*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

Tuollainen rattaiden varastelu on mun mielestä aivan naurettavaa. Olen miettinyt et jos noi meijän vaunut tuolta hävii, niin tosi tarpeeseen menee. En osaa kuvitellakaan vitutuksen/kiukun määrää mikä paapelolla on ollut silloin ulos mennessään on ollut.

Mulla oli tänään jälkitarkastus ja vaavilla lääkäri.
Lääkäri suositteli mulle että se hormonikierukka kannattaa laittaa vasta n 3kk päästä, koska yleensä papassa on muutoksia synnytyksen jälkeen ja se muuttuu tuona aikana yleensä normaaliksi... Olipa sekavasti selitetty :D Siksi ajaksi ennen ku kierukka laitetaan niin kirjoitettiin cerazette pilleri resepti.

Pojalla oli kaikki hyvin ja tässä hänen mittoja:
-syntyessä: 4110g & 52,5cm & py 36,5cm
-2vko 4450g & 53,5cm & py 37,4cm
-1kk 4930g & 56 cm & py 38,2cm
-6vko 5470g & 57,5cm & py 38,8cm

Mutta nyt syöttämään poitsua :)

Voi Paapelo, tosi ikävää :hug:
Meillä on kanssa rattaat ulkovarastossa ja on ollut tarkoituksena hommata niille lukko vaikka ei sinne helpolla kyllä kukaan pääse. Ehkä käyn silti, olisi aika iso menoerä ostaa uudet jos nuo häviäisi.

Meillä tyttö täytti eilen 2kk, huomenna neuvola sekä mun jälkitarkastus.

Paapelo :hug: myös täältä. Todella törkeetä viedä toisen rattaat - luulisi että ihmisillä olisi sen verran omaatuntoa, ettei pienten lasten tavaroita veisi, mutta ei niin ei... Meillä on lukollinen lastenvaunuvarasto tuolla alhaalla, eipä sinne periaatteessa ole ulkopuolisilla asiaa, mutta kyllähän varkaat tarvittaessa ovet saa auki.

Täällä vietetään pakkaspäivää ihan sisätiloissa, en viitsi tällä kelillä viedä pientä ulos ellei ole ihan pakko. Mies on saanut nyt tehtäväkseen hoitaa kauppareissut, vaikka itse kyllä kaipaisin edes pientä päivittäistä happihyppyä. Ehkä kipaisen sitten kävelylle, kun mies tulee töistä.

Löysin meille kevääksi vauvajumpparyhmän ihan tästä läheltä, tosi kivaa :) Vauvauintiakin olen miettinyt, mutta aloitetaan nyt tuolla jumpalla.

Huomenta!

Kamala pakkanen ulkona, yh. Ei tuonne oikein viitti mennä seisoskelemaan minnekään puistoon ku mä en omista edes villapaitaa... pitäis varmaan ostaa et tarkenis olla ulkona. Ei oo aikaisempina talvina tarvinnu seistä missään keinun vieressä tms. jos on ulos yleensä pakkasella edes mennyt. Heh.

paapelo kävipä teille ikävästi! Voi harmi! Mä en oo missään asunnossa uskaltanu jättää vaunuvarastoon rattaita, mut meille onneks on aina päässy hissillä asuntoon asti ettei oo tarvinnukaan.

Meillä on esikoinen päässy näköjään pikkuhiljaa kyselyikään "mikä tuo on" "miksi likainen" etc etc. Muutenkin höpisee tauotta aamusta iltaan että meitä aikuisia ihan hengästyttää :D Vauvallekin oon sanonu että voisit jo alkaa puhumaan niin olis helpompaa ;) Toivottavasti oppis yhtä nopeesti sitten kun siskonsa oppi. Ainakin tuntuu siltä, että liikkuminen ei meidän nuorelle neidille oo niin mieluista kuten ei ollu siskollensakaan tuossa iässä. Esikoinenhan oppi vasta 11kk iässä konttaamaan (ei koskaan ryöminyt) ja 1v1kk kävelemään. Kääntyilykin aloitettiin vasta 7kk iässä! Saas nähdä miten menee tämän toisen kanssa.

Jaahas, eipä tässä ehdi pidempään taaskaan kirjoitella :) Pistän tytön partsille nukkumaan, vaikka onkin noin kylmä. Eiköhän ilmoittele jos alkaa paleltaa ;)

MB ja tyttö 2,5kk

Onnea kaikille nimen saanneille! Ihania nimiä on annettu.

Kurja juttu kun noi rattaat pöllitään. Saattais multa päästä muutama ärräpää jos noin kävisi.

Tyttö nukkuu eteisessä, käytiin hakemassa poika kerhosta ja aattelin että olisin jättänyt ulos nukkumaan ( pakkasta vaan 12°) mutta eipä tuo siellä kauaa nukkunu. Vedin vaunut eteiseen ja otin paksuimpia peittoja pois, tyttö on nyt jatkanu sisällä unia tunnin verran vaikka on haalari ja villavaatteet päällä.

Päivärytmi on tullut jo aika säännölliseksi, nukkuu 2-4 tuntia ja välissä valvoo 2-2,5 tuntia. Yöunille menee n klo 21. Muutama yö on menny niin että herää eka kerran vasta klo 3 syömään, sen jälkeen sitten syö 3 tunnin välein. Välillä sitten syö eka kerran jo puolilta öin. Aamulla heräilee 8 maissa. Se on vähän myöhään kun poika menee kerhoon klo 9, onneksi isi voi viedä välillä töihin mennessään. Muuten olen sitten herätelly tyttöä jo 7 aikaan.

Kovasti tyttö juttelee ja tykkää kattella leluja. Hymyilee ja naureskelee lähes koko ajan. Käsiään ei ole vielä hoksannu vaikka nyrkit välillä suuhun menevätkin.

Jouluvalmistelut on vielä ihan alkutekijöissään, muutaman paketin oon saannu hankittua. Mennään mun veljen luo jouluksi, sinne tulee muutkin sisarukset ja mun hommaksi jäi laatikoiden tekeminen. Jos vaikka tekis viikonloppuna ja pakastais sitten. Piparit on jo leivottu ja melkein syötykin mutta sitävartenhan ne on tehty.

Peppi ja tyttö 7 vkoa 3 pv

paapelo: no jumaleisson! meidan aitin kerrostalossa ei enaa suositella jattamaan vaunuja eteiseen just tuon ja yleensakin ilkivallan takia. ennenkin ovat jotkut taatelintallaajat heitelleet TUPAKANTUMPPEJA vauvan vaunuihin! Ei jarki paata kaikilla pakota. Toivottavasti meni sunkin vaunut jonkun lahopaan tarpeeseen!

Me tultiin just neuvolasta ja tassa missin mitat (paivaa vajaa 7 vkoa):
4.3kg, 57cm ja py38.
Ihan hyvin kuulemma kasvaa - pituudessa on keski kayraa yhta ylempana ja painossa keski kayraa yhta alemapna mutta kaikki kuulemma jees.
Terkka sanoi myos etta kannattaa nostaa sita sangynpaatya ihan senkin takia ettei puklauttele niin paljon. Joku taalla sita ehdotti flunssaankin..? Kun tuo mimmi herailee aina kuuden aikaan rohkimaan ja puklailemaan, kokeilen nyt miten auttaa jos sangyn paa on sen verta ylhaalla etteivat vatsahapot paase vellomaan vaakasuorassa kurkusta ulos.

Taallakin on ihana ilma - nollassa ja kirkas taivas eli hrrrrr kuinka kylma belgialaismittaushteissa :) Taidankin menna herattamaan missin joka vetelee vielakin hirsia eteisessa vaunuissa lenkin jaljilta.

Argh! Siis eihän lastenvaunuja/-rattaita voi varastaa!! Ärsy-ärsy-ärsy!! Sympatiat Paapelolle :hug: -ei teillä kotivakuutusta sattunut olemaan varkauden varalta? Tai no ehkä se lukitsematon ulkovarasto nollaa sen korvaavuuden silti. Kurjaa, kurjaa.

Talvicille taas päivitettävää: lääkärineuvolassa käytiin 7 viikon ikäisenä.
Mitat 4930g 56cm ja pää 39cm.
Toivottavasti muistin nuo oikein..

Rotavirusrokote maistui hyvin ja kaikki muutenkin ok. Sydämen sivuääni on edelleen kuultavissa, kontrolliaikaa synnärille odotellaan tammikuulle. Kasvu ja virkeys yms. ovat hyvällä mallilla, joten harmittomaksi sivuääneksi tuon ajattelen.

Ihania nimiä ovat taas pienokaiset saaneet :heart: :flower: Onnea kaikille nimetyille!

Kakka- ja muihin keltaisiin tahroihin tehoaa AURINKO. Eli siis pesun jälkeen kuivamaan auringonpaisteeseen, niin keltaisuus häviää. Myös porkkanan mehut yms. on tällä poistettu.. Tosin nyt talvella on hieman hankalaa Suomen olosuhteissa toteuttaa, mutta jospa tässä muutamia aurinkoisia tunteja sillointällöin saataisiin..

Onnea nimen saanneille pienokaisille! :flower:
Tosi nättejä nimiä vauvelit saanu :)

rouva77
Hups. Sori :D Hyvä ku korjasit, miten tuo Eetu ja Atte meniki sekasin :LOL:

paapelo
Kurja homma tuo vaunujen pölliminen!
Tuli vaan mieleen että jos se varasto kerta on lukollinen eikös kotivakuutus kuule korvaa sen. Näin mä ainaki olen sen käsittäny.
Kannattaa soittaa vakuutusyhtiöön ja kysästä asiaa... :wave:

Etusivun listaa päivitetty, kiitos tiedoista!!! :) :wave:

Unskilla oli tänään 2kk neuvola :)
Painoa oli 6480g ja pituutta 61cm, pipo 40,8cm.
Hyvin poika kasvaa tissimaijjolla :)
Riesana on nyt ihottuma, lääkäri määräs rasvat atooppisen ihon hoitoon :(
Jos ei niillä parane niin sitten pitää käyä uuestaan ennen 3kk neuvolaa, jos tuohon keksis jotain muuta sitten...

*Talvicci ja Uuno ylihuomenna 2kk* :heart:

Kiitoksia kaikille sympatiasta. Olen jo toennut tuosta...toki siis harmittaa, mutta luonteeni ei anna periksi murehtia tavaroita liian pitkään, ihmisiä ainoastaan surraan hartaasti :)

Tuosta vauvan kakan irroittamisesta myös yksi vinkki, että sitruuna irroittaa myös hyvin, mutta olen käyttänyt sitä vain vaatteisiin...kakkahan on ikäänkuin rasvaista vaikkei ehkä oikeasti, mutta hyvin on pahimmat läikät lähtenyt. Meillä kun aika harvoin enään tiskikoneen tulon jälkeen on fairya tms. niin tuota olen käyttänyt...ja tuossakin pitää siis olla nopea, ei lähde kyllä enään kotvan kuluttua pelkällä sitruunalla :D

Minä käväisin tytyn kanssa vaa'alla ja tyty oli tasan 6kg...huimaa vauhtia ne kasvaa.

Oltiin käymässä äidilläni ja siellä poika leikki nuorimman tätinsä nukkevauvalla. Kärräsi tohkeissaan nukkea leikkirattailla ja asettui kotvan päästä syöttämään sitä. Keksi sitten ruoaksi laittaa lautaselle kammokasan pääsiäishöyheniä ja niitä yritti epätoivoisesti tunkea nuken umpinaiseen suuhun, sen jälkeen röyhtäytys (ainakin luulen sen retkottamisen olleen sitä ) ja vauva tungettiin aika kaltoinkohdellen takaisin rattaisiin hyssyteltäväksi :LOL:
Meinasin tätä seuratessa tikahtua nauruun, jota oli vielä pakko hillitä, jottei toinen keskeytä puuhiaan sen takia :D

Mutta nyt on lähdettävä tarpomaan kauppaan...leivotaan sämpylöitä illalla ja kappas, margariini on tietenkin loppunut :kieh: =)

paapelo+poju+ Lilla-Iina 2,5kk+ :heart: (hellittely nimen laitoin )

Ohhoh, törkeää tuo lastenvaunujen varastaminen! :kieh:

Me käytiin tänään neuvolassa, josta sain harmaita hiuksia. Lääkäri hämmästeli useaan otteeseen pojan "suurta" päätä, joka nyt 7 vkon iässä oli 40,8 cm (synt. 36 cm). Laittoi kyselyn lastenlääkärille, josko pitäisi tutkia tarkemmin. Päänympärys on kuitenkin koko ajan kasvanut tasaisesti yläkäyrällä, joten hämmästyin miksi ihmeessä se on jotenkin epänormaalia. Pää on jo kertaalleen ultrattu muista syistä ja silloin se oli normaali. Millaisia mittoja on muiden vauvojen päänympärykset olleet 2 kk iässä? Ja jos pään kasvu on kulkenut yläkäyrällä, niin onko siihen kiinnitetty huomiota?

Peppi
Mikäs ihmeen pilipali lääkäri teillä siellä neuvolassa oikein on?
Meillä oli tänään 2kk neuvola (poika synty 17.10 eli nyt sen 7vko5pvä ) ja nyt oli päänympärys tuo sama ku teillä eli 40,8cm.
Ja ei meille sanonu mitään että olis mitenkään iso pää!

Ai niin Tiila
Meinasitko että 4930g on nyt?

Voi tosi törkeetä toi rattaiden varastaminen!! Ite asutaan kanssa kerrostalossa ja kyllä hermo palais todella jos menopeli katoais!

Meillä nyt on tyttö 1v 7kk alkanu puhua lauseita :heart: Niinku missä vauva? Vauva nukkuu. Missä on sukka, missä on tutti jne :D Joskus on hauskaa huomata et hei mehän kommunikoidaan puhumalla toisillemme! Ja äitikin ymmärtää.

Hauskaa illanjatkoa mammat!

Empsu ja tytöt

Pakko oli tarkistaa tuo pojan päänympärys aikanaan ja pojalla se oli 8vk iässä 41cm, eikä tästä todella mitään sanottu ja pojan syntymä päänmitta oli myös tuon 36cm.
Tytöllä taasen oli 2kk tarkastuksessa 39cm ja syntyessään 35cm, mutta pojillahan on luontaisesti hiukan suurempi pää, kuin tytöillä...joten en usko, että tuossa on mitään kummallista...mikä lie lääkärinhöntti :whistle:

Ja ei...mepäs emme ehtineet saada vielä vakuutusta perille :ashamed:
Juuri tehtiin vasta viimeviikolla vertailuja, mutta meni liian myöhäiseen tämä, joten pönttöydestään on siis kärsittävä. Tuo mies kun on niin tarkka siitä, mistä vakuutukset otetaan ja minun ehdotukset ei kelvanneet joten tahtoi katsoa itse ja mietiskellä...pah.
Noh, saipahan tuokin sitten pienen (tai noh, ei niin pienen ) näpäytyksen siitä, ettei kaikkea sovi vain jahkailla :kieh: Joten ei auta märehtiä tätä, mies tosin saa tälläkertaa osallistua maksu prosessiin, sillä onhan tämä lisäkustannus tämän pähkäilyn osalta hänenkin vastuullaan
:/

Mutta nyt mennään syömään tuoreita vasta leivottuja sämpylöitä ja sitten poika unille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Ai niin Tiila
Meinasitko että 4930g on nyt?
:D juu näin on! Korjasinkin jo tuohon omaan viestiini, mutta eihän sitä näitä ehdi kaikkia lukea (saati uudelleen viestitellä ) juuri silloin kun asia on mielessä. Ei sentään tyttö ole laihtumaan ruvennut, vaan tasainen 200g/vk sitä painoa näkyy tulevan :D .
Ja taas kutsu kuuluu > menox.

Tuli tuossa mieleen yksi juttu rattaiden varastamiseen liittyen. Yhden tutun rattaat oli varastettu lukollisesta varastosta ja ei mennyt montaa päivää kun hän sitten oli rapussa menossa ulos niin tulipa sitten nämä rattaat jonkun toisen naisen työntämänä vastaan. Aika törkeetä! Ja vielä samassa rapussa! Että ei se tosiaan takaa mitään vaikka olis kuinka lukollinen varasto, jos naapurit pöllii. Huoh.

Apuja !!!!
Onko kenelläkään tietoa vesirokosta näin pienellä??
Meille tuli nyt sitten vesirokko, kaksi koululaista näppylöillä jo, odotellaan millon loput sairastuu.
Sanoovat että mitä pienempänä sen pitää, sitä helpommalla pääsee, mutta että näin pienenä kuin 2½kk.

Minäkin edelleen täällä, hetken kesti uuden pinon etsiminen :D

Meillä neidillä edelleen masuvaivoja, onneksi jo helpottavat hieman. Cuplatonista ollut suuri apu. D-vitamiinina käytetään Deetippoja. Flunssa iski koko porukkaan, neiti ei onneksi ole kauhean räkäinen, ostatin miehellä kuitenkin varmemman vakuudeksi keittosuolatippoja, jos enemmän tukkoistuu.

Ristiäiset oli 5.12, anoppi oli taas yhtä tuskastuttavan raivostuttava kuin yleensäkin. Mikään ei kelvannut- olisi kuulemma suonut, että olisi pyydetty eri pappikin... Ja heti ensimmäisenä muisti mainostaa toiselle kummeista, että miten harvoin me vieraillaan heillä, vaikka välimatkaa on vain 2km. Joskus voisi miettiä että miksiköhän...

Esikon mustasukkaisuuskin alkaa vähitellen helpottaa, tosin nyt on alkanut tulla niitä taantumakausia, välillä on päiviä, että tuntuu ettei tuo poika osaa mitään itse... Onneksi sentään potallakäynti ei ole unohtunut :LOL: Toinen hassu juttu kahden kanssa on se, että ensin saattaa olla monta tuntia ihan seesteistä ja mukavaa, rentoa olemista ja sitten yhtäkkiä kaikki räjähtää silmille- neiti hermostuu ja isoveljellä on just silloin kakanpyyhintää ja ruoka kiehuu hellalle...

Vesirokosta sen verran, että miun mies piti sen kypsässä 27 vuoden iässä, ja tottahan tuo tuntuu olevan että sen helpompi mitä pienemmällä. Miehelle nousi yli 40 asteen kuume, oli siinä ja siinä ettei joutunut sairaalaan. Oletkos Marsupilami itse sitä pitänyt, voi olla hyvin mahdollista, ettei vauva sairastu jos on rintaruokinnalla, kun saa sinulta vasta-aineita.

Onkos täällä joku sen kuuluisan sikalentsun pitänyt? Meillä käytettiin väistelytaktiikkaa, poika oli pois kerhosta pari viikkoa pahimman piikin aikana. Vallankin kun terkka vielä sanoi, että äidinmaidosta ei pienikään kummasti vasta-aineita saa... Vielä ei ole tauti siis tullut, rokotetta ei otettu eikä oteta... mielestäni sitä on tutkittu ihan liian vähän.

Rotavirusrokotteesta onko jollain kokemusta? Meidän pitäisi se eka satsi tytölle käydä nyt ottamassa, maanantaina oli aika, mutta minä unohdin... onko tullut sivuvaikutuksia, onko maha mennyt kipeäksi tahi kuumeillut? Sehän on kai tulossa nyt yleiseen rokotusohjelmaan.

Hirveää kiirettä on pitänyt, siksi en tännekään ole ehtinyt kirjoitella. Tuntuu, että ajan kuluminen vain nopeutuu mitä vanhemmaksi tulee...

marsupilami , meillä esikoinen sairasti vesirokon kun oli 2kk , ja tosi lievänä oli,kuulema mitä pienempänä sen sairastaa niin sitä lievempi se monasti on.ei tullut kuin muutama näppy sinne tänne.ja pienethän ei onneksi osaa niitä raapia jolloin ne ei sitten kutiakaan niin paljoa.
jaksuja sinne rokkolaisten kanssa :hug: :hug:

kaurisäiti ja pikku-isäntä 2kk 9 pvä :heart: :heart:

Vesirokosta: Itse sairastin sen 20-vuotiaana ja voin sanoa että olipas kamala tauti! Varmasti olisi ollut helpompi pienenä jo saada. Myös mun sisko (tuolloin 14v) ja isä saivat sen multa. Isä on sen sairastanut lievänä lapsena ja nyt sitten sai uudestaan.

Rotavirusrokotteesta: Luukas sai ekan satsin pari viikkoa sitten ja siitä viikon ajan oli kyllä selvästi vatsakipua. Myös ruokahalu oli heikko. Nyt onneksi taas ruoka maittaa, mutta masu kyllä vielä vaivaa vähän. Olen lukenut että tuon ekan setin jälkeen monella voi olla oireita, mutta seuraavien jälkeen ei olis niin pahoja. Hope so...No, mieluummin nyt vähän vatsanpuruja kuin että sais sen rotan ja joutuis tiputukseen.

kaurisäiti kiitos =)
On oikeasti aika rassaavaa, vaikka toisaalta hyvä asia, kun nuo likat ei niin ole kovin kipeitä että lepäilisivät. Hirmu meno on päällä koko ajan :headwall:
Iso harmitus tuli, kun eivät nyt sitten pääse joulujuhlaan kukaan :| Saa keksiä mielen virkistystä ihan tosissaan, etteivät miettisi ja murehtisi sitä. Varsinkin tuo eskarilainen, kun odotti niiiin innoissaan ensimmäistä esiintymistään.

Vesirokon minä sairastin 25-vuotiaana tosi lievänä. Asiakastyöstä sain 2 vk sairaslomaa ja mikäs siinä kotona ollessa kun ei ollut kuin parikymmentä näppyä siellä täällä. Aivan sylivauvojen sairastelusta ei minullakaan ole tietoa, mutta tosiaan lapsena se kai "kannattaisi" sairastaa.
Sikainfluenssalta on täällä(kin) vältytty.

Esikoinen (1v8kk) ei onneksi ole mustasukkainen vauvan päälle. Hoitaa haluaa ja silitellä :heart: ja pyllynpesun katsominen on ihan parasta hupia. Se tietysti häntä harmittaa, kun kesken imetyksen en ihan joka leikkiin pysty osallistumaan.. Mutta pääosin rauhallisin mielin meillä mennään. Myöskään taantumismerkkejä ei ole vielä ollut havaittavissa, ehkä niitä tulee - tai sitten ei.

Rotavirusrokote joka nyt kuuluu rokotusohjelmaan otettiin eilen. Esikoiselle se aikanaan ostettiin, hänelle ei siitä mitään oireita tullut. Myöskään vauvalla ei ainakaan vielä ole ollut mitään mahaoireita (tai lämpöäkään) ollut havaittavissa.

Nohnoh, kutsu kuuluu joten siinäpä jutut tältä kerralta.
Rintapumpun sain lainaan, joten ehkä siitä sitten kerrottavaa tai kysyttävää jatkossa..

~Tiila ja tyty rapiat 7 viikkoa

Yhteistyössä