LOKAKUU 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aino

Vieras
3.10 jenny, esikoinen, SKS
**2.10 Poika 3620 g ja 51 cm**

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS
**30.9. Tyttö 3020 g ja 47 cm**

4.10 bonnie, esikoinen

6.10 nanna, esikoinen, TAYS

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO
**3.10 Poika 4060 g ja 51 cm**

10.10 leonie, esikoinen
**12.10. Tyttö 2690 g ja 46 cm**

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
**13.7 syntyi Poika, 1314 g ja 41 cm**

12.10 Matu, esikoinen, KOKS

12.10 Äippä, esikoinen, LKS
**1.10. Poika 3280 g, 49 cm**

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

15.10 Minna, kolmas tulokas
**6.10. Poika 3810 g ja 49,5 cm**

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen
**20.9 Tyttö 1475 g ja 41 cm**

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10 Heluna, esikoinen, Jorvi
**Tyttö 11.10, 3520 g ja 51 cm**

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

27.10 Minni, esikoinen, JORVI

27.10 Kiiwi, esikoinen KYS

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Aloitan taas uuden ketjun niin on lukeminen helpompaa ja varmaan näitä listapäivityksiä saadaan taas lähipäivinä.

Paljon paljon onnea jo synnyttäneille ja onnea koitokseen kellä se lähestyy. Meillä siitä vasta haaveillaan... huoh.:)

Huomenna on neuvola ja täytyy kysellä noista mun mystisistä ja ei kivoista vatsakivuista.
Viime yönä tosiaan sai pidellä alapäästä kiinni kun niin kovin koski.. Kuullostaa varmaan kummalliselta mutta siltä se tuntui!
Ilmoittelen neuvolakuulumisia huomenna.

Unia kaikille!

aino 39+0

Teveppä taas kaikille.
Nyt jaksaa jo istua suorassa joten jospa kirjoittelisin vähän kuulumisia. Synnytys tosiaan mulla alkoi sillä että puol kolme yöllä meni lapsivesi. Soitin synnärille ja sanoivat siellä että kun ei supistele niin voi mennä takaisin nukkumaan. No eipä paljoa nukuttanut. Pötköteltiin sängyssä miehen kanssa ja odoteltiin. Aamulla oli lupa lähteä sairaalaan joka tapauksessa. Supistuksia alkoi tulemaan aamulla kuudén aikaan, olivat vain kovin pieniä ja harvoja. Aamulla sairaalassa sitten vain odoteltiin lisää ja otettiin välillä käyriä. Olin sormelle auki ja kaulaa jäljellä 1cm. Aika tylsää puuhaa oli odotella... Iltapäivällä joskus kahden aikaan totesivat että laittavat mut gyne-osastolle vähän ottamaan vauhtia kun oikein mitään ei ollut tapahtunut. Supistuksia tuli hyvin harvakseltaa eikä kovin kipeitä. Seuraavana aamuna oli määrä käynnistää jos ei mitään alkanut tapahtua. Kotiin ei enää päästetty kun vedet oli mennyt, joku tulehdusvaara on korkeampi...

Osastolla odottelin sitten itsekseni kun mies meni kotiin ottamaan vähän univelkaa takaisin. Kuuden jälkeen illalla alkoi supistelut (onneksi) vähän tihenemään ja kovenemaan. Mies tuli seitsemältä takaisn viihdyttämään mua. Siinä vaiheessa olin vielä varma että aamuun asti tässä pitää varmaan kärvistellä. Seitsemän jälkeen kuitenkin alkoi tuntua siltä että ehkä tästä jotain saattaisi kehittyä. Supparit koveni ja yritin niitä kaurapuseilla ja kävelyllä taltuttaa. Käyrää otettiin vähän väliä että tiedettiin missä mennään. On muuten aika tuskallista olla siinä käyrässä supistusten aikan kun pitää vain maata selällään tai kyljellään, pahin mahdolinen asento...

Yhdeksän jälkeen alkoi olla jo aika tuskallinen olo ja pyysin päästä synnärille jossa olisi jotain kivunlievitystä suihkun ja lämpöpussin lisäksi. Kymmenen jälkeen minut kärrättiin synnytyssaliin kun en enää kivuilta pystynyt kävelemään.
Salissa otin ilokaasua joka auttoikin vähän. Kärvistelin tuskissani siinä aikani ja pyysin vihdoin puudutusta kun ei enää mikään tuntunut auttavan. Tuska oli aika kauheaa... Sitten kauhukseni selvisi etten voikaan saada epiduraalia jonkun pienen allergian takia. Puuduteaine oli samaa sukua kuin aine jolle olen allerginen. Eivät uskaltaneet puuduttaa, oli aika karmeat fiilikset siinä vaiheessa. Olin kivusta jo aiakalailla sekaisin ja voimat oli lopussa kun olin jo edellisen yön valvonut. Onneksi sitten kuitenkin sain kohdunkaulan puudutteen (pistetään suoraan kohdunkaulaan, joku paraservikaali, tai jotain). Ei kuulemma käytetä yleensä ensisynnyttäjillä. Se onneksi auttoi noin 40 min, vei pahimman terän suppareilta. Toisen annoksen sain sen jälkeen kun edellinen alkoi loppua. Sitten tulikin tarve ponnistaa. Kello oli jotain puoli kaksi yöllä. Ponnistelin sitten aikani ja tuloksena oli pieni sievä tyttölapsi. Ponnistusvaihe kesti (onneksi) vain jonkun kymmenen minuuttia, oli nimittäin aika tuskallista puuhaa. Minulle tehtiin pieni välilihan leikkaus kun vauva meinasi alkuun kokoajan vetäytyä takaisinpäin. Muutamalla tikillä selvittiin, jotka alkavat nyt jo parantua. Jäkleisvaihe oli vielä aika tuskallinen mutta onneksi lyhytkestoinen.
Se mikä minut yllätti synnytyksessä oli se kauhea tärinä mikä tulee loppuvaiheessa kuulemma aika monelle. Tärisin ihan holtittomasti suppareitten välillä ja synnytyksen jo loputtua. En muista kenenkään koskaan maininneen asiasta, oli aika omituista.

No vanha klisee toteutui kyllä ja kivut unohtui, ei kylläkään heti vaan ainakin mulla kesti pari päivää että pääsin niiden yli...
Nyt neiti kiljuu jo niin vaativasti että täytyy mennä leikkimään lehmää. Toivottavasti saitte hätäisestä selityksestäni jotain selvää...
T:heluna ja tytsi, melkein viikon vanha

Meillä muuten koira sekosi aivän täysin kotiin tullessa, vinkui ja pyöri meidän ympärillä, olisi vain halunnut nuolla pikkuista. nyt on jo onneksi rauhoittunut, on vain huolissaan aina kun kuuluu joku pienikin ääni vauvasta... Ei meillä mitään itkuhälytintä tarvita...;)

Kiitos synnytyskertomuksesta Heluna. Ihanaa että arki on alkanut luistaa ja kaikki meni hienosti.

PUudute jonka sait on ollut varmaan Spinaali, jota ei tosiaan ensisynnyttäjällä yleensä käytetä.. Hyvä että sait kivunlievitystä epiduraalin tilalle!

Helpotus kuulla, että koira on ottanut vaavin hyvin vastaan. Meillä kanssa yksi aika seurankipeä tapaus täällä kotona ja eilen just miehelle sanoin että tuskinpa tarvitsee itkuhälytintä meille hankkia. Ja monet koirat kuulemma alkavat myös kulkea heti tosi nätisti vaunujen vierellä hihnassa kun haluaa suojella ja tarkkailla pientä!:)

Kahdelta neuvola, ilmoittelen onko mitään uutta.

aino 39+1

Tuhannesti onnea kaikille poksahtaneille! Täällä sitä edelleen yhtenä kappaleena, ei oirettakaan, että lähtö olisi lähellä... Puuh... Täytyy kyllä sanoa, että nyt on semmonen olo, että mulle ei kyllä koskaan tule ikävä tätä mahaa, mutta kovin kaikki tuntuvat vakuuttelevan, että kyllä se sitten tulee... Sitä odotellessa... =)

Kiitokset Helunalle synnytyskertomuksesta, niitä on aina yhtä mukava lukea täällä ""lähtökuopissa"". Ja kiva oli kuulla teidän koirastakin, että kaikki on mennyt senkin kanssa hyvin. Jos muilta löytys kommenttia noihin eläimiin, niin kertokaa ihmeessä, miten ne on reagoineet.

Neuvolassa kävin aamulla, kaikki ok. Eilen soittelin sairaalaan, kun mulla semmosia migreenityyppisiä näköhäiriöitä ja niiden jälkeen alkoi särkeä päätä (mitä muuten särkee edelleen), mutta käskivät ottaa rauhallisesti niin kauan, kun ei tunnu mitää ylävatsassa. Ja eihän siellä mitään tunnu. Kaikki paineet olivat mallillaan tänään eikä virtsassa ollut yhtään proteiinejä, joten voinen varmaan unohtaa nämä raskausmyrkytys-ajatukset...

Kun tuo pikkuinen nyt jo huomaisi, että voisihan sitä uloskin tuolta mahasta tulla... Voiskohan joku ystävällisesti vihjata sille...? ;)

Kissa 40+0

Onnea Helunalle vielä tytöstä! On varmasti suloinen =)

Mulla muuten kanssa vatkas jalat aika holtittomasti supistusten välissä ponnistusvaiheessa. En tiedä mistä johtuu. En ole itsekkään kuullut kenenkään maininneen asiasta aiemmin.

Tulin just neuvolasta ja olo on tosi masentunut, turhaantunut, surkea ja vihainen.

Vauva ei ole laskeutunut, pää liikkuu siis vielä. En jaksa enää tsempata itseäni millään ""ei kaikki edes laskeudu ennen synnytystä-kommenteilla"".
Olen ihan varma, että meillä mennään sinne 8.11 asti ja sitten käynnistetään.

Oon henkisesti NIIN väsynyt, etten jaksa odottaa... Kun on joutunut olemaan sairaslomalla jo sieltä rv 30 asti, on jotenkin tosi turhauttavaa tää kotona oleskelu. Uskaltaisikohan lähteä viikonlopuksi jonnekin reissuun? No eiköhän.

En jaksa nyt valittaa tätä p**kaa oloani tämän enempää vaan suuntaan koiran kanssa kävelylle.

Omasta ""katkeruudestani"" huolimatta toivotan kaikille kovasti onnea tuleviin ponnistuksiin. Yritän pari päivää rauhoitella ajatuksiani ja nostaa itseni taas pessimistisyydestä positiivisuuteen.
Seuraava neuvola ensi viikon ti 40+2.

Vointeja!

aino 39+1

Täällä ei onneksi enää tarvitse miettiä et millon tapahtuu mitäkin. Menin viime yöksi sairaalaan kun ylävatsa alkoi kipristelemään, olin illalla käyrällä ja kaikki ok, jopa verenpaine 124/68. Aamulla paineet noussu 144/92, joten huomen aamulla mennään miehen kanssa sairaalaan ja synnytys käynnistetään. Eli huomenna meillä voi olla nyytti sylissä!! :D

Onnea kaikille, supistuksia kaikille niitä haluaville!

Minde ja pikkuinen rv 38+3

Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena, huoh... nyt vauvan pää on jo kiinnittynyt ja viime päivinä on tullut pari pikkuisen tuntuvaa supistustakin, mutta siinä kaikki!

Olin tänään neuvolassa, verenpaineet oli huimat 145/99, nyt joudun taas mittailemaan kotona ja menemään neuvolaan taas jo torstaina! Turvotustakin on ihan sairaasti, mutta pissa ok eikä päänsärkyä ole, joten kai tämä on ihan normaalia. Nyt pitäisi sitten lepäillä ettei paineet enää nousisi, ketuttaa kun kaikki fyysinen tekeminen tässä juuri saa hyvin ajan kulumaan! Vielä olisi ikkunat, sauna ja kylppäri sekä keittiö pesemättä :) Eipä auta kuin mennä sohvalle makoilemaan ja lueskelemaan...

Olen tuota meidän Jamppaa koittanut käskeä tulemaan pois, mutta ei se tunnu pikkuinen ymmärtävän :) Tsemppiä kaikille tuskailijoille ja oikein paljon onnea nyyttinsä jo saaneille! Ja pidetään peukkuja Mindelle ja Murmelille!

t. Minni + Jamppa rv 38+4

Tsemppiä Minde synnytykseen ja Aino, tiedän ettei paljon lohduta mutta mullakaan ei ollut vauva vielä kiinnittynyt mutta syntyi se sieltä silti ja vielä etuajassa... Koita jaksaa.
Viime yönä meillä satiin nukkua ruhtinaalliset 2,5-3h putkeen kun neiti ei syönyt kuin kaksi kertaa yöllä!!! edelliset yöt on menneet siihen että max. 1,5h kerralla unta ja taas on nälkä... Ihanan virkeä olo tänään. Käytiin äsken ensimmäistä kertaa ulkona ja tytsi nukkui tyytyväisenä koko matkan. Vaunutkin tuli sitten testattua, hyvät oli!
Voimia kaikille massujen kanssa taapertaville ja supisteluja. Onnea uusille äideille ja vauvoille!!
T:Heluna ja tytsi

Heips,

Tultiin just kotiin sairaalasta, tässä pikaisesti kuulumisia. Eli kuten jo kuulitte niin meille syntyi( tosi söpö :) )poika 15.10. Painoa oli 3300g ja pituutta 49.5cm. Aika paljon kokoarvoa (3.8kg) pienempi!

Synnytys ei ihan mennyt suunnitelmien mukaan. Vauvan sydänäänet laskivat aina supistuksen tullessa. 13 tuntia käynnistyksestä(mulla alkoi heti supistamaan) ja 2.5h ponnistamisen jälkeen, vauvan sydänäänet romahtivat eikä häntä saatu ulos edes imukupilla - siitä sitten minut kiidätettiin hätäsektioon.

Mutta saimme ihan terveen vauvan ja tunnin sisällä synnytyksestä imetin häntä heräämössä. Vaikka itse synnytys olisi tietysti voinut mennä paremmin, niin ei jäänyt mitään traumoja ja kaikki huonot hetket unohtuivat sillä sekunnilla kun sain vauvan syliin :)

Ainoa harmin aihe on että sektiohaavan lisäksi alapäähän jouduttin laittamaan pari tikkiä kun niin kovakouraisesti yrittivät saada vauvaa ulos imukupilla. Pitää vaan ottaa rauhallisesti.

Kirjoittelen lisää myöhemmin, pikkuherra kutsuu!
En ehtinyt lukemaan muiden viestejä, onnitteluja vauvansa saaneille ja tsemppejä muille.

Bonnie ja vauveli 2vrk

poika 15.10. Painoa oli 3300g ja pituutta 49.5c

4.10 bonnie, esikoinen
**Poika 15.10 3300 g ja 49,5cm**

10.10 leonie, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

**Tyttö 11.10, 3520 g ja 51 cm**

29.10 Meikku, esikoinen

Onnea kaikille nyyttinsä jo hakeneille!! =). Täällä ihmetellään eilistä pientä ""lorausta"", wc-käynnin jälkeen tuli housuihin jotain kirkasta, joka ei kyllä näyttänyt viime päivien valkovuodolta. Ajattelin josko se olisi lapsivettä, jos sitä lorahtaa vielä toisen kerran niin käyn näytillä TAYS:ssa.

nipsu rv 39+1

Täällä vaan odotellaan ja odotellaan ja alkaa jo usko mennä koko hommaan ;) Mutta niin kauan kuin lapsi liikuskelee melko normaalisit, niin ei kai tässä isompaa hätää ole.

Mimmu rv 40+3, eikä merkkiäkään...

Haloo!!!
Onko täällä vain kyllästyneitä odottajia ja väsyneitä vasta-synnyttäneitä ;) Kovin hiljaista... Itsellänikään nyt ei sen kummempaa asiaa ollut, ajattelin vain nostella meitä ylemmäksi.
Mites muuten nyyttinsä jo saaneet, jätittekö paljon painoa laitokselle. Minä kauhukseni totesin että 2 päivää synnytyksen jälkeen oli lähtenyt 4 kiloa!!!!! Vain!!! Nyt viikko synnytyksestä oma vaaka onneksi näyttää että kiloja olisi lähtenyt 6-7... Äitinikin totesi että olen vähän laihtunut sitten sairaala-ajan. Vielä on kylläkin ainakin 10 kg liikaa... No eipä tässä taaskaan muuta, elämä menee ihan täysin syöttämiseen ja tytsin hereilläolon ihailuun! On se NIIIIIN SÖPÖ!!! Toivottavasti päiviin löytyy kohta joku rytmi että saan jotain muutakin tehtyä... Onko muilla isät lomalla? Meillä iskä on viikon mun kanssa kotona.
Syysterveisin
Heluna ja tytsi

Heips kaikille lokakuisille!
Meilläkin on synnytys jo takana päin, ihana poika syntyi keskiviikkona 5.10 kello 8.52, pituutta 50 senttiä ja painoa 3580 grammaa.
Keskiviikkona aamuyöllä joskus kahden jälkeen alkoi pikkuhiljaa supistella, hiukan kipeitäkin olivat joista tuli menkat mieleen.Nukahtelin kuitenkin aina supistusten ja vessassakäyntien välissä enkä todellakaan heti ajatellut että ""nää on nyt niitä"".
Sitten vähän ennen viittä heräsin taas supistukseen ja aloin pikkuhiljaa tajuta että lähtö varmaan on käsillä koska koko raskauden aikana ei ollut ollut yhtäkään kipeää supistusta. kellosta katsoin että väli oli max. 10 minuuttia. Mieskin heräsi töihin viiden aikaan ja sanoin hänelle että nyt ei varmaan kannata töihin lähteä.
Siinä sitten pakkailimme,mies soitti töihin ja minä meikkasin kaikessa rauhassa ja puoli seitsemän aikaan lähdimme ajelemaan Tamperetta kohti.
Mies kävi matkan varrella huoltsikalla rikkomassa parkkimittariin kolikoita ja vessassa minun istuessa autossa supistuksineni..
Sitten jatkettiin matkaa ja kahdeksan aikoihin olimme perillä sairaalalla.Jätimme auton suoraan parkkipaikalle ja lähdimme köpöttämään synnytysvastaanottoon (eteneminen oli tooodella hidasta =)) Siellä minut laitettiin noin vartiksi käyrille jona aikana alkoi jo ponnistuttaa. Sanoinkin siitä sitten hoitsulle joka päättikin jättää verenpaineeni ottamatta ja alkoi tehdä saman tien sisätutkimusta. Siitähän se riemu sitten ratkeskin, kohdunsuu oli jo 9 senttiä auki ja lapsivedetkin purskahti hoitsun vaatteille =)
Siinä sitten vaihdettiin nopsaan sairaalan tamineisiin ja miehellekin hoitsu kävi huikkaamassa että nyt vaihtamaan vaatteet että lähdetään synnytyssaliin.
Miehen kanssa sitten hiukan naurahdettiin että se olikin jo vähän pitemmällä kuin luultiinkaan, matkalla kun vielä ajateltiin että meinaako ne supistukset lopahtaa kun väli piteni..
Synnytyssalissa sitten oli kätilö ja kätilö-opiskelija vastassa ja oikeastaan heti sai alkaa ponnistelemaan.
Muutama ponnistus vaadittiin (supistukset meinasivat loppua kesken) ja episiotomia tehtiin että poika saatiin ulkopuolelle mutta se ihana ääni mikä vauvasta lähtee ensi kirkaisulla on jotain sanoinkuvaamatonta..taisi siinä vähän itkettääkin.. =)
Pojalla oli napanuora kaulan ympäri kiertyneenä minkä johdosta hän oli tosi sinertävä mutta muuten terve.
Jälkeiset syntyi 8 minuutin päästä.
Eli kokonaisuudessaan synnytys kesti tasan 4 tuntia josta ponnistusvaihe 10 minuuttia ja jälkeisvaihe 8 minuuttia.
Mitään kivunlievitystä ei ehtinyt edes ajatella enkä kyllä niitä kaivannutkaan, edes välilihan leikkaus ei tehnyt kipeää,tai sitten en sitä huomannut. Kaiken kaikkiaan tosi helppo synnytys. =)
Poikasella nousi torstaina veren tulehdusarvot niin korkealle että hänet otettiin lastenosastolle saamaan antibioottikuuria ja sitten lauantaina nousi vielä bilirubiinitkin joten lampun allekin hänet vielä laitettiin päiväksi, mutta sunnuntaina sain pojan jo vierilomalle ja tiistaina 11.10. pääsimmekin kotiin! Nyt olemme tässä kotosalla olleet viikon verran ja tutustuneet toisiimme, tuskailtu maidon tulon kanssa jne.jne. Poika on aika kärsimätön kaikkimulletännehetinyt-luonne mutta eipä tarvii ainakaan pelätä että poika ei ilmottais kun on nälkä! =) Ihana pikku nöpönenu ja tosi tuuhea tukkakin hänellä on, ja ihan selvästi on isänsä näköinen!
Tänään neuvolatäti tuli kotikäynnille ja poikasen paino oli 3730g eli noussut 150g!
Meidän kissa on ollut hiukan epäluuloinen uuden tulokkaan kanssa ja katseleekin vauvaa välillä ei-niin-ystävällisesti.. Makuuhuoneen ovea pidämmekin kiinni aina kun vaavi nukkuu ettei kissa hyppää vauvan sänkyyn, parempi katsoa kuin katua.
Painosta sen verran että multa on painoa lähtenyt synnytyksen jälkeen 11 kiloa! Nälkäkin on koko ajan että kyllä se on pakko uskoa että imetys kuluttaa tosi paljon energiaa,eiköhän ne loput 6 kiloakin lähde kuin huomaamatta.
Tässä on nyt sitten tää meidän synnytyskertomus, vähän sekava mutta koittakaa saada selvää!
Mullekin on kyllä ilmaantunut raskausarpia mutta toivon mukaan ne vielä tuosta vaalenee ajan kanssa.
Onnittelut kaikille jakautuneille ja tsemiä & suppareita kaikille jotka vielä odottaa omaa nyyttiänsä (se on odottamisen arvoista), niinku monet kerrat on jo todettu niin yksikään vauva ei oo vielä jäänyt syntymättä! =)
Vaavikin nukkuu toistaiseksi niin että taidan nostaa jalat ylös hetkeksi.. =)

4.10 bonnie, esikoinen
**15.10 Poika 3300 g ja 49,5cm**

**5.10 Poika 3580 g ja 50 cm**

10.10 leonie, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

**11.10 Tyttö, 3520 g ja 51 cm**

29.10 Meikku, esikoinen

Heippa,
Olen lueskellut teidän poksahtamistarinoita haikealla mielellä. Itsellä kun meni kaikki niin totaalisesti toisin. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Erittäin paljon onnea kaikille vauvan saaneille ja jännää loppuodotusta ja paljon supistuksia muille!
Meidän Topi painaa tällä hetkellä 4160g ja pituutta pojalla on 54cm. Neuvolassa oltiin jo toista kertaa eilen. Topille tehtiin myös sairaalassa viime to mri ja siinä oli kaikki hyvin. Nyt voi rauhallisin mielin odotella normaalia kehitystä. Poika vetää maitookin jo syötöllä yleensä sen 100-120ml, että hyvin maittaa. Ulkoiltu ollaan päivittäin ja yhden unet Topi nukkuu pihalla, saattaa nukkuu viiskin tuntii putkeen. Et tämmösiä kuulumisia meillepäin. Ristiäiset meillä on 12.11, sitten Topista tulee ihan virallisesti Topi.

Onpa hiljaista... Onnittelut Nannalle pojasta! Oli kiva lukea synnytyskertomus. Sehän oli edennyt tosi nopeasti! Ja kiva kuulla NauNaun kuulumiset, että kaikki on hyvin.

Eipä tänne kummempia. Yhtä kypsissä tunnelmissa jatketaan. Ei mitään synnytykseen viittaavaa. Enpä taida viitsia latistaa teitäkin marinoillani, kuhan nyt nostan meidät tuonne ekalle sivulle...

Kissa 40+2

Hiljaista on täälläkin päin niinkun huopatossutehtaalla. Kävin pari tuntia sitten neuvolassa ja kerrankin oli paino mennyt hieman alas...JEE...viime viikon punnituksessa oli nimittäin tullut viikossa 2kg iiks...ja nyt oli mennyt 600g alas. Terkkakin oli ihan tyytyväinen. No se johtui varmaan siitä että edelliskerralla olin just syöny ja nyt menin ennen lounasta.

Huomenna olis se maaginen laskettu aika, muttei merkin merkkiäkään ole mistään. Paitsi, että tänä aamuna oli taas inansa limaa housuissa eli voi olla että se limatulppa alkaa pikkuhiljaa irtoilemaan. Maha kanssa roikkuu ja neuvolassa sanottiinkin, että voipi olla kohta lähellä sairaalaan lähtö.

Mulle soitettiin eilen vauvalehdestä ja he tulevat tekemään pienen jutun tänään ja sitten kun vauva on syntynyt niin tulevat uudelleen. Tulee joko joulukuun tai sitten tammikuun lehteen. Hauskaa! Nyt pitäisi sitten keksiä mitä laitan päälle ja kuinka tukan saisi ojennukseen ja naamavärkkiinkin voisi laittaa vähän meikkiä....apuva....

Moi!

Odottava on tunnelma... Onnittelut vielä kaikille synnyttäneille! Mukava kuulla NauNaulta kuulumisia!

Täällä jo toiverikkaana viime yönä kyttäilin kelloa kun supisteli niin... mutta aika heittelehtivästi tulivat, toisena hetkenä oli supistusten väli 5min kun taas toisena 20 min. Eli eipä vielä lähtöä tullut. Ja eipä tullut paljoa sitä untakaan sitten. Nyt on päivän mittaankin tullut suppareita siellä täällä. Josko se tästä pikkuhiljaa :-)

Neuvola oli tänään ja hoitajakin sanoi, että ompa kohtu piukeella, kun ei meinaa tuntea missä asennossa vauva on. Mutta löytyihän ne jalat sieltä kun hetken päästä uudestaan kokeili :-). Pissa ja verenpaineet ihan ok ja muutenkin ei mitään erityistä. Eli ei muuta kuin odotellaan, odotellaan. Tsemppiä kaikille! Toivottavasti ei suuri turhautuminen iske kellekään...

Meikku ja Touho 38+4

Hii!
Onnea kaikille vauvautuneille ja kiitos synnytyskertomuksista! :)
Täällä oli eilen taaaas sellaiset tunnelmat että lähtö tulee. Jos ois hieman tullu kipeempiä supparita oisin jo laitoksella, mutta tuttuun tyyliinsä ne loppui. Mälsää... On kyllä alkanut kuitenkin tuntua selvästi erilaiselta tuo vauvan pää että luulen suppareiden pikkuhiljaa tekevän oikesti jotain. Jotenkin en jaksa uskoa tuohon ""turhaan"" kipuun... Tulee varman loppujen lopuksi syöksyllä ku nyt mont viikkoa kypsytellyt kohdunsuuta. Kääks! :S
Viikko laskettuun aikaan. huomenna ois neuvola. Täti kyllä viimeksi sanoi ettei se halua enää nähdä mua ja käski synnyttämään. ;D No ikävä tuottaa pettymys ellei ens yönä ala tosissaan tapahtua. Vaikka musta kyllä on alkanut tuntua että ei se sieltä taida tulla. :O
Joo mutta palellaas juttuun. vois lähtee vaikka lenkille...

Susk_baa rv 39

Onnea Nannalle pojasta! Olipa mukava lukea sun synnytyskertomus, kaikki on kyllä tapahtunut todella nopeasti.. hui. Mutta onneksi kaikki myös mennyt hyvin! =)

Annasta tulee kuuluisa.. Mistä ne sut vauvalehteen keksi bongata?

Heluna, mullakin jäi sairaalaan ainoastaan 5kg! Aina on saanut lukea miten kaikilla on jäänyt suunnilleen kaikki raskausaikana tulleet kilot synnärille.. Ei vaan mulla. Oli kieltämättä hieman pettymys kun ei niitä enempää sit sinne synnärille jäänytkään! Kotona on lähtenyt kiloja vasta pari,n.2kg.. No kai ne aikanaan ne loputkin lähtee kun vauva täysimetyksellä ja ulkoiltukin on jo reippaasti..

Mites te jo synnyttäneet, ootteko jo käyneet lantiopohjanlihaksia treenailemaan tai millon meinasitte aloittaa? Ite oon pikkuhiljaa jo aloitellut. Kunhan nyt paikat kunnolla paranee niin ajattelin kunnolla käydä treenailee. Liian aikaisin aloitettu lantiopohjan lihasten treenaus aiheutti mulle särkyä alapäähän, siis kun kokeilin onko näitä lihaksia enää olemassakaan.. Jostain kun luin että harjoittelu pitäis aloittaa heti synnytyksen jälkeen!? Vatsalihaksiakin pitäis käydä etsimään uudelleen, mihin lie karanneet?

Pitänee nyt alkaa kultarakkaan poitsun kanssa haastelemaan! Palataan ja Supistuksia odottajille!! t.Jenny ja Tiitiäinen 2vk 4pv