Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Hirmu monelle tullut nyt huonoja uutisia ja pahoittelut kaikille. :hug: Mutta eteenpäin mennään sanoi mummo lumessa, vai mitä!

Ja hurjasti tsemppiä vielä piinailijoille! Toivottavasti edes jollain tärppää vielä tässä pinossa.

oma: kp2 ja yk huitelee nyt jossain 66 tienoilla. ( Että repikää siitä, jos vaikka joku "pitkään" vauvakuumeillut näitä lukee omien naurettavien yk7 ja ei tärppää- ongelmiensa kanssa ) Hehheh, ei mulla mitenkään katkera olo ole... :kieh:

Mutta asiaan, voisiko joku ystävällisesti valaista mua, että mitä eroa on passilla luonnolliseen kiertoon ja zumenonin kanssa? Siis mitä se zumenon tekee? Saako sillä jotenkin ajoitettua ovulaatiota sopivalle paikalleen vai mitä? Mulla lukee ohjeissa, että jos ovistestin plussa ( luonnollisessa kierrossa ) osuu tiistaihin tai keskiviikkoon, niin siirtoa ei voida siinä kierrossa tehdä! Voiko noin siis käydä myös lääkkeellisessä kierrossa, et siirtoon ei päästäkkään huonosta ajoituksesta johtuen? Mulla on siis tammikuussa pas noitten zumenonien kanssa ja kovasti jännittää miten menee.
 
mulla oli PAS:ssa zumenon, koska mulla ei oo mitään omaa kiertoa (ei oo ollu menkkoja vuosiin ilman lääkkeitä). yks väli ultra oli, jossa miusta katottiin vaan limakalvon paksuutta, ovistakaan mulla ei oo... muuta en tiijä
 
Huomenna ois sit se kauan odotettu testi päivä!!! Pelottaa!!! Paljon tuntemuksia mutta mitkä on lugeista ja mitkä mahdollisesta raskaudesta... Pääasia on ettei kuukautivuotoa näy, eikä tartte näkyä!!! Pitäkää mulle peukkuja!
 
Kiitoksia muistamisesta Sitrus ja otan osaa jos sullaki nyt kerran oli epäonnea yrityksesä :hug:

Mulla oli tosiaan se viiva viime viikon to tehysä testisä, ei yhtä vahava ku kontrolliviiva, mutta kuitenki. Periantaina tein sitten uuen testin, joka oli ihan puhas nega. En oikein tiä mitä asiasta pitäs ajatella. Oliko mulla jottain kiinnittymisyritystä vai oliko testi jotenki viallinen.. Eli pe en ennää ottanu lugeja negan takia. Menkkojen alakuun tosin meni niitten lopettamisesta vielä viis päivää. Ja runsaathan nuo on nyt ollu ja heti tuli semmonen tosi iso hyytymä ulos. Ei kyllä koskaan ole tullu kerrala semmosta.. Rinnat on kyllä omituisesti edelleen turvoksisa, mikä ihimetyttää, ku kyllä ne normaalisti menkkojen alettua laskeutuu takas. Minuakaan ei kyllä se turvotus hirviästi haittaa ku en mitenkään rintava ole koskaan ollu.. :D Nyt sitten ootellaan yhet menkat näitten jäläkeen, jollon saa ottaa yhteyttä taas OYS:iin ja kokkeillaan tammikuusa sitten PASia luonnolliseen kiertoon. Mulla vain ei hirviästi ole uskoa, että luonnolliseen kiertoon mulle voiaan mittään tehä ku munisten kasvaminen ja ovulointi on normaalisti erittäin kyseenalaisia juttuja mulla. Mutta jos ei luonnolliseen onnistuk, nii sitten helemikuusa lääkkeelliseen. Ihimeen rauhallinen olo on ollu negasta huolilmatta. Mutta mie olinki koko ajan varma, että hoito ei onnistunu. Tosin häätyy myöntää, että se haamuplussa kerkes niitä toiveita sittenki nostaa.. Elämäni ensimmäinen toinen viiva nimittäin testiin ilimesty tämän vähä vajaa kuuen vuen yrityksen aikana!

Peukkuja pitelen jälielä olevile jännääjile!
 
Suuret pahoittelut himpunpimpula, pohtijatar ja sitrus
himpunpimpulaKäsittääkseni lääkkeellisessä passissa saa paremmin ajoitettua siirron jollekin tietylle päivälle. Itsellä tehty kaikki passit luonnolliseen kiertoon, mutta meillä klinikalla passit kyllä tehdään olipa ovisplussa milloin vaan. Aina kahden-kolmen päivän päästä ovulaatioplussasta on pas. Paitsi jo ovisplussa torstaina niin silloin siirto maanantaina.
kisuliKovasti peukkuja! Itsekin taidan testata huomenna.

tosiaan huomisaamuna ajattelin testata, että pääsee tästä piinasta ja saa lopettaa nuo inhat lugepallerot, varsinkin jos ne aiheuttavat tämän kaamean väsymyksen.

puuteri pp12
 
Ikävä kuulla, että mielialasi on noin alakuloinen, soja. :( Unettomuus on tosi inhottavaa, varsinkin pitkään jatkuessaan. Toivottavasti plussa tuo levolliset yöunet. :heart:

Kisulille tsemppiä huomiseen testailuun. :wave:

Nippe: Voihan itku, että se haamu sitten hävisi. :'( Kyllä mä uskon, että se haamu tuli kiinnittymisyrityksestä. Ei viallisia testejä voi niin paljon olla liikkeellä. Ja jos on, mä haalin ne kaikki. :whistle: Vaikka lopputulos oli tällä kertaa pettymys, täytyy ajatella, että haamu lupaili jo jotain. Tammikuussa pääset passiin ja sitten tärppää! :heart:

Verikoe oli negatiivinen. Lähinnä harmittaa se, että olin toivonut saavani tietää hcg-arvon, mutta lääkäri oli kirjoittanut lähetteen vain perusraskaustestiin. Eli en kostunut tuosta tiedosta mitään, köyhdyin vain 30 euroa. :headwall: Kiitos kaikille myötätunnosta. :heart:

Tänään loppuu alkoholin vältteleminen, joten hakaisen Alkosta glögipullon ja korkkaan sen. :xmas: Piinailijoille toivon pitkiä, alkottomia aikoja! :D

Muoks. Puuterille myös onnea huomiseen testailuun. :wave:
 
Voi itku :'( ei merkannu oireeni kyllä yhtään mitään, tyylipuhdas nega pärähti :headwall: Ois varmaan pitäny jo arvata siitä, kun tissikipu hävisi muutama päivä sitten. Plussa hoidossa ne vaan kipeyty koko ajan enemmän.
Noh, PAS sitten vissiin helmikuussa...

Parempaa onnea teille muille piinailijoille :heart: ja lohtu :hug: neganneille.
 
onpa tämä ollut sitten surullinen päivä meille monelle. Voi retuli82, eipä ollut onnen päivä sinullakaan. Onko vuoto lisäänty?Tiedätkö sinä jos siitä pas-touhusta jo mitään, tehdäänkö se sinulla luonnolliseen kiertoon?Jos ei, onko tietoa, miten aikasin ne lääkkeet aloitetaan?Ja kun tässä nyt näitä kysymyksiä satelee, niin aukeaakohan se kys heti helmikuun alussa.
Sitrus79,kippis vaan sinne :xmas: KYllä se vielä meilläkin ilon päivä koittaa. Jaksuja.

Himpunpimpula
, myös sinulle toivotan jaksamista. Ei tässä osaa oikein lohduttaa toisia niin kuin ei itseäänkään. Aamun negan otin ihan rauhallisesti vastaan, mutta näin illan tullen alkaa tuntua, että minä en jaksa enää. Tässä on nyt tätä lasta tehty jo kohta kolme vuotta, joista noin kaksi vuotta jotain hormonia napsittu. Ja muuta vikaa ei ole, kuin että kierto epäsäännöllinen ja senkään syytä ei tiedetä. Niin pieni vika, mutta kuitenkin niin suuri..Eikö tämä elämänvaihe lopu ikinä, minä voisin siirtyä jo seuraavaan. elämä junnaa paikoillaan :ashamed: Mulle riittäisi aivan hyvin se yksi lapsi tai kun nyt edes kerran elämässään näkisi haamuviivan siinä raskaustestissä. Mutta kun ei :headwall:
Tää on taas niin tätä.
 
Mukana menossa torstaina 11.12.2008:[/color]


Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto 25.11 pp16

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS
tinuli71: 3.ICSI
Milma: 3.IVF
nasu29: 1.IVF, 1.PAS
Belle70: PAS
kuumetta: 1.IVF

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79
Kauniskuu
Koivukuusi
karatin


uutta yritystä odottavat:

kolmisin[/quote]
nippe 81
pohtijatar
himpunpimpula
 
NEGA testattu täälläkin tänäaamuna. Eiköhän tämä ollut tässä ja tähän päättyivät meidän hoidotkin ja sen myötä vauvahaaveet. No onnellisina tietenkin siitä, että yksi lapsi hoidoilla saatu, mutta harmittaa, että poika ei koskaan pikkusisarusta saa. ( anteeksi jos jotakin totaalilapsetonta loukkaa)

Parempaa onnea vielä piinaileville. Ainakin soja , kisuli
 
toi meidän listä on pienentynyt tosi paljon :'( ja liian paljon on tullut negoja. :headwall:
toivotaan tammikuulle taas uutta pitkää listaa ja kaikki negat kääntyy silloin plussaksi...
nippe81: saako jo yrittää kun on ollu yhet "normaalit menkat" eli mulla on nyt ohi nämä ekat menkat ja normaalit tulis joulukuun lopussa joko sitten saa yrittää sen jälkeen...?
 
nega täälläkin pp13 iltana. huomenna vielä virallinen varmistus aamupissistä, mutta tuskinpa se enää muuttuu... ei mitään haamun alkuakaan ollu, eikä kyl mitään tuntemuksia. eipä huvittas enää niitä "pillupalleroita" laittaa :headwall:

voi kun tietäsi miks tää ei voi koskaan onnistua? :'(
 
Puuteri :'( :hug: voi kurjuus. Täällä ei kyllä loukkaannuta, vaikka haluaisittekin sisarusta pojalle. Lapsettomuus koskettaa myös teitä ihan samalla tavalla kuin sellaisia, jotka yrittävät sitä ekaa saada alulle. Ei ole todellakaan väärin toivoa sitä toista :hug: Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi :heart:

Soja , sinun on plussattava! Varpaat ja sormet ristissä toivomme :D
 
soja, voin sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu. Koita jaksaa. Itse kanssa negasin eilen. Eilispäivä meni aika tunteettomasti, mutta illalla iski epätoivo ja väsymys koko asiaan. Itkusta ei meinannut tulla loppua ja tänäänkin on ihan maassa olo. Ei jaksa joulukaan innostaa yhtään, ei oikeastaan mikään. Miten teillä soja ekassa ivf-hoidossa, jäikö teillä pakastimeen alkioita?
Retuli82, miten sinä jakselet? Eikös sinullakin tämä ollut toinen ivf? Oliko sinulla pasia ekassa? Kyllä minusta tuntuu vaan tosi vaikealta kerätä taas voimia ja etenkin sitä uskoa, että näissä hoidoissa voisi onnistua. Kolme vuotta ilman ainuttakaan haamua. ALkaa tässä usko ropista vähemmästäkin.

Kun tämä loka-marraskuukin nyt alkaa olla ohi niin haluan kiittää teitä kaikkia palstalaisia myötäelämisestä, uskon vahvistuksesta ja ihan vaan olemassaolostanne. Teistä on ollut kyllä ihan hirveän paljon lohtua ja välillä iloakin, vaikeaa on muualta löytääkään näin ymmärtäväistä seuraa. Painitaan ja tuskaillaan tämän saman asian kanssa koko porukka. Välillä itse kukin on toiveikas ja välillä taas montun pohjalla. Täällä ollaan nyt aika pohjalla, mutta ei kai tässä ole kuin suunta ylöspäin. Huokaus.
Hyvää joulunodotusta kaikille ja pysytäänhän "linjoilla" =)
 
ekassa IVF:ssa jäi 3 pakkaseen, joista sitten yks selvis siirtoon asti. samoin nyt 2. IVF:ssä jäi 3 pakkaseen, eli ei mitään hurjia määriä. aika tyhjä, mutta helpottunut olo jotenkin, nyt taas tietää tilanteen.

ja tänään ei oo ekaa kertaa pariin viikkoon riidelty miehén kanssa että jotain hyvääkin :LOL:
 
Pohtijatar , kyllä täällä jo nyt ihan hyvillä mielillä mennään, välillä tietysti iskee haikeus ja surullisuus. Itkettyä tuli sillon negapäivän iltana, vaikka päivällä olin vielä suht levollisin mielin. Romahdus iski totaalisesti :'( Mutta aamulla soittelin sitten polille, ja varmistui tuo meidän eka PAS tuonne helmikuullu. Se antoi taas uutta virtaa, jaksaa paremmin jatkaa matkaa. Ja onneksi on ihana mies, nyt on vaan pidettävä hyvää huolta omasta kullanmurusesta ja parisuhteesta, niin ja tietenkin itsestä =)
Ja meille tosiaan oli tämän toinen IVF, ekasta ei saatu mitään pakkaseen. Mutta silloin sain elämäni ensimmäisen plussan. Ja vaikka se meni kesken, niin se antaa toivoa ja uskoa onnistumiseen vielä joskus. Milloin ikinä se sitten onkin.

Minunkin puolestani oikein rauhaisaa joulua ja pitäkäähän huolta toisistanne :hug: Ja ikäväksemme turisimme ja piinailemme sitten tuolla ensi vuoden pinoissa. Ei siinä, ihanaa tukea teidän seurasta saa vaikeina aikoina ja mukavaa vaihdella kuulumisia samassa jamassa olevien ihmisten kaa. Ikävää siinä mielessä, että joutuu aina hyppäämään seuraavaan hoitopinoon, kun ei toivottua tulosta tule... KAIKKEA HYVÄÄ TEILLE :xmas:
 
Vielä piipahdan täällä... Pohtijatar, retuli82, Puuteri, NPG, soja, kolmisin, Sitrus, himpunpimpula...Joukkohalaus! :hug: Ja kiitos seurasta, tuesta, kannustuksesta... :heart: Niin tutulta tuntuvat ajatuksenne nytkin...romahduksesta, riitelystä miehen kanssa, uudesta toivosta... On vain jatkettava eteenpäin, eihän tässä muu auta. Kun vain siitä vielä pääsisi ylitse, että ei tuntisi katkeruutta niitä kohtaan, joilla on vauvoja. Joulunpyhät tuovat taas uusia "haasteita" kun näitä suvun vauvaperheitä on kohdattava. Miten kauan on jaksettava ihastella toisten vauvoja, teeskennellä, ettei itseä kiinnosta. Meille on ruvettu jo vihjailemaan, että olemme liian vanhoja. Sekin on vielä kestettävä.... Tuotahan naiselle voi hokea siitä päivästä, kun täyttää 25 :LOL: Eikös se silloin ollut kun hedelmällisyys alkaa laskea. :headwall: Mutta positiviisuutta täytyisi jaksaa pitää yllä kaiken tämän kuorman kanssa!

Mutta retulin kauniita sanoja myötäillen toivotan minäkin tähän pinoon rauhallista joulua, ja kaikkea hyvää! Ja niitä +++++ :whistle: -tuulia edelleen! PELI EI OLE VIELÄ MENETETTY! B)
 
halaukset vielä kaikille minunkin puolestani! :hug:

Katselin tuota listaa ja tässä pinossa näyttäisi noin joka kolmas onnistuneen, että aika hyvin kuitenkin. Toivotan onnea raskautuneille ja toivottavasti me kaikki muut tulemme pian perässä.

Hyvää joulua kaikille! :xmas:
 
Hei,

Tulin minäkin vielä kiittämään ja kumartamaan. Piinailu oli helpompaa, kun oli vertaistukea. Kiitos siitä teille kaikille! :flower: Uskotaan ja toivotaan, että vuosi 2009 on meille kaikille se tähänastisen elämän paras ja mieleenpainuvin. :hug:

Ja pahoitteluni vielä sojalle ja Puuterille negoista. :hug: Pettymys ja suru on varmasti aivan yhtä suuri, toivoo sitä sitten ensimmäistä lastaan tai pikkukakkosta. Voimia. :heart:

Piparintuoksuista joulun odotusta, kaikesta huolimatta! :xmas:
 
Kahden viikon takaisista iloisista tunnelmista on tultu alas rytinällä. Lauantaina vuodin ihan kunnon punaista verta, sunnuntaina lähinnä ruskeaa tuhrua kovien alavatsakipujen säestämänä.

Taitaa keskenmenoon päättyä tämä meidän odotus. Varhaisraskauden ultra on torstaina, mutta aika apeana sitä odotan.

 
Belle70: :hug: En ossaa muuta sanoa enkä tehä..

Kolmisin: Olen kuullu puhetta, että kahet menkat epäonnistumisen jäläkeen pitäs tulla, mutta näin mulle nyt sanottiin, että tammikuusa saan yrittää PAS:ia. Ja senhän mukkaa mie sitten toimin. En ala turhia oottelemaan kauemmin ku on pakko, ku tätä aikaa ja vuosia yrityksesä on jo usiampi vierähtäny..
 
nippe81 mulle sanottiin oys:ssa että hoidon jälkeiset vuodot ja kahet normaalit vuodot sen jälkeen. pitää siis yrittää kinuta että pääsis jo tammikuun alussa kun menkat pitäs alkaa just uutena vuotena....... :kieh:
 

Yhteistyössä