*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Tervetuloa mukaan KatLinn! :flower:

Osanottoni Eelikselle! :'( :hug:

(.) Vatsaa turvottaa ja pömpöttää. Kyllä tää kohta alkaa olla kaikille selvää, että pieniinpäin ollaan... =) Liikkeitä en tunne, mutta toivotaan, että kaik on kunnos... :/

4D-ultrassa ei varmaankaan tulla käymään. Sukupuolen haluaisin saada tietää, tuntuu ihan pojalta. Esikon ( tyttö ) kohdalla raskaus eteni aika lailla samalla lailla, mutta vuotaen näille viikoille asti. Jostain syystä on poikaolo, kumpi tahansa on tervetullut. :heart:

Kerhosta olisin kysellyt. Kirjoittelettteko sinne paljon? Salasanaa ei ole, joten jos sen saisi, niin kiitos.

Jaahas, spagettia lämmittämään!
 
Moikka!
Täällä taas vuoristoratamaisesti huolten syövereissä. Tänään oli lääkäri ja hän ei saanut sydänääniä kuulumaan. :( Sanoi kyllä että on aika tavallista heidän laitteellaan ja kun on monisynnyttäjä jne. Mutta arvaatte varmaan että synkäksi veti. Onneksi sain perjantaiksi uuden ajan heti aamuksi ja yksi tuttu kertoi että hänellä myös kerran lääkäri ei saanut millään ääniä kuulumaan, kunnes terveydenhoitaja tuli paikalle ja onnistui heti, joten noihin oljenkorsiin mä nyt sit tarraan.
Mulla siis viikkoja jo 14+1, että järjen mukaan ois pitänyt kuulua jo.
Ei jaksa nyt oikein mihinkään keskittyä, mutta palailen asiaan.
 
Voimia Eelikselle :hug:
Täällä mennään edelleen väsyneenä ja pahoinvoivana. Mutta kaipa se tästä. Tyksistä tuli kirje että kohonnutta riskiä ei ole verikokeen ja niskapoimu-ultran mukaan =)
Mahtava ilma ja lapset leikkivät pihalla,siivoavat kovasti leikkimökkiänsä. Voi kumpa äidilläkin olisi ylimääräistä energiaa :p
No pääsiäispyhinä sain jopa hieman tehtyä puutarhahommia,mutta sitten se jo kostautukin seuraavana päivänä selkäkipuna. Vatsa on jo aivan kamalan kokoinen ja lääkäri sanoi kohdun olevan jo napaan asti!!! Ensin alussa epäiltiinkin raskauden olevan paljon pidemmällä. Lieneekö sillä osuutta että viides lapsi tulossa?
Kaikille en ole vielä kertonut raskaudesta,koska osa siltä mieltä että ollaan vähän hulluja kun viides tulossa :LOL:
No onneksi vararengasta on vatsan alueelle kertynyt ja luulevat tietty mun vähän vetäneen suklaamunia :hug: No onneksi todelliset ystäväni ovat puolestamme onnellisia.
Nyt pakko kaivaa imuri esille. Terkkuja kaikille!
 
Kirjotin pitkän kirjotuksen päivällä muttei se näköjään täällä olekkaan... :whistle:

Eelikselle :hug: ja paljon voimia tulevaan... :hug: :'(

KatLinn:lle tervetuloa :wave:

miltski kyseli rakenneultran ajan saamisesta...
Meillä tuo aika saatiin ku käytiin np-ultrassa...

nöpötin kyseli fetajuuston syömisestä...
Se rajotus koskee pästöroimattomia, suomalaisia jotka muistaakseni kaikki pästöroidaan lakisääteisesti, voi siis syödä rauhassa :p
Munki suurta herkkua :D

Onnea Barbapörrölle hyvistä ultrakuulumisista :wave:


Tänne ei kummempia.
Nuo neuvola jutut vähän kummastuttaa...
Meillä se neuvolatäti ei juuri mistään esim. odotusajan liikunnnasta puhu saati muustakaan...
Ottaa vaan nuo mittaukset ja kyselee voinnin, siihen se aika lailla jää... :(

Tänään tasan rv.15 ja sen kunniaks masukuvaa :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=4023118.jpg

*Talvicci ja Uuno rv.15+0* :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille ja tulkaahan ihmeessä kerhon puolelle myös =) , siellä keskustelu kaipaa ehkäpä pientä "elvytystä", mutta itse kirjoittelen sinne enemmän kuin tänne yleiselle puolelle =)

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvolalääkäri ja kaikki hyvin! Hemoglobiini ihan rajoilla aloitanko rautatbl. mutta toistaiseksi nyt kuitenkin ilman niitä. =)

meriaani :hug: onneksi pian on jo perjantai- uskon kaiken olevan hyvin ja sykkeen kuuluvan seuraavalla kuuntelulla :heart:

miltski Me saatiin rakenneultraan aika samalla kun käytiin np-ultrassa!

Hugis ja papu 13+5
 
Moi!

Ihan ensiksi voimia niille, jotka ovat kohdanneet huonoja uutisia tai on huolia :hug:

Mä sain tänään vielä nuo veriseulan tulokset, jotka olivat täysin normaalit. En ollut kovin huolissani mutta kirjettä avatessa silti jännitti. En muistanut tuleeko kirje kaikille vaiko vain, jos on aihetta jatkotutkimuksiin. Hieno homma, eka vaihe selvitetty kunnialla:)

Tilasin huutonetistä dopplerin mutta en ole vielä saanut aikaiseksi hakea sitä postista. Kiva olisi kyllä päästä viikonloppuna sitä testailemaan! Mäkin olen välillä niin huolissani, varmasti helpottavaa saada äänet kuuluviin.

Mä en ole tilaillut tai ostanut mitään lehtiä, netistä lähinnä olen lueskellut. Jotenkin ne lehdet ei ole sen tyyppisiä, että innostuisin.

Mullakin alkaa masu vähän näkyä ja samalla se hetki, että töissä täytyy kertoa. Apua!
Viikkoja on nyt 13+6 jo, vaikea tottua että niitä onkin nyt tarkennuksen jälkeen jo noin paljon:)
 
meriaani:
Esikosta kävi aika sydämen sykettä nostava juttu rv20.
Neuvolassa ensin aina kuuntelivat sykkeen vaavilta ja sitä ei löytynytkään, yritti tökkiä ja töniä, mutta ei mitään.
Olin ihan paniikissa, mutta sitten tehtiin minun mittaukset ym. ja kokeiltiin taas uudestaan ja sitten ne sieltä löytyi...poika oli vain niin kummassa asennossa ollut ja ilmeisesti väisteli sitä doplerin kovaa ääntä (kuten yritti siitä lähtien aina ) ettei niitä kuultu ja tuo siis rv20 paikkeilla ,jolloin sikiö jo kovin paljon suurempi, kuin mitä se rv14 tienoolla on, joten peukut nostan ylös, että varmasti ne sieltä löytyy.

Meillä neuvolassa menee aina väh.30min. Siellä ei ole mikään kiire. Saa höpistä ja tätikin höpisee niitä näitä ja tietenkin kaikki rutiinit siihen myös. Ellei sitten itsellä ole kova kiire.

Pahus...osa taimista pääsi hiukan lörpistymään kun olivat ulkona...eivät pahasti, mutta silti. Miehen piti ottaa ne sisälle, kun aurinko lakkaa paistamasta parvekkeelle, mutta oli niin pleikkansa lumoissa, että eihän hän mitään muistanut...että oikein kiehui kun tultiin juuri pojan kanssa kotiin :headwall:
nooh, onneksi jos nuo muutamat ei tuosta halua virkistyä, niin lisää siemeniä kyllä on :D

Ja mainittakoon pohjaton vatsani.
Ihanko tosiaan muka pitäisi mennä 150min vatsan tyhjentymiseen tässä raskauden aikana...niin ainakin neuvolan opuksen mukaan...kattia kanssa sanon minä.
Söin ennen ulos lähtöä aimo annoksen kanapastaa ja olin ihan ähky, oltiin ulkona n.1h ja meinasin olla kuolemis pisteessä nälkäni kanssa :LOL:

Tiuhti on taas iloisesti tervehtinyt minua näin illalla. Ihan selkeä iltavirkku hän on. Toivotaan kuitenkin, että synnyttyään ei kuitenkaan tähän rytmiin tykästyisi :D

paapelo+poju+Tiuhti 15+4
 
Aku
Iltaa mammat =)
Tulen pikaisesti ilmottautumaan että hengissä ollaan.Ei oo jaksanu/kerenny kirjotella kun noi duunit tosiaan alkoi.Ny oon ollu kyllä ihan rättipoikki iltasin mutta muuten olo on ihan hyvä.Jopa niin hyvä ja oireeton että pieni epäilys kalvaa taas :/

Eelikselle suuren suuri :hug: sanattomaksi vetää :'(

Liikkeitä täälläkin on bongailtu,aika harvakseltaan tosin,mutta kuitenkin.Muistaakseni esikon aikaan oli rv 17 tai 18 kun alkoi tuntua :)

Mutta nyt suihkun kautta sohvalle pötköttelemään.Mies on hakemassa iltapalaa :p

T.Aku ja Aapo 13 plus 4
 
En ole teitä ehtinyt/jaksanut ilahduttaa/vihaduttaa minkääanlaisilla kirjoituksilla. Jouduin jopa miettimään, mihin pinoon nyt oikein tällä odotuspuolella kuulunkaan.....hävettää.... Ensin sairastui lapset (en valita:eek:vat olleet kovin terveitä) ja sitten minä. Kuume nousi ja nousi ja lopulta jouduin ensiapuun. Minulla oli yhtäaikaa keuhkoputkentulehdus, virtsatientulehdus ja poskiontelontulehdus. Ei siinä paljon naurattanut lisähappea saadessani sairaalassa :x Nyt olen kotihoidossa antibiootein ja inhalaattorin voimin.

Pelkäsin kovasti että kun luen juttujanne läpi, joku on vielä saanut huonoja uutisia. Suuri voimahali heille :hug: Ei sitä enää tässä vaiheessa kenellekkään toivoisi kun on ollut raskaana jo "ikuisuuden", tai ainakin se jo tuntuu siltä.

Meillä masussa voidaan kaikesta huolimatta kaiketi loistavasti ja uskokaa tai älkää, muttaviikot vaihtui tänään täyteen 16:sta :heart: :heart: :heart: Ei millään uskoisi että puoliväliä jo lähestytään!


Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä vaivojen ja pahoinvointien kanssa painiville :wave:


Olette ajatuksissani ja luen juttujanne vaikken aina ehdi kommentoida:)


Kassu ja Maikki 16+0 :heart:
 
Meriaanille tsemppiä, uskon minäkin, että vika oli enemmän lääkärissä tai laitteessa, eli äänet löytyy varmasti ens kerran. Mutta huoltahan se ei poista ennen ku perjantaina vaikka mitä sanottaisiin. :ashamed:

Hui, kassu on kerännyt oikein kokoelman tauteja itseensä. :( Toivottavasti pian paranet.

Ja Talviccilla taas massu kasvanut, niin söpö ja pyöreä. Tuntuu ihan hassulta, kun muistan miten vasta oltiin plussapinosta päästy tänne ja odoteltiin np-ultria ja neuvolakäyntejä. Ja nyt ollaan kovaa kyytiä menossa jo puolta väliä kohti. Hui!

Ja paapelollekin pieni myötätunto :hug: , sillä tiedän, miten nuo miehet osaa olla omien hommiensa lumoissa niin, että muut hommat jää. :kieh: Meilläkin mies välillä uppoaa tuonne tietokoneensa maailmaan niin, että kotiin tullessani sanoo vaan, "oho, unohin ihan"... :headwall:

(.) Täällä ruoka maistuu ja puntarikin alkaa kertoa samaa :kieh: Varmaan 2 kg on tullut ihan yhtäkkiä nyt. Kääk! Hirvittää ajatuskin neuvolaan menosta 2 vkn päästä, kun se meidän terkka on niiiiin nipo niiden painonnousujen kans. Saakeli. Saan siitä varmaan vielä verenpainettaki ku ressaan sitä. :headwall: :LOL:
Tuntuu, että maha ei oo kasvanut nyt viikossa mihinkään. Meinasin ottaa eilen kuvaa, mutta sitten jäi kun totesin, että ei mitään uutta. Pöh... Napaa kyllä välillä "särkee", tuntuu kuin olis mustelma navan vieressä. Muistaakseni esikoltakin tuntu joskus tältä.

Oon ollut koko päivän ihan intona, kun yksi kaveri kertoi kans olevansa raskaana ja marraskuun lopussa la. Eli vaan reilun kk väliä. Ja heillä on ennestään lähes samanikänen poika kun meän esikoinen. Huokailin vähän helpotuksestakin, ku pelkäsin jo ihan erakoituvani tänne syksyllä kahden lapsen kans, mut onneks nyt on joku aikuinenki seuraksi sentään, etten vaan lapsille ja seinille puhu :LOL: Meillä kun tällä kylällä ei järin oo muuta ku seurakunnan perhekerho ja sekin on kaukana.

Nyt jääkaapille :kieh:

Hätähousu ja Maukka 14+2 (apua, alan seota jo viikoissa... kesti pitkään miettiä)
 
Heips!

Pikkuhiljaa palailen flunssan kourista elävien kirjoihin :snotty: Eihän tätä ole jatkunutkaan vasta kuin 10 päivää.

Paljon olette taas saaneet kirjoitettua ja muutama suru-uutinenkin mahtui näköjään taas mukaan. :hug: heille.
Ikävästi totean, että niin se vain menee, että jonkun on keskenmenon keskiarvoprosenttiakin ylläpidettävä.

Lueskelin tuossa, että Missah ja Marsupilami- kamppailevat tupakkaa vastaan. Voinen lohduttaa, et ite oon nyt onnistunut olemaan savuton jo 4viikkoa, vaikka mies tupakoi vieläkin. Taustalla minulla on 9vuotta ilman saastutusta ja keuhkjeni tuhoamista. Alkuun kävin ukon kanssa parvekkeella ja nuuhkin tupakan savua, mutta ei sitä jatkunut kuin 3 päivää ja sitten maistoin yhden imun...SE MAISTUI TOSI PAHALLE!!!! Siis samalle kuin elämäni ensimmäinen tupakka ja olin yskiä keuhkoni pihalle.

Uusiakin ilmoittautunut vielä pinoon =) Hienoa! Niin ja Tervetuloa tietenkin :flower:

Barbapörröllä ihania ultra kuulumisia. Itselläni tuo Np-ultra huomenna edessä. Pelottaa hirveästi, et onko kaikki hyvin ja onko liian iso poimu tjs, mut odotan kuitenkin innolla näkeväni pikkuisen :heart:

pinkkimieli ja tammenterho 11+5
 
Hyvät illat vielä!

Tosiaan saa mies kiittää onneaan, että nuo kyseiset taimet ovat erittäin yli sitkeitä. Lähtivät nousemaan takaisin ylös kun multa taas lämpeni huoneen lämpöön. :D

Pinkkikselle onnea ultraan, hyvin se menee ja uskoisin että saat tirauttaa pari onnen kyyneltäkin :hug: :D

Tiuhtilla meno vallan metka. Tumpsahduksia tulee tasaisesti vähän joka kohtaan kohtua, eli kunnon jumppa menossa.
Mies taas jaksoi hämmästellä, että taas sitä ollan tässä vaiheessa raskautta, kun mahaa ei saa piiloon vetämällä mahaa sisäänpäin ja möyrintääkin jo tuntuu :D

Hän vielä jutusteli, että tämä raskaus menee ihan taju nopsaan. Hänen piti oikein miettiä, että hetkonen, kohta sitä porskutettaisiin jo puolessa välissä ja sitten kesä sotkee ajan tajun ja sitten se vauva olisi taas tulossa ja hän tajuaa sen lapsen tulon taas siinä vaiheessa kun pitäisi synnärille karauttaa saattueella :LOL:

Miähän poliisi saattuetta hän oikein kuvitelmissaan taas maalailee...olen tainnut aiheuttaa jotain kauhukuvia hälle, kun mainitsin, että kätilö oli sanonut tämän seuraavan voivan tulla ERITTÄIN nopeasti, jos kaikki etene normaalisti ja vieläkin nopeammin, jos synnytys käynnistyisi vesien menolla :D
Tätä tilannetta jännityksellä odotamme ja varmaan pystytän teltan Kättärin oven eteen syyskuun lopulla :LOL:

Jottei sitten muuta ollut :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 15+4
 
Huomenet =)

Eelikselle :hug: ja voimia suruunne.

Tiilalle jaksamista myös epätietoisuuteen ja tulosten odotteluun :hug:

Missah, mä kävin neuvolassa 12+3 ja terkka sanoi että kokeillaan kuunnella sydänääniä ja jos ei onnistuta niin katsotaan sitten ultralla eli ei ole mitenkään epätavallista ettei sykkeet vielä noilla viikoilla kuulu. Ja huomenna pääset uudelleen niin epätietoisuus loppuu ja varmasti kaikki on hyvin :hug: =)

Meriaani, huomenna säkin pääset kuuntelemaan uudelleen ja saat nauttia taas huolettomana odotuksesta sen jälkeen :hug: =)

Tervetuloa Katlinn =)

Miltski, me saatii rakenneultraan aika samalla kun oltiin np-ultrssa. Jännä että näissäkin asioissa on niin eri käytäntöjä. Meillä aika on vasta 17.6 ja raskausviikkojakin on tuolloin jo yli 22. Samoin np-ultra oli mulla 12+6 eli viimeisenä suositeltuna ajankohtana joten s-joki suosii jostain syystä tällaista mahdollisimman myöhäistä ultra-ajankohtaa.

Napajuttuihin vastailen, mulla kans syvä vapa joka kääntyy vasta loppumetreillä eikä sittenkään pullota niin kovasti kun monilla muilla =)

Barbapörrölle ja muillekkin ihania ultrakuulumisia saaneille onnittelut niistä :flower:

Muutkin ovat pohtineet ajan vauhdikasta kulua ja raskauden etenemistä ja samaa mieltä minäkin että mihin ihmeeseen tämä aika rientää. Kolme lasta pitävät hulinassa kiinni ja vielä tämä raksahomma tuo niin paljon muuta ajateltavaa että viikot menee niin vauhdilla eteenpäin. Tänäänkin päästään uppoamaan keittiösuunnitelmien syövereihin ja se on kyllä mulle mieluista. Meillä kun on tällä hetkellä 13 neliön keittiö ja tavoitteena yhdistää vanha olohuone siihen niin sitten tilaa oliskin hulppeat 30 neliötä :D Mahtuis sitten tämäkin porukka kunnolla ruokapöydän ääreen.

No nyt taas aamutoimien pariin :wave:

äitsy ja lauri 13+6 :heart:
 
Huomenta!

Kerhosta sen verran, että mä en kyllä millään ehdi lukemaan kahta palstaa saati sitten kirjoittelemaan kahteen paikkaan, joten oon sit kirjotellu vaan tänne. Että Talvicci, voit poistaa mut sieltä puolelta.

Pitäis varmaan ostaa jotain masurasvaa taas raskausarpia ehkäisemään, onko suosituksia? Mulla oli sellasta Louis Widmerin rasvaa viime raskaudessa, mut se on niin kamalan hajuista, että haluan jonkun toisen tällä kertaa. En mä tiedä onko siitä apua, mutta ei ainakaan tullu raskausarpia esikoisesta.

Ah ihanaa aurinko paistaa taas! Jos tänään sais raahauduttua ulos asti..

MB 14+5


 
Huomenna on tosiaan jo perjantai :p Aika mennyt nopeasti, kun on ollut hoidettavana viimeisiä hää juttuja. Naimisiin mennään 2.5, eli vajaa kolmisen viikkoa vielä jännittelyä... :heart:

Mulle annettiin rakenneultraan aika samalla kun kävin np-ultrassa.

meriaani :hug: Tiedän mitkä on fiilikset sulla! Huominen on ihan kohta, ja sit päästään kummatkin kuulemaan maailman ihanin jumpsutus, eikö vaan!! :heart:

Saikku olis loppu, flunssa on kyllä vieläkin, mut ei kehtaa hakea lisää saikkua. Tälle vuodelle kertynyt saikku päiviä ihan älyttömästi... :p

Missah ja Mölli 13+6
 
hei kaikille ja suuri hali vastoinkäymisiä kohdanneille.

Täällä on tainnu väsymys hävitä....Työkaverit on onnellisia kun puunaan työpaikan jokapäivä puhtaaksi,eikä heidän tarvi :LOL:
Eilen iski paniikki,että jos en olekkaan raskaana :eek: en tiedä mistä sain päähän ajatuksen.Vauvan liikkeet mielsin suoli peräisiksi jne...oli pakko puristella tissejä ja kipeät ne oli :LOL:
Kuvaa eiliseltä 14+5 vähän huono puseron vuoksi...
Ai nii jollain tuntu navan vierusta mustelmalta,mulla oli ed.raskaudessa tosi kipeä ja tyräksi se nimettiin.Olipas varmaan apua.
no ny se kuva
 
Tervetuloa uusille ja :hug: huonoja uutisia saaneille, niitä ei enää toivoisi, osanotto kaikille teille.

Sitten meen ihan törkeästi suoraan omaan napaan: Me käytiin eilen äitipolilla, ku np-ultran riskiluku hälytti (riskiluku oli 1:250). Aluksi juteltiin siitä, että mitä se tarkoittaa ja sitte mentiin vaihtoehtoihin, eli lapsivesitutkimukseen ja siihen miten se tehdään. Olimme kumpikin eli minä ja mies sitä mieltä, että ehkä menemme lapsivesitutkimukseen. Kun odotimme uutta aikaa, lääkäri oli keskustellut toisen lääkärin kanssa ja olivat tulleet siihen tulokseen, että mitään lääketieteellistä syytä lapsivesitutkimukselle ei ole, joten menemme 11.5. äitipolille käymään, jolloin tehdään ainakin kontrolliultra ja jos sen jälkeen vielä haluamme niin lapsivesitutkimus. Tuntui hyvältä kuulla positiivisia uutisia ja ehkä enää ei tarvitse niin paljon stressata tätä asiaa vaan voi hyvillä mielin alkaa jo enemmän nauttia tästä raskaudesta, kunhan sais vaan tään kuvotuksen pois. Lisäksi tänään lääkärineuvola, jossa oli kaikki arvot ihan ok. paino tosin oli pudonnut parisen kiloa, mikä ei kyllä haittaa yhtään, ku sitä painoa onki ollu ihan vähän liikaa.

Eli tällä kertaa täysin omanapaista juttua. Ens kerralla yritän kommentoida paremmin muidenkin juttuja, mutta oon nyt vaan niin hyvällä mielellä noitten eilisten lääkärin puheiden jälkeen. Ehkä vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin.

Iloista kevään odotusta kaikille

Chantal + rusina 12+4
 
Ultrassa käyty :D

Siellä se pallopää köllötteli, eikä meinannut millään herätä ja vaihtaa asentoa, kun olis tarve ollut :heart: On siis ihan vanhempiensa lapsi =) meillä molemmilla kerta heräämisen suhteen aina kommentti "hetki vielä".
Niska turvotus oli 1,2mm ja riski luku oli 1:22000, eli vallan mainion pieni.
La pysyi siinä mihin sen itse alkujaan laskin eli 30.10. ( neukku laski 31.10) mutta alkuperäisellä siis mennään.
Tämän parempaa aloitusta ei päivälle voi ollakaan B)

Rakenneultraan sain ajan samalla ja se on sitten 15.06.

Nyt sitten lähetään ukon kanssa nelipyöräisiä katselemaan (siis vaunuja, eikä autoja, niinkuin ukko luuli mun tarkoittavan) :LOL:

Onnellistakin onnellisempi pinkkimieli ja pallopää 11+6
 
Hei kaikki,
luin kaikki viestit taas tältä viime kirjoittelun väliltä, mutta nyt on vähän hankala kommentoida mitään. Se istukkanäyte ei onnistunut eilen, yritettiin kyllä (ja pitkään..) mutta saalista ei saatu. Joten siis kolmisen viikkoa menee nyt tässä että pääsen sitten lapsivesinäytteen ottoon. Ultrattiin kyllä ja komeasti Kauno siellä viuhtoi menemään :heart: Silti vähän epätietoisin mielin tässä nyt jatketaan, ja harmittaa tuo eilinen niin vietävästi.

Onnea hyvistä ultra- ja seulakuulumisista niitä saaneille
ja voimia suru-uutisia kohdanneille ja epätietoisille :hug: .

~Tiila ja Kauno 13+2
 
Pinnkimielelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisita! =) On se vaan ihanaa, että pääsee kokemaan sen onnen tunteen kun näkee sen oman pienen joka on kasvanut ja kehittynyt normaalisti. Teillä siis yhtä itsepäinen ja nukkumisesta pitävä kaveri kuin meilläkin. Toivotaan, että sitten synnyttyäkin unenlahjat säilyy. :LOL:

Täällä edelleen huono olo. Töihin pitää lähtee kohta ja vielä huominen sinnitellä. Mutta viikonloppuna sit reissuun ja kylpylään nautiskelemaan.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 12+3
 
terkkuja np-ultrasta :heart:

kaikki oli hyvin ja siellä se pikkuinen meille poseerasi ja oikoi kinttujaan :heart: sydän sykki vahvasti , niskaturvotusta oli 1.5 eli hyvä , kaikki sisuskalut oli oikeilla paikoillaan ja kunnossa =) laskettuaika aikastui viikolla ja on nyt 14.10 , ihanaa kun meni noinpäin että ollaankin jo viikko pidemmällä . talviccille laitoinkin jo yksäriä uudesta la : sta . sukupuolikin oltais saatu tietää jos ois haluttu kun lääkäri sen kuulema niin selvästi näki että olis voinut meille kertoa mutta ei me haluta tietää,täytyyhän se joku jännitys säilyttää loppuun asti :D

meillä ei kunta tarjoa rakenneultraa ollenkaan vaan ainoastaan tämän np-ultran, mutta lääkäri haluaa tehä mulle uudestaan ultrauksen viikoilla 28 jossa katsotaan vauvan kasvukäyrä että kasvaa hyvin ja tasaisesti , ja tämähän toki mulle sopii :D

mb : mä käytin viime raskaudessa sitä bodyshopin cacaobutteria mahan rasvaukseen ja tykkäsin siitä tosi paljon , mutta siinäkin on aika vahva tuoksu mutta mun mielestä ihan hyvä tuoksu.tarvis kohta taas mennä ostamaan sitäkin.mulla ei viime raskaudessa arpia tullut yhtään mutta noi mun kaksi aikasempaa raskautta sai masun täyteen repeämiä että ihan hyvä ettei uusia tullut, on mahanahka varmaan niin venynyt jo että ei niin helposti enää repeä,ihan hyvä vaan!!

kaurisäiti ja ursula 14+1


 
Heippa!!
Kirjottelin tuonne kerhon puolelle jo, mutta laitan tännekin lyhyesti.
Neuvolasta siis kotiuduttu, ja toukalla kaikki hyvin, eikä äitikään oo vielä ihan rapakunnossa :D
Äänet jumpsutteli napakasti, aina se vaan sykähdyttää uudestaan ja uudestaan.

Seuraava käynti on sitte 18.5 ja rakenne ultra 25.5

Marsupilami & toukka 15+2
 

Yhteistyössä