LOKAKUU 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tjaa siitä kuuluisasta nyt tiedä....toimittajakaverini oli vihjaissut, että olen melkein lähtökuopissa sairaalaan ja siitä olivat sitten päättäneet soittaa mulle.

taas närästää...luulin, että olisin pärjännyt tällä yhdellä pari viikkoa sitten hankkimallani Rennie paketilla, mutta taitaa tulla vielä yhden paketin tarve...

vielä ei ahista, mutta kyllä se voisi kohtapuoliin syntyäkin tuo veitikka!

Anna 39+6 eli melkein maalissa

Noniin, nyt on taas vähän noustu synkkydestä.

Kävin istumassa muutaman tunnin kampaajalla tänään ja olo on paljon parempi:) Kummasti se itsensä hemmottelu auttaa. Jos ollaan maanantaina vielä yhtenä kappaleena niin aion uhmata Myrphyn lakeja ja varata ajan kulmien ja ripsien värjäykseenkin.

Olo muuten ihan ok. Tosi kovia repäisykipuja tulee silloin tällöin.
Kummallisia tuntemuksia tuntuu tuolla alapään puolella mutta en jaksa miettiä asiaa sen enempää.

Vauvahan on ollut jo useamman viikon kiinnittyneenä siellä yläaukemassa mutta alemmas se pitäisi saada:) Eiköhän se sinne suuntaa sitten viimeistään synnytyksessä.

Helunalle kiitokset tsemppauksesta! Kuulemma 40 % lapsista laskeutuu vasta synnytyksessä joten en ole heittänyt vielä kirvestä kaivoon.

Nyt lähden koiran kanssa metsään ennenkun tulee pimeää.

Hyviä vointeja kaikille!

aino 39+3

Ei uutisia täältäkään. Tänään on kyllä vatsassa ollut aika erikoista vihlontaa, tapahtuisi nyt vihdoin jotain. Ja niitä puukotuksia ja muitakin on ollut taas ihan reippaasti. Mutta ei mitään aaltomaisia menkkasupistuksia.

Ainon hemmotteluhetki kampaajalla kuullosti ihanalta, tosin itse en taida uskaltaa enää, kun olo alkaa olla jo aika omituinen ja käveleminen ei välillä tahdo onnistua millään. Mutta vinkki viikoksi niille halkeamattomille, jotka vielä uskaltavat: jalkahoito tekee ihanaa ja lakatut varpaankynnet piristävät mieltä, kun itse ei enää taivu :)

Hei!

Ja paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!

Enpä oo jaksanut kirjoitella pitkään aikaan mitään kuulumisia, kun ei kuulu ei niin mitään. Yhden ainoaa supistusta en oo tuntenut, vähän sentään alapäätä välillä vihloo, kun vauva kairailee päätään tuolla.

Fyysisesti ei siis mitenkään tukalan tukala olo, mutta jotenkin on jo toista viikkoa masentanut eli alan henkisesti olla melko kypsä tähän odotteluun. Mitään ei kiinnostais tehdä ja ärsyttää kun koko ajan tulee ""joko on jotain tuntemuksia synnytyksestä"" tai ""no millonka se oikeen syntyy"" -kyselyitä tutuilta. Ja valivali ...

Mutta kiva kuulla, että muillakin on samanlaisia tuntemuksia. Pitäis vaan tsempata itteensä, että vauva tulee kun on valmis ja piste!

Ruska ja masukki rv 39+5

Joo mun hemmotteluhetki oli oikeesti kyllä sen arvoista (kampaajalla käynti on ainakin täällä Lahdessa melko kallista...)
Kampaaja teki pesun yhteydessä päähieronnan ja totesi että pitää nyt hemmotella kun h-hetki alkaa olla niin lähellä.
Oli se aika luksusta.

Ja nyt pääsee ilman tyvikasvua nättinä synnyttämään, jossain kohtaa.

Toivottavasti ei tarvi käynnistää, ihan vauvankin takia. Käynnistäminenhän on vauvalle aika rankka kokemus kun ei ehdi ""varautua"" synnytykseen ja nostamaan stressihormonia (tai joku vastaava)
Ja tuttavani juuri kertoi kun hänellä oli käynnistys kestänyt 5 päivää!!:O
Eli toivottavasti tää kaveri päättäisi tulla ihan luonnonmukaisesti vaikka sitten päivää ennen mahdollista käynnistämistä.

Mutta eipä täältä ihmeempiä, vatsaa jomottelee..

aino 39+3

Mullakaan ei näköjään jäänyt montaakaan kiloa synnärille :(
Mutta mulla on kyllä aika paljon extra nestettä kehossa. Meillä kävi tänään sairaanhoitaja kotikäynnillä joka sanoi että jo muutaman päivän päästä pitäisi ruveta näkymään tuloksia - hope so! Vauva on kasvanut 100g kolmessa päivässä, eli ruokaa tuntuu riittävän. Mulla nousi maito vasta eilen ja viime yön sitä sitten valui oikein kunnolla.

Aino, mulla synnytys käynnistyi heti kun olin saanut tabletin emättimeen, vaikka kaikki muu menikin sitten pieleen. Olen kanssa kuullut noista viiden päivän koettelemuksista ja olin ottanut sairaalaan kolme kirjaa varalle :)

Bonnie ja vauveli 4vrk

heippa meille syntyi 15 .10 suloinen poika vauva 4160g ja 54cm pitkä synnytys käynnistettiin torstaina siis ja tiistaina tulin kotiin synnytys oli kamala kerron myöhemmin, kesto 17h ja risat ponnistusvaihe 2h jonka jälkeen imukuppi....huutoa ja itkua tuo ponnistus vaihe...mutta muuten epiduraali oli supistuksiin taivas, suosittelen vauva on ihana palkinto..alapää vielä kipeänä ei paljon istuta..palailen kunehdin paremmin...

3.10 jenny, esikoinen, SKS
**2.10 Poika 3620 g ja 51 cm**

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS
**30.9. Tyttö 3020 g ja 47 cm**

4.10 bonnie, esikoinen
**15.10 Poika 3300 g ja 49,5cm**

6.10 nanna, esikoinen, TAYS
**5.10 Poika 3580 g ja 50 cm**

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO
**3.10 Poika 4060 g ja 51 cm**

10.10 leonie, esikoinen
**12.10. Tyttö 2690 g ja 46 cm**

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
**13.7. Poika, 1314 g ja 41 cm**

12.10 Matu, esikoinen, KOKS
**15.10. Poika 4160 g ja 54 cm**

12.10 Äippä, esikoinen, LKS
**1.10. Poika 3280 g, 49 cm**

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

15.10 Minna, kolmas tulokas
**6.10. Poika 3810 g ja 49,5 cm**

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen
**20.9 Tyttö 1475 g ja 41 cm**

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10 Heluna, esikoinen, Jorvi
**11.10 Tyttö, 3520 g ja 51 cm**

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

27.10 Minni, esikoinen, JORVI

27.10 Kiiwi, esikoinen KYS

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Onnea Matulle pojasta!:)

Aika poikavoittoista tuntuu olevan tähän asti meidän ketjussa. Saapi nähdä kiriikö tilanne loppua kohti.
Mulla on ollut alusta asti ""poikaolo"" ja on edelleenkin, yllätyn varmasti itsekin jos vaavi on tyttö:)

Täällä voidaan ihan hyvin, aamulla taas repi alavatsassa ja muutenkin tuntuu hassulta mutta hyvin jaksoin koiran kanssa äsken tunnin kävelyn eikä mihinkään koskenut.
Nyt taidan käydä imuroimaan ja vien petivaatteet pihalle tuulettumaan, siellä on aivan loistava ilma! ainakin täällä päin suomea.

Vointeja ja suppareita!

aino 39+4

Mietin kun kävin tuolla Vauvan hoito puolella katsomassa ja näin, että syyskuisilla on ihana SYYSTUHINAT nimi keskustelulleen, että mitähän meistä tulee. Ollaanko me sitten LOKALAPSET heheh...no joo...mutta tehdäänkö pieni nimiehdotuskeskustelu? Kaikki söpöt ja hauskat nimet nyt riviin!

Mulle tuli äkkiä mieleen esim. seuraavia:

lokavauvat
lokakuiset
lokaliikkikset
lokakuun lellikit
lokaipanat
lokaäipät
lokaliinit
lokanat
halloweenit

Mitäs muut keksitte?

kuten huomaatte niin alkaa olla aikaa enemmän kuin tekemistä...Anna 40+0 eikä mitään merkkejä mistään....

Heippa Vaan!

Pojat tuolla tuhisee vierekkäin niin pääsen vähän kertomaan kuulumisia..Ensin tuohon ehdotelmaa Lokaliikkikset ois söpö :D
Käytiin eilen ekaa kertaa neuvolassa, kaks viikkoa tuli täyteen. Painoa tullut kivasti ja pituutta myös. Meillä oli ongelmia imetyksen kanssa alkuun. Paino laski sairaalassa ja halusivat antaa lisämaitoo tuttipullo sitten sekotti imetysharjottelun totaalisesti. No nyt ollaan jo siinä tilanteessa että tisu kelpaa ilman mitään kumeja yms. Imut ois niin tehokaat että poju ois koko ajan tisussa kiinni. Jouduttii ottaa tutti kehiin ja kahden tunnin syöttötauot..hohhoijaa.. Yöt melkeimpä puhistaan, syödään ja nukutaan..Päivisin nukutaan, syödään, kitistään ilmavaivoja ja serustellaan killittelemällä äippää ja iskää. Ulkoilua ollaan harjoiteltu kovasti ja ihmeen hyvin herra nukahtaa vaunuihin..Saa kyllä raivarit kun puetaan päälle vaatekasat ja tulee tukala olo hetkeksi. Niin ja autoilu on meidän mielestä megahauskaa koska siihen rauhottuu ja nukahtaa samantien.. En malta odottaa 100 kilsan ajeluja mummolaan katotaan nukkuuko koko matkan :D
Mulla on painoa lähtenyt 13 kiloa. Sairaalaan jäi tosiaan se 5 kiloa mitä näemmä muillakin on jäänyt vaan hyvinon pudonnut kun imettää..
Kyllä tää tästä..Jänskää ens viikko kun mies menee töihin että kuinkas me sitten pärjätään.. No senhän näkee sitten..
Hurjasti Onnenrutistuksia uusille äideille ja vauvoille ja voimia viime metrien kulkijoille!

Lokakuun lutuiset
lokalutuiset
lokamussukat
Eipä nyt tullut muuta mieleen. Meillä on ensimmäinen neuvola huomenna. Vähän jännittää miten menee. Terkkari tulee kotikäynnille, meillä oli se vaihtoehtona. Ihan kiva että tulee niin ei tarvi könyyttää tuonne terveyskeskuksen pöpö-maailmaan noin pienen kanssa. Nyt kuuluu yninää sängystä, täytyy mennä katsomaan...
T:Heluna

heippa kaikille! mulla oli laskettu 13.10 ja 17.10 päätti tyttö tulla kolmessa tunnissa maailmaan. pituus 52cm ja paino 4640g. tänään ollaan ekaa päivää kotona, nyt en jaksa enempää kirjoittaa.

17.10 päätti tyttö tulla kolmessa tunnissa maailmaan. pituus 52cm ja paino 4640g.

3.10 jenny, esikoinen, SKS
**2.10 Poika 3620 g ja 51 cm**

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS
**30.9. Tyttö 3020 g ja 47 cm**

4.10 bonnie, esikoinen
**15.10 Poika 3300 g ja 49,5cm**

6.10 nanna, esikoinen, TAYS
**5.10 Poika 3580 g ja 50 cm**

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO
**3.10 Poika 4060 g ja 51 cm**

10.10 leonie, esikoinen
**12.10. Tyttö 2690 g ja 46 cm**

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
**13.7. Poika, 1314 g ja 41 cm**

12.10 Matu, esikoinen, KOKS
**15.10. Poika 4160 g ja 54 cm**

12.10 Äippä, esikoinen, LKS
**1.10. Poika 3280 g, 49 cm**

13.10 tipsu, esikoinen

13.10 Leppis,
**17.10. Tyttö 4640 g ja 52 cm**

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

15.10 Minna, kolmas tulokas
**6.10. Poika 3810 g ja 49,5 cm**

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen
**20.9 Tyttö 1475 g ja 41 cm**

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10 Heluna, esikoinen, Jorvi
**11.10 Tyttö, 3520 g ja 51 cm**

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

27.10 Minni, esikoinen, JORVI

27.10 Kiiwi, esikoinen KYS

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Ei kannattais noihin pieniin ynähdyksiin reagoida, lapsesta tulee näin helposti itkulla huomion kerääjä.
Kyllä se vauva sitten kunnolla älähtää kun joku on oikeasti hätänä.

Jaanis, neljäs lapsi tulossa=)

Onnea kaikille uusille onnekkaille nyytin kotiinsaajille tasapuolisesti! Minä alan vahvasti uskoa, että käynnistykseen mennään. Ainakin taidan tehdä tähänastiset pohjat tässä ketjussa (vai oliko joku, joka meni jo näin paljon yli?), nimittäin huomenna jo viikko yli lasketun ajan eikä vieläkään muuta merkkiä kuin että niin alhaalla roikutaan että sukellettiin taas sf-käyrillä ihan kunnolla. Nyt ollaan jo ali keskikäyrän selvästi, kun joku aika sitten ylin käyrä paukkui. No, nyt loppuivat sitten viikot siitäkin käyrästä jo :) Tajuaisi nyt tämä kaverikin vihdoin vinkin ;)

Mimmu, rv 40+6

Onnea jälleen uusille äideille! Voi teitä onnekkaita! Myönnän, olen kateellinen, mutta kuitenkin onnellinen teidän kaikkien puolesta.

Mulla on vissiin liikaa aikaa... Tein tuossa meistä hieman tilastoa: Mietä on 29 odottajaa, joista 12 on synnyttänyt. Tähän mennessä on syntynyt 7 poikaa ja 5 tyttöä. Keskimääräinen paino 3305,8 g ja keskimääräinen pituus 48,7cm. Keskimääräisesti synnytys on käynnistynyt 8,5 päivää ennen laskettua.

Joku tuossa juuri kyseli, että onko mennyt paljon yli. Tällä hetkellä Bonniella on mennyt eniten, 11 päivää (la 4.10. ja synnytys 15.10.).

Tänne ei siis kummempia. Neuvolassa käytiin ja kaikki ok. Piinaava odotus jatkukoon...

Kissa 40+4

Hii!!! Onnea kaikille tasapuolisesti vauvoista!
Täällä ollaan flunssassa. mies tartutti mut. :P Kurkku on kipeä ja pärskin pitkin kämppää... Yöh! Ja oloa ei yhtään helpota että supistelee koko ajan. En halua kipeänä synnyttään, mutta siitä tuskin on pelkoa ku ei tämä synny ikinä... :((
Eilen oli neuvola. Kaikki ok. Täti hieman epäillen varas mulle vielä ens viikoksi ajan. Silloin ois 40+2 mutta ihan varmasti menen sinne. :D
Äitikin soitti pohjoisemmasta aamulla että lunta tulee, vaihtakaa talvirenkaat jos tulee lähtö. No ei täällä vielä ainakaan tule mitään, ei lunta eikä muutakaan. Joo mutta huono elämä---> sänkyyn. :)

Susk_baa 39+2

Heips
Tietäisiköhän joku teistä että miten tuo kummi jutska menee? Riittääkö että on vain yksi kummi? Meillä on vähän ongelmana sukulaisten (sopivien) vähyys ja ystävistämmekin on hieman hankala kummeja leipoa... (En jaksa selittää tarkemmin, liian pitkä juttu...) Yksi oikein sopiva kummi-ehdokas meillä on mutta riittääkö se? Kaikkea sitä pitääkin miettiä... Uutta ja ihmeellistä.

Tänään oli tytsin ensimmäinen ""neuvola"", terkkari kävi kotona. Syntymäpaino oli ylitetty jo 120g, joka on tosi hyvin!! Kuulemma kaksiviikoisena olisi hyvä jos olisi saavuttanut syntymäpainonsa ja meillä ollaan vasta 10 pv vanhoja... Hyvä me! ;) Maitoa siis riittää.

Tänään täytyy lähteä evakkoon mummon luo kun mies pitää varpajaisia täällä kotona. Vähän jännittää miten ensimmäinen automatka kahdestaan tytsin kanssa sujuu...
Rattoisaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!!!
T:Heluna ja tytsi 10 pv

Heips,

Kissa, oli kiinnostavaa lukea noita tilastoja :) Tiedän just kuinka pitkältä aika tuntuu, toivottavasti kukaan ei mene yli sen 11 päivää yli lasketunajan..

Meillä on vauva-arki lähtenyt hyvin käyntiin. Poju herää yöllä vain kaksi kertaa syömään ja nukahtaa heti uudestaan joten ollaan saatu nukuttua ihan kivasti (koputtaa puuta). Päivällä syödään paljon useammin ja illalla tankkaa oikein kunnolla.
Aamulla ja illalla on hereillä kolmisen tuntia putkeen jolloin jutellaan ja ihmetellään maailmaa.
Eilen oltiin ekaa kertaa ulkona ja poju nukkui hyvin rattaissa. Oli tosi kiva päästä ulos ja ihana tunne olla ekaa kertaa liikkeellä kolmistaan, perheenä :)

Kilotkin rupeavat karisemaan. Viimeisen parin päivän aikana vaaka on näyttänyt kolmisen kiloa vähemmän/päivä. Toivottavasti tätä jatkuisi vielä muutaman päivän!!

Synnytyksestä vielä, mulla ei toiminut epiduraali sen jälkeen kun olin 7cm auki ja ne supistukset tuntuivat tosi inhottavilta. Mies hieroi selkää ja minä olin kontillani sängyssä. Mulla supistukset tuntuivat ainoastaan selässä, ei minkäänlaista tuntemusta etupuolella. Tämä kuulemma riippuu vauvan ja kohdun asennosta.

Mulla kesti siitä pari tuntia ennenkuin olin 10cm auki. Ponnistusvaihe, jota jännitin kaikista eniten, ei mulla ollut niin paha. Supistuskivut helpottivat ponnistaessa, en sitten tiedä sitä hetkeä kun vauvan pää tulee ulos, kun en päässyt siihen saakka.
Se, kun yrittivät vetää vauvaa ulos imukupilla, sattui ihan hirveesti, mutta toivottavasti ette joudu kokemaan sitä ja yleensä silloin viimeistään annetaa jonkilaista kipulääkettä (mulle ei vaan ehditty kun tuli niin kiire). Itse sektio oli ihan ok kokemus vaikka olisin tietty mielummin ollut hereillä kuin nukutettuna.

Mutta vaikka ei kuulosta kovinkaan positiiviselta (sorry!) niin kyllä se vauva on sen kaiken arvoista!

No niin, meidän pikku tuhisija heräsi - ruoka-aika!

Bonnie ja poju 6vrk

Baa! Tylsää... Supistelee ja ei saa unta. En halua flunssaisena synnyttään, mutta hieman pelottaa ku jo pari tuntia olleet kipeitä. Voi pee... Mutta kyllä nää vielä aika hyvin kestää että saattavat mun tuurilla laantua ihan hyvin.
Gääg...

Susk_baa 39+3