*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Talvicci Oon miettinyt tota samaa, mut luulen et pistää mut pihalle sieltä, kun ei oo vuotoa tai mitään sellaista. Taidan tyytyä kohtalooni, ja vaan odottaa sinne perjantaihin.

On muuten aivan käsittämätöntä, kuinka raskaus muuttaa ihmistä! Mielialat ja ajatukset vetää sellaista vauhtia edes takas, et huh huh... :whistle: Minä ennen niin pääkylmänä pysyvä ihminen ollut, nyt ei siitä tietoakaan enää.... :LOL:
 
Missah Tänään on onneks jo tiistai

Oli muuten koululaisilla ilmeet kun kyselin liikuntavaatteiden mukana oloa ja muita maanantain tarvikkeita :D Onneks ees joku meidän sakista on ajan tasalla...

Lehdistä sen verran, et henk.koht en oo saanu oikein mitään irti niistä, eli en nyt aio tilailla. Irtonumeron ostan, jos sattuu silmiin kiinnostava aihe.

Kysymys Jos joku tietäis.. Silmälaseista siis. Eli minulle on sanottu, ettei raskaus aikana kannata vaihtaa laseja, koska näkö voi muuttua kumpaan suuntaan vaan raskaus aikana. Itse olen huomannut että tarvitsisin jo vahvemmat, mutta menenkö niitä nyt sitten vaihdattamaan, jos se muuttuu vielä? Voiko siis todellakin raskaus vaikuttaa jopa näköön?

Oma olo on vaihteleva. Mielialat heittelee taas, ja väsymys on päivä kohtaista. Masu kasvaa kauhiaa vauhtia, ja selkä ongelmia jo nyt. Mitähän se sitten on lähempänä syksyä...

Marsupilami & pikkunen 15 tasan
 
Marsupilami mäkin oon kuullu, että raskaus voi vaikuttaa näköön. Esim. mulla on kavereita, joille on tehty se joku laserleikkaus näön parantamiseksi ni niille sanottiin ettei sais tulla heti raskaaksi operaation jälkeen tai voi vaikuttaa lopputulokseen.
 
Heipat taas =)

Pääsiäisen pyhien jälkeinen arki koitti taas ja toisaalta ihan mukavaa päästä normaaliin arkirytmiin.

Uusia oli tullut mukaan, tervetulotoivotus minultakin =)

Lehdistä, vauvalehti on minullekkin tullut ja nyt ostelen satunnaisesti irtonumeroita kun posti ei enää lehteä kotiin kanna eli tykätty lehti minunkin mielestä. Tykkään toki lukea kaksplussaakin.

Missahille jaksuja odotteluun, äkkiä tämä aika perjantaihin menee :hug: Varmasti kaikki on ihan hyvin, 12+ viikoillahan sydänäänet yleensä varmimmin alkavat vasta kuulua ja sikiön asento ja istukan paikkakin vaikuttaa asiaan. Paljonkos sulla oli viikkoja viimeksi kun niitä yritettiin kuunnella?

Paranemisia Miltskin pojalle, meillä käytiin pari viikoa sitten kahdella pienimmällä pojalla kurkunpäätulehdukset läpi ja keskimmäinen ja vanhin sai vielä korvatuleduksetkin riesaksi.

Masusta oli juttua, on kyllä tosi yksilöllistä milloin alkaa näkyä. Itse en enää hetkeen ole pystynyt asiaa salailla eikä enää tarvi yrittääkkään kun np-ultra takana =)

Paapelonkin masu kasvanut ja pyöristynyt mukavasti sitten viime kuvan :D Päivitelkäähän muutkin masujanne ja laittakaanhan muutkin kuvia kun niitä on niin mukavaa ihailla =)

Omanapa viimeiseksi kera ultrakuulumisten eli torstaina käytiin np-ultrassa jossa ihana pieni vauva pienine sormineen viuhtoi kovasti :heart: Turvotus yhdistettynä verikokeeseen antoi huojentavan 1:33000 riskin eli kaikki oikein hyvin.

Lapsille ja appivanhemmille kerrottiin samana päivänä ja vastaanotto oli oikein mieluisa. Olivat kuulemma jo asiaa pohtineetkin mun masun perusteella.Omille vanhemmilleni oli vanhin poika keskimmäisen säestyksellä kertonut heti perjantaina ja eikä vastaanotossa ollut sielläkään suunnalla moitetta. Äitini kanssa lauantaina asiasta juteltiin ja oli hänkin jo ennemmin huomannut kasvavan mahani :D Siskoni huomasi miehensä kera eilen kyläilyreissulla saman ja sitä mukaa kun muutkin tilanteen hoksaavat niin asiasta kertoillaan.

Rakenneultraan mennään kesäkuun puolivälin jälkeen ja toivottavasti vastassa on sama oikein ihana kätilö mikä oli tälläkin kerralla. Sukupuolta en halua tietää etukäteen, mies kyllä haluaisi mutta aion pitää pääni :D

4-d ultraan haluaisin kovasti mennä kun kokemus oli viimeksikin niin ihana, täytyy vaan säätää rahaa. Toisaalta mietin että säilyykö sukupuoli salaisuutena siellä vaikka toki en missään tilanteessa rakenneulrassakaan aio päätäni pois käännellä eli jos vilauttaa niin ei siinä mitään mut kysytä ei =)

Nyt täytyy mennä kotihommien pariin :wave:

äitsy ja lauri 13+4 :heart:

 
Tervehdys täältäkin.

Marsupilami, mulle ainakin optikko sano ku aikoinaan esikoisen syntymän jälkeen valittelin näön huonontumista että vuosi synnytyksen jälkeen kannattaa vasta vaihtaa laseja, ja niin mä sitte odottelin ja ku vuos oli menny, niin menin uudestaan optikolle ja vasta sitte vaihdettiin lasit, ku näkö oli huonontunu. En kyllä sitte tiiä miten ne raskausaikana vaihtaa voimakkuuksia, mutta näin ainakin mulle sanottiin.

Huono olo ei sitte millään meinaa antaa periksi. Nytkin on pari päivää menny niin, että koko ajan tuntuu kurkussa painoa ja oksettaa. Oonki kotona vaan maannu sohvalla, mut tänään töissä on vielä huonompi olo, ku ei voi mennä makuulle vaan pitää istua ja töitäkin on niin paljon että ei voi olla pois ku huomenna on taas alv-päivä (oon kirjanpitäjänä ja tuo alv-päivä on asiakkaiden alv-maksujen päivä, et pitäs saada kaikki kirjanpidot tänään tehtyä). Huomenna mennään taas äitipolille sen riskiluvun takia, et kuullaan mitä lääkäri sanoo.

Mutta tää jatkaa ny töitä

Chantal + rusina (ja viikot edelleen sekaisin :))
 
Paluu arkeen :wave:

Tervetuloa uusille (vai joko toivottelin - istukka-aivoisuus alkaa iskeä kun ei enää muista mitä on tehnyt.. tai joskus myöskään mitä on parhaillaan tekemässä :snotty: )!

Lehdistä: minulle tulee sekä Kaksplus että Vauva, äitini tilasi minulle toisen noista kun odotin esikoista ja itse tilasin toisen. Molemmista pidän kyllä.

NT-seulan riskiluku selvisi sitten puhelimessa tänä aamuna, korkea on ja huomenna on aika lääkärille. Otetaan samalla istukkanäyte, jos mahdollista (pitäisi olla kyllä etuseinässä eli onnistua). Sen tuloksia sitten taas odotellaan 1-2 viikkoa. Huoh.


Aurinkoisia päiviä kaikille toivotellen
~Tiila ja Kauno 13 tasan.
 
Heissan pitkästä aikaa!

Tämä ketju on ehtinyt niin pitkälle huhtikuun aikana, etten ihan kaikkea ole ehtinyt lukemaan. Kiva kuitenkin katsella kuulumisianne :)

Olen monta viikkoa viettänyt hiljaiseloa kun on ollut niin paha olo ja väsy :/ Luulisi kohta jo helpottavan. Harmittaa kun ei pysty tekemään mitään ylimääräistä, kaipaan liikuntaa mutta kun ei...Pääsiäisenä tehtiin pahoinvoiva autoreissu ja ehdittiin tässä pari viikkoa sitten pahoinvoivalle ulkomaanmatkallekin :snotty:

Tänä aamuna oli eka ultra ja ihan uskomatonta, mutta siellä se pikkuinen viuhtoi käsillään ja jaloillaan ja liikkui niin vikkelään. Ihan uudenlainen tunne, ei taida tulla työnteosta tänään mitään...Tekee koko ajan mieli katsella niitä ultrakuvia. Miten tuollainen elämän ihme on mahdollinen, jotain niin suurta ettei käsitä...

Mutta käytännöllisempään asiaan...
Kaksplussa ja Vauva on saatava joka kuukausi, voisi kai nuo tilatakin kun irtonumeroitakin odottaa aina kauan etukäteen. Vauva on ehkä vähän informatiivisempi, hienoa mainostaa sitä täällä kilpailijan palstalla :)

Tsemppiä kaikille teille joilla on huolta :hug:

Ja toivottavasti saadaan pian kirkkaita kevätpäiviä ja luonnon viherrystä!

Apollo ja Töppönen 11+3 (laskettu aika ei ultrassa muuttunut, on ihan "ikäisensä" töppönen)
 
Tiilalle jaksamisia odottelun kanssa :hug:

apollo
Sano muuta tuo tunne ku näkee pikkusen vihtovan hulluna on ihan älytön :LOL:
Että miten se voi olla omassa mahassa :heart:

äitsy
Kiva että teijän pikkusella on kaikki hyvin :)
Mulla kummastuttaa ku ei meille ole mitään riskilukuja annettu.
Kirjeessä luki vaan et normaali. Eikä neuvolassakaan mitään puhunu niistä... Enkä kyllä huomannu edes kysyäkkään...



Neuvolassa on käyty :wave:
Kaikki oli hyvin.
Dopplerilla kuunneltiin ja pikkusen sydän siellä pompotteli 150krt/min :heart:

Seuraava neuvola on 11.5 rv.18+5...
Normaalisti olis ollu vasta rakenneultran(27+5 jollon rv.21) jälkeen mutta ku mulla ei ollu paino noussu niin se halus että tuun aikasemmin käymään...

Sano se että näin alussa voi paino laskeekkin mutta silti halus että tuun aikasemmin käymään.
Mä ku oon luullu että oon lihonu. Pitää kuulemma kattoo syömisiä paremmin...

Ukko oli matkassa mutta totes että olipa turha käynti sille ku ei se neuvolantäti sille mitään juuri sanonu...
Nuo neuvolat on aika äitikeskeisiä ei sille mitään voi...

Meijän pitää varmaan siirtää tuota rakenneultran aikaa myöhemmäks jos pystyy että ukko pääsee sinne mukaan
:heart:

*Talvicci ja Uuno rv.14+6* :heart:
 
Heippa!
Arki koitti mutta tämä tyttö jäi kotiin, potemaan pahoinvointia :x Eilen teki pahaa illasta kovastikin eikä töihin lähdöstä tullut tänäaamuna yhtään mitään. Nukuin älyttömän myöhään ja nyt päätäkin särkee :ashamed: Eikä tee mieli syödä yhtään mitään! Ulkona ois upea ilma,tekis mieli mennä ulkoileenkin..
Navoista ollut puhetta.. Mulla taitaa olla myös niin "syvä" napa, että pomppaakohan ulos ollenkaan! :D Nyt pohja näkyy, ennen ei ole sitä näkynyt.
Tissit ei ole kipeät mutta kasvannut ne on. Meinaa tursuta ulos vanhoista rintaliiveistä,pitääpä vissiin piakkoin hankkia uusia :)
Missah, koeta jaksaa perjantaille,nopeesti se menee loppujen lopuksi! Mäkin olen miettinyt, että soittaisinko neuvolaan,kuuntelisivatko sydänääniä , koska seur. neuvola vasta 2 vkon kuluttua.. En tiedä tarviiko, kun olo on sellainen että raskaana ollaan :D

nöpötin ja pikkuinen 13+6
 
Eelis: voi että, perheellesi oikein kovasti voimia :'( Ilmoittelehan mitä tyks:stä kuuluu,jos jakselet.

Täällä halailtu pönttöä ekaa kertaa nyt raskauden aikana.Luulin että alkaisi menemään jo ohitse tämä pahoinvointi ja viime vkolla olikin jo sellainen olo. Mutta nyt tulikin sitten kunnolla. Panadolin otin päänsärkyyn,ei meinaa auttaa.

nöpötin ja pikkuinen 13+6
 
Eelis: kovasti voimia :'( :hug:
Tiila: voimia sinnekin, rankka tilanne teilläkin. :hug:

Navoista: mulla on aina pullahtanut ulos, nyt jo pohja näkyy joten sama edessä taas.

Lehdistä: enempi olen tykännyt vauva-lehdestä. vielä en ole tilannut kumpaakaan, kuopuksen aikaa tuli ensin vauva ja sitten kaksplus. Nyt tulee sitten perhe, sen tosin aattelin nyt lopettaa kun on niin turkasen kallis.

Eka neuvolalääkäri oli, ei siellä mitään ihmeitä. Sydänäänet kuului dopplerilla hyvin.

Muuten oon hieman kiukkunen, tuli lasten puhelinlasku, molemmilla on saldoraja 20 ? ja palvvelunumeroestot. Toisen lasku oli 40? ja toisen 55? ja siinä oli palvelusoittoja. :kieh: Ennenkin on ollu sitä että menee saldoraja yli, (n. 5?) mutta tää on kyllä musta jo törkeetä. Aattelin irtisanoo molemmat liittymät ja alkaa ostaa niille prepaidillä puheaikaa. Mitä hyötyä jostain estoista on kun niitä ei noudateta?

Peppi ja toukka 14+0
 
Moi kaikille!

Ihan ekana, Eelikselle ja pinpellalle isot voimahalaukset. Rankkaa tässä vaiheessa saada huonoja uutisia... :'( Jaksamista teille ja toivottavasti uusi tärppi tulisi nopsaan.

Ja Missahille tsemppiä! Ehkä neuvolan täti vaan kuunteli väärästä paikasta. Mulla kävi esikoisen aikaan sellanen juttu, että yksi lääkäri ei jollain viikolla >20 saanut ääniä kuuluviin ja näki että hän alkoi jo vähän panikoimaan. Sanoin sitten hänelle, että normaalisti ovat kuuluneet vähän alempaa. Sit ku sitä anturia siirrettiin vähän oikeampaan kohtaan, äänet kuuluivat heti. Pienemmillä viikoilla varmaan tollasta sattuu vielä helpommin... Tai sitten on niin vilkas pikkuinen, että pakenee anturia jatkuvasti. :)

Pariin viikkoon en ole ehtinyt tänne ollenkaan, ollut ulkomaan matkaa ja pääsiäismenoa sun muuta. Ihan kiva palata taas rutiineihin vaihteeksi. :)

Noista down-seuloista muuten. Mistä olette saaneet noi tarkat luvut, millainen riski on saada down-vauva? Mulle oli matkan aikana tullut kirje kotiin, mutta siinä luki vain ettei riskiä ole todettu. Ei siis ollut mitään 1:xxxxx. Tahtoo tarkkoja lukemia...:D

Masun koosta Mulla on vieläkin pieni masu, ei siis erottaisi vauvamasuksi jos ei tietäis. Esikoisesta oli ihan sama, sitä jopa ulkopuoliset alussa ihmetteli. Ennen synnytystä mahan ympärys oli 112cm muttei näyttänyt siltikään mitenkään valtavalta. Niin, ja sf-mitta meni koko ajan yläkäyrillä. En ole mikään ihan lyhyt ja mulla on aika pitkä selkä, joten luulen sen vaikuttavan asiaan. Housut kyllä kiristää jo sen verran, että kohta täytyy varmaan mammahousuihin siirtyä...

Liikkeitä on täälläkin jo tunnettu. Alkuun en ollut ihan varma, mutta eilen illalla oli jo ihan selkeitä pieniä hipaisuja. :heart: Esikoisesta tunsin muistaakseni joskus 16-17 viikoilla, näköjään pitää paikkaansa että toisesta voi tuntea jo aikaisemmin.

Pikki 14+1
 
Pikki ja Talvicci ainakin kyselivät noista seulonnan riskiluvuista;
nyt vuoden ikäistä esikoista odottaessa (jolloin tulos oli normaali, tosi vähäinen) tarkka luku merkittiin neuvolakorttiin seuraavalla käynnillä, siis noin 4 viikkoa seuloista. Kun ei kerran huolta ollut.

Nyt kun riski on kohonnut (suurempi kuin 1:250) äitipolilta soitettiin ja pyydettiin tulemaan ajanvaraukselle. Kysyin sitten puhelimessa jo tarkan luvun.

~Tiila ja Kauno 13 tasan.

*muoks kiitos taas jaksamistoivotuksista :flower: *
 
Eelis :hug: Voimia sinulle ja perheellesi. Varmasti rankkaa saada keskenmeno tässä vaiheessa :(

Silmälaseista minulla on laserilla leikatut silmät ja näkö on huonontoi ekassa raskaudessa ja viime viikolla huomasin että näkö alkaa heiketä taas... en meinaa tehdä asialle mitään pitää katsoa sitten syksyllä palautuuko näkö entiselleen.

Päänsärky vaivaa taas viikkoon sitä ei ollut mutta heti kun palasin öihin alkoi hirveä jyskytys päässä, onko teillä muilla ja onko kellään vinkkeä millä tän sais pois.
 
Tiila Kiitoksia tiedoista ja jaksamista odotteluun. Toivottavasti kaikki on hyvin!

H-a-n-n-e Mulla huononi näkö ekaa odottaessa, mutta palautui ennalleen synnytyksen jälkeen. Mulla on vähän miinusta -0,5 ja raskausaikana näöntarkastuksessa oli -1.0. Onneksi joku viisas sanoi, ettei raskausaikana kannata hankkia uusia laseja. :D

Oletteko muuten jo tutustuneet tähän?
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH

En ihan kaikkia tekstejä parilta viikolta ehtinyt vielä lukea, niin en tiedä onko tätä jo kommentoitu täällä. :)

Pikki 14+1

*muoks* Nyt huomasinkin, että täällähän on katteltu tota äitiyspakkausta jo aikoja sitten. :ashamed: Tää on ihan pihalla ku lumiukko...
 
Hip ja hei kaikille!

Ensinnäkin haleja ja voimia paljon Eeliksen ja perheen suruun :hug: :'(

Täällä käyty lueskelemassa päivittäin ja ihana kuulla mitä muille kuuluu. Oma kirjoittaminen kyllä jäänyt :ashamed:

Vauva lehdistä on ollu paljon keskustelua. Itse haluaisin vauva lehden tilata, mutta koska täällä Ruotsissa asustellaan en millään raskisi. Turhan kalliiksi tulee. Onneksi irtonumeroita saa muutaman ostettua aina Suomessa vierailtaessa :) Jos jollain pääkaupunkiseudulla kuitenkin lehti on pidempää tullut ja lehden voisi uuteen kotiin sijoittaa tai edes lainata niin täällä olisi yksi ottamassa enemmän kuin mielellään vastaa :wave:

Mitä masu-asukkiin tulee, ei mitään. Mitään eloa ei masukki itsestään anna, eikä elon merkkejä vielä pitkään aikaan odotetakaan, mennään vasta niin varhaisilla viikoilla. Kateellisena kuitenkin kuuntelen teidän hipaisuista, onneksi meilläkin hipaisut suhteellisen kohta pitäisi tuntua. Mitä masu-asukin pikku yksiöön tulee, taitaa olla vieläkin kovin pieni, ei ulos päin näy oikeastaan yhtään. Illalla pieni pömppis saattaa olla havaittavissa ja sillon kaikki ilo otetaan irti. Pientä pömppistä tulee paijailtua ja peilailtua illalla koko päivän edestä! :LOL:

Pahanolon kerran jo ilmoitin iloisesti loppuneen, mutta väärä hälytys olikin. Viime viikko meni sohvalla makoillessa ja huipentui viikonlopun niskajumiin, pääkipuun ja vessanpöntön halailuun. Oikein urakalla tehtiin vessanpöntön kanssa tuttavuutta. Nyt olo ainakin viikonloppua parempi. Sai vihdoin ja viimein itsensä ylös sohvalta ja hoitamaan muitakin asioita. Huoh.

Stressi vauvan hyvinvoinnista edelleen jatkuu. Ihmeellisen pitkä aika täällä neuvola tai/ja lääkäri käyntien välillä. Itse kävin lääkärissä rv 9+1 ja nyt saadaan odotella rv. 13 asti. Vielä 9 päivää jäljellä. Ensimmäisellä kerralla muutenkin vain kävin terveyskeskuksessa toteamassa että olen raskaana, pikaisesti katsoivat ultralla missä mennään. Ei kertonut mistään mitään ja muutenkin hätäinen visiitti. Sanoivat että kerrotaan tarkemmin rv 13 käynnillä. Nyyh.

Mutta nyt taas hoitamaan muita asioita! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille =)


Pikkis ja Masu-asukki 11+6
 
Ihan ensiksi Eelikselle paljon voimia! :hug:

Ja Tiila, mulla tuli istukkanäytteen tulos postissa jo vajaassa viikossa, eli kun torstaina ottivat, niin seuraavana keskiviikkona jo tuli kirje. Lapsivedestä kuulemma kestää kauemmin, mutta voihan olla joitakin paikkakuntakohtaisia erojakin. Toivottavasti teillä kaikki hyvin.

Miltski, meillä myös nelivuotiaalla ollut muutaman päivän vaihdellen kuumetta, tosi kova yskä, nuha ja todennäköisesti korvatulehdus uusinut. Eilen yritettiin päästä päivystykseen, mutta eivät ottaneet sinne, kun oli kuulemma hirveä kaaos ja potilaita tulossa koko ajan lisää. No laitettiin sitten vain suppo pyllyyn, kun ei muutakaan lääkettä ollut, niin kuume laski ja yö meni aika hyvin, muutamaa yskänkohtausta lukuunottamatta, eikä tänään ole kuumetta.
Se terveydenhoitaja sanoi, että tämänikäisillä kyllä huomaa jos menee keuhkoihin, ovat kuulemma tosi vetämättömiä, eivät syö eivätkä juo ja kaikki hengityksen apukeinot on otettu käyttöön. Suositteli vain sitä kuumelääkettä, kevyttä vaatetusta ja juotavaa.
Huomenna meillä on korvakontrolli, joten siellä tarkistetaan tilanne.
Mites teidän poika, onko jo parempi?

Mulla muuten nyt vasta on tissit kipeytyneet ja turvonneet, alussa ei tuntunut yhtään mitään. Ehkä koneisto käynnistyy tässä iässä vähän myöhemmin. :D

Ja Paapelolle terveisiä, nyt on mustasilmäsusannat ja aitoelämänlangat päässeet multiin. Ei kun kukkaloistoa odottamaan.

Kaikille edelleen pahoinvoinnista kärsiville tsempitystä, kyllä se varmaan pian loppuu, kun näillä viikoilla jo mennään.
Meriaani 14+0
 
Kovasti voimia Eelikselle :'(

Täällä kovasti odottelen liikkeitä, mutta vielä ei ole mitään tuntunut. Oon oikeen yrittänyt väkisin hiljentyä ja tunnustella kuuluuko asukista mitään, mutta ei vielä elon merkkejä. Tässä jo hetken harkitsin sellaisen dopplerin hankintaa, että voisin varmistua onko siellä vielä kaikki hyvin. On siitä np-ultrasta jo kohta kuukausi vierähtänyt. Neuvolakin on vasta toukokuun puolella :/ Alkaispa nyt vaan asukki rummuttelemaan massussa, ni tietäisin että kaikki on kunnossa. Onkos teillä kokemuksia kotidopplereista? Tässä vähän pähkäilen sellaisen hankintaa...

Linea negra on nyt ilmestynyt mahaan, joten hormoonit näköjään ainakin hyrrää normaalisti :D

Toivo82, 15+2
 
Eelikselle j perheelle suuri halaus ja paljon voimia :'( :hug:

Tuo on juuri se pelko,jok painaa miltä itsellä varmasti siihen saakka kunnes lasi on sylissä :ashamed:

Onnitteluja ultrakuulumisistanne :flower: :D

meriaani:
Varoitus, jos siis et ole elämänlankaa aiemmin siemenestä kylvänyt...kaksipäivää ja ovat nouseet viimistään, viisipäivää ja tarvitsetniille jo tuet :LOL:
Tai niin minun hullut kasvit...perjantaina kylvin köynnöskrassit ja sunnuntaina olivat nouseet kaikki, nyt olen pulassa, silä ovat jo ihan överi pitkiä :D

Mies raapii ihmeissään päätään, kun minun on joka päivä istutettava taas uusi satsi taimia isompiin ruukkuihin kera paju kehikkojn, jotka itse kyhään ympärille...keittiö pursuaa idätysruukkuja, lankaa, multaa, isoja ruukkuja ja pajunoksia ja tietenkin lannoitteita :LOL:
Syöminen onkin siirretty olohuonee pöydän ääreen :ashamed:

Voisin laittaa rakkaista rehuistani kuvia...mikään niistä ei ole 1kk vanhempia ja nuorimmat tosiaan vasta 2pv vanhoja..omat pikku taimivauvani (huomatkaa että hoio vietti ilmeisen pinnassa ) :LOL:

Tuossapa nuo minun kuuliset oiekastaan...omassa navassa ei kummempaa juuri näillänäkymin olekkaan.

Palaan kera rehu kuven :D :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 15+3
 
Kiitos kaikille kannustavista viesteistä. Oon yrittänyt rauhoitella itseäni, ja faktahan on, et jos käy huonosti, niin sille ei vaan voi mitään.

äitsy80 Silloin kun yritti kuunnella niitä, niin viikkoja oli 12+4


Eelis :hug:
 
Noniin...pitihän ne kuvat heti käydä ottamassa...tosin tässä vain muutat rehut, sillä koko kavalkadin kuvaamiseen olisi mennyt henki ja terveys :D

Tässä Mustasilmäsusannan taimet:



Hidastivat kasvuaan, kun siirsin isompaan astiaan...enkä ole edes harmissani :D

Tässä muutama siitä miljoonapäisestä Aitoelämänlanka saaliistani:

Takana siintää myös yksi ruukku, yhteensä näitä tapauksia siis löytyy 33 taimea, muutamat vein äidille ja en edes kylvänyt koko pussia :D

Ja tässä se seonnut Köynnöskrassi, en voi ymmärtää miten se noin pitkäksi ehti vuorokaudesa venähtää :eek: ja oikealla kuvassa löytyy jälleen elämänlankaa


Ja tässä hentoiset ja pikkuiset Kesäleimuvaavit :D


Vielä pitää laitta Kesämalvikki ja Keskipäivänkukka itämään...sittenpä idätettävät ovat siinä ja alan odottamaan kesäkukka kaupustelun alkamista :D

Onneksi sentään enoni on samanlainen viherpeukku kuin minäkin, kaikki muut vain pyörittelee päätään minun kukka taimi tempauksilleni :LOL:
 
Eelis :hug: sinulle ja voimia koko perheelle :'( . Eipä mulla sanoja ole, jotka teitä nyt lohduttaisi, mutta myötäelän surussanne. Osanottoni siis :hug:

Toivo82 :wave: Täällä yksi, jolla on on kotidoppler ja vannon kyllä sen nimeen :heart: ! On tosi helpottavaa saada kuulla sydänäänet kun siltä tuntuu ja jos ääniä ei heti saa "eetteriin', niin kun hieman myöhemmin yrittää uusiksi, niin jo kuuluu pikku sydämen jumpsutus :heart: ! Eli ihan turhaan mainostetaan, ettei sovi heikkohermoisille: kyllä ne äänet sieltä saa ongittua- vaikkapa sitten hiukan herättelemällä pikkuista jos ei muuta...tai juomalla esim makeaa mehua lasillisen, nii jo alkaa kaveri liikkua :) . Kuunnellaan ääniä muutamaan oteeseen viikossa ja mun kyllä tekis mieli kuunnella vaikka useamminkin ;) ...on ne jotain niin ihanaa kuultavaa :heart: ! Varmaan sitten kun liikeet tuntuu, niin laitteen käyttö jää vähemmälle. Mieskin on meillä ihan innoissaan ko. laitteesta ja ne on aina meidän kolmen tärkeitä, yhteisiä hetkiä kun kuunnellaan pientä :) ! laitteeseen saa kahdet kuullokkeet, niin mieskin saa omat korvilleen. Tilasin angel sounds-dopplerin nettitilaus.fi tms. paikasta ja hintaa postikuluineen tuli 51e. Äänet saatiin kuuluviin 10+3 vaimeana jumputuksena ja nyt äänet kuuluu jo todella vahvoina :heart: ! Monia on mielipiteitä tästä, mutta meillä ollut onnistunut hankinta ja olen saanut rauhan odottamiselle kun ei niin kovin tarvitse miettiä onko kaikki ok!

Hugis ja papu 13+4
 
Tervetuloa uusille!

Eelikselle ja pinpellalle voimahalaukset :hug:

Missahille jaksamista odotteluun. Kyl se perjantai sieltä nopeasti tulee. Vaikka odottavan aika on pitkä.

Lehdistä itselleni tulee vauva-lehti. Olen tykännyt siitä. Välil olen ostanut irtonumerona Kaksplussan Vauva-lehdestä tykkään enemmän. Juttuja on monipuolisesti.

4D-ultraan menemisestä en vielä tiedä. Toisaalta olisi mukava mennä, mut pitää mennä yksityisesti.

Paapelolla jo kunnon kasvitarha. Itse en ole vielä jaksanut mitään kylvää, mut katsotaan jos jaksais loppuviikosta. Muutamana vuonna olen kasveja kasvattanut. Viime vuonna ostin valmiit taimet.

Pääsiäinen meni vapaiden merkeissä. Olisi voinut vielä vapaita jatkaa. Pari kaveripariskuntaa kävi kyläilemässä. Toisilla on reilun vuoden ikäinen poika ja toiset saavat elokuussa vauvan. Oli mukava vaihtaa kuulumisia. Tanssimassakin ehti käymään, edellisestä kerrasta, kun on aikaa yli kaksi kuukautta. Eilen olikin väsynyt olo.

Neuvolassa kävin tänään. Sydän äänet kuului. Painoa ei ollut tullut paljon lisää. Mut nyt alkaa ruoka maistumaan vähän paremmin, niin painokin varmaan nousee. Verenpaine oli hyvä. Seuraava neuvola kuukauden päästä. Pahoinvointi on enää ajoittain. Väsymystä on edelleen. Mut kai sitä jossain vaiheessa voimaa tulee taas lisää.
 
Moikka. Enpäs oo täällä käynyt sitten kun ihan sillon alussa... :( No mutta tosiaan edelleen mukana ollaan vaikken ole täällä kirjotellutkaan! Laitoin yv:tä talvicille, jos voisin siihen kerhoon liittyä. Kirjotteletteko siellä paljon? Voisin ite siellä enemmän kirjotellakin! :) Niin täällä la. on siis 23.10. Aiemmin kun ilmoitin sen 22.10. Pahoinvointia mulla on vieläkin toisinaan, tosin en oksenna, mut yökkäilen vaan, varsinkin kun on tyhjä maha!
Osanotot kaikille huonoja uutisia saanneille! :hug: :'( Surullista! Itellänikin säikäytti reilu viikko sitten, kun vuosin verta/verihyytymä. Pääsin päivystyksen kautta ultraan ja kaikki oli hyvin "vauvalla"! Istukan reunasta tai jostain vuoti sitä, joka hyytyy itestään sit ja on hyytynytkin. Ekan kohalla kun ei ollut mitään tällasta niin kylläpä säikäytti! Täälläkin löytyy koti doppler, sain sen ihan vasta lainaan. Mahtava laite! Hyvin kuuluu sydänäänet. Aina kun niitä laskee, niin n. 160/minuutissa. Se on kans se angel sounds, niinku hugoliinalla
Huomenna olis sitten toinen ultra meillä, siis kontrolli ultra ja myös samalla se np ultra! :)
Täällä ei oo maha vielä kasvanu, ainakaan kovin huomattavasti, voi olla että vähän on kuitenkin jo! Kuulumisiin!
Ja viikkoja nyt siis 12+4.
 

Yhteistyössä