Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

).( Varasin sitten minäkin ultran ja olisi 11.12. Käyn vielä torstaina veritestissä, jotta näkisin suuntaa hcg arvolle. Jospa se nousisi siitä 214:sta.

Edelleen sitä ruskeaa vuotoa, tänään vähän enemmänkin. Onko muilla endoa sairastavilla samaa huomiota alkuraskaudessa? Toivottavasti se ei muutu veriseksi.
 
Onnittelut kovasti plussanneille! :flower:

Mukava lueskella hyviä kuulumisia punktioista ja siirroista. Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin!

Ja sitten piinailijoille TOSI paljon kärsivällisyyttä ja positiivisia ajatuksia. Yritetään pitää lippu korkealla! =)
 
Lämpimät onnittelut plussanneet, RouvaP, Nasu ja Milma! Onnistumisenne tuovat uskoa hoitoihin :flower: :flower: :flower: Kaikkea hyvää tästä eteenpäinkin!

Piikittelijöille ja punktioon menijöille toivottelen erityisen paljon voimia ja rohkeutta myös! Ja meille piinailijoille paljon onnea matkaan... =)

NPG Me mennään sitten päivälleen samaa matkaa, myös mulla oli eilen siirto. 2 alkiota laitettiin, ikäni takia. Samaa mietin, kun hoitaja näytti sitä pientä alkiota ultralaitteen näytöllä, joka kelli kohdussa, että kyllä tää on ihmeellistä... Nyt on sitten kova huoli kiinnittymisestä. En minäkään tiennyt, mitä pp. tarkoittaa :kieh: Onkos sinulla - tai muilla - siirron ja punktion jälkeisiä tuntemuksia? Itsellä alavatsaa ajoittain "kivistää", ja oikeanpuoleista munasarjaa nippaili tänään. Oletan, että alaosasto nyt vain reagoi huonoon kohteluun ( ? ). Mutta aika lievää tämä kivistys on, ja lievittyy veden juomisella. Muuten kamalaa väsymystä, mikä johtuu kai Lugesteronista (200 mg. kahdesti päivässä).

:wave:
 
Hei, pohtijatar! Täällä ollaan taas. On ollut niin paljon kiirettä ja hulinaa viime päivinä, etten ole ehtinyt kirjoittelemaan. Kiitos, kun huhuilet. :flower:

Hienoja uutisia täällä taas! Onnittelut plussasta milma ja nasu79. :heart: Ja sympatia :hug: Koivukuuselle. Toivotaan, että kevät ja pas tuovat kaivatun plussan sinullekin.

Onnittelut hyvin menneistä siirroista NPGlle, kisulille ja Kentialle. Nyt vain tarrasukkia pikkuisille matkaan. Retulille myös onnittelut hyvin menneestä punktiosta. Toivottavasti moni munasolu hedelmöittyy. Ja vielä sojalle tsemppiä huomiseen punktioon. Piinailijoita tietenkään unohtamatta, peukutusta myös teille. =)

Hyvän saaliin sait punktiossa, pohtijatar, ja hyvin olivat munasolut hedelmöittyneet. Pidän peukkuja huomiselle, että siirrettävään on ja jää vielä pakastettavaa. Ja tokihan sitä siirrettävää on!

Minullakin meni punktio ihan hyvin. Pikkasen oli kivulias kokemus, varsinkin toisen munasarjan osalta, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Maanantai-illalla olin jo taas hyvässä vedossa. Munasoluja saatiin 11, kaikki kypsiä, ja tänään sain kuulla, että seitsemän oli hedelmöittynyt normaalisti. Huomenna siis toivottavasti päästään siirtoon. Soitan vielä aamulla labraan ja tarkistan, että siirrettävää tosiaan on. Oltiin miehen kanssa jo hedelmöittymisuutisista ihan sekaisin ja juhlittiin tänään saunomalla ja kippistämällä (alkoholittomalla) glögillä. Huomisestahan ei tiedä saati tilannetta kahden viikon päästä, mutta tämäkin on jo hieno välietappi. Mies kysyi tänään, että enkös minä teknisesti ottaen ole nyt raskaana. :LOL: Toki, alkio(t) vain ovat vielä kohdun ulkopuolella. Ja meillä muuten tehtiin lopulta ivf, kun miehen siittiöt olivat olleet niin kovin runsaslukuisina ja reippaina paikalla. Hyvä uutinen sekin. :)

Mutta nyt nukkumaan, että huomenna olen vireessä vastaanottamaan vauvantaimeneni. :heart: Tsemppiä sullekin huomiseen, pohtijatar! :wave:
 
Onnea Nasu, onnea RouvaP :heart: Uskomattoman mahtavaa.
Tällä tuli sitten lopputuomio.. enää mahdoll.vain luovutetut munasolut.. :( Omilla ei yritetä enää.. Katkeralta tuntuu luovuttaa, mutta mitäpä enää potkia vastaan.. :headwall:
Eli mun piinistelyt täällä piinailtu. Katsellaan seuraavassa elämässä..kun on valmis ajatukseen luovutetuista soluista..ja jonothan sinne ovat valovuosien mittaiset.. :attn:
Joten halit kaikille, onnea hoitoihin ja parempaa tuuria.
Plussasätein..
:wave:
 
Nasulle lämpimät onnittelut plussasta! Todella mahtavaa, että tässä ketjussa näitä plussia on näin paljon.

Kauniskuulle lämmin lohtuhalaus :hug: Varmasti tekee kipeää kuulla, että omilla soluilla ei kannata enää yrittää eikä sen asian käsittely ihan helppoa ole. Toivottavasti jonakin päivänä olet valmis ajatukseen luovutetuista soluista.

).( Itselläni ei tuntemuksia ole vieläkään suuntaan eikä toiseen. Vuodosta ei ole tietoakaan, mutta ei kyllä mistään oireistakaan. Perjantaina on veritesti, mutta nyt vähän leikittelen ajatuksella, että ostaisin tänään testin ja tekisin sen sitten torstai aamuna aamupisusta. Saa nähdä.

Belle pp12
 
Kiitos kaikille plussa onnitteluista =) On vieläkin ihan puulla päähän lyöty-olo ja teinkin tänä aamuna 2 testia yhtä aikaa :LOL: ku halusin varmistua ja kumpaankin tuli heti plussa vaikkakin vielä haalea mutta silti =) Puhallan teille kaikille kovasti plussia ++++++++++

Sitrus79: Sulla on ollut tosi hyvä saalis ja tuuhan kertomaan että miten meni siirto.

Kauniskuu: olen niin pahoillani ja tuli tosi paha mieli sun puolesta. En osaa muuta kuin antaa lohduttavan halauksen :hug:

Belle70: kiitos onnitteluista. Sulla alkaa olla jo jännät paikat ku on jo pp12. Pidän peukkuja että plussaa tulisi :)

RouvaP: Mikä on vointi? Onko vuoto loppunut? Kiitos onnitteluista :heart: mietin tässä että haluaisitko alkaa kirjoittelemaan sähköpostitse kuulumisia?

Kaikille piinailijoille paljon tsemppiä ja älkää vaipuko synkkyyteen. Tsemppiä myös siiroon ja punktioon menijöille. Puhallan vielä kerran kaikille plussia +++++++++++++++++++++++
jos tämä vaikka ois tarttuvaa =)
 
Onneksi olkoon Nasu29!! Hienoa ja nyt vain onnea loppuun asti!!

Kiitos kaikille myös lohdutuksista. Siirryn tästä taka-alalle loppuvuodeksi ja katsotaan sitten se kevään PAS. Kuuden vuoden yrittämisen ja aina negaan päättyneiden hoitojen (3 IUI + 3 IVF) jälkeen on takki aika tyhjä ja kuten tämän kierron alussa jo totesin, olen jo pikkuhiljaa alkanut hyväksymään sen, että me ehkä elämme loppuelämämme lapsettomina. En enää jaksaisi tätä toivoa ja sitä seuraavaa epätoivoa. Olisi jotenkin huojentavampaa todeta lopullinen lapsettomuus. No, saa nähdä mitä elämä tuo tullessaan - ja ehkä olenkin sitten vuoden päästä viimeisilläni raskaana, kuten Milma taisi rohkaista!

Hyvää loppuvuotta ja roppakaupalla onnea kaikille!

t. Koivukuusi
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa keskiviikkona 26.11.2008:[/color]


Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp12

Belle70: PAS siirto 14.11 pp12

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp9

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp9

kolmisin: 1.IVF?, punktio 17.11 siirto 19.11 pp7

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto 19.11 pp7

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 20.11 pp6

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp6

kuumetta: 1.IVF, punktio 18.11, siirto 20.11 pp6

Kentia: 1.IVF, punktio 21.11 siirto 24.11 pp2

NPG: 1.ICSI, punktio 22.11, siirto 24.11 pp2

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto 25.11 pp1

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio, siirto 26.11 pp0

pohtijatar: IVF, punktio 24.11 ja siirto 26.11 pp0

soja: 2.IVF, punktio 26.11 ja siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio 27.11 siirto 28.11 pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto vko 48 pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI

[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS
tinuli71: 3.ICSI
Milma: 3.IVF
RouvaP: 1.PAS
nasu29: 1.IVF, 1.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
Hope79
Kauniskuu
Koivukuusi

Toivosta luopuneet: :'(
Tiger
 
Hei kaikille
JA ONNEA NASU29 mahtavasta + sta :flower:
Kävin aamulla veritestissä ja äsken sain tuloksen et oli 2546 et hyvin ollaan raskaana ,viikkoja on nyt vasta 4+6 et mitä vaan voi vielä tapahtua. Mut nyt tuli kuitenkin aika hyvä mieli =)
Tsemppiä kaikille piinaajille :flower: :flower:
 
Taitaa tulla tästä kuusta kaikkien aikojen plussakuukausi sen verta näitä ilouutisia tupsahtelee!!!Huraa ;)

Minulla alkion siirto takana ja yksi nopealiikkeinen kaveri matkassa. Pakastimeen jäi vielä 6 yksilöä, kaikki huippuyksilöitä(tai 5 huippua ja yksi huonompi,en muista kummin oli). Limakalvo oli hyvä ja sisuksetkin jo kovasti parantuneet punktiosta. Ei ilmeisesti enää hyperin vaaraa. Olen kyllä tosi tyytyväinen nyt. Kunpa se vaan tarttuis kiinni. Apukonsteina kahvi jätetty pois "ruokalistalta", tukihoitoina vehnänalkioöljyä ja monivitamiintabletit! Mites teillä muilla, oletteko ottaneet ruokavalioonne mitään "ihmeaineita"?
 
Heitän kysymyksen: tietääkö kukaan miten pitkään sen hyperin vaara on olemassa? Itsellä alavatsa on kuin ilmapallo, ja sitä kivistää. Toisesta munasarjasta nippailee aika ajoin. Mitään vaaraa ei pitänyt olla mutta onko tää normaalia 2 pv. sirrosta? Kenellään vastaavia oireita?

kolmisin
Ehkä ei ihan vielä kannata testata... Pregnyl saattaa kai vielä antaa väärän plussan - jos sulla siis oli se...?

pohtijatar Onnea onnistuneesta siirrosta, ja tervetuloa Piinis-clubiin :hug: Ihanasti saitte pakkaseen alkioita. Mulla meni 2. Kysyin tuosta lääkäriltä, ett' milloin alkio on liian huono pakastettavaksi, niin sanoi, että laatu 5, jos nyt oikein ymmärsin. Mutta kuulemma myös laatu 4 on vielä hyvä, mutta tarkka raja menee heillä tuossa 5:n kohdalla. Eli huonoja ei pakastetakaan :). --- Apukonsteista: kahvia uskalsin tänään juoda jopa puoli pikkukuppia :). Vehnänalkioöljyä, foolihappoa ja monivitamiinia otan myös (sitä raskaana oleville tarkoitettua ). Punaviinin lipitystähän jotkut suositelleet, mutta on jäänyt välistä :). Siis tyyliin lasi per päivä muutaman päivän ajan... Tiedä sitten...

tinuli71
Isosti onnea matkaan! :hug:

Koivukuusi ja Kauniskuu Olen toooodelllaa pahoillani! :hug: Koettakaa jaksaa, voimia ja valoa teille molemmille elämään...! En väitä tietäväni miltä tuntuu, mutta omalta kohdalta olen varautunut kaikkeen - eli myös siihen, ettei me mieheni kanssa yhteistä koskaan saada. Ihme se kai olisi... :|

Kiitos kaikille tsempityksistä piinailijoille, kyllä tässä sitäkin tarvitaan!

:heart: :wave:
 
Kolmisin: Vielä tarkennusta sinulla

Pregnyl puolittuu vuorokaudessa. Jos siis pistit sitä 5 000 yksikköä, niin seuraavana päivänä on jäljellä 2500, sitä seuraavana 1250, sitten 625 jne. Eli jos irrotuspiikki oli n vuorokauden ennen punktiota ja siirto oli pari päivää punktiosta, niin silloin pregnyl saattaa jo olla pois elimistöstä.

Mutta turvallisempaa olisi testata vasta vähän myöhemmin.
 
kisuli, kentia ja pohtijatarOnnea hyvin menneestä siirrosta, nyt vaan tarrasukkia matkaan!!
kentia:Kyllähän se hyperin vaara on vielä olemassa, muistelen lukeneeni, että alkanut raskaus lisäisi vielä riskiä. Kannattaa seurata vointia.
kolmisin:Maltahan vielä testien kanssa. Itse testasin aikoinaan pp 11 selkeän negan, joka muuttui plussaksi vasta pp14.
NasuOnnea plussasta :flower:
Täällä tänään testattu ovis plussa! Perjantaina sitten siirto jos alkio selviää sulatuksesta. Huomenna saan soittaa tuloksesta. Jännittää! Ihmeen positiivisellä mielellä kuitenkin olen ollut. Mies on tuuminut kahden epäonnistuneen siirron jälkeen, että alkio ei ole kiinnittynyt koska minä olen ollut niin pessimistinen :eek: No nyt mennään tämä viimeinen hoito iloisella mielellä ja tiputaan ehkä korkealta ja kovaa. Se on kuitenkin toisaalta helpottavaa, että tietää, että ei enään koskaan näitä hoitoja, piinailuja ym. Meillähän oli tilanne se, että miehellä ei enään siittiöitä. Tietty meillä on yksi yhteinen ihana lapsi, mutta sitten sitä kovasti kaivattua pikkusisarusta ei koskaan tule. No ei mennä asioiden edelle..
~kaikille plussasäteitä~
puuteri kp14
 
SIIS APUA. Huomasin äsken ketjua lukiessani että burana voi estää alkion kiinnittymisen. En yleensä syö kipulääkkeitä, mutta maanantaina söin yht 3 buranaa punktiokipuihin...ja alkion siirto oli tänään. Vieläkö nuo on vaikuttanut minussa, tietääkö kukaan. En kai minä ole tyriny koko hommaa, AUTTAKEE :$ :$ :$
 
Minä olen jo pitkään ennen punktioon menoa käyttänyt raskausmultitabsia, Berex B-vitaminia sekä disberin 100mg joka auttaa verenkiertoon. Alotin siirron jälkeen luget sillai et laitoin 4 kapselia aamuin ja illoin eli yht 800 viikon verran sen jälkeen 600 per päivä.

Mun serkku sekä hyvä ystävä neuvoivat et voi laittaa niin hekin ovat laittaneet ja molemmilla on hoidoista saatu tuloksia, toisella kaks tervetta lasta ja toisella 1 :hug:

Mut jokaisella on erilaiset konstit ja niksit. :heart:

Kolmisin suosittelen vielä odottamaan muutaman päivän. Minä testasin eka plussan pp12, mut jotku on testannu + jo pp10 ja 11
Viikon päästä olis sit ultra, jännittää et olisko sittenkin tulossa tuplat, paitsi et ollaan kyllä onnellisia jos vaikka yks olis vahvasti kiinni
=)
 
Moikka Kolmisin! Me mennään näköjään ihan samassa aikataulussa, mullakin oli punktio 17.11. ja siirto 19.11. Ja testi polttelee jo laukussa, kävin tänään ostamassa samalla kuin hain lisää Lugeja. Meinasin testata la-aamuna, kun meillä on yhdet bileet la-iltana ja haluaisin tietää jo onko tärpännyt...Vaikka varsinainen testipäivähän olis vasta ens viikon keskiviikko, tai näin meille sanottiin.
 

Yhteistyössä