*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Aku: Ikävää, että Iinalla on kipuja. Toivottavasti neuvolasetä osaa auttaa asiassa tai sitten vaan terkkariin...

Soseet: Meillä syödään vasta 3 eri sosetta. Eli porkkana ja päärynä viime viikolla ja viikoloppuna porkkanan sekaan uusi maku, maissi. Eilen kokeilin, että oisisn antanu aamupäivällä kasvista ja iltapäivällä hedelmää niin hedelmä ei kelvannu. Tuo porkkana ja porkkana-maissi menee ihan hyvin kyllä vaikka työntääkin osan pois. Ainakin kakka on sen näköistä että porkkanaa on syöty :D Pääärynä maistui myös hyvin viime viikolla kun sen otin ohjelmaan, mutta varmaan tuo kaks kertaa päivässä on vielä vähän liikaa. Määrät meillä kasvaa tasaisesti eilen maistui sose niin hyvin, että meni melkein ruokalusikallinen porkkana ja teelusikallinen maissia. Annan aina niin pitkään sosetta kun tyttö jaksaa syödä sitten alkaa naama mennä mutruun kun haluaa maitoa. Tälle viikolla ostin mangoa, mutta katsotaan jos se jää viikonloppuun ja pysytään kasviksissa... Pakkasessa on porkkanaa ja kukkakaalia ja teen bataatin vielä. Tuon maissin jälkeen otan bataatin ja ens viikolla sitten kukkakaalin. Porkkana sose oli muuten paljon paremman makuista itsetehtynä, ainakin omaan suuhun :)

Jostain olen lukenut, että näin 3-4kk iässä vauvat alkaa tiedostaa olevansa oma yksilö irti äidistä ja että se aiheuttaa ahdistusta jos äiti ei ole näköpiirissä. Onko muilla havaittu mitään vastaavaa? Eilen kävin tyhjentämässä kirpparipöydän ja mies oli niian kanssa sen 1,5h josta 1h oli huutanut suoraa kurkkua. Aloitti myös itkun kun menin illalla suihkuun ja miehen olisi pitänyt antaa iltamaito. Lauantaina oltiin messuilla ja kun tytölle tuli väsy niin ei kelvannut kuin äidin syli, mihin rauhottui ja nukahti hyssyttelyn jälkeen. Saa nähdä miten vanhemmillani menee perjantaina kun mennään miehen ja hänen siskon+mies kanssa keilaamaan ja syömään... Selvästi vaikuttaa että Niialla on tällainen äiti on pop vaihe :D Toisaalta on inhottavaa että isänsäkin kanssa itkee, mutta kai tämä on ohimenevää...

Alley ja Niia 3kk 3vko
 
Alley: Meillä ei tuota ole ainakaan isään liittyen. Me itseasiassa puhuttiin tuosta juuri viikonloppuna kun olen kuullut että tässä vaiheessa monilla isä ei oikeen kelpaa hoitajaksi. Mun mies on alusta asti ollut tosi tasavertaisesti tyttöä hoitamassa. Tuossa välissä oli toki päivät töissä mun ollessa kotona mutta sitä lukuunottamatta on varsin tasavertaisesti hoitanut. Eli toisin kuin ehkä muilla niin mulla on jopa tullut sellainen olo että meillä äiti ei ole mitenkään täysin korvaamaton. Ja hieman se jopa tuntuu pahalta vaikka ei siis tosissaan, näin mä tän haluankin olevan. Mutta monille muilla tosiaan hommat ei oikeen pelitä ilman äidin panosta. Meillä ei oo näin. Lisäksi kun en ole imettänyt niin siksikään mulle ei ole muodostunut samantyyppistä erityisasemaa kuin monilla. Ja tällä hetkellähän mun mies on viikollakin saman verran kotona kuin mä. Eli tyttö viihtyy meidän molempien kanssa hienosti kyllä. Eri asia saattais sitten olla jättää jollekulle perheen ulkopuoliselle. Sitä ei olla vielä testattu.
 
Olipas taas urakka saada kaikki luettua.

Meille ei mitään uutta kuulu. Täysimetyksellä mennään edelleen tytön kanssa, maitoa lienee riittävästi kun tyttö on tyytyväinen ja nukkuu ihan kohtuullisesti. Aamuyöt on helposti levottomia, oon aatellu että johtuisko siitä että alkaa vaippa oleen jo tosi märkä. Kun oltiin to-su reissussa ja kertikset käytössä niin yöt oli paljon rauhallisemmat.

Talvicci: meillä on ollu pojalla yövaippana nature caren vaippoja, niissä on myös koko 7-18 kg. Oliskohan ollu vaan kaupasta sillä hetkellä loppu.

Kertiksistä ostin nyt reissuun muumi-vaippoja koko 3, ihan sopivilta vaikuttivat.

Meillä on kyllä niin että äiti on selvästi tytön mielestä "parempi". Johtu varmaan siitä että imetän ja hoidan tyttöä selvästi useammin, usein mies touhuaa pojan kanssa ja minä sitten tytön kanssa. Poika kaipaa selvästi isän huomiota kun mies illalla tulee töistä. Kyllä se isi kelpaa tytölle sitten myöhemmin.

Reissussa huomasi että tyttö alkaa varmaan kohta vierastaa. Katteli mun äitiä siihen malliin että toi ei ole äiti, uskalsi kuitenkin hymyillä ja kun oltiin useampi päivä niin ei enään samanlailla kattellu. Eli varmaan tunnistaa jo äidin. Pieni huolikin tuli reissussa, tuttu lääkäri epäili että tytöllä saattaisi olla pieni sydänvika. Tytön suun ja nenän ympärys kun tuppaavat menemään sinisiksi kun hän ponnistelee enempi. Oon sitä itsekin kattonu mutta aatellu että näen omiani. Parin viikon päästä on neuvolalääkäri, täytyy siellä asiasta puhua. Tai sitten mennä yksityiselle. Ei tuo onneksi ole mikään hirmuvaarallinen juttu mutta mietityttää kuitenkin.

 
Meijän poitsu maisto eilen ekaa kertaa perunaa :D
Ilme oli kyllä näkemisen arvonen :LOL: Ei sylkeny pois mut oli ihan et häh, mitä tää nyt on? :D


Eilen metästin urakalla imetysliivejä (yllätys, en oo vieläkään niitä löytäny vaikka niistä monensti oon täällä jauhanu :LOL: )
Löysinki kahet jotka tilasin,toiset tosin oli ihan tavalliset rintsikat mut niistä sai olkaimet irti. Toivottavasti edes toiset olis hyvät...

Jollaki koko laskurilla sain ympärysmitaks 70 ja huomasinpa vain että ei meinaa löytää tommosella ympärysmitalla rintsikoita :headwall:
Pitäs selailla taaksepäin näitä kirjotuksia ku joku sillon pisti linkkejä imetysliiveistä...

Taas kysyn mut mistä te oottekaan rintsikoita tilannu?
:whistle:

Mulla on aina ollu hankala löytää hyviä rintsikoita ja nyt imetysaikana se on menny entistäkin vaikeemmaks :|

*Talvicci ja "Unski" 3kk3vko6pvä* :heart:
 
huomenta!

Soseet:

Lempparit on tytöllä hedelmähyvä ja bataatti. Ainakin toistaiseksi :D
Eilinen puuro, jonka ostin, oli TOOSI hyvää myös...hieman ekat lusikat kummastutti, mutta sitten alkoi tulla tuttuja HMMM ääniä, jotka tytöllä tarkoittaa, että HYVÄÄ :D
Saa nähdä miten käy tuon lihasoseen kanssa, jota tänään testaan. :whistle:

Meillä ihan samaa ollut nyt 1kk ajan, että jos katoan yhtäkkiä näkösältä, tulee itku. Mutta jos salakavalasti menen pois, kun tytöllä on tekemistä, ei ole moksiskaan.

Mutta nyt tuo tyttö komentaa isiä tuolla ihan hulluna...saa papukaija taas kyytiä..tyttö on niin vakuuttava tuossa komentamisessa :D :wave:
 
Ei prkl...

Nyt tulee purkaus yläkertalaisista!!!

Heillä on siis Suursnautseri ja on tosi kookas kaveri, lempeä kuin leppäkerttu, mutta...

Omistajansa eivät vie koiraa ulos kuin 2-3krt päivässä niin, että joka lenkin pituus on max.5min :evil:

Eilen sitten koira pyöri jälleen parvekkeella...ja jälleen kusasi suoraan siihen vedenpoistoputken kohdille...ja kaikki kuset on nyt näköjään pitkin meidän ja kaikkien alakertalaisten parvekelaseja ja kaiteita...hyihän *****.
Ja tuo on näköjään aika opetettu juttu, sillä syksystä saakka on valunut keltaista nestettä aika ajoin sieltä, ajattelin tosin silloin, että varmaan likavettä tai jotain, mutta ei...sitä itseäänhän se...

Mitähän kummaa pitäisi tehdä. Säälittää koira parka, joka jo isohkon kokonsakkin takia saa AIVAN LIIAN VÄHÄN ulkoilua ja ettei pääse edes pissallekkaan ulos tarpeeksi usein.
Miehensä on töissä, mutta nainen kotona päivät pitkät ja varsin liikkuvainen tapaus tuo nainen silti on, siivoaa kuin hullu tuolla ylhäällä. Lapsia heillä ei ole...
Ja sitten toisaalta on tämä hygienia asia.
Kirje olisi toki alkuun paras, mutta en sitten tiedä onko tästä mitään hyötyä. En edes tiedä, onko miehensä siinä uskossa, että vaimoke vie koiran päivällä ulos pidemmälle lenkille :roll:

Mitäs olette mieltä...mitäs tekisin?
 
Kääk, Paapelon tilanne! Minä menisin soittamaan ovikelloa - voihan olla, että he ovat mielestään keksineet hyvän varaulkoilutuskonstin, eivätkä edes hoksaa että tuotokset ovat sitten naapureiden ilona.

Jahas, kutsuhuuto kajahti sitten sen samantien.
 
Aku
No huh huh mitä tyyppejä paapelon yläkertalaisina :eek: Haukku parka :(
Mä laittasin kirjeen ja jos ei mitään tapahdu niin soitto isännöitsijälle.

Muistan aikoinaan kun kaverit teki päittäin vaihdon stadin kämpässä erään naisen kanssa.Muutokuorman kanssa kun saavuttiin paikalle ei ollut ainoatakaan kassia/laatikkoa pakattu ja nainen oli ottanut koiran ehkä 1-2 kk aiemmin...penturaukka ei ollu kyllä päässy ikinä ulos siitä koiranp*skan määrästä päätellen.Sitä oli siis sisällä sänkyjen,pöytien ja tuolien alla ja parveke aivan täynnä :x ja kesä kun oli vielä niin ah ihanuus sitä dunkkista!
No onneks kaverit sai päivystävän huoltomiehen käymään ja kämppähän meni remonttiin ja he saivat varaston kamoilleen.Pääsitvät muuttamaan vasta 1kk päästä.Oli kyllä aivan ikimuistonen muutto kaikenkaikkiaan...

Jaahas,sitten niitä neuvolakuulumisia:
MITTOJA talvicille!
pituus 63,2cm
paino 6450g
pipo 41

Mukava setä oli ja höpötettiin niitä näitä mutta enpä kyllä hullua hurskaamaksi tullut noista syömis asioista ja muista.Kuulemma hieno ja tempperamenttinen tyttö.Tuota mansikkaluomea vilkas ohimennen lääkäri ja sanoi että saurataan vaan.Kovin mielellään eivät kuulemma ala suun alueella olevia leikkaamaan jos eivät häiritse.Niin ja rotaa tuli 3. annos.Sekä osallistuttiin finip tutkimukseen.Esikko aikoinaan influenssarokotetutkimuksessa sai myös ton pneumokokkirokotteen ja ei oon yhtään korvatulendusta tms. sairastanu.Toivotaan siis että Iinakin sais sen rokotteen eikä sitä hepatiittiverrokkia.

Otin itelleni tossa samalla sikapiikin,saas nähän mitä siitä seuraa.Moni on valitellu niitä tulleita oireita.Kunhan ei kovin kipiäks tulis ku tarvii näitten tytsyjen kaa kuiteskin pärjätä.

Nyt päiväkahvit ja nautin hetken hiljaisuudesta :D

-Aku ja tuhisevat tytöt
 
Paapelo: Soita eläinsuojeluvalvojalle ja kysy neuvoa. Varmaan olisi parempi että joku ulkopuolinen käy katsomassa tilanteen ja antaa omistajille ohjeita. Tuollainen eläimenpito ei ole mistään kotoisin. Snautserit on hyvin aktiivisia koiria ja jos vielä ei mitään ongelmia ole niin niitä tulee sitten, kun koira turhautuu aktiviteettien puutteeseen. Ja tietenkin isännöitsijälle tuosta parvekkeella kuseskelusta. Ihme että ovat saaneet koiran opetettua moiseen, kun luontainen tapa on kuitenkin tehdä tarpeet ulos.

Muoks: http://www.sey.fi/elainsuojelu/seyn_elainsuojeluvalvojat/etsi_lahin_valvoja/uusimaa Tuolta löytyy uudenmaan vastaavat, oli jotain eläinsuojeluneuvojiakin joille voi soittaa tai laittaa mailia.
 
Täällä taas kurkistelemassa pitkästä aikaa =)
No niin ja esikoinen tietysti tuossa heti vetää hihasta...
Meillä kaikki hienosti, nukutaan hyvin ja täysimetyksellä mennään, vaikka eilen kyllä 4kk neuvolassa puhuttiin, että alettaisiin maistelemaan perunaa tai jotain..
Olivia on pieni sirpakka tehotyttö, joka kääntyi selältä mahalleen 3,5kk ikäisenä =)
4kk mitat on 5520kg ja 61cm.
ilmoittauduttiin äitivauvajumppaan ja luulen, että tän kokoinen paino on minulle oikein sopiva =)
sen verran itsellä ollut huonoa tuuria, että 3 rintatulehdusta jo takana joulun jälkeen...toivottavasti tämä viimeisin on nyt viimeinen kerta..
mutta nyt taas mentävä....

terveiset kaikille ja palaillaan taas :wave:

nöppönen80 ja Olivia 4kk 2pv
 
Terkkuja neuvolasta, touhukas poika ja kaikki hyvin. Tässä Talvicille mittoja, muutama oli etusivulle hypänny väärin joten tässä kaikki:

1kk 5690g&57,5cm&39,2cm
1,5kk 6440g&59,6cm&40,2cm
3kk 7660g&62,5cm&42,2cm

ja uusimmat 4kk 8440g&66cm&43,6cm. Iso poika siis on ja hyvin kasvaa rintamaidolla.

LinneB ja poitsu 4kk 2vpä
 
Kiitoksia mielipiteistä.

Ajattelin, että ensin isännöitsijälle kirjettä ja samalla eläinsuojeluun.
Minullahan ei oikeastaan ole mitään varmoja todisteita, pelkkiä olettamuksia, mutta en kyllä keksi mitä muutakaan se keltainen neste voisi olla, kuin sitä itseään. Ja tälläkin hetkellä heidän vedenpoistoputkensa päässä kimmeltää keltainen jääpuikko :x

alleylle kiitos linkistä myös.

On niin sääli, että koiraparka joutuu touhottamaan kaikkia ylimääräisiä energioitaan illalla sisällä. Hirveä juoksemisen tarve yllättää toisen aina illalla ja yrittää 70 neliön kämpässä tuulettaa menemään.

Asiasta kukkaruukkuun.
Tyttö pääsee hitaasti mutta varmasti kaikkiin muihin suuntiin paitsi eteenpäin :D Onneissaan silti on =)
 
Talvicci: Mä ostin sillon odotusaikana netistä Carriwellin kahet rintsikat joista toiset on ihan mun lempparit. Aina on ikävää ku ne joutuu pesuun :) Mut ne kuivuu tosi nopeesti. Ne ei paina mistään, eli voin myös nukkua niiden kanssa, mut ne on silti tosi tukevat.

Silja sai äsken ihan hillittömän naurukohtauksen :) Yleensä saa vähän tehdä töitä että rupeaa kunnolla nauramaan, mutta tänään jotenkin nauranu paljon. Äsken naurun syy oli ihan hillittömän isot kakat :D Hassu tyttö :) Ensin rusautteli vaipan täyteen ja sit alko kovaäänisesti nauraa eikä meinannu ees lopettaa :) Itsekin nauroin mukana, oli niin hassua.

Ah, päivän ekat päikkärit menossa (periaatteessa). Päivällä nukku vaunuissa yhteensä ehkä puoli tuntia ja kahvilassa parisen minuuttia. Saa nähdä menikö tyttö nyt sitten jo yöunille. Toivottavasti ei ihan vielä... Pitää kuitenkin tossa ysin aikaan herätellä et saa yökkärin päälle. Ostettiin sellanen unipussi nyt :) Peitto nimittäin on aamulla ihan missä sattuu aina.

Eipä muuta ihmeellistä tänne.

hemari ja Silja 4kk+
 
Taidanpa laittaa tännekkin:

Eli onko teillä jokin motto, joka kuvaa teitä ihmisenä tai teidän ajatustapaanne parhaiten?

Omani ovat:

Onnen salaisuus on taidossa iloita pienistä asioista.

Suuttumus on ihmismielen keino panna kone vapaalle siihen saakka
että kärsivällisyys alkaa taas tuottaa käyttövoimaa.


Elämä ei ole ne päivät jotka ovat menneet, vaan ne päivät jotka muistamme.

Eli kiteytettynä:

Osaan olla hurjan iloinen pienimmistäkin asioista, joita mahtuu elämään enemmän, kuin niitä suuria. Tuloksena tästä seuraa yleensä todella iloinen persoonani :D
Sallin itselleni ja muille suuttumuksen, mutta en jaksa kiukuta kovinkaan pitkään ja toivoisin muidenkin sopivan pian. Minussa on siis aavistus sovittelijaa, joka sillointällöin voi kääntyä minua vastaankin.
Vaalin muistoja, hyviä ja huonoja ja toivon niiden opettavan elämästä kaiken arvokkaan. Muistot voivat parhaimmillaan olla suuri motivaation lähde tilanteeseen kuin tilanteeseen, kunhan ei jää elämään muistoja uudestaan. =)
 
Aku
Enpä tiedä onko tää nyt motto mutta laitanpa kuitenkin :
Pessimisti ei pety.
Saa mut kuulostamaan tosi ikävältä ihmiseltä mut enivei.Ajattelen aika monista asioista et persiilleen menee kuitenkin.Sit jos ei meekkään ni onpahan ilonen yllätys.Toisaalta kovin ristiriitaista luonnettani hyvin kuvaa myös se että mun huonossa tsägässä on jo koomisiakin piirteitä eli huumorilla selviää melkeinpä tilanteesta kuin tilanteesta :D
 
Hui kauhistus tuota paapelon yläkertalaista. Mä varmasti ottaisin yhteyttä isännöitsijään ja juttelisin hänen kanssaan tilanteesta että soittaako eläinsuojeluun vai ei... Itse en välttämättä oven taakse lähtisi sanomaan mitään mutta nimettömän kirjeen voisin kirjoittaa.

Jere on ollut eilisestä asti kiukkuinen kuin ampiainen, josko ne hampaat pikkuhiljaa alkaisi tulla kun ikenet ovat sen näköiset. Mitään muuta uutta tänne ei sitten kuulukaan, paitsi että tuo kissa on ihan täystuho :LOL:
 
Iltaa (yötä) !! :D

Ulpu79 juu siinä rokotetutkimuksessahan ei tosiaan ole varmaa,saako pneumokokkirokotteen vai rokotteen b-hepatiittia vastaan. Joten hyvä kustantaa itse,jos sen "oikean" rokotteen haluaa.
Meillä poika sai rokotteen ilmaiseksi neuvolasta, ilmeisestikin kun riskiryhmään näiden operaatioiden,keskosuuden ym vuoksi kuuluu, niin suositusten mukaan mentiin.

Ja tässä päivityksiä
eli 6kk 5620g ja 58cm =)

nöpötin ja pojanpallero :heart:
 
Huomenta! Neiti heräs virkeenä seittemältä ja mulla ois vielä unta riittäny, niin huono yö takana. Tyttö heräili taas parin tunnin välein ja välillä autto asennon vaihto ja välillä mentiin syömään. On alkanu syömään yölläkin tosi isoja määriä maitoa 150-200ml kun ennen oli 100-130ml. Luulen että heräilyt johtuu siitä, että harjoittelee nyt tuota kurkkuääntä eli grr, mutta tällä hetkellä tulee lähinnä ähinää tai suhinaa :D No ysiltä varmaan menee ekoille päikyille sitten.

Eilen nukuttiin vaan yhdet päikkärit, mutta ne kestikin sitte melkein 4h. Meillä tyttö nauraa jo aika paljon. Enää ei tarvitse tehdä töitä naurun eteen vaan se tulee aika spontaanisti jo. Eilen hekotti ekaa kertaa lelulle ja yleensä nauru tulee kun yhdistetään hauska musiikki tai loru/hokema ja liike. Viime viikolla eläkeläiset oli in, hytkytin tyttöä humpan tahtiin ja tyttö nauraa räkätti sylissä :)

Paapelo: Kerro sitten kuinka sen koiran käy.

Mulla ei kai oo mitään elämän ohjetta, ainoa mikä tulee mieleen on tee niin kuin haluat itsellesi tehtävän. Eli ajattelen elämämässä aika paljon asioita toisten kannalta, miehen mielestä kai vähän liikaakin välillä, kun puolustelen toisten toimia. Pyrin välttämään riitoja ja selvittämään asiat puhumalla.

Nyt täytyy mennä pesulle tytön kanssa, sellaiset hajusaasteet kantautuu tuosta vierestä :D

väsynyt Alley ja aamuvirkku Niia :)
 
Huomenta!

Nonniin...nyt on tytölläkin se flunssa...ei paljoa näihin viruksiin mammanmaito tehoa :/
Onneksi sentään yö meni hyvin. Itse nukahdin 01.00 aikoihin ja herättiin ekan kerran syömään vasta 06.00 jälkeen. En siis herännyt kertaakaan yöllä hyssyttelemään tyttöä.

Nukuttiin sohvalla ja tyttö oli vieressä. Tyttö nukkui ison tyynyn päällä, jolloin oli koholla ja sipilisukka roikkui vieressä =) Oli tuosta sipulista jonkin verran apua, tosin enemmän kyllä mamman silmät valui :D
Kova on yskä silti ja varmaan vähän on nyt lämpöä. Pitää vähän kuulostella tuota vointia ja jos vaikuttaa pahemmalta päivällä, niin huomenna mennään lääkäriin. Ei noin pienen ole kovin hyvä kärsiä tuommoisesta yskästä...ainakin tarkistetaan korvat, jos ei muuta.

Tuossa se lattialla tohkeilee ja mönkii taaksepäin...ihan kuin ei lentsua olisikaan. On ne sitkeitä =)
 
Varasin nyt kuitenkin jo sen lääkärin. Ilta päivällä mennään. Saapahan nyt ainakin sitten tietää että onko korvissa mitään, jos ei muuta. Eipä ihan flunssaan mitään voi tehdä, mutta ei vara venettä kaada.

Pakko lähteä ulos kohta. Saa tyttö alkaa päikkäreille ja pääsee poika vähän ulos. Alkaa hyppiä pitkin seiniä ja tekee tuhmuuksia. Ollaan oltu kotona, tai poika on ollut, 3:ta päivää, niin ei ihme. Poika on jo paljon parempi ja kun kolttosia jaksaa tehdä, on se selkeä merkki, että paranemassa ollaan ;) :LOL:

Tulen sitten kertomaan mitä lääkärisetä sanoi.
 
paapelo
Onpas ihana naapuri :headwall:
Kerrostaloelämän iloja :|


Eipä lähettykään tänään vaunulenkille... :whistle:
Mittari näytti aamulla ku heräsin -26c ja nyt jo kiristyny -28c :(
Sais jo nuo pakkaset riittää...

*Talvicci ja "Unski" tasan 4kk!* :heart:
 
Sara on kans flunssassa ja eilen oli lämpöä. Yskii välillä kovasti. Mulla ei nyt hajuakaan, pitäisikö lääkärissä käydä? Kumminkin ihan pirteä muuten, niin en edes ajatellut et pitäis mennä. Eilen olin ihan varma, ettei nuku yötä kokonaan, mut niin vaan taas nukkuin 10 tuntia kertaakaan heräämättä.
 

Yhteistyössä