*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Talvicci :hug: Sulla ollut huima kokemus :hug:

Kiitos taas kerran vastauksista mun suppari kyselyihin. Mulla eilen oli kokoajan maha vähän kipeenä ja välillä vähän enemmän. Ja nyt oikeastaan ihan sama homma taas. Oikeastaan tuntuu siltä, et koko alakerta osasto on ihan oudosti kipee ja menkka kipua kokoajan, joka sitten välillä yltyy ja sitten laantuu taas. Enpä sitten edes siellä polilla tajunnut mitään noista kysyä :ashamed:

santtu- Tervetuloa mukaan :flower: Mulla ihan sama tilanne alakerrassa kun sulla, ja mulle lääkäri ja kätilö sanoi, et ei todennäköisesti mene kauan, kun synnytys käynnistyy.

Ja taas paljon onnea vauvan saaneille :flower:

Mä yritän nyt saada siivottua ja pestyä pyykkiä, jos lähtö tulee piankin. Suolikin alkanut nyt tyhjenemään ;)

Missah ja Mölli 39+0
 
Kiitokset onnitteluista!

Hemari Itselläni oli lapsivettä tosi vähäinen määrä loppuraskaudessa...ja kun kalvo puhkaistiin vettä ei tullut ollenkaan. Liikkeet tekivät tosi kipeää. Potkut ja "muljaukset" tuntuivat kyljissä, mahan päällä todella epämiellyttävinä, kun vesi ei pehmentänyt tuntemuksia lainkaan. Vauvan jalasta pystyi ottamaan kiinni mahan päältä ja peppu työntyi pallona masun päällä.

Mahtoi Talvicci pelästyä...hui! Onneksi "uuno" voi hyvin. Tsemppiä loppuraskauteen!

Täällä itää pieni toive kotiutumisesta huomenna. Täällä Kyssissä on niin kiire, että täällä kotiutetaan kaikki kynnelle kykenevät aikas nopeaan tahtiin...noin 2vrk synnytyksestä...ja jos on jotain poikkeavaa ollut raskaudessa tai synnytyksessä tai vauvan voinnissa niin sitten sen mukaan. Meillä seuraillaan vielä pikkuisen sokeriarvoja (kun mulla tuo diabetes), kellastumista (kun sitä ollut melkein kaikilla mun vauvoilla...veriryhmä kun on O)...ja sitten tietty tätä mun jälkitilaa (joka on ollut hyvä).

Tsempit kaikille vielä odottaville ja onnea muille jo vauvan saaneille!

T. Vauvan tuoksusta jälleen kerran huumautunut Mamma Muu ja pikkuinen tytön tylleröinen 1vrk
 
Hei kaikille!

Täällä ilmottautuisi yksi uusi odottaja, laskettuaika 15.10. Pohjois-Karjalan keskussairaalaan pitäisi mennä synnyttämään. Kovasti jo olen malttamaton tuon synnytyksen suhteen. Niin ja esikoista tässä odottelen.

ONNEA kaikille teille jotka olette nyyttinne jo saaneet!

Palva 39+1
 
Kovasti onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja tsemppiä alkumetreille!

Ja tervetuloa uusille. Kiva että mukaan tulee väkeä, joilla laskettu aika tuolla kuun loppupuolellakin :)

Oma tilanne muuttuikin yhtäkkiä tänään. Normineuvolakäynniltä passitettiin TAYSiin tsekkiin korkeiden paineiden ja turvotuksen vuoksi (painoa tullut 2.3kg viikossa!). Näistä ei kuitenkaan oltu huolissaan, mutta sitten tulikin vähän puskista ilmoitus tulla käynnistykseen vauvan ison koon vuoksi jo ensi viikolla ( nyt siis viikkoja 38+1).

Olin jotenkin ihan pöllämystynyt tästä heitosta, etten osannut mitään asiasta kysyä. Jos oikein käsitin ois kokoarvio nyt jo 3.8 (käsikopelolla ) ja 4.2 kg ultran mukaan. Vähän ihmetyttää että näin "aikaisilla" viikoilla käynnistettäisiin, mutta toisaalta en mitään 5kg vauvaakaan halua punnertaa, joten aika ristiriitaiset fiilikset on. Tosi vähän kertoivat asiasta ja riskeistä mitään ja nyt vähän hämmentää, että mitä on edessä. Oikeastaan vaan sanoivat että tulla tiistaina osastolle. Huomasin sentään kysyä että mihin aikaan pitää tulla :LOL:

Nettiä tietenkin heti kotiintultua surffailin ja mieleen jäi pahimmat puolet eli kivuliaammat supparit, synnytyksen pysähtyminen jne. Olikos jollain täällä kokemusta käynnistyksestä?

No toisaalta muutama päivä on vielä toivoa että homma käynnistyis itestään, mutta kohdunsuun tilanne ei kyllä mitään lupaillut.. No jonkinlainen dedis nyt on sitten tiedossa :)

LinneB + heppu 38+1

 
Tervetuloa palva :wave:

LinneB
Mun lähipiirissä muutamalla vauvan saaneella on käynnistetty synnytys ja ei ole ollu sen kipeempi tai muutenkaan "pahempi" ku itestään alkanu synnytys...
Ja mitä netin juttuihin tulee niin monesti ns. pinnalle jää vaan kaikki "kauhukokemukset" ja normaalisti sujuneet, helpommat synnytykset jää vähän taka-alalle...
Ajatella nyt tiiät millon saat nyytin syliin! :)
Onnea sinne, hyvin se varmasti menee :)

Ihania kuvia Riivinraudan pikkusesta! :wave:

 
Kiitti kannustuksesta Talvicci, toivotaan ettei nyt päivätolkulla tarttis kypsytellä..

Piti kommentoida tuohon päivämäärähommaan, kun meidänkin heppu oli tilattu tälle päivälle ja vielä aamulle. Esikko nimittäin syntyi 08.04.08 klo 08.04. Joten tänään ois ollut aamulla täydellinen hetki tälle seuraavalle =)

Vielä LinneB
 
linneB
Mulla kaks edellistä käynnistettiin ja ei oo kyllä pahaa sanaa sanottavana, nyt jo oikein odotan et pääsis taas. Toki näissähän piilee sama mikä muutenkin et kauhut nousee pintaan. eka mulla käynnisty tosi helposti mut tokaa käynnistettiin monta päivää. Kävelin sairaalaa ympäri niin et syömässä kävin ja lääkkeen jaolla, se on yks ihan varma keino joka auttaa lääkkeen rinnalla, eikä oo niin tylsääkään. Enkä siitä kivusta tiedä, kivutonta tuskin on ja vertaamaan ku ei pääse et jos olis normaalisti alkanu niin ei paremmasta tiedä.
Ei muuta ku rohkeesti tulta päin ja kaikki menee ihan varmasti ok..
Mulla ainaki ollu aina tosi turvallinen olo ku koko ajan päässy käyrille ja koko ajan joku kyseli meneekö hyvin..ja onpa ainaki valmiiksi pelipaikalla ku alkaa tapahtua, säästyy siltä kotona pohtimiselta koska pitäis sairaalaan lähtee..

HEMARI
En kyllä tiedä miten liikkeiden pitäis erilaiselta tuntua, ite en oo huomannu eroa. Mut tarkotti vissiin et liikkeet on kovempia ja selvempiä niinku joku jo kirjoitti. Hyvä et pääset tarkistukseen, aina se mielen rauhottaa. Laita sit jotain väliaikatietoja mitä sanottiin. ite odotan kans ku kuuta nousevaa maanantain lääkäriä et sais tietää kokoa..
Molemmat pojat on arvioitu 4,5kg täs lasketua ajan tienoilla ja sillä käynnistetty, mut syntyessään alta 4kg ovat olleet. saas nähdä miten nyt käy ku painoa tullu 25kg ja olo jotenki ihan erilainen, täysi ehkä..

sitte, onko jollain tätä niin ÄRSYTTÄVÄÄ vaivaa, joka pirun yö nousen 1-2 aikaan, eikä tuu uni millään, pari tuntia valvon ja sitte yks kaks sammun ku saunalyhty :headwall:
oon ihan kypsä tähän tautiin mut ei kait auta ku kiertää rinkiä.. :LOL:
 
Täällä päänsärky kovenee vaan :/ Ollut monta päivää ihan siedettävää, mutta ei enää. Hitto kun ei tiedä, uskaltaisko kokeilla jotain muuta lääkettä tähän kipuun. Ei oo mitään iloa, vaikka ottaa kaks panadolia kerrallaan :kieh:

Ei mitään merkkejä synnytyksestä... Jo kahtena iltana kaikki kivut loppunut kuin seinään yhtäkkiä. Mä niin tahtoisin tän turvotuksen ja pää kivun pois ja ihanan pienen nyytin syliin.

Riivinrauta Voi mitä ihanaa suloista vauvaa olet masussasi kantanut :heart: :heart: Tuli oikeesti kyynel silmäkulmaaan.

Missah ja Mölli 39+1
 
Huomenta!
Missah:
Ei kuulosta kivalta toi päänsärky, itse menisin ehdottomasti käymään näytillä jos turvotustakin, ainakin vaatisin verenpaineen mittauksen, että varmistuis ettei kyse alkavasta raskausmyrkytyksestä.
Itellä oli melko aikaisessa vaiheessa ihan järjetön päänsärky ja sain jonottaa 7h terveyskeskuksen päivystyksessä.. Niillä viikoilla ei tosin kyse myrkytyksestä, mut pelästyin aikalailla.. Ehkä oon ylivarovainen, mutta parempi katsoa kuin katua ja meillä silleen yllärivauva tämä kun luultiin ettei mies voi saada lapsia ja kun kumminkin onnistui en ota mitään riskejä. (Itsellä ennestään kolme lasta ja kaikki mennyt raskausaikana ihan hyvin)

Tsemppiä!

TanjaKK 37+4
 
TanjaKK Mulla on raskausmyrkytys.... Sanoin eilen polilla tästä ja muutenkin kun olo on mikä on, niin maanantaina käynnistellään mitä luultavammin synnytys. Mä syön verenpainelääkkeitä ja oon ravannut polilla seurannassa.
 
Ou nou, ilmankos on kurja olo!
Kohta helpottaa, kun pääset käynnistykseen. Tuntuu kyllä ihmeelliseltä että laittavat kotiin, tossa kunnossa. Käynnistyksessä on sentään se hyvä puoli että tietää että saa pian vauvan syliin!
Koita jaksella nämä pari pvää :flower:

TanjaKK
 
heips! LinneB mulla sama tilanne 38+2 on tänään ja viime maanantaina äippäpolilla "käskivät" käynnistykseen maanantaina. pikku alivuokralaisen paino arvio silloin jo 3.9 kg mahan päältä hetkeä aikasemmin kokeili ja tuumas että on pieni kokonen vauva. kuulemma paljon rasvaa luitten ympärillä! saas nähdä minkä kokonen "micelin ukko" sielt on tulossa!

Eilen olisi ollut hyvä päivämäärä ja lisäksi olisi mulla ja vauvalla samä syntymäpäivä. yritin äpllä että olisi käynnistäneet jo perjantaina mutta tulivat siihen tulokseen että saan kuulemma jännittää viikonlopun yli,että maanantaina olisin tervtullut ellei käynnisty itsestään.

tsemppejä kaikille odottajille! kyllä ne vauvat sieltä ennemmin taí myöhemmin syntyy.

solmu ja fröökynä



 
Taustalla taas hetken majaillut, kun ei mitään tapahtumia omassa odotuksessa..

Suuret onnittelut kaikille, jotka jo ovat päässeet asukkinsa näkemään :flower:

Ja uusille tulokkaille tervetuloa jännittämään !

Aika malttamaton olo alkaa olemaan ja ihan valmis olisi jo lähtemään, vaikka olo tuntuu vaan helpottuvan loppua kohden. Tuossa n.16-20 iltaisin on kaikista eniten tuntemuksia, valtava paine ja yskäseminen tai aivastus aina säikäyttää.

Liikkeet on huomattavasti vähentyneet tai ainakin muuttuneet sellaiseksi punkeamiseksi, välillä täytyy oikein pysähtyä laskemaan.

Joskus aikaisemmin oli puhe siitä ketä sairaalaan saa tulla katsomaan niin torstaina meillä neuvolassa infottiin, että TAYSiin ainakin tällä hetkellä vain isä ja sisarukset..

Jos sitä lähtis omalle firmalle katsomaan kuinka tytöt siellä viettää siivouspäivää..ehkä vois itsekin ottaa siivousvälineet ja vähän salaa toivoa, että olisi jotain apua tämän käynnistymisen kanssa =)

Nyt täytyy päästää esikoinen koneelle hetkeksi pelaamaan Doran golfia niin saan lahjottua hänet sillä mukaan käymään työpaikalla =) meillähän käytetään vain lahjontaa....ei koskaan uhkailua ja kiristystä :LOL:

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille ja toivottavasti saadaan lisää vauva uutisia, nythän olisi liputuspäiväkin =)

Nöppönen80 38+4
 
Huomenta mammat!

DsariaL ja Empsu onnea nyyteistänne ja tsemppiä vauvantuoksuisen arjen alkumetreille! :heart:

Santtu tervetuloa mukaan!

Amiralle kiitokset synnytyskertomuksesta!

Missahille tsempit maanantain käynnistykseen ja jaksamisia viimeiselle viikonlopulle!

Hemari kuulostaa tutulta, peppu ja selkä on ihan pienet ja niin selkeät ja sitten kun alkaa potkimaan niin tuntuu että jalasta saisi kiinni! Oi, masua tulee kyllä ikävä vaikka nyytin saa kainaloon :heart:

Paapelo kiitos selvennyksestä, tänään lähden metsästämään, katsotaan löytyykö!

Täällä eilen oli ihan väsy, mitään ei jaksanut oikein tehdä päivällä. Illalla sitten pesin pyykit ja kävin lenkillä. Masua supisteli ja vilhoi koko päivän, vaikkeikaan säännöllisesti. Illalla supistelu sitten loppui kun seinään. Tänään olo onneksi energisempi. Masu on aamulla jatkanut kovettumistaan, mutta ei mitään muuta. Tänään ajattelinkin lähteä vähän katseleen kaupungille ja metsästämään samalla sitä vattuteetä!

Nyt tämä aamuvirkku suuntaa aamupalalle kun tuo ukkokin sängystä pääsi ylös!

Pikkis ja mini 38+0 *POOOOOKS*
 
Huomenta mammat... :D :wave:

justiina puheli valvomisesta yöllä...
Mä joku aika sitten aina heräsin joskus kolmen-neljän maissa yöllä ja sitten valvoin jonnekki viiteen-kuuteen asti aina...Ja sitten aina nukahin...
Neuvolassa sanovat että voi olla että vauva sitten niihin aikoihin mahollisesti herättelee...

Sittemmin oon nyt varmaan jonku viikon ehkä nukkunu taas yöt valvomatta *koputtaa puuta*
Synnärilläki ollessa sen yön seurannassa sen verenvuodon takia tarjosivat kyllä opamoxia yöks että ku on semmonen tilanne niin ei varmaan pakosti unta saa, mut meikäläinen nukku ku tukki koko yön :D


Yöllä heräsin viien jälkeen vessareissulle (jännä muuten ku nykysin ei tartte käyä ku enää kerran) ja sen jälkeen vähän supisteli jonnekki yli kuuteen ainaki...
En tiiä osasinko niitä tulkita oikein tai laskee mut jonku 10min välein niitä ehkä tuli...

Nyt aamulla on jotenki kummasti Uunon liikkeet käyny kipeetä :kieh:
Selkää ja mahaa jomottelee...

Nyt alottelemaam siivousta ja sitten päivemmällä saunaan :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.40+3* :heart:
 
Huomenta!
Kävin sitten eilen synnärillä tarkistuttamassa että tihkuuko vettä vai ei. Olin 45min käyrällä, kaikki hyvin. Supistuksia alko tuleen siinä käyrällä ku makasin ni 10min välein. Ihan ku olis ollu semmonen ostos teeveen ab tronic mahalla :LOL: jos joku nyt muistaa mikä se on :)

No joo mutta kuitenkin. Koko yön supisteli! En tiedä mikä niiden väli oli, mutta sain kuitenkin vähän torkuttua aina välissä. Aamulla seiskan aikaan sit nousin ylös ku en pystyny enää vaakatasossa olemaan. Rupesin kattomaan supistusten väliä ja se oli 5 min. Tai siis on edelleen. Et ehkä tässä pääsis hommiin vielä tänään :) Saa nähdä, voihan olla että ne tästä vielä lopahtaa, kun ei ole mitään ihan hirveän kipeitä. On kivuliaampia ku menkkakivut, ja ihan selkeästi tuntuvia, mutta hyvin pystyn tässä koneellakin olemaan :) Selkä on kyllä tuskasen kipeä, mutta synnärille ku soitin ni sano että ensisynnyttäjillä voi vielä lopahtaa supistukset täysin. Päästin sit miehenki lähtemään vielä Hämeenlinnaan, ei sinne nyt kestä hesasta ku tunnin ajaa. Hän kyllä lupas tulla sit heti takasin ku vaan pyydän...Outoa, että ei yhtään vielä oikeastaan jännitä. En taida sittenkään täysin uskoa että syntys...Eilen kyllä kätilö siellä Naistenklinikalla sano että nyt on pää niin alhaalla että ei voi montaa päivää mennä enää :)

Riivinraudalla suloinen vauva! Ihana!

Ja DsariaLille onnea paljon!!

Ja Palva, tervetuloa vielä mukaan :)

Sanokaas nyt synnyttäneet, kuinka kovia näiden supistuskipujen pitäisi olla ennen kuin voi sanoa että synnytys on todella käynnissä?

hemari ja möhkö 40+3
 
Se ois sit LA tänään!! =)

Hitto mie oon sit ihan kärsimätön. En tiedä onko tää jotain hormonijuttuja, mut ootteko muut vielä vauvamahaiset olleet tosi räjähdysherkkiä??!! :/ Mä sain eilen ihan ihme raivarit taas kerran. En ees oikeen syytä tiedä, otti vaan niin tuo esikon kitinä päähän kun mikään ei ollut hyvin. Onnek oli ukko kotona...siinä saivat molemmat kuulla kunniansa kun huusin pää punasena että painukaa h...ettiin molemmat!!! :ashamed: Ite sulkeuduin makkariin rauhottuun mut kun sielä meidän vanha telkka ei suostunut meneen päälle niin mun käyrä nousi vaan entisestään ja sitä siinä sitten nyrkillä moukaroin, ihme ettei tippunut koko toosa lattialle. Mieskin kävi siinä ovella ja oli kyllä tosi pelästyneen näköinen että mitä mä sielä touhuan. Lopulta sain vähän rauhotuttua ja sit itkinkin ihan valtoimenaan loppuillan!
Oikeen hävettää koko toimina, mut en tiä vaan mikä oli. Oisko se ollut se kun esikko synty päivää ennen LA:a ja mä ehkä alitajuisesti odotin tämänkin syntyvän nyt ja sit kun mitään ei tapahtunutkaan niin potutti niin vietävästi.
Esikosta en odottanut ees la:n lähestymistä kun olin kuullu kaikilta että eka menee aina yli ja yllätys oli suuri kun syntykin päivää ennen, mut nyt sit oon tuijottanu tätä päivämäärää ku kuuta nouseva.

Juu, mut nyt lupasin itelleni et tänään on parempi päivä, ihan tuon esikonkin takia ettei tarvi kuunnella äitin vihoittelua. Lähetään nyt käymään pikasesti kaupoilla.

Muisku 40+0 !!! :heart:
 
hemari Kyl ne aika kovia sitten on. Aina sanotaan että kyllä sen sitten vaan tietää kun on lähettävä ja ettei kivun kanssa enää tunne pärjäävänsä. Mutta muistelen esikon ajasta et ite mietin ihan samaa, ja sit kun lähettiin näytille niin luulin et kipeempiä niitten ois pitäny olla vaik kaksinkerroin autolle kävelinkin. Odottele nyt hetki ja tunnustele vielä! Kyllä se kipu ja polttelu varmasti sitten alkaa tuntumaan siltä että lähdettävä on. Tsemppiä kovasti!!!
 
Synnyttäneet onnea :flower: :flower:

hemari:

Kun et pysty olemaan paikallasi supistuksen tullessa, vaan lähes pakonomaisesti yrität liikkeellä oloa helpottaa, on sinulla synnytys käynnissä aikalailla varmasti...ja toki, kun supistuksen kovuus/kesto pitenee ja välikin alkaa lyhentyä, on sekin varma merkki että käynnissä on =)

Kaikille odottajille :hug:
Esikosta tiedän, että nuo päivät ennen ja jälkeen LA:n on jotain niin piinallista, varsinkin jos mitään merkkejä ei ole ilmassa :|

Täällä oli taas yö varsin leppoinen. Nyt en edes katsellut kelloa ja pakotin itseni pysymään punkassa yöllä vaikka olinkin taas ihan pirteä :whistle:
Tytöllä on/oli päällä tiheämpää imuttelua...aamulla tuloksena sitten olikin taas pursuavat rinnat ja niin täynnä maitoa, ettei tosikaan. Yhdestä rinnasta lypsin etumaitoa ennen syöttöä ja ihan tostanoin vaan tuli 1dl :whistle: Ja sitten tyttö vielä viihtyi 20min rinnalla, eli kylläpä siellä on syötävää taas ollut...mahdotonta..

Mutta nyt tyttö tuolla juhuilee minua :wave:

paapelo+poju+Tyty-I 1vk 5pv
 
:flower: Onnea taas uusista vauveleista :flower:

Ja Riivinraudan vauva on ihan hurjan söötti, ihana:)

Ihailtavan rauhallisesti ja innolla tuntuvat monet odottavan synnytystä. Mä oon täällä aivan kauhusta kankeana:( Mietin jo että pitäisikö perua se sektio mutta ei sentään, alateitse synnyttäminen tuntuu täysin mahdottomalta myös. Eli kyllä mä päätöksessäni pysyn mutta nää päivät ennen keskiviikkoa on kyllä aika vaikeita. Kyllä se siitä sitten kun synnytys on ohi, vauvaa odotan kyllä kovasti:) Harmittaa oikeen kun olen näin paniikissa hänen syntymästään, haluaisin odottaa sitä kaikin puolin positiivisella mielellä.
 
Paulah:

Ihan ymmärrettävää odottaa tulevaa tuntematonta pelonsekaisin ajatuksin, joten älä sure. :hug:

Mies lähtee kohta pojan kanssa kauppaan käymään. Sitten pitäisi laittaa pyykit, ellei sitten tyttö herää juuri parahiksi...hällä tuntuu olevan ajoittain varsinainen siivous varoitin päällänsä, mutta onneksi esikon myötä olen oppinut ottamaan ihan lunkisti siivouksen suhteen. Kerkiää ne hommat tehdä myöhemminkin :D
 

Yhteistyössä