Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Jatkan vielä, kun piti käydä virkistämässä muistia sivulla 39. Tekstiä tursuaa tänne niin hurjaa vauhtia, ettei meinaa peräs pysyä!

Puuteri Kiitos. Luinkin jostain myös, että hyperin vaara on olemassa vielä noin viikon punktion jälkeen, ja alkanut raskaus voi tosiaan lisätä riskiä. :headwall: Toivottavasti alkio selvisi sulatuksesta! Aika hurja tilanne! Toivon kovasti, että pääsette siirtoon! :hug:

tinuli71 Kirjoitit tuolla aiemmin, että laitoit Lugea aluksi viikon verran 800 mg. Sait mut lievään paniikkiin, koska lääkärin määräämä annos mulla on vain 400 mg. päivä. Miksiköhän? Mahtaako se olla riittävä. Taidan lisätä annostusta näin aluksi omin päin. Tuskin siitä mitään haittaakaan on. Millaiset annokset teillä muilla?

NPG En oikein osaa selittää LUgesteronia sen kummemmin, kuin että määrätään näissä ivf- ja ICSI-hoidoissa tukemaan alkion kiinnittymistä. Osaisko joku selittää paremmin---? Sinulle määrätty geeli sisältää varmaankin samoja ainesosia, mutta eri muodossa.
 
ajattelin pitkästä aikaa kirjotella ja jopa kommentoidakin. täällä on niin mukavan vilkasta että ei aina saa aikaseksi kommentoida kun vaan omaa napaa tuijottelee

Nasu ja Belle hurjana onnea teille ja toivotaan että masuasukit voivat hyvin ja kasvavat mukaviksi loppukesän vauvoiksi :heart: ihanaa kuulla että ehkä ei vielä kannata haudata haavetta 3 lapsen perheestä, vaikka sitä ekaakaan ei vielä ole

Karatin mie pidän siulle peukkuja, että toi yksikin solu riittäisi haluttuun tulokseen! voin kyllä kuvitella miten kurjat, pettyneet ja pelokkaat fiilikset sulla nyt on :hug:

NPG
luulisin että toi crinone´on samaan tarkoitukseen kun luget, eli tukemaan kehon omaa hormonituotantoa alkuraskaudesta

Retuli ja sitrus paljon kaikkee tahmeeta teille, että kyytiläiset jaksavat pysyä mukana! kiva kuulla että siirrot menivät hyvin ja pakkaseenkin jäi

Pohtijatar väsymys tuttu tunne. itse kärsin siitä varsinkin keväällä ekan IVF:n aikaan ja nyt alkusyksystä PAS:ien aikaan. toki siihen yhdistyi stressin aiheuttamaa unettomuutta... pitää vaan nukkua jos keho niin vaatii. muista kuitenkin myös ravinnon ja liikkunnan vaikutus. En tiedä miksi miulle tää toinen IVF on ollu jotenkin helpompi, oon nukkunu melko hyvin yöt joten en oo jatkuvaan itku/raivokohtausten partaalla. Päiväunet kyllä silti maistuis vaikka joka päivä =)

oma ).( joo, kyllä se 4 hedelmöittynyttä 5 on varsin hyvin. vaikka ainahan sitä toivois että ois saanu enemmänkin, kun nyt haaveilen siitä 3 lapsen perheestä... ja toinen IVF jo menossa julkisella, eli yks enää jäljellä... laskelmoin että jos nyt tulis yks tuoresiirrosta ja sit toinen PAS:sta niin jäis vielä se 3. IVF sille kolmannelle lapselle.... aika ääliötä aatella tälläsiä, mut haaveilen silti :headwall:

olipa muuten mukava piristys tähän kurjaan turvottavaan oloon (kun ei ees P*rk**le kykene lenkille....)käydä kampaajalla, nyt on kiva katella värikkäämpää peilikuvaa. Suosittelen :p

no, jaksamista kaikille, piinailijoille hermoja!

soja
 
kentia lääkäri tutkii jokaisen henkilön erikseen ja määrää tälle sopivan lääkkeen ja määrän. joillekkin riittää vähempi kuin toisille. lääkkeen määrät voi myös riippua siitä onko omat toiminnot minkälaiset. joten ite ei kannata lisätä lääkitystä........ :/ mulla on 3kpl aamulla ja 3 kpl illalla eli yht: 600mg
 
Kentia: Tuskin mitään lääkitystä kannattaa ottaa enempää kuin lääkäri on määränyt. Minulla aikoinaan esikoisen kanssa lugeja laitettiin 1 tabletti aamuin illoin eli 200mg/vrk.

Tuon toisen lapsen aikoihin määrä nostettiin 2 tablettiin aamuin illoin (eli 400 mg/vrk), sillä normaalissa kuukautiskierrossa oli alkanut tulemaan ruskeaa vuotoa jo 3-4 vuorokautta ennen varsinaisten kuukautisten alkua. Tämä viittaa keltarauhashormonin alhaiseen tasoon ja tästä syystä annostusta nostettiin.

Nyt tässä hoidossa annostus oli myös 2 tablettia aamuin illoin eli tuo sama 400 mg kuin sinulla
 
kentia mulle lääkäri määräsi 600 per päivä, mut sit kuulin serkulta et se oli lisännyt ite annostusta 800 eli neljä kuulaa aamuin ja illoin viikon ajan ja hänellä on kaks tervettä poikaa. Ite sit uskaltauduin tekemään saman enkä oo katunu =) Mut en tietenkään kehota ketään sitä tekemään.
RouvaP mulla eilen kun kävin hcg veritestissä niin se tarkoitti nousua eli lukemat oli 2546 jotka kuulemma olivat erittäin hyvät niille viikoille 4+6, mut täytyy ottaa huomioon ettei kaikilla nouse samalla tavalla, toisilla se nousee hitaammin ja kuitenkin raskaus on alkanu :heart:
Onnea myös Belle70 hienoa et saadaan plussajono kasvatettua ja samalla luomme uskoa muille hoidoissa olleille et kyl se siitä ku jaksaa vaan yrittää ja toivoa :heart:
 
Isot onnittelut Belle70...mahtavaa kun muutkin pääsevät plussajonoon :heart:

Soja: kiitos onnitteluista.

RouvaP: Kävin eilen verikokeissa ja tänään sain kuulla vastauksen eli arvot oli 423 ja kuulemma hyvät arvot. Mullakin loppuu nuo apteekin omat progesteronit tänään ja ihmettelenkin että miksi joillakin jatketaan sitä viikolle 7 ja mulla ei.
 
Soitin oysiin ja kysyin vielä kertaalleen sitä asiaa. Kuulemma ei kannata enään jatkaa sillä oman hormonitoiminnan pitäisi pystyä sitä ylläpitämään. Ja kuulemma nyt ajatuskanta on se, että koko lugeista ei ole välttämättä mitään hyötyä. Eli niiden koko hyödystä ei ole mitään todistettua. Niitä vaan ei uskalleta jättää käyttämättä.

Uskomatonta.

Belle70Minulla juuri sitä ruskeaa vuotoa on aina ennen varsinaisia kuukautisia.

Mitä teen, minulla olisi kyllä käyttämätön resepti niitä lugeja jos haluaisin näin omalla päätöksellä jatkaa.

Nasu29 Sullahan oli jo nyt hyvät arvot... melkein samat kuin minulla nyt.. Käyn uudestaan ensi viikolla, jospa ne arvot nousisi. Kiitos osoitteesta, laitan viestiä kunhan paremmin ehdin.

tinuli71 Sullahan ne vasta hienot arvot on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmisin:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimi78:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa perjantaina 28.11.2008:[/color]


Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp14

Belle70: PAS siirto 14.11 pp14

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp11

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp11

kolmisin: 1.IVF/ICSI, punktio 17.11 siirto 19.11 pp9

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto 19.11 pp9

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 20.11 pp8

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp8

kuumetta: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp8

Kentia: 1.IVF, punktio 21.11 siirto 24.11 pp4

NPG: 1.ICSI, punktio 22.11, siirto 24.11 pp4

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto 25.11 pp3

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio, siirto 26.11 pp2

pohtijatar: IVF, punktio 24.11 ja siirto 26.11 pp2

soja: 2.IVF, punktio 26.11 ja siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio 27.11 siirto 28.11 pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto vko 48 pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI

[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS
tinuli71: 3.ICSI
Milma: 3.IVF
RouvaP: 1.PAS
nasu29: 1.IVF, 1.PAS
Belle70: PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79
Kauniskuu
Koivukuusi

Toivosta luopuneet: :'(
Tiger




 
Raskas päivä ollut täällä. Kävi ihan niinkuin pelkäsin, ei päästy siirtoon. Se ainokainen munasolu oli ollut epäkypsä. Uudet suunnitelmat nyt tammikuulle, eri lääkityksellä.

Minä keräilen nyt itseäni ja hyppään tästä pinosta pois. Toivottelen kovasti onnea plussanneille ja vielä testausta odottaville. Hienoa, että niitä onnistumisiakin tulee.
 
voi karatin, minua harmittaa teidän puolesta. Onneksi tammikuu on sentään nuin lähellä ja pääsette silloin-viisaampana sinun elimistöstä-yrittämään uudelleen. Keräile voimia ja hoida itseäsi nyt ihan rauhassa. Rankkoja nämä hoidot ovat tuli tulokseksi mikä hyvänsä. :hug:
 
HEI!
Kentia:Itsekin aloin miettiä tuota luge annostusta. Mullakin annos 400mg/vrk. Luge pakkauksesta sitten tarkistin, että tavallinen annos on 300-600mg/vrk. Ehkä teen niin, että laitan yhteensä sen 600mg/vrk aluksi.
karatin Voi kuinka ikävää. :hug: Onneksi teillä vielä mahdollisuus yrittää tammikuussa.
sitten siirtokuulumisia. Eli ainokainen alkio selvisi sulatuksesta ja tänään siirrettiin kasvamaan =) Tosin oli kärsinyt sulatuksesta ( kahteen kertaan jo sulatettu) oli enään 2 soluinen. Eli huonoin alkio mitä koskaan, mutta ei voi mitään. Toiveet vielä korkealla.

puuteri pp0
 
Ihan mieletön plussajono tässä pinossa ja lisää varmasti tulee. Onnea uusille plussanneille, belle ja nasu! :flower:

Voi harmi karatin. Toivotaan, että seuraava yritys on teillä sitten se, joka onnistuu. :heart:

Kolmisin[/b] , malttia siellä!

Ja omanapa: Tänään oli siirto. Yksi hyvälaatuinen alkio on nyt sitten massussa ja neljä saatiin pakkaseen. Tuntuu ihan uskomattomalta, että mulla on nyt ihan oikea vauvanalku kohdussa :eek: !!! Mä oon tavallaan jo niinku raskaana. :LOL: Tulee muuten elämäni pisimmät 2 viikkoa, huoh.

himpunpimpula ja pp0
 
karatin todella kurja tilanne. kasaile rauhassa, ja onneksi tammikuu on jo kuitenkin melko lähellä... vaikka ei se nyt varmasti lohduta. saanko udella millaset taustat sulla oli, kun en takaa nopeasti selaten löytänyt?

Kolmisin oottelehan nyt rauhassa oikea testipäivä, etukäteen testauksesta ei oo kun riesaa


Himpunpimpula
Onnea matkaan, hienoa että siirto meni hyvin ja pakkaseenkin jäi.

Oma: tänään siirto, yksi hyvä alkio siirrettiin ja 3 jäi pakkaseen, ovat 2 oljessa, eli 2 PAS mahdollisuutta jäi. mulle siis sais päivittää tonne siirto 28.11. ja pp0. ja testiin enää 14 päivää....

miulla ollu muuten jotenkin oudon tyhjä ja pettyny olo tänään, en oo oikein ees innostunu koko asiasta... :| hoidon alussa ja punktioon asti olin tosi positiivisella ja onnellisella mielellä, mutta nyt oon ihan maassa jotenkin... varmaan stressi ja jännitys laukeaa tai jotain... tai alkaisko sitä itseään suojella pettymykseltä? onko teillä ollu samanlaista ailahtelua?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

soja joka piristi itseään ja kotia uusilla verhoilla tänään :)
 
Moi!

Varovaisesti kyselen, saanko liittyä joukkoon tummaan?

31-vuotias olen, mies 28. Ekaa kertaa yritämme vauvaa ja etukäteen oli jo tiedossa, että ICSI ainoa vaihtoehto. Alkionsiirto oli meillä 21.11. 2 alkiota siirrettiin, 1 ja 2 -laatuiset luokaltaan. Pakkaseen jäi kaksi heikompilaatuista.

Punktio ja alkionsiirto sujuivat hyvin, siirrossakin kuulemma saatiin juuri oikeaan kohtaan alkiot. Potkupallomaha oli tuttu täälläkin punktion jälkeen. Vieläkin on maha turvonnut muttei ole ollut kipeä enää tällä viikolla. Nyt menee sitten progesteron-puikkoja 3 krt/vrk. Lugeja en voi käyttää, koska olen pähkinälle allerginen.

Olisin kysellyt, kuinka te kanssasisaret pärjäätte näiden keltarauhashormonihoitojen kanssa? Meillä hoitokierros aloitettiin niin, että menkkojani siirrettiin viikolla Primolutin avulla, sillä muuten sekä mies että lääkäri olisivat h-hetkellä olleet ulkomailla lomalla. Puolessa välissä Primolut-kuuria totesimme miehen kanssa, ettei tainnut olla fiksu veto, sillä itkin kuurin aikana hirmuisesti ja loppuhuipentumana itkin yksi iltapv työpaikan vessan lattialla tunnin. Tiesin jo vanhasta kokemuksesta, että keltarauhashormoni ei minulle sovi (kiertoja joskus tasoiteltu sen avulla ja aina oli mieli pahasti maassa) mutta menkkoja siirrettäessä vaikutukset oli vieläkin hurjemmat.

Toki mieli sitten tasaantui kun kuuri oli ohi. Mutta ei tämä kierron jälkipuoliskon keltsikuurikaan mielelleni hyvää tee. Ja unettomuus on ollut hirveää. 3 yötä meni niin, että käydessäni nukkumaan heräsin 3 tunnin päästä siihen, että sydän hakkaa ja hikoilen. Ihan kuin vaihdevuosioireita siis, mikä ehkä voisi johtua siitä, että keltarauhashormonia nyt niin paljon enemmän suhteessa estrogeeniin?

Kovasti tietysti toivon, että raskaus alkaisi. Nuo vaihtarioireet ei kyllä oikein siihen viittaa, toisaalta väsymystä ja aamupäivän pahoinvointia on. Mutta niitä nyt varmaan tekee jo ihan hormonikuurikin.

Kahvinlipittäjäksi tunnustaudun itsekin. Töissä on ollut raskasta ja kaikenlaista muutakin hässäkkää on sattunut tähän samaan aikaan hoitokiekan kanssa, niin en ole "selvinnyt" vähemmällä kahvimäärällä. Myös syömiset menneet vähän hunningolle. Liikuntaa oon onneksi saanut taas aloiteltua - tuntuu, että punktion jälkeen tuli viikon tai 1,5 :kin tauko, kun maha oli niin pinkeä ettei huvittanut urheilla.

Testata saan 5.12.
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa lauantaina 29.11.2008:[/color]


Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp15

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp12

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp12

kolmisin: 1.IVF/ICSI, punktio 17.11 siirto 19.11 pp10

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto 19.11 pp10

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 20.11 pp9

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp9

kuumetta: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp9

Essiina: 1.ICSI, punktio, siirto 21.11 pp8

Kentia: 1.IVF, punktio 21.11 siirto 24.11 pp5

NPG: 1.ICSI, punktio 22.11, siirto 24.11 pp5

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto 25.11 pp4

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio, siirto 26.11 pp3

pohtijatar: IVF, punktio 24.11 ja siirto 26.11 pp3

retuli82: 2.IVF, punktio, siirto 27.11 pp2

soja: 2.IVF, punktio 26.11 ja siirto 28.11 pp1

himpunpimpula: 1.IVF, punktio, siirto 28.11 pp1

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto 28.11 pp1

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI

[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS
tinuli71: 3.ICSI
Milma: 3.IVF
RouvaP: 1.PAS
nasu29: 1.IVF, 1.PAS
Belle70: PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79
Kauniskuu
Koivukuusi
karatin

Toivosta luopuneet: :'(
Tiger
 
Onnea kaikille plussanneille!! :heart: :heart: Ihanaa kun teitä on noin monta!! :D

Ja tietysti iso :hug: kaikille joille tämä hoitokerta ei tuottanut toivottua tulosta!

Itse olen ollut niiin väsynyt, että illat menee tossa sohvalla nukkuessa joten tänne olen vain silloin tällöin ehtinyt tulla lukemaan teidän kuulumisia. Siksi tällainen suuren joukon onnittelu ja lohtuhalaus. Kävin tänään ekassa ultrassa ja kyllähän siellä sydän löi ja kaikki näytti hyvältä. Tämä raskus alkoi siis luokan 4 alkiosta joka oli meidän ainokainen siirtokelpoinen punktion jälkeen. Joten näköjään niistäkin voi raskautua (joku oli tästä tossa aikaisemmin kirjoittanut).

Piinailijoille tsemppiä ja kaikille toivon plussaa!!!

Miimi rv 7+3
 
Miimi , oi kun ihania ultrakuulumisia :heart: Upea juttu, että kaikki oli hyvin! Nyt sitten vaan vakaasti päivä kerrallaan etiäpäin kohti omaa niin toivottua nyyttiä :heart: Koitetaan tulla perästä, joku jo vähän aikaisemmin ja joku vähän myöhemmin =)

Karatin , suuret lohtuhalit täältä lähetän :hug: Tammikuussa sitten uuteen taistoon, uusin menetelmin ja tietenkin hyvin tuloksin :hug:

Himpunpimpulalle , Sojalle ja Puuterille onnittelut hyvin menneestä siirrosta!! Nyt sitä sitten yhtä matkaa piinaillaan ja kärvistellään :D Teilläkin tänään JO pp1!! Ja soja, kyllä täälläkin menee välillä tunteet aikamoista vuoristorataa, välillä ollaan niiiin positiivista että! Ja välillä mennään aikas matalalentoa :ashamed: Mutta kaikenlaiset tunteet on sallittuja eikös niin.

Ja Essiina , olet oikein tervetullut joukkoon piinailemaan ja ajatuksia vaihtamaan :wave:

Ja nyt tämä alkaa valmistautumaan töihin... koti-ilta sit tiedossa koirien kesken, ukolla on tänään pikkujoulukarkelot. Jos kävis jotain hyvää syömistä ostamassa illaksi ja sitä rataa =) Mukavaa viikonloppua =)
 
Essiina Tervetuloa mukaan piinailemaan!

Karatin Voimia sinulle :hug:

[/b]Miimi78 Hieno juttu, et kaikki on mallillaan!

Täällä toivutaan karmeasta mahataudista pikkuhiljaa. Saatiin Taysista kirje, et olivat saaneet jatkoviljelyllä vielä 3 hyvälaatuista alkiota pakkaseen. Piinapäivät on sujuneet todella hyvin, kun en ole yhtään ajatellu koko asiaa. Oon oikein ihmetelly, et miten oon pystyny ottaan asian näin rauhallisesti. Yleensä hermoilen aina kaikesta!

Hyvää viikonloppua kaikille! =)

Ja taas mä sain tummennukset väärin päin...
 
Lugesteronista... Niin, päätin sitten tyytyä lääkärin määräämään 400 mg. satsiin. Pitkin hampain, tosin :D Omia tuntemuksia tulee kuunneltua nyt liiankin tarkkaan. Oikeanpuolen munasarjoissa on vieläkin jotain elämää, vaikka on jo pp. 5. Luulisi, että alkavat pikkuhiljaa rauhoittua. Mahassa pientä kiristävää tunnetta - ikään kuin ennen menkkoja :eek: Ja usko nollassa, valitettavasti. :headwall:

kolmisin
Aijai! Nyt on parasta, että odotat vielä, eihän raskaus tuossa vaiheessa vielä testissä pakosta näy! :heart:

karatin
:hug: Ymmärrän pettymyksen tunteen. Pitää kai vain olla itselleen armollinen ja antaa lupa surra. Vaikka just nyt ei siltä tunnu, niin jaloillesi nouset vielä eikö niin! :heart:

Puuteri
Onneksi pääsitte siirtoon! Nyt toivotaan vain parasta! Vaikka kirjoitatkin, että "huonoin alkio mitä koskaan", niin ajattele, että sekin voi tuottaa parhaimman tuloksen, mitä ikinä. =)

himpunpimpulalle ja sojalle myös onnea siirron jälkeiseen matkaan! :) soja - huomasin tuon saman mielialan muutoksen. Eli ennen punktiota oli hilpeä ja toiveikas olo, mutta jopa jonkinlaista masennuksen tapaista siirron jälkeen - kun odotin tunnelmien olevan juuri toistepäin! En muuta ymmärrä, kuin että hormonit tekee meille temppujaan. Ärsyttävää! :headwall:

Essiina
Tervetuloa =) Minulla samanlainen siirtohistoria mitä tulee alkioiden määrään ja laatuun. Kyselit miten pärjäillään hormonien kanssa. Se onkin hyvä kysymys |O Piikitellessä Gonal-F:ää ja Menopuria en huomannut mitään erityistä, ehkä tavallista herkempi olo oli vain, mutta Orgalutranista menin ihan sekopääksi. :LOL: Olin kamalan itkuherkkä niin kuin sinäkin, sain yhden oikean itkuraivarin. Kauheinta on, että sen oman hulluutensa kyllä tiedostaa, mutta sille ei oikein mitään voi. Luget aiheuttavat "vain" väsymystä ja ehkä alavatsassa pientä kipuilua/pahoinvointia. Kuinka olet joutunut olemaan töistä poissa? Itse en joutunut ottamaan sairista, kun punktiopäivä oli sattumoisin vapaapäivänä ;). Mutta nyt hermostuttaa jo jatko, jos siirto ei tuota tulosta. Näkeekö työnantaja sairaslomalapusta missä on käyty? :eek: Mäen tosiaan haluaisi sitä tilannetta! :$

Miimi78 Ihana, että kaikki on hyvin! :heart: Kiitos, että kerroit myös, että sinulle siirrettiin 4-luokan alkio. Mulla odottaa pakkasessa 3- ja 4-luokan alkiot, joihin en kauheasti usko, mutta tuo sun ihana tarina muuttaa kyllä käsityksiä! :flower:

Tao74 Kuulostaa hyvältä :). Miten pitkästä jatkoviljelystä oli kyse? Mulla kypsyivät viikonloppua vasten 3 päivää, ja siinä vaiheessa kaksi oli edennyt 8-soluisiksi. Saa nyt sitten nähdä oliko siitä mitään hyötyä.

 
Karatin: voimia sinulle :hug:
paljon onnea Belle70 plussasta :flower:

ON: mulla alkoi kuukautiset jo pp12. testillä vielä varmuuden vuoksi tarkistin eilen (pp14) ja nega oli :( olo on ihan sanaton, niiin pettynyt ja tyhjä... :'(

eka ja ehkä ainoa PAS on sitten tammi-helmikuussa. pakkasessahan on vain 2 alkiota.
 

Yhteistyössä