Lokakuun -08 kullannuput

Huomenta!

FPI Miulla kävi ihan samalla tavalla tuon jälkivuodon kanssa. Ensin oli nelisen viikkoa vuotoa, sitten lakkasi ja ehdittiin jo vähän touhuillakkin makuuhuoneen puolella. Viikon verran tuosta alkoi vähän vuotaa ja nyt tulee samalla tavalla kun olis menkat. :eek: Ei koske mihinkään, vatsa ei oo arka, ei oo kuumetta tms. että en usko että on mikään tulehduskaan.

Ootte ihania kuvia laitelleet. Tässä on mein neidistä kuva eiliseltä.


Meillä on nuo vatsakivut onneksi nyt helpottaneet kun lakkasin antamasta tuota Disflatyliä. :eek:
Pari ekaa viikkoa auttoi tosi hyvin, ja sitten menikin koko homma ihan itkuksi, neiti rupsutteli ja röyhtäili kokoajan eikä nukkunut kun pikkupätkiä. Lakkasin sitten antamasta ensin noita Reloja, mutta ei ollut muutosta niin annoin niitä taas ja lopetin tuon Disflatylin ja nyt nukutaan pari kertaa päivässä 3-4 tunnin unet ja yölläkin 5 tuntia ekalla pätkällä. Aika hassua tuo.

Ensi viikolla olisi taas neuvola niin näkee miten neiti on kasvanut. Samalla on miulla jälkitarkastus niin pitää sitten kysyä tuosta vuodosta jos ei siihen mennessä lakkaa...

AngelEyes ja Helmi 6 vkoa
 
FPI Kävin vähän tuolta netin uumenista kaivelemassa ja voi tosiaan olla noin että melkein loppuu tuo jälkivuoto ja sitten taas alkaakin uudelleen. Jos tulee hyytymiä, vuoto on pahan hajuista tai tulee kuumetta, niin silloin pitää huolestua.

Tosin miulta kyllä alkoi menkat esikoisen kohdalla jo 5 vkoa synnytyksestä, mutta hää ei ollut täysimetyksellä.
 
Jälkivuodosta mulla kans lakkasi moneksi viikoksi ja sitten tässä viikon sisään tulikin yhtäkkiä vähän kirkasta/vaaleanpunaista verta, tosi vähän, niin että pikkuhousunsuojalla pärjäili.. sitten se vaan lakkasi. Pidin menkkoja epätodennäköisenä, kun kuitenkin täysimetän, vaikka mahdollista (tosin harvinaista) se on. Esikoisesta menkat alkoi kun hän oli 7kk ja imetin yhä.

Täälläkin sataa ensilumi.

Lauantain juhlat ne vaan lähestyy ja mitään ei kerkee tekemään, apuaaa!! Ennen kun joku ihmettelee miksen kerkeä nyt tekemään, niin ihan siksi että odotan että tuo esikoinen tuolla huoneessaan nukahtaa ja vauva sammuikin juuri sitteriin. Tosin ajattelinkin pyhittää päiväuniajan omaksi ajaksi, kun olen aamuseitsemästä asti vaan hoitanut muksuja.. mies nukkuu yövuoron päätteeksi vielä, onneksi sillä nyt alkoi vapaat eli saan illalla ja koko huomisen leipoa ihan rauhassa, kun se on sitten viihdyttämässä vauvaa :D Esikoinen menee leipomisten keskellä helposti kun tykkää seurata tekemistä..
 
Meidän pimu täyttää tänään 1kk. :heart:

Nyt se tyytyväisenä on nukkunut vaunuissa ulkona kohta 3h. yö menikin sitten hereillä. Nukkui parhaimmillaan reilun tunnin ja muuten oltiin tissillä tai huudettiin kun syötävä mahavaivoja. hiukka on väsy. helpotti sitten kun sain sen pihalle tuossa 10 aikaa nukkumaan niin pääsi itse vielä pariksi tunniksi unille. Tuntuu kamalalta kun ei osaa auttaa toisen ahdinkoa. d tippoja en pariin päivään antanut mutta ei siitä näyttänyt olevan apua joten ei niitä tartte vaihtaa. omaa ruokavaliota olen miettinyt kun on tullut syötyä hiukan huonosti/epäterveellisesti tässä nyt jonkun aikaa että johtuukohan siitä. Mutta sitten ihmettelen että kun päivällä nukkuu niin hienosti eikä se maha sillon vaivaa... Yöllä sitten kipristellään ja ähistää kamalasti. puoli 10 menee nukkumaan ja silloin nukkuu 3-4h ilman mitään ongelmaa ja sitten alkaa helvetti. :'( Oikea huono äiti syndrooma jatkuvasti. :(

Täällä kyllä ihana ilma. illan ja yön aikana tuli tosi kivasti tuota lunta ja on niin talvinen ilma kun on joku 6 astetta pakkasta ja aurinko paistaa. Jos vain jaksaisi mennä ulos vähän lenkille seuraaville typyn unilla niin varmaan helpottaisi vähän, jos sitä sitten itsekkin saisi nukuttua iltapäivällä lenkin jälkeen niin ei toi yö tuntuisi niin karmivalta.

Pöppiäinen lisäsin sinut kaverilistaan facebookissa jos ihmettelet että kuka kumma sinulle kaveripyynnön lähettää. ;)

aamupalalle.

 
Täällä etelässäki on talvi, ihanaa =) Oli hauska herätä ku oli maassa 10cm lunta. Ulkoiltiiki sit neidin kans oikee pitkä lenkki. Neiti nukkuu vielä vaunuissa pihalla, on nukkunu jo 3,5 tuntia :eek:

Jälkivuodosta... mullaki ensin loppu 4 viikon jälkeen. Ja sit viime viikolla taas vuosi aika paljon, et oli siis kaks viikkoo väliä. Nyt on loppu kokonaan, tai toivottavasti!

Mäki laitoin pöppiäisen kaveri listaan, jos haluat hyväksyä :D

Liina ja Vilja, huomen 7vko:a :heart:
 
moi

pöppiäinen mä laitoin sut kans kaverilistaan jos haluat lisätä mut kans =) ja me ollaan näköjään tehty joskus jotain kauppoja sun kanssa kun mulla oli mun gmailissa sun osoite ja sun kuva siinä sun osoitteen luona =) ...kiva juttu

FPI mulla kans vuodon kanssa sama juttu ja terkka sanoi et se on normaalia ja ns jälkivuodon jälkivuoto..eli eivät ole menkat niinkuin moni luulee...kohtu tyhjentyy vaan lopullisesti...mulla näkyi jälkitarkastuksen yhteydessä kun ultrattiin et sektiohaavan luokse oli kertynyt nestettä ja sitä tulee vieläkin joskus ulos, :x ,onneksi enää vaan niukasti,ihan kuin jotain kudosnestettä...

ihana ilma ulkona, ai kun nuo lumet pysyisivät vaikka kyllä epäilen...

meillä kans Nooa on alkanut ihan älyttömästi hymyillä, seurailee sitteristä menoa, ääntelee .. :heart: ihanaa...

kaveri just ilmoitti et heillä puhkesi enterorokko su ristiäisten jälkeen ja nyt odotellaan tuleeko meillekin, voi olla..toivottavasti Nooa säästyis siltä..

mut nyt ruuan tekoon

Pw ja Nooa 8 vkoa tasan :heart:
 
Hei vaan kaikille :)

Ihania kuvia pienokaisista. Täytyy ihan kokeilla itsekin josko sitä osaisi liittää Prinssin kuvan mukaan.

Jumppahetki



Iskän sylissä on mukavaa


Kaverukset päikkäreillä

Kuvat 6 viikoisesta kaverista, joka saanee loppukuusta nimen, joka jo melkein mummulle paljastui.
Ekan kuukauden painon nousu 435 g per viikko ja pituutta lisää 5,5 cm. Eli nyt mennään
käyrien ylärajoilla.Saas nähdä millainen jättiläinen kaverista kasvaa :LOL: Maitoa on riittänyt vielä tyydyttämään vaavin tarpeet.
Yöt nukutaan sikeästi 1- 2 syötöllä mennään. Hetkittäisiä vatsaväänteitä, mutta ei sen pahempaa. Hoitopöydän ilmakylvyt nakuna kirvoittaa makeimmat hymyt ja jokellukset.

Koira on ottanut vaavin alku murinoiden jälkeen perheenjäseneksi. Jos Vaavi kätisee tai itkee on koira ensimäisenä paikalla hoitamassa. Mitenkäs muiden lemmikit on ottanut uuden tulokkaan vastaan ?

Siiri ja M... O..... 6 + 5 vko
 
Jasmara piti tulla oikein kiittämään sitä hyrrä reseptiä. Kokeilin äsken noita kinkkuversioita josko niitä tekisinkin coctailpiirakoiden sijasta ristiäisiin ja taatusti kyllä teenkin. Ovat ihan uskomattoman hyviä. voisin vetää koko pellillisen kerralla. :LOL: Pitää varmaan ristiäisiin tehdä parilla eri täytteellä vaikka voileipäkakutkin tulevat (broileri ja kala) ja hirveä määrä kun vieraita mx 35 tulossa.

on se hyvä kun tuo typy saa edes päivällä nukuttua. ensin nukkui klo 10-14.30 ulkona, sitten lähdettiin syönnin päälle lenkille klo 15.20 ja siitä lähtien sitten nukkunut jälleen vaunuissa kun jätin tunnin lenkin jälkeen pihalle vielä kun nukkua tuhisi niin lujaa etten viitsinut sisälle ottaa kun oisi herännyt sitten kuitenkin. sainpa samalla leivottua noita ihania hyrriä ja tehtyä ruuan ihan rauhassa plus hoitaa kotihommia muutenkin. :)

Huomenna lähdetään sitten ekan kerran sjoelle shoppailu reissulle. Tulee samalla katsottua kuinka typy jaksaa autossa nukkua kun matkaa on se 70km. Kuinka muuten te muut toteutatte imetyksen jos olette jossain menossa? Kehtaako sitä alkaa imettää ihan julkisella paikalla vai pitääkö sitä lukittaa itsensä vessaan syötön ajaksi? tiedän että olemme menossa parille ostoskeskukselle ja cittariin typyn kans niin mietin tuota että kuinka sen syötön kanssa tekee sitten kun jossain vaiheessa reissua se on tehtävä.

nyt voisi jo hakea typyn sisälle kun kuuluu jo vähän ähisevän... :)
 
Hyväksyin ystispyynnöt facebookissa... Mä kun ainakin laittelen paljon kuvia tuollasiin yms,niin pääsee seurailemaan sitten kasvua yms... ja ihanaa se on kun pääsee juttelemaan hyvien tyyppien kanssa.

Juu myyn huutiksessa ja ostan huutiksesta myös vaatteita joten kauppoja on tullut tehtyy todella monen kanssa =)

Emman kanssa mennyt hienosti päivä,Vanhinkin on hiukan rauhottunut käytöksensä kanssa,anoppi vaan kun käväs niin tuntu että se pisti taas uudestaan uhmaa päälle likalle mutta kait rauhottuu kun en noteeraa sitä :D

Jäkivuodosta ja sen loppumisesta ja sitten taas alkamisesta - Niin mulla on alkanut hyvinkin se loppumaan jo :eek: Ooon ihan kummissani asiasta kieltämättä,mutta mulla kävi edellisen synnytyksen jälkeen niin että ko jälkivuoto loppu alkoi viikko sen jälkeen menkat ja nyt sanoivat tuolla mammapolilla - ettei tarvitse säikähtää jos uudestaan alkaa vuotaan kun edellinen vuoto on ollut poissa päiviä,tarkottanee siis ihan menkkoja.. Sauna myös voi laukasta pientä vuotoa uudestaan jne.



 
Moi!
Ihania kuvia ootte laitellu. Kyllä jokainen vauva vaan on erilainen, ja yhtä söpöjä kuitenkin kaikki.

Mä oon ollut ihan rättiväsynyt, kun en ole tottunut tähän vauva-arkeen. Ekaa vkoa nyt vietetty kaksistaan vauvan kanssa, kun isyyslomat loppui. Tyttö vaan kun ei nuku kuin tunnin pätkiä päivisin ja sitten kolmen jälkeen ottaa 3-4 h tirsat. No mutta tietysti ihan hyvä näinkin, kun yöt sitten on nukkunut hyvin (3-4 h kerrallaan). Omaa aikaa ei ole lainkaan...kyllä tähän elämään on tottumista -saati, jos näitä lapsukaisia olisi enemmän kuin tämä yksi.

Harmittaa, kun se tykkäisi niin kovasti nukkua vatsallaan ja kyljellään ei millään. Mutta en uskalla oikein sitä kauan sillai vatsallaan vielä pitää....kun kerta kieltävät. Tänään kyllä valvotusti annoin nukkua tunnin, kun niin oli tyytyväinen.

Oisin kysellyt, että mitä te puette alle 0 asteen keleihin vauvalle päälle? Mä olen laittanut bodyn + potkuhousut, villaneuleen + -housut + villasukat, toppapuvun. Käytättekö te esim, sitä välipukua, joka tuli äitiyspakkauksessa miten?

Meille tullut 500 g lisää edeltävien 7 pvän aikana :) Että hyvin kasvaa rintamaidolla, vaikka joskus uskon puute maidon riittävyydestä aina tulee...

elämänperhonen + typy 4 vkoa
 
Ihania kuvia tosiaan kaikilla ja niin omia persoonia jo =)

toiveikasodottaja: Ole hyvä vaan ohjeesta. Eikö olekin hyviä...itekin napsin niitä useamman kun valmistuivat. Hyvä kun jäi jotain jäljelle.... :D

elämänperhonen: Melko paljon puet vauvalle... Onkohan helposti palelevaa sorttia??Meinaan vaan kun ite puen pojalle sen kevytvanupuvun ja alla on vaan body ja potkarit + tietty paksummat sukat ja käsissä ohuemmat puuvillatumput sekä paksummat tumput. Päässä oli tänään (n.-3 astetta) ohut nauhalakki hupun alla. Niin ja poika makas vaunuissa makuupussin päällä, ohut fleecepeitto päällänsä. Meidän vaunuissa on kyllä myös melko muhkea kantokassi joka lämmittää... Kovemmalle pakkaselle laitan toisen pipon ja ehkä toisenlaiset tumput/hanskat. Toppapukua aattelin käyttää vasta n. 10 asteen pakkasella... Meidän poitsu tuntuu olevan melko lämminveristä tyyppiä eli senkin takia ei parane pukea liikaa. Yksilöitähän noi vauvat on kaikki ja kokeilemalla vaan huomaa mikä on liikaa ja mikä liian vähän. =)

jasmara ja Jere 5vkoa+4vrk
 
Silleri
Pitkästä aikaa jotain naputtelen...

Ihania vauvoja kaikilla! Suloisia kuvia. :heart:

Meillä on nyt sitten kolmaskin vatsavaivainen. Jotenkin sitä salaa toivoi, että edes yksi "normaali" lapsi voisi meillekin tulla, mutta ei. Tämä viimeinen muistuttaa esikoista; heräilee itkemään röyhtäisyjä 0,5-1h välein ja sitten täytyy nostaa pystyyn, muuten ei asetu ja yleensä nyt jo aina herää sitten siihen. Mistä niitä röyhtäisyjä noin pienellä ihmisellä riittää ja riittää! Syötön jälkeen röyhtäilee melkein aina 4-5 kertaa, sitten pitää taukoa ja tosiaan alkaa myöhemmin oikein maratonit. Ja kun saa kaikki kuplat ulos itsestään, onkin aikaa mennyt jo niin paljon, että on uusi nälkä ja uudet ilmat hakuun... :/ Relatippoja syödään, eilen vaihdoin cuplatonin disflatyliin. Tänään on ollut pahin päivä miesmuistiin, jos ei pariin päivään helpota, niin lopetan disflatylin sitten. Pitää nyt vähän aikaa yrittää. Lääkärineuvola oli eilen, (ikää nyt 7 viikkoa, mitat 57,3cm ja 5,4kg) ja lääkäri meinasi, että koliikintapaiselta kuulostaa ja toivotaan, että iän karttuessa helpottaa. Oma ruokavalio on ihan "olematon", kun on pari yötä valvonut vääntelehtivän vauvan kanssa ja aamulla noussut hoitelemaan isompia, ei kyllä yhtään tee mieli palaakaan suklaata. Ei sitten yhtään. Mitään en uskalla syödä, paitsi vaaleaa leipää ja kinkkua, niistä en ole huomannut tulevan mitään erikoista. Ja tietysti tavallista ruokaa kyllä, mutta maidotonta...

Iltaisin syödään vähän väliä, sitten 9-10 välissä tuuppaan neidon ihan täyteen, jonka jälkeen survaisen kantoliinaan. Siinä sitten keikuttelen klo 11 asti vähintään, jonka jälkeen menen istuskelemaan tyynykasan kanssa sänkyyn torkkumaan. Vauvan uskallan purkaa liinasta vasta puolilta öin, koska jos sängyssä ollessa tulee vielä isompia röyhtäisyjä, niin herää niitä vääntämään, eikä välttämättä sitten enää nukahda. Liinasta vaikka herää, niin sammuu uudestaan hetken päästä. Parina yönä on sitten tämän jälkeen nukkunut peräti klo 3 asti, sitten olen ottanut viereen pötköttelemään ja syömään kun en ole jaksanut mitenkään syöttää istualtaan. Siihen sitten kun on lopulta sammunut, on nukkunut peräti aamu 8 saakka. Mitä suurta luksusta verrattuna öihin, jolloin valvotaan klo 2-5 tai nukutaan vain klo 23-01!

Esikoinen nukkui aikanaan vieressä 4v. asti, seuraava ei koskaan rauhoittunut viereen, joten hänet jaksoi taistella omaan sänkyynsä aina; tämä jos rauhallisemmin nukkuu vieressä kuin halveksimassaan omassa sängyssä, niin eipä tarvitse pitkään miettiä, missä nukutan. On se useammankin vuoden vieressä nukkuminen nimittäin aika helppo konsti ja pieni hinta siitä, että saa nukkua yöllä edes vähän. :kieh: Länsimainen tapa eristää lapset omiin sänkyihin ja huoneisiinhan on itseasiassa suht uusi keksintö. "Alkukantaisemmat" kansat kantavat lapsiaan liinoissa ja nukkuvat kaikki perhepedeissä ja voivat hyvin. Ja on se vieressä tuhiseva lapsukainen aika suloinenkin, sitten kun kasvaa vähän isommaksi, ettei enää niin paljon pelota se, että sitä unissaan survoisi ja kun tottuu siihen, että siinä vieressä joku on. Esikoinen kaipasi paljon läheisyyttä, muttei roikkunut isompana enää tauotta sylissä kun sai tankata läheisyyttä öisin. Eli vähän liputtelen perhepedin puolesta, ei ne oman sängyn periaatteet kovin jyrkät kannata olla, jos lapsi vaikuttaa siltä, että rauhoittuu paremmin vieressä. Uni vai periaate? Itse aion ottaa rennomman asenteen ja sänkyperiaatteet saavat odottaa pari vuotta.

Äitini joskus veisteli, että miten saimme toisen lapsen aikaankaan kun esikoinen oli aina vieressä. No, enpä viitsinyt hänelle ruveta seksielämäämme raportoimaan, mutta jos ei yksiössä asu, niin on muitakin huoneita olemassa kuin makuuhuone... ;) Eli ei se perhepeti sitäkään puolta tyrehdytä, jos ei anna sen vaikuttaa.

Juu, valitusta oli. On vain taas niin kurjaa, kun kovasti ja hartaasti odotettu lapsi onkin sitten niin hermoille käypä. Omalla tavallaan tämä on vielä hankalampi kuin edellinen, joka huusi kaiket päivät 4kk, kun tämä ei nuku öisin. Toiset lapset sentään heti alusta pitäen jotenkin tajusivat yöllä nukkua pidemmät pätkänsä ja ränistä vain päivisin. Ikävintä toisaalta ehkä on se, että vauva olisi kovasti suloinen, mutta jokaisen päivän ja yön lopussa osaa vain ajatella, että nyt on taas tästäkin selvitty ja yksi päivä/yö taas takanapäin. Ihan päivä kerrallaan sitä elää, eikä oikein edes tiedä, mihin asti pitäisi helpottamista odotella. Helmikuuhun 4kk:n etappia? Puolivuotispäivää ja kiinteitä ruokia? Ensi syksyä? Kun en haluais elämääni vain selviytyä päivä kerrallaan. :(

No, kyllä se tästä. Päivä kerrallaan. :LOL:

Silleri ja Kaisla tänään 7vkoa tasan

tulipas pitkä sepustus. Ja taas helpotti vähän.
 
Elämänperhonen - En pue noin paljon päälle vasta sitten talvella,ei ainakaan Porvoossa niin kylmä ole... Tietystikkään en tiedä miten viileetä siellä on...

Tämä mamma menee tutiin,ihan väsy,viiminen syöttö hoidettu ja ootellen yösyöttöä sitten...
 
Silleri
Niin ja meidän kuumaverinen Kaisla käy partsille päiväunille seuraavassa varustuksessa: body ja potkarit, villatossut, puuvillalapaset, se H&M:n korvallinen karvahaalari (ei kovin paksu), kypärämyssy ja fleecevuorinen neulepipo. Paksuhkoon fleecepeittoon kiedon ja työnnän fleecellä vuorattuun pehmeään kantokoppaan ja rattaisiin. (Mitä ne teki ennen fleeceä?)

Tai sitten puen päivävaatteiden päälle suoraan äitiyspakkauksen toppavarustuksen ja laitan ohuen fleecepeiton päälle ja kantokoppaan. Ja lapsi herää lämpimänä kuin vehnäpulla, hyvä, ettei hikisenä...
 
Emma on tänään 2 viikkoa ja 2pv vanha,on se niiiin pieni edelleen,ihan kuin vasta syntynyt.
Emmalla on tänään neuvola,innolla oottelen mittoja siitä.
Mussukka sen kanssa menee niin mamma siivoskelee kotona sen aikaa.
Emma kuitenkin on sellanen seurallinen tapaus ettei osaa olla muuta ko melkein
seurassa paitti silloin kun tutii...

Mulla iski sairas päänsärky yöllä mutta tosiaan huomasin sitten että lihakset on jumissa
ja pahan kerran,joka pirun lihas kyllä kropassa,täytys varmaan laittaa mies tekee
kunnon hieronta,muuten ei tuu mittää mistää...

Pöppiäinen & Emma 2 viikkoa & 2pv.
 
toiveikasodottaja: Minä kans mietin tuota imetystä aluksi, mutta olen sitte ihan tilanteiden mukaan menny. Kauppakeskuksessa kävin imettämässä lastenhoitohuoneessa, mikä oli kyllä aika epämukava paikka, mutta eipä siellä kummosempaa ollut. Kaverin kanssa kun käytiin ostoksilla ja syömässä imetin ravintolassa, tosin oli hiukan syrjäsempi istumapaikka.
Pöppiäinen: Olitki jo näköjään minut lisänny, mutta minä tosiaan myös laitoin sut kaverilistalle.

Eilen oli 2kk neuvola! Huh kun tuo aika kulkee nopeesti. Nyt oli Mathiaksella painoa 5290g ja pituutta 56.5cm. Rotavir rokotteen myös sai. Tosin pullautteli puol tuntia siitä annosta joten tiiä sitten tuliko seki ulos. Sijainen oli taas neuvolassa niin eipä hän osannu juuta eikä jaata sanoa kun kysyttiin, että miten kannattais se rokote nyt antaa kun on tuota pullauttelu vaivaa. Onneksi ens kerralla pitäisi sitten jo olla oma hoitaja ja lääkärikihän se tais 3kk:n neuvolassa olla.

Nanna + Mathias 2kk
 
Oops, mä taidan sitten tosiaan ylipukea tyttöämme :/ Ihan etelässä kun asutaankin. Mä vielä kiepasen noiden kolmen kerroksen jälkeen sen siihen makuupussiinkin. Meillä on tavallinen emmaljungan vaunukoppa. Jospa sitä sitten ainakin toppapuvun jättäisi pois, ja laittaa kevyttoppiksen tai sen välipuvun näille pienille pakkasille. Ehkä se ei viihdykään sen takia ulkona, kun on sikakuuma...kiitokset vastauksista.
 
heips!!

meillä tänään neiti 1kk!! kovin nopsaan aika menee... eilen käytiin neuvolassa ja painoo oli tullu 2vkossa kilo, nyt siis 4620g!! melkoinen on kasvuvauhti, tietää siis ainakin, että tissimaito riittää oikein hyvin!!
nukuttu on vaihtelevasti, välillä oikein hyvin ja välillä taas kitkuteltu monta tuntia hereillä... tutin kanssa nyt sit on opeteltu nukkumaan!!
lueskelin tossa tota vauvan pukemisesta, mä taidan kans pukee neidille vähän liikaa, mut toisaalta ei se koskaan hikinenkään ole kun sen sisälle ottaa, mut ei se vaunuissa nuku muutaku silloin, ku ollaan liikkeellä... herää maks 5min sen jälkeen, ku vaunut pysähtyy ja jos meinaa pihalla nukuttaa, niin 10min välein saa olla laittamas tuttia ja heiluttamas vaunuja...
voin varmaan liittyä "minulla myös yli-innokkas anoppi"-kerhoon... (on kyl oikeesti mukava ihminen, mutta...) ahdistaa kovasti, ku neiti oli vasta reilu viikon vanha ja ois jo pitäny jättää yksin pullon kans anopille!! :eek: :( ja sitähän se aina sanoo ku on kyläs, et lähtekää ny johki niin saadaan olla kahdestaan vauvan kans!! mitä se sille haluaa tehdä, ku ei saatas olla näkemäs??? ja ku toinen nukkuu, ni koko ajan pitää olla nyppimäs naamasta yms... ärsyttää ihan hirveesti :kieh: ja on muuten eka lapsenlapsi!! onneks asuvat kaukana... sanoin viimeks, et vauva ei todellakaan oo jäämäs yksin kenenkään hoidettavaks vielä pitkään aikaan!! anteeks, mut on pakko purkaa... miehellekään ei voi, ku se loukkaantuis :(
ristiäiset siis itsenäisyyspäivänä, liputetaanki sit oikein maisan kunniaks =) taidan kans kokeilla niitä jasmaran hyrriä, kun niitä on kovasti täällä kehuttu :) jos sit niitä laittas tarjolle...
toiveikasodottaja mä oon ainaki imettäny ihan kahvilois ja ravintolois jos ei oo ollu hyvää lastenhoitohuonetta... oon vaan menny vähä sivummalle istuskeleen ja vähä sideharsoo näkösuojaks :) toisia se valitettavasti häiritsee ja toiset taas ei piittaa... me mennää kans maanantaina seinäjoelle shoppaileen ja sit viel on suunnitelmis ideaparkis käynti ennen ristiäisiä... näillä äp-rahoilla vaan ei kovin paljoo ostella!!! :ashamed: :(
ihanaa, sataa oikein isoja lumihiutaleita :) toivottavasti maa pysyis valkosena...
tässä vielä kuva maisasta :heart:
-m&m

 
Heips, tulin syysmammoista elämänperhonen sulle kommentoimaan. Itse asutaan Helsingissä ja puen itse asiassa vielä enemmän kuin sinä vauvalle ulos päälle. Elikäs ruskovillan body, sukkahousut, silkkimyssy, toinen body, potkuhousut, villasukat, ruskovillan villahaalari, rv:n kypärämyssy, rv:n silkkivilla lapaset, villamyssy ja paksuhko fleecehaalari ja vielä makuupussiin. :D Tyttö nukkuu tyytyväisenä ja herää sopivan lämpöisenä. Olen ajatellut, että villa hengittää niin hyvin, ettei hiostu. Mutta nämä on täysin vauvakohtaisia juttuja -toinen lapsin voisi melkein tukahtua tossa vaatemäärässä. Meidän tyttö onkin vilukissa...

Cora ja Alma 7vk :heart:
 
elämänperhonen vaatetus ulos rippuu ihan vauvasta. Meillä puetaan bodyn ja housujen päälle vaan se äippäpakkauksen välipuku,kypärämyssy ja fleecepipo, tietty tumput ja sukat. Mut kaverin vauva on vilukissa ja sille pitää topata vielä enemmän kuin teidän vaaville. Et kuulostele miltä vauva tuntuu kun otat vaunuista ja kyllä huomaat onko liikaa päällä vai onko vauvalla kylmä... pian sen oppii. Ja toisaalta mielummin liikaa kun liian vähän, ainakin tämä on mun motto! :)

Imetyksestä... Mä olen käyttänyt hoitohuoneita imetykseen kaupungilla. Onhan ne vähän osa epäsiistejä, mutta esim, noilla kertakäyttöhoitoalustoilla saa ana hyvän paikan vaihtaa vaippaa. Ja jotenkin mä en tykkää jos on muita ihmisiä lähellä. Mä kotonakin sulkeudun omaan rauhaani imettämään...

Nyt pitää lähteä järjestämään sunnuntaisia ristiäisiä, leipomaan ja siivoomaan...
Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
Elämänperhonen jos vauvasi tykkää nukkua vatsallaan, ni MUN mielestä voit nukuttaa. Meidän kaks vanhempaa nukkuivat vallan vatsallaan, tämä neiti vaan viihtyy paremmin kyljellään. Vaikka olin ajatellut hänetkin vatsallaan nukuttaa. Katsot vaan ettei makuualusta ole liian pehmeä, eikä pään alla ole mitään minkä pikkunen sais vedettyä naaman eteen pahasti.
Kyllä meillä ainaki synnärilläkin sanottiin, et antaa nukkua vatsallaan jos toinen kerran viihtyy. Hyvä jos kerran nukkuu, ja tarvii sen äipänki nukkua ;)

Julkipaikoilla imettelystä... Mä ainaki imettelin sillon missä sattuu... Kahvilassa, kauppakeskuksen penkeillä. En häpeilly yhtää, ajattelin että kääntäköön katseensa muualle ketä niin luonnollinen juttu häiritsee :D

Liina ja Vilja 7vko :eek:
 
Meela ja aleksiina, tosiaan kuulostaa tutulle anoppijuttunne! Meilläkin tämä neiti on ensimmäinen lapsenlapsi sekä mun että miehen vanhemmille, mutta anoppi on ainoa, joka vouhottaa ärtymykseen asti asiasta. Oli tosiaan jo synnytyssairaalassa (!) kyselemässä, millon saa yökylään vauvan. Sanoin sillon että ei todellakaan pitkään aikaan neiti ole sen ikäinen että menis yökylään. Ja meilläkin aina kun ollaan anopilla käymässä patistelee meitä miehen kanssa pois sieltä että Sais olla vauvan kanssa kahdestaan....Mäkin oon miettinyt että miks?? Nyt kun meillä ei tosiaan nukuta öisin ton koliikin takia ja ite oon ollut aivan poikki, oon joutunut peruuttamaan päätökseni siitä ettei Emppu mene yökylään kunnes on isompi, viime viikolla oli jo omalla äitilläni ja tänään on menossa sitten anoppilaan...Kun pakko nyt saada edes yksi yö nukuttua taas kun takana 5 kokonaan unetonta. Pelkään, että anoppi on pahoittanut mielensä siitä, kun tukeudun enemmän omaan äitiin näissä vauva-asioissa ja tuen tarpeessa, mutta mun äiti ei ollenkaan tuppaudu samalla lailla kuin anoppi tai tungettele tai vouhota, ja oman äitin apu muutenkin tärkeempää, kuin anopin, joka ei kuitenkaan ole mun äiti. Toki lapselle molemmat ovat yhtälailla mummoja ja samassa asemassa, mutta tän väsymyksen keskellä omaan pärjäämiseen tärkein apu on oma äiti. Hoitotarpeessa toki molemmat yhtä hyviä ja luotettavia vaihtoehtoja ja tasapuolisesti tullaan käyttämään molempien apuja siinä asiassa! Ymmärrän kyllä Pinkwavenkin pointin ja kurjan tilanteen, ja en tosiaan tarkoita etten olis kiitollinen ja onnellinen siitä että on hoitopaikkoja vaan joskus vaan tuntuu, että anoppi ei muista että vaikka tää on heidän ensimmäinen lapsenlapsi, on Emppu myös meidän ensimmäinen lapsi.

Imettämisestä, mä imetän myös julkisilla paikoilla siellä missä sattuu, yleensä etsitään esim joku sopiva kahvila tms minne mennään ja samalla imetän. En koe sitä ongelmaksi, vaikka aluksi hieman jännittikin. Mietin, että en itekään kuitenkaan ajattele sen kummemmin mitään, jos nään jonkun muun imettämässä, niin miks mun oma imettäminen ois sen kummempaa...

Silleri, voimia...Kuulostaa niin tutulle, aivan kuin meidän tilanne, ja aivan kuin mun ajatuksia nuo....Meillä lähes identtinen tilanne valvomisen ja mahavaivojen kanssa, ja oma jaksaminen on viime aikoina ollut todella äärirajoilla. Parhaimmillaan neiti nukkuu välin 23-02, ja loppuyö menee valvomiseksi. Ja jos ei masu valvota, sitten valvoo muuten vaan ja ainoa hyvä paikka on liikkeessä sylissä, jos laskee sänkyyn neitin niin sitten alkaa tyytymätön kitinä. Toissayönäkin heräsi 01.30 ja nukahti vasta aamulla kello 10 uudelleen...Olin aivan rikki ja itku siinä taas tuli..Onneksi oon saanu ison avun mieheltä ja omalta äidiltä, joka on tullut välillä meille asti auttamaan, että oon saanut edes hetken nukuttua. Viime yönkin oli meillä tytön kanssa ja toi neitin vaan tissille välillä. Ja meillä ei oo muita lapsia, joten vaan tästä yhestä täytyy huolehtia, saan siis nukkuakin silloin kun tyttö, harvoin, nukkuu...En oikein mitenkään osaa lohduttaa, mutta samassa veneessä ollaan...Meilläkin Emppu nukkuu meidän välissä, omana sänkynä vielä äitiyspakkaus ja siinä ei viihdy ollenkaan, joten olen samaa mieltä, UNI ennen periaatteita tai omaan sänkyyn nukuttamista...
Mä vaihdoin kanssa Cuplattomat Disflatyliin viikko sitten, ja tuntuu että meillä kyllä ne jonkun verran auttaa.
Tosiaan, päivä kerrallaan eteenpäin! :hug:
 

Yhteistyössä