Eikös tuosta rokotteesta oo puhuttu et raskaana olevia ei rokoteta eikä raskautta suositella pariin kuukauteen rokotteen ottamisen jälkeen Paitsi jos raskaana oleva on suuressa vakavan koronataudin riskissä perussairauden tai työn vuoksi, voidaan rokottaa, jos itse niin toivoo.Täällä nyt 4+4 ja kovasti mietityttäny tuo korona rokote. Ensimmäisen rokotteenhan ehdin jo ottaa, kun ei tämä raskaus nyt ihan vielä ollut suunnitelmissa, vaan vasta keväällä parin viikon päästä olis se tehoste rokotuksen aika.. työkavereista osa kärsiny kovasta kuumehorkasta ja lihaskivuista, osalle ei ole tullut mitään. Kuumeisesti itse lukenut eri lähteistä raskaudesta ja koronarokotteesta, kun en nyt tiedä miten tekis. Toisaalta raskaana sairastettava korona voi olla tosi raju, että pienempi paha kai se rokote olisi Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia? Kuitenkin työskentelen tuolla etulinjan edessä vieläpä, meidän potilaista kun ei voi tietää onko sairastuneita kyseiseen tautiin vai ei, joten senkin puolesta rokote olisi järkevä ottaa loppuun
Näin mäkin luin, varmaan totaalieristäytyminen edessä hetkeksi. Pelottaako ketään tämä?Eikös tuosta rokotteesta oo puhuttu et raskaana olevia ei rokoteta eikä raskautta suositella pariin kuukauteen rokotteen ottamisen jälkeen Paitsi jos raskaana oleva on suuressa vakavan koronataudin riskissä perussairauden tai työn vuoksi, voidaan rokottaa, jos itse niin toivoo.
Missä olet töissä? Miten meinaat toimia töissä ja koronan kanssa? Varhaiskasvatusta ei suositella ollenkaan, se taitaakin olla perusteltu syy erityisäiriysrahalle. Samoin korona potilaiden kanssa työskentelevät, jos työnantajalla ei ole tarjota muuta työtä.Täällä nyt 4+4 ja kovasti mietityttäny tuo korona rokote. Ensimmäisen rokotteenhan ehdin jo ottaa, kun ei tämä raskaus nyt ihan vielä ollut suunnitelmissa, vaan vasta keväällä parin viikon päästä olis se tehoste rokotuksen aika.. työkavereista osa kärsiny kovasta kuumehorkasta ja lihaskivuista, osalle ei ole tullut mitään. Kuumeisesti itse lukenut eri lähteistä raskaudesta ja koronarokotteesta, kun en nyt tiedä miten tekis. Toisaalta raskaana sairastettava korona voi olla tosi raju, että pienempi paha kai se rokote olisi Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia? Kuitenkin työskentelen tuolla etulinjan edessä vieläpä, meidän potilaista kun ei voi tietää onko sairastuneita kyseiseen tautiin vai ei, joten senkin puolesta rokote olisi järkevä ottaa loppuun
Mua ainaki kiinnostaa!!Olisiko joku halukas tulemaan WhatsApp ryhmään ku minulla ei tuota facebookkia ole enää??
Rekisteröidyin ni laitan sulle viestiä jos onnistunMua ainaki kiinnostaa!!
Olen töissä ensihoidossa, suojia kyllä käytetään päivittäin. Sen verran hiljaisempi paikka, missä työskentelen, että suoraa korona vaaraa ei juuri nyt ole, eri asia sitten jos lähtee kiihtymään. Erityisäitiysrahaan en ole oikeutettu työn puolesta. Sen parempaa korvaavaa työtä tuskin löytyy sairaalan sisältä... Juuri työn luonteen huomioon ottaen rokote olisi kuitenkin hyvä ottaa.Missä olet töissä? Miten meinaat toimia töissä ja koronan kanssa? Varhaiskasvatusta ei suositella ollenkaan, se taitaakin olla perusteltu syy erityisäiriysrahalle. Samoin korona potilaiden kanssa työskentelevät, jos työnantajalla ei ole tarjota muuta työtä.
Mä olen vasta palaamassa esikoisen jäljiltä töihin. Kerkeän pätkän olla ennen uutta. Meinasin juuri päikkyä, kunnes selvisi ettei sinne suositella mennä töihin. Tällä hetkellä olisin menossa ensin auttamaan korona rokotuksissa ja sitten tk luukulla. Lie onko se sitten päiväkotia parempi, mutta näin työterveyslaitos suositteli toimimaan
Meillä ei työterveys edes suostunut rokottamaan nyt kun olen raskaana.Olen töissä ensihoidossa, suojia kyllä käytetään päivittäin. Sen verran hiljaisempi paikka, missä työskentelen, että suoraa korona vaaraa ei juuri nyt ole, eri asia sitten jos lähtee kiihtymään. Erityisäitiysrahaan en ole oikeutettu työn puolesta. Sen parempaa korvaavaa työtä tuskin löytyy sairaalan sisältä... Juuri työn luonteen huomioon ottaen rokote olisi kuitenkin hyvä ottaa.
Oon nyt lukenu paljon tosta rokotteesta, lähinnä enkunkielisiä artikkeleita, ja kaikki puoltaa sitä, ettei pitäis olla haittaa sikiölle, mutta kun ei ole testattu tai ainakaan testaustuloksia ei ole julkistettu. Kyllä oon nyt päättäny rokotteen ottaa tämänhetkisen tiedon valossa. Toisaalta, jos siitä ois huomattu olevan haittaa raskaana oleville, niin silloinhan se ois kieltolistalla automaattisesti, ei edes mietittäisi. Nyt kuitenkin ne, jotka on ns etulinjassa, saavat ottaa oman harkinnan mukaan. Hankala asia kylläkin päättää ilman selkeetä tutkimusnäyttöä asiasta..Mä oon tuol syyskuisissa, mut la on niin loppukuusta ja aiemmat menny yli, että tulin lukeen tätäkin
Ja piti siis alkaa kommentoimaan, että Väisätär mulla on aivan sama tilanne!!! Ekan rokotteen ehdin saada, ja nyt tokaa mietin.. Mut hirvittää ne kuumeet ym ja oon ehkä päättänyt olla ottamatta. Mutta vielä emmin..
Meillä tosiaan työterveyslääkäri sanoi että ehdoton ei. Ja neuvolan terkka vielä kysyi hussin tartuntatautilääkäriltä, joka vastas myös että ei suosittele ottamaan.Niinpä, mäki oon lukenu paljon just kaikkia jenkkisivuja ja siellähän sanotaan, että saa ottaa.. Myös terqtologisesta sanottiin, että ottaa vaan.
Mut yllättäen työterveyslääkäri sanoi, että ehkei kannata. Toki hänellä ei varmasti mitää parempaa tietoa ole, kuin kellää muullakaan.. Halusiko vaan rajata vastuunsa..