Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Keskenmeno, tyhjenee itsestään....muuten kaikki näytti hyvältä.

Nyt vahva tunne siitä että, ehkä meidän yritykset oli tässä, toinen keskenmeno vuoden sisällä....

Ehkä pitäisi vaan tyytyä mitä meillä jo on..

Toivon kaikille hyvää raskautta ja toivon että teillä menee kaikki hyvin
Voi että, hirmu paljon tsemppiä ja voimia.
Ymmärrän hyvin tuon fiiliksen. Itselläni myös takana kaksi perättäistä keskenmenoa ja saman vuoden sisällä.
 
Keskenmeno, tyhjenee itsestään....muuten kaikki näytti hyvältä.

Nyt vahva tunne siitä että, ehkä meidän yritykset oli tässä, toinen keskenmeno vuoden sisällä....

Ehkä pitäisi vaan tyytyä mitä meillä jo on..

Toivon kaikille hyvää raskautta ja toivon että teillä menee kaikki hyvin
Onpa tosi kurjaa kuulla. Paljon voimia ja jaksamista teille <3
 
Keskenmeno, tyhjenee itsestään....muuten kaikki näytti hyvältä.

Nyt vahva tunne siitä että, ehkä meidän yritykset oli tässä, toinen keskenmeno vuoden sisällä....

Ehkä pitäisi vaan tyytyä mitä meillä jo on..

Toivon kaikille hyvää raskautta ja toivon että teillä menee kaikki hyvin
Voimia sinne kovasti! Katsotte ajan kanssa sitten, miltä alkaa tuntua. Ehkä aika ei ole vielä oikea tms. Sain itsekin kaksi keskenmenoa vuoden sisään ekojen lasten välissä, mutta sen jälkeen alkoikin kaikki mennä taas hyvin. Tsemppiä!
 
Täällä kroppa antoi ristiriitaisia viestejä eilen. Alkoi tulla vaaleanruskehtavaa vuotoa, ja vaikka periaatteessa se väri yleensö on hyvä merkki, niin äkkiäkös se voi muuttua. Samaan aikaan oli niin paha olo, että joka asia oksetti enkä pystynyt edes tänne kirjoittamaan, kun kännykänkin katsominen teki pahaa. Vuoto vaikutti kuitenkin rauhoittuvan, yöllä vessassa käydessäni tuli enää vähän väriä paperiin. Täytyy seurailla. Mutta onpa ihanaa, kun nyt aamulla on taas "pää selvä" edes vähän aikaa! Joskin eilen illalla se pahoinvointikin tuntui siinä tilanteessa omalla tavallaan hyvältä.
 
Toivottavasti @merin vuoto loppui!

Mä jouduin tänään luovuttamaan ja kävin ostamassa äitiysfarkut. Tuntui ihan "huijarilta" tehdä se jo viikolla 10, vielähän voi tapahtua vaikka mitä. Mutta en saa enää yksiä lukuun ottamatta mitään omia farkkuja jalkaan ilman, että ne painaa todella epämiellyttävästi ja ne yhdetkin on iltaa kohden tosi tukalat. Tuntui myös tyhmältä idealta ostaa isompia tavallisia housuja, joten tällä nyt mennään. Muuten olo on onneksi nyt 10. viikon alettua vähän parantunut. Aamuisin ei kannata nousta syömättä ylös sängystä, mutta paha olo ei enää vaivaa koko päivää, mikä on aika ihanaa ja ruokaakin saan alas tosi hyvin. Toivotaan, että pysyy näin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pauuu ja merin
Toivottavasti @merin vuoto loppui!

Mä jouduin tänään luovuttamaan ja kävin ostamassa äitiysfarkut. Tuntui ihan "huijarilta" tehdä se jo viikolla 10, vielähän voi tapahtua vaikka mitä. Mutta en saa enää yksiä lukuun ottamatta mitään omia farkkuja jalkaan ilman, että ne painaa todella epämiellyttävästi ja ne yhdetkin on iltaa kohden tosi tukalat. Tuntui myös tyhmältä idealta ostaa isompia tavallisia housuja, joten tällä nyt mennään. Muuten olo on onneksi nyt 10. viikon alettua vähän parantunut. Aamuisin ei kannata nousta syömättä ylös sängystä, mutta paha olo ei enää vaivaa koko päivää, mikä on aika ihanaa ja ruokaakin saan alas tosi hyvin. Toivotaan, että pysyy näin.
Kuulostaa ihanalta! Mun ei tee mieli syödä puolenpäivän jälkeen enää yhtään mitään, kun joka asiasta tulee ällöttävä jälkiolo. En tiedä, kauanko raskaana oleva ja imettävä ihminen pärjää erilaisilla puuroilla...

Vuoto onneksi loppui ja hiivakin on vähentynyt. On jopa tullut jonkun kerran ihan löysää valkoista valkovuotoa, jee.

Tein aikamoisen mokan viikonloppuna: kävimme mökillä ja huonovointisena perjantaina pakkasin jotain ruokia ihan autopilotilla mukaan. Kauhukseni huomasin lauantaina ottaneeni pakastimesta valkosipuligrillimakkaroita.

Pakkohan ne sitten oli grillata. Itse en niitä syönyt, mutta se lemu, joka muusta perheestä lähti sen jälkeen, osasta vielä tänäänkin...:sick::eek::sick::eek:
 
Hyvä merin että vuoto loppui! Tosta ruokavaliosta raskaus sekä imetysaikana, mulle kyllä maistuu ruoka (tuntuu että vain syödessä huono olo pysyy poissa..) mutta harmittaa kun mistään ei saa tietoa kuinka syödä kun on raskaana JA imettää. Vain erikseen, mutta nämä yhdessä, niin varmaan tarvisi vielä enemmän kiinnittää huomiota? Toivon saavani neuvolassa tähän vastausta.

Tuntuuko kellään muulla että voisi olla kaksoset tulossa? Mulla oli alussa semmoisia ovistuntemuksia sekä oikealla että vasemmalla ja nyt alkoi pahoinvointi aiemmin kuin esikoisesta että epäilen että joko tyttö tai kaksoset tulossa :D Ylihuomenna varhaisultra!
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Uuh, mä en tiedä muuta kuin että iltaimetyksen jälkeen iskee aina kauhea nälkä, mutta pahan olon takia on vaikea syödä mitään enkä myöskään haluaisi syödä niin myöhään, ettei tarvitsisi herätä yöllä vessaan...

Kävin äsken vaa'alla, paino on pudonnut kilon vajaassa viikossa. Paitsi, että paha olo estää syömästä, vatsa tuntuu tulevan täyteen jo tosi vähästä enkä meinaisi millään jaksaa annosta loppuun, vaikka jo lähtökohtaisestikin yritän ottaa pienempiä annoksia.

Huomaan myös, että mulla on todella voimakkaat mielialan vaihtelut aamun ja illan välillä. Aamulla elämä tuntuu helpolta ja suunnittelen kaikenlaista, kun taas illalla tekisi vain mieli käpertyä jonnekin yksin itkemään ja on todella vaikea ymmärtää aamuisia ajatuksiaan... Ja aamulla taas päin vastoin!
 
Nykyisin taitaa onneksi olla sen verran tietämystä, ettei imetyksen lopetusta suositella. Eri asia tietenkin jos alkaa tulla supistuksia, silloin imetystä ei suositella jatkettavan.
Mulle nimenomaan sanottiin neuvolasta, että saa jatkaa ihan rauhassa. Itsellä ei ole imetys ikinä aiheuttanut supistuksia; sen sijaan liian täysi rakko tekee niitä ja saman muistan myös viime raskaudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: ISLI
@merin toivottavasti saat syötyä pian paremmin <3 epämukavaa tuommoinen :( ihanaa kun sulle sanottiin että ihan rauhassa saa jatkaa imetystä!
Mielialan vaihtelut kuulostaa tutulta! mun muistaakseni niitä ei ollut esikoista odottaessa, tai sitten elämä oli niin leppoisaa kun ei tarvinnut taaperoa vahtia (kaikella rakkaudella<3) että omia mielialojakin ehti hoitaa paremmin... :D välillä tuntuu että on ihan masentunut ja sitten taas iloinen. ja just tuo että haluaa vaan piiloutua johonkin yksin ihan rauhassa!
 
Me oltiin viime viikolla alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Vähän jäi paska fiilis kun sikiö ei vastannut kokoa ja kuulemma heikko syke. Ennusti että menee kesken. Soittelin sitten neuvolaan ja kysyin että miten jatkossa ja että mitä sieltä oltiin mieltä. Siellä oli se kanta että kaikki hyvin jos ei vuotoa tai kipuja. Ihmettelivät heikon sykkeen kommenttia ja totes et aina se on alussa heikko ja totesivat että heitot voi olla ihan normaaleita. Ylihuomenna on neuvola ja siellä sit yritän kysellä jos pääsis ultraan varmistaa viikot ja että kaikki ois Ok. Pahoinvointi on nyt muuttanut suuntaansa tässä lähipäivinä ja oon jo aamusta saakka voinut pahoin 🤢 töissä tää on erityisen ärsyttävää kun tuntuu että menee toimintakyky ihan nolliin 😱
 
Me oltiin viime viikolla alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Vähän jäi paska fiilis kun sikiö ei vastannut kokoa ja kuulemma heikko syke. Ennusti että menee kesken. Soittelin sitten neuvolaan ja kysyin että miten jatkossa ja että mitä sieltä oltiin mieltä. Siellä oli se kanta että kaikki hyvin jos ei vuotoa tai kipuja. Ihmettelivät heikon sykkeen kommenttia ja totes et aina se on alussa heikko ja totesivat että heitot voi olla ihan normaaleita. Ylihuomenna on neuvola ja siellä sit yritän kysellä jos pääsis ultraan varmistaa viikot ja että kaikki ois Ok. Pahoinvointi on nyt muuttanut suuntaansa tässä lähipäivinä ja oon jo aamusta saakka voinut pahoin töissä tää on erityisen ärsyttävää kun tuntuu että menee toimintakyky ihan nolliin
Otan NIIN osaa tuon pahoinvoinnin suhteen! Mä olen tänään taas ollut iltapäivästä asti ihan toimintakyvytön, maannut sängyssä ja sohvalla kaikki hetket, mitä olen pystynyt. Viimeviikkoisen flunssan jäänteet kelpaavat selitykseksi pienemmille, mutta kohta on pakko tsempata ja nousta edes istumaan, kun teini tulee harrastuksistaan.

Kuvittelen jo säännöllisesti tuntevani pieniä hipaisuja tuolla kohdussa. Kai sen on pakko olla mielikuvitusta tai jotain lihasmuistia vanhoista raskauksista... Ellei sitten tämä raskaus olekin hieman oletettua pidemmällä. Aiemmin olen tuntenut liikkeitä varmuudella rv 11 lähtien.

Jos sulla @Selis on pahoinvointi noin yltynyt, niin eiköhän se ole ihan hyvä merkki. Ammattilaisetkin ovat mulle monesti niin sanoneet, vaikkei vissiin ihan virallista tiedettä olekaan.

Mun pitäisi huomenna taas vääntäytyä töihin flunssan suoman lepotauon jäljiltä. PCR-testi tosiaan oli nega. Vähän tuntuu vielä oudolla tavalla ikävältä naamassa, ihan kuin jotain otsaontelontulehdusta tekisi, mutta kun räkää ei ole käytännössä ollutkaan lainkaan, niin veikkaan, että on jotain yleistä limakalvojen ärsyyntymistä raskauteenkin liittyen.
 
Mulla pahoinvointi hieman seilaa mutta edelleen on jokapäiväistä. Nälkä on kasvanut vaan entisestään! Mutta ei nappaa mikään ruoka! Kyllästyttää jo ainainen puuro ja mehujää. Saisinpa pian ruokahaluni takaisin! Tällä viikolla on ollut myös vatsajomotuksia enempi. Josko se kohtu nyt kasvaa.
 
Mullakin pahoinvointi vaihtelee ja syöminen aiheuttaa vähän päänvaivaa kun mitään ei tee mieli eikä ruoan ajattelu tai varsinkaan laitto oikein houkuttele. Valmiiseen pöytään meno onnistuu ja olo pysyy hetken hyvänä kun saa syötyä kunnolla. Testatusti myös karkit maistui :D Eilen oli kyllä poikkeuksellisen hyvä päivä, ja sen kunniaksi kävin tekemässä ekan pienen treenin kai neljään viikkoon. Pieni toivo siis elää että suunta olisi ylöspäin!

Täällä on myös koettu jonkinlaisia vatsajomotuksia, ja aivastaessa tuntui alavatsalla hassulta. Iltaisin vatsa saa jo selkeästi raskausvatsan muotoa, muuten onneksi pysyy aika näkymättömissä. Nt-ultraan neljä viikkoa, mutta esim töissä en kyllä oo ajatellut kertoa vielä piiiitkään aikaan.
 
Mullakin pahoinvointi vaihtelee ja syöminen aiheuttaa vähän päänvaivaa kun mitään ei tee mieli eikä ruoan ajattelu tai varsinkaan laitto oikein houkuttele. Valmiiseen pöytään meno onnistuu ja olo pysyy hetken hyvänä kun saa syötyä kunnolla. Testatusti myös karkit maistui Eilen oli kyllä poikkeuksellisen hyvä päivä, ja sen kunniaksi kävin tekemässä ekan pienen treenin kai neljään viikkoon. Pieni toivo siis elää että suunta olisi ylöspäin!

Täällä on myös koettu jonkinlaisia vatsajomotuksia, ja aivastaessa tuntui alavatsalla hassulta. Iltaisin vatsa saa jo selkeästi raskausvatsan muotoa, muuten onneksi pysyy aika näkymättömissä. Nt-ultraan neljä viikkoa, mutta esim töissä en kyllä oo ajatellut kertoa vielä piiiitkään aikaan.
Täällä ihan sama juttu, että aamuisin maha on käytännössä olematon - tai näyttää ehkä siltä, että pari jätskiä on liikaa tullut syötyä. Päivän mittaa kuitenkin päädytään tilanteeseen, jossa illalla ollaan mahan perusteella kutakuinkin 6. kuulla :D Mutta ehkä tää on ihan hyvää treeniä vatsaan totuttelussa, kun se toistaiseksi aina katoaa yön yli.

Olo on täällä onneksi säilynyt parempana, kun menneinä viikkoina. Huonoa oloa on etenkin aamupäivisin, mutta oon kuitenkin vallan toimintakykyinen ja pystyn syömään. Nukkuminenkin edelleen onnistuu, vaikka pahimmillaan oon noussut sängystä viittäkin kertaa vessaan sinne menon ja heräämisen välillä. Rinnat on oudosti erityisen kipeät öisin, mistä lie johtuu..

Me mennään perjantaina vielä uudemman kerran varhaisultraan. Eihän se mitään auta, mutta jotenkin tammikuun km:n jälkeen päätin, että maksan ihan mielelläni mielenrauhasta nyt tässä vaiheess. Ja eihän tässä sinne huhtikuun alkuun ja nt-ultraankaan enää pitkä aika ole.
 
Käytiin eilen nt-ultrassa ja ihana pieni viikkoja vastaava tyyppi siellä heilu :love:tuli jotenkin todella seesteinen olo sen jälkeen, vaikka varhaisultrassakin käytiin, mutta nyt kun ollaan tässä vaiheessa ja näki että kaikki on hyvin niin pystyy vähän päästää irti huolesta ja stressistä. Ja pahoinvointikin on helpottamaan päin (toivottavasti), pariin päivään ei oo oksu lentäny vaikka muuten on ollut etova olo.
 

Yhteistyössä