*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

alley Kiitos muistutuksesta, en meinaa oikeesti muistanut tota sairaanhoitajan puhelin juttua :hug: Soitin sinne ja sain varmistuksen mun mielipiteelle, eli ei tarvii lähtee tässä vaiheessa lääkäriin, ku tyty on kumminkin ihan pirtee. Toivotaan et lähtee paranee. Mä olin viikko sit ite flunssassa, et eiköhän tää ole multa saatu tauti.

heips taas pitkästä aikaa!

Paapelo: tuosta teidän naapurin koirasta pitää ehdottomasti ilmoittaa jollekkin, ainankin ensin laita kirje sinne että tuon on loputtava ja jos tilanne ei muutu niin soittaisin eläinsuojeluun. Koiran omistajana raivostun tuollaisesta käytöksestä, varsinkin jos se emäntä on siellä KOTONA koko päivän niin luulisi löytyvän aikaa lenkkeilyyn.. Mulla on aina ollut koiria ja ihmettelen sellaisia ihmisiä ketkä niitä ottaa ja ei sitten jaksa hoitaa. MRRRR!! No pitipä taas avautua mutta tuo saa mun verenpaineet nousemaan taivaisiin :D

Jep, sitten muuta asiaa: mun motto elämässä on "tili tuli, tili meni, näkikö kukaan tilannetta?" hehhee! Oon yrittänyt noudattaa samanlaista elämänasennetta Paapelon kanssa eli nauttia joka hetkestä ja vaalia kaikkia muistoja. Mun mielestä stressaaminen on turhaa ja asioilla on tapana järjestyä!

Nukkumisesta: pojuhan on nyt 3,5 kk ja meillä on yöunet käyneet aika katkonaisiksi, poika heiluu ja pyörii ja välillä kiljahtelee mikä tarkoittaa että mä herään koko ajan niihin ääniin! Onko muilla vastaavaa? En usko että mahaa hirveästi valittaa kun on aina osannut piereskellä ja röyhtäillä kunnolla (oikea ÄIJÄ meillä) mutta ajattelin että tuleeko nuo uudet oppimansa asiat sitten uniin myös?? Ja ruokaa on ruvennut menemään 3 tunnin välein eli oisikos sitten soseista/kiinteistä apua? Millä kannattaisi aloittaa?

Meillä harjoitellaan myös liikkumista ja harmihan siitä aina tulee kun ei mihinkään vielä pääse. Selällään potkii itseään milloin mihinkin suuntaan ja tänään poju löysi omat polvensa! Kai ne varpaat löytyy seuraavaksi :D

Mun piti jotain vielä kommentoida mut nyt en muista mitä... ahkerasti oon kyllä lukenut teidän juttuja!

Ei muuta kuin aurinkoista päivää kaikille!

Ruusu: Täällä ihan samanlainen reaktio tuosta koira asiasta :LOL: Se vielä että kuka älypää ostaa sellaisen koiran mikä oikeesti vaatii liikuntaa/harrastamista vain sohvaperunaksi...

Meillä alotettiin nuo soseet parempien öiden toivossa, vielä ei ole auttanut kun määrät niin pieniä. Tänään meni kokonaan reilu rkl bataatti-maissia :) ekaa kertaa koko annos ja välillä tytön suu oli valmiiksi auki. Meillä uudet taidot tulee uniin, mies sanoi heränneensä Niian grr ääniin, mistä kerroin aamulla. Ihme kyllä etten minä herännyt siihen kun yleensä herään kaikkiin ääniin mitä tyttö päästää. Toivon, että viimeistään reilun kuukauden päästä yöt paranisi kun saa aloittaa puurot :) Niin ja soseet kannattaa aloittaa porkkanalla tai bataatilla kun ovat vähän makeita. Perunaa suositellaan, mutta monet vauvat ei siitä tykkää.

Kyllä uudet taidot tai niiden opettelu tulee uniin. Tai ainakin niin, että unet menee katkonaisiksi, mutta on ohimenevää, vaikkakin nyt alkaa varmaan joka vauvalla tulemaan kausittaiseksi levottomien öiden jaksot, kun paljon alkaa tulla uutta ja kivaa. Lohdutuksena voisin sanoa, että siinä 1v tienoolla viimeistään rauhoittuu, kun suht monesti kaikki suuret taidot on opittu, kävely myös...sittenpä alkaakin tulla mahdollisia pahoja unia vaikkapa lääkäri käynneistä tms.

Soseista meillä ainakin löytyi apu parin viikon jälkeen, kun aloin antamaan säännöllisesti ja isompia määriä. Niistä parista lusikallisesta pari kertaa päivästä ei ollut tietty apua.

Ja voi aina soitella hoitajalle. Me mennään kolmelta lääkäriin kuunneluttamaan keuhkot ja katsomaan korvat. Flunssa kun noin pienellä voi helposti mennä korviinkin.

Nyt taas :wave:

Nonniin, jos nyt saisi sitten kirjoitettua kahta lausetta enemmän - molemmat lapset nukkuvat yhtäaikaa päiväunia!

Kiitos kaikille :flower: vaippakokokysymykseeni vastanneille! Taidan seuraavaksi tosiaan ostaa neloskokoisia Liberoita, jos ne nyt sitten ovatkin isoja, sopivatpahan sitten myöhemmin. Ja se myöhemmin on luultavasti jo parin viikon päästä, sitä vauhtiahan nämä mussut näkyvät kasvavan.

Soseita ei ole vielä aloitettu, ja luultavasti vielä pari kuukautta mennään pelkällä maidolla. Tilannehan voi toki muuttua, mutta katsellaan kuin käy!

Yöunia tyty nukkuu 11 tuntia, nyt viimeisen viikon aikana välillä 21-08. Yöllä syö 1-3 kertaa, tyypillisimmin kahdesti, klo 01 ja 05 eli nelisen tuntia on tuo unijakso. Luulen, että tutilla jatkaisi unia, mutta kun ei sitä huoli, on rinta se mikä nukuttaa :| . Nyt haluaa yöunillekin ainoastaan tissiltä nostettuna (unessa), jos on vähääkään hereillä aloittaa itkun. Esikoinen nukahti tässä iässä itsenäisesti sänkyynsä ja nukkui 10-12h heräilemättä. Niin ovat erilaisia!

Liikkumista täällä tapahtuu selällään maatessa pään suuntaan, tosi nopeasti eteneekin. Ei varmasti ole vielä tavoitteellista, kunhan sattuu liikkumaan kun nostelee peppua ilmaan ja ojentaa jalat suoraksi. Kellonviisarina pyörii myös, aina vastapäivään :D . Päinmakuulla myös vetää polvia vatsan alle, mutta potkaisee ne aina taakse suoraksi eli voima ei vielä vie eteenpäin. Aika vähän edelleenkään viihtyy vatsallaan, osin ehkä siksi että on taas aloittanut puklailun. Vieläkö muut lokakuiset puklailevat kovin?

Jahas, jospa sitä pakkaspäivän kunniaksi keittelisi kunnon päiväteet :wave:
~Tiila ja tyty 3,5kk

paapelo äkkiä vaan ilmoitus tommosesta naapurista,joutaisivat ottaa koiran pois mokomalta jos ei kerran kiinnosta hoitaa ja ulkoilla sen kanssa,ihan vihaksi pistää kun tommosia ihmisiä on :kieh:

voi,täällähän on useampi pikkuinen flunssa-potilas,pikaista paranemista kaikille :hug:
meillä on isäntä kauheessa räkätaudissa,toivottavasti ei vaan tarttuis meihin muihin,oon kyllä käskettänyt sitä kokoajan käsiä pesemään,mutta tarttuuhan noi silti aika helposti perheen keskuudessa.

melkoinen vauhtimimmi kyllä paapelon iina on :D
meillä ei poitsu edes käänny vielä,leikkimatolla pötköttää selällään ja huitoo vaan leluja,tai kerran kääntyi viikko sitten mutta tais olla ihan vahinko kun ei oo toista kertaa moiseen ruvennut =) poitsu on ihan vauva vielä,sylissäkin tykkää vielä makoilla vauva-asennossa eikä yritä kammeta ylöspäin istumaan.mahallaan ei tykkää olla sitten yhtään kun nokkii kuin kana nenä maata viistäen :D

enpä taas ehdi enempiä... :wave:

*kaurisäiti ja pikku-isäntä 4kk 1vko 3pvä* :heart: :heart:

Tervehdys pienen tauon jälkeen!!

Meidän pikkuinen on ollut lasten osastolla kolmeen eri otteeseen erilaisten syiden takia. Päälimmäiset syyt ovat olleet syöksy oksentelu ja kouristelu. pojulle on tehty todella paljon erilaisia kokeita (ultrattu maha, verikokeita ja EEG). Onneksemme mitään ei ole löytynyt (koputtaa puuta). tuntuu, että nämä kaksi viimeistä viikkoa on mennyt kuin unessa.

AKU: Meillä kans poju saattaa aamulla pitää 5-6 tunnin tauon syömisestä eikä nälkä näytä olevan. Olen tullut siihen tulokseen ettei oikein malta syödä. Illalla ja yöllä syö paremmin.

Kirjoittelen paremmalla ajalla taasen lisää....

Voi ei amky :hug: En oikein osaa muuta sanoa :(

kaurisäiti:

Sanon yhden sanan NAUTI!!
Eli siitä, että teidän mussukka on rauhallinen ja tykkää ottaa rennosti...vaaratilanteet hiipii meillä nimittäin kohta urakalla nurkkiin..saa tämä mamma ottaa pian itseään rivakasti niskasta kiinni ja alkaa imuroimaan ja tutkimaan lattioita mikroskoopilla joka päivä, kun pääsee ryömiessään sitten turva alueelta pois ;) :D

Nyt lääkäriin :wave:

Amky Jaksamista teille,onneksi mitään vakavaa ei ole löytynyt kuitenkaan :hug:

Nuhaneniä tuntuu olevan, meidän poika on jo paranemaan päin, mutta edelleen pärskii silloin tällöin. Nyt olen itse nuhainen,samoin mies on. :snotty:

nöpötin ja poju 6kk 2pvä :heart:

Noniin.

Korvat oli siistit ja ihan perus flunssalta näytti lääkäristä. Saatiin reseptille avaavaa yskänlääketta, koska hengitys oli raskasta. Samaa saa antaa sitten esikoisellekkin, jos tulee tarvetta.
Ja jos kuume nousee yli 38, niin sitten pitää varata aika jotta pääsee verikokeisiin.

amky32 Onneksi ei ole mitään vakavaa löytynyt :hug:

Sara vaikuttaa jo paremmalta, ei ole yskinyt enää niin paljon. Ja on alkanut yli kuukauden tauon jälkeen harjoittelemaan kääntymistä uudestaan :LOL:

Mä oon jo monta vuotta opetellut ajattelemaan, et jokaisessa huonommassakin jutussa on pakko olla jotain hyvää. Helpottaa kummasti mun elämää, kun ei vaan synkistele kaikkea, niinkuin ennen tein.

Soseissa Saran suosikki on porkkana ja kaikki hedelmät maistuu. Me ollaan siis maisteltu bataatti, porkkana, peruna, kukkakaali, mango, luumu, omena-ruusunmarja. Mistään ei oo mitään oireita tullut. Tai kukkakaalista tuli ilmaa ihan riittävästi mahaan, päätin jatkaa sen antamista myöhemmin. Pari viikkoa sitten lopetettiin cuplatonin antaminen, kun vaikutti et masu vaivat loppu, niin ei viitti nyt antaa tollaista sosetta mikä tuo uudestaan masuvaivat.

Meillä mies hoitaa Saraa ihan samanverran kun minäkin, kun nyt on kotona lomautettuna.

Sara on kerran on vuorokauden muualla hoidossa, oli silloin reilu 2kk vanha. Mä oon muutaman kerran käynyt yksin kaupoilla vähän kauempana, mies ollut Saran kanssa. Tekee ihan hyvää päästä yksin liikenteeseen välillä.

Eipä tänne muuta.

Missah ja nuhanenä Sara :heart:

no hyvä ettei paapelo teillä korvatulehdusta ollut. Nytten taitaa olla liikkeellä vauvaflunssa :D siis kun melkein kaikilla vauvoilla on nuha ja jotain muuta oiretta... Meilläkin on nokka ihan tukossa ja Jere on todella itkuinen.

Kävimme katsomassa tänään sitä omakotitaloa mistä aiemmin puhuin, siis hyi hel**** missä kunnossa se oli. Ulkoota päinkin oli kamala mutta ajattelin että sisältä voi hyvinkin olla siisti mutta erehdyin. Ei ihme ettei se kenelle se oli varattuna niin ottanut sitä. Ja sitten juttelin pojan hoitotädin kanssa siitä talosta niin hän sanoi että muutama vuosi sitten se talo laitettiin asumiskieltoon suuren home määrän takia!! Miten hitossa sitä voidaan vuokrata kun siellä ei ole tehty edes remonttia :eek:

Aku
Amky hyvä ettei pikkumiehestä löydetty mitään vakavaa vaikka tuollainen epätietoisuus on ehkä pahinta.Tsemppiä sinne :hug:

Täällä ei ihmeempää.Päivä päivältä soseet maistuu paremmin ja paremmin :) eipä tuota vieläkään syömiseks voi kutsua mutta hitaasti hyvä tulee.Neiti on jokseenkin suivaantunut lelukaarelleen.Kun tytön laitta sinne selälleen,hetken nykii leluja ja sit alkaa kitinä.Toista harmittaa kun ne lelut ei irtoo :LOL: masullaan onneks on alettu viihtyä vähän paremmin.

Ompas paljon nuhaneniä liikkeellä :( pikaisia paranemisia kaikille.Meillä on miehen työpaikalla olleet kaikki vuoron perään oksutaudissa.Toivottavasti ei tänne rantaudu :x

Noi aamut on kyllä hassuja.Tyttö söi viime yönä vikan kerran kolmelta.Viiden maissa kitisi ja otin viereen mutta ei kelvannu tissi.Siitä jatkettiin unia seiskaan ja söi sitten ysin maissa seuraavaks kun kävi päikkäreille.Ihan kiva jos ton pätkän sais siirrettyä sinne alkuyöhön |O

Täytyypi lähteä tästä venyttelemään.Olin jumpassa ja on sellanen olo et huomenna kyllä tietää olleensa :wave:

-Aku

Motoista olette keskustelleet. Mulla ei varsinaisesti ole omaa mottoa, mutta on muutamia "ajattelutapoja". Ensinnäkin pyrin etsimään jokaisesta asiasta jonkin tarkoituksen, mielestäni mikään asia , oli se hyvä tai huono, ei tapahdu turhaan vaan sillä on jokin merkitys. Tässä raskaan syksyn aikana on tältä tuntunut useaan otteeseen.Vaikka on ollut valtavan raskasta, niin se on varmaa että poikamme on hyvin vahva ja voimakas kaveri, me olemme miehen kanssa vahvempia kuin ennen tätä ja oma varmuuteni esim itseni kanssa on kasvanut huimasti.Enkä myöskään jaksa murehtia esim raha-asioista, asioilla on tapana järjestyä, niinkuin täällä joku jo sanoikin.
Ja erityisen tärkeä asia on se, että muistaisi jokaisesta päivästä olla kiitollinen, onnelliset asiat eivät ole itsestäänselvyyksiä.

Mutta nyt kevyempiin asioihin, eli siirryn lätkämatsin pariin :D

Huomenta :wave:
Jos nyt kestäisi hermot koittaa saada tekstiä teille asti :D

Motto elämään... Hmmm.. Varmaan aika pitkälti samantyylinen olen kuin Aku. Pessimistiksi sanoovat, mutta ennemminkin koen olevani realisti. Ihan oman kokemuksen kautta opittua, että ei pidä odottaa hyvää, kun pettyy kuitenkin.
Lapset on elämän lahja, niitä vaalin ja rukoilen ettei heitä pois minulta otettaisi.

Virus jyllää täälläkin. Isoimmat on jo parempaan päin, pari jopa koulussakin taas. Poitsu on pahana, toissa yönä alkoi olemaan merkkejä, ja viime yö olikin aika temppuilua. Virkeä ja hyväntuulinen tuo on, ja syö hyvin, mutta yskiminen itkettää, raasu :(

Soseista Meillä menee jo 3x päivässä ja reilut annokset. Aika hyvin ollaan saatu rytmit päiviin, ja yötkin menee normaalisti 1-2 syönnillä.
Mukavasti saa vaihtelua ruokiin, kun herralle maistuu liki kaikki päärynää ja omenaa lukuun ottamatta. Ihan ruokiakin on jo syöty, kinkku, peruna-possu ja kasvis-naudanliha. Selkeästi noiden lihojen tulon jälkeen on pojan yösyönnit vähentyneet.
Ai juu, kukkakaali on :x Ei suostu nielemään... Ilmeisesti se haju jo tekee pienelle pahaa :D

Amky :hug:

paapelo jaksamista naapurin koiruuden kanssa :hug:

Tekisi mieli purnatakin himpun... Kun huomasin tuossa iltana eräänä, ettei minulla ole omaa elämää.. Liian kauan omistautunut tälle perheelle...
Miehellä on ystävät, ja minulla sitten kavereina heidän vaimonsa. Mukavia ihmisiä, ei siinä mitään jne. Mutta tulipa mieleeni, että jos jostain syystä ero tulisi, niin täällä ei kävisi ketään muita kuin äiti kerran kahdessa kuukaudessa.... Aika masentava ajatus...

Mutta, kohta on pojun lääkärin neuvola, jos se viittis vaikka kattoa ettei ole pojulla ton taudin suhteen paniikkia...

NIIIN, täällä kun tuli kunnalla uusi liikelaitos systeemi, niin eipäs saadakaan alle 1 vuotiaita kunnalliseen lääkäriin, jos ei ole tyyliin "pääpoikki" tilanne.. Kun yleislääkärit ei saa määrätä reseptilääkkeitä pienille, niin eikun yksityiselle sitten, että pääsee lastenlääkärin pakeille... Akuuteissa tilanteissa sitten yleislääkäri antaa lähetteen sairaalaan...

Että tällaista tänne.
Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!!!!

Huomenta!

Meidän pieni aamuvirkku meni jo aamupäikkäreilleen, joten siksi näin varhain olen liikkeellä =)

Tiistaina käytiin 4 kk neuvolassa, toinen oli "hiukan" väsynyt, niinpä meni koko visiitti ihan huudoksi. Onneksi lääkäri sai sentään tutkittua... "Terve, jäntevä tyttö", sanoi lääkäri, kuten olen itse jo todennutkin. Keskikäyrällä kasvaa, mitat nyt 62 cm ja 6305 g (HUOM. Talvicci), päivitätkö taas, kiitos!) Pneumokokkirokote annettiin ja siitä tuli mielestäni hiukan ärtyisäksi ja ehkä lämpökin hiukan nousi (noin puoli astetta). Annoin sitten Panadolia (joka oli nam nam), mikä auttoi.

Soseista tälle neidille maistuu kaikki, mitä vaan antaa. Syö oikein ahmien :D Nyt on syöty perunaa, bataattia, porkkanaa, kesäkurpitsaa ja luumua. En ole vielä uskaltanut antaa kovin paljon, ehkä 2-3 rkl kerralla. Missä vaiheessa voi alkaa antaa niin paljon kuin syö? Osaako joku neuvoa?

Aku kirjoitteli, että siellä on tyttö suivaantunut lelukaarelleen. Sama juttu täällä! Yrittää vaan syödä leluja, ja kun ei onnistu, niin suuttuu :eek:

Ensi viikoksi ollaan menossa mökille, joten en taida nyt enää ehtiä tällä viikolla kirjoitellla. Niinpä toivottelen kaikille oikein ihanaa viikonloppua ja hiihtolomaviikkoa niille, joilla sellainen on! :)

Huomenta!

Uhmasin pakkasta ja vein pojan kerhoon, tyttö nukkui vaunuissa sen aikaa, nyt jatkaa unia tuolla eteisessä, ei onneksi herännyt kun riisuin ulkovaatteet.

Amky: kovasti jaksamista!
Marsupilani: siis miksi ei yleislääkäri saisi määrätä lapsille lääkettä? Enpä ole tällaisesta rajoituksesta koskaan kuullut. Mutta muuten kunnan touhu vaikuttaa aika hullulta.

Motto: jaa, usein kyllä pelkään pahinta, ajatuksella että pessimisti ei pety, sen olen todennut että kaikella on tarkoituksensa ja yleensä sen hoksaa vasta ajan kanssa.

Nyt olis mentävä raivaamaan pojan huonetta. Kaverin poika ( 2v) tulee huomenna koko päiväksi hoitoon ja tuolta huoneesta löytyy yhtä sun toista joka ei ehkä ole noin pienelle sopivaa. Muuten tarvii vähän miettiä että miten huominen sujuu, ulkoilemaan ei päästä kun on luvannut niin kovia pakkasia.

hitto mikä päivä... taas oli levoton yö ja herättiin jo puol seiska. Tyttö on ollu puol kymmenestä ihan väsy, mutta ei suostunut nukkumaan. Sitten lämmitin soseita ja maitoa niin alkoi väsyraivari, sitä kesti sitten melkein tunnin. Siis sen aikaa että saatiin syötyä ja tytön masu tuli täyteen. Sen jälkeen laitoin vaunuihin ja pihalle vaikka pakkasta on -12. Siellä saa ainakin nukuttua kunnolla. Eipä tässä muuten mitään mutta jostain syystä oon ite ihan loppu... Tekis vaan mieli itkeä kun on niin väsynyt. Sitten on vielä jotkut hiton synttärit ja pitäis jaksaa vastaa puhelimeen ja ottaa onnitteluja vastaan vaikka pelkää purskahtavnsa itkuun hetkellä millä hyvänsä. Muutenkin inhottaa kaikki yleinen hössötys mitä synttärit saa aikaan, tää sama fiilis on joka vuosi. Tykkään juhlia toisten synttäreitä mut ois kiva ettei omia ois ollenkaan. Illalla tulee vieraita ni pitää vielä siivota ja leipoa, no parempi alkaa hommiin että ehtii tehdä jotain ennen ku neiti känkkäränkkä herää :D

Heippa ja terveisiä vaan kaikille täältä mun tutkijankammiosta:) Työpäivä siis menossa.

Mitään mottoa mulla ei ole mutta on jotain tyypillisiä tapoja ajatella. Oon ehkä sellainen realistinen optimisti:) Eli en oo mikään älyttömän iloinen ja pirteä, en todellakaan näe kaikessa parhaita puolia enkä usko että kaikella on tarkoitus, usein tässä maailmassa ei musta ole mitään järkeä. Mutta tavallaan olen aika positiivinen kuitenkin ja ennen kaikkea uskon, että moniin asioihin voi (ja pitää!) omilla toimilla vaikuttaa. Ja että tässä maailmassa on kuitenkin paljon näkemisen ja kokemisen arvoista. Siinäpä se ehkä pääpiirteissään oli.

alley :hug:
Aika samanlaiset fiilikset on synttäreitä kohtaan mullakin.. Nyt kun täytin 30v, niin laitoin puhelimen kiinni päiväksi. Sanoin että haluun vanheta hiljaisuudessa :D

Neuvola oli tänään, lääkärin tarkastus. Kovin kehui poikaa, ja oli ihan tyytyväinen minun ratkaisuihin pojan syömisien suhteen. Sanoi että on niin kehittynyt ja voimakas lapsi, että tarvitseekin kasvuun jo lihaa. :D Tuli pitkästä aikaa hyvä mieli, kun ei painettu lyttyyn äitinä, vaan ihan kehuttiin tekemisiäni. Hivelee itsetuntoa.

Painossa oli tullut 10 päivän aikana vain 30g lisää, mutta pituutta olikin kasvanut sitten 2cm :eek: Aika moneen otteeseen mitattiin ennenkuin uskottiin :D :D

Eli 4½kk Mitat
paino 8830g
pituus 69cm
pipo 44.8 cm

Nuhanenille sain opastusta, tutti suussa jos vain mahdollista niin yölläkin, se auttaa vauvaa nielemään nieluun valunutta räkää ja näin rauhoittaa yötä. Ei yski niin paljoa. Ilman tuttia ei kuulemma nielemis refleksiä vauvoilla ole.
Keittosuolatippoja ahkerasti, että räkä valuu vuolaasti ja Erisanilla on myös keittosuolasuihke, joka on helpompi vauvoilla käyttää.

peppimamma kunnan lääkäri kun on usein yleislääkäri niin ei määrää, mutta tuurilla jos sattuu että lastenlääkäri kunnasta löytyy ja joskus myös päivystää, niin sitten asia helpottuu...
Sain muuten luvan nyt antaa Pronaxenia painon mukaan pojalle yöksi, kun hampaita näyttää tulevan kohta kuin sieniä sateella. Lääkäri löysi 4 hampaan kärjen suusta :eek:

Marsupilami & pikkujätti 4½kk
:heart: :heart:

alley: Jaksuja! Toiset päivät on vaan huonompia kuin toiset. Ehkä huomenna jo paremmilla mielin. :)

Mullakaan ei ole mitään varsinaista mottoa, mutta pyrin elämään hetkessä ja lapsen myötä se on vielä korostunut. Turha stressata tulevaa tai murehtia menneitä, kun ainut mihin voi vaikuttaa on tämä hetki. Paras siis nauttia siitä! Uskon myös, että omilla toimilla ja ajatuksilla voi vaikuttaa omaan onneensa.

Mahtava sää ulkona! Olin ratketa onnesta vaunulenkillä. :heart:

alleylle jaksamista, toiset päivät tosiaan on parempia ja toiset huonompia. Vaikka ehkä omista kirjoituksista saattaa saada joskus ruusuisenkin kuvan, niin eipä ne aina ole, unohtuvat vain minulta nopeasti :hug:

Ulpu:

Minä olen antanut aika nopeasti niin paljon, kuin on maistunut. Esikoista totutin sen pari viikkoa, tyttöä en sitäkään. Jos ei ole mitään oireita mistään tullut, niin kokeile vain pari päivää miten maha tykkää isommasta määrästä. Toki menee kiinteämmäksi kakka ja alkuun voi tulla pidempiä aikoja, ettei kakka tule tai sitten niin, että kakkii tulpan pois ja sitten sitä tavaraa tuleekin (nimimerkki täällä näin :D ).
Ja varsinkin jos tykkää kovin syödä, niin mielestäni siitä vaan =)

Poika alkaa olla jo hyvällä tolalla...huomasin, että hänellä on puhjennut vikat takahanpaat ylös..sekin varmaan osa syyllinen kärttyisyyteen ja huonoon syömiseen ja sitten vielä tämä flunssa päälle. Tyttö taasen taitaa olla nyt pöpön huipussa, kovin on räkäinen, mutta suht iloinen olosuhteisiin nähden kuitenkin ja jaksaa puuhata. Itse olen saanut flunssan nyt myös. Pitää imetellä paljon nyt, että siirtyisi tyttöön osa vasta-aineista, ehkä tervehtyisi nopsemmin, ehkä ei, mutta ei siitä haittaakaan ole.

Nyt menen katselemaan tatskoja, maanantaina menen ottamaan...jee :D

Millaisen tatskan paapelo meinaat ottaa ja mihin? Mulla on tällä hetkellä kolme ja lisää haluaisin mutta mies ei anna lupaa eli täytyy varmaan mennä salaa :D Sain jouluna 08 lahjaksi kukan tuohon jalkapöytään ja sitten on tuossa käsivarressa lisko ja yläselässä on siivet. Niitä siipiä tahtoisin vähän suurentaa ja jotenkin liittää poikien nimet ja syntymäajat sinne mutta se on vielä ideointi asteella :)

Kävinpäs sitten tänään ottamassa sen possurokotteen niin sanoivat että tulin hyvänä päivänä ottamaan sen kun tästä lähtien se siirtyy maksulliseksi rokotteeksi. Hyvä näin :)

Meillä maistuu hyvin noi kasvissoseet ja tekisi mieli koittaa jo lihaa mutta toinen on vielä niin pieni että nytten on pakko hidastaa vauhtia, kun Jere ei ole edes 4kk vielä. Jos vielä kuukauden menisi noilla kasviksilla ja alkaisi sitten pikkuhiljaa maistaa lihaa.

Jere on nytten alkanut vähän tarttumaan tavaroihin kiinni jos naaman eteen jonkun kivan lelun laittaa. Eli kehittyy suurinpiirtein samalla tavalla kuin esikoinenkin. :)

Mutta nyt syömään mansikkarahkaa, nam nam

Yhteistyössä