Moi!
Meillä oli eilen 5kk neuvola. Annettiin rokotus, eikä poitsu ollut moksiskaan, ei huomannut koko piikkiä, kun helistin oli niin mielenkiintoinen. Viime yö olikin sitten tosi repaleinen. Poika itkeskeli usein ja lopulta sit otettiin meidän väliin nukkumaan (normaalisti siis nukkuu pinnasängyssä, joka on kiinni mun puolella sänkyä). Eilen illalla oli lämpöäkin 37,9. Oletan, et johtu rokotuksesta, koska ei vaikuttanu muuten ollenkaan kipeeltä. Ootteko muuten mitannu, mikä teidän vauvojen normaalilämpö on? Meillä aika korkea, 37,2-37,5.
Kovasti sai poitsu kehuja, kun on niin eloisa ja tyytyväinen hymypoika.
Mitat, suluissa 4kk mitat:
67,5cm (64cm)
6900g (6735g)
py 46cm (45cm)
Painoa ei ollut tullu, ku vajaa 200g, joten täytyy mennä punnitukseen kahen viikon päästä. Terkkari sano, ettei mun tarvii olla huolissaan, koska poika tosiaan on niin tyytyväinen eikä näytä mitenkään sairaalta. Ja koska pituutta on kuitenkin tullu ihan normaalisti, ni ruoka kuitenki imeytyy. Otto liikkuu tosi paljon, ei siis eteenpäin, mutta lattialla ollessaan koko ajan kierii ja pyörii akselinsa ympäri. Ja sylissä ei viihdy, kun väsyneenä. Ja syö hyvin, sekä maitoa että kiinteitä. Mutta kyllä mä nyt kuiteski huolestuin, vaik ei varmaan pitäis...
Pukeutumisesta.. Nyt, kun täällä on nollakeli, niin laitan bodyn, sukkikset, villasukat, töppöset jalkoihin ja tumput käsiin, hatun ja keväthaalarin. Sit pistän vaunuihin vielä makuupussin.
Kysymys... Viihtyykö teidän vauvat vielä hyvin vaunuissa? Oltiin eilen pari tuntia liikkeellä, Otto nukku noin tunnin vaunuissa. Heräämisen jälkeen ei sit millään malttanu enää maata vaunuissa. Nostin selkänojaa ylöspäin, mut sit kuiteski hermostu, ku ei nähny ympärilleen.. Lopulta otin pojan syliin ja työnsin tyhjiä vaunuja. Olisikohan kantoreppu tms hyvä? Vai pitäisköhän vaan vaihtaa vaunut rattaisiin...
toiveikasäiti: Kiinteiden jälkeen poitsu saattaa pari hörppyä ottaa maitoa/vettä, mut harvemmin kovin paljoa suostuu juomaan...
Nyt ruokaa pojalle laittamaan :wave:
sinisin ja poitsu 5kk9vrk