Lokakuiset 2018 <3

Täällä oli ollu tosi hyvä muutaman viime päivän. Hieman on lantioon/alaselkään särkenyt jos pitkään seisonut ja kävellyt mutta kuuluu varmaan asiaan kun alkaa paikat löystyä? Vai onko liian aikaista?

Ensi viikolla verikokeet, kuun lopussa tosiaan ultra. Aika menee älyttömän nopeesti. Nyt ku olo ollu hyvä ni tuntuu että unohdan olevani raskaana :D

Tänään 9+2
 
Täällä iho hiton paha olo :sick: Nää aamut on pahimpia :( Oon yrittäny ulkoilla ja rentoutua ja äh -ei mitään :D Pahoinvointirannekkeet auttaa vähän, mut en tiiä onko nää ihan legitit, samanlainen paketti ku apteekissa, mut nää jotenki puristaa sillai ikävällä tavalla D: Siskolta ku kerran oon lainannu, ni oli tosi hyvät eikä tuntunu et ois käsissä ollukaan D: Tai sit käet/ ranteet turvonneet :D

Mullaki vissiin ekkaa kertaa iskiaskipu iski nyt aamulla :eek: En oo ennen kyl kokenut, mut just sellanen pakarasta säteili jalkaan ja vähän tuntu alaselässäki sellanen kipu/ vihlonta... Varsinki kävellessä tietys asennos ku kävi jalka ku käveli :confused: Vaikia selittää :ROFLMAO:

Kissat raastaa mun hermoja ja illalla tuli huomattuu, et räjähteiden pikkuasioista ja itkettää ihan liian helpost :whistle:

Ane773 ja pätkis 8 + 1
 
Hei! Minäkin uskaltaudun mukaan. :)

27.10./ Dippadai/ 30 /toinen/LKS


Tosi huono olo on jatkuvasti. Kertaakaan en ole oksentanut sentään. Jotenkin muistelen, ettei ihan näin etova olo ollut edellisessä raskaudessa. Väsyttää myös ihan järkyttävän paljon ja olen uskomattoman turvoksissa. :eek:
Varhaisultra on tulossa viikon päästä 16.3. ja eka neuvola onkin 19.3. samalla käynnillä esikoisen neuvolan kanssa. Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon. Hermoilen ja pelkään sitä taas, vaikka järki sanoo, etten pysty asiaan omalla toiminnalla vaikuttamaan.

Tänään 6+6.
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Täällä on nyt varhaisultra käyty ja siellä se näkyi ihan oikeassa paikassa ja sydän löi hurjasti! :love::love::love: Epätodellinen, mutta ihana tunne! Viikot vastasivat omaa kuvitelmaa viikoista ja pikkuinen oli kooltaan "yhden päivän isompi" kuin lasketut viikot.

Raskausoireista sen verran, että vatsa on edelleen aivan sekaisin. Kuvotus iskee lähinnä iltapäivisin ja on pakko syödä usein (vaikka ei tee mieli), jottei kuvotuksen taso nouse. Himoitsen lähinnä kaikkea raikasta (hedelmät, juomat tms.), mutta myös esim. kananmunia ja spagettia :D Saa nähdä missä vaiheessa nuo kananmunat alkavat kuvottamaan, nyt jo pientä kuvotusta havaittavissa.

Alussa himoitsin kovasti kahvia (jota en yleensä juo), mutta nyt en koskisi enää pitkällä tikullakaan kahviin :confused::sick:

Aika ailahtelevaisia nämä päivät, välillä olo voi tuntua jopa todella hyvältä, mutta tiputus tulee yleensä pian ja kuvotus nostaa päätään.. Parempaa kohti ehkä menossa kuitenkin? :whistle:

Tänään 7+0.
 
Heips!

Tänään neuvolan mukaan 9+6, ultran mukaan 9+2. Pahoinvointia ei ole ollut tänään ollenkaan ja hajutkaan ei tunnu nenässä enää niin voimaakkalta. Eilen oksensin vain yhden kerran ja alkoi jo helpottamaan. Loppuiko se nyt jo? Tätä ennen oksensin reilu 3 vkoa kaiken ulos ja laihduin hurjasti. Kylläpäs ihmetyttää pientä päätäni o_O Kaivoin neuvolasta saamani laput esille kun vihdoin tuntuu siltä, että jaksaa tutustua niihin. Mies pyöritteli silmiään kotiin tullessaan ja ihmetteli onko täällä käynyt joku kun jaksoin vähän siivota ja siistiä paikkoja :)

Tsemppiä kaikille huonosta olosta kärsiville, onneksi aika kuitenkin menee nopeasti vaikkei se aina siltä tunnu. Sain viikolla postissa ultra-ajan ja ensi viikolla ekat verikokeet, on se jännää ensimmäistä lasta odottaessa :ROFLMAO:
 
Heips kaikki,
ei ole jaksanut/keretä käydä edes lukemassa.. Illat menneet väsymyksessä ja päivätkin hektisiä.. kesälomaa eli äitiyslomaa odotellessa..

Viime viikolla kyselin pomolle kertomisesta, no nyt se on hoidettu täällä.. Ei varsinaisesti ollut tarkoitus, mutta tuli sellainen sopiva tilanne. Muutenkin tässä tulossa erinäisiä käyntejä joka paikkaan, joten senkin puolesta hyvä kertoa. Otti oikein hyvin asian ja tällä mennään.

Tiistaina kävin verikokeissa seuloja varten. Pitäisi kohta varata aika sokerirasitukseen. Joka raskaudessa joutunut niihin, ylipainon takia, ja sitten joissain mennyt juuri rajalle arvot tai yhdenjohonkin suuntaan, josta syystä joutunut mittailemaan arvoja. Oletettavasti sama kohtalo edessä tälläkin kertaa. Pitää nyt laskea vielä noi viikot ja katsoa työkalenteri että milloin saisi varattua ajan.

Tänään jouduin käymään päivystyksessä kamalan aaltoilevan päänsäryn takia. Tuli taas muistutus itselle, että raskaana olevalle apukeinot on vähissä. Parasetamolilla koitetaan pärjätä. (Huomasin että sauna auttoi hetkellisesti kipuun). Taisi raskausitkutkin tulla pihalle, kun en saanut "todellista" apua :D Nyt ollaan vasta näin alussa, mitäköhän tää on loppua kohden.

saraneito ja uusimman ultran mukaan 10+4 (saattaa muuttua)
 
Piti kommentoida vielä tuota huonoa oloa. Aamupäivästä itsellä on ihan kamala nälkä. Sitten syön ihan normiannoksen ja olo tuntuu todella ähkyltä ja loppuillan viettää semmoisessa pahoinvoiva-olotilassa..
Olen koittanut miettiä, että miten löytäisi balanssin.. :D
 
Mulla on nyt selkee darra-olo keskipäivän kupeessa aina. Ja ihmeelliset jutut haisee iljettäviltä kuten limun hiilihappo.:ROFLMAO:

Mulla on niin pitkä aika vielä kaikkeen, että tuli tarve varmistaa raskautta jotenkin, joten mitäpä himotestaaja muuta ku tekis testin.:D

No oletan olevani ihan hyvissä vesissä, kun testiviiva tuli näkyviin kirjaimellisesti heti kun kohta kastui ja oli jo kirkas viiva ennen kuin kontrolliviiva edes alkoi kunnolla erottua.
Lopputulos oli sit tämä, että kontrolli oli vaaleampi kuin testiviiva.:LOL: Et NYT mä ihan oikeesti lopetan testaamasta.:ROFLMAO:
[url=https://aijaa.com/fa45Es][/URL]

Ja tänään 6+5 jos neuvolan tavalla laskee.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: HooKoo-82 ja Eetuha
Heips kaikki,
ei ole jaksanut/keretä käydä edes lukemassa.. Illat menneet väsymyksessä ja päivätkin hektisiä.. kesälomaa eli äitiyslomaa odotellessa..

Viime viikolla kyselin pomolle kertomisesta, no nyt se on hoidettu täällä.. Ei varsinaisesti ollut tarkoitus, mutta tuli sellainen sopiva tilanne. Muutenkin tässä tulossa erinäisiä käyntejä joka paikkaan, joten senkin puolesta hyvä kertoa. Otti oikein hyvin asian ja tällä mennään.

Tiistaina kävin verikokeissa seuloja varten. Pitäisi kohta varata aika sokerirasitukseen. Joka raskaudessa joutunut niihin, ylipainon takia, ja sitten joissain mennyt juuri rajalle arvot tai yhdenjohonkin suuntaan, josta syystä joutunut mittailemaan arvoja. Oletettavasti sama kohtalo edessä tälläkin kertaa. Pitää nyt laskea vielä noi viikot ja katsoa työkalenteri että milloin saisi varattua ajan.

Tänään jouduin käymään päivystyksessä kamalan aaltoilevan päänsäryn takia. Tuli taas muistutus itselle, että raskaana olevalle apukeinot on vähissä. Parasetamolilla koitetaan pärjätä. (Huomasin että sauna auttoi hetkellisesti kipuun). Taisi raskausitkutkin tulla pihalle, kun en saanut "todellista" apua :D Nyt ollaan vasta näin alussa, mitäköhän tää on loppua kohden.

saraneito ja uusimman ultran mukaan 10+4 (saattaa muuttua)
Buranaa saa ottaa migreeniin mielummin kuin muuta joten varmasti myös sunkin päänsärkyyn asia tarkastettu lääkäriltä
 
No, migreenistä ei pitäisi olla kyse. Luulen että lihakset nyt tosi pahassa jumissa. Lääkäri määräsi parasetamolia, sanoi että ei buranaa. Mutta löysin vapaan hieronta-ajan tälle päivälle, joten suuri luottamus että se auttaisi parhaiten. nyt kun vielä jaksaisi odottaa siihen saakka. Mies on aamuvuorossa, piti ottaa sen jälkeen.
 
No, migreenistä ei pitäisi olla kyse. Luulen että lihakset nyt tosi pahassa jumissa. Lääkäri määräsi parasetamolia, sanoi että ei buranaa. Mutta löysin vapaan hieronta-ajan tälle päivälle, joten suuri luottamus että se auttaisi parhaiten. nyt kun vielä jaksaisi odottaa siihen saakka. Mies on aamuvuorossa, piti ottaa sen jälkeen.
Muista mainita että oot raskaana niin ei hiero alaselkää :)
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Migreenistä.

Tuleeko sitä helposti raskausaikana? Mulla alkoi aurallinen migreeni viikottaisena riesana syksyllä 2016. Söin 2 kk estolääkkeitä ja sitten hellitti. Neurologi silloin sanoi, että jos tämän 2 kk jälkeen migreeniä tulee edelleen viikottain, saan migreenilääkkeet. Onneksi pilkut silmissä ja päänsäryt lähtivät sen 2 kk jälkeen ja nykyään kärsin niistä vaivoista enää aniharvoin. Raskausaikana ei ole ollut kertaakaan migreeniä (nyt mennään 10.viikolla).

Parasetamolia olen käyttänyt nyt raskausaikana jos on tarvinnut.
 
Migreenistä.

Tuleeko sitä helposti raskausaikana? Mulla alkoi aurallinen migreeni viikottaisena riesana syksyllä 2016. Söin 2 kk estolääkkeitä ja sitten hellitti. Neurologi silloin sanoi, että jos tämän 2 kk jälkeen migreeniä tulee edelleen viikottain, saan migreenilääkkeet. Onneksi pilkut silmissä ja päänsäryt lähtivät sen 2 kk jälkeen ja nykyään kärsin niistä vaivoista enää aniharvoin. Raskausaikana ei ole ollut kertaakaan migreeniä (nyt mennään 10.viikolla).

Parasetamolia olen käyttänyt nyt raskausaikana jos on tarvinnut.
Aurallinen tulee helposti juu :) viime raskaudessa usein tässä vasta kaksi kertaa peräkkäisinä päivinä
 
Täälläkin oli tänä aamuna ensimmäinen ultra! En tiedä kumpi oli enemmän paniikissa, minä vai mies. :D Tosi kuumottavaa kun lääkäri ensin ultras kaikessa rauhassa, mittaili ja saneli avustajalle löydöksiään lääkärijargonilla sillä välin kun me miehen kanssa kattellaan ruutua ja toisiamme epäuskoisina. Onks toi se? Näyttääkö se normaalilta? Mä yritin samalla kuumeisesti analysoida ruutua että väriseekö tossa jo pikkuinen sydän? Kerro nyt! Mittailun jälkeen tulos kuului että pussissa on yksi reilut 11mm kokoinen alkio joka vastaa hienosti viikkoja :love: Ja vihdoin tuli se paras kohta, "yritetään kuunnella sydänääniä", nupit kaakkoon. Siinä se jumpsutti sinisenä ja punaisena ruudulla, syke 151♡

Nyt ihailen kyyneleet silmissä pikkuisen ensimmäistä valokuvaa :love: Miehen mukaan paras uutinen on tietty se että niitä on vain yksi! :rolleyes:

Mä selvisin myös firman vuosikokouksesta paljastumatta. Kolme pitkää päivää esitelmiä ja työpajoja, mutta pahoinvointi pysyi hallinnassa. En onneksi jakanutkaan tällä kertaa huonetta pomon kanssa; onneksi en, koska se on aikamoinen bilehile. Kukaan ei myöskään ihmetellyt kun lahjoitin drinkkilippuni kollegalle. :sneaky:

Kääk kai se on kerrottava perheelle!! :confused::rolleyes::eek::X3:

Amaia ja pikkuinen 7+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miukuliisa
Tuosta migreenistä. Itse olen elämässäni kerran saanut migreenikohtauksen, teini-ikäisenä. Nyt viime viikolla tulikin kunnon päänsäryt, näköhäiriöt, kehon toisen puolen puutumista, oksentelua. Migreenihän se. Eli raskausaikana on mahdollista kärsiä migreenistä vaikka normaalisti ei migreeniä olisikaan?

Tänään 9+4
 
Huoh.. onpahan ollut viikot, oon muutaman kerran käyny täällä lukemassa, ihanaa kun on aktiivista kirjoittelua, mutta en oo jaksanu kirjoitella mitään. Oon ollu niin poikki koko ajan, tuntuu, että ei mikään määrä unta oo riittävästi. En jaksa käydä edes lenkillä kunnolla koiran kanssa ja töissäkin teen sen, mikä on ihan pakko. Kai tää väsymys joskus loppuu.. Lisäks välillä etoo niin, että tekis mieli oksentaa, mutta en kuitenkaan sitten oksenna, sekin ärsyttää. Mitään ei tee mieli syödä, paitsi kaikkea suolaista, eikä sitä ihan määrättömästi viitsi syödä o_O, Mut eniten ihmetyttää, kun varsinkaan ei tee mieli juoda mitään, etenkin vesi oksettaa ja ajatus siitä, että pitäisi pelkkää vettä juoda. Myös kahvi on jääny pois, vaikka se ihan hyvältä vielä maistuu, mutta ajatus kahvista ällöttää.

Ja kaiken tän äklötyksen lomassa paino on noussut melkein 3kg ja nyt on menossa 8+5, en ymmärrä, mistä tää paino voi nousta, kun en voi syödä enkä juoda niinkuin normaalisti :eek: Miten teidän muiden painohommat menee?

Meillä ois ensviikolla eka neuvola ja pelkään, että tulee sanomista, kun paino näin on jo noussu. :confused:

Odottelen sitä seesteistä ja hyvänolon ja energian täyteistä keskiraskautta :ROFLMAO:
 
Huoh.. onpahan ollut viikot, oon muutaman kerran käyny täällä lukemassa, ihanaa kun on aktiivista kirjoittelua, mutta en oo jaksanu kirjoitella mitään. Oon ollu niin poikki koko ajan, tuntuu, että ei mikään määrä unta oo riittävästi. En jaksa käydä edes lenkillä kunnolla koiran kanssa ja töissäkin teen sen, mikä on ihan pakko. Kai tää väsymys joskus loppuu.. Lisäks välillä etoo niin, että tekis mieli oksentaa, mutta en kuitenkaan sitten oksenna, sekin ärsyttää. Mitään ei tee mieli syödä, paitsi kaikkea suolaista, eikä sitä ihan määrättömästi viitsi syödä o_O, Mut eniten ihmetyttää, kun varsinkaan ei tee mieli juoda mitään, etenkin vesi oksettaa ja ajatus siitä, että pitäisi pelkkää vettä juoda. Myös kahvi on jääny pois, vaikka se ihan hyvältä vielä maistuu, mutta ajatus kahvista ällöttää.

Ja kaiken tän äklötyksen lomassa paino on noussut melkein 3kg ja nyt on menossa 8+5, en ymmärrä, mistä tää paino voi nousta, kun en voi syödä enkä juoda niinkuin normaalisti :eek: Miten teidän muiden painohommat menee?

Meillä ois ensviikolla eka neuvola ja pelkään, että tulee sanomista, kun paino näin on jo noussu. :confused:

Odottelen sitä seesteistä ja hyvänolon ja energian täyteistä keskiraskautta :ROFLMAO:
Tuo väsymys kuulostaa niin tutulle. Paino noussut myös 2kg täällä ja olen aina ollu tosi hoikka jolle ei kiloja tule millään. Mies sanoi jo yks päivä että oon pyöristyny. Ja pieni mahanalku näkyvissä jo :love:
 
Tuosta migreenistä. Itse olen elämässäni kerran saanut migreenikohtauksen, teini-ikäisenä. Nyt viime viikolla tulikin kunnon päänsäryt, näköhäiriöt, kehon toisen puolen puutumista, oksentelua. Migreenihän se. Eli raskausaikana on mahdollista kärsiä migreenistä vaikka normaalisti ei migreeniä olisikaan?

Tänään 9+4
Kyllä on ja valitrvalitett saattavat jäädä kaveriksi
 
Meillä oli esikon kaverisyndet ja niistä toipuminen vei näemmä koko eilisen :whistle::LOL:

Mulla on takuulla tullu muutama kilo painoa. Mulle aivan tyypillistä. Ja muutenkin ihan normaalia että mm.turvotuksen vuoksi joillain nousee paino alussa ja sitten ekan kolmanneksen jälkeen saattaa tippua useamman kilonkin tai jämähtää täysin paikoilleen.

Mä en oikeen osaa suhtautua painon nousuun negatiivisesti. Mun neuvolahoitajakaan ei sitä oo ikinä kommentoinut mitenkään. Ainoa mitä on kysynyt että onko ollut turvotusta jos näyttää tulleen painoa keskivertoa enemmän. Jos ei, niin ei oo moksiskaan mutta jos vastaan joo, seuraillaan sit sitä turvotusta ja pissaa.
Mä tarviin siis sen vähintään +10kg jotta voin imettää onnistuneesti. Imetyksen alkaessa ja jos painoa ei oo riittävästi varastossa, on myöhäistä koska mun kroppa syöttää rasvaa vauhdilla maitoon ja sillon koen kuolevani nälkään. Ja vaikka syön ku kolmen norsun lauma, paino vaan laskee.:cautious:
Ja mun neukku tietää musta tämänkin joten silläkään ei pahemmin paasata painosta kyllä.:D

Täällä poksu eilen rv7+0.(y)
Ens viikon tiistaina ois eka neuvola. En malttas oottaa et nään mun neuvolatädin ilmeen taas.:LOL: Se on aina niin fiiliksissä.:D
 
Paljonkohan mulla nousee paino kun pitää syödä tunnin välein ettei iske heikotus ja huono olo :p Kiloja lähti pahoinvoinnin takia ja nyt kun ruoka vihdoin maistuu, se tosiaan MAISTUU! Mitään raskasta en pysty tekemään, tai saa heti mennä lepäämään. Muita oireita ei juuri olekaan ja 11.vkoa eletään, pitänee nauttia:)
 
Mä olen kanssa ollut aika heikossa hapessa jo kohta pari viikkoa. Paha olo on suunnilleen 24/7 (jos siis yöllä herään, silloinkin oksettaa...) ja väsymyskin painaa. En ole oksentanut kertaakaan, mutta melkein toivon että oksentaisin, jos se vaikka parantaisi oloa... Mitään ei tee mieli, mutta pakko kuitenkin koittaa jotain puputtaa vähintään tunnin välein, tai olo on vielä kamalampi, mutta isot annokset oksettaa nekin enemmän. Olen nyt ollut ihan sairaslomalla, mikä tuntuu vähän naurettavalta, mutta minkäs teet. Lääkäri vaan totesi, että ei auta kuin kärsiä - kiitos, tämän tiesin kyllä itsekin! Pomollekin tuli kerrottua aiemmin kun oli tarkoitus, ihan tämän pahoivoinnin takia. Painoa on lähtenyt viimeisistä kuukautisista melkein 3 kiloa.

Kaikenlaiset omituiset ruuat muuten ällöttää - banaani, mansikat, viinirypäleet (joita söin suurella innolla vielä viime viikolla) :LOL: Ja ehkä vähän pelkkä vesikin, niin kuin Hiutale89 taisi sanoa tuossa ylempänä. Onko teillä muilla mitä allötyksiä?

8+3
 

Yhteistyössä