Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

[/url][color=Green3]

Mukana menossa perjantaina 24.10.2008:[/color]


Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp8

Pörrikaani: PAS siirto 16.10 pp8

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp7

Kukka77: 1.IVF, punktio 15.10, siirto 17.10 pp7

Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp2

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio 22.10, siirto 24.10 pp0

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 28.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

riepuriia: PAS siirto 27-28.10 pp--

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--

Hope79: 2.IVF, punktio ja siirto vko 44-45 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 46, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 46 pp--

Isis: 2.IVF, punktio?, siirto? pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS
Alexandria: 3.IVF, 1.PAS
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
 
Elämän ensimmäinen siirto takana! Ei kuitenkaan mitään hyviä uutisa aamulla saatu :( Kahdeksasta hedelmöittyneestä munasolusta vain yksi oli 4-soluinen tänään ja loput olivat fragmentoituneet eivätkä edes mene pakkaseen!! Tämä yksi joka tänään siirrettiin oli luokkaa 4, joten aikas huono yksilö sekin! :'( Tiedän että pitäisi olla iloinen että siirtoon päästiin, mutta tällä hetkellä on aika toivoton olo. Olisin niin halunut saada jotain pakkaseen, ettei takaraivossa kummittelisi uudet piikittelyt ja punktio mikäli nyt ei onnistu. No, ehkä huomenna on jo parempi olo.
Haleja sulle Aliisa! Toivottavasti vuoto ei ala!! :hug:

Tervetuloa Isis!

Mitenkäs Saaran päivä on mennyt?
 
Morjesta kaikille :wave:

täällähän on ollut mukavan vilkasta keskustelua! itse olen taukoillut, kun hoitokin on vähän odottavassa vaiheessa, 2 vkon päästä alkaa piikittelyt

Karmeita tilanteita teillä monilla sattunu utelijoiden ja vauvauutisten kertojien kanssa! :headwall:

joku kysyi miten mies suhtautuu... meillä mies ottaa paljon raskaammin vauvauutiset, minä itse kyllä ainakin vielä todella iloitsen toisten onnesta ja illistelen vauvojen kanssa. Mies on lopettanut yhteyden pidon yhteen tuttavapariskuntaamme, kun heille on vauva kohta tulossa :( olen koittanut kunnioittaa hänen pahaa oloaan...

no, kohta varmaan miekin jotain pamautan töissä kun aina sillon tällön joku kyselee.... mutta paljon on mietitty millon vanhemmille kerrottais... meidän parhaat ystävät tietää, samoin kun osa sisaruksista.... mutta vanhemmat... se on paha paikka, ei haluis huolestuttaa ja mieli pahaa tuottaa... onneks eivät oo koskaan kysyneet. luulen että vastaan rehellisesti jos kysyyvät...

nyt saunan lämmitykseen ja makkaran paistoon =)

mukavaa viikonloppua
 
Moi kaikki,

pari päivää siirron jälkeen ja alkaa olla suht ok olo. Punktion jäljiltä eilen oli töissä vielä aika kipeä vatsa, enkä ollut huomannut ottaa kipulääkkeitä mukaan. Tänään helpotti jo, mutta keltarauhashormoni veti iltapäivällä ihan heikoksi.
Lapsiuteluihin liittyen: multa on mm. pari kertaa kyselty suoraan olenko raskaana. Toisen kerran sukulainen kailotti asian ison joukon edessä ja ihmetteli vielä kauheasti, kun vastaus oli ei. Kun muuten on hoikka, mutta vatsa on vähän pömppö muista syistä, niin voi tietysti erehtyä, mutta en kyllä näytä siltä, että olisin neljännellä kuulla eli ehkä ei kannattaisi hirveästi huudella ... :/
 
Pakko oli vielä tulla lukaisemaan jutut ennen mökille lähtöä....olen näköjään jäänyt tähän jumiin!!!!
Aliisa tsemppiä sulle ja toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi.
Meillä mies on ollut aika vaitonainen toisia vauvoja kohtaan. Käy kyllä katsomassa pakolliset ja onnittelemassa mutta syliin ei ota tai mutenkaan mene liki. Kaikki km tai muut vastoinkäymiset on ottanut omalla tavalla rauhallisesti ja yrittänyt lähinnä mua lohduttaa, toki olen monesti huomannut kuin vaikeaa se on ollut hänellekin. On myös useat kerrat yhdessä itketty. Ja niin kyllä hänen töissä on mm. johtoryhmän kokousaikatulu kulkenut mun kuukautisaikataulun mukaan, eivätpä ole tainneet arvata :LOL: :LOL: :LOL:
ON: Tänään ekassa ultrassa löytyi 13 follikkelia, onneksi. Pelkäsin saldon jäävän pieneksi kun annostus on aika pieni mutta taitaa olla pco-taustalla turha pelko. Lisäksi näkyi muutamia pieniä jotka saattavat vielä kasvaa.
Hyvää viikonloppua kaikille ja positiivisia mieliä =) !
 
Aliisa Voimia sulle tuskallisessa vaiheessa. Toivon sydämestäni, että tuo olis vain jotain alkuvuotoa (jota voi tulla) ja samalla loppuis tuohon. 4 keskenmenoa kokeneena tiedän, mitä käyt läpi. Vuotoa ei niiden kokemusten jälkeen voi koskaan ottaa rennosti. Voimia todella! Mulle sanottiin lapsettomuusklinikalta, kun aloin vuotaa tuoresiirron jälkeen, että heidän asiakkailleen/potilailleen on hyvin tyypillistä alkuraskauden vuodot.

Miimi Kiitos listan päivityksestä! Ja onnea siirrosta! Muista että kaikki on mahdollista. Toivotaan, että pikkuinen pääsee heti kiinnittymään :heart: Kurjaa silti, ettette saaneet pakkaseen mitään.

Lotta Kunpa ne sun menkat alkais nyt viikonloppuna. Vaikutti jo niin lupaavalta. Mullahan oli aivan olemattoman niukat ja vähäiset menkat syyskuisen PASin jälkeen. Laitoin sen vaan siihen piikkiin, että aloitin uuden lääkityksen heti perään. Olin sit ultrassa ällistynyt, et miten kohtu muka voi olla tyhjä, kun sieltä niin vähän poistui...

ON: Mulla on ollut nyt pari päivää sellasia kummallisia tuntemuksia jalassa. Aivan kuin "veri pakenisi" pohjetta pitkin jalkaterään/nilkkaan, ikään kuin sellaset "kuumat aallot" menis jalkaa pitkin. Luin estrogeenipakkauksen sivuvaikutuksista, et saattaa esiintyä raajojen kihelmöintiä ja tunnottomuutta. Mulla ei kuitenkaan ole kipuja, mikä taas saattais olla merkki veritulpasta. Tänään nuo oireet paheni enkä enää illalla saanut mielenrauhaa. Allergiaoireideni vuoksi olen saanut lääkärin suoran kännykkänumeron ja päädyin sit laittamaan hänelle viestin. Hän vastasi, et tuskin on vaarallista ja liittynee just estrogeeniin, mut jos tulee kipua, pitää mennä tk:een. Sain rauhan asiasta. Onko jollain muulla ollu vastaavaa? Mulla on tätä kyllä ollu aiemminkin aiempien hoitojen yhteydessä.

Pp8 olis päättymässä, muttei mitään raskauteen liittyviä oireita, ainoastaan näitä sivuvaikutuksia. Plääh! Kunpa joskus saiskin nää hoidot menemään läpi ilman mutkia ja sivuraiteita.

Viikkistä kaikille!
 
Aliisalle voimia. Kyllä mullekin sanottiin klinikalla, että tuhruvuotoa voi tulla eikä se ole mitenkään epätavallista edes.

Toivotaan Miimi, että se yksi olisi sitten sitkeä sissi. Mulla sama tilanne eli yks oli jakautunu niin ku pitääki ja se sitten siirrettiin. Olen päässyt jo tähän saakka, jee! Nyt kun näin paljon on jo saanu, niin tieteski tulee mieleen, että olisi sinne pakkaseenkin jotain voinu jäädä tai olis voitu istuttaa kaks (kuten oli ajateltu, jos siirtokelposia olis ollu kaks). Mutta koitan kovasti olla ajattelematta. Millä perusteella muuten Miimi sun alkio oli luokkaa neljä? Mulle sanottiin, ettei miellään luokittele noita siirtokelpoisia, vaikka antoivatkin arvion laadusta (ehkä vähän niinku kannustukseksi). Niin, meidän ICSI:llä hedelmöitetyn alkion siirto oli sit eilen eli 24.10. En oikeen aikasemmin uskaltanu luottaa, että se tapahtuu oikeesti.

Jaksuja kaikille, erityisesti piinailijoille!

 
Saara Ihanaa kun pääsit siirtoon!! :heart:
Meille lääkäri kertoi, että luokan 1 alkio on sellainen että kaikki neljä solua ovat yhtä suuret ja tasaiset. Sitten kun laatu heikkenee niin solut ovat erin kokoiset eivätkä välttämättä niin tasaiset. Sanoi että ehkä kerran viikossa näkee tuollaisen ykkösluokan alkion, kakkos- ja kolmosluokan ovat sitten tavallisempia. Mutta vaikka onnistumisprosentti on todella korkea ykkösluokan alkiolla niin se ei kuitenkaan ole mikään tae että onnistuu. Ja samoin sano, että terveitä lapsia on syntynyt nelosluokan alkioista. Et ikinä ei voi tietää etukäteen miten käy. Musta vaan tuntuu ettei tää onnistu kun kaikki muut olivat fragmentoituneet, niin kai tässäkin jotain vikaa on.. Lääkäri oli yllättynyt että näin moni oli fragmentoitunut, eivätkä tiedä mistä se johtuu. Samoin eivät osaa sanoa tapahtuuko sama juttu sit ensi kerralla. Sen vuoksi en tiedä mistä saisin voimia uuteen hoitoon jos nyt ei onnistu.
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa lauantaina 25.10.2008:[/color]


Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp9

Pörrikaani: PAS siirto 16.10 pp9

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp8

Kukka77: 1.IVF, punktio 15.10, siirto 17.10 pp8

Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp3

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio 22.10, siirto 24.10 pp1

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto 24.10 pp1

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 28.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

riepuriia: PAS siirto 27-28.10 pp--

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--

Hope79: 2.IVF, punktio ja siirto vko 44-45 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 46, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 46 pp--

Isis: 2.IVF, punktio?, siirto? pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS
Alexandria: 3.IVF, 1.PAS
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
 
Tao, pillerit ei välttämättä pysty pitämään vuotoa poissa. Voi esiintyä tiputteluvuotoa. Jos jatkaa useamman levyn, silloin vuoto niukentuu ja kroppa tottuu annostuksiin. Näin itsellä. Minulle sanottiin, että jos vuoto on voimakasta, pidetään tauko ja uudelleen sitten. Minulla endon takia jatkuvaa syöntiä, joten älä lopeta ilman valkotakkisen lupaa.

Hope, minulla oli vähän hidas vaste ja siksi kyselin. Samaa kokoa olivat ekassa ultrassa. Kiitos infosta!

Lion, niin samoilla mennään. Toivotaan, että laatu korvaa määrän..

Miimi, kiitos listauksestani! On kurjaa kun kaiken jälkeen ei pakkaseen saa mitään, mutta peukutan, että et tarvitse muuta. Tämä on ehkä juuri se alkio.

ON: Toisessa ultrassa sujui kaikki paremmin. Mietin siinä makoillessani, että lukeekohan valkotakkisetkin tätä palstaa, koska nyt oli niin ystävällistä palvelua ja opastusta. Vielä hän pahoitteli, että oli minua pelotellut, ei ollut tarkoittanut niin. Pallukat olivat kasvaneet varmaan aktiivisen mielilaharjoittelun vuoksi, eikös huippu-urheilijatkin usko mielikuvien voimaan. Niin ja valkotakkinen kerta kaikkiaan pelasti päiväni pitkäksi aikaa sanomalla:"..kun sinä olet niin hoikka.." :saint: , ja siinä makasin maha pallona ja hymyilin =) . Tiedä sitten miehen reaktiota, kun repesi kommentin kuultuaan :LOL: . Mietin olisiko vaikka allerginen sairaalailmalle, kun tuolla lailla reagoi.. Oikeassahan lekurit on aina, ainakin tänään :) Nyt siis mielikuvaharjoittelen ja jos onnistuu, punktio on ensi viikolla keskiviikkona. Ei päivitetä sitä vielä, olen vähän vauhkona, pidetään ihan vaan meidän salaisuutena.

Aurinkoa kaikkien viikonloppuun ja vaalit sitten viimeistään sunnuntaina. Sellaisen ehdokkaan kun keksisi, joka voisi ajaa näitä meidänkin asioita eteenpäin. Ihan uskomatonta mielestäni kuitenkin on, että Suomessa on niin hyvin asiat, että KELA korvaa lääkkeitä, matkoja, lääkäreitä ym. Ajatelkaa jos olisikin toisin..Ei olisi rahaa hankkia lasta, kirjaimellisesti.
Ja uteluihin, olen käynyt läpi myös harmituksen, nielemisen, hyökkäyksetja pahan mielen, kunnes päätin hyökätä takaisin. Vastasin ilkeästi, suoraan asiaan ja sain utelijat ihan sekaisin. Nostin esiin myös kysymyksen, miksi lapsettomuudesta kärsivän pitäisi kertoa aikataulut ja etenimiset puolelle kaupungille. Käsittääkseni kukaan ei kysy normaalisti lasta haluavalta, koska olette yhdynnässä ja miten? Eiköhän se sitten selviä kun aika on. Näiden katkerien kyyneleiden täyttämien vaiheiden jälkeen olen viettänyt rauhaa asian parissa. Ei uskalleta kysyä enää, kun ei tiedä mitä vastaan. Ja silloin annan mennä ihan fiilispohjalta. Ihmiset, jotka iloitsevat raskaudestaan saavat kaiken tukeni ja iloitsen heidän kanssaan. Ne jotka valittavat vahingosta, huonosta ajoituksesta ym. nostavat niskavillani pystyyn ja vetäydyn taka-alalle miettien tietäisittepä..
Mies jaksaa olla positiivisempi, mutta eipä lapsiasiaa yleensä mieheltä kysytäkään. Nyt on meneillään se vaihe, kun olen tajunnut, että minä en voi tehdä asian eteen tämän enempää. Jossain korkeammilla tahoilla lopputulos sitten aikanaan ratkeaa. Joten mielikuvaharjoittelua... ;)
Aurinkoa, Isis :wave:
 
HEI!

pikaviesti.

ON: eilen kaksikin tikkutestiä illalla näytti positiivista ovulaatiota. Eli sitten siirto on kuin onkin varmaan silloin ti 28.10. Soitan siis ma lääkärille ja se määrittää päivän... Ihanaa! Kaksi alkiota. Jee! Nyt alan jännätä selviääkö molemmat kaksi sulatuksesta. Eli koko rahan edestä jännitystä hoidoissa riittää.

Lotta

 
Hei kaikille!

Täällähän on taas tapahtunut :). Tervetuloa uudet ja aktivoituneet :wave: Ja monella on haudontahommat vauhdissa, tsemppiä heille!!!

Piinailijoitakin on uusia, eli Tahomalle, Miimille ja Saaralle paljon tsemppiä odotuksessa. Noista alkioiden luokittelusta solujen samankokoisuuden kannalta en ollut kuullutkaan aikaisemmin. Meillä taisi tässä PAS:ssa olla kyllä sitten tosi huonolaatuinen alkio, sillä siinä oli yksi suurempi kun kolme muuta yhteensä. Meille lääkäri vain sanoi, että yhden solun voimakas suureneminen tarkoittaa yleensä sitä, että se on aikeissa jakaantua. No, olen kyllä huomannut aikaisemmissakin hoidoissa, että meidän lääkärillä on tapana olla lähes asiassa kun asiassa vähän turhankin positiivinen. Mies kyynisesti totesikin siirron jälkeen, että taisi olla yksityiskilinikan "rahastuskeikka", kun siirsivät alkion vaikka se ei ollut sulamisen jälkeen lähtenyt jakaantumaan... :kieh: No, onneksi ei tosissaan kuitenkin niin ajattele. Luottaa kuulemma kyllä meidän lääkärin ammattitaitoon. :)

Luinkin tuosta toisesta ketjusta, että Aliisalla oli tuhrut loppuneet ja oireet palailleet. Toivottavasti asiat etenee hyvin hänellä ja muilla plussanneilla. Meillä toista viikkoa piinanneillakin olisi muutaman päivän kuluttua sitten se testin paikka... :eek: . Mulla ei kyllä ole edes tehnyt mieli testailla etukäteen, kun ei ole ollut niitä mulle mielestäni niin olennaisia rintakipuoireita edelleenkään. Ainoa "oire" on ollut jatkuva lämpöjen kohollaan olo, mutta olen lukenut sen olevan yksi lääkkeiden monista sivuoireista. Kurjaa se kuitenkin on, paleltaa koko ajan ja yöllä nukun huonosti kun joko palelen tai sitten hikoilen. Viime yönä valvoin taas pari tuntia aamuyöstä ja ajankuluksi suunnittelin mm. minkälaisen viestin negasta sitten kirjoitan tänne... Eikö ole melkoisen surkuhupaisaa tämä mun ajatusmaailmani :headwall: :D .

Chicken, joo kyllä on tuuria käynyt. Sanoinkin miehelle, että mikäli vielä joskus km:n jälkeen kaavintaan joudun, niin haluan käyttää sitten sairaalassa kellarin ovea poistumiseen ja säkki päässä ajaa kotiin asap sulkemaan verhot... Kaiken muun km:hin liittyvän surun lisäksi olen kyllä saanut kaavinnoista pienoisen kammon. Viimeisen kaavinnan jälkeen sain vielä kohtutulehduksen ja jouduin osastolle. Viikonloppua vastaan gyneosasto suljettiin ja mut siirrettiin ns. kokoomaosastolle, jossa oli pelkästään riskiraskauksien vuoksi osastolla olevia. Siellä sitten olin ainoana litteämahaisena niiden isomahaisten joukossa. Suurin osa odotti kaksosia ja mun "kaksoset" oli paria päivää aikaisemmin kaavittu ulos... No tämä kuitenkin nyt näistä kauhukertomuksista. Eiköhän se niin arvon kanssasisaret ole, että mikä ei tapa se vahvistaa... ainakin sitten suljetun osaston kautta... :LOL:
 
Tervehdys piiitkästä aikaa!!!

Onnea Aliisa08,Alexandria,kk76 ja Martta75 Plussasta!!! :heart:
Kaikiklle muille tsemppiä ja myötätuulia tasapuolisesti!!!

ON:punktiopäiväksi nyt alustavasti varattu ens ti ja siirto olis sit suunnitteila to.Mulla saldo oli eilen ultrassa vain yhdeksän munista,joista niistäkin osa aika pieniä.Melko kakka fiiliksissä ollaan viime viikko menty juur tän munisten vähyyden takia,mut toivottavasti laatu korvais nyt määrän ja päästäis hoidoissa maaliin saakka!Mulla kun tuo endo on kiusana,ni alamaha on kipuillu viimesen viikon ja hoitaja tuossa pe jo ennakkoon varotteli et punktio tullee olemaan kivulias kokemus.Kiva! :/ Juur endopotilaat kun kuulemma on niitä jotka punktiossa kipuilee ja nukutukseen astikkin voidaan joskus joutua.Muuten hoitajan vastaanotosta jäi tosi hyvä mieli.Valoi uskoa ja hällä oli aikaa rupatella kaikesta mitä nyt mielessä liikkuu.Nuo kemmenen minuutin lääkärin vastaanotot kun on melkolailla lyhyitä mihinkää muuhun ku nopeisiin rutiineihin.

Näillä täällä rämmitään eteenpäin....Halitukset kaikille! :heart:
 
Nasu29:lle vielä..

Kysyin tuossa aikaisemmin, että kuinka monta kiertoa oysissa vaativat tuoresiirron jälkeen ennen passia, kun ei ole mitään mielikuvaa, mitä hoitajat siitä sanoi.

Milloin sulla muuten oli tuo tuoresiirto ja miten siinä kävi?

Niin ja missä on RouvaP, eikös sulla ala pikkuhiljaa taas hoidot alkamaan??
 
Isis Kiitos tuosta pillerivastauksesta! Päätin tänään, et soitan manantaina taysiin ja kysyn tästä vuodosta. Saa nähdä käykö niin huono säkä, et hoito siirtyy.... :headwall:

Kaikille mukavaa viikonvaihdetta!
 
plasebo: eli kahdet menkat piti tuoresiirron jälkeen odottaa ja lauantai aamuna alkoi ne toiset menkat. Tässä ekassa ivf/icsi-hoidossa ei hedelmöittynyt kuin 2 munista ja 1 alkio siirrettiin ja negahan tuosta hoidosta tuli. Vähän kyllä jännittää että mitenkähän se alkio selviää yksin sulatuksesta.
 
Kellonaikakin siirtyi sitten viime yönä. Mä oon täällä ollu hereillä jo tunnin. En vaan saa nukuttua.. en vaikka menisin kuinka myöhään nukkumaan.

Sitä ruskeaa vuotoa ei tullut sitten sen enempää.. enkä tiedä voiko sitä sanoa edes vuodoksi, kun ei missään vaiheessa housuun asti tipahtanut.

Mua ahdistaa ja kummastuttaa tää oire jutska. Rinnat on joka kolmas pv kipee.. ja sitten pari päivää taas ei. Vattassa ei tunnu miltään. Välillä siinä on painon tunnetta tuossa ala vattassa mutta välillä se on taas litteä ja olo on kuin olis vatsalihaksia tehnyt.. vaikkei olekaan..:D Mitähän tää oireiden heittelehtiminen oikein tarkoittaa?? Olis edes selkeet oireet niin ei tarttis koko aikaa miettiä.. mutta kun ne vaihtelee.. katoaa.. ja tulee takaisinkin.. niin oon ihan out. Onko jollakin muulla oireet tehneet näin?? Ainoa mikä mulla on ollu, niin on flunssa.. siitä alkion kiinnittymispv:stä lähtien..
Voiko tää oireiden heittelehteleminen tarkoittaa km:a? Vai mitä se on? Vuotoa ei ole. Maha ei ole kipeä. Selkään ei särje...

Anteeksi nyt joitakin kohtaan, mutta itseni olis ollut paljon helpompi ottaa heti vastaan negatiivinen tulos, kuin se että jos tää taas menee kesken.. Tiedän, että tää voi olla jonkun mielestä ilkeesti sanottu.. Mutta näin se vaan mun kohdalla on. No, jos vuotoa ei tule niin kai sitä sitten mennään 7.11 ultraan.. siellähän sen sitten näkee että mitä on/ei oo. Aikaistettiin ultraa kun kerroin hoitajalle näistä mun oireista.. ei sekään oikeen osannu sanoo siihen muuta ku että niin kauan ku vuoto pysyy poissa, niin ei välttämättä mitään hätää...

Mites tuo keskeytynyt keskenmeno? Jos ultrassa näkyy vain tyhjä pussi? Meneekö se itsestään pois? Vai pitääkö se kaapia/lääkkeellisesti tyhjätä? Varaudun tässä jo kaikkiin mahdollisiin negatiivisiin asioihin.. EIkö tuo keskeytynyt keskenmeno sitten anna itsestään mitään vuodon merkkejä???

Kiitos kun saan purkaa tänne ajatuksia.. Yksin näiden kanssa tulisi hulluksi.

Kuinka piinailijat jakselee? Teillä oireita?? Joko pörrökaani ja Tuomenmarja pian testailee? Vai ootteko niitä raudan lujia persoonia jotka jaksaa odottaa siihen viimeiseen hetkeen? Plussa onnea kaikille!!

Miten muiden plussanneiden oireet??? KK76, Martta75 ja Alexandria? Onko oireita? mitenkä muuten voitte? Mä oon varmaan joku suuri hermoheikki keskenmenon takia.. en uskalla suhtautua mihinkään asiaan posit. vaan varaudun koko ajan pahimpaan.. Kunpa olis jo se ultra, että pääsis näkeen onko siellä mitään.. vai syönkö lääkkeitä ihan turhaan.. Tänään mulla siis rv 5 + 5

Mukavaa myrskyistä su:ta kaikille. Mä jään täällä odottelemaan josko se mies piakkoin eksyis sieltä mökiltä kotia päin.
 
Mies on osoittanut vähän kypsymisen merkkejä, kun olisin jatkuvasti täällä koneella... En siis eilen käynyt llalla ja huomaahan sen, että on aivan pihalla, kun viestejä on tullut niin paljon. Hieno juttu! Enpä turhaan tullut koneelle ;)

Aliisa Mä ymmärrän todella nuo sun tuntemukset. Negan kestäminen on ainakin mulle helpompaa kuin ne keskenmenot kaikkine sivupolkuineen. Ei oo sullakaan helppoa ollut! Neljästä km:sta kaksi on mulla ollu sellasia, että molemmista oon nähnyt sykkeen varhaisraskauden ultrassa ja sit rv10 on alannu vuotamaan (aivan vähän). Ultrassa on sit todettu kuollut sikiö. Toisella kerralla se vastasi ikää n. rv6+6 ja toisella n. rv 7+6. Tossa ekassa mulla alkoi kuvotusoireet heittelehtiä joskus rv 8-9 paikkeilla ja toisessa (oli ainut raskaus ilman kuvotusta) ne vähäiset olemassa olevat oireet n. rv 9. Eka km oli aivan spontaani; tyhjennyin kokonaan kotona. Toinen oli lääketyhjennys aluksi kotona ja lopuksia sairaalassa. Ei siis mulla tyhjentynyt itsekseen. Kolmas oli rv13, alkoi yöllä kotona (supertuskallista) ja jatkui parin päivän päästä sairaalassa lääkkeellisesti ja siitä vielä parin viikon päästä kaavinnalla. Neljäs "käynnistettiin" sairaalassa lääkkeellisesti. Sekään ei siis tyhjentynyt itsekseen.

Vaikka kerroinkin nämä kokemukseni, niin sulla ei silti nyt tarvi tulla keskenmenoa! Voimia ultraan asti!!! :heart:
 
ON: Mulla ei edelleenkään oireita. Ei mitään. Niin, paitsi noita sivuvaikutuksia. Ei mitään tuntemuksia siitä, että olisin raskaana. Koskahan sitä testailis. Lääkäri laittoi testipäiväksi keskiviikon, se olis sit pp13 (aiemmin on testipäivä ollu aina pp14, mietinkin et laskiko väärin). No, yritän malttaa odottaa testin tolloin ke pp13, aikasintaan ti pp12. Miten te muut? Veritestiin en ainakaan vielä mene. Turhaa rahanmenoa etenki kun vastauksen saa vasta kaks päivää testistä, koska joutuvat lähettämään sen muualle.

Lotta Onnea oviksesta! Siitä se lähtee! :heart:

Poloinen Uskotaan, että pääset ens viikolla punktioon ja siirtoon!

Nasu Lähetän teidän "yksin sulavalle" alkiolle onnistumiset! Mullahan oli tässä kierrossa myös niin, että alkio sulatettiin yksinään. Kuulin siitä vasta siirtoa edeltävänä iltapäivänä ja olin aivan hermona. Kaikki tää kärsimys lääkehoidon kanssa ja sit ei oliskaan siirrettävää. Aivan vapisin, kun aamulla soittivat labrasta. Pääsin siis siirtoon. Toivon sulle samaa onnea ja hyviä hermoja odotuspiinan/puhelinsoitto-odotuksen kanssa!
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 26.10.2008:[/color]


Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp10

Pörrikaani: PAS siirto 16.10 pp10

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp9

Kukka77: 1.IVF, punktio 15.10, siirto 17.10 pp9

Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp4

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio 22.10, siirto 24.10 pp2

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto 24.10 pp2

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 28.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--

riepuriia: PAS siirto 27-28.10 pp--

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--

Hope79: 2.IVF, punktio ja siirto vko 44-45 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 46, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 46 pp--

Isis: 2.IVF, punktio?, siirto? pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS
Alexandria: 3.IVF, 1.PAS
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
 
Aliisa08 Täällä kans oireet heittelee ja rintoja pitää koitella vähän väliä ovatko vielä kipeet, välillä siis eivät ole ja välil taas ovat. sit vessassa tarkistus reissuja onko vuotoo :ashamed:
Tänään aamupäiväl oli oksennus aika lähellä. Kuvotti lähes kaikki hajut mitä kotoo voi löytyä,
ja miten voimakkaalle kaikki tuoksui/haisi! sitä nuuskimista ja yököttelyä kesti tunnin, ja loppui kuin seinään.
Välillä jomottaa niin menkkamaisesti vatsaan, ja eikun vaan vessaan tarkistusreissulle, aarrgh!
Tällä hetkellä ei mitään tuntoja, näköjään ne tulee ja menee.

Toivotaan nyt että vuoto ei ala ja raskaus saa jatkua normaalisti. Päivät vain matelevat nii-in hitaasti, paljon hitaammin kuin piinatessa.
en tiedä milloin uskaltaudun olemaan sitten "oikeasti" ja ääneen raskaana.
Ei olla miehen kanssa tällä kertaa puhuttu kenellekään, meidän oma pieni salaisuus vielä toistaiseksi.
Viimeksi kerroin lähimmille hoidoista ja hehkutin heti plussan saatuani.
Oli tosi ikävä sitten reilun viikon päästä ns. perua puheita ja kuunnella sitä surkuttelua
ja kyllä se siitä-juttuja.

Tsemppiä kaikille ja vauvaliimaa ja plussatuulia


:whistle: :whistle:
 
heisan taas!
Oireita....pahaa oloa, hajut kay nenaan ...juilintaa alavatsassa...hmmm toivottavasti ei kuukautiset...jannittaa hirmuisesti...tekis mieli testata jo huomen pp 10.....mut voipi olla liian aikasta ja sit jos nega tulee ni kova pettymyski...hmmm.....rinnat ei kovinkaan arat...ainii lammot koholla....mut eks ne muutenkin voi olla vaik ei ois raskaana.....???? :p
kamalaa taa piinailu...en yhtaan jaksa tata...ja vaik testi ois positiivinen ni silti en usko ennen ku meen ekaan ultraan :D ja sit jos on nyt nega ni ...hui...en voi ees ajatella sita...mitahan ma sit teen....eipa tuu enaa sit meille pikkusta nyyttia :/
 
Hei Kaikille!
Täällä olen taustaillut ja lueskellut viestejä. Isot halit ja onnittelut kaikille plussanneille! :heart:
Huomenna aloitan sit terolutit ja odottelen menkkoja alkaviksi, pääsen taas pikku hiljaa vauhtiin.
Km:n jälkeen vuotoa kesti sen kuukauden ja arvaatkaa vaan paljonko kyllästytti... :kieh:
Mut nyt siis katse eteenpäin ja kohti ensinmäistä PAS:ia.
Tsemppiä ja onnea meille kaikille!!!
 
Kesken meni :'(

Eilen alkoi kirkas verinen vuoto ja sitä tuli reilusti.Vuoto kesti tähän aamuun asti nyt niukentunut. Hcg oli eilen 8732 ja hoitaja oli sitä mieltä että se on ok. Mutta ei kai se nnyt pirskatti sentään voi olla ok jos mä vuodan kun seula???!!! Huomenna soitan klinikalle ja kysyn neuvoja, huomenna myös lääkäri jotta saan sairaslomaa.Jouduin eilen muutenkin lähtemään kesken työpäivän.

Olo on ihan kamala, tyhjä. Tää oli nyt sitten 3 keskenmeno.Ei sitä vaan meille ole tarkoitettu... :'(
 

Yhteistyössä