Lokakuiset 2025 🍁

Mulla laittoi linkin sähköpostiin neuvolasta tohon kyselyyn. On muuten mun mielestä jo asiatonta, jos terkka alkaa jankuttaa jostain pikkujoulujen / firman juhlien tarkasta alkoholimäärästä. Liika kyttääminen johtaa vaan siihen, että ihmiset ei kerro rehellisesti.

Mulla rinnat kipeät, selässä finnejä ja tulee paljon valkovuotoa. Välillä pieniä nippailuja alavatsalla. Vähän huolestuttaa, kun pahoinvointi katosi parin päivän jälkeen.. No, ei auta kuin toivoa, että kaikki ok.

Mä näin muuten unta, että sain keskenmenon :( . Tosin veren sijaan tuli lattialle lapsivedet unessa. Tosin luulen tän johtuvan siitä, että vessakäynnillä näin verta. Mutta se oli siis naispuolisen henkilön menkoista johtuvaa (vessa ei ollut vetänyt kunnolla).

• Tykkää
Reactions: Taikaakin
vierailija
Hei! Täällä rv 6+4 menossa ja ei ole nyt muutamaan päivään ollut lainkaan pahoinvointia, vaikka olisi pitkäkin väli syömisessä. Alkuviikosta oli vielä hyvin lievää huonoa oloa ruokailuvälin venyessä. Hieman huolettaa, mutta täytyy vaan luottaa kaiken olevan kunnossa ja odotella rauhassa varhaisultraa. Edellisessäkin raskaudessa olin vähäoireinen, joten lienee ihan normaalia että oireet vaihtelee.. Samoja fiiliksiä siis kuin sulla Hopeanopea, mutta eiköhän kaikki ole hyvin. :)

-Friidu

Uskon että molemmilla kaikki hyvin vaikka pahoinvointi helpannut, voi hyvin taas alkaa uudelleen🤢 muistan että esikoisen vähäoireisessa raskaudessa pidin kiinni siitä et kuhan tissit on kipeät niin on oireita=raskaus jatkuu 🫣 vaikkei sekään ole välttämättä kaikilla edes oireena ja helpottaa joka tapauksessa jossain vaiheessa.

On nää alkuviikot niin piinaavia..

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Täällä myös on hämmentävän vähäoireista. Munasarjakipu on nyt hävinnyt kokonaan, rinnat on edelleen tosi kipeät, tuntuu että pitäisi syödä useammin, paha olo ei ole vielä saapunut, ehkä välillä vähän lievää kuvotusta. Uutena oireena röyhtäilen aika paljon 😅 6+1 tällä hetkellä.

Täällä 7+3 ja oireilu mun mittapuulla hyvin vähäistä. Väsyttää, rinnat arat, turvotusta, huimausta ylös noustessa, kokoajan nälkä ja hyvin lievä etova olo (thank god ei oksentelua!), lähinnä maistuu kaikki muu paitsi oikea ruoka 🤭 Lepään super paljon, käyn kävelyillä ja syön koko ajan jotain kevyttä, niin pärjäilee kyllä tosi hyvin 🙏🏻

vierailija
Milloinhan tän pahoinvoinnin vois olettaa helpottavan? 8+1 nyt. Esikoisesta en muista miten helpotti. Ihan h*stä nuo illat varsinkin ja laatta on lentänyt kaaressa. Tämän huvin lisäksi alkoi migreeniputki, esikoisestakin tais olla näillä viikoilla. Panadolilla mennään maksimiannostuksella vaan ei vie kipua pois. Esikoisen kohdalla muistan et saatto viikonkin olla käytännössä putkeen tässä vaiheessa. Mitään en pysty tekemään kun oksettaa ja päätä vihloo. Onneksi ensi viikolla on ultra ja jos nyt asiat ei olisi toivotunlaisesti niin kai ne lähettää johonkin, että saa jotkut keskeytyslääkkeet? Mä en todella halua kärsiä turhan takia jos kaikki ei oo ok… Millaisetkohan ravintoainepuutokset tästä tulee itelle kun ei saa syötyä ja kestänyt kuukauden jo…. Rauta-arvot varmaan kiittää.

-Tikkunekku

vierailija
Olipa lohdullista kuulla, että vähäoireisia on muitakin! Tosi vaikeaa suhtautua tähän rauhallisesti. Muihin asioihin keskittyminen ja muiden tavoitteiden asettaminen auttaa, ehkä... Mulla siis oli viime viikolla pitkään oireetonta, sitten ma ja ti taas enemmän etomista, torstaina hetkellisesti aika lievänä, ja sitten taas ei mitään. Paitsi, että nyt väsyttää, ja välillä ollut sellaista "menkat alkamassa" tunnetta, jota joku muukin kuvasi.

Tikkunekku, koeta kestää! Oletko kokeillut käydä kodin ulkopuolella? Silloin, kun mulla ollut pahemmat raskauspahoinvoinnit, olen voinut kaikista huonoimmin kotona. Muualla, esim. töissä, on ollut helpompaa.

/merin

vierailija
Voi tikkunekku, siis ihan karseen kuuloista. Migreenikkona symppaan täällä ihan kympillä. Eiks raskauspahoinvointiin oo mitään lääkettä? Jotain apua mikä helpottaisi oloa. Voimia sinne ja todellakin toivotaan että olo alkaisi lähiaikoina helpottamaan. 💗

Mulla on kyllä kanssa sellainen päivä kerrallaan asenne menossa koska tää menkkamainen juilinta voimistunut ja koko ajan täysin sellainen olo että alan vuotaa (vaikka mitään vuotoa ei ole vielä ollut). Varalta oltava siteitä mukana kun jos vuoto alkaisi esim töissä.

Keltalilja

Milloinhan tän pahoinvoinnin vois olettaa helpottavan? 8+1 nyt. Esikoisesta en muista miten helpotti. Ihan h*stä nuo illat varsinkin ja laatta on lentänyt kaaressa. Tämän huvin lisäksi alkoi migreeniputki, esikoisestakin tais olla näillä viikoilla. Panadolilla mennään maksimiannostuksella vaan ei vie kipua pois. Esikoisen kohdalla muistan et saatto viikonkin olla käytännössä putkeen tässä vaiheessa. Mitään en pysty tekemään kun oksettaa ja päätä vihloo. Onneksi ensi viikolla on ultra ja jos nyt asiat ei olisi toivotunlaisesti niin kai ne lähettää johonkin, että saa jotkut keskeytyslääkkeet? Mä en todella halua kärsiä turhan takia jos kaikki ei oo ok… Millaisetkohan ravintoainepuutokset tästä tulee itelle kun ei saa syötyä ja kestänyt kuukauden jo…. Rauta-arvot varmaan kiittää.

-Tikkunekku
Ootko neuvolaan ollu yhteydessä? Oisko mahdollista saada mitään pahoinvointilääkettä? Voimia kuulostaa kamalalta 😢

Heippa! Täällä plussattu torstaina 27.2. ja vähän sulatellessa mennyt viime päivät. Perheestä löytyy jo ennestään 2v 9kk ja 9kk lapset, joten aikamoista vilskettä tiedossa jos tämä tuleva onnellisesti syliin asti pääsee 🙈 Uutista sulateltu siitä syystä, että kolmonen päätti tarttua matkaan yllättäen eikä ole "tekemällä tehty" kuten edelliset. Minulla ei ole myöskään tullut ensimmäisiäkää menkkoja toisen lapsen syntymän jälkeen joten ei mitään käryä millä viikoilla olen mutta laskeskelin että aika varmasti lokakuinen tulossa, sain onneksi jo tulevalle maanantaille neuvolan missä tsekkaillaan tilanne 🙏

vierailija
On lääkkeitä raskauspahoinvointiin, mutta koska jatkuva migreenin estolääke käytössä niin ne kaksi yhdessä ei välttämättä oo turvallista :(. Yks lääke ehkä ois mut se ei oo aiemminkaan kuvotukseen auttanut, oksentamiseen kyllä et sitä otan sitten jos alkaa näyttää ettei mikään pysy sisällä. Migreeni sen kun jatkuu, mitään konkreettista apua en saanut päivystysavusta. Taidanpa huomenna soittaa teratologiseen, kysyä vielä lääkkeistä ja hakea yksityiseltä resepti jos on jotain mitä vois vielä tehdä. Toivon et helpottais tässä ittestään, mutta tuskin jää ainoaks putkeks tässä. Ihan hirvee tää alkuraskaus taas kuten esikoisestakin oli!!!

-Tikkunekku

Toivon niin paljon että lähtisi helpottaa olo siellä! Toi on kropalle kyllä kova koettelemus :/ Harmi ettei siellä päivystyksessä ollut konkreettisia apukeinoja, mutta toivottavasti yksityisen kautta tulisi apua.

Ja onnea @Peyakainen plussasta! 😍 On varmasti ollut iso yllätys! Uskon että tossa kestää vähän totutella ajatukseen.

Mulla on ollut suoraan sanottuna kaamea päivä tänään. Hutera ja huono olo vaivannut yhtäjaksoisesti aamusta asti ja väsyttää etten oikeen jaksaisi mitään tehdä. Jotain ruokaa oon saanut alas onneksi, esim nyt meni kaurapuuro marjoilla.

Haasteeksi alkaa tulla että mitään ei tee oikein enää mieli syödä mutta jos en syö niin tulee tosi paha olo. Nyt jopa noi mehut ja smoothiet on alkaneet tökkiä jotka oli mun pelastus huonon olon tullessa. Myös ravinnon laatu mietityttää.. Proteiinia tulee ainakin aivan liian vähän ja sokereita puolestaan liikaa.

• Surullinen
Reactions: eessi
Voi tikkunekku, siis ihan karseen kuuloista. Migreenikkona symppaan täällä ihan kympillä. Eiks raskauspahoinvointiin oo mitään lääkettä? Jotain apua mikä helpottaisi oloa. Voimia sinne ja todellakin toivotaan että olo alkaisi lähiaikoina helpottamaan. 💗

Mulla on kyllä kanssa sellainen päivä kerrallaan asenne menossa koska tää menkkamainen juilinta voimistunut ja koko ajan täysin sellainen olo että alan vuotaa (vaikka mitään vuotoa ei ole vielä ollut). Varalta oltava siteitä mukana kun jos vuoto alkaisi esim töissä.

Keltalilja
Mä laitan aina siteen kodin ulkopuolelle lähtiessä. Käytän kankaisia, niin ei tule hiivaa tms. niin helposti.

Yritin varata nt-ultraa, järjestelmä ei antanut varata sitä ennen 12+0 viikkoa, vaikka neuvolan mukaan pääsee 11+0 lähtien. Sopivia aikoja alkupäähän oli heikosti, ja ensin varasin 1.4., mutta sitten peruin sen, kun mietin, miksei pääse jo edellisellä viikolla. No, sittenhän se ajanvaraustiketti olikin kadonnut Maisasta kokonaan, eli en pystynytkään enää sen paremmin katsomaan aikoja kuin varaamaan yhtään mitään. Täytyy soittaa neuvolaan huomenna.

Sen sijaan varasin eilen Tukholman-risteilyn meille pienempien lasten kanssa reilun kahden viikon päähän. Pakko saada jotain muutakin ajateltavaa ja odotettavaa...!

• Tykkää
Reactions: eessi ja Hopeanopea
@tikkunekku Tsemppiä kovasti, kuulostaa kyllä hurjalle.. Toivottavasti saat helpostusta tuohon.

@Peyakainen onnea plussasta vaikka varmasti mielessä myllertää! ☺

Nyt taas kotona viikonloppuna ollessa ei ole vuotoa tullut.. Tätä vuotoa oli esikoisestakin pitkälle raskauteen jonka vuoksi en juurikaan töissä ollut. Saa nähdä kuinka tässä käy. Ja tuo huono olo tulee täälä myös jos ruokailuvälit venyy. Närästys nyt jo mukana tässä ja alavatsalla on menkkstuntemuksia.. Vielä olis 2 vkoa varhaisultraan, mutta silti ihan hyvällä mielellä mennään ☺

Mä soittelin äsken neuvolaan, kun mulla on ollut sitä vuotelua nyt parisen viikkoa. Lähinnä kysyäkseni, kun esikoisesta selvisi, että olen rhesus negatiivinen veriryhmältäni enkä muista miltä viikoilta lähtien täytyy ottaa siihen liittyen joku suojausrokote, jos sikiö on eri veriryhmää. Onneksi vasta vk 10 lähtien eli en ole vielä myöhässä. Selvisi kuitenkin, että täällä pyydetään näytille, jos vuotelu on jatkunut yli viikon, eli menen nyt torstaina varoiksi tutkimuksiin.

• Tykkää
Reactions: eessi

Yhteistyössä