikina maha synnytyksen jälkeen, palautui mahanahka ennalleen n.5-6kk kohdilla...samaan aikaan on jo yleensä nuo vatsalihaksetkin siirtyneet omalle paikalleen, joten sillä saattaa olla tekemistä sen palautumisen kanssa...yksilöllistä tämäkin...nyt ei ole enään mitään mahaa, pieni pömppö korkeintaan, mutta kiloja ei todella tullut eikä jäänytkään.

Tuohon mahdolliseen ummetukseen voi kokeilla mallasuutetta...se kyllä auttaa jos auttaa ja jos siis auttaa, tulee sitten todella paljon kakkaa :D

Siskon pojalle suositeltiin mallasuutetta kun oli semmoisen 2kk kun oli ollut jo viikon kakka kateissa ja sitten turisikin puolipäivää aamu annoksen jälkeen pehva :LOL:

Toinen, jota vanhakansa aikanaan käytti, oli kauralima...eli kun keitetään kaurapuuroa, otetaan siitä paksuuntuvasta keitinveden pinnasta sitä "limaista" nestettä hiukan talteen ja annetaan vauvalle.
Tässä taitaa kuitenkin olla nykypäivänä se 6kk suositus, sillä viljatuotteesta on kysymys ja tämähän ei tietenkään sovi, jos on taipumusta keliakiaan.

Tämmöisiä tiedän itse ja kokeillut olen ja ollut tyytyväinen lopputulokseen, sikäli kun järkky määrä kakkaa voi ilostuttaa ketään :D
 
Vitsi meidän tyttö on nukkunu partsilla jo 3 tuntia ja söi viimeksi 4,5 tuntia sitten... niinpä, ei kyllä yöllä tee näin! Tosin jouduin heijaamaan puolessa välissä unia jonkin verran, että yöllä olisin siinä vaiheessa jo syöttänyt.
 
Meillä nukutaan nykyään (siis muuttuu varmaan viikon välein toisenlaiseksi ) niin, että aamulla valvoo sen reilu tunnin...lähdetään ulos jolloin aloittaa pidemmät unet putkeen n. 3-4h heräämättä...sitten valvotaan reilu tunti ja taas nukkuu n. 2-3h...ilta sitten menee niin, että valvotaan ja syödään ja otetaan enimmillään 30min nokoset massu täynnä ja taas jatketaan seurustelua.

Yöllä sitten herätään se kerta normaalisti tai siis minä herään, tyttöhän vain öhisee tissin suuhunsa ja lussuttaa sitä 10min ja sitten minä sammun :D
 

Yhteistyössä