Periaatteessa mahdollista, mutta isommilla viikoilla saa tarkemman tuloksen.Mies ilmoitti tänään että varaa se ultra ens viikolle ja mennään katsomaan babya uudelleen ja saadaan samalla tietää uudelleen viikot kun mun omien laskujen mukaan hassua kyllä ultra ei voi pitää paikkaansa. kun ei olla silloin hommattu mitään yli 2vk. voinko varhaisultra mennä niin paljon pieleen? Eli tarkoitan että meidän laskujen mukaan olisin rv 10+2 eikä varhaisultran mukaan rv9+2 siis muulla ei ole väliä kun sikiöseulannassa
Kiitos vastauksesta Jw18. Katsotaan miltä tilanne tänään näyttää, että mitkä toimintaohjeet saankaan.@Montecea Täälläkin loppui jo yöllinen wc ramppaus! Tai ainakin se on helpottanut huomattavasti. Toki jos tulee juotua illalla oikein runsaasti, niin edelleen saa nousta vessaan keskellä yötä.
@saraneito Mulla on kanssa kilpirauhasessa kystia. Ultrattukin on, ja koko kilpirauhanen on yhtä reikäjuustoa (eli täynnä kystia). Näille ei kuitenkaan tehdä mitään muuta kuin hoidetaan thyroxin - lääkityksellä vajaatoimintaa. Kilpirauhasen kudos on siis niin vaurioitunut kystista johtuen, ettei se tuota riittävästi ko. hormonia. Toki mulla ei ole aiheutunut muita ongelmia kystista eikä ne paina ruoka-/henkitorvea. Suurin kysta oli mitaltaan 4cm ja näkyy ulkoisesti, jos katson jyrkästi oikealle. Voi olla, että joskus koko rauhanen vielä poistetaan, mutta pärjää ihminen (lääkittynä) ilmankin
Liityin fb-ryhmään ja tämän ketjun seuraaminen on jäänyt todella vähälle. Vointi on ollut hyvä eikä pahoinvointi oikein koskaan alkanutkaan. Onneksi! Vaikka välillä jo toivoi kun pelkäsi jo jonkun olevan pielessä Vain väsy ja ummetus vaivaa. Ja lisäksi järkyttävä flunssa, joka onneksi on jo väistymässä. Ehkäpä väsy ja ummetuskin helpottaa kun pääsee taas harrastamaan normaalisti
Mä löysin vaavan sykkeen.
Noin 160 tuntumassa ja löytyi oikealta ja täsmälleen siitä kohti missä oletinkin vauvan mahdollisesti lymyilevän. Tänään siis tuli dopleri ja ajattelin huvikseni heti kokeilla, vaikka aattelin etten saa varmaan kuuluviin vielä. Kylläpä helpotti mieltä.
Mulla oli muutenkin aiemmin jo ekaa kertaa sellanen fiilis, että eiköhän tästä hyvä tule. Varma ei toki vieläkään voi olla, mutta paremmalta vaikuttaa.
Laitoin miehelle videon. Saa nähdä tajuaako mitä siinä oikein teen. Illalla sit varmaan yhessä kuunneltava. Iihanaa!
@AnMaaria ai sulla ois rasitus jo näin varhain. Mä kun pyysin sitä, niin neukka kirjoitti korttiin ylös että aikavälille 24-28 varataan aikaa. Mut toisaalta ihan ok koska jos tuliski takapakkia oloissa, niin enhän mä sinne ees pystyis aamusta mennä, saati pastoamaan.
Viipulainen & Itu 9+1
Täällä!Onko muilla esiintynyt huimausta? Mua koko päivän pyörryttänyt ja välillä olo niin heikko että pitänyt vaan makailla sohvan pohjalla. Tuntuu että jalat menee maitohapoille pienestäkin ponnistuksesta esim rappuset. Todella voimaton olo. Oiskoha hemoglobiineissa häikkää..?
Rv 11+6
Mulla oli etovaa oloa rv 5+1 - 9+5. Oksentelua rv 6+5 - 7+5.Kovasti näissä raskausviikkokuvauksissa väittävät että viikko 9 ois pahin pahoinvoinnin osalta, ja niin se kyllä ainakin tähän asti on ollutkin. Melkein pelottaa ajatella jos tämä ei tästä ala helpottaa, koska sitten alkaa olla siinä ja tässä olenko työkuntoinen. Millään en haluaisi vielä tässä vaiheessa töissä kertoa, mutta eipä siinä varmaan kauheasti kellekään epäselvyyksiä jää jos oksennan kesken palaverin roskikseen.
Huimaustakin on täällä ollut, lähinnä äkkiseltään noustessa ja saunassa. Ehkä sitten liittyy siihen verenpaineeseen, tai miksi jottei hemoglobiiniin?
Miten meni ultra @Eetuha? Se voi aina alkuun olla vaikea arvioida viikkoja, varsinkin jos ei ole ihan säännölliset kuukautiset. Ja alkupuolella pienikin heitto mittauksessa tekee jo ison eron päivissä.