Lokakuun -08 kullannuput

Silleri
Meilläkin oli 5kk neuvola tänään, viikon myöhässä niissä aina käydään. Mitat n. 68cm ja paino pikkuisen yli 8kg, ihan hyvät ja käyrätkin ok, olivat vähän laskussa tosin, mutta Kaisla liikkuu niin paljon, että ei ihmekään. Viihtyy jo aika hyvin itsekseen lattialla, mutta koskaan ei löydy samasta paikasta mihin ollaan jätetty. Peruuttaa pitkiä matkoja, mutta ei vielä eteenpäin osaa mennä. Kontilleen nousee ja funtsailee ihan selvästi, mitäs tässä seuraavaksi pitäisi tehdä. =)

Mutta vähemmän liikkuville muistutan, että tämä tapaus on meikäläisittäin aivan ihmeellisen joutuisa, sisaruksensa eivät hievahtaneetkaan ennen kuin täyttivät 7kk ja ihan normaaleina pidettiin.

Meillä nukutaan 2 tai 3 unet riippuen ensimmäisten pituudesta. Yöunet kestää vaihdellen 9-12h, välillä heräillään 3-4 kertaa syömään, joskus vain kerran. Nukahtaminen on varsinkin iltaisin todella vaikeaa kun konttaaminen tekee levottomaksi.

Kiinteitä syödään 3 kertaa päivässä: aamulla, iltapäivällä ja illalla. Lähinnä porkkanaa ja päärynää, peruna kävi vatsaan ja kaikki uusi vetää vatsan kovaksi.

Ja hommiin...

Silleri ja Kaisla 5kk ja viikko
 
Ihania kuvia FPI, Leppis ja samperin puusilmä! :heart:

Vastaanpa itsekin tohon liikkumisjuttuun.. Poitsu on siis kääntyny selältä vatsalleen kuukauden verran, nyt viikon ajan on kääntyny myös toisin päin, vatsalta selälleen. Jalat on tosi usein menny koukkuun pepun alle ja myös ryömimisliikettä kovasti harjoitellaan.

Nukkuminen Nukkumaan poika käy yleensä 20-22 välillä ja herää 7-9, yleensä klo 8. Yöllä herätään syömään 0-1 krt. Päikkäreitä nukutaan tosi vaihtelevasti... Normaalisti kaks kertaa tunnin tirsat, mut tänään esim nukku klo 12-15.

Nyt tulee taas kakka-asiaa... Poitsu räjäytti tänään potin! On monta päivää kakannu sellasia pieniä papanoita/pötkylöitä. Tänä aamuna tuli kans parit pötkylät. Sit syötin maitoa ja ihmettelin, ku oli ihan märät housut, vaikka just olin vaipan vaihtanu... Tarkemman tutkimuksen tuloksena huomasin, et herra oli kakannu KOKO vaipan ihan täyteen ja sitä tursus myös selkään ja jalkoihin. Tää oli eka kerta, ku tällasta käy, olin aluks ihan järkyttyny, en tienny, et mitä mun pitäis tehä :LOL: Noh, onneks tilanteesta selvittiin kunnialla... Nyt oon pitkin päivää vaihtanu kakkavaippoja, onneks hiukka pienempiä... Kai ton pojan ruoansulatus sit toimii vähän huonosti, ku kovalla vatsa on ja sit viettää kakkateemapäiviä silloin tällöin... Mitkä ruoka-aineet luumun lisäksi pehmentäisi vatsaa?


Nyt odottelee miestä kotiin :wave:
 
Meillä nukutaan päiväunia yleensä 2x30 min ja 1x2,5-3h. Joskus nukutaan kahdet tai useampia, mutta yleensä yhteensä päiväunia nelisen tuntia. Iida nukahtaa 20.30-21.00 ja herää 6-7 aikaan.

Iida ei oikeastaan liiku. Käännytään pari kertaa päivässä, mutta sitä, että kääntyisi lakkaamatta, ei ole ollut. Mahallaan hivuttaa itseään jotenkin taaksepäin. Viisarina akselin ympäri mennään.

Mun pitäisi huomenna mennä käymään Iidan kanssa töissä. Siellä on kuulemma muutama flunssassa ja ne on juuri niitä, jotka ovat ensimmäisinä vauvojen kimpussa. Mä olen nyt miettinyt, miten sanon nätisti, ilman että kukaan vetää herneitä nenään, että jos koskette tyttöön, niin käsipesulle ensin. Olen varmaan ylihysteerinen, mutta kun kuuri korvatulehdukseen loppui vasta eilen, niin en haluaisi mitään tautia uudelleen :ashamed:
 
Toiveikasäiti - Meillä taidettiin ainakin viikon verran maistella ennen kuin meni vähän enemmän ruokaa. Alkuun se 3 teelusikallistakin tuntui mielettömän suurelta määrältä, mutta tosi nopeaan se määrä on siitä sitten lisääntynyt :)

Tänään Joonatan sai ensimmäistä kertaa puuroa aamupalaksi. Ihan normi kaurapuuroa luumusoseella makeutettuna ja hyvin upposi :) Mä en mitenkään hienonna hiutaleita, vaan ihan sellasenaan annan.
Oon huomannut että nuo itse tehdyt kasvissoseet maistuu pojalle paljon paremmin kuin valmiit vastaavat.

Liikkumisesta - Kyllä tuo poika liikkuu jotenkin ainakin oman pyllyn ympäri. Tänä aamuna kun heräsin, niin poika oli meidän välissä kääntynyt niin, että pää oli jalkopäässä ja varpaat pääpuolella :D Öisin herään ainakin muutaman kerran laittamaan pojan suoraan, kun on kääntynyt sängyssä poikittain. Myös lattialla tälleen kääntyilee, mutta ei varmaankaan mitenkään tarkoituksellisesti. Varpaita tutkii ja vääntää itseänsä niin kaarelle, että mä pelkään niskojen vääntyvän ja sen myötä sitten pyörii ympyrää.
Itse toivon että pysyisi vielä hetken paikallaan. Kyllä se kerkeää vielä liikkumaan. :)

Päiväunia meillä nukutaan kolmet tai kahdet. Nyt ollaan ilmeisesti pikkuhiljaa siirtymässä kaksiin päiväuniin. Joonatan herää 8-9 aikoihin ja käy nukkumaan 21-22 välillä suunnilleen. Vielä saattaa vaihdella tuo yöunille meneminen, kun on päiväunirytmi taas hakusessa, mutta suunnilleen noin.

Imetys itselleni aiheuttaa välillä harmaita hiuksia. Se on nykyään niin vaikeaa, kun poika vääntelehtii ja repii tissiä. Muutenkin tuntuu nykyään, että oon tissiä joka väliin tarjoamassa, kun kokoajan on fiilis, että saakohan se nyt tarpeeksi maitoa. Ja sitten kun tuo viihtyy vain niin vähän aikaa rinnalla, että mä olen välillä ihan ihmeissäni täällä.
Jotenkin en osaa tämän asian kanssa ottaa rennosti, kun tämä on ensimmäinen vauva, jonka kanssa on imetys onnistunut.

Ja 30 tuli sitten täällä tänään mittariin. Ihme alakuloinen fiilis ollut koko päivän :/

Ziz+ Joonatan 5,5kk
 
Tänään meillä meni sitten porkkanaa jo vähän paremmin. Kyllä se nyt on oppinut sylkemään myös ulos mutta nieleekin joka. :D Aika pehmeetä/lientoosta teen mössöstä, laitan siis aika paljon rintamaitoa joukkoon ja sillai näkyy vähän paremmin menevän mössöä alas. kai se tästä. huomenna tulee viikko kokeilua. :)

Tänä päivänä neiti on ollut melkoinen. lattialla koko ajan pyörii kyljelleen ja sitten huutaa raivoisasti (ei itke, vaan huutaa :D ) kun ei pääse siitä enää mahalleen. pari kertaa pidin kiinni päälimmäisestä kädestä ja siitä otti tosi pienesti tukea ja kääntyi mahalleen mutta iteltään ei vielä pääse ja sekös sapettaa. naapurikin varmaan kuulee että meillä yritetään kääntyä. Nyt se heiluu täs sylissä ja ei suostu olee muuten ku istualteen, joka taas aiheuttaa pulauttelun. hankalaa. onneksi on paino kuitenkin noussut hyvin niin ei oo huolta etteikö ruokaa jäisi mahaankin runsaasta pulauttelusta huolimatta.
 
ziziliskolle onnittelut :flower:

Miun on pakko taas tulla purkautumaan.. nyt ei oikeasti mene hyvin.. :ashamed:
sunnuntaina vuosi astianpesukone ja eilen kaatui sitten tietsikka..P**kele |O
viiruksia tuli, mutta tänään oon ahkerasti konetta yrittänyt laitella kuntoon niin nyt on viirukset pois onneksi. :)
Mitäköhän meille seuraavaksi käy?? :whistle:

joo anteeksi avautumiseni.. :snotty:

 
Heippa!

Tänään oli Mirolla Jorvissa lastenpolilla kontrollikäynti.
Otettiin ekg,verikoe,pissanäyte,paino,pituus.
Huomenna lääkäri soittaa tuloksista.
Perjantaina käydään vielä ottamassa sydämen uä kun kuului vaimea sivuääni.
Ihan hyvä varmistaa tuokin.
Sydän jutut meille tuttuja kun esikoiselta löydettiin ylimääräinen virtausääni jo heti syntyessä.
Kyseessä duktus,niin vähäinen virtaus ettei kuormita sydäntä eikä vaikuta elämän laatuun mitenkään.
Jos ei olisi näin hienoja laitteita niin sitä ei edes välttämättä kuulisi.

Liikkumisesta-Meillä Miro liikkuu mittarimadon lailla eteen ja taaksepäin =)
Sitteriin ei myöskään voi jättää hetkeksikään ilman valvovaa silmää,kääntyy siinä ympäri :D
Muutenkin rullailee pitkin lattiaa ja kiljuu mennessään... :LOL:


Miro tutkii Suloa :heart:

 
Gabrielle - Porkkana lähtee hyvin auringossa. Hetkeksi vaan pihalle aurinkoisella ilmalla, niin tahrat lähtee.

Niin ja kiitos onnitteluista! Kai tähän vanhana olemiseen pian tottuu :D Tuntuu vaan niin kamalan suurelta luvulta tuo 30,,,
 
Moi!

Liikkumisesta: Meillä ei vielä ryömitä, mutta vatsallaan kyllä viihtyy tyttö ja nousee jo lähes suorille käsille, siis sillai suoristaa niitä eteensä. Ja selältään pääsee helposti halutessaan kyljelleen. Kovasti myös yrittää nostaa peppuaan, ja lähteä ryömimään, mutta ei vielä pääse.

Mun pitäisi kohta päättää, mitä teen - menenkö töihin vai jäänkö hoitovapaalle äitiysloman jälkeen..mitä te teette?
 
Hei vaan!

Lastenlääkäri soitti Miron labroista yms..
Pissa puhdas,hemoglobiini oli noussut 98-106,ekg normaali.
Tämän lastenlääkärin tulkitsemana lauantaina Mirosta otetussa keuhkokuvassa on oikealla selkeää tulehdusta.
Tästä syystä ab kuuria jatketaan vielä viikolla.
Perjantaina mennään sitten vielä sydämen uä ja sen pystyykin sydänlääkäri heti meille konsultoimaan.
Onneksi crp oli rauhoittunut,ab siis auttaa.
Miro jo syö jotenkuten,selvästi painetta korvissa kun kuitenkin tosi katkonaisesti ja "pienellä"imulla syö.
selkeästi on Miro vielä kipeä,onneksi saatiin jatkoa ab jos siitä olisi nyt pidempi aikaista apua.
Tosin lääkäri sanoi,että jos korvat vaivaa toistuvasti niin sitten ne putkitetaan akuutisti vaikka Miro on alle 1-vuotias.
Jatkuvaan ab syöntiin ei lähdetä.


Elämäperhonen-Mun olis rahallisesti miltei pakko mennä töihin,mutta jos Miro on jatkuvassa infektio kierteessä niin en vie hoitoon/palaa kokopäiväiseen työhön.
sitten on pakko keksiä jotain osa-aikaista hommaa tulojen paikkaamiseks.
Samalla tavalla tein esikoisen kohdalla,tosin silloin opiskelin iltaisin niin tyttö sai olla kotona.

Kyllä jännitti nuo tulokset,ei ole pojassa mitään rakenteellista poikkeavuutta näiden osalta,sitkeä bakteeri vaan jyllää elimistössä...
Nyt kahvin juontiin..

Toivotaan,että aurinko paistaa joskus tänne meidänkin risukasaan =)
 
Silleri
Zizilisko - itse muistan elävästi vuoden takaa, kuinka koville otti vaihtaa kymmenluku: tuntui yllättävän pahalta olla "kolkytjotain" eikä enää "kakskytjotain". :D Ja minä kun olin etukäteen kuvitellut, että mitäs se synttäri kuin synttäri, vanhaksi tässä ollaan muutenkin tulossa, mutta silloin synttäripäivänä sitten huonot fiilikset pääsivät yllättämään. Mutta kyllä siihenkin tottuu... siis kolmikymppisenä olemiseen! :LOL:

Samperin puusilmälle paljon voimia. Mahtaa olla todella ahdistava tilanne, mutta onneksi ruoka nyt edes vähän maistuu. Meillä putkitettiin keskimmäinen 10kk:n iässä ja se paljasti, että liikkumattomuuden syy oli ollut kipeät ja paineiset korvat kun poika lähti ryömimään heti putkitusta seuraavana päivänä, viikon päästä jo konttasi ja parin viikon päästä kiipesi pystyyn. Jospa vaikka siitä löytyisi apu jos siihen päädytään? Toivotaan parasta! :hug:

Yritän vihdoin tehdä oikeasti loppuun lopputyön (nytkin pitäisi kirjoittaa) ja täytyy sanoa, että kyllä ymmärrän, miksi ihmisiltä jää koulu lopputyötä vaille kesken! Aina juuri kun istuu koneen ääreen, pitää mennä selvittämään riitoja, pyyhkimään pyllyä, antamaan vettä, ruokkimaan Kaislaa, vaihtamaan vaippaa... puhumattakaan pyykinpesusta ja ruoanlaitosta! Ja mitkä huono äiti -fiilikset kun ei voi mennä hiihtämään eikä luistelemaan tai edes pihalle ehdi lasten kanssa. Mutta tehtävä se on, vaikka en aiokaan valmistumista heti hyödyntää töihin säntäämällä vaan aion tehdä vain vähän iltaisin (tosin muutenkin työt olisivat vain iltaisin) osa-aikatyötä ainakin sen 3 vuotta, sitten täytyy miettiä uudelleen. Paitsi jos mies saneerataan keväällä niin sitten tilanne muuttuu heti. Mutta nyt vaipanvaihtoon ja kirjoittelemaan.
 
Jenni kääntyi tänään selältä mahalleen ekaa kertaa, tuossa puoli tuntia sitten. Toisti kääntymisen kolme kertaa, piti aina kääntää takaisin selälleen kun alkoi puklaamaan kovasti. Mahtava fiilis. sain sen ekan kiekan kuvattua sopivasti videokameraankin. :) :heart:

Ja taas mentiin. :) ei malta nyt lopettaa. :)
 
Iltaa!

Tää epäonni ei lopu ikinä.
Mies oli sitten kolarissa töistä tullessaan.
Toinen autoilija ajoi meidän auton kylkeen suoraan kolmion takaa,katsomatta tuleeko ketään.
Mieheni yritti väistää vastaantulevan kaistalle.
Tästä huolimatta auto osui pelkääjän puolen kylkeen voimakkaasti ja meidän auto kimposi siitä aitaan ja "putosi"ojaan ja melkein talon seinään.
Aika varmaa,että menee lunastukseen niin pahaa jälkeä tuli.
Mies tuli kotiin ja pian alkoikin kovat kivut vatsassa ja niskassa,tapahtuma paikalla oli ambulanssi mutta mies oli niin shokissa että sanoi kaiken olevan hyvin ja ettei mihinkään koske.
Soitin miehen äidin kuskaamaan sairaalaan.
Sairaalassa mieheltä oli lähtenyt jalat alta ja oksentanut.
Lääkäri soitti äsken,että mies on käynyt tietokonekuvassa ja röntgenissä.
nyt sit vaan ootellaan...


:'( :/ |O |O :( :|
 
samperin puusilmä: Mä olen tosi pahoillani sun puolesta! Toivottavasti miehellesi ei pahemmin käyny... Ihan itku tuli multa, kun luin sun tekstin. On vaan niin epäreilua, että yhtä perhettä koetellaan tolla lailla... Paljon voimia sinulle! :hug: Ei tosta oikein enää voi olla muuta suuntaa kuin ylöspäin..

Nyt ei omat murheet tunnu enää kovin isoilta.

Sinisin ja poitsu kohta 5kk
 
samperin puusilmä - voi kyllä teitä koetellaan :hug: Mirolle paranemisia ja toivotaan että miehesikin selviää vain säikähdyksellä!

Meillä oli tänää 5 kk neuvola. Mitat oli 7.5kg ja 64cm. Hienosti kasvaa neiti. Nyt ollaan maisteltu jo bataattia, päärynää ja luumua. Porkkanasta tuli ihottumaa joka ei nyt ota helpottaakseen ollenkaan :/ Liikuta meillä ei vielä. Viime viikolla kääntyi kerran varmaan vahingossa masulleen, mutta sen jälkeen on visusti pysynyt selällään. No kerkiihän tuota liikkumaan. Rokotekin saatiin, mutta sitä ei likka edes huomannut.

Elämänperhonen - Mä oon kotona nyt tän vuoden loppuun ja sit ehkä meen jo töihin. Tosin mulla on työpaikan haku edessä sillä tehdään molemmat miehen kanssa vuorotyötä ja en kuitenkaan halua (eikä se oikein täällä onnistukaan) lapsia vuorohoitoon. Olen hoitoalalla, joten toivon että vielä vuoden päästä työllisyys tilanne olisi näinkin hyvä.

Nyt pitääpi lähteä suihkuun ja nukkumaan.
 
samperin puusilmä: Ei voi olla totta, et teidän huonot uutiset ei lopu ollenkaan. Kyllä elämä voi olla epäreilua joskus. Voimia ja haleja, ollaan varmasti kaikki hengessä mukana :hug: :hug: Pikaista paranemista sekä pojalle, et isälle!!

Jennille onnittelut uudesta taidosta, niin sitä vaan tullaan perässä omaan tahtiin... =)

Meillä on huomenna aamulla neuvola, palaan kertoon kuulumisia silloin.

jasmara ja Jere 5kk, huomenna
 
Hei kaikille!

Miehellä todettiin aivotärähdys.
Vatsan seudun kivut johtuu törmäyksestä,ei onneksi mitään sisäistä vuotoa.
Olivat laittaneet varjoainekuviin ja ultraan vuodon poissulkemiseksi.
Mies tuli 24 aikoihin kotiin,lääkäri olisi halunnut pitää yön yli tarkkailussa mutta mies oli halunnut kotiin.
Loppuvkon on nyt sairaslomalla,sai reseptin kipulääkkeisiin.
Täytyy sanoa,että oli onni matkassa tällä kertaa!
Kyllä itkin onnen kyyneliä kun sain tiedon,että mies on ehjä!

Meillä tahtoo aina mennä näin,että kaikki huonot asiat tapahtuu yhtä aikaa.
Viime vuonna kun Miro syntyi niin mies lomautettiin ja esikoinen sairastui keuhkokuumeeseen.

Täytyypä tänään selvitellä autoon liittyviä asoita,olisiko meillä kenties mahdollista saada autoa siksi aikaa kun meidän auton kohtalo selviää..

Kiitos kaikille kun olette hengessä mukana.
Kyllä se vertaistuki vaan on tärkeää.


:hug: :flower:
 
Samperin puusilmä :hug: ! Jospa tuo nyt olis viimenen koettelemus vähään aikaan, johan teille tosiaan niitä nyt on kasautunukki. Luojan kiitos miehelläs ei ole mitään vakampaa ja selvisitte säikähdyksellä!

Onnea Jennille uudesta taidosta :flower: !!!

Elämänperhonen: Me ollaan tässä kovasti mietitty tuota kotiin jäämistä, mutta rahallisesti siihen ei sitte kuitenkaan ollut mahdollisuutta. Nyt tehdään varmaan niin että olen heinäkuun kotihoidontuella ja elokuussa kesäloma (mikäli siis työnantajalle sopii). Sitte on miehellä vielä isyyskuukausi, joten poika ehtii sen vuoden täyttää ennen kuin sitte hoitoon täytyy laittaa. Harmittaa ihan hirveesti koska mielelläni kotona hoitaisin hiukan pitempään, mutta kun ei voi niin ei voi.
Nyt on poika sitte alottanut ryömimisharjotukset ihan tosissaan. Saa itseään jonku verran vitkuteltua eteen päin yleensä. Ja sitte alkaa huuto, ilmeisesti turhauttaa ku pitäs päästä kovempaa ja kauemmas :D .
 
Heippa! En ole tainnut tänne vauva osioon vielä koskaan kirjoittaa mutta sillon kun raskaana olin niin lokamassuissa aina väliin piipahdin.
Meillä on mennyt tähän asti ihan hyvin. Josefiina on hyvin kasvanut jne.
Nyt viime lauantaina alko mahoton kakkaaminen. Siitä asti on kakkaa tullut päivässä 6-10x. Sitä ennen 1-3x. En ymmärrä mistä johtuu! Mitään uutta ruokaa ei olla annettu. Rintamaitoa saa pelkästään ja kiinteitä 2x päivässä. Ruokahalut on hyvät. Väliin kakka on löysempää ja väliin ihan normaalia perunaporkkanasoseen väristä. Käytiin maanantaina lääkärissä kun aloin olla huolissani jo mutta eihän tuolla arvauskeskuksessa osattu sanoa mitään. Huuli pyöreänä vain totes ettei ole tämmöstä ennen tavannutkaan. Hätää kuulemma ei ollut kun ei kuivumisen merkkejä ollut yhtään ja tyttö pirteä. Käski seurata jopa 2 vko!
Itellä jo aika onneton olo kun tuntuu ettei ehdi tehä mitään muuta kun vaihtaa. kakkavaippaa.
:'(
Ilmaa tulee myös kovasti tytöllä. Varsinkin kun on tissillä alkaa luriseen masu kovasti, kuuluu vaan kuin ilmaa kiertää. Ja kohta syönnin jälkeen kakkaa, myös soseiden.
Osaisko joku sanoa mistä vois johtua tai onko muilla ollut samanlaisia kakkamaratoneja?
Nannu ja Josefiina 5kk
 
samperin puusilmä: tosi hyvä juttu, ettei miehellä ollut tuon vakavampaa :hug:

elämänperhonen: eipä ole mulla varaa jäädä hoitovapaalle, vaikka haluaisin :( Pitämättömiä lomia on sen verran, että pidän niitä heinä- ja elokuun. Mies pitää sen jälkeen lomiaan, niin Iida on reilun vuoden hoitoon mennessään.

Palattiin pari tuntia sitten päivystyksestä. Iida alkoi yöllä oksentamaan. Viimeisellä kerralla tuli vain mahanesteitä ja Iida meni aivan kalpeksi ja vähän veltoksi, niin lähdettiin näytillle. Oli nopeaa toimintaa Jorvissa, viis minuuttia ilmoittautumisesta, niin oltiin lääkärin puheilla. Verikokeiden tuloksia odoteltiin reilu tunti ja onneksi sinä aikana Iida piristyi. Joku virustauti, vähän oli kuivunut. Jos tää nyt alkaisi menemään ohi, kun jo on maitoa pysynyt sisällä. Vähän kalpea Iida vielä on, mutta toivottavasti tauti olisi menossa ohi.

Vega & Iida 4 kk 3 vkoa
 
Samperin puusilmä :hug: :hug: isoja haleja!!!
Ihanaa että kaikki miehelläsi kuitenkin hyvin! Mullakin tuli tippa linssiin kun ajattelin että jos toi sattuisi omalle kohdalle niin olisin varmaan ihan paniikissa!!! Kovasti nyt voimia siellä kotona, että miehesi ja Miro paranevat! Koettakaa olla positiivisia kyllä se kaikki parempaan kääntyy... aurinkokin paistaa (ainakin täällä!)

Saanalla huomenna 5kk neuvola, kovasti jännittää miten neiti on kasvanut...
Hirvee pakkanen oli aamulla, meillä oli -18 :x Auto piti viek´dä huoltoon ja kiva sit laittaa tyttö ihan jäiseen vara-autoon jonka sain huollon ajaksi et päästään kotiin päiväksi!!!
 
5kk mittoja (5kk+1vk)
paino: 7615 g
pituus:65 cm
py: 43,3

Rokote saatiin, josta tyttö ei välittänyt ollenkaan. Katsoi vaan katosta roikkuvaa pelle mobilea. Kehuja tuli jäntevyydestä ja hienosta jalolle varaamisesta.'

Meillä on alkanut yöt olemaan aika hulinaa. Omat unet on kyllä tosi vähissä. Mahtaako hampaiden tulo vaivata, vai häiritseekö se unta kun on opittu vähän liikkumaan. Miten muiden yöt?
 

Yhteistyössä