Lokakuun -08 kullannuput

Heippa!

On hiljaista ollut joo, ihan itseäkinhävettää kun ei ole tullut käytyä!
Meillä Saana syö kaksi bonapurkillista sosetta 2krt päivässä! Ja varmaan söisi enemmänkin jos vaan antaisi. Mä annan kasvista sen 1,5 purkkia ja sit hedelmää jälkkäriksi puoli purkkia. Näillä on mentu jo kaksi viikkoa. Ja meillä syödään heti kun nousee päikkäseiltä ja sit ennen unia imetän vielä masun täyteen, valveilla olo aika vaihtelee 2-3,5 tuntia...

Sunnuntaina tulee meillekin puoli vuotta jo täyteen...hui! Ensi viikolla sitten jo aamupuuroakin kehiin nyt meillä syödään vaan iltapuuro soseiden lisäksi. Aamuulla tuntuu ettei neiti oikein jaksa enää tissitellä vaan menoa riittäsi siksi ajattelin aloitella aamupuuroa kunhan pyhät ovat ohitse. Reissuun lähtö edessä niin nyt ei huvita aloitella mitään uutta ettei poloisella mene pakki sekaisin reissuun.

ToiveikasÄiti Mitään ei kai ole pakko syöttää mitä ei halua, mutta meillä on nyt jo käytössä noiden lisäksi munakoiso, kesäkurpitsa, tomaatti ja persiljaa olen mausteena käyttänyt. Perunaakin voit kokeilla pieniä määriä toisen seassa esim bataatin ja porkkanan kanssa niin ei tule kuin 1/3 perunaa. Meilläkään ei pelkkä peruna maistu mutta muun seassa menee ja ei koveta vatsaakaan liikaa...

Hyvää pääsiäistä kaikille!!!
 
Pitkäperjantaita!

Meillä Miro jo sujuvasti syö lihaa,perunaa,kasviksia ja hedelmää.
Aamuisin ja iltaisin kaurapuuroa.
Maanantaina poju täyttääkin 6kk ja tiistaina esikoinen 7-vuotta :heart:
Mihin se aika kuluu....

Ihanaa säätä luvattu,täällä jo nyt pilvet repeilee ja näyttää kirkastuvan.
Aiotaan laittaa pihaa kevät/kesäkuntoon ja hakea pari orvokkiamppelia väriä tuomaan =)
Ja jos vaikka avais grillikauden :D

Nyt kaappeja siivoamaan niin saa luistimet ym talvi varusteet vietyä varastoon.


:wave: :wave:
 
kävinpä välistä katsomassa teidän pilttien kuulumisia..tosiaan en jaksa minäkään netissä notkua joten taitaa olla useampi kuukausi jo siitä kun viimeksi katselen/kirjottelin palstalle...

meitin poika on tosiaan jo yli 7kk ja viime viikolla oppi mahallaan ollessaan peruuttamaan. kovasti ottaa nyt konttausasentoa, joten kaipa tuo pian käy liikkumaan ihan kunnolla. Painoa oli 7kk päivän kieppeillä n,8,2kg ja pituutta n. 67cm.

hampaita tällä kaverilla ei vielä ole, vaikka täällä näytää nuoremmilla jo olevan. no, hampailla tai ilman niin ruoka pojalle maittaa hyvin - mehän aloitettiin soseet heti 4kk iässä ja tissillehän tämä vauva ei koskana oppinutkaan (syntyi n.kk etukäteen ja meni tehohoitoon reiluksi viikoksi..muistiks tässä kertoilen).

Sosetta vetää purkin kerrallaan ja kaverina menee n.80-100ml maitoa. Varmaan voisi mennä isompikin purkki ruokaa (Semperillä jo 6kk iässä isompia purkkeja), mutta olen nuo isot purkit syöttänyt puoliksi. kovasti mietin, että josko uskaltaisi jo antaa niitä 8kk ruokia kun nuo bonan 5-6kk ruoat on niin sileää kamaa. Semperin 6kk ruoat on paljon isompijakoisempia kuin 5-6kk bonat, mutta valitettavasti niissä ei ole kuin muutamaa eri sorttia enkä aina viitsi samaa makua syötellä päivästä toiseen..

Töihin olisivat halunneet ja olisin mennyt mielelläni, mutta päivähoidosta sanoivat että lain mukaan eivät ole velvoitettuja järjestämään lapselleni hoitopaikkaa koska vanhempainvapaa kausi Sanoivat kunnalta siis, että kysele yksityisistä tarhoista koska kela maksaa yksityisen hoidontukea jos lapsi menee yksityiseen - mutta kelalta sanoivat, etteivät maksa yksityisen hoidon tukea jos vanhemmalla on vielä oikeus olla vanhempainvapaalla. eli lasta ei saa julkiseen hoitoon ja yksityiseen ei saa kelalta tukea joten se jäisi maksamaan n.1000e/kk (jos siis menisin töihin,menis tuohon hoitoon enemmän kuin mitä jäisi palkasta veron ja lainojen jälkeen käteen)...ehdottivat sitten vaan että jos veisin jonnekin sukulaiselle hoitoon, mutta kun suku on toisaalla suomessa niin ei ole hoitajaa suvunkaan puolesta (eihän tuollaista pientä taimea halua viedä yötä-päivää hoitoon toiseen kaupunkiin!). Olin aika yllättynyt näistä asioista kun niitä selvittelein; hienoa että on poikeus äitiyslomaan ja sen jälkeen tämä vanhempainvapaa jota voi pitää joko isi tai äiti tai kumpikin jaetusti (on mahdollisuus olla lapsen kanssa kotona ja katsoa sen kasvua) mutta on väärin, että samalla tehdään mahdottamaksi töihin paluu aiemmin. Eli vanhempainloman päällä ollessa ei lapselle saa hoitopaikkaa kaunnalta eikä myöskään kelalta tukea yksityiseen tarhaan joten jos mummoja tai muuttaa sukulaista ei ole hoitamaan niin ei töihin pääse palaamaan (elleil ole sellainen palkka, että voi maksaa n.1000e/kk yksityisestä hoitopaikasta jonka siis yksityiset maksaa ilman kelan tukiosuutta). tosiaan isihän voi myös pitää vanhempainlomaa, mutta meillä isi tienaa sen verran enemmän ettei ole järkeä siinä että minä palaisin töihin ja hän jäisi pitämään lopun vanhempainvapaan.

nopeastihan tämä aika on mennyt, joten tuo kolmisen kuukautta menee myös, etenkin kun lapsi nyt kehittyy kovasti kokoajan. ja kesä tulossa!! Sitten rattaillaan auringossa =) Silti kaipaisin toisinaan "älyllistä haastetta" ja aikuisia kontakteja eikä tuo rahakaan pahitteeksi olisi. ja tuntuu pahalta sanoi johtajalle, että en pääse palaamaan töihin aeimmmin - hän pyysi palaamaan koska tuurajani lopettaa eivätkä palkaa ketään tilalle. nyt sitten täytyy sanoa,etten pääsee palaamaan koska en saa hoitopaikkaa..Suhdanne on huono joka alalla, tuoltakin on väkeä irtisanottu siksi, joten vähän harmittaa että joudun sanoamaan että saavat tulla toimeen 3kk ilman minua tai tuuraajaani.


no niin, siinä jo liikaa asiaa täältä suunnalta..nyt aika syöttää pikku-ukko ja sitten nauttia itse pääsiäisen herkuista :)

samperin puusilmän tapaan minäkin kuskasin osan talvitakeista kellariin, pakko oli pari jättää kun tietäähän sen että viileitä kelejä vielä kuitenkin tulee (eikö perinteisesti vappu ole aika kolea..?). täytyisi vauvalle löytää jostain sellainen kevät puku tai haalari, varmaan 74cm ja sellasta matskua että josko tuo käy konttimaan niin voi sitten konttia ulkonakin (eli ei mitään teddyä/fleeceä ulkopinnaltaan)


 
intuiduin niin tuosta hoitohommasta että unohdin..

eli meillä on nukuttu jo kk tolkulla ilman syöntejä, tosin kun oppi kääntymään ja niin nyt kitisee sitä että on liikkunut sängynpääntyyn kiinni tai noussut kontilleen - sitten vaan laitan lapsen selälleen keskelle sänkyä ja tutin suuhun. siihen jää nätisti sitten, näitä tällaisia herätyksiä voi olla yöllä välillä vain yksi tai vaikka kuusi kertaa--y never know. eli onni täällä vaihtelee öiden suhteen.

joko kysyi 6kk ikäisen soseilusta, meillä on mennyt silloinkin 2prk ruokaa ja yksi prk hedelmäsosetta, päälle sitten aamuvelli ja iltapuuro sekä maidot.
 
Heips!
Kiva, että kuitenkin jotain eloa palstalla on :) mä kyllä päivittäin melkein käyn katsomassa tämän ketjun kuulumisia. Ja joskus kertoilen omistammekin.

Joku kertoili, (satunen?) vauvan kakkaamisista. Meillä taas soseiden aloituksen jälkeen kakkausäänet ovat vaimentuneet. Nyt ei aina heti edes huomaa, kun kakka on jo housussa. Ennen tuli paineella...Meillä vaan ei taida porkkana oikein sulaa, koska ulosteet melko oransseja...en tiedä onko muilla...mutta hyvää on se että noita niskakakkoja ulosteiden kiinteytymisen jälkeen ei enää ole ollut.

Meidän tyttö on alkanut nyt vähentää tosissaan rintamaidon juontia. Kieltäytynyt jo kahtena päivänä peräkkäin aamusyönnistä. Haluaa vasta parin tunnin heräilyn jälkeen. Ja on oppinut myös kivan tavan: puhaltelee tissiin, ja maidot sitten menee ihan pitkin. Ja puree. Eli en tiedä, minne on ruokahalut menneet. Miten muuten te, jotka annatte useamman kerran päivässä soseita ja aamupuuroja ja vielä imetätte, ajoitatte imetyksen? eli heti ruuan perään, tunnin päästä ym?
 
eka- mitäs teet työksesi?

JA HAALAREISTA meillä on prismasta ostettu Ciraff merkkinen ohuempi haalari. Se on tosi kätevä, semmosta liukasta materiaalia. varmaan ajaa lähes saman asian kuin nämä tosi kalliit merkit mihin meikän kukkarolla ei todellakaan ole varoja. Sininen on väri ja jos oikein muistan ni tytöille piti olla vielä vaalianpunasia siellä. Irrotettava huppu ja ne lenkit lahkeissa että saa kengät tms. Ja meillä ainaki todettu hyväksi puvuksi. Kylminä päivinä on ohuempi villahaalari tuon puvun alla :) :attn:
 
JA JOKU KYSELI VAPAA-AJASTA

muutaman kerran baarissa käynyt kavereiden kanssa, silti miettiny koko ajan mitäköhän poika tekee jne. Tosin poika on aina silloin ollut isänsä kanssa mummolassa koko viikonlopun. Joskus ovat muutaman päivän. Ei oo ollu mitään ongelmaa, mulla vaan kauhea ikävä poikaa aina sillon.
Joku saattaa jeesustella "herrajumala miten niin kauan erossa omasta lapsesta!" kerran tässä olin viikon jumalattomassa lentsussa, oli poski ontelon tulehusta,angiinaa ja röörit tukossa. Makasin lääkkeiden voimilla puoli koomassa sängyssä kotona ja nukuin. Silloin poika oli isänsä kans koko viikon mummolassa. Ja hyvin pärjäsivät. Meillä ukko on pojan kans samanlailla kuin minäkin.vaihtaa vaipat,syöttää,kylvettää,leikkii,käy ulkona,käy kyläilemässä jne. Ei meillä oikeastaan ole mitään erotteluita "koska minä olen äiti, minä hoidan enempi" |O Nii ja toisinaan sanon että "lähden kaupungille kattelemaan vaatteita, tai kavereiden kanssa ulos syömään" ukko antaa mennä ja on pojan kans.
Että meillä no roblema! Ja joskus olen niin rätti väsynyt että otan muutaman tunnin tirsat niin ukko automaattisesti on pojan kans. Minusta se on ihan molemminpuolinen tehtävä. Eikä äidin oikeus olla lapsensa kanssa. Ja toki ukollakin on sitten vapaa aika. Ja mekin vietetään aikaa yhessä, joskus on niitä pahempia päiviä (riidat yms.)
 
Huomenta!
On joo ilmat tosiaan sen verran lämmenneet, että täälläkin on siirrytty kevätvarustukseen. En oo vielä saanu aikaiseksi alkaa pesemään ja viemään varastoon talvikamppeita, mutta jos nyt ennen kesää kuitenkin,,, :whistle:

Reilun viikon päästä tulee Joonatanillakin 7 kuukautta täyteen :) Vielä ei liikuta ryömimällä eteenpäin, mutta kierimällä saattaa mennä aika pitkälle. Tavuja juttelee edelleen ahkerasti.

Allergia asioihin ollaan saatu vähän selvyyttä. Testataan nyt hedelmiä yksitellen ja ainakin omena aiheuttaa ihottumaa poskiin. Ilmavaivojen aiheuttajaa yritetään myös selvitellä. Lihoja ei olla vielä päästy aloittamaan. Tällä hetkellä menee 4 ateriaa päivässä. Eilen syötiin jopa 5 kertaa ja siihen kai pitäisi pikkuhiljaa pyrkiä. Joskus taas tuntuu ettei ruoka uppoa millään, kuten tänään ei taas aamupuuro maistu. Mitään kellon tarkkaa aikataulua meillä ei ole, mutta jotain sinnepäin. Ruokien välissä imetän silloin kun siltä tuntuu, eli senkään suhteen ei mitään erityistä järjestystä ole.
Valmisruokia syödään vain satunnaisesti, mutta arvioisin että noin purkillinen menee aina syöntikerralla, jos ruoka vaan uppoaa.
Yösyötöistä ollaan suurimmaksi osaksi jo päästy. Aamusella sitten menee joku tunnin verran kun syödään ja heräillään pikkuhiljaa :)

Omaa aikaa en ole vielä osannut edes kaivata. Tämä vauva-aika menee niin nopeasti ja Joonatan on vielä niin kiinni minussa. Suurin osa hereilläolo ajasta menee vielä sylissä ja muiden sylissä pääsee helposti itku. Meillä on miehen kanssa aika selkeä työnjako tällä hetkellä. Miehen aika työn lisäksi menee pääasiassa meidän vanhemman pojan paimentamiseen. Hän on erityislapsi ja vaatii paljon aikaa ja energiaa. Mulla taas aika menee vauvan, esikoisen ja kodinhoidon parissa. Tietty mieskin pitää Joonatania sylissä ja antaa hänelle huomiota minkä kerkeää, mutta hoito on mun vastuullani.

 
Herranjestas kun on palsta hiljentynyt!!! :eek: Joka pvä käyn lukemassa mutta kun on niin hiljasta niin en oikein tiedä mitä kommentoisin ja mihin.Joten kerrompa sitten vaan omia kuulumisia :D

Meillä ollaan kipeenä oltu koko pääsiäinen,esikoinen 3pvää 40 asteen kuumeessa ja aivan käsittämättömän kauhee yskä!!! |O Oksennuksia saanu korjata koko pääsiäisen kun toisella niin kauhee yskä että yrjö lentää kaaressa :/ Onneks jo paranemaan päin ja eilen meni jo isälleenkin.Nyt on sit vuorossa nuori neiti Sara :/ Räkä lentää ja lämpöä ollut.Kun ei vaan sitä samaa yskää tulis kun esikoisella :|

Sarahan täyttää ens viikolla jo 8kk :eek: Kovasti ollaan konttausharjotuksia tehty.Kädet nousee suoriks ja kauhee pungerrus jaloilla mutta mihkään ei pääse :D Esikoinenkin oli muistaakseni vasta 9kk kun oppi istumaan ja konttaamaan, mutta hällä sitten kaikki tuli putkeen muistaakseni viikon välein eli ensin oppi istumaan,siitä viikko niin konttaamaan ja siitä viikko niin nousi seisomaan ja sitten käveli :D Saas nähä millai Saran kans käy....

Kattoko kukaan eilen Subilta sitä sijaisimetysdokkaria? Mä katoin äsken nauhalta ja mun mielestä se on kyllä aika :x :x :x Itse voisin kuvitella imettäväni muiden lapsia mutta omaani en antas kyllä kellekkään :x Tästäkin varmaan mielipiteet jakautuu aika kirjavasti :whistle:

Voi viude mun hoitopojan äiti meni tänään suunniteltuun sektioon ja mä meinaan pakahtua jo nyt kun tiedän mitä se taa on kun menee vastasyntynyttä katsomaan :heart: Pitää vaan pitää pintansa sillä nyt saa lapsenteko hetkeks riittää *vannomatta paras* :saint:

Nyt lähen postiin!!

-Laura ja Sara melkein 8kk-
 
Moi

meillä huomenna neuvola ja sitten lisää kuulumisia mutta piti tulla kysymään et miten te ketkä teette itse soseet vauvalle, teettekö ihan "oikean" ohjeen mukaan esim. tietty määrä perunaa ,porkkanaa ym ja tietty gramma määrä lihaa ..vai teettekö ihan vain oman "ohjeen" mukaan eli muutama peruna ,porkkana ym sen kummemmin grammoja mittaamatta? tuli vaan mieleen kun meinasin alkaa pian tekemään suurempia määriä tuonne pakkaseen ....ja kun saa vähän enemmän ruokia kokeiltua niin saa vähän vaihteluakin tähän peruna, bataatti, porkkana linjaan =)

pw ja Nooa
 
Käyn myös päivittäin katsomassa muiden kuulumisia, mut hieman on olleet vähissä. Välillä ketju tippuu seuraavalle sivullekin.
Huomaa, et vauvelit alkaa liikkuun enemmän ja oleen yleensäkin hereillä pitempiä aikoja, ei äidit enää ehdi tänne.... :whistle:

Mä pesin pääsiäisen aikana toppavaatteita pois, aikuisten takit ja housut sekä lasten vastaavat. Pipoja ja kaulaliinojakin ym. pesin ja laitoin säilöön.
Lippikset ja huivit otin esille ja laitoin lasten koreihin valmiiks. Ainakin viikonloppuna olivat jo lippikset päässä ulkona, sen verran lämmintä oli. :)
Lenkkaritkin kaivettiin säilöstä. Tänään esikoinen meni ekaa kertaa niillä kouluun. Viime viikolla oli vielä kumpparikeli.
Jerelläkin pidin välikausipukua ekan kerran vaunuissa sunnuntaina. Ostin muuten jo viime kuun puolella vielä 74cm fleecehaalarin Kappahl:sta. Meni hermot äitiyspakkauksen kevytvaunupukuun, kun oli jo hihoista ja lahkeista melki 5cm liian lyhyt... =)

Vapaa-ajasta: Sen mitä vapaata tarvin, niin käytän esim. kaupungilla käyntiin. Lenkillekin otan yleensä Jeren mukaan. Muutaman kerran oon ollu ystävän kans leffassa. Oikeestaan paljoo muuta en ole kaivannukaan. :)

Naurukohtaus:Kuulostaa ihan influenssalta kun on noin korkee kuume.... Pikaista paranemista kuitenkin.
Niin se aika vaan menee. Meilläkin tuli puoli vuotta täyteen ja tuntuu et ajan kuluminen vaan kiihtyy. Kohta on jo vuosi mennyt... ;)
Tuota sijaisimetysjuttua en huomannukaan...

pinkwawe: En todellakaan mittaile määriä. Tosin pakastan soseet aina maut erillään eli sekotan vasta kun otan sulaan. Jääpalarasia on oiva apuväline. ;)

Ens viikolla meenkin tekeen hieman konsulentin hommia... Maanantaina alkaa täällä Hiusten hellimisviikot Sokoksella ja meen sinne muutamana päivänä, ma ja to-la. Mies hoitaa Jeree sillä aikaa. Mielenkiintosta olla erossa semmoset reilu 8 tuntia, voi olla outoa. Toisaalta odotan innolla, et pääsee ihmisten pariin. =)

jasmara ja Jere 6kk
 
Täällä ilmoittautuu yksi taustalle siirtynyt, käyn myös kurkkimasssa uudet jutut mutta oma kirjoittaminen on jäänyt.

Poika on nyt reilu 6kk ja syö viisi ateriaa päivässä, kerralla menee lämmintä ruokaa noin purkillinen. Soseet teen itse (paitsi välipalasoseet marja/hedelmä ostetaan valmiina) näppituntumalla, en ole kyllä aineksia mittaillut, lihaa tietystikin huomattavasti pienempi määrä kuin muita aineksia :) Imetyskin on jatkunut sujuvasti kiinteiden rinnalla, yleensä imetän noin puoli tuntia kiinteiden syömisen jälkeen jolloin rintakin maistuu paremmin. Yöllä meillä syödään vielä pari kertaa, pitäisi varmaan alkaa lopettelemaan, mutta laiskuus on iskenyt eikä ole vielä jaksanut paneutua asiaan...

Vapaa-aikaa on omasta mielestä riittävästi, mies hoitaa kyllä kun tarve tulee. Olen kyllä viihtynyt ihan kotihiirenä, ei olla käyty edes missään "ohjaituissa" kerhoissa tai muissa... Kai tuota vielä ehtii :)

Taralee ja Kalle 6kk
 
Moikka!

Mirokin täytti eilen 6kk ja esikoisella on tänään 7-vuotis syntymäpäivä :heart:
Viikonloppuna sitten on kemut =)

Tuli mieleen kun Jasmara mainitsi..
Ei meilläkään enää tuo vanupuku mene,oli kun mikäkin michelin ukko kun yritti sitä pojan päälle tunkea :LOL:
Löysin käytettynä ihanat haalarit Mirolle ja kelitkin on sellasia että on jo pystynyt pitämään.

Pääsiäisenä tuli siivottua auto ja pihaa laitettua.
Talvikamatkin löysi tiensä kellariin.
Kivasti nuo orvokit tuo väriä =)

Nyt pitää mennä,esikoinen tulee kohta eskarista..

:wave:
 
FPI
Moi!

Ihan ylirasittavaa, kirjotin pitkän tekstin ja se hävis!!

No lyhyesti sitten...huomenna on 6kk neuvola!

Meillä syödään soseita vasta kaks kertaa päivässä ja puuro ei meinaa maistua lainkaan!

Ja nyt neiti teki kakat, joten gotta go!

Mukavaa tiistaita!

Milla ja Minni 6kk ja 1 vko :heart:
 
Silleri
Pakko hehkuttaa: palautin tänään lopputyön! Sen tekeminen on nakertanut koko perheen hermoja tässä parin kuukauden ajan ja nyt se on valmis ja tehty! Varsinkin uhmaikäinen kärsi selvästi siitä, kun ei ollut aikaa käydä edes ulkona joka päivä. Mutta onneksi tämä oli väliaikainen pätkä ja ohi ja tehty ja huomenna ulos!

Kaisla oppi sunnuntaina etenemään. Mies yritti lukea lehteä lattialla ja yhtäkkiä alettiin ihmetellä, miksi pitää koko ajan siirtää sitä lehteä pois Kaislan hyppysistä. Kun vähän aikaa seurattiin, huomattiin, että neitokainen menee matolla eteenpäin kuin mittarimato. Lattialla edelleen vain peruuttelee ja pyörii.

En tainnut kiireissäni raportoida, että viime viikon 6kk neuvolassa mitat olivat n. 69cm ja n. 8,5kg. Poika oli tässä iässä himpun pitempi, mutta painoi jo 10kg. Kyllä olivat hartiat kantamisesta koetuksella.

Omaa aikaa ei kyllä ole erikseen. Tosin olen jokaisen liikenevän minuutin istunut tietokoneella naputtamassa viime aikoina. Nyt alan käymään lenkillä, mutta sielläkin varmaan vaunujen kanssa. Omalta ajalta tuntuu jo se, jos pääsee jonnekin vain yhden lapsen kanssa kaikkien kolmen sijaan.

Tänään mietin bussissa, että mahtaa joku Kaislan pukeutumista kauhistella, kun ohuen ulkohaalarin kanssa paljain käsin istui vauvaraukka rattaissa. Ulkona tietysti kietaisin peiton käsien päälle, mutta ihan pulassa on tämän vauvaraukan hikoilemisen kanssa, tuntuu, että tarpeeksi vähän ei uskalla päälle laittaa.

Ihanan huojentunut olo, kun ei enää tarvitse lopputyötä koko ajan tuskailla. Nyt voi rauhassa viikata pyykkejä, tiskata, laittaa kunnon ruokaa, viedä lapset pihalle...

Ihanaa kun on kevät!!!

Silleri ja Kaisla 6,5kk
 
Onnittelut silleri lopputyön saattamisesta loppuun! Tiedän, että se on raskas taakka pitkään. Vaikka sitä olisi vain vähän jäljellä, niin koko ajan se on mielessä. Ja yleensä kun yliopistossakin siitä puhutaan jo sinä päivänä, kun astuu ekana päivänä kouluun....

Voi kun meilläkin jo osaisi tyttö lähteä liikkeelle....tai toisaalta sitten varmaan toivon pian, että voi kun se vielä olisi paikallaan :) kovasti kyllä yrittää.
 
Moi

neuvola terveisiä pikaisesti....

paino 8255 g ja pituus 69 cm...6 kk neuvola siis ,kaikki hyvin, soseita vaan nyt maistelemaan reippaaseen tahtiin....mun mussukka on keksinyt jo jokin aika sitten että miten taputetaan :heart: , näyttää äidillle aina ennen nukkumaan menoa että miten se tapahtuu, vähän on suloista :heart: ..

mutta nyt laittaa ruokaa, josko ehtis salille vielä tänään..

mun omaa aikaa jos on niin käyn lenkillä,salilla tai kaupassa...siinä ne..nyt kun mies ollut kotona niin oon todella ottanut sitä omaa aikaa mutta ensi viikolla mies aloittaa taas työt (sai sii töitä onneksi näin pian =) ) niin siinä taas saa etsiäkin sitä omaa aikaa kun aloittaa työt omalla toiminimellä ja töitää on yritettevä tehdä paljon..

mutta nyt :wave:

pw ja Nooa
 
FPI
Moi!

Sillerille onnea lopputyön valmistumisesta! :)

6kk neuvola oli tänään ja mitat: 65,7 cm ja 8650 g, että ruoka-aikana ollaan oltu kotona, heh =)

Meillä ei vielä etenemisestä ole tietoa, mahallaan kyllä suorille käsille osaa itsensä nostaa ja välillä on jotain pyllyn nosto yritystä, mutta eipä muuta...eikä hampaita!

Illanjatkot!

Milla ja Minni 6kk ja jotain :heart:
 
Heippahei.

Täällä valvottu kaks yötä,molempina herätty jo klo.3.00 |O Menis jo toi helvetin tauti ohi,mä oon niin väsyny :/

vapaa-ajasta Mun vapaa-aika on oikeastaan laidasta laitaan;kaupassa käynti yksin tai vaan yhden kersan kanssa,salilla käynti tai shoppailu :whistle: Ja muutaman kerran olen ollut ihan viihteelläkin.Miehen kanssa ollaan oltu vissiin yhen kerran silleen että molemmat lapset on olleet mummilassa.Viimeks viime lauantaina olin humputtelemassa Helsingin yössä kaverin kanssa ja mies oli kotona :whistle: Oli ihan sika ihanaa!!!Mutta se seuraavan päivän olotila ei oo mitään nannaa :x Vaikka mä en niin ryyppäiskään niin jo se pelkästään tuo huonon olon kun on valvonut niin pitkään kun ei ole tottunut.Ens lauantaina olis ollut miehen siskon synttäripirskeet mutta me ei saatu lapsenvahtia niin mä sitten jään kotiin.Kyllä harmittaa kun ei miehen kanssa juurikaan päästä yhdessä mihinkään.Mutta ei maha mittään...
mitäs vappusuunnitelmia teikäläisillä on? Me mennään perinteen mukaisesti miehen siskon kanssa Lintsille.Viime vuonna oli sama ja esikoinen oli ekaa kertaa Lintsillä,kyllä oli ihmeissään.On ihanaa kun miehen siskolla on samanikänen poika kun mun esikoinen niin pitävät seuraa toisilleen =)

Nyt menen taas huuhtelee tuon potilaan nokkaa kun kröhinä kuuluu sitteristä :kieh:

-Laura ja Nuhanenä Sara melkein 8kk-
 
Tänään ollaan Adeten kanssa menossa 6kk neuvolaan, lauantaina sitten tulee se puoli vuotta täyteen - tämä aika on mennyt hirmu nopeasti!! :whistle: Meillä myös kaksi kertaa päivässä soseita syödään, aamupäivällä kasviksia ja iltapäivällä sitten hedelmiä. Muuten nannia ja tissimaitoa yritän vielä tyrkyttää n. 4 kertaa päivässä, vaikka välillä tuntuu ettei neitille kelpaa ollenkaan, pullosta kai vähemmällä työllä saa enempi.

Mulla on hartiat niin jumissa että meinasi eilen taju lähteä stepissä kun piti tehdä niska-hartia liikkeitä. Pimeni vaan silmissä enkä sit uskaltanu tehdä mitään niskaan kohdistuvaa liikettä sen jälkeen. Hierojalla kävin lauantaina ja se sano et kahden viikon päästä uudestaan, on niin jumissa paikat jopa lapaluiden alta (??). Pää kipeilee kans päivittäin tuon hartiaseudun vuoksi, inhottavaa... :/

Joku kyseli oman ajan käytöstä. Ollaan miehen kanssa sovittu et mulla on maanantai ja keskiviikkoillat eli niille voin sopia mitä vaan. Maanantaina käynkin yleensä kavereiden kanssa 10km juoksulenkillä ja keskiviikkona sit stepcoreen. Miehellä on sit vastaavasti tiistai ja torstai illat. Perjantai, lauantai ja sunnuntai yritetään sit pyhittää yhdessäololle. Ja vaikka adette kulkeekin mukana esim. kaupungilla ja kavereilla niin katson sen myös omaksi ajaksi, sillä voin tehdä melkein samoja asioita kuin ennenkin, neiti vaan on mukana eikä se häiritse mua tippaakaan :D Bilereissut tietty tehdään ilman typya ;) Niitä tulee aika harvoin kyllä. Noin kerta 2-3 kuukaudessa.

Mulle tarjottiin töitä ja hainkin yhtä paikkaa. Työt alkais elokuun alussa, mutta mua ahdistaa nyt jo Adeten hoitoon laittaminen. Kun ei yhtään tiedä millasia hoitopaikkoja nää täällä Seinäjoella on enkä halua adea laittaa minnekään laitoshoitolaan, jossa ei sille ole aikaa :( Kamala mörkö tämä asia. Uskon kuitenkin, että loppujen lopuksi hoitopaikka tulee olemaan rakas adetelle, kun saa sieltä kavereita ym. mutta haluaisin vaan että se hoitopaikka olisi alusta asti sama ja vieläpä todella hyvä. Oletteko muut koska palaamassa töihin ja miten olette ajatelleet päivähoidon hoitaa?

Nyt pitää mennä neitiä valitettavasti herättelemään päikkäreiltä, että ehditään neuvolaan.

Son moro :wave:

succa & ade melkein 6kk :heart:
 
Heipähei!!

Vapaa ajasta-Mitä se on..mies tekee niin paljon ylitöitä ettei tässä ole mihinkään päässyt.
Kahdenkeskistä aikaa tarttis,mutta ei Miron synnyttyä oikeen ole ketään kuka ottais..

Töihin paluusta-Ajatus siitä valvottaa,itkettää ja ahdistaa.
Pelkällä kht me ei pärjätä..
Ajatuskin siitä,että mun pitäisi viedä Miro hoitoon,ei mahdu mun pääkoppaan.
Aloitin kaikenlisäks ä-loman varhennettuna niin mun vanhempaivapaa loppuukin sit 1kk aiemmin.
Miro olis 8kk kun menis hoitoon..ei ei ei ja ei....
Niin ja mun työhän on tätä samaa mitä teen kotonakin eli lastenhoitaja.
Se että veisin oman vauvan hoitoon ja sitten hoitaisin muiden niin luulen,että pää hajoais.
Enkä muutenkaan halua enää palata pienten pariin,lasten kyllä mutta ei alle 3.v.
Olenkin ahkerasti katellut ilta/vkonloppu työtä,että sais paikattua kht aiheutuvan rahareiän.


Riiviö lehtikoria tyhjäämässä :D :heart:


 

Yhteistyössä