*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

ONNEA äitsylle!!! :flower: Vauvantuoksuinen elämä.. Kuullostaa niin ihanalta =)

Täällä kans supisteli kiitettävästi toissayönä ja eilen kokeiltiin kolmea S:ää vauhdittamaan niitä ja viime yön nukuin sitten kuin tukki, ei supistuksen supistusta :kieh: Minulla loppunut myös kaikkien "eritteiden" tulo, ei edes valkovuotoa tule enää ollenkaan? Masussa kun vielä hoksattaisiin että nyt olisi hyvä aika syntyä!!

Santtu 38+6
 
Ai jonku muunki vauva on tissillä koko ajan... :whistle:
Musta tuntuu että tuo meijän ukkeli on tissillä koko ajan...
Täällä heräillään yöllä varmaan parin tunnin välein, ei sillä aina nälkä ole mut kuhan muuten tepisee jotaki...

*Talvicci ja Ukkeli 5pvä* :heart:
 
Huomenta ja onnittelut vauvautuneille :heart:
Niin se vaan mahat vähenee, tsemppiä loppu odotukseen vielä odottaville.

Tissitakiainen on täälläkin, päivisin tuntuu että ei muuta teekään kun imee. Yöt alkoi mennä rauhallisesti, kun luovutin ja aloin antamaan pullosta korviketta. Nyt mennään ilman huutoja nukkumaan, kun saa lisämaitoa, ja yöllä herää 4 maissa pullolle ja aamulla 6 jälkeen tissiä ja nukkuu tuonne 9 asti. Eli pakko oli vaan todeta, etten öisin riitä.

Mustasukkaisuudesta sen verran, että itse odotin tuon 3 vuotiaan reaktion olevan negatiivinen. Mutta asia kääntyikin niin, että neiti on itse ihanuus vauvalle ja päivisin meillä ei ole mitään ongelmaa, kun ollaan kolmistaan, mutta kun koululaiset tulee kotiin, niin HE ovat ilkeitä ja tuntuu että taantuivat aivan taapero asteelle, jopa nuo murkku ikäiset.
Arvatkaa vaan jos pyydän että laittaavat puhtaat astiat koneesta paikoilleen :headwall: Joka ikinen astia tullaan näyttämään ja kysytään että mihin tää kuuluu????
Ihmettelen kovin tätä tilannetta, ja miehellekin sanoin, että miten on mahdollista tällainen..

Eilen muuten oltiin jätkän kanssa ekaa kertaa ulkona :heart: Hienosti nukkui vaunuissa, ja me likan kanssa siivoiltiin kesä leluja pois lumen tieltä.
Tuntu muuten hyvältä raitis ilma kahden viikon sisällä olon jälkeen.
 
Huomenta!

Onnea paljon Äitsyllä pojasta :heart:

Täällä meidän reilun viikon ikäinen tytteli nukkuu aika hyvin mutta vähän väärään aikaan eli päivällä köllöttelee monta tuntia putkeen tyytyväisenä, herää taas syömään tai vaipanvaihtoon ja sitten kölliminen jatkuu:) Yölläkin nukkuu ihan kivasti, esim nyt yöllä nukkui reilut 5h putkeen. Vähän vaan on vaikea saada hänet nukkumaan, tuntuu että virkistyy juuri illalla kun vanhemmat olisivat menossa nukkumaan.
Mä imetän ja maitoa vaikuttais tulevan suht hyvinkin mutta yöllä ollaan annettu tuttelia reilu satsi, ettei ainakaan nälkäänsä kitise. Tuntuu että rintamaito riittää aika pitkälle mutta jossain kohtaa hän aina kaipaa pientä täydennystä.

Neiti myös sotkee vaippojaan taajaan, nää mun hommaamat 13 kestoa ei riitä. Täytynee hommata lisää siis. Ihan muutama kertis silti vasta on mennyt, onneksi, sillä en tykkäisi niitä näin kotona käyttää ihan turhaan.

Eilen tuli maistraatista paperit ja henkilötunnukset sun muut. Vähän hassulta tuntui, kun paperissa luki "avioliiton ulkopuolella syntynyt", ei ihan tätä päivää :LOL:

Tänään mennää ekaa kertaa vähän ulkoilemaan pikkuisen kanssa ja testaamaan meidän vaunuja:)

Tsemppiä kaikille odottelijoille! Josko taas muutama olisi päässyt hommiin...?
 
ONNEA ÄITSY!!! :) :hug:

Viimeyö oli taas kauheen levoton..sain unta vasta neljän-viiden aikaan, ja sit säpsähtelin hereille, et tulisko nyt lähtö! :kieh: Menkkamaisia kipuja on, punertavaa vuotoa parin päivän ajan ja harjoitussuppareita tulee vähän väliä...mut mitään ei tapahdu!..pöh.

vauvantuoksuista arkea odotellen :heart:
Regsu ja Igor 39+1
 
äitsy80 Onnea paljon :flower:

Täällä menee kivasti. Tosin nyt alkaa tuntua, että mun maito ei riitä pitämään neitiä tyytyväisenä. Eilen annoin kolme kertaa korviketta illalla. Välillä tulee sellainen olo, et antaa koko imettämisen olla, kerran ei maitoa tunnu riittävän, mut sit tuleekin melkein heti itku silmään, kun ajattelen, et lopettaisin kokonaan. Katsotaan nyt, päivä kerrallaan.
Yöllä herätään pari kertaa. Mä päätin eilen, et tyttö saa nukkua omassa sängyssä, kun yöt on ollut yleensä vieressä, mutta kuinkas sitä taas kävikään.... Viideltä otin tytön viereen syömään ja siinähän se oli viel kasilta, kun heräsin :LOL: Meillä patja ihan hirveen pehmee, ja oon alkanut pelkäämään, et valuu mun alle, jos vieressä nukkuu. Ens yönä en imetä ollenkaan makuultaan.... Tosin niin päätin eilenkin.... :snotty:

Oon niin yllättynyt tosta jälkivuodosta... Olin ihan varma, et kestäis tosi tosi kauan, mut enää tulee ihan vähän. Ja ihan suoraan sanoen, seksiäkin tekis jo mieli.... :whistle: Alkaa paikat olemaan hyvässä kunnossa....

Missah ja Sara
 
Huomenta!
Onnittelut vauvautuneille :flower:

Täällä edelleen yhdessäkossa.. plaah.. supistelee välillä, muttei tarpeeksi lujaa. Tiistaina la, mutta saas ny nähdä, olis kyllä hyvä kun tulis nyt vkl:na, niin selviäisi paremmin isompien lasten hoitojärjestelyt.

Regsu:
minä menisin käymään näytillä jos punertavaa vuotoa tullut jo useemman päivän. Jos vaikka on lapsivettä, niin on tulehdusriski kun valuttelee pitempään. Samallahan sitten saisi arviota onko jotakin muutakin edistystä tapahtunut. Ite menisin riemusta kiljuen heti käymään jos olis aihetta :) saisi ainakin tietään että mikä tilanne ja ehkä se ronkkiminen edistäisikin jotenkin..

Kiva kun jaksatte edelleen kirjoitella ahkerasti, mukava lukea kuulumisia!

TanjaKK 39+3
 
Onnea Äitsylle pojasta! :flower: :flower: :heart:

Soitin polille äsken ja vihdoin ottivat tosissaan tämän perätila epäilyn. Tosin maanantaille vasta sain ajan, että pidetään nyt sitten jalat ristissä viikonlopun ajan :) Ensin kätilö tarkistaa tarjonnan ja sitten keskustellaan lääkärin kanssa ja otetaan sydänkäyrää pienestä. Helpottunut olo, kun vihdoin pääsee sinne ultraan.
 
ONNEA Äitsylle! :flower: :flower:

On niin ihanaa kuulla monien elämästä vauvan kanssa! Mahtavaa kun viitsitte käydä kertoilemassa. Siitä olen erittäin positiivisesti yllättynyt, että niin moni antaa jo tässä vaiheessa korviketta. Olen jotenkin luullut, että harva antaa sitä tosi pienelle ja miettinyt, että jos sitä joutuu antamaan niin onko siitä jotain haittaa. Eli teidän rohkaisemana annan minäkin, jos siltä sitten tuntuu.

Omaa napaa, kun ei paljon muuta ole mielessä: Eilen siis alkoi limatulppa lähtemään, ja nyt viime yön olen valvonut kovien supistusten kanssa. Välillä niitä tulee viiden minuutin välein, välillä puolen tunnin välein. Jospa pääsisin tänä viikonloppuna synnyttämään! :heart: Ja voi helkkari kun voi supparit olla jo tässä vaiheessa kipeitä!

heketsi + poikavaavi 39+1 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Kylläpä vauvautuneita on jo paljon!! :flower: Kiva lueskella teidän vauva arjesta, tietää itsekin vähän asennoitua siihen mitä odottaa.. =)

Täällä ei edelleenkään mitään merkkejä tulevasta. Maha asukas on ollut nyt eilisen ja tämän aamun melko hiljainen aikaisempaan verrattuna, hieman olen jo ehtinyt huolestuakin mutta liikelaskentaa olen tehnyt ja 10 liikettä/h tulee ihan hyvin kasaan. Toivotaan että keräisi vaan voimia tulevaan :D

Santtu 39+0
 
Huomentapäivää mammat! =)

Tämä lähtee nyt äippäpolille toxemia epäilyn takia ja jos jottain on niin jäädään sinne oottelemaan käynnistystä.....HUIH :D

NaNa84 ja "Hilma" 39+5 :heart: :heart: :heart:
 
RIKS RAKS POKS 39+0

Nyt alkaa nukkumaan meno jo itkettämään, kun sattuu niin kamalasti lantion seudulle vaikka panadolia nappaankin 1gramman 20min ennen petiin menoa.
Eilen kipuja itkiessäni mies sitten ystävällisesti totesi, et "mitenköhän kipeetä se synnytys tekee kun sua nyt jo sattuu noin paljon". Huolissaanhan se vain oli, mut mua alkoi oikeesti hirvittämään ajatus synnytyskivuista :( No niihin voi onneksi saada vahvempia troppeja kuin näihin liitos kipuihin.

pinkkimieli ja pallopää 39+0 :heart:
 
Heipä hei!

Terveisiä yliaikaiskontrollista.. Kaikki näytti olevan kunnossa meillä molemmilla, mutta käynnistys luvattiin vasta maanantaille. Kalvojen puhkaisusta oli puhetta, kun paikat on pehmenneet, kohdunkaula katoamassa ja 1,5-2 sormelle auki. Lääkäri vähän myös ronkki paikkoja (sattu aika kovasti) siinä toivossa et lähtis käyntiin ennen sitä. Ei mulla ole kuitenkaan oikeita supistuksia ollut vielä vaikka oonkin hieman auennut... Et toivossa on hyvä elää ainakin maanantai aamuun asti... :LOL:

No mies jäi jo kotiin meidän seuraksi ja tekee "etäpäivän". Taitaa miestä tällä kerralla jännittää enemmän kuin vaimoa :) Oli niin kalpea kun aamulla ajoi mut sinne kontrolliin :LOL:

Etanainen 41+4
 
Äitsylle onnea! Olikohan muita... No, KAIKILLE ONNEA :)

Mäkin oon välillä miettinyt antaisko korviketta, että parantuisko yöt, mutta yritän nyt sinnitellä, kun vastahan toi tyttö on kolmiviikkoinen. Katson sitten vaikka kuukauden päästä uudelleen, jos tilanne ei oo muuttunut. Oon kuullu, että korvike lisäis ilmavaivoja ja mä en haluais niitä yhtään enempää. Esikoisen kanssa mentiin täysimetyksellä 5kk ikään asti, vaikka yöt olikin yhtä kukkumista (=usein tissillä ) ennen unikoulua 6kk iässä. Saas nähdä nyt, mutta vielä en "luovuta" niin kauan kuin painoa tulee tohon tahtiin. Ei tartte yhtään enempää ruokaa ;)

Paulah, heh, odotahan kun "pääsette" isyydentunnustukseen. Siellä kun allekirjoitetaan paperi, jossa lukee tyyliin "vakuutan etten ole ollut sukupuoliyhteydessä kenenkään muun kanssa lapsen siittämishetkellä". Tulee ihan mieleen joku vitsi, että paperi on jostain viime vuosisadan vaihteen ajoilta :D Äh, ei voitu vieläkään viedä tytön nimipaperia maistraattiin, kun sosiaalivirastolta menee pari päivää ennen kuin tieto on siellä ja sitä ennen lapselle ei voi antaa isän sukunimeä. No, ens viikolla pistän paperin postiin niin saadaan Kela-kortti ym. tytölle - vihdoinkin.
 
Äitsylle isot onnittelut pojasta!

Kiva kun jo synnyttäneet ovat jaksaneet käydä kertoilemassa kuulumisia.

Heketsille lisää supistuksia!

Tänne ei mitään uutta, supistuksia ei ole tuntunut. Juuri sain järjestettyä kuopukselle maanantaiksi hoitopaikan, menee entiselle hoitotädilleen, onneksi sillä on paikka vapaana. Mutta ei kyllä haittaisi vaikka vauva syntyisi jo viikonloppuna.

Marsupilami: meillä teinit reagoi aika kovasti silloin kun kuopus syntyi. Kai se kuitenkin oli kova paikka vaikka olivat tottuneet jakamaan äidin jo aiemmin. Nyt ootan kauhulla mitä tulee, kuopus kun käy nyt justiinsa läpi aika kovaa uhmaa.

Taisi Peppi päästä eilen nyyttiä hakemaan kun ei ole vielä tänään näkynyt.

Peppimamma ja tytsi 41+3
 
Isyyden tunnustaminen: tuntuu kyllä älyttömältä että ei riitä se, että vain ilmoittaa isän tiedot väestörekisteriin, että on oikeesti tuollainen tunnustaminen edelleen käytössä. Ja että joku utelee sukupuolielämästä. Älytöntä! Ja että edelleen on muka jotenkin oleellinen tieto että onko syntynyt avioliitossa vai sen ulkopuolella. Ei tosiaan ihan tätä päivää tuo.

Oon tosiaan aikeissa enimmäkseen imettää mutta haluan että tytölle kelpaa pullokin, jotta isä voi pitää ilman mitään sen kummempia järjestelyjä. Mä oon itse pullolapsi eikä mitään terveysongelmia ole ikinä ollut joten en osaa pitää niin pahana. Mutta hyvähän toki on imettää jos se vaan onnistuu.

Täytyy muuten mainostaa oikeen tätä sektiosta toipumista, senhän pitäis kestää niin kamalan kauan. Mulla ei viikkoa myöhemmin tunnu juuri missään. Toki suurempaa rehkimistä täytyy välttää mutta ei kyllä mitään kipuja tms ole. Ja jälkivuoto on käytännössä loppunut, jotenkin hurjaa että viime viikolla sai lapsen ja näin vähän mitään merkkejä siitä jäljellä.
 
Huoh! Mulle soitti just terkkari ja varasi ajan maanantaille possurokotetta varten. Kerkiän vielä maanantaina perumaan aamulla jos tulen toisiin ajatuksiin!! Tarviikin näin loppuraskaudessa tehdä vaikeita päätöksiä :headwall: Ainii, terkkari sanoi, että tänään oli tullut virallinen ilmoitus että jo synnyttäneitä ei rokoteta vaikka kuuluvatkin synnytyksen jälkeen vielä riskiryhmään.

Santtu
 
Mulle tuli possunuharokote puhelu kanssa. Meillä saa valita ottaako nyt vai synnytyksen jälkeen. Aika ihmeellistä et on näin erilaisia käytäntöjä paikkakunnittain... Luulis et samat kriteerit ois ympäri suomen. Kansallisesta epidemiasta kuitenkin kyse.
 
Moi!

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja lopuille tsemppiä loppuaikaan :hug:

Meidän Torsti täyttää tänään 1kk! Voi hurja miten paljon nopeammin aika menee toisen kanssa...

Täällä on aikas väsynyt äiti tällä hetkellä, meillä kans täällä roikutaan tissillä ja nukutaan huonosti :( mahavaivat itkettää ja valvottaa ja taitaa olla esikoisen tavoin melkoisen vähäuninen kaveri, nukkuu pari kertaa päivässä ja ne ajat sitten ulkoillaan esikoisen kanssa joten lepohetket on harvassa... onneksi on viikonloppu tulossa niin on mies apuna ja appivanhemmat lupaili ottaa tuota esikoista sinne hetkeksi aikaa...

Ristiäisetkin on ensi viikonloppuna, missähän välissä sitä ehtisi siivota :eek:

Positiivista ajattelua, pääsee tällä arkirytmillä ainakin eroon kiloista kun ei ehdi syömään :LOL:

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja unihiekkaa kaikkien huonosti nukkuville vauvoille!

Mutilainen ja Torsti 1kk B)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

En ehdi nyt lukea muiden kuulumisia.

Tsemppiä kaikille vielä masukasvattaville!

Ilmoitan, että meille syntyi tummatukkainen tyttövauva 19.10.09 klo 17.00, 40+4. Tytön mitat oli paino 4325 g, pituus 54 cm ja päänympärys 34cm. Päästiin tänään kotiin. Kirjoittelen myöhemmin lisää.

Nasuli08+"Milla"
 
Onnea kaikille vauvoille, äideille ja muulle perheelle. :flower: :flower:

Täällä sitä edelleen maha pystyssä lyllertää. Ja ihan väsy ja nuutunut olo. Lantiokivut pitää minutkin hyvin hereillä yöllä ja panadolilla mennään päiviä eteenpäin. Että saishan tuo muru jo syntyä. Suppareita tulee, siis ennakoivia varsin herkästi, mut siihen nuo jää. Satunnaisia vihlomisia on kyllä, mut mene ja tiedä, mitä ne sit on. Jos ovat todellisia suppareita, niin hyvin ovat epäsäännöllisiä, kipeitä ja lyhyitä. Keskussairaalassa tuli käytyä kuitenkin myös painoseurannassa, että jos syntyy lasketun ajan mukaan eli en viikon torstaina (29.päivä), niin painoa ois 3,6 kg. Neuvolakäynnillä viimeks eilen painoa olikin vaan vaivaset 88,0 kg (21 kg tullut), että ei naurata yhtään. Okei, turvottaa kyllä, mut silti.

Possulenssusta sen verran, että itsekin jää rokotteen ulkopuolelle, kun ei enää marraskuun puolella kuulu enää riskiryhmään. Ärsyttää vaan tuo ihan suunnattomasti, sillä oon aina kipeä, joten ihan varmasti tarttuu meihinkin sit tuo pöpö. Ei siinä kauppakeskusten kiertäminen asiaan auta. Pitäis hommata varmaan ihan tuota kausilenssuakin varten rokote, mut eipä neuvolassa ainakaan asiaa mitenkään noteerattu. Muutenkin ihan ihme touhua koko toiminta. :kieh:

Mut en jaksa murista enempää. Jospa tuo murunen ymmärtäis syntyä vaikka huomenna, on odottavan aika ihan liian pitkä!!

Satu ja muru 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja SatuElina79:
Onnea kaikille vauvoille, äideille ja muulle perheelle. :flower: :flower:

Täällä sitä edelleen maha pystyssä lyllertää. Ja ihan väsy ja nuutunut olo. Lantiokivut pitää minutkin hyvin hereillä yöllä ja panadolilla mennään päiviä eteenpäin. Että saishan tuo muru jo syntyä. Suppareita tulee, siis ennakoivia varsin herkästi, mut siihen nuo jää. Satunnaisia vihlomisia on kyllä, mut mene ja tiedä, mitä ne sit on. Jos ovat todellisia suppareita, niin hyvin ovat epäsäännöllisiä, kipeitä ja lyhyitä. Keskussairaalassa tuli käytyä kuitenkin myös painoseurannassa, että jos syntyy lasketun ajan mukaan eli en viikon torstaina (29.päivä), niin painoa ois 3,6 kg. Neuvolakäynnillä viimeks eilen painoa olikin vaan vaivaset 88,0 kg (21 kg tullut), että ei naurata yhtään. Okei, turvottaa kyllä, mut silti.

Possulenssusta sen verran, että itsekin jää rokotteen ulkopuolelle, kun ei enää marraskuun puolella kuulu enää riskiryhmään. Ärsyttää vaan tuo ihan suunnattomasti, sillä oon aina kipeä, joten ihan varmasti tarttuu meihinkin sit tuo pöpö. Ei siinä kauppakeskusten kiertäminen asiaan auta. Pitäis hommata varmaan ihan tuota kausilenssuakin varten rokote, mut eipä neuvolassa ainakaan asiaa mitenkään noteerattu. Muutenkin ihan ihme touhua koko toiminta. :kieh:

Mut en jaksa murista enempää. Jospa tuo murunen ymmärtäis syntyä vaikka huomenna, on odottavan aika ihan liian pitkä!!

Satu ja muru 39+1
Moi! Katoin, että samaan sairaalaan ollaan menossa. Tiiä vaikka oltais yhtä aikaa siellä sitten. Mulla la meni jo 19 pv. Kävin polilla torstaina ja tiistaina on uusi aika jos ei ole syntynyt. Lääkäri sanoi, että ottaa laukut mukaan, vaikka ihan satavarmasti ei luvannut käynnistetäänkö. Ajattelin kyllä pistää kovasti kampoihin, jos meinaa mut vielä kotiin laittaa silloin.
Meillä ollut isoja vauvoja ja pelkää tämänkin olevan, vaikka painoarvion mukaan ei olisi, mutta on ne ennenkin mennyt puoli kiloa metsään...

Tuosta sikarokotteesta, niin marraskuun puolellako ne vasta alkaa täällä rokottaa? Eikö vasta synnyttäneet saa sitä, vaikka kuuluu vielä riskiryhmään? Mä olin ajatellut sen synnytyksen jälkeen ottaa.

Hih.. mulla sama paino kun sulla. Tympäännyin niin torstaina polikäynnin jälkeen,että uhkasin miehelle yrittäväni saada sata kg rikki ennen kuin synnytän :LOL: Toivottavasti en nyt kuitenkaan ehdi :LOL:

Regent 40+4
 

Yhteistyössä