Lokakuun -08 kullannuput

Musta tuntuu, että mun vauva on teidän muiden vauvoihin verrattuna oikea jättiläinen!!! Käytiin neuvolassa torstaina, ikää oli tasan 5 viikkoa ja painoa oli jo 5530 g (synt. 4140 g) ja pituus 58 cm (synt. 52,5 cm)! Kauheeta kun toinen kasvaa ihan silmissä ja aika menee niin lujaa vauhtia!!! Vaatteetkin on jo väh. 60 cm, reiman vaatteista menee vielä jotkut 56 cm kun ne on aika reilun kokoisia. Onneksi Maitoa on ainakin riittänyt!

Yötkin ovat jo pikkuhiljaa alkaneet sujumaan. Meillä on kanssa ollut samanlaisia kauhu öitä kuin teillä Toiveikasodottaja mistä kerroit. Nykyään yöunilla syödään klo 00 ja 03 ja 06 suurinpiirtein. Pahimmat mahavaivatkin ovat alkaneet helpottamaan. Pikkumies on aika seurankipeä kaveri ja vihtyy kaikista parhaiten olkapäällä.
Huomenna mennään käymään ekassa joulunavauksessa pukkia katsomassa :D

Mä oon ostanut vauvalle jo vaikka kuinka joululahjoja... toinen on ollut niin kiltti enkä oo voinut vastustaa kun kerran on eka joulu :xmas: Pukin konttiin on tarttunut Tiny Love-puuhamatto, Reiman toppahaalarit (löytö alennuksesta vaan 30 ?), peltorin kuulosuojaimet tulevalle rallikaudelle, vähän vaatteita, Reiman alesta 3 talvipäähinettä, i love mama-tutti, jne...

Eilen haettiin pojalle kastemekko ja tyyny. Odottelen postista servettejä joihin on painatettu pojan tuleva nimi ja vauvan kuva. Ristiäiset on 14.12. Kauheesti olisi siihen liittyvää järkeilyä vielä luvassa ;)

meela & pikkumies 5 viikkoa ja pari päivää
 
Meela - Meillä on 51,2cm ja 3 viikkonen...

Mä en osta jouluksi vauvalle mitään mutta meinaan ostaa sellasta tarvittavaa sitten mitä
tarvii mutta mitään pakettiin en laita.
Lahjakortin saan vauvalle mammaltani sitten 200e kuulema niin voin ostaa vauvalle vaatetusta :D
Isommillekkaan tytöille en ala mitään hirveitä määriä ostamaan nyt on paljon tärkeimpiäkin menoja,tuntuu että jouluun menee aina hirveesti rahaa ja nyt kyllä haluan muuttaa tuota,se nyt on kuitenkin vaan se yksi päivä.
Luin ihan että perheellisetkin voi jättää maksamatta vuokria lahjojen takia yms,en oikein iha käsitä sellasta ajatustapaa... en ees sellasta että pyytää joulun takia vuokraan vaikka lisämaksuaikaa,kun sellastakin on.Musta kuitenkin tärkeempi on koti kuin joulu.Hui tulihan paasaaus samaan tuosta aiheesta ko tuli vaan mielee että tuollasesta olen lukenut....

 
Tääl on pikkujouluista selvitty :D Oli kyl ihan hitsin hauskaa! Sai nauraa vatsa vääränä ja muutenki oli kiva nähdä työkavereita.
Kotonaki oli menny tosi hyvin. Vilja oli nukahtanu puol 9 ja söi sit viiden aikaa ja ylös nousivat ysiltä. Mä menin toiseen huoneesee nukkuu ku tulin kotii, kolmelta :whistle: , et sain sit rauhas aamul nukkuu. Ihana mies kyllä mulla :heart:

Joululahjoista... Mäkään en osta vauvalle mitään ku se ei kuitenka vielä mitää niist ymmärrä. Rahan menoa on muutenki ku noille isommille joutuu kuitenki ostaa. Viljaki saa sit ens jouluna =) Ja alennus myynneistä voi sit ostella vauvalle vaatteita, ku saa halvemmalla.

Nyt tekee pizzaa illaks, saa sit herkutella rauhas ku Vilja menee yöunille :p
 
meela: Meitin poitsu on lähes samaa kaliberia ku teidänkin... 6vkon iässä mitat 5145g ja 57,5cm ja syntymämitat pienemmät ku teillä, 3440g ja 51cm eli kasvanu jopa hieman kovempaa tahtia. Vaatekoko on siirtyny 56:sta 60cm ja 62cm.... :D

Leffapäivä takana. Käytiin siis tuo 7v tytön kanssa kattomassa Niko-lentäjän poika. Oli kyllä hyvin tehty ja ei heti olis uskonu, et on suomalaista tekoa. Hauska ja jännittäväkin... =)
Mies oli sit Jeren kanssa yhteensä n.6 tuntia. Hyvin oli menny.

jasmara ja Jere huomenna 7vkoa
 
No tuli nukuttua 5h,on sekin hyvin,vaikka kieltämättä silmät on ristissä mutta en nyt valita.
Likka ootti että mamma nousee ylös ja sitten itte olikin helppo alkaa tutimaan :D

Jaahas,tänään jos jaksais pyykkää ja imuroida yms hommia vuorostaan taas,kunhan kuume pysyy poissa,se kun tykkää nousta aina välillä kun olen tässä ollut jokusen päivän flunsassakin...

Pöppiäinen & Emma 3 viikkoa ja 4pv
 
Me käytiin tossa keskiviikkona neuvolassa ja tytöllä oli painoa 4400g (3526g) ja pituutta 54cm (50cm). Ihan sopivasti kasvanu. Sammasta oli kielessä ja sitä on nyt vichy vedellä hoideltu, näyttäs siltä että auttaa.

Hikoileeko muiden vauvat? meillä siis nyt parina päivänä neiti hikoillu niskasta kun olen syöttänyt sitä, niin et mun käsi on niskan alla.. tytöllä kotona päällä body ja housut+sukat. Ei ole aikasemmin tällasta ollu. Mietin et eihän ole kipee tai jotain. Muuten syö ja nukkuu ihan samalla tavalla kun ennenkin.

Jenksu & tyttö 5vko
 
Meela - Meilläkin aika reilun kokoinen poitsu. 6 viikkoisena oli 5680g ja 56cm ( synt. 3860g, 49cm ). Ja nyt tuntuu, että on tuosta 6 vkon neuvola käynnistä kasvanut taas ihan mielettömästi. 60 cm bodyt alkaa olla jo aika nafteja. Meillä on seuraava neuvola vasta kuukauden päästä 3kk iässä, niin sitten näkee miten hurjasti on taas kasvanut :)
 
Mä tässä ollut hereillä jo yli pari tuntia,Emma tutii ja mä maksoin laskuja.
Alan kohta tekee kotihommia tässä ja sitten täytyy tänään mennä kaupunkiin,muuten ihan perusnormipäivä tiedossa,pyykkäämistä ruuanlaittoa yms... touhua.


 
Meillä on toistaiseksi ilmeisesti pojan rytmi kadonnut. Viimeiset yöt on menneet kuunnellessa kauheaa ähinää, puhinaa ja korinaa. Vähän aikaa nukkuu hiljaa, jos tuttia työntää suuhun koko ajan, mutta siinä pitää sitten jomman kumman olla hereillä sitä tuttia tuuhun tunkemassa. Ja poika on lisäksi syönyt kahden tunnin välein yöllä. No kyllä päivälläkin tuntuu taas, että koko ajan on tissillä. Siihen sitten nukahtaa, mutta kun siirtää sänkyyn tai vaunuihin, herää taas ja huuta tai herää muuten vaan tuijottelemaan. Huoh, tuntuu, että tämä äiti tarvitsee enemmän unta kuin poika. Iltahuudot on kyllä taas vähentyneet, mutta tilalle on sitten tulleet nuo hankalat yöt. Toivottavasti olisi vain jotain väliaikaista. Kun vaan keksisi, mistä voi johtua tuo huono nukkuminen yöllä. Ja voi kun oppisi jo tuntemaan vauvaa paremmin, että milloin oikeasti on nälkä ja milloin vain väsyttää ja on kivempi nukahtaa tissi suussa kuin ilman. Osaisi sitten vaan yrittää muuten rauhotella, kun alkaa välillä tuskastuttaa se jatkuva imettäminen. Olisi muutenkin parempi, että poika oppisi nukahtamaan ilman tissiä. Nyt se tuossa istuskelee kyllä hiljaksiin sylissä, ainakin hetken verran. Mutta itse menisin mielummin takaisin nukkumaan vielä. Tänään on noustu kuudelta, ja sen jälkeen en ole saanut poikaa nukkumaan kuin viisi minuuttia kerrallaan.

Meinaa välillä kaatu seinät päälle kotona. Päivät menee niin samalla tavalla, enkä osaa oikein pojan kanssa kummemmin kaupoille lähteä kuin ruokakaupassa käymään. Isommat kaupat olis muutaman kymmenen kilometrin ajomatkan päässä. Jokohan sinne uskaltautuisi pian vähän edes jouluostoksille. Oletteko muut käyneet autoilemassa tai muuten vaan kauempana? Itseä arveluttaa, miten vauvan saan rauhottumaan, jos alkaa kovasti huutamaan väsymystä kaupoilla, eikä ole vaunuja mukana, missä voisi hytkytellä. Ei mahda turvakaukalosta paljon iloa olla. Ehkä pitäisi ne matkarattaat hankkia, jotta sais niihin sitten kaukalon kiinni.

Pitää vaan yrittää muistaa, ettei tätä kauaa kestä. Ja vähitellen rohkaistua liikkumaan enemmän ihmisten ilmoilla. Varmasti se piristäisi mieltä, vaikka sitten päiväunet voikin jäädä väliin. Kunhan nyt tulisi sellainen paremmin nukuttu yö pian, niin jaksaisi jotain ostosreissua sitten toteuttaa.

Novelle ja pikkumies 6 vko
 
Novelle Mie oon käynyt mein neidin kanssa kaupoilla, SaiPan pelissä ja muutenkin kaupungilla sillä tavalla että tyttönen nukkuu liinassa. Se on kyllä ollut suuri apu, kun tuo taaperokin pitää sitten aina mukaan raahata.
Autossa Helmi nukkuu kyllä melkein aina, kerran oon joutunu pysähtymään ja ottamaan syliin kaukalosta, kun oli röyhtäys jäänyt masuun kiertelemään eikä meinannut millään rauhottua. Jos on kaupassa hermostunut eikä ole liinassa niin sylissä olen sitten kanniskellut tuota. Lähet rohkeesti vaan vaikka vähän lyhyemmällä reissulle ensin, ja katsoo miten sujuu. :)
Tiedän tuon tunteen että seinät kaatuu päälle, kun miekään en täältä meiltä kauheesti mihinkään pääse viikolla kun miehellä on auto. Pitäisi aamulla käydä ensin hänet töihin kahdeksaksi, ennen kun saa auton ja se on tosi hankalaa kun pitää kaksi pientä pakata mukaan. Joten paljon on tullut oltua vaan kotona ja välillä ahistaa paljon.

Jenksu Kyllä Helmi ainakin hikoilee, varsinkin kun nukkuu miun vieressä tai on kaukalossa pitemmän aikaa. Myös silloin tulee hikikarpalot otsalle kun oikein huutaa masuaan.

Mein neiti on nyt nukkunut kaksi yötä ilman heräilyjä. =) Käypi tuossa 22-23 nukkumaan ja kuudelta sitten herää syömään. Toivottavasti oisi pysyvä olotila tuo, mutta hieman epäilen että ei varmaan kolmatta yötä ainakaan nuku.

Vauvojen koosta on ollut puhetta. Mein neiti onkin oikea michelinukko, kun on hirmuiset makkarat jaloissa ja käsissä. 7 viikkoisena painoi tuon 5995 g ja pituutta oli 56 cm, kun syntyessä painoi 3850g ja oli 49 cm pitkä. Kiva että kasvaa noin hyvin, kun pelkkää tissiä kuitenkin saapi.

AngelEyes ja Helmi 8 vkoa
 
Sateista huomenta :kieh: Vielä viikko sitten oli joulutunnelma niin katossa että ja nyt ei mitään muuta ku harmaata ulkona :kieh:

Novelle tais purnata vaihtelevista öistä.Meillä on nyt pari viikkoa ollut ihan sama homma.Ennen sitä Sara nukahti joka ilta nätisti omaan sänkyyn mutta sit alko joku ihme vänkäys ja nukutettiin sitten vaunuihin muutama ilta.Sit pari iltaa tässä nukahti taas niin nätisti omaan sänkyyn ja eilen taas sit vaunuihin :headwall: Ärsyttävintä tässä on se etten tiedä ollenkaan mistä tytön hyvät ja huonot nukkumiset on kiinni :headwall: Kun illat menee useimmiten kyllä ihan samalla kaavalla että onko se sitten vaan tuurista kiinni.Nooh,kaipa tää tästä joku kesä.Nyt on meiänkin iltahuudot vähentyneet huomattavasti =)

Ens perjantaina saadaan sitten se toinen Rotarix-annos.Ja lauantaina pidetään miehen kanssa pikkujoulut :xmas: Sofia menee isälleen ja Sara mun äidille.Toivottavasti se rokote ei vaan aiheuta mitään vaivaa,sit pitää perua se lauantainen.

Ja vielä Novelle Tosta kun seinät kaatuu päälle,niin mä olen ollut kotona kohta 4 vuotta :saint: |O että siinä tosiaan seinät on ollu päällä monet kerrat.Ja nyt täällä missä asutaan niin pitää lähtee kaikkialle julkisilla,miehellä on auto ja mulla ei ole edes korttia niin tuntuu päivittäin että on tää perkele kun ei edes leikkipuistoon pääse ilman julkisia :headwall: Sit sitä jää helposti junnaamaan tänne kun toi kahen lapsen kanssa bussissa matkustaminen ei aina ole niin mukavaa :snotty: Ollaankin miehen kanssa aika jäätävissä väleissä oltu viime aikoina kun hän ei suostu muuttamaan |O Itestä tuntuu että alkaa masennus kohta nostella päätään jos tälle tilanteelle ei tehdä mitään :/

Nyt suursiivoukseen esikoisen avustuksella :wave:

-Laura ja Sara 3kk5pvää-
 
Moikka!

toiveikasäiti siitä naman kukkimisesta, meillä se meni itsekseen ohi muutamassa päivässä. Ihan samanlaista näppyä oli ja tuota punotusta. Niitä voi kuulemma olla kolmea erilaista näppylää vauvalla, hormoninäppyja sit jotain rasvanäppyja ja ihan valkopäisiä finninnäköisiä näppyjä ja ne ovat päässä tai ylä selässä/ rinnassa. jos muualle tulee niin sitten yhteyttä neuvolaan. Tälläiset ohjeet sain kun soittelin itse ja kyselin noista!

Novelle eikun liikkeelle vaan! Mäkin käyn kaupoilla, kavereilla ja muualla päivisin. On pakko päästä, muuten pää hajoo kotona vaan olla! Ei ne hommat täältä kotoo karkaa ja vauvaa voi hoitaa muuallakin!

Me oltiin ekaa kertaa koko viikonloppu reissussa. Saana oli vähän väsynyt eilen kun päästiin kotiin. paljon oli vieraita paikkoja ja vieras sänkykin missä piti yrittää nukkua joten viime yönä ei paljon kitissyt omassa sängyssään... =) mut ihana oli nähdä omia kavereita pitkästä aikaa ja jutella kunnolla... eikä tarvinnu olla hetkeekään yksin :whistle:

saikku ja saana
 
Novelle rohkeasti vaan vauvan kanssa ihmisten ilmoille, miettikääpäs muutkin, montako kertaa olette nähneet vauvojen huutavan turvakaukaloissa? Aika harvoin, eli se turvakaukalo on vähän sellanen taikakapine että siihen kun vauvan laittaa se nukahtaa joko heti tai hetken päästä ja vetää tirsoja tyytyväisenä! Ja kantoliinaan olen kans laittanut jos olen ollut jossain kaupungilla tms. ostoksilla. Vaikka yleensä otan nuo varsinaiset ostosreissut levon kannalta ja lähden yksin :D

Meillä on mennyt yöt yhä 1-2 syötöllä eli ihan erilaista kuin esikoisen kanssa. Kestovaippoja sai aiemmin vaihdella öisin pari tai kolmekin kertaa, tänä aamuna kun aloin mukamas vaihtaa kun vauva heräsi syömään niin vaippa olikin ihan kuiva! Sitähän sanotaan, että nukkuva vauva ei pissaa ja esikoisen kohdallakin se piti paikkansa. Eli hyvin nukutti tyttöä yöllä kun pysyi vaippakin kuivana. Esikoinen heittäytyi myös yökuivaksi jo vauvavuoden aikana, mitä nyt joskus sitten pissasi jos heräsi ja tietysti vaippa saattaa keretä olla litimärkä kun vauva herää, kun on herättyään voinut samantien pissat vaippaan päästää.

Kyllä tässä on kahden lapsen kanssa kädet täynnä, toisen kun on huoltanut niin sitten pitää huoltaa toista. Onneksi nämä tuntuvat nykyään usein nukkuvan päiväunia yhtäaikaa :D Mä kaipaan joka viikko kodin ulkopuolella käymistä ihan yksin, tai seinät kaatuisi päälle. Mutta se voi tarkottaa sitten ihan vaikka vain ruokakauppareissua itsekseen. Joka viikkohan mulla on venäjän tunti näin maanantaisin joka myös on oma kiva tuuletuksensa ja aivotyöskentelyä arjen keskellä.

E ja neiti 2kk
 
tulin nopeasti poikkeamaan kun neiti meni niin päikkäreille...pisti aamun ähinät väsyttämään :kieh:
Meillä on nyt viikon verran nostellut oma minä päätään =) tissiä kun pitäis ruveta syömään niin sitten alkaa niin armoton huuto mikä loppuu kun äiti jaksaa lörpötellä mutta alkaa taas kun tissin vie lähelle...plääh...
Ainakin neiti saa sillä maidon nousemaan niin että se valuu pitkin poikin :whistle:
ja sit kun vihdoin suostutaan tissi ottamaan suuhun niin sitten ollaan niin väsyneitä että nukahdetaan siihen...ja onneks kyllä sitten nukkuukin hyvät pätkät :D
Muuten nukkuminen oisin ihan samalla kaavalla 1-2 herätystä...

Vaatteista meillä on jo otettu 68 bodyt käyttöön, eikä niissä juuri liikaa tilaa oo.
62 kinnaa jo kaula-aukosta, eikä se näytä kivalta...
minkä kokoset vaatteet teillä muilla on käytössä??

Tuossa luin että teillä muilla jo on vaavit tehneet ensi käännöksensä...eilen opetin Milalle että kuinka se kääntyminen nyt meneekään...ihankun siitä nyt apua olis :kieh:
Kovasti sitä odottaa että neiti lähtis vähän liikkumaan ja sitten kun liikkuu niin kauhistelee kun ei mihinkään voi jättää vahtimatta :LOL:
Jokellusta Meillä tulee jo kovasti ja hymyssä suin ollaan melkein kokoajan kun hereillä ollaan tai sitten itketään...mieleisin aika on juttelulle yö syöttö...sillon olis kovasti asiaa :heart:
Emilyn mä olen ruvennut nauttimaan ruoka ostoksilla käymisestä ihan hirveesti(kun saa olla itekseen) :D pienestä se ilo irtoo :LOL:
Tänne avattiin uus prisma kk sitten ja se on aivan valtava...sinne on kiva mennä nyt joulun alla jas hypistellä kaikkea joulu krääsää ihan rauhassa...

täytyy tästä lähtee tiskikoneen täyttöön ennen kun neiti herää...
Cristiina ja Mila pe 2kk
 
Meillä on kans bodyt jo 68cm kokoa, tosin noi kestovaipat tekee sen että saa aika isoja käyttääkin. Hihoja joutuu välillä vähän käärimään. Ja housut saa kans olla jo 68cm. 62cm paidat toki vielä menee, kun niitä ei tarvii saada vaipan ympärille :D Ostelin tuossa just 68-74cm vaatteita melkosen kasan vauvalle, näitä pienempiä en juuri ostanutkaan.
 
moi

moni muukin painii näköjään samojen tuntemusten parissa, mä ollu kans niiiiiin monta vuotta kotona et välillä ahdistaa mut aina sit huomaa et onhan tää ihanaakin, mut tiedän tuon tunteen kun seinät kaatuu päälle..mulla taas on auto MUTTA meillä taas ei huvita lähteä välttämättä asoita hoitelemaan näiden NELJÄN kanssa :) ..mies kun tulee kotiin joka päivä vasta n klo 19 niin täällä sit kökitään :) mitään asoita en saa hoidettua tai sit pakolliset niin esim postissa käyden et lapset autossa ja äiti juoksee kovaa sisälle ja takas :LOL: ...sitten kun miehellä esim yksi vapaa joskus viikolla niin tuskin nähdään kun kumpikin hoitaa asioitaa...tosi rasittavaa välillä..

mutta Nooalla on varmaan jokin muukin allergia kun tuo suklaa..välillä ollut nyt to lähtien vesiripulia ja välillä vaan muuten vihreää ja epäily on et kananmuna mitä oon syönyt urakalla milloin letuissa, pannareissa, ruuissa ym...soitin tänään neuvolaan ja nyt kaksi viiikkoa ilman...

kurja ilma ulkona, Nooa otti vaan tunnin unet ja nyt tuijottaa mua tossa sohvalla eli paree käydä viihdyttämään :heart:

pw ja Nooa 9 vkoa
 
Mä olen ollut tosiaan kaupungissa hela päivän ja sitten kotiin tekee ruokaa ja kotihommia ja laittelin tuossa pieniä lasten vaatteita huutikseen myyntiin,niin pääsee niistäkin sitten ja nyt täytys mennä laittaa pyykkii kuivuu ja sauna päälle ja pikkunenkin tuossa nukahti jokin aika sitten,piti päästä senkin vuorostaan seurustelemaan :D onhan tässä päivää takana,heräsin aikaseen ja nukkumaan taas pääsee vasta kahentoista pintaan ... no virtaa riittää se on pääasia...

 
Pinkwawe Mulla on ollut m-kokoa melkeinpä alusta asti käytössä, sen verran paksun paketin saan etenkin jos pistän harson plus toisen harson lisäimuksi :D Ei kyl ässät enää meniskään.. Eli mulla on lähinnä harsot käytössä.. muutamia sisävaippoja, jotka on kans mennyt alusta asti kun on reunat taittanut eli mahtuvat vielä jonkun aikaa. Kuoria mulla onkin sitten neppareilla säädettävät eli pitäs mahtua koko vauvavuoden ajan :) Ajattelin vielä tuossa kohtapuoliin ostaa lisää kasan säädettäviä sisävaippoja, jotta mahtus koko vauvavuoden ajan. Lähinnä noi sisävaipat on nytkin ollut isillä käytössä kun oon jossain ja jatkossakin ne olis välillä kätevämmät esim. yöllä vaihtaa.
 
emilyn.... just...äsken ne meni vielä loistavasti mut nyt huomaa ei enää mitään toivoa =) ..mulla on onneksi muutama koko vaippaiän menevä vaippa ja onneksi tuota m kokoa jemmassa valmiiksi

pw ja rinnalla roikkuva Nooa
 
Huomenta

Mä menin tutiin jo eilen kymmenen jälkeen ja kyllä tuntuu paremmalta,sain nukkua aamu kuuteen asti,kun mies hoiti yösyötön ja ilta syötön,kyllä tuollaset on paikallaan,muutenhan menisin zombina eteenpäin kokoajan...
Jaahas jos tänään soittaisi hammaslääkäriin että saisi tarkastusajan hampaisiin vuorostaan myös...

Tässä kuvassa venytellään isin sylissä


 
Huomenia :wave:

Meillä käytetään nyt 68cm bodyja.Ja pituus viime viikolla oli se 60cm mutta noi 60cm bodyt ja housut on aivan liian pieniä.

Tyttö nukkui viime yönä ekaa kertaa koko yön läpeensä :eek: Nukahti 21 ja heräs 8.00 :eek: Mä olin aivan ulalla kun en itekkään herännyt yöllä kertaakaan.Tää oli eka kerta ties miten pitkään aikaan kun nukuin koko yön heräämättä.Ja olo on mitä mainioin :D

Jee tulis jo äkkiä torstai ni pääsis joululahjaostoksille :xmas: Saatteko veronpalautuksia? Mulle tulee 300e :eek: Ihanaa kun joskus saa jotain ylimäärästäkin =)

Nyt pukemaan :wave:

-Laura ja Sara 3kk ja rapiat-
 
Huomenta täältäkin.
Miten teidän parisuhteille kuuluu? Meillä ei muuta kuin nimitellä....mua stressaa kun mulla hoitovelvollisuus jatkuu koko ajan, oli mies kotona tai töissä. Nukuttaminenkin kuuluu mulle niin en näe telkkua koskaan 21--> no itsepä olen tämän kultapalleron halunnut niin eipä tietysti voi valittaa. Mies ei edes herää yösyöttöjen aikaan - ja ei tietysti ole tarviskaan, mutta silti vaan valittaa aina että voi kun on väsynyt - ja mä herään joka yö! Vituttaa niin välillä, että mä en jaksa edes keskustella enää sen kanssa mistään.
 

Yhteistyössä