Lokakuiset 2018 <3

@viipulainen Hihii, kiitos :-* Kyl minäki aikalailla luotan tähän kätilön, oli vähän vanhempi ja jotenki tosi ihana ku selitti kaiken tarkasti ja huomioi tulevan isänki ja onnitteli ja kertoili just mitä näky ruudulla ja saatiin hirveesti kuviaki! :eek: Kuitenki vissiin 27.4. Neuvola, ni saadaan vissiin ehkä ne riskiluvut sillon tietää, mut ainaki ultran mukaan kaikki niin hyvin ku olla ja voi <3 :love: Hurjaa tuo, et tollai vauva "näyttää" jonku nimiseltä, mut toivon toki, et itelläni kävis noin, et sit ku lapsen näkee, ni vaan tietää sen nimen :love:

@amaia Ootpa ihana, tuli hymy huulille tosta sun reaktiosta:LOL::love::D
Iteki kyl vähän sekosin ultrassa, melkein itku tuli :love: Joo, soli ihana se ultraaja, ku kysy et tiietäänkö kumpi tulossa, ni sannoin et "ei, mutta jos sulla on veikkaus, niin...:D" Sit se kysy et halutaanko me kuulla hänen mielipide/veikkaus, ja totta kai me haluttiin:ROFLMAO: Sit se just sano et veikkaa tyttöä ja niiden kahden viivan perusteella (alaraajojen lähellä, toisesta viivasta kehitty sukuelimet, pojilla viiva vähän ylöspäin, tytöillä aikalailla samassa linjassa alemman viivan kanssa/vaakasuorassa) ja myös syke oli aika korkia, 168 :D Mut hänki kyl sano, ettei kannata heti shoppailla kaappeja täyteen, et kesäkuussa näkee tarkemmin :rolleyes: Mut hurjaahan tuo olis, jos pitäis paikkaansa:love: Molemmat tervetulleita, totta kai, mut hui hele ku tuntu et sydän ihan hypähti ku sano et tyttö :love::love::love:
Kuulostaapa hurjalle siellä toi, et nimi pitää olla valmiina jo :eek: MUTTA toisaalta, itsstä ainaki tosi huippua miettimäni jo etukäteen nimiä muutenki, ni jos ei näytäkään sit nimeltä A, ni saattaahan se olla et joku nimi pompsahtaaki sit heti päähän ku pikkusen näkee :love: Pitääkö se sitten jo ryhmällä siellä päättää, vai..? :0
Kerro sit t-ultrasta, pitivät 4 päivää, mut pystyt kyllä, on se varmasti sen arvosta:love:

@ahmis Toivottavasti ultra menny huipusti, ootan innolla sun uutisia :D
:love::D
Aina jännittää jos menee pitempään vastata, ni jännä, kui täälläki teistä monesta oikeen oottaa niitä uutisia ja pyörittelee Iteki jännityksessä vähän kaikkia pahimpiaki vaihtoehtoja läpi, jos ei heti kuulu mitään:cry::D:oops: Vaikka siis eihän sitä ny aina voi palstailla, mut silti!:ROFLMAO:

( . ) Kävin tänään kans kattoon kaverin 3kk vauvaa, en kestä :love: Ihana ku kunnon nauruhymyt piti mulle pitkään ja aaaagh..! :love: Vaikka omasta lapsestani en millään luopuis, ni vähän meinasin, et nappaisko kaverin käärön, sulosen pulloposken, lokakuuhun asti mukhaan:cry::love::ROFLMAO: VARSINKI siinä vaiheessa ku meinas taas vähän paha olo iskeä :ROFLMAO: Mut nythän tää tosin oikeesti alkaa jännää olemaan, ku saa alkaa liikkeitä tunnusteleen (joojoo on pitkä aika, mutta..! :D ) ja dopplerilla kuunteleen (tuli ny tunne et pakko tilata, ku vois vaan päivät pääskytysten kattella vauvaa, ni sais ees kuunnella välillä :X3:) Ja kaikkea :love: NIIN JOO MUUTEN! <--- Ärsyttää, ku tuli joku asia mieleen, mut IHAN tyystin blackout tuli, ku ton sain kirjotettua:eek: Noh, jos oli huipputärkeän, ni tulee jossain vaiheessa mieleen :D (Kattokkee vuan ni heti ku lähetän tän, ni se tulee mieleen :rolleyes:)

Ane773 ja Pätkis 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Appelsiiniomena
Tässä uusi ketju. Lisään etusivulle Kumiankat tekemän etusivun. Jatketaan täällä:)

Tiedot muodossa:
Nimimerkki/laskettu aika/ ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä muiststhan laittaa ap päivämäärän helpottaa minua eli (esim. 22.10 siirtyy 27.10). Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:


1.10.
Hayley 82 / neljäs / OYS
Piupau90 / 27 / ensimmäinen
neppari123/38/toinen lapsi/NKL


2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa

3.10
saraneito / kolmas / HYS

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
Pumpola/31/toinen lapsi/Naistenklinikka.


6.10
Mini-Myy / 29 / ensimmäinen / NKL
Nuu87/30/ensimmäinen/KOKS
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen /

7.10
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS /

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa


10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL

11.10.
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks
samour_ / 33 / toinen / Jorvi (ehkä)

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS
Anne90 / 27 / viides / SEKS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
ahmis / 32 / toinen / KYS
Mape32/

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen


17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS /
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS /

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS
Ane773/ 25 / ensimmäinen / OYS /
Tinnuli / 27 / toinen / SATKS
Sohviini / 24 /ensimmäinen / SEKS

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS
Jonsulainen / 26v / toinen lapsi/ L-PKS /

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
AnMaaria/kolmas
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS


22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS

25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
Mape32/ 31/ ensimmäinen

26.10
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? /
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 8.5 (nt 16.4)

27.10
Dippadai/ 30 /toinen/LKS
Jelly2018/34/ensimmäinen/NKL

28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL nt 13.4
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa

29.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS


30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen

31.10


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

HUOM!!!
Fb-ryhmään pääsee mukaan, kun laittaa viestillä oman virallisen nimen iinaalisa-nimimerkille ja tietenkin tulee olla FB:ssä lisättävissä kaveriksi tai lisäät itse iinaalisa FB:ssä kaveriksi :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista kaikille Oli se kyllä aivan huikea hetki, mullakin oli niin kova paniikki päällä ennen ja ajatkin oli myöhässä... Kätilö joka teki ultran oli ihan HUIKEA ja kertoi koko ajan asioita selkeästi. Mötkylällä oli kunnon zumba siellä päällä, oli se niin ihana ❤❤❤ Mitat vastasi neljä päivää pienempää kun kuukautisista (vastaa hedelmöitystä) mutta la säilyy samana. Joka tosin oli päivän eri kun neuvolassa

Seulonnoista sen verran, että kannattaa ottaa netposti sovellua käyttöön. Mulle kilahti nimittäin jo eilen sinne kirje missä kerrottiin että seulontatulos on normaali, jee Siis samana päivänä kun oli ultra, ihan huikeeta. Huhhuh kun helpotti ettei tarvii niitäkään jännittää enempää.

Meillä on nimiä tytölle vaikka kuinka, poika jos on niin en kyllä tiiä... Jännä miten moni on saanut sukupuoliveikkauksia, meille ei kyllä sanottu mitään siitä.

Muutoksia tietoihin siis vähän, ja vanhennuttuakin on tullu...

samour_/33 vaihtuu 34/toinen/la vaihtuu 10.10/JS

samour ja vötkylä 13+0 *poks*
 
Nonniin!

En eilen ehtin ees avaa koko Kaksplus varmaan eka päivä moneen kuukauteen :LOL:.

Eli ensin tietopäivitys LA 17.10. ahmis/32v/2./KYS RU 31.5.
Elikkä ultrassa eilen oli kaikki hyvin ja vauva vastasi viikkoja 12+4 (itsehän oon laskenut oviksesta 12+3) mutta eivät silti suostuneet vaihtamaan LA kun heitto oli niin pieni ja kuukautisten mukaan LA olisi 17.10 ni siihen se sit on tyydyttävä ja virallisesti nyt siis vasta 12+2. Noh, saapahan aloittaa äippiksen vähän myöhemmin, ihan kun minä kumminkaan ennen 41+0 viikkoa synnyttäisin :LOL:.

Turvotusta ei ollut nähtävissä ei ihan parhaassa asennossa ollut vauva mutta 0,8mm sai vain turvotusta mitattua eli toivottavasti kaikki ok. Seulontatulokset ei vielä tulleetkaan (viimeksi ultraava lääkäri kertoi) mut en jaksa uskoa et niia on mitään kun ei ollut turvotusta ja luvut on ihan viitteiden mukaisia.

Joskohan nyt vois alkaa sen seesteisen odotuksen ja RU odottelun :love:
 
@ahmis ihania kuulumisia.:love:

Mä en tiedä miksi, mutta musta tuntuu että Itu on koko haitarinsa yläpäässä.:LOL: Siis ei oo mitään konkreettista syytä miksi olisi, mutta jostain syystä ollut nyt pari päivää sellanen fiilis. Ihan outoa.:ROFLMAO: Viikon päästä tämäki selviää sitten. Ois kyllä jees jos siinä ultrassa olis jo ne tulokset kuten kuopuksestakin oli. Sai siinä jo tietää ja postissa tuli sit vielä virallinen paperi.

Mulla on ihan nuutunut olo. Varmaan toi keli tekee kun on sateista ja harmaata.:cautious: Mut josko tän kelin myötä se kevät pääsis puskemaan viimein kunnolla päälle. Haluun päästä lasten kanssa metsään ja muutenkin liikkumaan pihalla paremmin joka paikkaan.:)

Viipulainen & Itu 10+5
 
Täällähän on ollut vilskettä! :LOL:
Onnea kaikille, jotka on nt-ultrassa jo käyneet! Meillä on vasta 17.4. ja tuntuu ikuisuudelta odottaminen.
En nyt tässä on tullut välissä niin paljon tekstiä, että kirjoittelen, mitä mieleen tulee.

Joku puhui yönälästä. Täällä sama! Kahtena viime yönä olen jostakin syystä herännyt 2.30 ja 2.45. Ollut niin hirveä nälkä, että on ollut pakko hipsiä jääkaapille. Sitten oon valvonut tunnin sen jälkeen ja herännyt 5.20 aamuhommiin. Onneksi on viikonloppu, alkaa silmät verestää kivasti. :D

Tyttö- tai poikaolosta: en osaa sanoa. Ehkä tyttö, toisena päivänä tuntuu, josko olisikin poika. Esikoisesta oltiin varmoja, että on poika ja olikin tyttö niin en oikein omiin kutinoihin luota näissä asioissa. :LOL: Tytölle olisi useampikin nimiehdotus. Pojan nimestä tulisi tappelu, miehellä on niin typerä ehdotus, etten mitenkään voi suostua siihen.

Tosi tympeät ilmat. Täällä on vielä niin älyttömästi lunta, ettei ihan heti ole sulamassa. Olis niin kiva lähteä tytön kanssa ulos ilman ainaista pukemisoperaatiota. Onneksi lähdetään toukuun puolivälin jälkeen Kreikkaan viikoksi niin saa loput lumet sulaa täällä ihan rauhassa sillä aikaa.:)

Pahoinvointi on ehkä vähän helpottamassa. Nälkää ei kestä silti tulla vieläkään..

Dippadai ja .... meiltä puuttuu vielä vauvan työnimi :p 10+6
 
Ootte taastiin ahkerasti kirjoitelleet! :) Osa ehkä unohtui, että mihin piti kommentoida mutta ehkä tärkeimmät muistuu.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Itsellekin uusi tieto, että näin varhaisessa vaiheessa voi jo nähdä sukupuolen. Mei ei sellalaisia saatu.
Seulat oli kunnossa. Nyt odotan sokerirasituksen tuloksia, niitä ei vielä kannassakaan näy. Piti neuvola olla viime viikolla, mutta tätsy sairaana ja tänään kun muistin soittaa uutta aikaa, kävikin ilmi että täti vähän pidempään poissa. No, sain ajan puolentoista viikon päähän, samalla esikon 6v neuvola. Eipä tässä nyt mitään sen ihmeempiä olekaan, että pitäisi käydä. Meillä ei ultrauslaitteita tai muuta. Ja mulla epäilys että joku arvo ollut koholla sokerirasituksessa ja joudun mittailemaan tutuun tapaan, niin eipä tarvitse heti sitä aloittaa.

Nyt semmoista seesteistä raskausaikaa, toinen kolmannes pyörähti käyntiin, tänään 14+2. Toisaalta pitkällä, toisaalta tosi pitkä matka edessä :D

Nyt pakko lopettaa, ruoka palaa kohtaa uuniin. Pitää kommentoida myöhemmin :)

saraneito ja 14+2
 
Miäkin tunnen @Eetuha silloin tällöin pieniä hipsaisuja, alkoi kans varmsan jo yli viikko takaperin eli 11+ mut en sit kuitenkaan liikkeiksi laske, enempi epäilen just jotain kuplia tai sit jotain suolentoimintaa tai itsekuviteltuja. Mulla oli esikoisen raskauden jälkeenkin tosi kauan n.s. haamupotkuja niin oon ihan varma että kohtu itsessäänkin voi kasvaessaan/kutistuessaan aiheuttaa tuollaisia tuntemuksia. Näillä viikoilla 12+ sikiön paino on kumminkin jonku tyyliin 15g ni en jotenkaan jaksa uskoa että sellaisen liikkeet vielä pystys kohdun tuntopisteetkään havaitsemaan (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Miäkin tunnen @Eetuha silloin tällöin pieniä hipsaisuja, alkoi kans varmsan jo yli viikko takaperin eli 11+ mut en sit kuitenkaan liikkeiksi laske, enempi epäilen just jotain kuplia tai sit jotain suolentoimintaa tai itsekuviteltuja. Mulla oli esikoisen raskauden jälkeenkin tosi kauan n.s. haamupotkuja niin oon ihan varma että kohtu itsessäänkin voi kasvaessaan/kutistuessaan aiheuttaa tuollaisia tuntemuksia. Näillä viikoilla 12+ sikiön paino on kumminkin jonku tyyliin 15g ni en jotenkaan jaksa uskoa että sellaisen liikkeet vielä pystys kohdun tuntopisteetkään havaitsemaan (n)
Sitä arvelinkin että tunnen omiani:LOL:
 
@Eetuha mä olen kanssa luullut tuntevani jotain liikkeitä, vaikka olen kuullut sanottavan ettei se ole mahdollista, jotenkin sellainen hipaisuntapainen tunne vatsassa on välillä. Toisaalta ultrassa näkyi liikettä, mutta en kyllä tuntenut mitään.

Onpa täällä ollut huonovointista porukkaa, toivottavasti pahoinvoinnit helpottaa. Mulla oli koko alkuraskaus pientä lämpöilyä ja tolkutonta väsymystä, mutta se on onneksi mennyt ohi.

Ällövaroitus!:Herkempien kannattaa skipata :D Onko kellään ollut mitään vuotoja? Mulla alkoi viime viikolla tosi nestemäiset ja runsaat, vähän rusehtavat vuodot, jotka välillä limaisia. Ne eivät menneet ohi ja soittelinkin neuvolaan, mutta ohjeistivat menemään terkkarin päivystykseen jos tulee kipuja. Siinä sitten hetken kärvistelin ja varasin yksityiselle gynelle ajan kun tuli jo vähän paniikkia mistä on kyse. Lääkäri määräsi alakautta antibiotteja tulehdukseen. Joku tulehdus siis kyseessä. Nyt on kolme päivää mennyt eikä oireet ole loppuneet. Vähän pelottaa mistä oikein on kyse, kääk!!! Nyt siis pelko, että jotenkin vaikuttaa sikiöön.

14+5
 
@samour_ Ei ne välttis näin aikasten tosiaan ees veikkaile, riippunee ultraajasta yms. Meillä kävi tuuri ku oli kauan jo tehny hommaa sattu näkyyn ne "viivat" siellä:D Ihana ku pikkunen siellä zumbaili:love: Meän piti vähän herätellä, ku oli vissiin just nukkumaan laittamassa :ROFLMAO: Onnea kans synttäristä ja poksumisesta! :3

@ahmis Jee ihanaa :love: Minä täällä jo hermoilin, että minne jäit :ROFLMAO: Kyllä se kannattaa jo ihannoitua raskauteennja alkaa nauttimaan -tekkee Hyvvää vauvalleki <3 Mieki kuumottelin tota ultraa sit lopuksi aika hiton paljon :confused: HIRVEE jännitys, mutta äh se tunne kun kaikki hyvin :love:

@Dippadai ai teilläni miehellä joku "ihan sikahyvä" nimiehdotus? :D Täällä kans, *huoh* , miten sen nyt nätisti sanois, et vain kuolleen ruumiini yli..? :D

@neppari123 Tsemppiä, toivotaan et tulehds menee ohi!!! D: Muaki heti varoteltiin niin neuvolassa ku äippäpolillaki, et tulehdkset on yleisiä ja canesten combiako soli, mitä sais hakua sit heti ens hätään :confused::eek::D

( . ) Mua jännittää nää tulevat säät. Siis lähinnä se, ku tulee liukasta :confused: Oon muutenki niin arka käveleen ja herkkä pyllähteleen ni nyt sitten sitä vasta ollaan :confused: Olo vissiin todellani helpottamaan päin, ku tajusin et tässä jonku parimpv ollu ilman Pahoinvointirannekkeita ja olo on ihan hyvä:LOL: Siis jos on pitkä väli synnissä eikä oo juonu kunnolla, ni meinaa paha olo tulla, mut muuten ei oo ees ellottanu :eek: Jospa se tästä..?
Omakannasta kattoin, ni tulokset oli veriseulasta tosi alhaset :D Tai siis et riskejä ei ollu :love: Oon niin ilonen:love:
Sitten sorruin ja ostin dopplerin :whistle: Saas nähä tuleeko ma vai ti, raskauskeijulta tilasin ja tilasin pe, ni luulis et Viim. Ti tai ke ois täällä, toivon toki et ma tai ti :rolleyes: Tässä vapailla yrittäny levätä, kohta tulleeni taas yhen vapaapäivän viikko, sisältäen yövuoroja taas olikhan 4 vai 5 o_O Ja tää maha alkaa näyttävn siltä, et pakko varmaan kohta kertoo pomolleki, luulee muuten et piän häntä tyhmänä tai jotain :D

Ane773 ja Pätkis 12+2 :love:
 
@Eetuha (ja muutki), onko dopplerilla helppo kuunnella? Toki siinä alussa kestänee, ku ettii ja harjoitelee, mutta näinnyleisesti ottaen? Mistä ootte parhaiten saa millonki kuulumaan? Mistä nää sait @Eetuha kuulumaan nyt ry 11??? :love: Varmasti ihana tunne :love: MIKSEI MUN DOPPLERI OO JO TÄÄLLÄ??? :p
 
@Eetuha (ja muutki), onko dopplerilla helppo kuunnella? Toki siinä alussa kestänee, ku ettii ja harjoitelee, mutta näinnyleisesti ottaen? Mistä ootte parhaiten saa millonki kuulumaan? Mistä nää sait @Eetuha kuulumaan nyt ry 11??? :love: Varmasti ihana tunne :love: MIKSEI MUN DOPPLERI OO JO TÄÄLLÄ??? :p
Sain kuulemaan tosta navan alta ja karvoituksen yläpuolelta. Sain hakea jonkin aikaa.. ensin kun löytää kohtu sit voi alkaa etsimään pikajunan :) oli ihana tunne kun en ole ultrasau saanut kuulla sykkeitä
 
Mulle on ollu silleen suht helppoa kuunnella dopplerilla, vaikka kyllä sitä saa aina metsästää. En oo osannu ottaa tosta stressiä (ihme) niin ehkä kärsivällisyys on riittäny. Mulla kuuluu nyt navan alta ja ehkä 3cm sen kohdan alapuolelta jos lähtee karkuun.:D

( . ) 5pv ultraan on...:whistle: Tässä on ollu viikonloppuna harjotussupistuksia. En tiiä oisko vaan kohdun kasvun aiheuttamaa herkkyyttä kun ihan lunkisti ottanu ja hyvin on juotu jne.:rolleyes: Onneks ei kovin voimakkaita ole olleet.

Ja tänään poksui viikot!:love:

Viipulainen & Itu 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis ja Eetuha
Eilen poksahti joten nyt on kasassa se rv12! Ensi viikolla on torstaina vihdoin sent-ultra, mikä tietenkin jännittää kovasti.

Varoitus - nyt tulee omaa napaa: Kävin siis viime viikolla verikokeissa liittyen mulla diagnosoituun, hoidettuun, ja sittemmin rauhoittuneeseen kilpirauhasen liikatoimintaa. Sain verikokeen tulokset Kannasta ja ne olivat käsittääkseni kuukaudessa menneet ns huonoon suuntaan, mutta ovat kuitenkin edelleen juuri ja juuri normaaleissa rajoissa. Huolestuttaa masuasukin puolesta kovasti, koska tiedän että vinksallaan olevat kilpirauhasarvot voi vaikuttaa ties mihin...:( Tässä harmittaa se, että mut siirrettiin juuri ennen raskautta sisätautilääkäriltä yleislääkärille, enkä oo ihan satavarma, että tää nykyinen lääkäri on kärryillä tämän sairauden taudinkuvasta tai vaikutuksesta raskauteen/sikiöön. Tai no ilmeisesti ei ole, koska mainitsi, että on konsultoimassa KOLMEN viikon päästä sisätautilääkäriä liittyen tähän. Kolme viikkoa tuntuu tässä vaiheessa vähän pitkältä ajalta odotella (n)

AnMaaria rv12 + 1
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@AnMaaria , pystyisikköhän oleen äitiyspoliin yhteydessä? Tai et ne osannee sieltä sanua kans, ku ainaki mulle sanoivat, et herkästi ottavat sinne seurantaan, jos on jottain erikoisempaa :) Ja siellä justiin erikoislääkärit on kyl joka lähtöön! :D Varsinki, jos tuntuu et ihteä huolettaa, ni suosittelen ainaki kysymään... Toki se voi olla, et sen takia vasta tää ko. Lääkäri kattoo 3 vuon päästä, et näkee varmasti muuttuuko vai onko sit vaan et raskauden takia muuttunu huonommaksi, muttei silti jatka huonontumista... En kyl tiiä, mutta :D
 
  • Tykkää
Reactions: AnMaaria
Kuulumisia ultrasta! Siellä näkyi virkeä pieni pallero joka huitoi menemään minkä kerkesi! :love: En oikeesti käsitä miten tuolla mahassa voi olla niin kova meno ja mitään ei tunnu. :eek: Veti voltteja ja meni ultraajaa karkuun :p

Kaikki näytti hyvältä pienellä, niskaturvotus 1.1mm, nenäluu 1.6mm, syke 157 bpm. Päästä peppuun pallerolla oli mittaa 58mm (miten se mahtuu tonne mahaan vaikka oikeestaan mitään ei näy ulospäin??!).

Istukka oli kuulemma edessä, joten se vissiin tarkoittaa sitä että aikaisia potkuja on aika turha yrittää tunnustella? o_O Nopean googlauksen perusteella istukka saattaa kuitenkin vielä raskauden edetessä siirtyä edestä pois, toivottavasti näin!

Kuukautisten perusteella tänään olisi 11+5 ja vaikka kaveri oli pituuden mukaan 5 pv vanhempi ja pään mukaan jopa 8pv vanhempi :eek: niin kuukautisten mukaan vissiin mennään, eli sen mukaan LA olisi 24.10. Se on kai vain isopäinen niin kuin isänsä o_O Kääk!!

Sori (.) postauksesta, mutta menin nyt ihan sekaisin tosta pikkuisesta! ♥ Ihanaa viikon alkua kaikille! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin @Ane773 yritin kyllä bongailla niitä "viivoja" haarovälistä :D mutta ei siitä mitään selvää saanu :LOL: Myöskään utraaja ei antanut mitään arviotaan sukupuolesta, oli muutenkin kyllä aika harvasanainen ja tympeähkö. Saatiin mukaan sentään ultravideo, joten täytyy ehkä repeatillä katsella myöhemmin että vilkkaako siellä mikään? :rolleyes::ROFLMAO: ihanku sillä siis niinku mitään merkitystä ois, utelias vain olen!
 
@AnMaaria mulla ei oo omaa kokemusta kilpparijutuista, mutta muutaman kaverin kautta on, ja heitä oli lääkäri käskeny nostamaan lääkitystä oma-alotteisesti heti kun huomaavat olevansa raskaana, ja sen jälkeen varaamaan poliajan loppuraskauden lääkityksen suunnitteluun. Voisitkohan sä tehdä sillain?

Ootteko muuten jo miettineet lapsivakuutuksia? Tietääkö joku missä vaiheessa raskautta se kannattaa ottaa, jotta on kattava? Ja onko kokemusta eri firmoista? Ne vakuutusehdot on häijyä luettavaa.
 

Yhteistyössä