LOKAKUU 2007 HERHILÄISET VIIKKO44

Iltapäivää!

Annin kanssa aamupäivä laskettiin mäkeä ulkona, ihana kun koko kaupunginosan lapset ja äidit olivat mäessä, siinä pari tuntia vierähti :) Kyllä täällä on tosiaan lunta sen 10 senttiä.

Katjanna, tuo on kyllä tosi surkeeta millaisia tytöt on tosiaan toisilleen :( Joskus jos näen että Anni jää leikeistä pois, käyn hakemassa sen suoraan pois siitä porukasta. En halua että joutuu olemaan pahoillaan. Leikin mieluummin vaikka itse sen kanssa. Pojat osaa olla niin sosiaalisia, naapurin siskokin sanoi viime kesänä että "ei kai mulla mitään ongelmia noiden neljän pojan kans ole ollut vaan tuo tyttö!!" Ja likka oli vasta 12 vuotta :whistle:

Meillä kans ukko menossa peliin vaan oli jo eilen liirumilla niin ei mahda lähteä tänään. Kaverit mua houkutteli vaan en lähtenyt( :eek: ), vois lähteä vaikka siskon luo sen pelin ajaksi.

Vaan nyt hörsäsen kaffet ja haen mintun pinniksestä, kuuluu jo heränneen. Vois mennä ulos Mintunkin kanssa, en ottanut aamulla mukaan kun meni päiväunille. Anni siellä laskeekin jo naapurin lasten kans mäkeä.
 
niin ja kyllähän se on edessä meilläkin joku päivä että Anni alkaa syrjimään "kolmatta" :headwall: Auta siihen sitten puuttua, en tiedä, sellaisia ne on. Vieressä jos olen niin puutun varmaan, mutta tosiaan tuskin ikkunasta huutelen kuten ei katjannakaan.
 
No niin, nyt on pullataikina kohoamassa. Täällä mahtaa olla kohta sotku kun pojat alkaa pullaa leipomaan ja Kiia koheltaa ympärillä. Miä oon viel yksin näiden kanssa tässä kotosalla (ukko lähti ostamaan talvirenkaita mun kaaraan). Pojat aikovat tehdä rusinalepakot ja pullahämpyt halloweenin kunniaksi. :LOL: :LOL: Tein vain puolen litran taikinan että se on nopsempaa loppu :D

*painelee kahville ja kerää voimia, hermoja ja etenkin pitkää pinnaa alkavaan kaaokseen* :whistle:
 
kävin viemässä ukin haudalle kynttilän,ihana tunnelma oli hautausmaalla kun oli niin paljon kynttilöitä :heart:

täytyy seurata varpelia,punanen viiva tuossa sivussa,jos lähtee pitenemään niin sit lekuri reissu :/
 
Hellurei!

Yksäitille jaksuja :hug: . Surullisia kuolemajuttuja ollut nyt taas paljon :( .

Tuuti, mäkin eilen mietin pullanleipomista tänään, mutta jotenkin se jäi :whistle: . Huomiselle sitä siirsin, mutta taidan siirtää edelleen. Mies ollut nyt niin paljon omilla teillään (nytkin lähti teatteriin stand upia kattoon), että aionkin varmaan kaikessa rauhassa Ideaparkiin shoppaileen ja ennen kaikkea vaan rauhassa katteleen :D . Leipokoon mies pullat :LOL: ! Ei vaan, olis kyllä joku päivä leivottava, siitä tulee niin ihana ja kotoinen tuoksu, tunnelmasta en ole varma, se kun voi olla lasten kanssa monenkirjava :snotty: .

Mietin tuossa pöydässä, että mites Tehotuhot jakselee? Mietin vaan, kun tuntui, etten ikinä jaksaisi edes neljättä :ashamed: :kieh:

Ihana ukko Susalla :D

Tyttöjen kolmansista pyöristä... En osaa vielä oikein sanoa. Meille jos on joku esikoisen kaveri tullut kylään, olen alusta asti "pakottanut" ottamaan tuon keskimmäisen mukaan ja siihen ovat tottuneet. Muuten sitten tässä pihapiirissä ei tällä hetkellä ole kavereita, että ei ole tullut tilanteitakaan. Olis kyllä niin ihana, kun olisi pihassa aina joku kaveriksi! Raakoja lapset on välillä toisilleen, ja väliinkin kyllä menen. Mutta on se välillä vähän vaikea väkisinkään, töissäkin, ei sitä kuitenkaan kokoajan voi pakottaa pakottamalla olemaan kaveri.

Mukavaa päivää vietelty, tosin mulla meinaa hetkittäin särkeä päätä. Pariin otteeseen oon saanut haravoitua pihaa ja aika mukavassa vaiheessa ollaan :) . Haravointi on kyllä mukavaa, sit kun vaan on aikaa. Ihana, kun näkee heti työnsä jäljen. Tytöillä oli naamiaisensa, prinsessoina lähtivät. Oli ollut paljon kivaa ohjelmaa ja herkkuja myös. Minä sain otettua päikkärit pienimmän kanssa. Nyt kun nuo on keränneet kaikki maahan tippuneet helmet :headwall: , lähdetään vielä nelisin hautausmaalle viemään vanhalle vaarille kynttilä, meidän kodin rakentajalle. Halusin, että mennään näin pimeellä, niin kynttilät oikein näkyy :) . Ei ole tytöt vielä tainneet paljon hautausmaan kynttilämeriä vielä nähdäkään. Sit sytyttelen kotiin kynttilät ja saan toivottavasti tytöt suopeasti nukkumaan.

Ihmettelen muuten todella, miten tuo pienin jaksaa päiväkodissa... Tänään vähän ennen kymmentä puin ulos ja kurahousuja vetäessä huomasin, että toinen oli nukahtanut :LOL: . Nukkuin reilun puoli tuntia, pihalla oli ääniä ja heräsi. Sitten olikin jo parin tunnin päästä täysin valmis toisille unille :eek: ja nukkui sängyssään 1,5h. Meillä vielä tosi harvinaista tuo sisällä nukkuminen. Oli niin kiukkunen tyttö yhdeltä, että ajattelin viedä sänkyynsä huutaan, kun ei missään muuallakaan ollut hyvä. Ja sit vaan tajusin että jaa, tuohan oli taas vaan ihan väsy
 
|O |O |O Tuo hävitti kaikki tekstit!!!!!!!!!! Voihan paskelo kun se sieppaa!

:D :D :D Mitä :eek: ,e i hävittänytkään vaan lähetti näemmä. Kai tuumasi, että oot äiti kirjottanut tarpeeksi, ei kukaan jaksa enempää lukea :LOL:
 
Ootte saanut tekstiä vähässä ajassa aikaan :) Täytyy lueskella illan mittaan tarkemmin. Tulee kohta kaveripariskunta käymään...nyt tortut uuniin :p
Käytiin mekin haudoilla, oli niin taivallisen kaunis näkymä se kynttilämeri pienessä hämärässä :)
Dogille lähti yv... =)
 
Myöhästyneet onnittelut yksivuotiaille Eemille, Essille Mealle sekä Tinolle! :flower:

krisu Meillä oli pieniä ongelmia syömisessä, varsinkin silloin kuin siirryttiin 8kk ruokiin. Silloin annoin pojulle jotain näperrettävää käsiin, esim. puurotetran, makaroonipussin, maustepurkin. Eli jotain sellaista mitä ei muuten saisi käsitellä. Meillä se ainakin toimi, huomio oli kiinnittynyt johonkin uuteen juttuun ja samalla sai lapata ruokaa suuhun. Tosin kaikki ruuat eivät vieläkään mene, esim. Piltin purkkiruuat joissa on perunaa eivät uppoa, koska niitä perunakuutioita on niiiiiin paljon. Syöminen menee yökkäilyksi. :/ Olen siis suosiolla jättänyt sellaiset ruuat pois, tai sitten muussannut haarukalla pienemmäksi.
Olet varmaan kokeillut jo kaikki 8kk purkit läpi, meillä pojun suosikki on Bonan makaroonia ja jauhelihakastiketta, sekä Hipp-ruuat menee kaikki. Niissä ei ole kovin isoja paloja.
Nyt en yhtään muista :ashamed: , että menikö kuitenkin puurot ja välipalat hyvin?
 
Haudalla käyty. Kyllä olikin pimeetä! Ja hienoa samalla, ihan jännä kokemus tytöillekin. Kovasti ihailivat, mutta sitten keskimmäinen alkoi pyytää kotiin ja sanoi että pelottaa.

Muuten, onko muitten ovella käynyt "hurjimuksia" toteamuksella karkki tai kepponen? Meillä kävi eka kertaa, en muistanutkaan, että tuollainenkin tapa on olemassa jossain päin muailmaa. Ihan kiva sinänsä, tytöistäkin oli hauskaa. Onneksi mulla tuota karkkia on aina jemmassa :whistle: .

Sain just imuroitua ja muutenkin paikat järkättyä. Kaikki tytöt on dublojen kimpussa. Meenpä laittaan iltapalan, kun vielä on rauha maassa.
 
voih,poitsu on jo untenmailla,itteesäkin väsyttää mut josko vähän aikaa vielä jaksais valvoa.jumaliste miten kauheen näköseks tuo varvas on menny,ihan tumman punainen,paksu ku nakki ja jalka pöytä sininen :LOL: oikee halloween jalka :D

ukolla loppu hirven metsästys tänään,ihanaa,ei tarvii olla enää viikonloppu leski,sai jopa kaadon omalle koiralleen :saint: en kyllä välitä tuosta mehtuusta ollenkaan mutta kun toinen on niin toivonu saavansa ekan kaadon omalle koiralle,niin nytpä sai,ja voi juma sitä kehuskelua mitä on koko illan saanu kuunnella :headwall:

tein uutta lenkki-tomaatti paistostakin :p että oli hyvää,kaks vierasta oli sillä aikaa ja hyökin söi ja kehui,nams..

kiva ku näkyy nyt noi max kanavat meilläkin vaikkei korttia ookkaan,to-su näkyy kaikilla jos joku ei oo hoksannu :wave:
aamulla poitsu kattelikin smurffeja..

niin ja täälläsatoi LUNTA mutta kaikki suli jo pois,sataispa yön aikaan,ois niiiiin kiva mennä pojan kanssa aamulla ulos ensilumelle peuhaamaan,stigakin oottais tuossa rappusilla :LOL: sai synttärilahjaks ;)
 
Voi mitä ihania lumisia talvikuvia!!!!! Mulle viime talvi oli tuskaa, kun ei lunta juur nimekskään. Meinasin jo pistää tavarat pakaten ja muuttaa Lappiin. Mun talven pitää olla valkoinen! Etenkin Joulu, mutta muutenkin. Olihan mun lapsuuden talvetkin lumisia. Oikeesti, näkeekö meitin naperot enää juur lumisia talvia???

 
Ihania ensilumi kuvia. Mie oon kade :snotty:
Keväällä ihmeteltiin miten jossain päin Suomea oli lunta vaikka kuinka, kun etelämmässä jo maa vihersi.
Meillä tuskin on odotettavissa lunta, kun vasta tammi-maaliskuussa jos silloinkaan. Olikohan viime talvena peräti neljä päivää, kun tossa läheisellä pururadalla olis pystynyt hiihtämään. Ja kaupungin miehet ajaa näin syksyllä sinne pururadan pohjalle paaaljon sahanpurua, jottei tarvitse sitten olla ihan niin kamalasti lunta, kun jo voi hiihtää. Ei tarvi meitin varmaan investoida pulkkaan tai suksiin... Harmillista toisaalta :|
 
Dogtor, laitas nyt Halloween kuvaa jalasta :LOL: ! Mutta auts, kuulostaa kyllä pahalta! Ja laitas nyt uutta lenkki-ohjetta sitten kehiin!! Mun ei tule makkarasta tehtyä oikeestaan koskaan, kesällä niin sitä aina grillataan. Mutta olishan se varmasti hyvääää.

Ja Vilma-Onnia oon unohtanut onnitella kummiudesta :heart: . Tuo onkin sitten spesiaal-kummilapsi, kun syntymänkin olet kokenut :heart:

Nyt sohvalle mars mars :D
 
rontti,en kehtaa laittaa kuvaa,pyörrytte vielä :LOL:
ja sitä ohjetta tässä

1kg peruna-sipulisekoitus
1 lenkki
4 tomaattia
3-4 dl kermaa

puolet pe-si sekoituksesta vuoan pohjalle,sitten lenkki ja tomaatti siivut ja päälle taas pe-si sekoitus,kerma ja halutessa juustoraastetta.
uunissa 200c 1,5h

tosi hyvää :p
 
Kuulostaa hyvältä Toktori :p , täytyypä joskus kokeilla :) Uusia helppoja ja nopsia ruokaohjeita kaipaisinkin :attn: :attn: !!

Tää mamma taitaa mennä maate. Ihanaa päästä huomenna kaupoille, ainakin kolme tuntia aion olla. Eihän sekään vielä paljon, mutta harvinaista herkkua nyt sekin, että 3h kiertää kaupoilla ihan yksin :) . Paah, pitääkö sitä muka huomenna taas jo töitäkin hiukan miettiä :/
 
Mä en saanu mini liirumi seuraa joten kipsin kiltisti töistä kotiin... :( oli hiljasta taas tuola töissä. Niinukka ens viikolla on näyttö päivät, meillä vaan se kolmen päivän näyttö. Suunnitelmat ois hiukan vielä kesken,mutta ne on sellasia kohtia mihin en keksi sitten millään miten näytän :kieh: ärsyttävää...

Kiitos kaikille :hug: on noi niin kurjia aina... mutta minkäs teet,siinäkin tää kuskina ollut poitsu oli kyllä niiiin mahdottoman kamala kaahaileen moottoripyörällä ja autolla että kumma kun ei oo aiemmin sattunu mitään.En ois ite ees uskaltanu hänen kyytiin koskaan mennäkkään. Pojat on poikia... toivottavasti noista omista saa opetettua sen verta fiksuja ettei tartte tuollalailla hölmöillä ja "näytää taitojaan".
Pitäsköhän sitä kipitellä nukkumaan... hmm... jos söis ensin jotain :whistle: taas... :ashamed:
Ja yläkerrassa on TAAS bileet :kieh: rymisee ja kolisee... taidan aamulla käydä lapun tiputtaan että pientä rajaa kiitos. Nyt joku juoksee korkkareilla :kieh: :kieh:
 
hurjan näkönen jalka Toktorilla... :eek: auts!!
Kaippas mäkin tästä painun unille kun mun flirttailu kaverikin lähti viihtymään jonnekkin ;) :whistle:

ainiin,hitto meinas unohtua.Mullahan on meikit naamassa,äkkiä siis naama pesulle. Ja Pessi tuola yskii ja on tukkonen, hitto vie jos pamahtaa kipeeks :/ ei ens viikolla pliis kun mulla on se hemmetin näyttö :headwall:

ÖITÄ!!!!
 

Yhteistyössä