*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

No tuota tarkoitus on ottaa tuohon oikeaan lapaan suht iso (lavan mittainen) pitkäpyrstöinen kolibri ja sitten jatkaa aina ajoittain kuvaa selänpituudelle menevällä kukka köynnöksellä, jonka viereen kolibri sitten jää ikäänkuin etsisi sopivaa kukkaa itselleen. Nuo kukat on sitten kaikki erilaisia, alimmaksi ihan alaselkään tulee lootus ja ylimmäksi oma lempikukkani lilja, keskelle tulee äitini, sekä isovanhempieni lempikukat, keskelle jää orvokki. Orvokki oli edesmenneen rakkaan isovaarini lempikukka ja hän niitä aina hoivasi kotipihallaan. Aina siihen saakka, kunnes kunto heikkeni hän niitä hoiti ja kasvatti ja vielä sairaanakin jaksoi paasata kovaan ääneen isomummulle, jotta muistaa pahus niitä hoitaa ja kattoo kanssa, ettei ne hiiren lahtaajat (isomummun kisut ) niitä mene tallomaan :D

Kukat siis kulkisivat ikäänkuin aaltomaisesti/köynnöstäen/kiertäen, miten sen nyt ajattelee selkääni ylhäältä alas.

Näin ajattelin...tässä juuri luonnostelen ajatusta. Tarkoitus olisi, että tämä yksi suuri, olisi se ainoa, kun siihen kuluu aikaa ennen kuin saa valmiiksi. Niinpä niin :LOL:
 
alley Jaksamista :hug:

Me käytettiin eilen Sara lääkärissä. Oli onneksi aivan ihana lääkäri. Aika oli 12.30, yllättäen tunti saatiin odottaa, että päästiin sisälle :kieh: Jos olis raha tilanne toinen, yksityiselle mentäis. Ei tartteis odotella lapsen kanssa tunti kaupalla. Kyllähän siellä keuhkoissa kuului jos jonkinmoista rohinaa ja porinaa, mutta korvat ja kurkku oli puhtaat. Mä en ymmärrä miten toi lapsi voi nukkua koko yön, vaikka on ihan tukossa. Illalla nostettiin sängyn päätyä ja laitoin pyykit kuivumaan sängyn viereen. Vähän helpotti ainakin se päädyn nostaminen. Illalla neiti oli älyttömän kiukkuinen ja ilmeisesti nenä kipeä. Aina kun itse koski nenäänsä, niin hirveä huuto tuli :(

Marsupilami- Toi keittosuola suihke kuulostaa tosi hyvältä vaihtoehdolta. Ja pitääkin taas tota tuttia yrittää tyrkyttää. Kiitos vinkeistä :hug:
 
Huomenta päivää!

Yö meni suht hyvin taas. Yskänlääkettä ja nestemmäistä panadolia annoin ennen yöunia ja kerran yöllä saman satsin. Tyttö heräsi kerran syömään ja sitten vasta aamulla. Nukutin tytön turvakaukaloon, jonka vuorasin peitolla ja siellä oli tytöllä pieni pesä. Siellä nukkui hyvin, kun kaukalo kiikkui ja Iina oli kunnolla pystyssä.
Illalla nousi lämpö 38, mutta nyt aamulla oli 37,5. Seuraillaan. Toivotaan nyt, ettei tässä viikonloppuna tarvitsisi mihinkään lastenklinikalle lähteä.

Poikapa onkin sitten tervehtynyt, vähän on räkää nenässä vielä, muttei siis valu eikä yski ja lämpö normaali.

paapelo+poju+Iina 4kk 3vk 1pv :D
 
Kuulostaa kivalta toi paapelon tatuointi, siitä tulee varmasti näyttävä ja hieno. Toi on sitä että otan vain tämän yhden, ja sitten kun aika on mennyt niin haaveilee jo toisesta. Tai siis niin ainakin itselleni kävi :LOL:

Meillä on suht terveenä kaikki pysynyt, pientä flunssan alkua kaikilla mutta yritetään lääkkeillä estää puhkeamista. Mulla oikea käsi aika kipeä siitä eilisestä possurokotteesta mutta onneksi ei kestä kauaa kun sekin kipu on ohi.

Huoh, täällä sataa lunta. Vaikka talvesta pidänkin niin mun puolestani saisi tulla jo kevät ja kesä. Olen kyllästynyt jo tähän lumeen ja kylmyyteen.
 
Kivalta tosiaan kuulostaa paapelon tuleva tatska =) Itse en niinkään tatuoinnista ole haaveillut, mutta jonkin aikaa olen tahtonut korun tuohon ylähuulen yläpuolelle sinne sivulle, joku pieni kaunis nappi. Tuskin koskaan kuitenkaan otan.. :LOL:

Me ollaan oltu koko aamupäivä pojan kanssa kontrolleissa, oli fysioterapiaa, pään ultrausta ja lääkäriä. Jatkossa fyssari kerran viikossa ja jumppaohjeita saatiin kotiin. Vähän fyssari tykkäsi,että tuo meidän poika on vähän "pieni paketti vielä", nyt pitäisi alkaa harjoittelemaan selän suorassa pitämistä istualtaan ja pään kannattelua vielä enemmän. Ja vaikka neuvolassa on sanottu,että tasaisesti ja hyvin kasvaa,niin lääkäri oli sitä mieltä lastenpolilla että vähän alarajoilla painon ja pituuden suhteen mennään, joten säännölliset kasvukontrollit jatkossa myös polin puolella. Lisäksi suositteli lisäämään soseita aivan reilusti, eli niin paljon antaa kun vaan maistuu. Varmaan aletaan pikkuhiljaa lihasoseitakin kokeileen..

Tänään lähdemme katsomaan mun siskon Wanhojen tansseja :) Oikein oli kauniin puvun hankkinut, näin sen viime viikolla.

nöpötin ja pojanpallero :heart:
 
Onpa taas aika kulunut nopeasti, kun ei ole ehtinyt kommentteja kirjoitella. Nyt neiti nukkuu vielä, jos nyt ehtisi vähän kirjoittaa.

Tiistaina käytiin 4 kk lääkärineuvolassa. Lääkärin mukaan jäntevä, hyväntuulinen tyttö. Kasvaa hyvin ja tasaisesti. Paino oli 7596g, pituus 65,5 cm. Pelkällä rintamaidolla on vielä menty. Muutaman kerran on saanut korviketta, kun lypsetty maito ei ole riittänyt, kun olen ollut jossain käymässä.

Soseita ei siis olla vielä aloitettu. Olen ajatellut, että jos parin viikon sisällä aloitettaisiin vähän maistelemaan. Vielä ei meillä mikään kiire ole, kun näyttää maidollakin kasvavan. Öisin on syönyt kaksi kertaa, mut ei se kovin paljon haittaa, kun nukahtaa saman tien uudelleen.

Anopeista oli ollut puhetta. Mulla on tosi mukava anoppi. Neiti on ollut anoppilassa hoidossa useamman kerran, jos on viikolla tarvinnut hoitajaa. Mun vanhemmat on vielä työelämässä. Anoppi ei ole enää töissä. On aina valmis hoitamaan neitiä. Nytkin neiti oli eilen ja toissapäivänä hänellä hoidossa. Päivän jälkeen keskusteltiin, et miten päivä oli mennyt.

Motto Mulla ei ole mitään erityistä mottoa. Ehkä tällä hetkellä on tullut ajateltua, että kaikki asiat järjestyy ajallaan. Niin on nyt ollut. Opiskelut on vähitellen edennyt ja talon rakentaminenkin edistyy.

Alley :hug: jaksamista. Meillä on välillä niin, että isä ei kelpaa iltaisin nukuttamaan. Kerran oli niin, että olin jumpassa. Olin juuri ennen lähtöä syöttänyt neidin ja neiti nukahti. Oli melkein heti herännyt. Oli sitten tullut nälkäiseksi ja pullo ei ollut ensin kelvannut, kun isä oli antanut. Mut sit vissiin neiti huomasi, että äiti ei ole nyt lähellä, niin pakko ottaa korviketta pullosta. Nyt ei ole vastaavaa ollut. Viime viikolla neiti oli isän kanssa mun vanhempien luona tai mun äiti ei ollut kuin hetken kotona eli oli siis suurimman osan ajasta isänsä ja pappan kanssa. Neiti oli ollut tosi hyvällä päällä ja syönyt pullosta hyvin lypsettyä maitoa. Olin työkavereiden kanssa syömässä ja teatterissa. Illalla kun tulin kotiin neiti kaipasi jo äidin läheisyyttä. Oli itselläkin ikävä neitiä.

Amky :hug: jaksamista

Vaipoista Neidillä on tällä hetkellä käytössä Pampersit ja välillä Liberot. Molemmista on koko 3. Liberoista pitäisi seuraavaksi ostaa kokoa isommat. Pampersit tuntuu olevan parempia, kun niihin mahtuu enemmän pissaa.

Neiti nukkuu vielä. Nyt ruoanlaittoon.

Nasuli08+neiti 4kk
 
Oivoivoi...tää mamma on niin nuutunut...lenssu iski sitten kunnolla päälle...nenä on täysin tukossa, mistä tätä räkää oikein tulee?? Kun niistää, ei ehdi edes liinaa pois heittää, kun nokka on tukossa taas :snotty:
Ja kaikenlisäksi tuntuu kuin olisi kuume nousemassa..blääh...onneksi nämä taudit ei kestä pitkään.
 
Meillä tilanne muuttui sitten niin, että Sara on sairaalassa ja hänellä on RS-virus. Eilen kun heräsi päikkäreiltä, niin olo huononi silmissä ja hengittäminen oli vaikeaa. Lähdettiin terkkariin ja sieltä sairaalaan. Sairaalassa sai lääkkeitä ja tultiin kotiiin kun näytti jo hyvältä, mutta tunti kotona ja taas lähdettiin takaisin.
 
Aku
Apua!Pikaista paranemista Saralle! :( :eek:
Kaverin muksu sai aikoinaan reilun 1kk iässä sen.Oli kyllä pitkän sairaalassa huonossa kunnossa,mutta parani kuitenkin lopulta.Kyllä se vaan säikäytti :|
 
Paranemisia tosiaan Saralle :flower:

Ja myös perusflunssan kanssa kamppaileville paranemisia. Täällä on kanssa vanhemmat olleet flunssassa, pikkuneiti jostain syystä ei.

Nella oppi tänään kääntymään selältä vatsalle! Jee:) On tätä jo harjoiteltu! Kerran sen keksittyään on tainnut jo 5 kertaa peräkkäin mennä.
 
Saralle :D :D Pikaista paranemista :heart:

Meillä alkaa myös helpottamaan poitsulla tauti, enää olen minä sairastamatta...

Hormooni toiminta vetää nyt ihan ylikierroksilla jostain syystä. Mielialat menee laidasta laitaan sekunneissa ja isäntä harkitsee jo vakavasti että lähtee lasten kanssa mummolaan, kun olen niin ihmeellisellä tuulella.
Siivoan kuin hullu vaatekaappeja ja pojan pieniä vaatteita kun laitoin pois niin itkeä pillitin ihan mielettömästi.. Jokohan sitä alkaa olla sekoamassa :D
 
Pikaista paranemista Saralle :hug: Mäkin tiedän monta vauvaa mitkä ovat menneet tosi huonoon kuntoon RS-viruksen takia. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin.

Mulla käsi vieläkin todella kipeä siitä possurokotteesta, te ketä sen olette käyneet ottamassa niin jos on ollut käsi kipeä niin kuinka kauan? Mieheni sai sen sillon joskus ensimmäisten joukossa mutta sillä ei ollut läheskään niin kipeä kuin mulla.

Nellalle onnittelut uudesta taidosta :flower:
 
Sara-vaaville pikaista paranemista! Tsemppiä myös muille nuhaisille. Meillä ollaan miehen kanssa erittäin nuhassa, poitsu ja lähes parantunut. Tänään ollaan vieläpä häihin menossa, poika viedään mummulle hoitoon.

possupiikin otin jo viime syksynä ammattini puolesta, käsi oli kipeä muistaakseni 2-3 päivää, miehellä ainakin sen 3päivää. Ja mulla oli muutenkin lihaskipuja ja kuumekin nousi siitä rokotteesta.

Mutta nyt meikkaushommiin :wave:

nöpötin ja pikkuinen pojanpallero :heart:
 
Saralle pikaista paranemista! Ja muutkin nuhaiset, nyt kuntoon kaikki!

En tiedä onko meilläkin Silja tulossa kipeeksi kun on pari päivää ollu ihan omituinen... Ei yhtään itsensä. En meinaa saada häntä edes hymyilemään ja kovin on väsyneen oloinen koko ajan. tänään nyt menossa KOLMANNET päikkärit, vaikka normisti ei nuku päivällä pajon yhtään! Mikähän pikku ressulla on...kovin pistää mut huolestuneeksi :|

Nellalle onnittelut kääntymisestä :)

Voi että kun pakko taas tulla näin kylmä... Kevät, tule jo!

hemari ja Silja kohta 4,5kk
 
Paranemisia nuhanenille!

Meillä on suuri suru kun isäni menehtyi täysin yllättäen viime sunnuntaina, ystävänpäivänä. Hän oli perusterve 58-vuotias, mutta sydänperäiseen juttuun hän meni. Kaikki tapahtui tosi nopeasti eikä hän joutunut kärsimään kivuista, onneksi.
Poika on tuonut meille sureville iloa kun saamme seurata hänen kehittymistään. Tällä viikolla hän on alkanut nauramaan ääneen oikein kunnolla hohottaen :)
Toivoisin niin kovasti että vaari ja poika olisivat ehtineet tutustua toisiinsa paremmin, mutta näillä korteilla on jatkettava nyt eteenpäin :(

Me ollaan nyt maisteltu bataattia päivittäin ja se menee oikein kivasti alas. Huomenna jos jaksan niin soseutan porkkanaa pakkaseen valmiiksi. Suu on ammollaan kun sosetta tarjoaa :)
 
Pikkusille nuhanenille paranemisia... :wave:

Flora
Paljon jaksamista ja voimia sinne suuren surun keskelle :hug:
On tosi raskasta menettää läheinen ihminen, varsinki semmonen jolla olis ollu vielä elämää edessä ja jonka kuolemaa ei olis osannu arvata.
Vaikka en tietenkään tarkota että se olis vähemmän raskasta jos poismeno olis ollu odotettavissa.

Toukokuussa tulee 5vuotta isosiskon kuolemasta ja oon ite miettiny ihan samaa kun sinäkin... Ei tule meijän poika tätiään ikinä tuntemaan... :(

Onneks on kuitenki valokuvat ja monta ihmistä kertomassa juttuja ja muita... :hug:

Possupiikkiä en ole vielä ottanu...Pitäs käyä ottaa kuhan sais aikaseks...
Tuostaki olen yheltä läheiseltä ihmiseltä saanu kuulla kauheeta valistusta kuinka se on niin ja niin kauheeta myrkkyä :headwall: Hohooooi


Meillä poika sai tänään potun lisäks porkkanaa ja hyvin maistu :)
Ei muuten mitään kummempia kuulu....

*Talvicci ja "Unski" 4kk3pvä* :heart:
 
Merkkaan vaan et kävin teitä kattomassa täällä! Ollaa reissussa Kanta-hämeessä ja kommentoin kotoa sitten tarkemmin ! =)

Mukavaa ja KYLMÄÄ viikonloppua! Tääl on ainakin! Ja tytöt nuhassa meilläkin, mä viel oon säästyny :)

Empsu
 
Flora:
Syvimmät osanottoni menetyksen johdosta :hug: :'(
Läheisen menetys sattuu kovasti, mutta onneksi tuskaa tosiaan helpottaa se, että isäsi tulee aina elämään teidän muistoissanne ja voitte kertoa lapselle tarinoita isoisän hassutuksista ja persoonasta...niistä tulee hyvä mieli kunhan aika parantaa :hug:
 

Yhteistyössä