*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Tervetuloa justiina mukaan vielä näin viime metreillä... :wave:

Peppi pohti vaunujen kangasosien suojaamista...
Mä oon ajatellu ihan samaa...Mä varmaan ottasin myyjään yhteyttä ja varmistaisin voiko niihin jotain käyttää ettei esim joku takuu ainakaan menis jos värit vaikka lähtiski tai jotain...

Meillä nuo vaunujen kankaat onneks on semmoset että noista varmaan helposti lähtee lika pois... Voi ku niitä pääsis pian jo testaamaan!!!

Hanikka tsemppiä jos nyt pääset vauvan hakuun :wave:

Supistusten väleistä...
Meillä sanovat että ku säännöllisesti tulee 10min välein niin voi lähtee...
Mut meillä se varmaan on tuon matkan takia tuo 10min...

Marsupilami
Niin sun poikaolo sitten piti paikkansa vaikka ultrassa muuta väittivät :D
Kerkesitkö ostaa muuten "pinkit" vaatteet siitä huolimatta? :whistle: :D

Kiitoksia synnytyskertomuksista!!! :wave:
Niitä on kyllä mukava lukee :)

heketsi puhelit mun mahasta :D
On se laskeutunu vähäsen, tosin jännä ku on eri housut jalassa tai joku tukevampi paita niin ei näytä että se olis juuri laskeutunu...

Voiko vaatteet jotenki nostaa mahaa korkeemmalle? :LOL:
Mammahousuja mulla ei ole ollu käytössä aikoihin...

Milläs kaikilla sitä synnytystä voi uskomusten mukaan käynnistellä muulla ku niillä kolmella ässällä?


Mä oon täällä koittanu Uunolle puhua että tänään olis hyvä päivä syntyä...
Sattus hyvä synttäripäiväki, 09.10.09 :D

Nukuin yön ku tukki! Nyt oon saanu melkein viikon nauttia yhtäjaksosista yöunista,vessakäyntiä lukuunottamatta :D
Kumma muuten ku vessassakaan tartte enää niin ravata...

Koira oli aamulla ihan outo...
Ukko ootti että annan sille sen pissanäytteen vietäväks niin koira tuli vessaan mun luo ja oli ihan hämillään...
Sen jälkeen änkes kainaloon ku menin sänkyyn vielä takasin... :whistle:
Nyt raskausaikana se on ollu enemmän mun perään muttei se pahemmin kainalossa viihtyvää sorttia ole...

*Talvicci ja Uuno rv.40+2* :heart:
 
Huomenta!
Olipas pelottavan kuuloista menoa Pikkiksella ja Talviccilla, onneksi kaikki hyvin! Toivottavasti saatte pienet pian syliin, niin ei tarvitse enää jännittää. Kannattaa ilman muuta olla yhteydessä äitipoliin jos joku askarruttaa, niiden työ on pitää huolta äideistä eikä pidä yhtään arastella soittoa tai käyntiä!

Heeei marsupilami,
saanko udella millä viikoilla ultrassa sanottiin vauvan olevan tyttö? Itselle sanottu 18vk:lla ja olikohan 30vk:lla, ja nyt kun kävin äitipolilla tällä viikolla, ei nähnyt kunnolla asennon vuoksi. On nimittäin iskenyt pieni paniikki, kun pojalle sopivia vaatteita todella vähän ja ostettiin vaunutkin junglepink-väriä.. Toisaalta pienihän huoli toi on verrattuna muiden murheisiin.. :ashamed:
Onnea kaikille vauvautuneille :flower: joku puhuikin siitä kuinka vauvat tuoksuu ihanalle, se on ihan totta, täälläkin malttamattomana ootellaan että pääsis omaa nyyttiä haistelemaan :)

TanjaKK 37+3
 
Flora:

Juu, esikoisen ollessa vaava, kolusin imetystukilistaa ja käytin varmaan kaikkia konsteja ilman tulosta...nämä utareet nyt vaan on tämmöiset, sukuvika, joten ei auta kuin yrittää eteenpäin. Kyllä se sitten vauvan ollessa isompi hellittää, kun vauva pystyy nielemään enemmän kerralla, mutta sekin hetki koittaa vasta jälkeen 3kk ja en kyllä voi niin kauaa odottaa, jos siis menee samanlaiseksi suoranaiseksi oksentamiseksi, kuin pojan kanssa...mutta sitkeästi vaan etiäppäin...en tästä stressiä ota tälläkertaa, kun tuttu juttu tämä jo on :D
 
Onnea kaikille uusille vauvautuneille!

Joka päivä näitä käyn lukemassa mut kun niin paljon tulee päivässä kirjoituksia niin kun luettua saa niin ei kerkii komentoimaan... tai sit ei muista mitä piti kommentoida.

Täällä kans arki on lähtenyt rullaamaan yllättävän hyvin.
Pelkäsin kovasti ennen vauvan syntymää että miten esikoinen nukkuu jos vauva herää yöllä huutamaan. No olisko ihan ekalla kerralla et esikko heräs ja tuli mein huoneeseen mut ei sen jälkeen.
Ja nyt on muutaman päivän esikkokin nukkunu puol kasiin asti, aikaisemmin kun heräs melkein joka aamu jo kuuden ja puol seiskan välillä.
Ja vauva nukkuis aamulla vaikka kuin pitkään =)

Toinen tissi mulla on jo rikki kun en ole saanu vauvaa siihen oikein imemään.
Toiselle tissille saan sen ilmeisesti oikein kun se ei ole ollenkaan niin kipee kuin tuo toinen.
Pitäis vissiin käydä ostamassa niitä rinta kumeja ja kokeilla jos niitten kanssa sais ton toisenkin tissin imetettyä eikä sitä tarvia aina pumpata.

Mietin vaan että kuin hiton kauan näistä jälkisupistuksista kärsii??
Mä en muista että esikosta olis näin pitkään kärsiny.

Meillä kanssa tuo pikkuinen nukkuu melkein koko päivän :heart:
Ja viimeyö meni tosi kivasti.
Meillä kun esikoinen husi ekasta yöstä lähtien ilta kuudesta aamu kahteen niin nyt illat on tosi rauhallisia.
Täytyy jossain välissä kun pääsen tohon pöytäkoneelle niin laittaa kuva tosta pikkusesta prinsessasta.


Riivinrauta ja Nuppunen 13pv
 
Paapelo,
tuleeko maito siis suihkulla vaikka vain vähän maitoa jäljellä?
Meillä oli sama ongelma (siis aluksi suihkusi) koska mulla aina tullut likaa maitoa. Mulla ainakin auttoi kun aloin luovuttamaan ylimääräisen, lypsin ensin pingotuksen pois ja annoin vasta sen jälkeen vauvalle. Onko teilläpäin mahdollista luovuttaa? Sehän tosin saattaa vaan lisätä maidon määrää, kun lypsää ja onhan siinä melkonen häslääminen, mutta saa hyvän mielen kun voi auttaa esim keskosia.
Saas nähdä kuinka tällä kertaa käy, kun tosiaan neljäs tulossa 7vuoden tauon jälkeen, ei ainakaan vielä yhtään maitoa heru, kun viikkoja 37+3. Aion kyllä tälläkin kertaa luovuttaa, jos maitoa tulee paljon ylimääräistä.

TanjaKK
 
Riivinrauta:

Taitaa olla aika yksilöllistä, mutta minulla ei ole enään kuin tosi satunnaisesti ehkä max. kerran päivässä, mutta äidillä kesti jostain siskoistani 20pv ja ne oli niin kipeitä, että piti syödä panadolia.
Toivotaan, ettei ihan noin pitkään sinulla kestä sentään. :hug:

 
Hei taas!

Olipa aika kokemus Talvicilla! Onneksi kaikki on hyvin. Ja ihana maha :)

Peppi30: mulla on kanssa maha oikeastaan koko ajan pinkeä, varsinkin kun seison. Eli seisaalatan en oikeastaan edes huomaa supistuksia, mutta selälleen kun menen niin huomaan kun maha menee ihan neliön malliseksi =) Mulla on lapsivettä kuulemma aika vähän... Ja itseasiassa nyt oon alkanu miettimään että onkohan se mahdollista, että sitä olis tihkunut tässä jo pari päivää? Kukahan se oli kun oli ollu synnärillä tarkistuttamassa tilanteen? Kun siis on jo parisen päivää tullut ihan vetenä valkovuotoa. En ole sitä sen kummemmin ajatellut, mutta nyt rupesin miettimään, että voiko se olla sittenkin lapsivettä, kun haiskahtaa vähän oudolle... Onko siitä jotankin haittaa? Pitäiskö asialle tehdä jotakin?

Entäs sitten mitä sellaiset kivut ovat, kun illalla kun menen nukkumaan, niin joudun oikein pelkäämään, kun tiedän että jossain välissä alkaa sellainen kipu, että tuntuu ihan kuin koko lantio räjähtää. Siis tuntuu jotenkin, että vauvan pää hiertää lantioluuta tuosta keskeltä, ja kipu on todella kova. Ei kestä kuin sekunnin pari, mutta on tuskainen...Oikeen nukkumaanmeno pelottaa :(

Liityn Ulpun ja Heketsin minimahoihin :) Mulla sf on sen 30cm ja mahan ympärys 97cm. Mutta valtavalta se tuntuu!

Justiina: tervetuloa mukaan vielä loppuviikoiksi!

Ja heinähatulle kiitoksia synnytystarinasta, ja vielä onnea!!

hemari ja möhkö 40+2
 
Polilla käyty.... =) Alakerrassa tilanne hyvä, kaula on hävinnyt ja kohdun suu reilusti sormelle auki :p Ja jos ei viikonlopun aikana mitään tapahdu, niin maanantaina mitä luultavammin käynnistetään mun olojen takia. Palailen myöhemmin, nyt nukkumaan :wave:
 
Heipä hei mammat!

Justiina tervetuloa jänskäilee mukaan vielä loppu metreille!

Kiitos heinähatulle synnytystarinasta!

Täälläkin voidaan liittyä minimasuihin :) Mulla sf-mitta oli jo rv 36 neuvolassa 34cm, mutta silti mahan ympärys nyt sen 95 cm :D On varmaan vaikutusta sillä että täällä kans pituutta yli 170 cm niinkun Hermarillakin.

Hemari puhui mahan kovettumisesta. Mullakin seisaaltaan masu melkein kokoajan ns kova ja sitten makuullaan tuntuu selkeästi supistukset ja maha muuttuu ihan neliöksi. Näkyykö sullakin ihan selkeästi vauva ns mahan läpi kun maha neliönä. Meillä erottaa selvästi kehon eri osat :)

Talvicci ei puhunu mitään seksikiellosta, me ollaan kyllä sen jälkeen sitä mukavinta ässää muutamaan otteeseen harrastettu eikä ole vuotanut =) Aika muuten hassua kuinka erilainen käytäntö siellä kun täällä. Meitä ei edes aluksi käsketty tarkastamaan ja teidät lähetettiin lanssilla ja mä olin käyrissä vaan 30min ja näin lääkärin ja kotiin. Oireet kuulosti kuitenkin aikas samalta. Kai nämä vähän hälläväliä tyyppejä täällä - inga problem! Mietit myös puristavia housuja :LOL: Me ollaan miehen kanssa mietitty samaa kun ollaan oltu kävelemässä. Mä käytän vieläkin normaaleja farkkuja ja vyö on aina farkuissa ja oon sanonu että kun kävelen ja kun löysään vyötä yhdellä niin maha vaan valahtaa.

Vattuteetä ajattelin huomenna metsästää, muuta sen verran haluisin tietää, että eihän se vaan oo mitään tappo ainetta, että sen takia tosi voimakkaat supistukset tai vastaavaa? Paapelol varmaankin osaisi valaista mua!

Kauheena piti taas muistaa taas kirjoittaa, mutta aina ei voi muistaa kaikkea. Tulen myöhemmin takaisin, jos tulee jotain mieleen!

Pikkis ja mini 37+6

Ainiin Talvicille vielä kumpiin vaunuihin nyt päädyitte vai otitteko jotku ihan muut?
 
P-i-k-k-i-s
Juu siis mä soitin sinne äitiyspoliklinikalle niin sanovat että ampparilla makuullaan pitää tulla.
Olin siellä sen yhen yön. Meillä varmaan matkanki(87km) takia ottivat yöks seurantaan ja ku keli oli kauhee...

Ja tosiaan synnärillä sanottiin ettei seksille ole estettä mutta neuvolassa kielsivät sen, vissiin loppu ajaks :eek:
Neuvolatäti totes miehelle että sulla onneks varmaan on muutaki mielessä :LOL:

Ja tosiaan housuista... Eri housut varmaan tukee erilailla mahaa (vaikkei mitään mammahousuja olekkaan) niin siks sitten varmaan näyttää joissaki kuvissa maha olevan ylempänä ku taas toisissa alempana...

Niin ja päädyttiin tosiaan firkon7-yhdistelmävaunuihin, semmoset kaakao/luonnonvalkoset otettiin :)
Vaikutti hyviltä, isot renkaat niin pääsee talvella eteenpäin hyvin :)


Hurjaa muuten ku huomasin tuossa että ekat tammikuiset vauvat on syntyny jo! Pikkusiahan ne näytti olleen, toivottavasti ovat sinnikkäitä!

Niin ja fb:sta huomasin DsariaLin saaneen nyyttinsä :flower:
Oli joku DsariaLin kaveri eilen onnitellut...
Vaikka siis tiedossahan tuo oli mutta piti tännekki huikata, enempää en tiedä...
Kuulumisia odotellessa :wave:
 
Talvicci ne olikin mun mielestä kivemmat vaihtoehdot! :)

No ei varmaan pahaa tehnyt olla siellä yö tarkkailtavana, tietää ainakin että kaikki on varmasti okei. Ja meillä mies yrittää kaikin keinoin hiillostaa vauvaa ulos, enemmän kun minä :D Eilen kävin päivällä uimassa, kävelyllä ja saunassa ja illalla vielä lähdettiin käveleen, mies vinkkasi pilke silmäkulmassa, että eikö mentäisi vähän lujempaa vielä niin vois alkaa tapahtuun. Kun oltiin tunteroinen kävelty niin totes, että vois vielä siivota ja sitä vikaa ässää kokeilla josko alkais tulemaan. HAHA. No onneksi ei nyt ihan tosissaan, mutta hän olis ihan valmis jo ottamaan pikkuisen vastaan. Itsellä ei mitään kiirettä. Outoa sinäänsä.

Mietinkin aamulla että siellä vauva jo varmaan syliin saatu, kohtapuolin kait meillekin tulee ilmoittelemaan kuulumisia.

Pikkis
 
Heippa taas:)

Kaksi pientä pitää niin kiireisenä että eipä ole aikaa oikein kirjoitella. Meijän neiti on tänään jo viikon vanha :heart: :heart:
Täällä kanssa on tosi kiltti vauva, syö ja nukkuu vaan edelleen. Yöt menee mitä loistavimmin, herää 3h välein, syö n. tunnin max ja nukkuu taas hyvin:)
Itselläkin tosi pirtäe olo eikä ole edes päiväunia tarvinnut nukkua.
Esikoinen on ottanut vauvan tosi hyvin, mutta meihin purkaa sitä mustasukkaisuutta. Toisina päivinä on ihan mahdoton eikä usko mitään ja toisina päivinä onneksi kaikki sujuu hyvin:)
Meijän iso-veikka :heart:

Mulla kesti jälkisupistukset n. 4pvä, oli kyllä tosi inhottavia ja tuli usein imettäessä. Panadolia otin ja aluksi myös buranaa. Nyt on jo helpottaneet..

Olipas talvicilla reissu, onneksi kaikki on hyvin :heart: Toivotaan että saat Uunon pian kainaloon :heart:

Tervetuloa Justiina :flower:

Loppuun vielä oikein paljon tsemppiä viime metreille :heart: :heart:

Inka ja Maisa 1vko :heart: :heart: :heart:
 
Aku
Taas oli pari uutta lokavauvaa syntynyt,onnea kaikille tasapuolisesti :heart: :flower: =)
Nyt tuntuu hieman rauhoittuneen toi poksahtelutahti alun spurtin jälkeen.

Hui kun Talvicin ja Pikkiksen vauvat säikyttelee vanhempiaan näin viime hetkillä :| Onneks kuitenkin kaikki oli kummallakin kunnossa =)

Kateudesta vihreenä lueskelen teidän jo vauvaantuneiden ihanasta vauvantuoksuisesta arjesta.Alan olla tosi kärsimätön vaikka La:han ois vielä viikko :/ Jotenkin on vaan niin asennoitunu että tää toinenkin tulis aikasemmin niin ku esikko aikanaan vaan nähtäväksi jää.Edelleen ainoastaan liitoskivut on ihan helvetillisiä,muuten olo tosi hyvä.Eilenkin ravasin puolijuoksua esikon kans tonne parin kilsan päähän puistoon ja se sai aikaan ainostaan muutaman kivuttoman mahan kovettumisen :kieh: Ens viikolla ois ukkelilla lomaa,sit on mukavaa kun saahaan olla porukalla ja touhuta mitä huvittaa =)

Nyt taidan oikasta hetkeks kun tuo esikkokin suostui nukahtamaan suht helposti tällä kertaa.Mukavaa perjantai päivän jatkoa kaikille!

-Aku 38+6
 
Onnea taas kaikille uusille vauvaantuneille :flower:

Suuri :hug: Talvicille, kamalan kuuloinen tarina. Toivottavasti tä loppuaika menee sulla paremmin eikä enää tarvitse turhaan lähteä synnärille.

En nyt enää muista mitä piti kommentoida...

Omaan oloon sellaista että supistuksia tulee vähän päivän mittaan mutta todella laimeita, eli hyvä jos tunnen... Saisi voimistua oikeen urakalla jo :D

Mutta palaan myöhemmin, nyt ostamaan esikolle talvikenkiä...

-himpsuli ja tänään 39+0 :D
 
Justiina tervetuloa!

Talviccilla ollut pelottavia hetkiä, toivotaan että ei enää säikäyttele, vaan kohta saat nyytin syliin.

Omaan napaan sitten. Neuvolassa kävin ja kaikki näyttäis olevan kunnossa. Verenpaine oli hyvä, pikkasen yläpaine korkeampi kun mitä tavallisesti ollut.
Sf-mitta 34cm
Painoa -100g edelliseen. Ihan kiva, sitä on tullutkin ihan hyvästi tähän asti.

Itseä vähän pelottaa vauvan koko. Meidän kolmas lapsi syntyi päivän jälkeen la:n ja oli 4425g. Tämän vauvan kasvukäyrä kasvaa samaan tahtiin, joten onkohan saman kokoinen jo laskettuna.. Kun ei menis yli..

Regent ja masukki 38+4 :heart:
 
P-i-k-k-i-s
Joo oli kyllä ihan rauhottuvaa olla yön yli siellä...Ja ku käyrää ottivat aina niin näki vähän mikä tilanne on... Ku eihän tuo Uuno koko ajan siellä potki...

Meillä mies sanoo että kuulemma ens viikolla syntyy...12.päiväköhän se oli sen veikkkaus :D

Kyllä mä vähän ootan millon oma vuoro tulee, noita vauvautuneita ku täällä on jo noin paljon :whistle:
 
TAnjaKK:

Minulla menee niin, että alussa suihkuaa ja kunnolla, sitten hitusen rauhoittuu niin, että tyttö voi taas niellä rauhallisemmin, sitten tuntuu säväri ja taas suihkuaa...eli juu tavallaan suihkuaa kokoajan...ja niin paljon kuin tahtoisinkin, niin aika ei kyllä tuon 1,5v pojan ja vauvan kanssa riitä pumppaamaan ylimääräistä pois luovutettavaksi..tai pumppaukseen ehkä, mutta se on ihan todella tarkkaa hygienian kanssa ja sitten vielä se toimittaminen jne.

Ja jos mitään pojan imetysajasta muistan, niin minulla pumppaus pahentaa asiaa...varsinainen dilemma, mutta näillä eväillä mennään ja toivon että edes jossain määrin tämä laantuisi seuraavien viikkojen aikana...en ota stressiä =)

Vattutee ja supistukset:

Eivät olleet minusta mitään tappoja...itseasiassa, olen iloinen, että meidät käskettiin tulemaan heti paikalle...pärjäsin niin hyvin supistusten kanssa, että jos kotona oltaisiin oltu, niin siinä vaiheessa kun oli ponnistusvaihe alkamassa, olisin varmaan kotona vasta alkanut miettimään lähtöä :LOL:
Olihan niissä siis puristus voimaa, mutta eivät olleet mitään raastavia.
Ja tuo tee todella on auttanut tuohon jälkivuotoon...sitä tulee toooosi vähäsen ja day3 lähtien olen pärjännyt ohuella siteellä ja ei ole tarvinnut vaihtaa muutoin kuin vessa käyntien yhteydessä..
Pojasta kun sai käyttää jättirättejä 1,5vk ja ravata alvariinsa vaihtamassa :/
Eli SUOSITTELEN :D

paapelo+poju+Tyty-I 11pv
 
Täällä taas...
Paapelo:
Niin kävi mullakin, eli jossain vaiheessa tuli sellanen jännä tunne ja taas suihkus, kait johtuu siitä kun vauva alkaa kunnolla pääsemään vauhtiin :) imemisessä. Melkosta suttaamista kun mulla ainakin oltava kokoajan toisella rinnalla maidonkerääjä joka täyttyy jatkuvasti.. Mut eiköhän se vähän tasotu ajan kanssa, muistaakseni.
Voihan tietty olla et mulla ei tällä kertaa edes käy noin, mut tsemppiä teille!

Tota vattuteetä täytyy kyllä ehdottomasti hankkia, ihan mahtavaa jos vuoto olisi edes normimenkkojen kaltaista!

TanjaKK
 
Hei,
Ensinnäkin - paljon, paljon onnea kaikille vauvansa saaneille yhteisesti! :flower:
Ja tsemppiä kaikille, jotka nyytin lunastamista vielä malttamattomasti odottavat.

Pikaisesti kirjoittelen jotain omasta synnytyksestäni.
Pe 18.9. käytiin ekan kerran synnärillä, koska supistuksia oli ollut 2vrk enemmän ja vähemmän. Öitä viettelin suihkussa lämpimällä vedellä vatsaa valellen ja nappailin Panadolia. Siellä sain Bricanyl-pistoksen, joka lopettaa supistukset ja rentouttaa. Thank God se tuntui hyvältä!! Kätilö veikkas, että 3-4 päivän päästä vauva on maailmassa, ja käski kerätä voimia.

Lauantain 19.9. vietin perheen kanssa nauttien raikkaasta syyssäästä, leikkipuistoista ja yhteisistä hetkistä :heart: . Olo oli sellainen, että tässä todellakin tapahtuu jotain ihan pian..

Sunnuntaina 20.9. aamu alkoi ihan normaalisti. Kahvia koneeseen ja aamupala 1v4kk neidille ja eskarilaiselle. Sit aloin häärätä pyykkien kanssa ja komensin miehen asentamaan vaatekorit tulevan vauvan kaappiin.
Räps. Klo 10 vessareissulla meni lapsivedet. Soittelin kaasolleni joka perheineen porhalsi paikalle lastenhoitoavuksi alle puolessa tunnissa. Vettä hulahteli niin siteeseen kuin silmäkulmiinikin, kun halien hyvästelin tyttöjäni ja lähdettiin synnäriä kohti.
Klo 11 kirjauduttiin sisään. Olin auki n. 4cm ja supistuksia tuli säännöllisesti n. 7 min välein. Kätilöitä oli töissä vain kaksi + yksi opiskelija, joten osastolla oli kiirettä. Odottelimme siinä "etuhuoneessa" tovin, kunnes kivut alkoivat olla niin sietämättömät, että hätyyttelin apuja paikalle. Saimme luvan siirtyä siitä suoraan saliin klo 12. Samaan aikaan paikalle kutsuttiin myös lääkäri. PCB:tä pyysin, mutta puuduteaine piti vain vaihtaa Naropinista Chirocaineen, koska edelliskerralla sain sen allergisen reaktion. Hieman meinas jo hermot mennä :kieh: puudutetta odotellessa, mutta kunhan sen sain, se toimi loistavasti. Siirryin keinutuoliin parin kaurapussin kera. Yksi vatsalle, toinen selän taakse.

Keinuttelin rauhaksiin ja lähetin mieheni hakemaan kanttiinista meille evästä...kun ei ikinä tiedä, miten kauan touhussa mahtaa mennä. Klo 13 aikaan kätilö kävi kysymässä, haluanko uusia PCB:n. Ei tuntunut siltä, joten jatkoin keinuttelua.

N. 13:20 aikaan olo alkoi huonontua ja kivut lisääntyä. 13:30 soitin kelloa ja kätilö tuli tutkimaan. Olin 7-8cm auki. Sitten iski taas se pahoinvointi. Miehellekin saatiin käyttöä, kun käskytin hänet huiskimaan lehdellä happea mun naamalle ;) .
13:41 olin 10 cm auki ja sain luvan aloittaa ponnistamisen. Ajatukset olivat lähinnä "ai nyt jo?". Päätin kokeilla (aikaisempien kylkiasentojen) sijasta ponnistamista kontiltaan/puolipystyssä sängyllä. Pääty nostettiin ylös ja roikuin sit siinä. Muutama ponnistus - ja POIKA oli maailmassa. Ponnistusvaiheen kestoksi merkittiin 4 min.

Pikku-mies sai heti 10 pistettä ja kunhan isä oli napanuoran leikannut, pääsin kierähtämään takaisin selinmakuulle. Ja sitten, se maailman ihanin hetki, kun saa kinaisen ja märän vauvan paitansa alle :heart: .

Kiire synnytysosastolla jatkui ja kätilöt poistuivat paikalta. Soitin kotiin ja esikoisella riemu repesi kun kuuli uutisen kovasti toivomastaan pikkuVELJESTÄ!
Jossain vaiheessa hoitaja toi meille syntympäiväkahvit ja kyseli, haluaako isä kylvettää vauvan. Tietysti halusi, joten hän laski vedet valmiiksi, otti miehestä mitat (pituus 47cm, pipo 34,5cm ja paino 2900g), ja sanoi tulevansa pian takaisin.
Joimme kahvit nyyttiämme ihastellen, mutta hoitajaa ei näkynyt. Vesikin tuntui pian jäähtyvän. Siispä otin vauvan paitani alta lämmittelemästä ja kylvetimme pojan kahdestaan. Kun olin jo pukemassa pienelle lämmintä päälle, hoitaja pamahti paikalle kiirettään päivitellen ja uudelleensynnyttäjien oma-aloitteisuutta kehuen. Mikäs siinä puuhastellessa, kun verenvuoto oli ollut aivan olematonta, eikä mitään vaurioitakaan ollut tullut. Eipä tuon vajaan neljän tunnin aikana ehtinyt edes väsähtää...

Synnyttäneiden vuodeosastolla(kin) oli vuodepaikat vähissä, joten jäimme saliin odottelemaan. Söin siellä lämpimän aterian ja mies lähti kotia kohti, hakemaan isosiskoja. Voi miten meidän 1v4kk "vauva" olikaan "kasvanut" muutaman tunnin aikana, kun häntä vertasi hentoiseen pikkuveljeensä. Veikka sai osakseen monia pieniä pusuja ja helliä silityksiä molemmilta siskoiltaan.

Osastolla vietimme 2vrk ja kotiuduimme tiistaina 22.9. Seuraavana viikonloppuna jouduimme toki vierailemaan kahdesti sairaalassa verikokeissa, koska poika kellastui, väsähti totaalisesti ja painokin putosi 2600 grammaan. Nyt kuitenkin kaveri on jo ihan virkeä, painoa oli tullut kuudessa vuorokaudessa +390g (ja keskiarvoltaan alimmasta lukemasta +57g per vuorokausi). Arvatkaa vaan syödäänkö meillä paljon :p !?

Päivät menee taiteillessa ajankäytön ja syöttöjen kanssa. Isosisko 1v4kk vaatii vielä aika paljon apuja syömisessä ja vaippojensa kanssa sekä tietty muutakin huomiota. Sitä tehdään, mihin kädet milloinkin riittävät.

Nyt vauva nukkuu, mutta isosiskolla on välipala aika. Siispä, keittiöön.

T: Amira ja "Herra 47(cm)" 19pv
 
HEMARI!!!
Kirjoittelit siitä lapsivesi määrästä. mun edellisessä raskaudessa vettä näkyi lasketunajan ultrassa vain pieniä "lammikoita". monta päivää yritettiin käynnistää ja sit lopulta kun päästiin
kalvojen puhkaisuun niin vettä ei tullut yhtään..
Mulla ainaki kävi seuraavasti, mut älä nyt säikähdä, ei tarkoita et sulla menis samate. ponnistus vaiheessa tuli kauhea kiire ponnistaa vauva ulos kun napanuora pari kertaa kaulan ympäri ja oon ymmärtäny ettei se luista oikein pois alta kun vesi ei oo liukasteena..

Ja jos vesi loppuu ja vauva ei oo laskeutunu niin on vissiin vaarana et napanuora jää jumiin tai jotenki puristuksiin..
Jos vaivaa mieltä niin soita neuvolaan, kyllähän ne sielläki ultraa veden määrää..
oon maanantaian menossa nyt samaan ultraan jossa selvitetään onko vettä vai ei tarpeksi. kun kyllähän vesi loppua kohti vähenee jo sen uusiutuminen loppuu jossain vaiheessa.. sanottiin mulle neuvolas et tuntee kuulemma liikkeistä jos vesi vähissä, mut en oo kyllä huomannu eroa nyt enkä viime kerralla..

Mä olisin kyllä niin valmis jo käynnistettäväksi, olo aikas tuskainen ja kaiken päivää supistelee.. Tänään vetasen täysillä suursiivot niin on se ny kumma jos ei mitään tapahdu..En osaa edes ajatella et tämä täältä luonnolliisesti lähtis käyntiin, molemmat edelliset käynnistetty.. nyt mattojen kantoon!!!!!
 
Täällä poksuu taas viikot.

Hui tuota Talvicin kokemusta, tuli oikein tippa silmään lukiessa.
Varmasti on pelottanut kovasti, mutta onneksi kaikki on kunnossa sekä vauvalla että äidillä!

Tervetuloa Justiinalle.

Ihana lukea täällä seassa jo vauvaantuneiden juttuja, jotenkin niin kaipaa jo sitä omaa pientä. Saas nähdä, kuinka se imetys lähtee sujumaan. Mulla on ollut ennemmin ongelmana se, ettei maitoa tule tarpeeksi. Se on niin vaikeaa itse arvioida, että mahtaako vauva saada tarpeeksi syödäkseen. Mutta eiköhän, jos on tyytyväinen ja kasvaa hyvin.

Soittelin tänään yliaika-kontrolliaikaa Kättäriltä, muttei sellaista vielä mulle annettu. Kuulemma on aika täyteen varatut päivät ja pyysivät soittelemaan uudestaan tiistaina, jos ei mitään ole tapahtunut ennen sitä. Ottavat kuitenkin varmasti kontrolliin keskiviikkona.
Joten ei auta muu kuin odotella. Kun en sitä käynnistystäkään haluaisi.

Pääasia, että olo on ihan hyvä. Mä niin etukäteen päätin, etten nyt rupea odottelemaan tulokasta lasketun jälkeen, kun päivät tuntuvat sitten niin pitkiltä.
Mutta jotenkin sitä on kuitenkin ajatukset vaan vatsassa ja joko se synnytys alkaisi...
Vaikka varmasti tämäkin tulee, kunhan on siihen valmis.

Se olisi taas viikonloppu kohta!!

Mirmi rv 41+0 POKS!!!

:)
 
Heippa! Tulin ilmottamaan että meille syntyi tyttö 7.10.2009 klo 10.01 rv 40+1. Mitoilla 3310g 50cm py 33,5cm. Nopsa oli taas synnytys!(sairaalassa olin 8.25) Yksin menin ja kyllä jännitti, mutta paikalla oli ihana kätilö ja tunnelma kaikesta huolimatta oikein rauhallinen. Tosi hienosti meni, onneks jännitti turhaan. Palailen myöhemmin kertomaan enemmän.
Onnea kakille muille vauvan saaneille! =)
Ja mukavia odotus päiviä muille! :)

Empsu ja tytöt
 
Heippa!

Täällä ilmoittautuisi viime hetken lokakuun odottaja, laskettu aika on 30.10 ja esikois tyttöä odotellaan. Kättärin Haikaran pesään ollaan toivottavasti menossa synnyttämään :) Olen käynyt lueskelemassa täällä, mutta nyt ajattelin itsekin osallistua. On ollut todella kiva huomata kuinka kiva ilmapiiri ja mukavia kirjoittelijoita täällä on, usein kun keskustelupalstoille eksyy myös ikäviäkin kommentoijia..

Eilen oli lääkärineuvola ja kohdunsuu pehmeä, sormelle auki ja kohdunkanava hävinnyt. Nyt sitten jännäillään joko olisi pian synnytyksen aika. Onko kenelläkään kokemusta voiko ennustaa mitenkään? Supistuksia tulee jonkin verran, mutta suurin osa tosin harjoitus suppareita.

Santtu 37+0
 
Mirmi
Joo kyllä sitä itekki meni ihan paniikkiin ja alko itkee vollottamaan...
Ja ku eka en meinannu löytää numeroo mihin soittaa niin meinas iskee pahempi paniikki siitäki :headwall:

Tervetuloa santtu! :flower:

Empsulle onnittelut tytöstä! :flower: :heart:

Amiralle kiitokset synnytyskertomuksesta :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.40+2* :heart:
 
Justiina: mitenhän sen pitäisi liikkeissä oikein tuntua, että vesi on vähissä? Kun mulla on kai koko ajan ollut aika vähän vettä, mutta aina pistetty korttiin että on ihan normaalisti. Viimeksi neuvolassa sanoi taas (eri terkka) että onpas vähän vettä, eikä merkinny korttiin mitään. Oli kyllä muutenkin jotenkin pihalla se terkka...Merkkas kaikki miten sattuu :)
No, oon nyt menossa tänään synnärille kattoon että tihkuuko vettä vai onko jotain muuta. Soitin sinne ja sanoin kyllä että en usko että on vettä, mut he sano siellä et pitäs nyt varmuudeks mennä. Eipä tuo haittaa, synnärille kestää 15min autolla.

Pikkis: Joo, kyllä vauvan muodon tuntee ihan selkeästi :) Selkäranka varsinki tuntuu tosi hyvin, melkein pelottavasti =) ja takapuoli on kans tosi kivan tuntunen, heh. Mutta jotenki kuvittelen vauvan varmaan paljon pienemmäksi kuin mitä se on. Käteen vaan tuntuu niin pikkuruiselta. Mutta ihan suht normi vauva tulossa kuitenkin.

Tervetuloa Santtu! Vielä ehtii hyvin mukaan :)
 

Yhteistyössä