Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Mulla on ultra menkkojen mukaan laskettuna 13+1 ja ovulaation/varhaisultran perusteella pari päivää vähemmän. Aikaisemminkin olisi varmaan ollut aikoja tarjolla mutta tuo sattui vapaapäivälle niin ajattelin yhdistää sen muiden keskusta-asioiden hoitoon :)

Terveydenhoitaja myös patisteli varaamaan aikaa hammastarkastukseen, ja sainkin kaupungilta palvelusetelin siihen. Lykkäsin varauksen tekoa, kun ajatus hammaslääkäristä pahoivoivana ei hirveesti houkuttele mutta nyt olo on ollut sen verran parempi, että uskaltauduin varaamaan ajan.
 
Mulla nt ultra 12+5, ja se on ensi viikolla! Olisin kyllä ajatellut että pahoinvointi alkaisi helpottaa jo tässä vaiheessa mutta eipä juurikaan, satunnaisia hyviä päiviä tai hetkiä. Tuntuu että tarttis saada jotain syötävää ainakin tunnin välein ja varsinkin työpäivän aikana vähän väliä tarttis olla jotain puputettavaa että pysyisi paha olo poissa. Onko teillä jotain luottovälipaloja? Mulla jonkin verran hedelmiä mukana mutta kyllä olen jonkun verran paikkaillut myös pikkuleivillä 😄
 
Uhhuh, kun sattui taas tylsä asiakaspalvelija kohdalle, tällä kertaa neuvolan keskitetyssä puhelinpalvelussa. Kun kerroin voivani jo paljon paremmin kuin kahtena edellisenä päivänä, alkoi korostaa, miten koronasta ei voi koskaan tietää, että ehkä vasta kymmenen päivänkin päästä tulee huono käänne. Tämän sanoi vielä myöhemminkin uudelleen "että tiedät sitten, mitä on odotettavissa". Sitten muistutti viiden päivän karanteenista ja kahdesta oireettomasta päivästä. Tarkistaakseni, että olin ymmärtänyt oikein sanoin, että toisessa ohjelapussa luki, että oireettomaksi katsotaan, jos ei ole kuumetta ja muut oireet ovat selvästi helpottamassa. Siihen hän, että "mutta neuvolaan et voi tulla!" Sen hän toisti oikein kovasti ja painokkaasti vielä toistekin, johon sitten sanoi, että eihän minulla ole sinne mitään asiaakaan. "Ai juu, sinulla on tuo seuraava käynti varattu 26.4., TOIVOTTAVASTI OLET SIIHEN MENNESSÄ TERVE JA PÄÄSET TULEMAAN".

Siis oikeasti, kuinka noin tylyjä ihmisiä voi tuolla olla töissä, ihan kuin odottajat eivät olisi tarpeeksi stressaantuneita ja herkkiä muutenkin. Siis viesti oli käytännössä, että odotahan vain, kymmenen päivän päästä olet varmaan huonommassa kunnossa vaikka nyt tuntuisikin paremmalta ja saapa nähdä, oletko terveenä vielä kuukaudenkaan päästä. Mikähän asiantuntija hän nyt sitten oli - miehen työterveyslääkäri sanoi, että viiden päivänä karanteeni, tänä päivänä paluu yhteiskuntaan tapahtuu nopeasti (oireiden mukaan toki).
 
Jatkan vielä edellisestä aiheesta. Viime raskaudessa kaksi vuotta sitten mulle sanottiin joka ikinen kerta tuolta neuvolan keskitetystä puhelinpalvelusta, että en saa mennä neuvolaan, kun mulla kroonistui maaliskuun alussa ollut flunssa niin, että se jatkui vielä kesäkuussakin! Koko yhteiskunta oli suljettu, koko perheemme istui neljän seinän sisällä nuo kuukaudet, emme tavanneet ketään emmekä käyneet missään. Kerran mut testattiinkin noista oireista eikä se ollut koronaa. Allergialääkkeet auttoivat jonkin verran. Mutta tosiaan maaliskuun alusta kesäkuun alkuun joka kerta keskitetystä sanottiin, että ei saa vieläkään mennä neuvolaan. Lopulta mulle soitti - kesäkuussa - omasta neuvolasta hoitaja, joka sanoi, että tule nyt vaan, kyllä voit tulla, vaikka keskitetty kieltää.

Vauva syntyi siis heinäkuussa. Yhden kerran koko kevään aikana lähetettiin joku hoitaja täydessä koronatällingissä tänne kotiin, mutta hän oli ilmeisesti aivan kokematon, ei osannut käyttää doppleria kunnolla eikä mitata sf-mittaa oikein.

Mietin muutaman kerran, kenen olisi ollut vastuu, jos jotain olisi mennyt pieleen raskauden seurannan laiminlyönnin takia. Tällä kertaa aion kyllä vaatia, että tekevät tutkimukset ajallaan, vaikka sitten jossain koronapositiivisten hoitoon tarkoitetussa paikassa, kai sellainenkin on pakko olla olemassa.
 
Mulla on nt-ultra 12+5 varhaisultran mukaan laskettuna. Neuvolassa kirjasi viikot siis varhaisultran mukaan, joten lasken itsekin viikot nyt niin. Ovulaatiosta/hedelmöittymisestä laskettuna on noin 3 päivää enemmän.

@Hellu92 Ei nyt varsinaisia luottovälipaloja mutta olen syönyt mm. muumipatukoita (taatelihedelmä), mehukeittoa, mehujäätä. Ei tietty helpoimpia eväitä 😄

Mulla jatkuu etova olo. Tosi inhottavaa. Välillä oikein toivon, että oksettaisi kunnolla, jotta saisi oksentamalla olon edes hetkeksi paremmaksi. Vaikka eihän se välttämättä niin mene. Ehkä oikeasti haluaisi oksentaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hellu92
Uhhuh, kun sattui taas tylsä asiakaspalvelija kohdalle, tällä kertaa neuvolan keskitetyssä puhelinpalvelussa. Kun kerroin voivani jo paljon paremmin kuin kahtena edellisenä päivänä, alkoi korostaa, miten koronasta ei voi koskaan tietää, että ehkä vasta kymmenen päivänkin päästä tulee huono käänne. Tämän sanoi vielä myöhemminkin uudelleen "että tiedät sitten, mitä on odotettavissa". Sitten muistutti viiden päivän karanteenista ja kahdesta oireettomasta päivästä. Tarkistaakseni, että olin ymmärtänyt oikein sanoin, että toisessa ohjelapussa luki, että oireettomaksi katsotaan, jos ei ole kuumetta ja muut oireet ovat selvästi helpottamassa. Siihen hän, että "mutta neuvolaan et voi tulla!" Sen hän toisti oikein kovasti ja painokkaasti vielä toistekin, johon sitten sanoi, että eihän minulla ole sinne mitään asiaakaan. "Ai juu, sinulla on tuo seuraava käynti varattu 26.4., TOIVOTTAVASTI OLET SIIHEN MENNESSÄ TERVE JA PÄÄSET TULEMAAN".

Siis oikeasti, kuinka noin tylyjä ihmisiä voi tuolla olla töissä, ihan kuin odottajat eivät olisi tarpeeksi stressaantuneita ja herkkiä muutenkin. Siis viesti oli käytännössä, että odotahan vain, kymmenen päivän päästä olet varmaan huonommassa kunnossa vaikka nyt tuntuisikin paremmalta ja saapa nähdä, oletko terveenä vielä kuukaudenkaan päästä. Mikähän asiantuntija hän nyt sitten oli - miehen työterveyslääkäri sanoi, että viiden päivänä karanteeni, tänä päivänä paluu yhteiskuntaan tapahtuu nopeasti (oireiden mukaan toki).

Tosi ärsyttävää puhelinpalvelua. Mua esimerkiksi muutenkin jo ahdistaa joka paikkaan soittamiset ja jos kohdalle sattuu vielä tuommoinen niin ei yhtään auta asiaa 😔 Kunnon paniikkia oikein lietsoo että nyt korona sinut vie... Huh, koita unohtaa tuo päivänpilaaja!
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Tosi ärsyttävää puhelinpalvelua. Mua esimerkiksi muutenkin jo ahdistaa joka paikkaan soittamiset ja jos kohdalle sattuu vielä tuommoinen niin ei yhtään auta asiaa 😔 Kunnon paniikkia oikein lietsoo että nyt korona sinut vie... Huh, koita unohtaa tuo päivänpilaaja!
Mä laitoin Maisan kautta omaan neuvolaan viestiä, jossa kerroin saamistani ohjeista ja sanoin, etten halua enää käydä läpi samanlaista seuraamatonta raskautta kuin viimeksi vaan haluan asiaankuuluvat tutkimukset ajallaan, vaikka sitten jossain muualla, jos politiikka on oikeasti tuo. Kaksi vuotta sitten tilanteen pystyi jotenkin hyväksymään, kun tauti oli paljon tappavampi eikä ollut varmaa tietoa sen kaikista leviämismekanismeista tai esimerkiksi vaikutuksista sikiöön. Mutta nyt, kun lähes kaikki ovat sen jo sairastaneet ja on rokotukset ja muut sekä tiedetään, ettei kukaan sitä ikuisesti tartuta, niin tuntuu lähinnä kiusanteolta.

Mulle tuli sähköpostiin mainos yritykseltä ihanaclothing.com, jossa kerrottiin, että vaatetilauksen yhteydessä saa lipun Lapsimessuille. Itse en nyt ole sinne menossa (ja yritän myös olla ostamatta uusia lastenvaatteita ilman pakottavaa tarvetta :D), mutta ajattelin jakaa vinkin täällä, jos jotain muuta kiinnostaa.

Meidän puolitoistavuotias sairastui toissayönä. On ollut selvästi kuumeinen; kerran olen mitannut ja silloin oli 38.5 eli ei hirveän paha, mutta selvästi kipeä kuitenkin. Hän myös valitti eilen monta kertaa, että "sattuu kurkku" ja piteli kovasti kurkkuaan (joo, hänellä on ihan uskomaton sanavarasto ja kyky käyttää sitä). Kaivoin erittäin pitkästö aikaa tuttipullon esiin ja sain hänet sen avulla juomaan muutaman desin suklaista kaurajuomaa, kun mehut ja vedet eivät oikein ottaneet isompina määrinä mennäkseen. Siinä kohtaa olin iloinen tämän imetyksen jatkamisesta, niin on tuo imemisrefleksi vielä vireessä (vaikka ei hän rinnasta kovin paljon enää saakaan, raskaus tyrehdyttänyt tuotannon). Mulla on lähinnä enää turvotusta naaman limakalvoissa.
 
Vitsit tämä raskaana sairastaminen on kyllä syvältä. Tämä on monelle teistä tietysti tuttua jo aiemmista raskauksista, mutta itsellä esikoinen tulossa, joten eka kerta. Flunssa on onneksi ollut kohtuullisen lievä, joten buranakiellot jne. ei oo niin paljoa haitanneet, mutta tämä nuha... Normaalisti olisin saman tien todennut lähinnä, että hello nenäsuihke, my old friend ja suihkinut tukkoisuuden pois edes jossakin määrin. Nyt sit vaan niistetään, niistetään ja niistetään... Nenäkannu sentään onneksi on, mutta ei se kyllä ihan samalla tavalla toimi.
 
  • Tykkää
Reactions: Pauuu ja merin
Vitsit tämä raskaana sairastaminen on kyllä syvältä. Tämä on monelle teistä tietysti tuttua jo aiemmista raskauksista, mutta itsellä esikoinen tulossa, joten eka kerta. Flunssa on onneksi ollut kohtuullisen lievä, joten buranakiellot jne. ei oo niin paljoa haitanneet, mutta tämä nuha... Normaalisti olisin saman tien todennut lähinnä, että hello nenäsuihke, my old friend ja suihkinut tukkoisuuden pois edes jossakin määrin. Nyt sit vaan niistetään, niistetään ja niistetään... Nenäkannu sentään onneksi on, mutta ei se kyllä ihan samalla tavalla toimi.
I feel you!!! Luit varmaan, mitä kerroin nuhasta ja edellisestä raskaudesta... Se alkoi tavallisesta flunssasta ja kesti kolme kuukautta putkeen. Tätä pelkään nyt tämän koronanuhankin kanssa. Mulla ei ole enää mitään akuutteja oireita eikä nenä ole edes tukossa eikä valu, mutta naaman limakalvot tuntuvat turvonneilta ja tuottavat hiljalleen sellaista paksua limaa, joka pitää välillä niistää pois. Olen nyt yrittänyt olla mahdollisimman paljon pitkälläni ja levossa, jos se jotenkin auttaisi noita limakalvoja rauhoittumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
Positiivisena asiana mainittakoon kohtu oli selvästi kasvanut reilun viikon takaisesta, kun tuossa aamulla tunnustelin. Toivottavasti siellä nyt kasvaa vauvakin eikä pelkkä istukka. Sinänsä maha on mielestäni vähemmän näkyvissä kuin edellisessä raskaudessa, mutta mulla on kyllä mennyt painokin alaspäin, ensin pahoinvoinnin ja sitten siihen lisättynä sairasteluun liittyvän ruokahaluttomuuden takia.

On kyllä todella jännittävää mennä sinne nt-ultraan. Aika olisi reilun viikon päästä, mutta saa nähdä, miten sen kanssa nyt käy ja missä se tehdään, jos niillä oikeasti on noin tiukka linja kuin mitä se synkkä puhelinneuvolatäti mulle esitti. Odotan edelleen oman neuvolan yhteydenottoa aiheesta.
 
Positiivisena asiana mainittakoon kohtu oli selvästi kasvanut reilun viikon takaisesta, kun tuossa aamulla tunnustelin. Toivottavasti siellä nyt kasvaa vauvakin eikä pelkkä istukka. Sinänsä maha on mielestäni vähemmän näkyvissä kuin edellisessä raskaudessa, mutta mulla on kyllä mennyt painokin alaspäin, ensin pahoinvoinnin ja sitten siihen lisättynä sairasteluun liittyvän ruokahaluttomuuden takia.

On kyllä todella jännittävää mennä sinne nt-ultraan. Aika olisi reilun viikon päästä, mutta saa nähdä, miten sen kanssa nyt käy ja missä se tehdään, jos niillä oikeasti on noin tiukka linja kuin mitä se synkkä puhelinneuvolatäti mulle esitti. Odotan edelleen oman neuvolan yhteydenottoa aiheesta.
Mä kyllä sinuna ihan vaan menisin sinne neuvolaan ja ultraan kyselemättä sen enempiä - ellet toki ole jostain syystä edelleen jotenkin tosi kipeä. Koronaviruksen erittyminen loppuu kyllä tuossa parissa viikossa aivan varmasti ja sulla on joka tapauksessa maski. Jos on jotain pientä nuhan ripettä jäljellä, niin ei sitä kukaan huomaa, eikä siitä ole mitään vaaraa kenellekään sen maskin kanssa.

Ootko kokeillu nenäkannua limakalvoille? Mulla se auttaa - myös allergiaoireisiin, mitä mulla on alkanut vähitellen niin ikään tulla. Onneksi allergialääkkeet on raskaanakin ok, muuten tulisi kyllä aivan todella vaikea kevät.
 
  • Tykkää
Reactions: merin ja Pauuu
Mitäs teille kuuluu?

Täällä lähinnä odotellaan loppujenkin flunssanrippeiden, eli nuhan, parantumista ja ensi viikolla koittavaa nt-ultraa. Kerroin töissä esihenkilölle maanantaina, kun tuli vähän tarjottimella sopiva hetki sopivassa keskustelussa ja hän otti kyllä asian ihan tosi hyvin. Mun sijaistaminen ei oo ihan yksinkertaisin mahdollisin kuvio, joten halusin nyt ajoissa sanoa, että ehditään miettiä kunnolla kuviot kuntoon, kun kesä kuitenkin tulee tuohon väliin.

Olo on pysynyt onneksi muuten tosi hyvänä, mitä nyt keho muistuttelee itsestään, jos meinaa vanhasta tottumuksesta ruokavälit venähtää liian pitkiksi. Lisäksi on vaivakseni saapunut pieni, mutta sitäkin ärsyttävämpi "oire". Mun nännit, erityisesti toinen, kutisee aivan vimmatusti koko ajan. Tuntuu, että mikään rasvaaminen ja liivien vaihtaminen ei auta, eikä sitä oikein voi koko ajan rapsuttaakaan - menee kiusalliseksi Teamsissa :D
 
Täällä olot on edelleen aika vaihtelevia, ja tällä viikolla väsymyskin on vähän palaillut vaikka viime viikko meni jo ilman päiväunia. Huomaan kaipaavani treenaamista.

Ekat labratulokset tuli, muut arvot ihan kohdallaan mutta hemoglobiini nyt jo ihan viitearvojen alareunassa. Mulla toisaalta on historiaa surkeiden rauta-arvojen kanssa joten oon koko ajan olettanutkin että rautakuurit kuuluu osaksi mun raskautta :D

Sitten vielä tässä pohdin sellaista, josko uskaltaisin lähteä pääsiäisen jälkeisellä lomaviikollani ihan ulkomaille asti reissuun. Koronatilanne lienee kaikkialla yhtä huono ja perillä olisin lähinnä perheen parissa mutta lentämisen riskiä tässä lähinnä mietin.
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
Täällä olot on edelleen aika vaihtelevia, ja tällä viikolla väsymyskin on vähän palaillut vaikka viime viikko meni jo ilman päiväunia. Huomaan kaipaavani treenaamista.

Ekat labratulokset tuli, muut arvot ihan kohdallaan mutta hemoglobiini nyt jo ihan viitearvojen alareunassa. Mulla toisaalta on historiaa surkeiden rauta-arvojen kanssa joten oon koko ajan olettanutkin että rautakuurit kuuluu osaksi mun raskautta

Sitten vielä tässä pohdin sellaista, josko uskaltaisin lähteä pääsiäisen jälkeisellä lomaviikollani ihan ulkomaille asti reissuun. Koronatilanne lienee kaikkialla yhtä huono ja perillä olisin lähinnä perheen parissa mutta lentämisen riskiä tässä lähinnä mietin.
Mä oon lähdössä toukokuun alussa reissuun USA:han ja mulle ainakin on kaikki tähän mennessä sanonut että on ihan ok matkustaa. Itse ajattelin hommata kunnon tukisukat lennolle ja tietysti vakuutukset pitää katsoa että kattaa hyvin kaiken jos vaikka matkalla sairastuu koronaan :)
 
Mä oon lähdössä toukokuun alussa reissuun USA:han ja mulle ainakin on kaikki tähän mennessä sanonut että on ihan ok matkustaa. Itse ajattelin hommata kunnon tukisukat lennolle ja tietysti vakuutukset pitää katsoa että kattaa hyvin kaiken jos vaikka matkalla sairastuu koronaan
Joo, enemmän mietin lentoa just koronan kautta. Joulureissulla altistuttiin reissukaverin kanssa molemmat lennolla ja mä selvisin ilman tartuntaa, kaveri ei. Mutta se onkin varmaan pahimman riskin tilanne koko reissulla kun muuten oleillaan pääosin perheen luona käytönnössä maaseudulla :D Vakuutukset vaan kuntoon niin enköhän mäkin uskaltaudu reissuun :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikka89
Joo, enemmän mietin lentoa just koronan kautta. Joulureissulla altistuttiin reissukaverin kanssa molemmat lennolla ja mä selvisin ilman tartuntaa, kaveri ei. Mutta se onkin varmaan pahimman riskin tilanne koko reissulla kun muuten oleillaan pääosin perheen luona käytönnössä maaseudulla Vakuutukset vaan kuntoon niin enköhän mäkin uskaltaudu reissuun
Mä luulen, että ainakin tällä hetkellä tilanne lienee se, että koronan voi saada ihan mistä vaan. Kaupasta, bussista, töistä, tuttavilta... eikä lento siten muodosta kauheasti sen kummempaa riskiä kuin muutkaan tilanteet. Toki ulkomailla sairastaminen on kurjaa, jos niin pääsisi käymään.

Mä oon kyllä kans lähdössä reissuun ja piti lähteä viime viikollakin, mutta tulin kipeäksi. Tukisukat jalkaan ja riittävästi liikettä lennon aikana vaan plus matkavakuutus kuntoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Pauuu
Moi!

Mä voisin edelleen nukkua kellon ympäri... Ihan kauhea uupumus.

Mahtavaa, että uskallatte suunnitella ulkomaanmatkoja! Meidänkin piti mennä pidemmälle perheen kanssa toukokuussa, mutta kyseisessä maassa on pakko tehdä kaikille koronatesti maahan tullessa. Todennäköisyys sille, että joku kuudesta perheenjäsenestä saisi positiivisen tuloksen ei ole lainkaan pieni, ja siitä seuraisi karanteeni kaikille, paluulentojen siirto jne. Ei siis auta kuin odotella tulevia vuosia. Ruotsiin sentään yritämme päästä nyt keväällä.

Kannattaa muuten katsoa matkavakuutuksen ehdot tarkkaan. Asuimme ulkomailla esikoista odottaessa, mutta sillä tavalla tilapäisesti, että matkavakuutus oli voimassa. Mutta yksikään matkavakuutuksen tarjoaja ei tarjonnut vakuutusta, joka olisi korvannut mitään raskauteen tai synnytykseen liittyvää. Hieman jännää oli siis. Onneksi oltiin silloin nuoria ja rohkeita... Ja tietysti näin alkuraskaudessa harvoin mitään tapahtuu, johon hoitoa tarvittaisiinkaan.
 
Viimeksi muokattu:
MItä te ihmiset muuten pidätte päällänne? Mun kaikki vatsan peittävät vaatteet on tummia säkkejä, joita ei nyt enää keväällä viitsisi pitää. Laitoin tänään töihin keväisemmän sävyisen löysän paidan ja sen kanssa lyhyen vaalean "takin" (edestä auki), ja ajattelin yhdistelmän häivyttävän mahan alemman paidan kuvioinnilla ja sillä, että yläosaan tulee ylimääräistä ryhtiä. Mutta kyllä vaan alkaa maha olla iltapäivällä jo niin selvästi näkyvillä, että ei tämäkään toimi. Äitiyshousuihin en ole vielä siirtynyt, mutta mulla on yhdet normaalit housut, joiden vyötärö on sellainen 15 cm leveä resori, niin niitä olen toistaiseksi käyttänyt. Yksivuotiaskin kävi äsken taputtamassa mun mahaa ja sanoi "maito, maito"! Hän vissiin sekoitti sen tuohon hieman ylempään kehonosaan, joka yleensä on ollut se pyöreämpi ja jolta suunnalta se maito tulee. :ROFLMAO:

Toki, jos toivotte ihmisten huomaavan raskauden, niin eipä siinä sitten mitään miettimistä (mä ainakin toivoin sitä kovasti ekassa raskaudessa), mutta mulla on nyt ensinnäkin töissä todella monta painavaa syytä sille, ettei raskauden olisi hyvä tulla vielä tietoon. Todennäköisesti jatkan osittain töitä äitiyslomallakin, kuten tähänkin asti, joten työnantajan ei pitäisi joutua hirveään pulaankaan. Toisaalta olen kyllä leikitellyt silläkin ajatuksella, että mitä jos olisin tämän yhden kerran ihan kokonaan, täysin, äitiyslomalla - kolme viimeistä äitiyslomaa mennyt niin, että olen ollut osittain töissä. Mutta sitä nyt ehtii vielä miettiä. Jos mua pitää sijaistaa ihan kokonaan, niin silloin työnantaja kyllä on pahemmassa kuin pulassa.

Yksityiselämässä taas pelottaa ihmisten kommentit viidennestä lapsesta, kun neljännen raskauden vastaanottokaan ei ollut enää yksinomaan positiivinen. Tuntuu, että jaksaisin ne paremmin sitten, kun voisin itsekin paremmin - olettaen, että tämä pahoinvointi joskus loppuu. Ja kun raskaus on mahdollisimman pitkällä ja tuntuu itsellekin konkreettisemmalta ja lapset ovat tottuneet ajatukseen jne. jne. Toisaalta tänään oli aika symppistä, kun yhdelle miespuoliselle asiakkaalle selvisi tahattomasti (korona)kuulumisia vaihtaessa, että mulla on neljä lasta - hän suhtautui tosi ihalievasti ja sanoi, että niin hänenkin pitäisi, kaverinsa oli juuri tänään saanut kolmannen lapsen, se on niin hienoa...
 
MItä te ihmiset muuten pidätte päällänne? Mun kaikki vatsan peittävät vaatteet on tummia säkkejä, joita ei nyt enää keväällä viitsisi pitää. Laitoin tänään töihin keväisemmän sävyisen löysän paidan ja sen kanssa lyhyen vaalean "takin" (edestä auki), ja ajattelin yhdistelmän häivyttävän mahan alemman paidan kuvioinnilla ja sillä, että yläosaan tulee ylimääräistä ryhtiä. Mutta kyllä vaan alkaa maha olla iltapäivällä jo niin selvästi näkyvillä, että ei tämäkään toimi. Äitiyshousuihin en ole vielä siirtynyt, mutta mulla on yhdet normaalit housut, joiden vyötärö on sellainen 15 cm leveä resori, niin niitä olen toistaiseksi käyttänyt. Yksivuotiaskin kävi äsken taputtamassa mun mahaa ja sanoi "maito, maito"! Hän vissiin sekoitti sen tuohon hieman ylempään kehonosaan, joka yleensä on ollut se pyöreämpi ja jolta suunnalta se maito tulee.
Mun maha näyttää enimmäkseen sellaiselta "viikonlopun herkut turvottaa" ja vasta iltaa kohden alkaa muodoltaan muistuttaa raskausvatsaa. Tiukimmat vatsalle osuvat treenitrikoot tuntuivat kyllä jo vähän ikäviltä päällä. Oon muutenkin mekkotyttö joten ihan tyytyväisenä pukeudun tummiin säkkeihini ja sukkiksiin :D Ylipäätään oon aatellu nyt ainakin kevään ja varmaan kesällekin pärjätä väljillä mekoilla, joita jo löytyy. Ekana ostettavaksi tulee varmaan vatsan kanssa sopivat sukkahousut ja treenitrikoot. Oon koronan aikana hoikistunut jonkun verran joten kaapissa on muutamia tän hetkistä normikokoa isompiakin vaatteita niin ihan heti ei pitäisi alkaa puristaa.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Kuulostaa @Kahdeksi hyvältä! Hahaa, mulla olisi yhdet äitiyssukkikset avaamattomassa paketissa, jotka ostin esikoista odottaessa. Eipä ole vaan koskaan tullut käyttöä. Ylipäätään en viitsisi mitään äitiysvaatteita ostaa, kun ei ole kaapissa tilaa. Mutta pelkään, että jotain on pakko hommata, kun edelliset on mitoitettu niin, että keskiraskauden vaatteet ovat talvi- ja loppuraskauden kesävaatteita, enkä nyt viitsisi kevättä ja kesää painella tummissa farkuissa ja just niissö tummissa neulesäkeissä. ;) Yhdet äitiyskesäleggarit meni viimeksi synnytyksessä roskiin, kun en kerennyt vaihtaa sairaalan vaatteisiin, ennen kuin vauva syntyi, ja niihin tuli sit vähän sitä kaikkea...
 
vierailija
Älytön miettiminen välillä miten saan mähän pidettyä piilossa. Ei olla kerrottu vielä kenellekkään, eikä olla vielä pitkään aikaan kertomassakaan.😅 Tänään tuli täyteen 12 viikkoa. Pieni huokaus, mutta jännittää silti. Melkein vielä pari viikkoa ultraan.. Eikä neuvolassa saatu kuulumaan sydänääniä. (10+3)
Jännittää tuleva ultra.
 
Vierailija
Meillä ainakin tuli ensi tiistain ultraan muistutusviesti tänään ja tosiaan HUS:n sivujen mukaan pyörivät normaalisti.

Me ollaan nyt itse asiassa reissussa pitkä ja on ollu tosi vapauttavaa, kun täällä ei tarvii piilotella pitkin päivää turpoavaa vatsaa 😅 Joka toki alkaa aamuisinkin olla jo snadisti isompi kuin aiemmin, mutta turvotuksen myötä illalla ollaan jo ihan ”tukevasti raskaana” ainakin ulkonäön perusteella. Myös aurinko ja keväinen lämpö on kyllä tehnyt tosi hyvää. Vaikka aika mun ehdoilla on menty, eli ajoissa nukkumaan ja ajoissa aamupalalle.

mä ostin jo joku aika sit parit mammafarkut, lähinnä kyllä vapaa-ajan käyttöön, kun tämän turvotuksen kanssa omat farkut varsinkin on ihan mahdottomat aamun tuntien jälkeen. Muuten meen mekoilla vaan, väljemmät mallisilla.. Käytän normaalistikin vain Heist-merkin sukkahousuja ja ne on osoittautuneet täydellisen toimivaksi myös tän mahan/turvotuksen kanssa. Niissä tollanen joustava leveä resori vyötäröllä siis.

Eilen alkoi 13. raskausviikko, joten jos vaan tiistaina ultrassa kaikki hyvin, niin nyt voi jo vähän ehkä huoahtaa.

-Mamarski, en jaksa kirjautua kännykällä 😁
 

Yhteistyössä