Lokakuiset 2021

Hei kaikki ja onnea plussista. Mulle ylläri plussa tuli pari päivää sitten, kun kuukautisia ei vaan kuulunut. Terveysongelmien vuoksi olin jo ajatellut ettei raskautuminen onnistu. Neljäs lapsi olisi kuitenkin nyt tulossa jos kaikki menee hyvin. Oon 35v ja lapset jo isoja koululaisia joten vähän ajatukset vielä sekavat tämän uuden tulokkaan vuoksi.
Rinnat olleet pari viikkoa tosi arat ja etovaa oloa.
Rv 4+6 tänään ehkä
 
Väisätär
Tänään 5+1, olo lähes oireeton. Tässä missä oon aikasemmissa raskauksissa alkamaan jo voida pahoin ei sitä nyt tässä ilmene. Kolme lasta siis jo ennestään... Ainoat oireet on painon tunne alavatsalla ja jäätävä palelu iltaisin. Noh, yksikään raskaus ei ole samanlainen ne sanoo. Toisaalta tää oireettomuus pelottaa, ettei vaan oo tuulimuna tms...
 
sansukka
Moi! Mä kans varoivaisesti liityn joukkoon, tänään rv 4+5 ja la 9.10. Tein testin toissapäivänä ja tuntuu että pitää päästä jonnekin tämä jakamaan kun vielä ei uskalla ihan kovin paljoa tästä huudella. Pystyykö täällä laittamaan yv jos ei ole rekisteröitynyt? Kovasti haluaisin mukaan Facebook-ryhmään kun esikoisen ryhmä aikanaan oli niin kivan aktiivinen ja on itse asiassa edelleenkin.
 
Minä myös vähän ujosti täällä huikkailen ja liityn mukaan. Positiivinen testi tehty viime perjantaina, tänään digiin 3+. Tarkkaa laskettua aikaa en tiedä, sillä esikoinen on vasta 6kk ja hänen synnytyksen jälkeen kerkesi olemaan vain kahdet kuukautiset. Menkoista laskettuna la olisi syyskuussa, mutta uskon ennemmin sen olevan lokakuun alussa.
Esikoista tehtiin 2 vuotta lapsettomuushoidoissa niin tämä oli nyt oikein luomuylläri. Varhaisultran varasin 2vko päähän, toivottavasti sinne asti päästään. Haluan myös kunnon selvyyden siitä, että kuinka pitkällä tässä ollaan..
 
  • Tykkää
Reactions: KatzMurs
5+5 tänään ja vointi on pysynyt edelleen hyvänä. Pieniä jomotteluja ja väsymistä on, mutta pahoinvointia ei ole vielä ollut. Välillä on tarvinnut käydä vessassa useammin ja aamu-unettomuus vaivaa edelleen. Verenpainetta oon mittaillut ja se on ollut matalahko. Varhaisultraan en meinannut, mutta nyt on alkanut houkuttaa kuitenkin käydä kurkkaamassa, että onko ketään kotona. Fiilisten ainakin vielä viikon, ennen kuin alan sinne varailla aikaa.

Mites muilla olot, vai joko kaikki täällä pyörähtäneet ovat siirtyneet sinne Facen ja Whatsappin puolelle juttelemaan? Itse kirjoittelen tässä alussa ainakin mieluummin näin anonyymisti, joten toivottavasti täällä palstankin puolella olisi joku juttukaverina. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
octobersun
Heissan! Hui miten jännä kirjoittaa tänne. 30v ja ensimmäinen lapsi olisi tämä❤ Takana alkuvuodesta yksi aikainen keskenmeno, jonka jälkeen tulin heti uudelleen raskaaksi ja sain ekan plussan 29.1. Viikkoja olisi tyhjennysvuodosta (7.1.) raskauslaskurilla laskettuna 4+0, flo-appi näyttää loggauksiini perustuen 5+3 En tiedä voiko tässä tapauksessa kestoa laskea samalla kaavalla kuin normaaleista kuukautisista. Kiinnostaisi myös varhaisultra, mutta oikea ajoitus on vielä kysymysmerkki. Osaisiko joku auttaa tässä? Oireina rintojen arkuus / paine, itkuherkkyys, väsymys, huimaus, aamuheräily ja lievästi etova olo pitkin päivää. Lisäksi varmaan verenpaine alhainen, koska näen tähtiä noustessa vaikka sohvalta Näin alkuun hengaisin ainakin mieluummin nimettömänä täällä palstalla, mutta kiva että on ryhmäkin olemassa - varmasti kaikki tuki on tärkeää tässä matkan varrellaOnnea kaikille meille plussanneille!
 
Jännittää aiiiiivan tosi paljon liittyä tähän koska viimeksi kävi huonosti. Keskeytynyt keskenmeno siis heinäkuussa 2020, nyt yllättäen plussa. Oireina on oikeastaan vain rintojen kipu ja nälkä. Nälkä oli läsnä viime raskaudessa myös :D

Tänään päätin että "teenpäs testin ettei menkat tunnu sit niin pahalta", mutta suureks yllätykseksi tulikin heti vahva viiva ja digiin 2-3 viikkoa!! ♥ Menkkojen mukaan olisi la 17.10 ja tänään rv 3+6, mutta ei kai se niin voi olla jos digiin tulee 2-3..? Ja viimeksi tein ekan testin 4+3 ja silloin viiva oli paljin heikompi kuin nyt?

Varhaisultraan menen aivan varmasti, sillä viimeksi siinä olisi voinut todeta sikiön kasvun keskeytyneen jo 5 viikkoa aikaisemmin. Toivon, että pääsisin neuvolan kautta koska keskenmenon pelko on suuri :(

Faceryhmään/whatsappryhmään kiinnostais liittyä, mahtuuko johonkin vielä mukaan? :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Jännittää aiiiiivan tosi paljon liittyä tähän koska viimeksi kävi huonosti. Keskeytynyt keskenmeno siis heinäkuussa 2020, nyt yllättäen plussa. Oireina on oikeastaan vain rintojen kipu ja nälkä. Nälkä oli läsnä viime raskaudessa myös

Tänään päätin että "teenpäs testin ettei menkat tunnu sit niin pahalta", mutta suureks yllätykseksi tulikin heti vahva viiva ja digiin 2-3 viikkoa!! Menkkojen mukaan olisi la 17.10 ja tänään rv 3+6, mutta ei kai se niin voi olla jos digiin tulee 2-3..? Ja viimeksi tein ekan testin 4+3 ja silloin viiva oli paljin heikompi kuin nyt?

Varhaisultraan menen aivan varmasti, sillä viimeksi siinä olisi voinut todeta sikiön kasvun keskeytyneen jo 5 viikkoa aikaisemmin. Toivon, että pääsisin neuvolan kautta koska keskenmenon pelko on suuri

Faceryhmään/whatsappryhmään kiinnostais liittyä, mahtuuko johonkin vielä mukaan?
Heips! Keskenmenon ihan aikana viivat vahvistuu huonosti, tuo on vaan oikein hyvä merkki! Minulla nyt 2 kkm takana, viimeisin joulukuussa ja ei oikein osaa nauttia tästä plussasta vielä. Tsemppiä!
 
mimos4
Jännittää aiiiiivan tosi paljon liittyä tähän koska viimeksi kävi huonosti. Keskeytynyt keskenmeno siis heinäkuussa 2020, nyt yllättäen plussa. Oireina on oikeastaan vain rintojen kipu ja nälkä. Nälkä oli läsnä viime raskaudessa myös

Tänään päätin että "teenpäs testin ettei menkat tunnu sit niin pahalta", mutta suureks yllätykseksi tulikin heti vahva viiva ja digiin 2-3 viikkoa!! Menkkojen mukaan olisi la 17.10 ja tänään rv 3+6, mutta ei kai se niin voi olla jos digiin tulee 2-3..? Ja viimeksi tein ekan testin 4+3 ja silloin viiva oli paljin heikompi kuin nyt?

Varhaisultraan menen aivan varmasti, sillä viimeksi siinä olisi voinut todeta sikiön kasvun keskeytyneen jo 5 viikkoa aikaisemmin. Toivon, että pääsisin neuvolan kautta koska keskenmenon pelko on suuri

Faceryhmään/whatsappryhmään kiinnostais liittyä, mahtuuko johonkin vielä mukaan?

siis mulla on aika samanlainen tilanne!
viime toukokuussa keskenmeno. nyt yllättäen plussa ja la laskurin mukaan 18.10. mutta nyt näytti digi jo 2-3vk! viime km:ssä tuli samallai aikasin isot viikot jotka ei sit koskaan noussut ja lopuksi sit alkoikin vuoto. nyt pelottaa kuinka tässä käy. kaikki testit on kyllä tosi vahvoja ja selkeitä.

kuinkakohan helposti tuolta neuvolasta saa varhais uä? mä sain sillon viimeks koska en tiennyt kierrosta. mutta nyt tiedän mutta pelkään sitä keskenmenoa kauheesti kun niitä takana ja useampi ja raskautuminenki ollu tosi tiukassa muutenki. vähän ahdistaa
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
Heips! Keskenmenon ihan aikana viivat vahvistuu huonosti, tuo on vaan oikein hyvä merkki! Minulla nyt 2 kkm takana, viimeisin joulukuussa ja ei oikein osaa nauttia tästä plussasta vielä. Tsemppiä!
Viimeksi viivat vahvistui oikein hienosti ja digissä viikot kasvoi myös, lähinnä mietin sitä että olisiko ovis ollutkin oletettua aikaisemmin

@mimos4 mietin samaa, että kysyisin neuvolasta pääsiskö varhaisultraan keskenmenon pelon takia.. :) Jos ei, menen yksityisen kautta.
 
Taidan itsekin varovasti liittyä keskusteluun. Tein tänään positiivisen testin ja selkeä plussa tuli. La olisi tämän hetkisen tiedon mukaan 9.10. Mulla tuli reilu 1kk sitten keskenmeno, joten pelko on kova ja jännitys. Mulla alkoi oletetut menkat (ilmeisesti eivät olleet) viikko sitten ja vuoto loppui keskiviikkona, joten tämä yllätti.
 
Jännittää aiiiiivan tosi paljon liittyä tähän koska viimeksi kävi huonosti. Keskeytynyt keskenmeno siis heinäkuussa 2020, nyt yllättäen plussa. Oireina on oikeastaan vain rintojen kipu ja nälkä. Nälkä oli läsnä viime raskaudessa myös

Tänään päätin että "teenpäs testin ettei menkat tunnu sit niin pahalta", mutta suureks yllätykseksi tulikin heti vahva viiva ja digiin 2-3 viikkoa!! Menkkojen mukaan olisi la 17.10 ja tänään rv 3+6, mutta ei kai se niin voi olla jos digiin tulee 2-3..? Ja viimeksi tein ekan testin 4+3 ja silloin viiva oli paljin heikompi kuin nyt?

Varhaisultraan menen aivan varmasti, sillä viimeksi siinä olisi voinut todeta sikiön kasvun keskeytyneen jo 5 viikkoa aikaisemmin. Toivon, että pääsisin neuvolan kautta koska keskenmenon pelko on suuri

Faceryhmään/whatsappryhmään kiinnostais liittyä, mahtuuko johonkin vielä mukaan?
Mahtuu face ryhmään vielä hyvin :)
 
vierailija
Plussasin tasan viikko sitten (todella aikaisin, dpo8!), ja laskurien mukaan 1.10 la. Järkyttävä yhteensattuma, sillä jouduin synnyttämään geneettisellä keskeytyksellä 1.10.2020 rv22 rakennepoikkeaman vuoksi meidän iltatähden. Tasan vuoden päästä päivä saattaisi saada uuden merkityksen. Nyt on sitten jälleen uusi piina edessä kun stressaan saadaanko tällä kertaa kotiin kolmen sisaruksen lisäksi tämä iltatähtönen. 38 vuotiaita ollaan, ja kotona alakoululaisia 3kpl.

Tuskin pystyn lainkaan nauttimaan tästä raskaudesta. Viimeksikin olin ottanut yksityisellä NiPT testin ja kaikki oli hyvin, kunnes rakenneultrassa tuli pommi. Joten rakenneultraa ennen en uskalla hiiskahtaakaan tästä raskaudesta tuleville sisaruksille, sillä viime lokakuinen menetys oli heillekin niin kova paikka.
Minulla on nyt samanlainen tilanne. Eli siis edellinen raskaus (kolmas lapsi) päättyi geneettiseen raskaudenkeskeytykseen lokakuussa rv 17 vauvan kromosomipoikkeaman vuoksi. Nyt sitten oli eka yrityskierto keskeytyksen jälkeen ja eilen illalla plussasin. Laskurilla katsoin niin la on juurikin tuon edellisen keskeytyksen vuosipäivänä. Aikamoisia tunteita herättää ja tästä tämä piina vasta alkaa. Niptinhän minä saan nyt vaikka ei seulat hälyttäisikään tuon edellisen poikkeaman vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Heippa!

Eilen tein plussan. Ollaan naispari. Plussa tuli passista, joka tehtiin lääkkeelliseen kiertoon. Tänään varasin varhaisultran, joka meidän klinikalla tehdään aina. Meidän perheessä on tällä hetkellä kaksi lasta molempien edellisistä liitoista. Toinen 12 ja toinen 8 eli iltatähteä tässä tehdään. Mielellään ainakin aluksi kirjoittelin täällä. Tää paikka on tullut tutuksi tuolta haaveilevien ryhmästä. Muutama tuttu nimikin näyttää olevan jo mukana. Tsemppiä kaikille!
 
Ootteko jo päättänyt missä vaiheessa raskautta kerrotte kellekkin? Miehen kanssa suunniteltiin, että vasta 12 viikolla, mutta musta tuntuu niin mahdottoman pahalta olla kertomatta töissä. Mun sisko tietää samoin yksi kaikista läheisin kaveri. Veikkaan, että mun puolella ei sinänsä oo mikään mahdottoman iso juttu, kun mun siskoilla on jo lapsia, mutta mies tuossa meinaskin, että hänen äitinsä sekoaa onnesta.
 

Yhteistyössä