Lokakuun -08 kullannuput

Eiiih.. mä vihaan tätä tyhmää hiirtä jossa on nappula, kun sitä vähänkin hipaisee se pomppaa edelliselle sivulle. Kirjotin just pitkän litanian tekstiä ja se sitten hävisi enkä tod jaksa alkaa naputtaa uudelleen :headwall: Palaanpa sitten jonain toisena kertana :D

Huomenia :wave:

Mulla oli jälkitarkastus perjantaina ja samalla tietysti myös Saran lääkäri.Pituutta on nyt 57cm ja painoa 5220g.Painoa oli tullut hieman liian vähän mutta ei antanut aihetta huoleen kun oli tullut kasvuspurtti tuohon samaan syssyyn.Mun oma paino on nyt 2kg vähemmän kuin mitä ennen raskautta :D Nyt vaan pitäs kiinteytyä kun tuo maha on vielä ihan löllykkä :D
Saatiin ne Rotarix-reseptit ja minä sain Cerazette-reseptin.Pitää pikimmiten hakea,en aio ottaa pienintäkään riskiä että tulisin raskaaksi :eek: Se olis aivan kamalaa :eek:
Mitäs meille muuta,samaan tahtiin mennään.Sara pitää huutokonserttia yleensä 18-22 ja sen jälkeen nukahtaa ja herää 4-5 maissa ja sitten nukutaan sinne 8 asti eli aivan ihana rytmi :D Iltaisin se syöminen on vaan yhtä purnaamista kun typyllä maha kipeenä ja silti nälättää niin syö yleensä 0,5-1tunnnin välein joku 40-60ml kerralla.Sitten nukahtaa lopulta ja unta riittää mukavasti =)

poppari täydet sympatiani teille yövalvomisten ja masuvaivojen kanssa :hug: Olen niin onnellinen että sain mahdollisuuden kokea myös ´normaalia´vauva-arkea Saran kanssa kun esikoisella oli koliikki.Jos teillä on pienintäkään merkkiä alkavasta koliikista tms.niin suosittelen lämpimästi vyöhyketerapiaa :wave: Meiän koliikki parani kokonaan kun käytiin muutaman kerran hierojalla.Ja vaikka ei nyt virallista koliikkia oliskaan niin sieltä saa apua myös ihan ´tavallisiiin´ masuvaivoihin.

Nyt tuli veli kylään :wave:

-Laura ja Sara huomenna 8vkoa :eek: -

naurukohtaus
Kuulostaa niiiiin taivaalliselta tuo teidän neitin yönukkuminen... Huoh... Koskas vois ootella että täälläkin... Ihanaa ja hassua aatella että lokakuisissa on jo parikuukautinen vauva :)

meillä on masuvaivat helpottaneet, samalla mun oma maito on muuttunut tosi vetisen näköiseksi, melkeen näkee läpi. Ja Ninnin turhautuminen rinnalla on saanut jo tosi suuret mittasuhteet. Sinnikkäästi jatkan imetystä, mutta olen kyllä melko varma että ilman korviketta ei paino nousisi. Ainakaan näin hyvin. Varaudun siihen että pian se meikäläisen maito kyllä muuttuu aivan liruksi ja pian hiipuu aivan olemattomiin määriin. Kuten esikoisen kanssa. Nyt vaan koitan kaikin keikoin että tää tapahtuis mahollisimman myöhään.. mutta minkäs teet. Pettynyt olen jokatapauksessa ja monet kyyneleet jo tirauttanut sen vuoksi. Ekat kerrat kun jouduin korviketta antamaan, itkin niin vuolaasti ja hoin mielessäni vaan vauvalle kuinka pahoillani mä olen... (pirun hormooooonit)
:LOL: :headwall: :headwall:

Katja ja Ninni (huomenna kolme viikkoa)

Katiapatia :hug: sympatiat sulle täältä :wave: Mulle oli kans kamala paikka ku jouduin antaa korviketta... :ashamed: Pääasia kuitenki et vauva kasvaa ja voi hyvin!

Ei vissii viel kannattais tänne kirjottaa, ku sit kuitenki petyn... mut laitan nyt kuitenki :p Mein on neiti tänään ollu koko päivän ihan tyytyväinen ihan mun rintamaidolla :eek: Ihana päivä! Kahden tunnin välein ollaan syöty, nyt illal vähän useemmi. Mut tyytyväiseks on jääny sen jälkee :heart: En oo joutunu antaa siis lisämaitoo =) Huomen on aamupäiväl se neuvola, et saa nähdä mitä sanoo vaaka ja tädit siellä siitä ku en oo tänää antanu... Ja katotaa nyt vielä miten sit yö menee ku päivä menny näin kivasti. Viime yönä ku syötii tunnin - kahden välein :/

Liina ja pimpula 16pv

Silleri
Meillä on vähentyneet tissiraivarit! Jesh. Ilmeisesti voin kiittää tahoa, johon en suin surminkaan olisi halunnut turvautua, siis tuttipulloa: vauva sai "myönteisiä" kokemuksia syömisestä, en osaa sitä muutenkaan selittää, ja vähensi raivoamista. Yhtä paljon siihen kyllä taisi vaikuttaa sekin, että päästiin rintakumista eroon, sillä syömisen aloittaminen oli aina yhtä tuskaa kun se ei heti täyttynyt eikä sitä olisi millään jaksanut jauhaa täyteen. Ainoa miinuspuoli on se, että vauvan pikkuruinen suu nappaa niin lujasti ja pieneltä alalta tissin, että jauhaa TODELLA kipeästi syödessään. Vähän epäilen, että niin kipuileva syöminen varmaan vähän vähentää maitoakin mahdollisesti.

Huomasin pumppaillessa, että välillä maitoa tuli huomattavasti vähemmän, varsinkin oikeasta rinnasta, jota ollaan alun perin jo hyljeksitty enemmän. Alkoi sitten epäilyttää, riittääkö maito ja sitten se tietysti vielä väheni... Koin muutaman melkoisen ahdistuneen hetken, kun meikäläinen mahti-imettäjä, jolta edelliset kasvoivat silmissä, poika vielä +2-käyrällä vauvana pelkällä tissimaidolla ja vielä aina vain yhdellä tissillisellä/syöttö, niin siis jouduin huomaamaan, että tämä turasyömärivauva on itse pilannut mahdollisuutensa täysimetykseen kun on niin pitkään hylkinyt tissiä ja raivonnut. Niinpä olen tarjonnut pariin kertaan syötön päälle lisämaitoa kun olen pariinkin kertaan ensin imettänyt molemmat rinnat. Kun yöllä syödään 6h välein ja päivällä pitäisi syödä 2,5-3h välein, ei päivällä joka syötölle riitä sitten tarpeeksi.

Monen mielestä varmasti olisi pitänyt vielä jaksaa yrittää vain omalla maidolla, mutta kun näkee, ettei vauvakaan ole tyytyväinen kun on saanut tehostettua ruokintaa päivisin. Ja kun se paino pitäisi saada mielummin nopeahkosti nousuun. Eikä vauvan kärsivällisyys riitä, eikä meikäläisen tissit kestä sitä kalvamista... onneksi tämä vauva ei ole yhtä allerginen maidolle kuin veljensä, joka oksensi aina kaiken lehmänmaidon. Mutta kynnys lisämaitoon oli korkea ja parin itkun ja kovan ahdistuksen takana... Sisareni sitten huomautti, että eikö se vauvan paras ole tärkeämpi kuin imetysperiaatteet. Tilanne olisi erilainen, jos kasvu olisi ollut normaalia, mutta tämän tapauksessa sitten tämä ratkaisu tuntui parhaalta.

Pitää sännätä nukkumaan. Mies palaa töihin ja joutuu heräämään aikaisin. Mitenköhän jaksaa rikkonaisilla öillä? Ajan jossain vaiheessa miehen kyllä nukkumaan olohuoneeseen jos alkaa olla liian väsynyt, esikoisen vauva-aikana nukkui olkkarissa monta kuukautta. Kun eihän hän imettää voinut, yölläkään... :D

Silleri
Niin juu, ja meillä kanssa huomenna jännät paikat, punnitus neuvolassa! Vauva näyttäisi kyllä minun silmääni vähän pulskemmalta, mutta silti jännittää. Lähete sairaalaan on jo jemmassa neuvolassa, jos paino ei ole noussut hyvin. Liinan kanssa samassa veneessä jatketaan...

Silleri, miten pääsitte rintakumista eroon? Mä olen kokeillut vaikka miten tarjota pelkkää nänniä, eikä onnistu. Kiitos kuitenkin kaikille neuvoista....Varsinkin syömisen alussa rinta on usein niin pinkeenä ja täynnä maidosta, että tuntuu että nänniä vaan minimaalisesti esillä eikä varmaan siksikään saa siitä kunnon otetta riittävän nopeasti, ja sitten tuskastuu yrittämiseen ja mun on pakko laittaa suppilo paikalleen...HALUISIN NIIIIIIN EROON TOSTA KAPISTUKSESTA!!

Meillä on neuvola ja punnitus vasta torstaina, siihen asti siis koitetaan nostaa painoa....Mulla on nyt alkanut tulla maitoa ihan eri malliin, rinnat tosi täydet ja täyttyy vauhdilla aina syönnin jälkeen uudelleen, ja tytöstä on tullut oikea suursyöppö, illat ja aamut varsinkin söis koko ajan, ja siis tissit kuitenkin täydet että maidon riittämättömyydesta ei kyse. Toiveissa siis hyvä painonnousu seuraavaan neuvolaan.....Korkeelta tiputaan jos ei taaskaan ole noussut kuin "naftisti" :eek: Ihan kolmen tunnin välein en oo herättänyt syömään koska itekin syö jopa tunnin välein ajoittain ja tuntuu että turhaan herättää joka kerta unilta jos nyt tällä kertaa just se 3 tuntia sattunut ed syönnistä kulumaan, kun kuitenkin aina ite osannut vaatia ruokaa kun ollut nälkäinen. Viime yönä kyllä tuli huono omatunto kun en ollut herännyt herätyskellon soittoon sillon kun piti vaan vasta melkein 2 tuntia myöhemmin kun tyttö ite heräs syömään! Aamun onkin nyt tankannut ilmeisesti kun yöllä tuli pitempi tauko...:ashamed:

Muuten vauva-elämä alkaa tuntua suorastaa ihanalta, tyttö ihastuttaa ja ihmetyttää vanhempiaan joka päivä uusilla taidoilla, oikea sylityttökin tuosta nyytistä tullut. Ristiäiset varattiin isänpäiväksi, vielä pitäisi toinen nimi keksiä, ensimmäinen on jo pitkään ollut tiedossa. Pikku hiljaa alkaa myös väsymys tuntumaan sen verran siedettävälle, että vois ruveta tätä taloakin laittamaan, vielä aika kesken kaikki kun muutettiin tosiaan sillon suoraan synnytyssairaalasta tänne omaan uuteen kotiin. Onneksi vauvan isovanhemmat ja mies oli varsinaisen muuton suorittaneet meidän sairaalassaoloaikana..:)

Nyt kotitöiden pariin ennen Murun heräämistä

Kirppiina ja Muru reilu 3 viikkoa

Wuhuu neidin paino oli noussu viidessä päivässä, 230g eli oli nyt 3620g =) Ihanaa, ollaan nyt sit 20g yli lähtöpainon :heart: Ja ihan sit mun omalla maidolla! Kun eilen en antanu ollenkaa korviketta ja lauantainaki vaan kerran. Eilenki neiti oli ihanan tyytyväinen mun maidolla, yöki meni hyvin, vaan kahdella syötöllä =) Täytyy vaan nyt toivoo et tää meno jatkuu... :p
Nyt on helpottunu ja ilonen olo :heart:
Täytyy kans alkaa ristiäisiä suunnittelee, meilläki ovat isänpäivänä. Nimet on kyl valmiina.

Liina ja pimpula 2vko ja 3pv :heart:

syömisestä..

meillä poika syö yhdellä syötöllä 100ml joskus 50 ml. Ja nukkuu 3-2h.
Yöllä saattaa mennä 160ml jos poika on nukkunut 4,5h putkeen..

Neuvolan akka oli kauhuissaan että poika syö aivan liikaa..meinasin sille sanoa että minkä voin jos poika huutaa nälkäänsä, ja kuvitteli että oon tahallani lopettanu imetyksen!!
Ja sorsivaan sävyyn puhu pulloruokinnasta. Voi kiesus mitä jeesuksia neuvolan henkilökuntaki luulee olevansa. Joskus on vaa parempi käyttää omaa nuppia!

moi

Liina tosi hienoja uutisia.. :hug: ...mun pitäis kans alkaa suunnittelemaan noita ristiäisiä , meillä on tuon isänpäivän jälkeen seuraavana viikonloppuna ,oliko se nyt 16.11...kutsukortit odottaa tekoa, ja pitäisi tuota tarjoilua miettiä et mistä tilais ym ja mitä....nimi on onneksi valmiina =) ..

meillä ollut pari päivää aika kitinää vähän väliä, tissillä olis vähän väliä ym...mut onneksi viime yönä nukkuin hyvin yhdellä syötöllä..meillä hyvä keino ilta kitinää ja sellaiseen ylenpalttiseen heilumiseen (ei osaa niinkuin rauhoittua vaan kädet huitoo ym) auttaa kun laittaa murun kapaloon niin saattaa nukkua tosiaan yön yhdelläkin syötöllä..suosittelen kokeilemaan tuota kapalointia, meillä auttoi jo sairaalassakin...

mitäs vielä, en muista mitä piti vielä kommentoida....no jatketaan joku muu kerta...

pw ja muru :heart:

Pw kiitti vinkistä, täytyyki koittaa tota kapalointia =) Meinkin neiti on sellanen "viuhtoja" ettei aina ihan rauhotu unille, vaikka selkeesti väsy on.

Meillä onneks mun äiti ja anoppi leipoo aika paljon ristiäisiin. Äiti lupas tehdä voileipäkakut ja anoppi täytykakun ja jotai pikkuleipiä. Mä ite ajattelin tehdä jonku juustokakun ja sit kyl tilaan tosta yhest konditoriast lusikkaleipiä :p
Niitä on pakko saada, ainaki mun :p , ovat meinaa ihan syntisen hyviä! Ahmin kyl varmaa ite ne sit kaikki... :ashamed:
Vedin muuten äsken mun lemppari farkut jalkaan! Oon ihan ylpeenä täällä ku mahduin niihin B) "pikku" reppu jäi kyl tohon pömpöttää... Mut jääköön nyt vielä, pääasia et mahduin niihin B)

meillä oli eilen nimijäiset, ja tyttö sai nimekseen Lilja Tuulia =)
Päätin yhtäkkiä perjantai-aamuna et hei pijetäänpä ne alta pois, ja sit pidettiinki. Mies siivos vähän ja äiteet leipo herkut, ite ei tarvinu tehä mitään muutaku olla kotona. Ei meillä ollu ku 15 ihmistä meidät mukaan lukien, oli ihan kivaa.
Tein sellasen nimileikin, olin laittanu lapuille kaikki kirjaimet siitä nimestä sukunimineen, ja sit teippasin ne kaapin oveen. Vieraat sai sitte niistä koittaa arvuutella et mikä on nimi (en tiiä osasinko nyt selittää oikein) aika pitkään ne koitti heitellä kaikkia ennenku osu oikeaan.

Tänään meillä kävi sit kaveri joka on osteopaatti hierasemassa ja painelemassa Lilajan masua, mie kovasti toivon et siit ois apua ees vähän.
Emmie usko et sillä koliikkia ois, ei se niin kovasti kuitenkaan huuda, mut jotain vatsanpuruja kuitenkin. Tulee itelläki paha mieli ku kattoo ku toinen vääntää ja koittaa saada pierua ulos ja ku ei voi tehä oikeen mitään auttaakseen pientä.

Tosta imettämisestä oon mieki nyt alkanu taas hieman miettimään. Viimeyönä ja tänään oon antanu syöttäessä molemmista tisseistäö, ku eka ku oon antanu toisesta niin tuntuu et se on syöny sen ihan loppuun, sit ollaan max10minsaa tyytyväisenä ja taas alkaa nälkähuuto. oon sit antanu aina toisestaki tissitä ja sit se on rauhottunu. Saattaa siis olla kakski tuntia sellasta tissittelyä. Arveluttaa kauheesti et miten täs nyt käy...
Neuvolakaan ei oo vasta ku reilun viikon päästä.
Vaikka kyllä mun mielestä ihan silmin nähden onki kasvanu, ja tunteekinhan sen, ei meinaa jaksaa enää nostaa olalle röyhtäytettäväksi :LOL:
Mietinki et mitäköhän se on sitte ku se on jotain puoli vuotta :eek:

Joko teillä nostaa vauva päätään?
Meillä nostelee ihan tosi hyvin jo kun on olalla, ei muuten. Sieltä se ihan selkeesti koittaa kuikkia, ellei nukaha,sitäki on sattunu :)

Ainiin,ja meillä parhaaksi itkun tyynnyttelykeinoksi on nyt havaittu pärinä-ääntely yhdistettynä jalkoilla tärisyttämiseen ku beibe on sylissä. Se lopettaa aina itkun, ellei oo nälkäitkua, ku alkaa pärisyttään :LOL:
Ja toinen mistä se menee kans aina ihan melkeen ku hypnoosiin, on meidän suihkuverho. Yleensä aina vaippaa vaihtaessa se tuijottaa sitä niinku ois tosiaan jossain transsissa, ja huvittavaa on se, et se verho on ihan perusvalkonen.
Pienet on huvit meidän tytöllä =)

Nyt äkiä syömään jos se viel sen aikaa nukkus...

Satunen etkös sinä alunperin sanonut että aiot imettää 1 tai 3kk ja sitten siirtyä pulloon..?

Liina hienoa että luotit itseesti imetysasiassa =)

Meillä mies pitää isyyslomaa vasta marraskuun puolen välin aikaan ja sitten lähdetään vähän sukuloimaan.. juhlat pidetäänkin sitten jompana kumpana kuun lopussa olevista viikonlopuista, siis nimenantojuhlat. Mies ei herää vauvan kitinöihin yöllä vaikka vieressä vauva nukkuukin, mutta lähinnä potkaisen ukon ylös jos imetän juuri vauvaa ja esikoinen sattuu heräämään yöllä, jolloin ei tartte esikoisesta lähteä vauva kainalossa katsomaan.. toisaalta vuorotyöläinen, ei ole aina niitä aamuherätyksiä.

Täällä vauvis on aktiivisen oloinen pään nostelija ja liikkuja muutenkin, massullaan kun välillä hetkeksi laitan pesujen yms yhteyksissä, ilmakylpemään ja päästelemään ilmoja massusta pois, heh.. Neiti täyttää huomenna jo kolme viikkoa! Kylläpä aika menee nopeasti..

Meillä vietetäänkin jo ensi viikolla isänpäivää, uusperhe kun ollaan niin ei voi kaikkia pyhiä viettää kalenterin mukaan.. isukille ajattelin antaakin nyt isänpäivälahjaksi sen isyyspakkauksen, raskausaikana kun sen teko sitten kuitenkin jäi vähän vaiheeseen. Kasaan siihen sitten vähän muutakin kuin vauvasälää.. =)

moi

Liina meillä tosiaan tuo kapalointi auttaa kun heiluu ja ei osaa rauhoittua, hetken päästä vaipuu unille..mies tekee hyvän paketin =) , itse en osaa laittaa niin hyvää...mä koiti tänään kans farkkuja ja meni osa niistä, yhdet on niin matala malliset et pömppis jäi ihanasti yläpuolelle :LOL: ...

nuo lusikkaleivät pisti veden mun kielelle..pakko ois saada nyt just..

poppari ihana herkkä nimi, tosi hyvin käyvät yhteen...

pw ja muru :heart:

Poppari meilläkin oli eilen juuri samanlainen päivä imetyksen suhteen. Yö menikin sitten yhdellä lyhyellä syötöllä ja oikeastaan nyt koko päivä mennyt lyhyillä syötöillä. Rinnat tursuaa nyt maitoa ja hyvä kun poika kerkeää hengittämään imiessään. On nyt melkein joka syötöllä vähän puklannutkin, vaikka on vaan hetken ollut rinnalla ja normaalisti ei ole puklaillut ollenkaan. Pakko vähän pumpata maitoa pakkaseen, kun ei tuo lapsi jaksa näköjään niitä tyhjäksi syödä. Hassua, kun eilen illalla vielä ajattelin, että mitäköhän tästä imetyksestä tulee, kun rinnat tuntui niin tyhjiltä ja jouduin molemmista rinnoista syöttämään ja usein,,, Ehkä teilläkin on tämmönen tankkaus menossa :)

Silleri
Nopsaan vaan ennen lasten iltapalaa: paino oli meilläkin noussut tosi hyvin, syntymäpaino on saavutettu! Mutta tuntuu, ettei tuo oma maito riitä vielä. Jos lisämaidosta pääsisi sitten vähän myöhemmin eroon. Toivon ainakin. Kalvaa kyllä kovasti tuo maitoasia kun edelliset tosiaan söivät aina vain yhdestä tissistä per syöttö ja tälle pitää antaa molemmat ja aloitustissiä vielä päälle. Ja sitten kun asiaa miettii niin ei se sitä maitoa lisää. Ja minä kun olen pitänyt itseäni niin superimettäjänä, ei koskaan sen suhteen mitään ongelmia! Siitä ne ongelmat lähtivät, kun sairaalassa maito nousi eikä vauva silloin syönyt käytännössä mitään. Mutta nyt iltapalalle.

Neuvolasta tultiin juuri ja meidän pullerolla on paino noussut tasan kilon syntymäpainosta. Nyt siis paino 4860g ja ikää tulee sunnuntaina tasan kuukausi.
Kyllä on voittaja fiilis, kun on takana kaksi epäonnistunutta imetystä ja nyt sujuu näin hyvin :)
Tätä fiilistä varjostaa enää vain se, että poika on vielä vähän keltainen. Huomenna mennään käymään labrassa, että saadaan bilirubiini arvo. Toivottavasti tuo keltaisuus nyt häviäisi mahdollisimman pian.

moi

pikainen moikkaus..meidän muru sai nuhan ja on niin surkea kun nenä tukossa..niistin ja keittosuolatipat on kova juttu, nukkui meidän välissä sitterissä niin oli parempi hengitellä..mun pitäis pumpata maitoa iltaa varten kun ois titi nalle konsertti ja pitäis meidän neiti viedä sinne, saa nähdä raaskinko viedä kun tuo pieni niin nuhassa,kun herää ulkoa unilta niin katson lähdenkö vai viekö mies neidin sinne...on niin kurjaa kun noilla pienillä nenä ihan tukkoinen..onneksi saa syötyä kuitenkin kun tippoja laittaa ja imulla ottaa enimmät nenästä pois...

zizilisko hienosti tullu painoa...ja sitähän on jo mukavasti, meillä ensi viikolla neuvola vasta ja kiva nähdä missä luvuissa pyöritään..

mut nyt muihin hommiin..

pw ja nuhanenä :heart:

Silleri
Kirppiina, meillä oli käytössä rintakumi, koska vauva ei suostunut ottamaan tissiä suuhunsa. Kun yritin survoa sitä sinne, viuhtoi vain päätään ikäänkuin suussa ei olisi mitään. Mutta tarpeeksi kauan kun "harjoitteli", keksin tunkea rintaa vauvan suuhun ja samalla painaa rinnan alapuolelta mahdollisimman tanakasti sormella rintaa kitalakea vasten. Se ei kyllä onnistu täydellä rinnalla, minulla ne ovat melko pehmeät, kun sitä maitoa ei liikaa piisaa. On tuokin "tekniikka" aika survomista, mutta kun vauva tajusi homman, on alkanut välillä jopa itse imaista tissin suuhunsa... En olisi ikinä uskonut, että vauva ei osaa tissiä suuhunsa ottaa, ellen olisi sitä kokenut!

Ikä varmaan teki myös tehtävänsä, kolmas viikko menossa ja vähän enemmän ollaan hereillä. Ja ongelmien kanssa olen muistutellut itselleni, että meidän pieni käynnistämällä häädettiin ulos ennen kuin olisi itse halunnut tulla, ja jos olisi veljensä tavoin viipynyt, olisi syntynyt vasta viikko sitten...

Pitääpä vielä etsiä jotain imetystukisivuja, on se kumma, ettei kolmatta saa täysimetettyä, vaikka kaksi on jo saanut. No, vauvan omaa vikaa suurimmaksi osaksi kun ei ole suostunut kunnolla syömään. :|

heipsan...
kyllä nää päivät rientää tuon pikku neidin kanssa :heart:
äsken juuri tajusin että huomenna on kaks viikkoo siitä kun kotiuduttiin sairaalasta ja tää on ollut kyllä sellasta kotona möllöttelyä...
Joka ilta mietin että huomenna lähdetään kaupungille mutta ennen kun huomaankaan niin päivä on jo puolessa välissä ja ollaan vaan täällä kotona :/
Ei sillä eipä nää kelitkään oo mitenkään houkuttelevat ulkoiluun...nyttenkin on sumusta ja sataa...plääh... :headwall:
Huomenna mennään isyydentunnustukseen...ja sitten ristiäisiä vietetään 8.11...vielä pitää pantata nimeä pari viikkoa :D

Elättelen tässä toiveita josko kohtapuoliin pääsis eroon tuosta jälkivuodosta...rupee jo pikkuhiljaa kypsyttämään :ashamed:

Imettämisestämeillä tyttö on melkonen ahmatti...100-120ml menee heittämällä kun ollaan omaa maitoo annettu pullosta...tissillä olis just niin kauan kun sais...pitää vähän ite säännöstellä kun on muutamia kertoja heittänyt niin lahjakkaasti oksut syömisen jälkeen...
En oikeen tiiä miten pitäs asian kans toimia mutta oon pidellyt pieniä taukoja syötössä niin pysyy sitten kaikki syöty sisällä...
ilmavaivoihin oon nyt pari päivää antanut cublatonia(olikohan nimi noin) meillä se on ainakin auttanut...mutta ei kyllä alunperinkään ollut mitään älyttömiä noi vatsavaivat...
JOO...taas tuli varmaan niin sekavaa tekstiä :D
Cristiina ja vaavi 2vkoa 2pvää :heart:

Moi :wave:
Cuplatonista, meilläkin munmielestä se autto. Vaiks ei meinkään ilmavaivat mitää järjettömiä ollu...

Pw Onpas kurjaa, että ootte nuhan saanu näin aikasi. Toivottavasti menee pian ohi!

Me oltii neidin kanssa illalla kuuntelemassa sitä "imetysguru" Ritva Kuusistoa. Paikallinen imetyspiiri järjesti sellasen kivan iltaman =) Vitsit se puhu hyvin ja mielenkiintosesti! Ja paljon sellasta mit en edes tienny... Sai taas ihan uutta uskoa imetykseen. Jos jollain on mahdollisuus ni kannattaa ehdottomasti mennä kuuntelee!

nyt vaatteisiin ja kaupungille vaunuilemaan :wave:

Liina pimpula 2vko 5pv :heart:

Huomenta :wave:

poppari Todella herkkä ja kaunis nimi :heart:

Meillähän tuo maitoasia menee niin että n.puolet omaa ja puolet korviketta.Mulla kun ei tota maitoa enää oikein meinaa tulla :/ Ja tissillä ollessa joudun myös käyttää rintakumia,samoin esikoisen kanssa aikoinaan.Tyttö ei vaan saa kiinni nännistä,ne on niin lyhkäset.Hirvee raivokohtaus siitä vaan on tullut ku olen yrittänyt ilman kumia.Tosin ei se rintakumin käyttö musta mitenkään kauheeta oo,eipähän oo nännit rikki :p Ja joka kerta kun olen antanut rintaa niin tyttö on siinä suunnilleen tunnin ja joka ikinen kerta olen joutunut antaa pullosta vielä 100ml :/ Eli ei riitä ei.Tosin mulle toi imetys ei oo niin henkireikä.

Meillä niskoja kannattelaan jo hyvin.Ja nyt on viimepäivinä tullut pari oikein maireata hymyä :heart: Ja voi että kun meinaa itellä itku päästä ku toinen on niin sulonen :heart: Ja kiekumaan on typy ruvennut.Itekseen mölisee aina pinniksessä :D
Illat on yhä yhtä huutoo ja iltaisin tuo syöminen on tooosi huonoa :ashamed: Eilenkin oltiin kylässä ja sara sai n.120ml joskus klo.18 ja seuraavan kerran söi vasta 1.30!!!! :eek: :ashamed: Ja sillonkin hikiset 80ml.Tosin sitten heräs uudestaan 6 ja söi 100ml ja sitten taas 8 ja söi 120ml.Mä yritän kovasti luottaa siihen että tyttö kyllä syö kun on nälkä mutta on toi musta vähä liikaa kun on 8 tuntia syömättä ja sitten syö 80ml :headwall: Odotan nyt kuitenkin sinne seuraavaan neuvolaan asti,siellähän asia selviää.Miks mun kaikki vekarat on tällasia tunarisyöjiä?? :headwall: :headwall:

Esikoinen lähtee tänään isälleen yökylään,mitähän sitä keksis...

Nyt siivoomaan :wave:

-Laura ja Sara 8vkoa ja 2pvää-

Tervehdys tännekin! =)

Meillä on nyt kotona oleilua takana 5 päivää ja pikkuhiljaa alkaa taas muistaan mitä vauva-arki on ;)

Syömisestä ootte puhunu... Meillä poika saa joka syötöllä imetyksen lisäks lisämaitoa pullosta. Omaakin tulee varmaan ihan mukavasti, mut eihän se silti riitä. Jos vaan yrittää imettää kauemmin ku maitoo tulee, niin hirvee huutohan siitä tulee. Pullosta menee lisäks n.80ml. Ite ainakin ajattelen niin, et pääasia ku poika huolii rintaa ja saa imettää. Tuo korvikkeen antaminen ei ole mikään peikko meille. :)
Sairaalassakin pojalle annettiin lisämaitoo ku oma ei alkuun tietenkään riittäny. Tosin se oli aluks luovutettua äidinmaitoa. Teholla ku oli, niin öisin oli pulloruokinnan varassa. Kävin illalla 9ltä viimesen kerran ja aamulla sit taas 9ltä (sit klo 12, 15 ja 18).

Sanovat osastolla, et näin pienellä ei pitäis vaikuttaa, vaikka saakin osan maidosta pullosta. Pelkäsin nimittäin, ettei huoli rintaa enää pulloruokinnan jäkeen. Katotaan nyt sit ajan kans mihin suuntaan mennään. :)

Vaatteistakin puhuitte... Meillä on käytössä 50cm vaatteet ja 56cm:stä hieman "kutistuneet" (käytettyjä ku käytän) . Poika on kyllä yli 50cm pituudeltaan (syntyessä 51cm) , mut on niin "hoikka" et nuo 56:set tuntuu tosi väljiltä vielä...

Onko teillä muilla kokemusta peräpukamista synnytyksen jälkeen?? Mä ilmeisesti sain sellasen kiitos nopean synnytyksen. Mulla ei ole ikinä niitä ollu ja ny oon hieman ihmeissäni, et pitäiskö marssia apteekkiin...

jasmara ja poika 10vrk

Poppari kaunis nimi tosiaan tytöllä :heart: !

Voi kun täällä pohjosessaki olis noita imetystapahtumia yms. olis ihan mielenkiinnosta mukava lähteä kuuntelemaan! Satuin ihan ohimennen huomaamaan että ensi vkl täällä on kestovaippatapahtuma, ilm viime huhtikuussa ollut edellisen kerran. Mutta sinne nyt siis ajattelin vielä mennä josko minä tuon kestoilun salat sitte sielä oppisin ymmärtämään =) .

Satuittekos kattomaan eilisen sairaalan jakson? Kyyneleet silmissä sitä kattelin, en jotenki ollut edes ajatellut mihin se hapen puute johtaa. Toki tiesin, mutta jotenki sen on sulkenu omista ajatuksista pois miten olis voinu käydä jos kaikki olis menny huonommin.

Olen tullu siihen tulokseen että nuo pojan pullauttelut saattapi johtua myös siitä että minulla tulee tuo maito niin hirmusella paineella aluksi. Pumpatessa olen huomannu että tissi jää "suihkuamaan" vielä pitkään. Oon yrittänyt nyt sitte ensin vähä tyhjentää ennen ku syötän. Mutta tuo poju pullauttelee ja piereskelee kyllä edelleen ja sillon tällön ne vatsan purut on sen verran kovia että muutamia öitä olemma valvonu. Tietenki myös ne D-vitamiini tipat saattais nuo purut aiheuttaa. Mitäs luulette kannattaisko minun koittaa tuota cuplatonia myös? Millä tavalla se auttaa vauvaa? Huomenna on taas neuvola ja sieltä ajattelin kysyä tietty myös, mutta jos teillä on hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan!
Nanna+poju 1kk

Jasmara: Minä sain ne sitten lopulta myös riesakseni! Kävin lääkärissä ja sain reseptin rasvaan jota voi imettäessä käyttää. (Ensin kävin apteekista ostamassa yhden rasvan ja huomasin vasta kotona että ei välttämättä sovi imetyksen aikana.) Proctosedyl on siis tuon rasvan nimi mitä sitte käytin. Helpotti oireet muutamassa päivässä.

Yhteistyössä