Lokakuiset 2018 <3

Hei pitkästä aikaa. En ole edes kerennyt käydä lukemassa täällä, kun iltaisin kauhea väsymys ettei ole mitään jaksanut tehdä. Se on mulla tuttu oire aiemmista raskauksista.

Ke oli eka neuvola. Mukava käynti, tietty lippulappusia ja muuta, mutta sai jakaa ajatukai tulevaan odotukseen yms. Meillä neuvolatäti ainakin ihan mukava.

Tänään kävin siellä kontrolliultrassa, miehenkin piti tulla mukaan mutta esikoinen sai kuumeen ja toivotaan että ei kestäisi viikkoja / tulisi muille. Katsotaan miten onnistuu. Mutta ultrassa kaikki hyvin.
Tämän käynnin mukaan olisikin jo 9+4(alkuper 9+0) ja la 1.10.2018. Mutta sitä ei tarvitse vielä vaihtaa, koska sovittiin että se tarkentuu sillä seuraavassa oikeassa ultrassa.

Ensi viikolla pitäisi käydä verikokeissa ja jättää pissanäyte. Tästä se lähtee :)

Aurinkoista viiikonloppua kaikille! Tsemppiä kaikille jotka epätietoisuuden keskellä!
 
@saraneito Täälläkin ollaan tosi väsyneitä! Aikaisin käyn joka ilta nukkumaan ja uni tulee samantien ku silmät laittaa kiinni. Mut sit joka yö heräilen kaks tai kolme kertaa tossa klo 1-3 välillä.. Tosi ärsyttävää ku kyylään kelloo eikä oo menny ku 15-30min eteen päi edellisestä kellonkurkistuksesta. Sit taas loppu yön nukun sikeästi.. Outoa :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Mie palelen ihan törkeestio_O oon koko ajan jäässä! Väsyttää kanssa muttei niin paljon vielä, nukahdan kyllä heti kun sänkyyn meen pitkälleni:confused:. . Etova olo on ja pysyy siitä en näköjään pääse eroon:cautious:..
Viikko vielä ultraan ja jännittää:love::love:

Täällä taas eilen poksuttiin♡

Hookoo ja tirppa 6+1♡
 
TT1
Täällä kanssa ihan sairas väsymys. Aamut ja aamupäivät jaksaa touhuta sit hyytyy.päikkärit pakko ottaa ja ysiltä takas nukkuu. Puolenyön paikkeilla herään ja loppuyö on yhtä pyörimistä ja vessassa ravaamista. Kyttään vaan et tulis aamu ja uusi päivä. Toivottavasti ei mee rytmi sekasin:)
Mulla on rinnat niin s... anan kipeet, ettei ees peittoo voi päälle laittaa. Kohtalotovereita? :geek:
 
Olen myös ollut normaalia väsyneempi ja palellut.. hyrrr! Ja rinnat on ollut todella kipeät. Tämä tosin on ehkä hieman helpottanut (kärsii jo laittaa peiton päälle), mutta erityisesti nännit on vielä arat. Rintojen muoto on myös mallia täyteläinen, kun aikaisemmin ne on ollut melko tyhjät :ROFLMAO: Lapsia ei siis ole vielä näillä rinnoilla imetetty, mutta ikä ja kestävyysurheilu on tehnyt tehtävänsä :whistle:

Ensimmäiseen neuvolaan enää reilu viikko aikaa enkä malttaisi odottaa :love:
 
Täällä palelu tuntuu vähän helpottavan. Tosin alkuviikosta olin seminaareissa, joissa palelin ihan paikan ilmastoinnin takia.. Pakkanen ulkona ei riittänyt.. Mutta se iltapalelu rauhoittunut. Onneksi. Toivon ettei tulisi takaisin. Muuten pitää viettää kaikki illat lämpimässä suihkussa tai laittaa sauna päälle. Oon jotenkin yllättynyt että rinnat tuntuu jo nyt jotenkin painavemmilta. Vielä niin alussa, mutta ei kai se katso aikaa tai muuta siihen milloin kaikki nää muutokset tapahtuu.

Pohdin täällä koska kertoisi töissä raskaudesta. Toki tiedän sen 2kk ennen äippäloman alkua, mutta meillä niin paljon muutoksia ja tää vaikuttaa omaan duuniin ja sen järjestmiseen suuresti. Pohdiskelen milloin sopiva hetki, ennen kesälomia kenties, jotta lomat ei hidasta rekryprosessia yms.. Tosin tuntuu että nyt on useita eri neuvola ja ultra käyntejä, joten mietin että jäänköhän "kiinni" jo ennen kuin itse kerron.. :D Oletteko joutuneet kertomaan töissä tai miettineet milloin kertoisitte?
 
Miä kerroin töissä viimeks rv12 eli heti NT-ultran jälkeen ja nyt kerron varmaan rv10 jos neuvolas löytyy sydänäänet. Mulla on siis nii superjärkky turvotus et iltaisin näytän ihan rv20+ niin ei tätä kyllä kovin kauaa salailla. Ja sen verran haluan toimia avoimesti että ei kukaan ehdi pahemmin selän takana arvuutella että koskahan tuo synnyttää :whistle:.

Täällä ihan samoja oireita, oon nyt palellut enemmän tai vährmmän tauotta 4 viikkoa. Mulla ei oo tissit kovin kipeät mut sellaiset et kyl ne "tuntee" jos liivit ottaa pois tai yöl kääntyilee jne. Väsymystä täälläkin ollut ilmassa, en kyl ehkä normaalii enempää nuku, mut illat menee sohvan pohjalla viltin alla pötkötellen ja tosi vaikee saada mitään aikaiseksi.

Nyt oon oikein superylpeä kun ollaan kolme iltaa siivoiltu ja järjestelty kotia, oikein kummallista kuinka reipasta! Sopiikin vkl ottaa nyt rennosti :love:
 
Ikäviä kramppeja tulee.... Valkovuoto on erittäin juoksevaa ja mä unohdan kaiken siis ihan kaiken :)
Väsymystä on saattaa johtua muustakin, rinnat arat ehkä.... Mutta mieliala vaihtelut on ihan omaa luokkaansa :D mies parka
 
Täälläkin on ollu sellaista jännää iltapalelua, mikä yön aikana muuttuu hikoiluksi. Mä olen ennen nukkunut kuin tukki yön läpi mutta nyt oon jo pari viikkoa herännyt joka yö 3-4 aikaan ja loppuyö menee jotenkin pätkissä. Kai se on pistettävä raskauden piikkiin jos kerran teilläkin on!

@saraneito mäkin pohdin kovasti tota töissä kertomista. En haluaisi liian aikaisin kertoa koska jotenkin pelkään että sen jälkeen mua ei oteta enää mukaan uusiin projekteihin. Mutta sitten on tämä muuttuja maha joka saattaa ilmiantaa aika pian! Myös noi lääkärikäynnit tulee väkisinkin päiväsaikaan että joutuu pyytää lupaa töistä - herättänee kysymyksiä että miksi se yhtäkkiä rupes juoksee lääkärissä. :sneaky: Myös ensi viikolla meillä on töissä vuotuinen kolmipäivänen konferenssi mihin tulee ihan koko firman henkilöstö koko maasta ja nukutaan varmaan samassa huoneessa pomon kanssa... :cautious: Kohta siis varmaan paljastun jotakin kautta! Jos jaksais edes ens viikon peitellä koska VU 10.3. jossa näkis ettei olis väärä hälytys..
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Tervetuloa uusille!:)

Mulla ehkä lisääntynyt aamukuvotuksen taso, mutta ei se vieläkään oo sellasta että pitäis alkaa yökkimään. Nälkä on kova ja kasviksia tekee mieli tunkea tonneittain ruokaan. :LOL: Väsyttää myös tavanomaista aiemmin iltaisin.
Tissit on vain hitusen arat. Tosiaan kuopuksen imetys loppui vasta viime syyskuussa, joten ei ole kaiheasti raivattavaa kropalla. :giggle: Toista tää oli kuopuksen odotuksessa. 6v edellisestä raskaudesta sillä kertaa ja kaikki kudokset palautuneet lähtöasemiin rinnoissa. Se kipu oli aivan kamalaa.:rolleyes: Mutta helpotti onneks joskus rv12 lähtien tosi nopeasti.

Täällä on vielä ikuisuus ekaan neuvolaan. Pitää nyt kattoa miten mun pää kestää tän epätietoisuuden kanssa. Jos ei kestä niin painun yksinäni sinne varhaisultraan kun mies nyt on vaan sitä mieltä edelleen että se on vähän turha.o_O
Pitänee tänään nyt selittää tää asia sille taas vähän täsmällisemmin. Se ei aivan oo kärryillä vaikka esittää tajuavansa.:D
 
Ajattelin kertoaa töissä NT-ultran jälkeen samoihin aikoihin kuin muillekin. Sijaisen saaminen ja perehdyttäminen vie oman aikansa enkä halua, että porukka joutuu pulaan tämän vuoksi. Pomoni ottaa uutisen varmaan ihan hyvin vastaan, mutta kollegoista en ole ihan yhtä varma. Moni projekti hankaloituu ja kaatuu heidän niskaan väkisinkin, sillä riittävän päteviä sijaisia ei oikein ole. Hieman siis jännittää jo valmiiksi tämä osuus..

Moni täällä on kertonut heräilevänsä yöllä. Niin minäkin! Ihan omituista. Välillä on pakko juosta vessaan kesken unien ja toisinaan uni ei meinaa tulla millään heräämisen jälkeen :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: amaia ja Wiiwiii
@Wiiwiii Mullekin on tullut painoa jo +2 kg :whistle: Yleensä ennen menkkoja kerään turvotusta ja paino nousee sen yhden kilon. Turvotus on sitten hävinnyt aina kuukautisten jälkeen. Ennen plussaa olin jo kilon turvoksissa ja toinen kilo on tullut plussan jälkeen. En sitten tiedä olenko todella lihonut vaiko vain turvotusta. Ainakin olen syönyt paljon terveellisemmin ja jättänyt herkut minimiin. Olen ruumiinrakenteeltani normaali/lihaksikas.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Mulla on päin vastoin tippunut paino pari kiloa viimeisen kuukauden sisään. Johtuu varmaan tästä ihan jäätävästä pahoinvoinnista. Aamulla heräämisestä illalla nukahtamiseen on paha olo, eikä mikään oikein auta... :sick: Melkein jo toivon, että oksentaisin, jos se vaikka helpottaisi tätä oloa! Yritän kyllä vähän väliä puputtaa jotain, kun nälkä vielä lisää pahaa oloa, mutta ei mun kyllä yhtään mitään tee mieli. Mulla on kyllä ylipainoa, niin että on siitä varaa tippuakin... :whistle:

Kova väsymys ja palelu myös vaivaa. En ole oikein pystynyt edes vielä olemaan iloinen tästä raskaudesta, kun olo on niin karsea, mutta ehkä se tästä.

Mä olen ajatellut kertoa raskaudesta töissä ehkä ennen kesälomia. Mulla on kyllä perussairaus, jonka lääkkeistä joudun luopumaan ainakin ensimmäisen kolmanneksen ajaksi ja se saattaa tietää kipuja ja sitä kautta vaikuttaa töihin. Mutta jos kivut pysyvät kurissa, sitten pidän salassa tuonne kesään saakka.

Onko muuten jo lapsia saaneilla mitään vaunusuositusta, jos vaunuilla pitäisi päästä kulkemaan kaiken maailman lumessa ja loskassa, mutta myös jukisilla ja kaupungissa..? Me nimittäin tullaan liikkumaan enimmäkseen julkisilla, mutta vaunuilla pitäisi toisaalta myös päästä koiran kanssa lenkille säässä kuin säässä. Vai haaveilenko turhaan kaikkeen sopivista kulkupeleistä?
 
Itse jouduin jo töissä esimiehelle kertomaan raskaudesta pahoinvointien takia. Jouduin lähtemään kesken työpäivän kotiin ja olin sairaslomalla muutaman päivän. Sanoin esimiehelle että alkumetreillä tässä vielä ollaan eli mitä tahansa voi vielä käydä..

Tänään 8+5 :love:
 
Heipsan!
Kauhee härdelli ollu koko viikonlopun.

Mulle on takuulla tullu varmaan satakiloa painoa.:LOL: Mä en omista vaakaa, koska en koe tarpeelliseksi painoa seurata. Vaatteet ja peili yleensä kertoo jos on muutoksia tapahtunu.:D
Nyt tää mitä on tullu on kyllä ihan turvotusta ja tasottuu kyllä muutaman viikon päästä.
Sit paino on yleensä aloillaan hetken aikaa kunnes alkaa nousta hissuksiin ihan vauvan takia.
Veren määrähän kasvaa ja paljon muuta ihan luonnollista syytä painon nousuun on, muukin siis kuin silkka rasva.:LOL:
Oon siis tyyppi, jota ei tää asia paina ollenkaan.:giggle:

Täällä poksu viikot muuten.

6+0 *POKS*:D
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Mäkään en omista vaakaa mutta luulen että yks tai kaks kiloa on jo tullu lisää, sen verran sellaset skinny jeansit kiristää vähän joka paikasta, ei pelkästään mahasta :D Mä oon ollut ennemminkin huolissani siitä että saanko riittävästi vitamiineja ja hivenaineita ruoasta kun syön aika vähän, joten oon nyt tsempannu syömällä enemmän. Parempi niin päin kyllä että kaveri saa riittävästi ruokaa, kyllä se vararavinto sitten joskus lähtee :love: Tosin, tässä viime päivät vähän kaikki lämmin ruoka on alkanu ällöttää, vaikka ois kuinka nälkä! Kun saan lautasen eteeni ni sit ei jotenkin maistukaan... :sick:

Huomenna 7+0!
 
Siis apua tätä väsymystä, miä en kestä. En oo saanut siis varmaan plussan jälkeen töissäkään mitään ylimääräistä aikaiseksi, ihan pakolliset vaan ja nekin jotenkin hädintuskin. Oikein jo hävettää. Mitä tässä oikein keksis että alkais taas homma rullaa vai onko tätä vielä 4 viikkoo jäljel kun tänää poksuu vasta 8+0 :cry:..?

Vitamiinit on käytös ja varmasti syön tarpeeksi et siitä ei kyl jää kiinni. Nyt juon teetä et sais ees vähän kofeiinipotkuu kun kahvi ei maistu nykyään oikein ollenkaan. Mut ihan kamalaa, loppuviikko olis vielä täysiä koulutuspäiviä ni eihän niistäkään tuu mitään kun ensinnäkin oon ihan horkas kaikki päivät ja meinaan vaan nukahtaa pystyyn, tänäänkin palaverissa olin ihan tajunnan rajamailla. Ihan hirveetä, voisko jo tulla se energinen toinen kolmannes :cry:?
 
Tulisin tänne taas huutelemaan meidän fb-ryhmästä!

Ryhmässä tällä hetkellä 52 jäsentä ja 80 asti otetaan mukaan. :) Jos haluat liittyä, niin laita mulle yksityisviestillä vaikka linkki fb-profiiliisi, niin pyydän kaveriksi ja lisään sut!

Ja teille muutamille jotka ootte pyytäneet, niin tuun kyllä ilmottamaan kun alkaa lähennellä täyttymistä. :)
 

Yhteistyössä