Lokakuun -08 kullannuput

kiva kirjoitin pitkän jutun ja kun painoin vastaa nappia niin kaikki hävisi... :kieh: :headwall:

no tässä lyhykäisyydessä kun en jaksa uudestaan litaniaa kirjoittaa.

viimeviikolla oli 4kk neuvola, mitat olivat silloin
paino 6925g
pituus 64,5cm
py 42,7 cm

hirveästi neiti sai kehuja hoitajalta.

ihania kuvia on taasen laitettu. =)

satunen mekään ei otettu rotarokotetta.

[/img]



okei nyt ei mee hyvin useamman kuvan olisin laittanut ja ainut mikä näkyy on tämä.. miks sekään ei nyt onnistu? :headwall: :kieh: :LOL:
 
Iltaa!

Mirolla loppui viime ke toinen kuuri korvatulehdukseen ja oireet palasi la.
Sunnuntaina oltiin Puolarmetsän sairaallan päivystyksessä,ei mitään apua siitä reissusta.
Lääkäri ei nähnyt korviin...??!!!
Kuitenkin osasi sanoa,että selkeästi punaiset,mutta ei kuulemma määräisi omalle lapselleenkaan kuuria niin ei määrännyt Mirollekaan.
Ja taas kerran KIELIMUURI!!!!!!
Tänään sitten omassa tk.ssa ja uusi kuuri päälle,oikea korva edelleen selvästi tulehtunut.
Onneks meillä on vaihtunut omalääkäri ja nykyinen on aivan ihana ja tarkka.
Varasi meille valmiiksi jo ajan ensi tiistaille,että katsotaan korvat varmuudeksi.
Että sellasta meille edelleen....

Niin ja emme ota Rotarokotetta.

:wave:
 
Sinisin & leppis: ihania kuvia

pinkwawe: me ei olla vielä aloitettu kiinteitä, ajattelin vielä pari viikkoa odottaa.

Kaks viimeistä yötä on ollut aika rikkonaisia. Pisin unipätkä on ollut tunnin, herätyksiä on ollut monta :/ En tiedä, mikä mättää, vaivaako kuitenkin tuo korvatulehdus, vaikka ei sitä muuten huomaa. Päivisin Iida on kuitenkin ollut koko ajan oma itsenä, jokellellut ja nauranut kuten ennenkin.

Vega & Iida 4,5 kk
 
Moikka!

VEGA-Joko Iidalla kuuri loppui?
Kannattaa herkästi mennä tarkistuttamaan korvat jos vähääkään siltä tuntuu,että niitä oireilee..
Me ei olla päästy aloittamaan kiinteitä kun Miro on sairastellut.
Antibiooteista on tullut jokaisesta löysä vatsa..
Eipä onneks ole kiirettä..

:wave:
 
Täällä kummastellaan. jenni on aina tähän asti ollut hyvä nukkumaan näin päivästä ulkona. joskus joka 6h. nyt sitten kahtena päivänä ei olekkaan nukkunut. laitoin tänään nukkumaan klo 11, heräsi puoli 12, yritin tutittaa ja saada takaisin nukkumaan mutta 12 otin pois kun silmät auki jokelteli vain vaunuissa. nyt sitten laitoin uudestaan nukkumaan. syötin välissä ja leikittiin hetki ja sitten jo tuli väsy. eilen meni suunnilleen samanlailla. illalla nukku sitten tunnin verran vaunuissa tuos 6 aikaa. yöt on menny ihan normaalisti. paitti toissa iltana huusi pari tuntia eikä meinannut nukahtaa, hampaita ilmeisesti kun supon vaikutuksen alkaessa nukahti. Aivan kummallista. jotenkin on muutenkin päivisin ollut levoton sielu koko neiti. toivottavasti väliaikaista.

Me nyt sitten kuitenkin aloitettiin jo maistelut nyt. Eilen ja tänään annettiin perunaa. Lusikallinen (se ensimmäinen) meni molempina päivinä ja tänään sitten enempää ei huolinut suuhun mutta nuoleskeli sitten lusikasta perunaa. ei siis halunnu lusikkaa suuhun, laitoin alahuulen lähelle ja siitä pitkän kielensä kanssa nuoleski perunaa. hassu näky. :D Kauankos pitää yhtä tuotetta maistella? niin kauan että ottaa kunnolla vai kuinka?

tä ja Jenni n.4,5kk :wave:
 
samperin puusilmä: ei vielä loppunut. Tuo on pitkä kuuri, 9 päivää. Täytyy viedä uudelleen lääkäriin, jos oireita tulee. Näköjään ne oireet voi olla aika pieniäkin. Maha on Iidallakin löysällä. Olen nyt antanut rela-tippoja, mutta ei ole tainnut auttaa. Toivottavasti nyt sekä Miro että Iida paranisivat :hug: Saatiin myös silmätippoja. Niiden antaminen yksin on vähän haasteellista, kun yhdellä kädellä pitäisi pitää pää paikoillaan...
 
Ihan vaan pikaseen...

Poju sai kaksi hammasta nyt vkon sisällä!!
Molemmat alaetuhampaat puhjenneet =)
Ensi vkolla 5kk neuvola, päivitän sitten kuulumiset!

mammatuu ja poju huomenna 5kk :heart:

PS. Olen muuten koukussa facebookiin... :ashamed:
 
Moi! Pitkästä aikaa. Hauska kuulla kuulumisianne. Suloisia kuvia!

Täälläkin hampaiden tulo itketyttää. Ien on kiristyneen näkäinen etuhampaiden kohdalta ylhäältä ja alhaalta. Tykkää purra kylmää purulelua. Monta yösyöttöä jo pitkään taas ollut. Kai kaveri kaipaa lohdutusta hammaskipuihin. Vaippa on aamulla aikapainava pissasta.

Jaa jollekin neuvolasta antaneet ohjeen antaa 3 ruokalusilallista rypsiöljyä ja luumua kakan tulon parantamiseksi. Kuulosta järkevältä, voiskohan se voidella suolistoa ja helpottaa ruoan etenemistä, tai pehmittää kakkaa ja jotain en tiedä?... Täytyypä kokeilla. Meille muuten sanottiin neuvolassa ettei pidä antaa mustikkaa, se kuulemma kovettaa vatsaa.

Ei mekään otettu sitä rotarokotetta. Miksi nyt turhaan pistää viruksia kaveriin. Ne virustyypitkin muuttuu niin nopeeta nykyjään, että tuskiin edes samanlaista tulee vastaan, jossain siitä oli juttua. Jokainen vanhempi tekee niin kuin parhaaksi näkee, ei tarvitse potea huonoa omaatuntuoa satunen 89. Jos niistä haittaa enemmän kuin hyötyä..

Soitettiin kaverille nokkahuilulla. Kaverilla meinasi tulla itku (alahuuli mutrulle), kun siirryttiin korkeisiin ääniin, hassua.

 
Me otettiin rotavirusrokote. Ihan vaan varuiksi. rotaripuli voi olla vauvalle tosi vaikea tauti, joten kun siihen kerta voi varautua, niin olin valmis siitä maksamaan ja antamaan lapselleni rokotteen. Mutta jokainen tekee niin kuin tykkää. Mä välitän ainoastaan siitä, mitä minun lapselleni tapahtuu.


 
Moi! Huh, olipahan päivä... Oltiin poitsun kaa koko päivä liikkeellä, kierreltiin kaupoissa yhen mun kaverin ja sen lapsen kanssa. Nyt oon ihan puhki.. On se rankkaa olla ihmisten ilmoilla ;)

Rota-rokotteesta... Me ei otettu sitä, ihan siitä syystä, että oli niin kallis. Jos rahatilanne olisi parempi ollut, niin oltais se kyl otettu.

Satunen mainitsi huono äiti -sanaparin... En muista, et oonko siitä täällä vielä tilittäny... Siis kun mulla on ajoittain tosi paha huono äiti -syndrooma. Mua ei pätkääkään kiinnosta mitkään äiti-lapsi -kerhot, muskarit tms. Vaikka kuinka ajattelin joskus, että telkkarin eteen en lasta laita, ni kuinkas kävikään. Lähes päivittäin laitan pojan sitterissä telkkarin eteen, et saan ite käydä rauhassa vessassa tms.. En käytä kestovaippoja, vaikka tiedostan kyllä selkeästi oman epäekologisuuteni. Olen vain niin pirun laiska. En nukuta lastani ulkona, vaikka sitä niin kovasti suositellaan. On huomattavasti kivempaa, että pääsen itse myös nukkumaan samalla, jos nukuttaa. Meillä siis ei ole itkuhälytintä, niin en pystyisi rauhassa nukkumaan, mikäli poitsu partsilla olisi. Vaikka poika nukkuu tosi hyvin yöt, niin meillä harvemmin päivisin on mitään säännöllistä rytmiä. Poika nukkuu silloin kun on väsynyt, usein vielä aika lyhyissä pätkissä. Enkä ainakaan toistaiseksi ole ajoittanu menoja pojan mukaan, vaan mennään sillon, ku musta siltä tuntuu. Ja silti. Poika on mulle kaikkein tärkeintä elämässäni, sitä rakkauden määrää ei voi sanoin kuvata.

Siinä multa synnintunnustus. Toivottavasti en ole ihan ainoa laatuani =) Niin, ja olen myös totaalisen koukussa Facebookiin :D

Nyt nukuttamishommiin :wave:

 
Me otettiin kans rotarokote. Ihan sen takia kun oon nähny läheltä kun siskon lapset on sairastanu pahan taudin. Jos sillä sen välttäis niin hyvä. Toki voi olla ettei olis tullu muutenkaan, mutta nämähän on näitä mitä ei voi tietää ja kaikki tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Minä olen myös facebookkiin koukussa :D .
Elämänperhonen: Siellä voi keskustella kavereiden kanssa ja seurailla niiden tekemisiä ainaksi. Minulla kun on suurin osa kavereista niin kaukana, että muuten ei ne kuin kerran vuodessa jos sitäkään.
 
FPI
Moi!

Me otettiin kans rota, ei siitä tosiaan ainakaan haittaa oo, mutta toki jokainen päättää itse ja tän vuoden rokotusohjelmassahan se on.

Kiinteitä ollaan maisteltu nyt viikon verran eli siis perunaa, huomenna ajattelin tarjota porkkanaa.

Nyt täytyy taas mennä eli hyvää viikonloppua ja naistenpäivää, jos ei tuu viikonloppuna täällä käytyä! :)

Milla ja Minni huomenna 5kk :heart:
 
Rotarokotteesta: Onko sitä kaikille teille sitten ehdotettu/tarjottu neuvolassa? Meillä päin ei ole nimittäin ollut mitään puhettaa koko rokotteesta. Eipä ole siis tarvinnut miettiä, ottaisko vai ei :whistle: Mutta ei se kummemmin huoleta. Yritetään sitten pärjätä, jos rota iskee jossain vaiheessa.

Meilläkin on perunaa maisteltu sillon tällön, yhteensä muutaman kerran. Viimeksi meni jo ilman kakomista ja lusikka ainakin alkoi kovasti kiinnostaa. Kovasti poika on myös kiinnostunut äidin ja isän syömisestä ja juomisesta. Kattelee ihan huuli pyöreenä aina kun juon vaikka vettä lasista ja vauva on sylissä =)

Onpa mahtava ilma!
 
Piti tulla taas moikkaamaan :wave:

Me pyörittiin kanssa päivä kaupoilla ja nyt on olo ihan naatti. Saanakaan ei osaa oikein nukkua kun torkkuili koko aamupäivän kaupoilla!

Meillä otettiin rota just siksi että mä olen viikot yksin kotona saanan kanssa ja jos me oltas molemmat sairastuttu mahatautiin niin hups vaan... Ja kun mies reissaa viikot niin ei ikinä tiedä mitä pöpöjä tuo kotiin tullessaan =)

Jossain sitä taitaa aurinkokin tänän paistella, ei vaan meillä =( mut kiva et kevät tulee!!!
 
täälläkin yksi huono-äiti syndroomasta kärsivä. meillä on pieni asunto ja kun tyttö on lattialla olohuoneessa, ainoa paikka mihin mahtuu järkevästi on tv:n edessä mutta yritän aina laittaa tytön niin että katselee minua tai leluja eikä katselisi tv:tä. Luettuani tuon vauva lehden päätin että laitan tv:n tästä lähtien kiinni päivällä kun jenni lattialla on. yleensä pidän sitä päällä musa kanavalla mutta en sen kummemmin sitä katto. pitää alkaa vaan radiota kuuntelee sen tilalle.

meilläkin on nyt sit rytmit menny aivan sekaisin. tyttö nukkuu päivisin pieniä pätkiä vain 2-3h välein, sellaisia 30min-1h unia. aikaisemmin kun nukkui 4-5h unet aamupäivästä. kauhee vauhti on päällänsä ja huutelee kova äänisesti hereillä ollessaan. kova suustaan pienestä pitäen niin kuin äitinsä. :LOL: yöt onneksi nukkuu vielä, herää toki 2-3krt kun tähän asti 0-1krt söi yöllä.

Huomenna vauvauintiin. mies meneekin tällä kertaa yksin jennin kanssa altaaseen, itse jään vain kuvailemaan reunalle kun ohjeet sanoo että kuukautisten aikaa ei saa altaaseen mennä. Saa nähdä kuin tällä kertaa käy.
 
Mitäs siinä vauva-lehdessä sitten oli tv:n katselusta?
Meillä on koko alakerta avointa tilaa ja jos telkkari on päällä, niin kyllä Joonatan sen halutessaan näkee. Päivisin se on kyllä useimmiten kiinni. Juniorin unelmatarhasta Joonatan tykkää tosi paljon ja jos muistan niin katsotaan kyllä. Mulla on niin huono muisti nykyään, että hyvä kun kerran viikkoon muistan.
Huonoäiti fiilikset on tuttuja täälläkin, mutta lähinnä noiden isompien lasten kanssa, kun niiden kohdalla asiat tulee eteen ensimmäistä kertaa. Tän kolmannen kanssa osaa jo toisaalta ottaa vähän rennommin. Mutta taas toisissa asioissa huomaan olevani paljon hysteerisempi kuin isompien vauva-aikana.

Facebookissa tulee myös käytyä vähintään kerran päivässä :)

Tosi paljon Joonatan on oppinut uusia asioita lyhyen ajan sisään. Meillä on nyt pöydän hakkaus vaihe menossa. Aina kun vaan pöytä on ulottuvilla, niin alkaa hakkaamaan.
Kylpeminen on muuttunut aivan mahdottomaksi, joten käydään nyt vain suihkussa ainakin siihen asti kun Joonatan osaa istua.
Myös kukkuu-leikit on tullut ajankohtaisiksi. Joonatan laittaa heti peiton naamalle, jos sellaisen saa käsiinsä ja siellä peiton alla on sitten ihan fiilareissa. Ja mieletön hymy, kun peiton ottaa pois ja näkee äitin :D Ihana :heart:

Vauvauintiin päästiin vihdoin ja viimein eilen kolmen viikon tauon jälkeen ja sukellettiinkin nyt ekaa kertaa :) Huomenna taas uimaan.

ziz+ Joonatan 5kk
 
Heippa vaan!

Meillä sairastelu vaan jatkuu..
Mirolla nousi kuume antibiootista huolimatta ja eikun lääkäriin.
Onneks on omalääkäri vaihtunut ja saatiin lähete labraan verenkuvaan ja Meilahteen korvaklinikalle.
Siellä menikin eilen koko päivä..
Veriarvoissa ei ollut mitään huolestuttavan poikkeavaa crp oli 19 ja joku muu arvo oli hieman viitearvoja korkeammalla mikä kielisi korvalääkärin mielestä bakteerista.
Korvat on nyt KERRANKIN kunnolla tutkittu mikroskoopilla yms..
korvat myös puudutettiin mahdollista puhkaisua varten,sitä ei tosin tarvinnut tehdä koska lääkäri ei siellä märkää nähnyt olevan.
Korvat kuitenkin huuhdeltiin kunnolla.
Korvalääkärin mielestä Mirolle määrätyt antibiootit ovat kyseenalaisia korvatulehduksen hoitoon :eek:
Kuumeen arveli johtuvan viruksesta tai sitten siitä ettei korvat ole päässeet paranemaan kokonaan missään vaiheessa viimeisen kuukauden aikana..
Kyllä oli Mirolle niin kun mulle ja miehellekin raskas päivä eilen.
Ja voi sitä itkun määrää kun täytyi pidellä Mirosta kiinni,että saatin käsivarresta verikoe ja kaikki korvatutkimukset..
Ajattelin kuitenkin mielessäni,että tämä on Miron parhaaksi,kerrankin joku oikeasti haluaa sevittää poikamme terveydentilan sen voimalla jaksoi.
Täytyy sanoa,että eilen kyllä huomasi olevansa ammatitaitoisen lääkäri luona Meilahdessa kun käytiin.
Sain kerrankin vastaukset niihin asioihin mitä olen kysellyt tässä jo monelta lääkäriltä.
Nyt vaan odotellaan rupeaako antibiootti auttamaan..

Laittelen vielä kuvan kun Miro lukee hesaria :D


 
No nyt muakin alkoi kiinnostaan että mitä siellä sanottiin sitten tästä tv.een kattelusta...

eli siis maailmanparas äitikö on sitten sellanen joka laittaa aina ulos lapsen nukkuun,ei avaa tv.tä päivällä ettei vauva nyt jostain syystä pääse kahtoon ja yms yms näitä mitä luin.
Siis nyt järki käteen,ei tuokaan ole maailmanparas äiti.
Maailmaparas mamma on se joka rakastaa lastaan ja näyttää sen sille myös.
Eli taidatte ihan kaikki olla maailman parhaita mammoja ilmankin että et mene muskariin ja sinne ja tänne ... halit kaikille...


 
gabrielle
Tässä jotain otteita vauvalehdestä:
"EI ole hyvä että lapsi näkee läheltä ihmisten kasvoja jotka huutavat, näyttävät vihaisilta tai itkevät. Hurjia tunteita kuvaavat, vauvalle täysin vieraat kasvot voivat pelottaa lasta. Ne voivat aiheuttaa hänessä turvattomuuden tunteita ja ahdistusta."

"On huono tapa pitää televisiota koko ajan päällä silloin, kun sitä ei katsota. Jatkuva, turha melu saattaa aiheutta vauvassa ja lapsessa levottomuutta. Televisio kuvan välkkyminen ja värähtely ei ole suositeltavaa suuressa määrin myöskään vauvan silmille. Välähdykset voivat olla haitallisia vauvan aivojen kehitykselle ja heikentää rauhallisen unen saantia."

Tuossa jotain pätkiä tekstistä, kirjoittaja on joku psykologi.
 

Yhteistyössä