Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Alexandria :hug: Voimia! Mulla oli yks raskaus, jossa vuotoa tuli aivan hirveesti. Sitä ennen oli ollu jo kaks km:a ja koska vuoto oli paljon runsaampaa kuin niissä, olin aivan varma km:sta. (Vuoto alkoi rv 5+). Yllätyksekseni vauveli kuitenkin pysyi kyydissä, sydän sykki ja kasvoi normaalia tahtia (kävin tiheästi ultraseurannassa). Valitettavasti km tuli sit kuitenkin, rv 13. Mulla on ollu 4 peräkkäistä km:a ja ymmärrän todella mitä käyt läpi. Voimahalauksia!

Aitiliini Sun oireethan on lupaavia! Mulla ei mitään. Mietinkin just, et koska sen pakollisen testin sit tekis ja negan pongais. Masentaa. Ehkä teen sen sit ke (pp13), ku lääkäri oli silloin määränny.

Martta Mä oon ihan samaa mieltä sun kanssa siitä, että plussan jälkeen vasta tukalat oltavat alkaakin. Mulla se johtuu siitä, et takana on jo 4 peräkkäistä km:a. Koko raskaus tulis olemaan yhtää kyttäämistä ja tuskaa. Yhdessä raskaudessa, kun olin jo ohittanut sen maagisen rv 12:n, niin aloin jo huokaista. Sieltä se km kuitenkin iski rv 13. Voimia sulle tohon piinailuun! Toivon sydämestäni, että vauva sais pysyä kyydissä loppuun asti ja kasvaa suloiseksi kesävauvaksi 2009! :heart:
 
tein sen testin malttamattomana aamulla...turhaan...negahan siel oli....ois pitanyut oottaa vaan sinne perjantaille....mut ei ees haamua nayttanyt :/
nyt musta alkaa tuntua tosissaa et negahan sielta loppujen lopuksi on kuiteski tulos joten parasta kai se on siihen varautua....
 
Voi Alexandria. :'( Toivotaan, että vuodosta huolimatta vauvalla olisi kaikki hyvin. Olen monta vuotokokemusta lukenut ja silti raskaus on jatkunut. Voimia sinulle. :hug:

Voimia myös sinulle :hug: äitiliini. Älä vielä luovuta. Voihan olla, että testasit vähän liian aikaisin, ja siksi ei näy vielä mitään. Toivoa on vielä. :hug:

ON: Viimein tuli täti käymään lauantaina ja nyt tuntuu, että on taas jotain, mitä odottaa. 15 päivää nyt lasketaan ja sitten alkaa taas hoidot Synarelalla. :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille kaikesta huolimatta. :wave:
 
Aitiliinin kanssa piinaillaan samaa tahtia. Mina aion odottaa perjantaihin enka edes mieti asiaa viela. Onneksi pystyin oleen viikonlopun myos pahemmin piinailematta.

Olen jotenkin ihan varma negasta. Hulluahan tama on, mutta niin olen. Meidan alkiot oli jo huonoja lahtiessaan ja siita asti toiveet eivat ole olleet korkealla. Mulla ei ole mitaan oireita, ei siis mitaan. Menen PE aamuna klinikalle ja tekevat verikokeen, sittenhan se selviaa. Voi kamalaa, odotan jo siis negaa valmiiksi....
 
ALEXANDRIA :hug: VOIMIA! Mutta älä ihan vielä luovuta :heart:
Täällä oltu punktion jälkeen "housut auki"kun eivät yksinkertaisesti mene kiinni..näytän ihan paksukaiselta kun nestettä kertynyt elimistöön ja kerroinko että hoidoista tuli 5kg!?
Oireista:tuttua tuo vessassa ravaaminen;samanlaista pelkoa kuin muillakin ja paperin+housujen kyttäämistä kylmä hiki otsalla. Kovia juilintoja ollut mahassa jotka säikäyttää. Silloin kun huono-olo iskee, olen hetken rennompi ja onnellinen :ashamed: Kyllä ne keskenmenot kummittelee :snotty:
TSEMPPIÄ kaikille hoitoihin, piiniksiin ja tuloksesta riippumatta piiniksen päätös
oloihin :heart:
PLUSSAONNEA kaikille+++++++++++
 
Onnea plussan saaneille =)

Alexandria: voimahali :hug: näin heti alkuun. Mulla on ollut lukemattomia keskenmenoja ja tiedän mitä käyt läpi mutta toivon kuitenkin että kaikki olis kuitenkin vuodosta huolimatta hyvin koska oon lukenut paljon juttuja alkuraskauden verenvuodoista ja silti kaikki on ollut hyvin ja sitä samaa nyt toivon sinullekin. En toivoisi kenellekkään sitä keskenmenon tuskaa läpi käytäväksi.

plasebo: soitin tänään oysiin ja pääsen siirtoon heti kunhan ovulaatiotesti näyttää plussaa jos nyt oikein ymmärsin. Maanantaina ultraan ja sitten saan tarkemmat ohjeet. milloin sulla alkaa hoidot? Monesko IVF/ICSI-hoito sulla on?

Tuomenmarja: kiitos tsempityksistä alkion sulatuksen suhteen. Tuo antaa jo vähän toivoa ku sulla on selvinnyt yksi alkio sulatuksesta =) Sulla alkaa olemaan piinailuissa kohta jännät paikat.
 
Nasu29 Taas me mennään tässäkin samaa vauhtia =) Myös minulla ultra 3.11, mutta täällä LKS:ssa ja tulen sitten Oysiin siirtoon, kun plussaa näyttää. Menkat loppusuoralla ja tämä viikko pitää nautia foolihappoa ja vehnänalkioöljyä ja välttää hiilihappopitoisia juomia... en saa sitä vissyä nyt juoda vaikka kuinka haluaisin sammuttaa janoni.

).( Eli 1. PAS lähtee ja siirto arviolta viikolla 45-46. Toivottavasti ovistesti näyttää plussaa, nimittäin viimekierrosta en saanut sitä bongattua :headwall:

Täällä palstalla näyttää olevan paljon uusia nimejä, itse siiryin tuolta syyskuun palstalta tänne... eli hoitoja jatketaan. Pakkasessa 9 alkiota, viidessä oljessa. Jospa ne selviäisi ja siirtoon päästäisiin. Taustalla paha endo, jonka kanssa yritän pärjätä.
 
Heips!

Varovasti kurkin tänne pinoon jo....Meillä IVF-suunnittelukäynti ensi viikolla.
En osaa sanoa meneekö punktio ja siirto marraskuulle vai joulukuulle joten ajattelin että voisin kuitenkin tähän pinoon tulla mukaan jos vaan passaa? =)

Taustaa sen verran että ehkäisy jätettiin pois vuosia sitten varmaan 5 vuotta) hoidot meillä alkoivat syyskuussa 2007 ovulaatioinduktioilla ja keväällä laitettiinkin jo IVF-jonoon kun koko aikana saatiin vain yksi ovulaatio aikaiseksi. Munikset eivät vaan ottaneet kasvaekseen, mulla PCOS. Julkisella puolella ollaan hoidoissa.

Sitten muutama kysymys...Mennäänköhän PCOS- tapauksissa lyhyellä vai pitkälläkaavalla? tietty on yksilöllistä mutta kuiteskin. Mulla ei tule menkkoja ollenkaan ilman Terolut-kuuria joten mietin että kuinkahan pitkälle tää koko hoito venyy....

T:Tiinuli
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 27.10.2008:[/color]


Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp11

Pörrikaani: PAS siirto 16.10 pp11

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp10

Kukka77: 1.IVF, punktio 15.10, siirto 17.10 pp10

Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp5

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio 22.10, siirto 24.10 pp3

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto 24.10 pp3

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 28.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--

riepuriia: PAS siirto 27-28.10 pp--

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--

Hope79: 2.IVF, punktio ja siirto vko 44-45 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 45-46 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 46, siirto? pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 46 pp--

Isis: 2.IVF, punktio?, siirto? pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Tiinuli81: 1.IVF, punktio ja siirto marraskuussa? pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS
Alexandria: 3.IVF, 1.PAS
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
 
Alexandria Mitä sanoivat klinikalla? Toivottavasti vuoto on loppunut! Voimia! :hug:

Äitiliini Älä luovuta! Toivottavasti testi näyttää plussaa perjantaina! :hug:

Vaikka paraskin puhuja olen luovuttamisesta. Mietin ihan samoja asioita kun Kukka. Olen ihan varma että tulee nega. Teki jo mieli ottaa minut pois piinislistalta kun turhaanhan minä siellä olen kun nega kuitenkin tulee. Onkohan vaan tätä itsesuojeluvaistoa?!

Tervetuloa Tiinuli! Mulla lievä pco, ja lyhyellä kaavalla menty molemmat kerrat.

Saatiin muuten kuitenkin yksi huurunenä pakkaseen :D
 
Olen aikaisemmin taustaillut mutta nyt ajattelin tulla mukaan jos vielä pääsee! 3. IVF-hoito alkanut, ekat Menopurit pistetty eilen. Punktio on varmaan ensi viikolla, vähän riippuen miten munikset päättää kasvaa ja siirto sitten loppuviikosta tai marraskuun ekalla viikolla.

Aktiivista yrittämistä on ollut jo 6 (!) vuotta ja hoidoissa ollaan käyty parissa erässä mutta koskaan ei ole tullut plussan plussaa :( Mun munasolujen laatu on ollut vähän huono ja lähes kaikki ovat olleet monitumaisia - ja siksi ei olla saatu mitään pakkaseen, hädin tuskin 2 alkiota tuoresiirtoon. Onneksi ollaan sentään saatu jotain siirrettyä. Nyt toivotaan sitten parempaa munislaatua ja sitä kaivattua ihmettä tästä kierrosta!

Onko kellään muulla muuten monitumaisuutta? Mitä lääkärit ovat sanoneet mahdollisuuksista?
 
Tyhjääkin tyhjempi oli kohtu :'( Jotakin pientä rämmälettä siellä vielä oli joten vuotoa vielä odotettavissa mutta pitäis tulla ittekseen pois.

Voiko sitä olla näin rikki ja jotenkin joskus jatkaa elämää? :'(
 
Voi ei Alexandria, olen todella sydämestäni pahoillani. :'(
En osaa sanoa mitään enkä mitenkään voi ymmärtää, miksi näin käy, mutta voimahalin voin antaa ja toivottaa sinulle paljon voimia tuleviin päiviin. :hug:
Olet ajatuksissamme ja yhdessä tuemme kaikki sinua menetyksessäsi. :hug:
 
Voi Alexandria, voimia. :hug:

kukka77, aitiliini83 ja Miimi78, yritetään olla luovuttamatta! Ite en ole vielä paljonkaan miettiny, että milloin testailen tai ylipäänsä muutakaan. Haluan niin kovasti toivoa mahdollisimman pitkään! Tietenki sitä tulee kuulosteltua kroppaa, mutta eipä se tunnu sanovan juurikaan mitään.

Tuomenmarja ja Pörrikaani näyttävät olevan lähinnä SITÄ päivää. Plussasäteitä roppakaupalla!

Poloinen ja Lion32, teillä punktio lähellä, tsemppiä ja runsasta saalista! Mulla ei muuten juurikaan sattunu tuo punktio eivätkä lääkkeetkään vaikuttaneet ajatuksenjuoksuun, vaikka sitä vähän pelkäsinkin. Siirto tuntu vähän ilkeemmältä, mutta kyllä seki meni, ku hengitteli rauhallisesti (tuns olonsa vähän ku synnyttäjäks siinä puuskutellessa). lotta08 ja riepuriia, onnistunutta siirtoa!

Voimia ja toivoa!
 
nasu29: Eka ICSI, nyt tulossa (toivottavasti) eka PAS. Laskujeni mukaan olis pitäny täti tulla eilen, mutta eipä ole näkynyt, eikä sen puoleen ole tuntemuksiakaan siihen suuntaan. Toivottavasti tulee pian niin minäkin pääsen piinailemaan vielä tälle vuodelle! Onnea hoitoihin!
 
aleksandria :hug:
Käyn täällä niin hätäseen etten ehdi kaikkia lukea. mutta sen tiedän kaiken tämän jo viisi vuotta sitten kokeneena että voimia tarvitaan, joten voimia kaikille ja positiivisen ajatuksen tuulia teille kaikkille :whistle: ( tossa mä puhallan kovasti teille )

huomenna menen siirtoon, vähän "takki auki" asenteella. en uskalla pohtia enempää etten taas vajoa syvälle. nimim. kaupan kassallakin voi maksaessa purskahtaa itkuun, mahtoi myyjä luulla että summa on liian iso :D
 
Voimia alksandrialle hänen suruunsa :hug: :hug:

Omaa napaa, tänään voisi mennä verikokeseen, mutta taidan jättää väliin. Ei huvita laittaa rahaa tähän yritykseen enää yhtään, kun olen varma negasta. Se apteekintesti ehkä nyt kuitenkin pitäisi hakea, kunhan vain viitsisi joku päivä... Miehen kanssa on ollut hieman kinaa, kun "se ei tajuu", että mä "tiedän" :kieh: Haluaisin vain jättää tämän yrityskerran taakse ja jatkaa elämää ilman näitä ajatuksia... :ashamed:
 
Menin sit tänään testaamaan (pp12) ja negahan sieltä pläjähti. Enpa tosin mitään muutakaan odottanut. Silti kiukuttaa :kieh: Paiskasin aamulla auton oven kiinni, kun mies viimesiksi sanoikseen kysyi testitulosta ja sanoi sit, et meillä ei oo kyllä rahaa joulukuun hoitoon!!! Siis siirtoon. Kyllä tässä vielä masennus iskee, kun koko totuus lopullisesti paljastuu... Tekis mieli hautautua peiton alle neljän seinän sisälle. MIKSI MÄ EN VOI SAADA VAUVAA?!

Pörrikaani Hae nyt vaan reippaasti se testi, pakko se on kuitenkin joskus tehdä. Mä odotan ainakin sitä, että pääsen edes hetkeksi viettämään lääkkeetöntä elämää ja aikataulujen kyttäämistä....
 
Tsemppihalit vielä tälläkin puolella Tuomenmarja :hug:
Sama kysymyshän meitä kaikkia askarruttaa... :(

Olen samaa mieltä Tuomenmarjan kanssa Pörrikaani. Nyt testi hakemaan ja tekemään ja pääset sitten siitäkin. ;)
 
Täällä olisi myös yksi uusi tunkemassa mukaan. Joitakin tuttuja nimimerkkejä täällä näkyi, kuten Tuomenmarja. Pahoittelut vaan negasta :( Kuinka paljon teillä vielä alkioita pakkasessa? Tuota samaa kysymystä täälläkin pohtimassa; saako enään koskaan vauvaa ja pikkusisarrusta pojalle.
No täällä se selviää aika pian, koska vihoviimeinen hoito alkamassa marraskuussa. Vähän taustaa. Meillä ICSI:n tuoresiirrosta syntynyt 2v poika. 2 passia tehty, joista negaa. Pakkasessa vielä yksi alkio, joka toiveissa siirtää seuraavaan kiertoon eli marraskuun puolen välin jälkeen. Miehellä ei enään siittiöitä, joten tämä todella viimeinen mahdollisuus saada vielä vauva. Kyllä jännittää ja pelottaa, mutta tietty täytyy olla onnelllinen siitä mitä on jo saanut.
 
Tuomenmarja :hug: Ja hei haikile uusille, mukaan mahtuu. Puuteri: Toivottavasti teillä onnistuu nyt, kylläpä teillä jännittävä tilanne.

Tämä laji vaatii kärsivällisyyttä. Itse oon tosi kärsimätön luonne, ja tämä lapsettomuusrumba on kyllä kasvattanut kärsivällisyyttä.

Tänään pitkä odotus palkittiin edes vähän, sillä puntio varmistui perjantaiksi. Jos hyvin käypi niin alkioitten siirto on maanantaina.
 
Taalla Kukka jalleen...

Taalla vahan karttyisena. No omat piinat jatkuu perjantaille verikokeeseen. En kayta tikkuja kotona vaikka niita kaappi pullollaan. :LOL: Olen mieluummin masokisti ja odotan viela.

Mika mulle tuli juuri mieleen etta on se kylla piru etta toinen toisen jalkeen taalla negoja testataan. Jos tulee plussa niin sitten ainakin KM. Klinikan antamat todennakoisyydet ja kaikki lukemani IVF/ICSI/PASsiin ovat siina 20-30%, riippuu mita lukee mista ja minka ikaiselle jne. Mutta ei voi olla totta etta tilastot pitavat paikkansa. Ei kylla taida joka viidetta onnistaa. Taitaa olla etta meita on huijattu....

Ma muuten kiukuspaissani annoin kuullua yhdelle kaverilleni tasta asiasta. Avauduin niin antaumuksella ja kirjoitin tulikivenkatkuisen kirjeen lapsettomuudesta etta kylla ainakin silta kaverilta tyhmat kommentit loppuu! Sainpahan ainakin yhdelta taholta rauhaa itselleni. :kieh:

:hug: kaikille
 
tuomenmarja :hug:

eihän se pelkkä siirto kai paljon maksa... en tiedä kun ei ole laskua tullut.
no, tänään oli siirto. yksi nelisoluinen alkio siirrettiin.
onkos huomenna sitten pp 1 ?
yksi olki jäi vielä joten kerran voi sitten vielä kokeilla.
 

Yhteistyössä