*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Hei vaan mammat ja odottajat!

Tänään oli neuvolapäivä. Laittoi nyt lähetteen sinne tarjonnan tarkistukseen, kun ei taaskaan ollut ihan varma vauvan asennosta. Samaa olin itsekin ihmetellyt kun tuo ylin osa on kovin pyöreä ja sen alla sellainen "kuoppa". Terkka huomasi sen kanssa ja päätti että nyt kyllä pitää mennä sinne. LA ois ens tiistaina, että varmaan tällä viikolla ottavat ultraan ja jos on perätilassa niin sektion pitäisi olla ennen LA.ta. No nyt jännätään sit mitä seuraavaks tapahtuu.

Muuten oli ihan hyvä neuvola käynti, paineet korkeella niinku viimeksikin. Alapaine oli 85 toisella mittauksella, yläpaine putosi 135.stä 128.aan. Jos nousee yli 90 tuo alapaine niin sitten alkavat tarkkailemaan äitipolilla.

Alley ja Vilpertti 39+1
 
Synttärionnittelut paapelolle ja kaikille vauvautuneille isot onnittelut!!! :flower:

Meiän vauva nukkuu usein aamulla jopa tonne 10-11 asti.. No eiköhän sitten iän kanssa tuu joku järkevämpi rytmi.. Nukkumaan menee ehkä siinä 23 aikaan ja tolla välillä heräilee pari kertaa syömään!! Ja mä oon silti väsynyt, vaikka saan nukkua noinkin paljon :)

Imetysasiassa ehkä tuntuu vähän helpotusta, ei valu enää kyyneleet eikä oo pakko huutaa kirosanoja putkeen kun poika alottaa syömisen :) Ja ainakin tuntuu että antibiootit on alkanut purra rintatulehdukseen!!!

Ihania vauvakuvia!!! Voisin yrittää itekkin laittaa jossain vaiheessa kuvaa :)

Silona ja pieni mies, saman verran ikää kuin Inkan Maisalla! :heart:
 
Suloisia pieniä teillä :heart:
Itte en ole saanut aikaiseksi kamerasta koneelle siirtää :ashamed:

Yö valvomisesta
Täällä on alkanut pikku miehellä menemään aika mielenkiintoiseksi tuo nukkuminen. Illalla uinahtaa hienosti viimeistään 22 aikaan, ja nukkuu tuonne 1-2 väliin, mutta sitten alkaa 2-3 tunnin valvominen. Tissillä viihtyisi ja sylissä, mutta laitappa pois käsistä niin huuto alkaa..
Sitten 4-5 väliin nukahtaa kuitenkin tissille sen verran sikeään, että saan siirrettyä omaan petiin. Tai no, vaunuissahan meillä tuo herra nukkuu. Mietinkin että josko sen pinniksen aika alkaisi olla jo?

:p Kokeilin muuten farkkuja jalkaan tänään pitkästä aikaa.. Ja kuulkaa, ne mahtui!!! :eek: :eek: Aivan uskomaton, kun aiemmin en ole farkkuihin mahtunu moneen kuukauteen synnytyksen jälkeen. Tuli ihan hiano fiilis :D

Marsupilami & pikku-ukko 2vko 2pvä
 
Kiitoksia onnitteluista :)
Ihan helposti ei lähtenyt meidän pojan elämä käyntiin, mutta tästä vähän lisää sitten kun jaksan alkaa tätä asiaa paperille rustaamaan. Luukas-poikamme, joksi hänet olemme nimenneet jo useampi kuukausi sitten, voi nyt kuitenkin hyvin alun säikäytyksestä huolimatta :)

Flora ja Luukas 4pvä
 
Isot onnittelut Flora ja Hollannikkaat!

Paapelolle synttärionnittelut!

Sikainfluenssarokotteesta: mulle ei neuvolatäti ole maininnut asiasta kertaakaan koko aikana. No, itellä on sellanen olo että taidan jättää ottamatta, tuntuu tuo rokottamisen aikataulu venyvän koko ajan joten en varmaan kuulu enään sitä saavien ryhmään. Kovasti oon myös miettiny että rokotutanko pojan, hän kun kuuluu riskiryhmään. Ei olla otettu hänelle normi-influenssarokotettakaan kun ei juuri koskaan sairasta.

Omaan napaan ei mitään uutta. Huomenna on viimenen neuvolakäynti, laittaa sitten lähtetettä eteenpäin, varmaan ma on sitten yliaikakäynnille aika.

Peppi 41+1
 
Heippa.

Täällä olis kans yks kellä lokakuun 28pv laskettuaika. :) Alkaa jo olla tuskaset oltavat ja lähtö alkaa olee lähellä. Neuvolassa jaksavatte ihmetellä kuinka poika ei oo vieläkään maailmaan tullut, sielä se on jo kiinnittyneenä ollut oottamassa maailmaan pääsyä parisen viikkoa. Odottavan aika on pitkä..
 
Onnea Flora ja hollannikkaat!

paapelolle hyvää synttäriä. Meillä on näköjään melkein samana päivänä synttärit, mulla on perjantaina :)

Neuvolassa oltiin tänään. Tyttö painaa 4380g ja on 54,5cm pitkä. Seuraavan kerran ei tarttekaan mennä ennen marraskuun puoltaväliä, kun on lääkärintarkastus. Esikoiselle varattiin samalla 1,5v tarkastus. Saatiin onneksi ajat peräkkäin samalle lääkärille niin hoituvat kätevästi samalla käynnillä.

Jaksuja kaikille yökukkujille (niin odottaville kuin jo synnyttäneille)! Meillä neiti tykkää kukkua iltaisin. Lieneekö masuvaivoja. Eilenkin valvottiin yhteen... onneksi sitten nukkui parilla syötöllä aamuun asti. Ja esikoinenkin heräs vasta puoli ysi, joten aivan ruhtinaallista! Muistan kun esikoinen oli vauva niin meidän aamu alkoi vasta 10-11 maissa, mutta nyt ei oo toivoakaan kun esikoinen pomppaa viimeistään puol kasin maissa ylös. Oi niitä helppoja esikoisvauva-aikoja ;)

MB ja tyttö 3 vkoa
 
Kotiuduimme pienen pojan kanssa maanantaina ja arki on alkanut sujumaan.
Nettiaika on jäänyt vaan varsin vähiin, joten en ole ehtinyt mitään kirjoittelemaan ja lueskelemaankin vain sieltä täältä. Edelleen kirjoittelette niin ahkerasti.

Onnea kaikille tänä aikana vauvautuneille!!

Sekä kiitoksia onnitteluista kaikille!!! =)

Meillä esikoinen on ollut vähän ihmeissään uudesta perheenjäsenestä.
Ikää hänellä on vain 1v 2kk ja selvästi osaa olla jo vähän mustasukkainen tai oikeastaan
ennemminkin hämmentynyt perheessä tapahtuvista muutoksista.
Olemme kuitenkin antaneet hänen tutustua pikkuveljeen ihan rauhassa ja onhan tämä muutos koko perheelle. Kivalta kyllä tuntuu, että on vauva talossa.

Omat tunteet on vähän sekaisin, välillä säälittää esikoinen ja välillä taas pikkuveli.
Jotenkin tuntuu että mies keskittää kaiken energiansa esikoiseen, eikä sitten huomioi vauvaa ollenkaan. Itse taas imetän ja huolehdin vauvasta, joten esikoinen jää selvästi vähemmälle huomiolle, joten hän turvaakin helposti isäänsä. Mutta eiköhän se tasapaino löydy pikkuhiljaa.

Taidan jättää sen synnytyskertomuksen toiselle kertaa.
Se ei sujunut ihan niinkuin itse suunnittelin, mutta kumma kyllä täysin samaa kaavaa kuin esikoisenkin synnytys.

Tässä vielä kuvaa meidän pienestä pojasta.



Mirmi ja pikkuveli 4,5pv

 
HEinuu tervetuloa vielä näin viime metreillä mukaan =)

Edelleen minäkin yhtenä kappaleena.

Eipä taida tästä mein vauvasta tullakaan vaakaa niinkuin toivoin, vaan skorppioni. Mitenköhän pahasti mein luonteet tulee törmäilemään, kun yleisesti minä eikä mieskään tule toimeen skorppareiden kanssa. :/ Jää nähtäväksi.

Turvottaa edelleen niin, et on pakko ollut alkaa tunkemaan kylmä kalleja sukkien sisään, jotta ei särje jalkapöytiä :(

pinkkimieli ja pallopää 38+5
 
Paapelolle synttäri onnittelut ja MB:lle etukäteen myös :flower:

Sain puhelun sieltä polilta ennen neljää ja oli kyllä kaikkea muuta mitä olin odottanut. Lääkäri oli laittanut lähetteen takasin. Sanoi, että pitää mennä neuvolaan vielä että kokeilevat siellä ja sitten ehkä jos vielä luulevat sen olevan väärin päin. Kuulemma pyritään karsimaan noita turhia lähetteitä. En oikein tiedä mitä ajatella koko puhelusta, ensin tietty tuli itku, en halua synnyttää mitään perätilaista vauvaa. Ja tietty tulin vihaiseksi koko laitosta kohtaan, kun en ymmärrä miten tuo voi olla turha lähete... Ensisynnyttäjille ei kuitenkaan suositella perätilaisen synnytystä ja oisihan se helpompi sielläkin tietää jos joku on tulossa perätilaisen kanssa. Tässä on niin vähän viikkoja jäljellä että ei oo kauheesti aikaa vääntää noita juttuja ees takasin. Hiukan ehkä alkaa kauhistuttaa tuo synnytys jos tähän ei mitään selvyyttä saada.
 
Voi hurja! Paljon taas vauvoja syntyny sillä välin ku itekki olin Uunoa pukertamassa!:D

Vähän aikaa sitten tultiin ukkelin kanssa kotiin... :heart:
Miehen käskin tulla kuulumisia kertomaan ja niin oli näköjään tehny :D

Tissillä oli äskön (poika siis) ja nyt nukkua pötköttää pöksässään :)
Kirjottelen paremalla ajalla lisää :wave:

*Talvicci ja Ukkeli 4vrk :heart:
(en osaa sitä jotenki enää Uunoks sanoa jos nimi jääki päälle :eek: :LOL: )
 
Sydämelliset onnittelut Talviccille ja muille vauvautuneille :flower:

Itselläni laskettu aika tuli ja meni viime keskiviikkona. Tänään oli neuvola ja prosessi etenee nyt sitten niin, että ensi viikolla yliaikaistarkastus ja sitten käynnistys. En edes osaa ajatella muita vaihtoehtoja, kun äidilläni ja siskollani on synnytykset aina käynnistetty eli perinteiden mukaan menee. Onko jollakin muuten antaa vinkkiä, kuinka valmistautua käynnistykseen?
 
Heippa kaikki ja vauvan tuoksuiset terveiset meidän pikkuperheestä :heart: :heart: !

Lievästi sanottuna aika on ollut rajallinen tulla kirjoittelemaan synnytystarinaa tai mitään muutakaan: olen päivisin nukkunut 2-3 tunnin unia ja koittanut kiriä synnärillä tullutta univajetta kiinni...melko laihoin tuloksin vielä, mutta on nää hormonit ihme juttu kun silti tuntuu, että jaksaa vaikka väsymys on ihan hillitön. Onneksi mies on niin into piukassa tytön kanssa, että hoitelee häntä mennen tullen kaikilta muilta osin paitsi syöttämisen hoidan tietty minä =) - ja ruokahan tälle neidille maistuu ja sitä riittää, imetys on siis lähtenyt hyvin käyntiin :D

Luin kyllä kirjoitukset, mutta nyt en ehdi synnyttystarinan lisäksi muuta laittamaan- palaan paremmalla ajalla siis! MUTTA : Suuresti onnea kaikille jo vauvansa lunastaneille ja Paapelolle synttärionnea :heart:!

Synnytystarinaa hieman: eli supistukset alkoivat säännöllisinä 5-10min välein kotona 13-14-10 välisenä yönä (kävinkin silloin täällä "vinkumassa" miten kamalaa on :LOL: ) - supistukset tuntuivat vain ja ainoastaan selässä koko ajan. Jossain kohtaa supistusten väliä oli n. 15 min, mutta pääosin väli oli sen vajaan 10min ja kestoa aina puolesta minuutista minuuttiin. Aamulla tunnollisena mentiin miehen kanssa vielä neuvola käynnille sillä enhän voinut uskoa, että tämä nyt sitä olisi- tuolloin muuten neuvolan terkkari sanoi, että tunnustelemalla hän veikkaa syntyväksi korkeintaan 3 kiloisen vauvan, melko oikeaan siis osui =)...
...käytiin vielä kahvilla kaupungilla ja vähän kaupoilla, mutta lopulta olo oli niin tukala, että halusin kotiin- tuolloin kello oli muistaakseni n. klo 10 aamulla. Nukuttua en ollut saanut koko iltana / yönä (luulin muuten illalla alkaneita kovia selkäkipuja johtuvaksi siivousurakasta jonka tein ko. iltapäivällä...) ja väsytti niin hitosti...mutta supistuksen aikana oli ihan mahdotonta pysyä paikallaan, saati olla makuullaan...jossain kohtaa soittelin synnärille ja kehoittivat tuleemaan jos kotona olo pelottaa tai alkaa vuotamaan jotain "erittäitä". Kotona tuntui ihan hyvältä (tai no: niin hyvältä kun voi tuntua) aina klo 15 saakkaa, kunnes tuli sellainen olo, että nyt on mentävä ja ihan vähän vertakin tuli vessakäynnillä.
Sissään meidät kirjattiin klo 15.30 ja päästiin käyrälle, jonka jälkeen tehtiin mulle sisätutkimus: kohdunsuu oli auki 2cm ja kohdunkaula kokonaa hävinnyt+ vauva melkoisen tuloillaan eli päästiinkin suoraan synnytyssaliin. Ilokaasu on mun ystävä ;) ja sitä vetelin posket lommolla aina siihen saakka kunnes olin auki 5 cm. Tässä kohtaa kello oli klo: 22 ja sain epiduraalin ekan annoksen. Helpotti kivut heti, mutta mulle tuli epiduraalista ihan kauhea kutina koko kroppaan ja se pari tuntia kun olisi ollut aikaa levätä, niin raavin itseäni :LOL: - mutta oli silti hyvää kamaa sekin ja tosiaan kutinahan on yksi mahdollisista sivuvaikutuksista. Epiduraalin kanssa samaan aikaan laitettiin oksitosiinitippa ja sitten odoteltiin. KLo 24 alkoi ensimmäinen annos epiduraalia olla muisto vaan ja sainkin sitten toisen annoksen...joka ei enää vaikuttanut kovin hyvin: vei supistuksislta pahimman huipun, mutta kipua ei juurikaan. Supistukset olivat myös siirtyneet tuonne "alas", pois selästä- tuntui kun vauvan pään kokoinen tulirengas olisi kirveltänyt siellä itsessään. Supistukset tulivat melkein peräjälkeen. Kuitenkaan kipu ei ollut sellainen, ettenkö olisi kestänyt ilokaasun voimalla. Siis minä jopa pyytelin mieheltä anteeksi kun en antanut hänen osallistua aktiivisesti eli hieroa tai koskea minuun supistuksen aikana :LOL: ! Tärinä mulle tuli ihan kauhia:; vapisin kuin haavan lehti- ja syykin selvisi pian: klo 00.30 mulle tuli ihan hurja ponnistamisen tarve ja kätilö (joka muuten oli mun elämäni ihanin ihminen sinä yönä: aivan mahtava tyyppi!) ja kätilö toppuutteli, että vielä ei saa ponnistaa- kuitenkin ponnistutti niin kovin, että päätettiin tsekata tilanne ja kuinka ollakkaan: paikat täysin auki ja vauva jo tulossa. Vapina ja kipu siis johtuivat siitä, että oli viimeisen tunnin aikana auennut 3cm ja kätilön mukaan ei ole puudutetta joka veisi kivun täysin kun on noin raju "loppukiri" - no aloitettiin sitten vauvan ulos saattaminen ja kuinka ollakkaan: yhtään ei ponnistuttanut enää ja supistuksiakaan ei kuulunut... mutta lopulta päästiin itse asiaan- eihän se kivaa ollut ja koski aika lailla, mutta itselleni tunnustusta sen verran, että kestin hienosti kivun ja ainoa mikä vaati hetken hakemista oli oikea ponnistustekniikka- tämän hoksattuani pikkuinen tyttäremme oli ulkona kolmella pitkällä ponnistuksella 15.10 klo:1.18 ja odotuksemme palkittiin täydellisellä 10 pisteen prinsessalla, jonka strategiset mitat olivat: 3040g, 48,5cm ja päänympärys 34cm. Isi leikkasi napanuoran ja sain vauvan syliini, jossa pieni sai olla pitkän tovin. Tuore isi kylvetti pikkuisen ja minä kuvasin videokameralla pikkuisen ensimetrit...tunne oli niin huikea, etten unohda sitä koskaan ja edelleen tulee itku kun ajattelen miten onnekkaita olemme. Tikkejä sain 7 ja vain yksi 2-asteen repeämä: muut nirhaumia. Alapää on ollut ihan törkeän hellänä ja istuminen renkaan varassa, mutta kaiken sen arvoista tämä oli ja synnytyksestä jäi hyvä maku: ollenkaan ei ollut niin kamalaa kun olin kuvitellut ja kätilö tosiaan teki ison osan antaen meille mahtavan synnytyskokemuksen. Oli muuten ihana kun tyttö on niin pieni, että pääkin pysyi ihan pyöreänä rankasta matkasta huolimatta ja naamakaan ei mennyt lainkaan luttuun- oli niin valmiin näköistä neitiä heti, ettei tosikaan :heart: . Sairaalassa oltiin 4 päivää, sillä tyttö hieman kellerti. Kotiin pääsyn jälkeen käytiin vielä labrassa seuraavana aamuna ja nyt arvot olivat laskussa eli kaikki hyvin =) . Osastolla oli hyvä olla, henkilökunta oli aivan ihanaa ja mies oli mun kanssa siellä aina aamutoimista iltaan saakka joka päivä ja hoiteli vauvaa ihan onneissaan :heart:!

Nyt kotona olo tätä arjen opettelua ja totuttelua siihen, että meitä on nyt kolme (plus kissat, jotka muuten ovat ottaneet pienen hyvin vastaan ja jättäneet hänen sänkynsä yms. rauhaan :heart: ). Tämä on ihanaa, paljon ihanampaa kuin olsiin koskaan osannut kuvitella :heart: :heart: . Se mut yllätti, että miten sitä himinen voi olla väsynyt: vaikka tyttö herättää vain kerran yössä :eek: , niin äiti on paljon enempi hereillä :ashamed: .

Nyt menen nuuskuttamaan hellimään tuota meidän silmäterää...just ja just maltoin kirjoitella tämän synnytystarinan...mutta palaan asiaan :wave:

Niin ja tsemppiä kaikille jotka vielä odottelevat nyytinhaku reissua :heart: :heart: :heart: !!! Pian ne pienokaiset on kaikilla sylkyssä =) !


Hugis ja Papu- tyttönen 6vrk :heart:

...ensi yönä tasan viikko hänen syntymästään :heart:
 
Moi kaikki ja tervetuloa uusille kaaroille!

Ja kiitoksia synnarikertomuksista.
Taalla edelleen yhdessa kasassa vaikka tanaan olen ehka kolme supparintapaista aistinut..ehka? Jotain menkkakipujen tapaista. Ja lisaksi taitaa tuntua perapukaman alut...helvetti sentaan!


Mutta nyt kysymys ponistamisesta: mulle sanoi synnytysvalmentaja etta pitaa tyontaa "takaa" eli vahan niinkuin kakkaa tuuppaisi tulemaan. Toinen kaveri joka on kaksi tyttoaan synnyttanyt eri sairaalassa sanoi etta hanta opetettiin tyontamaan "mahalla".

Mites taa nyt oikeen menee? Pitaako mun alkaa tasta nyt ressaamaan? Kertokaa mamma-kullat! :)

 
|O |O Meillä taas valvottiin pari tuntia yöllä. Sai tissiraivarin ja sit ei kelvannu mikään. Ihme tissiraivareita toi saakin välillä. Pitääkin kiinnittää erityishuomiota mun syöttöasentoon.Lopulta nukahti sylissä keinutteluun tutin kanssa. Huoh. Eihän siinä mitään, jos ei tartteis herätä aina seiskan jälkeen..

Miten ihmeessä täällä niin monen vauva nukkuu koko yön ja vaan yhdellä tai parilla syötöllä?!? Mitä te syötätte vauvalle? =) Mun vauvat on aina ilmavaivaisia. Tuntu ihan samalta esikoisenkin kanssa, että palstan muut vauvat vaan nukku ja meillä syötiin koko ajan tai vääntelehdittiin masua... No toivottavasti ensi yö olis taas parempi.

Hyvä kyssäri Itun emo. Mä ponnistin vaan niinku kätilö ohjeisti, mutta en mä enää muista mitä se sano :) Mutta paljon aikoinaan treenanneena mulla ei ollut mitään ongelmaa. Ehkä jos ei koskaan olis mitään "kokovartalojumppaa" harrastanut niin vois olla vaikeampaa kohdistaa sitä oikeaan paikkaan. Näin kävi mun yhdelle tutulle, jolta katkesi kasvoista verisuonia kun ponnisti yläpäällään.
 
Niin ja unohdin ihan kiittää sua hammaskeiju. Ajattelin monta kertaa, että laitan kiitosviestin ja sitten taas unohdin. Hyviä ohjeita, kiitos. Löysin sokeroimatonta karpalomehuakin kaupasta. Neuvolassa ohjeistettiin lisäksi kun mainitsin asiasta siellä eilen, että voi tilkan antaa vettä syötön päälle.
 
Huomenta!

Onnittelut taas uusille vauvansa saaneille!! :flower:

Itun emo Mun mielestä enempi just silleen kun kakkaa työntäisit. Ei ole tullut siinä vaiheessa edes oikeen mietittyä miten sitä on ponnistanut, on vaan työntänyt paniikissa.. Ei tartte alkaa ressaamaan, kyllä sen sitten hoksaa kun alkaa ponnistuttamaan.

Täällä on ainakin yläpää jo aivan kypsä tähän odotukseen :headwall:

Mä alan pelätä vaan enempi kaikkea mitä pitempään tämä venyy. Mietin jo, että jätän synnyttämättä, mutta sellaista vaihtoehtoa ei taida listalla olla. Ehtiiköhän tässä vielä sikaflunssan saada ennen synnytystä :eek:

No tänään polille tutkimuksiin kaikenlaisten vaivojen takia, mm. napatyrä paukahtaa kohta.
Toivottavasti tulen sieltä takaisin vasta vauvan kanssa!! Pitäkää peukkuja!

Regent ja itsepäinen masukki 40+3
 
Kysymys ja ällövaroitus :attn: : Onko tämä nyt sitten sitä limatulppaa??? Ihan kirkasta venyvää limaa tulee vaikka kuinka pyyhkii. Vai onko limatulppa aina jonkun väristä? Voi toivottavasti tämä on nyt hyvä merkki! Supisteleekin ihan mukavasti välillä.

heketsi + poikavaavi 39 POKS! :heart:

Muoks: Regentille paljon tsemppiä! Toivottavasti tulet kotiin nyytin kanssa. :heart:
 
Tuohon heketsin kysymykseen en osaa vastaa, mutta mietin ite ihan samaa. Mulla kun on tullu sitä valkovuotoa tollasina isompina satseina, mutta eilen tuli vielä isompi kuin mitä muut on ollu ja se oli kellertävän ja kirkkaan raidallista. Ja tosiaan sai pyyhkiä vaikka kuinka paljon :)

Supistuksia ei tullut mutta vauva pungersi koko illan itseään alas päin ja sain vatsanki tyhjenemään sillä tunkeamisella. Kaheltatoista saa soittaa neuvolaan ja ihmetellä tuota lähetteen takaisin heittoa. Nyt kun pahimmat harmistukset on pois niin tekisi mieli vaan olla menemättä mihinkään ultraan, jos neuvolassa kokeilisivat vielä ja sitten synnärillä saavat tarkistaa miten päin toinen on silloin kun synnyttämään menee. Ja jos silloin on perätilassa niin vaadin sektion.
 
Regent: Miten sulla oireilee napatyrä? Mullakin on alkava sellainen, tosi kipeä välillä. Läläkäri vain sanoi, että se todennäköisesti palautuu raskauden jälkeen. Mutta voi kuulemma mennä pitkäkin aika ennenkuin vatsanpeitteet on palautuneet oikeille paikoilleen.

Limatuplasta: Käsittääkseni sitä voi tulla pikkuhiljaa. Lisäksi valkovuotokin lisääntyy reippaasti loppuraskaudessa. Mulla on tullut ihan lorahdellen ja vuodon vari vaihtelee kirkkaasta rusehtavaan. :x

Täällä supistaa vihdoinkin! Heräsin aamulla alavatsapoltteeseen ja nyt supistuksia tulee 15-30 min välein. Ei mitään tuskaisia vielä, mutta kivuliaita kylläkin. Mullahan ei aiemmin supparit ole tuntuneet missään. Jospa eivät nyt lopahtaisi, vaan pääsisin tositoimiin, kun eletään jo rv 41+3.

Mikäs peppimamman tilanne on? Mennään aika samoissa päivissä yliajalla. Jospa tämä olisi vihdoin meidän "peppien" päivä. :D
 
Huomenia kaikille! :)

Heinuulle tervetuloa, melkein samoilla päivillä mennään =)

Peppi30 Toivotaan että supparit jatkuvat ja tsemppiä koitokseen :)

Neuvolakuulumisia:
Viikot: 38+6
Paino: 71,9 k, muutos +400/vko
Turvotus +
RR: 125/77
U-prot: -
U-gluk: -
Sf-mitta: 32,5
Tarjonta: RT
Syke: 128-145
Liikkeet: ++

Sikainfluenssa rokoitteesta: Aikasemmin jo kirjoittelinkin tänne ja olin sitä mieltä ettei sitä edes kerkeisi ottaa ja en sitä ottaisi, mutta nyt terkkari sanoi että meidän terveysasemalla aletaan rokotukset ensi maanantaina ja olisin listalla (viimesillään raskaana olevat rokotetaan ensin). Kyllä on vaikeaa päättää mitä tehdä tuon kanssa! Jos kyse olisikin vain itsestä, mutta kun sanovat, että syntyvä vauva saa vasta aineita rokotuksesta tulevaa tautia vastaan!! En luvannut vielä ottaa vaan soitan maanantaina jos olen vielä yhdessä koossa ja kerron päätökseni. Mitä tehdä???? :whistle:

Santtu 38+6
 
Tuli taas neuvolas käytyä. Ne jaksaa ihmetellä miten en oo vieläkään synnärillä.
Nyt on viikon ollut menkkamaisia kipuja, ja pari yötä sitten oli todella kovat poltot alaselässä, jotka meni kuitenkin ohi parissa tunnissa, just kun olin lähtöä tekemässä. :D
Tänää on ollut alavatsassa sellaisia nopeita pistäviä/viiltäviä kipuja. Mitä lie? :eek:

HEinu + poitsu 39+1
 

Yhteistyössä